Vladimir Pustan – Isus cu mâinele legate și cum îi legam noi mâinile lui Dumnezeu

la Biserica Penticostala Betel Udine, Italia. Textul: Marcu 15:1:

1Dimineaţa, preoţii cei mai de seamă au făcut îndată sfat cu bătrînii, cărturarii şi tot Soborul. Dupăce au legat pe Isus, L-au dus şi L-au dat în mînile lui Pilat.

Nu vi se pare ca Biblia induce o idee periculoasa ca Dumnezeu poate sa fie legat? Exista o neputinta ca Dumnezeu sa faca ceva cu viata mea, cu familia mea, cu biserica mea, pentru ca Dumnezeu are miinile legate? Dar ai cui miini erau legate, nu acelor doi tilhari care au fost rastigniti cu El, ci miinile lui Hristos, miinile celui ce-a facut cel mai mult bine si face in universul acesta, Dumnezeul nostru. Miinile Lui sfinte, miinile Lui care s-au oprit peste bolnavi si i-a vindecat. Cind a murit Ioan Boetzatorul, spune  sfinta Scriptura, era o jele. L-a durut dn doua parti: Musrise cel ce-i pregatise calea si murise verisorul Lui.

Isus atinge leprosii

Dar a mers mai departe si si-a pus miinile si a vindecat, pina inca si leprosi care erau necurati. Putea sa vindece cu cuvintul. De ce ii placea sa puna mina pe leprosi? Pe leprosi nu i-a atins nimeni, niciodata. Si fac o paranteza aici, sunteti multi tineri… Marele probleme ale noastre ca pastori este ca tot timpul va spunem ca trebuie sa alegeti cu Duhul si cu ochii, nu cu mina. Avem mari probleme pentru ca tinerii nostri de astazi imping in usa permisiunii lui Dumnezeu cu umarul cit mai mult. Si iata ce ma deranjeaza, de 20 de ani pastor, ca “s-au mai pipait”. Scuzati-mi cuvintul, ca nu gasesc altul. Dupa ce nu mai pot sa ia cina, nici sa se uite in ochii lui Dumnezeu si nici unul in ochii celuilalt, de aceia dupa casatorie nu mai au timp de atingere. Si un fel ed a-ti exprima dragostea fata de sotie este sa ii dai mina, sa o mingai pe obraz. Eu nu vorbesc de neiubitii din lumea aceasta. Eu vorbesc de nevasta ta, de sotul tau, de copii tai.

Decit masinile noastre si casele noastre, copii nostrii au nevoie sa ii tinem in brate. N-au nevoie sa le spunem povesti televizorul sau calculatorul, ci noi. Cind vin copii mei in casa, cei mai mici, n-au nevoie sa le spun nici o predica. Au nevoie de o atingere. Parca ne-am obosit dupa ce ne-am casatorit.

Pe leprosi nu a pus nimeni mina. Erau paria societatii spirituale si Isus, spune Biblia ca punea mina pe ei, pe neatinsii acestui veac. Nu ii era frica de contaminare. Si totusi observati: I-au legat miinile si ne indureram cind vedem lucrul acesta. Cum adica sa legi miinile Mintuitorului, Miinile lui Hristos? Cum adica sa le pui in funii.

Isus, miinile legate, batut

Dumnezeu de multe ori vrea sa faca lucruri in viata noastra si nu poate pentru ca noi ii legam miinile lui Dumnezeu. Si apoi tot noi, dupa ce i-am legat miinile spunem: Lucreaza Doamne! Cum sa lucrez cind mi-ati legat miinile? M-ati facut neputincios.

Vreau sa va vorbesc despre neputintele lui Dumnezeu. Dumnezeu nu poate sa faca nimic in momentul in care noi ii legam miinile. Dar cum putem noi sa ii legam miinile lui Dumnezeu? Prin refuzul de a asculta de El.

In marea dragoste pentru noi, in urma cu 2,000 de ani, Hristos si-a intins mainile pe cruce si au fost legate ca sa isi intinda mainile cit mai tare ca sa poata cuprinde pe cel mai josnic pacatos de pe pamintul acesta, din care unul am fost eu. Dar in momentul cind El isi intinde mainile pe cruce pentru mine si pentru tine si spune: Conditia ca tu sa fi mintuit e sa crezi si sa asculti de Evanghelie. In momentul in care tu nu mai citesti Biblia si nu mai crezi fagaduintele din ea Dumnezeu nu mai poate sa faca nimic pentru tine pentru ca i-ai legat mainile.

“Veniti la Mine”, spune sfinta Scriptura, “toti cei truditi si impovarati.” Va rog sa fiti atenti ce spune: voi sa-Mi dati truda voastra si povara voastra si eu in schimb va voi da odihna mea,” spune Domnul. Dar tu nu crezi asta! In marea dragoste a Lui pentru tine Dumnezeu a spus: Vreau sa te mintuiesc!  Dar tu zici (ascultand soapta Satanei):Sint cel mai mare pacatos din locul acesta. Ei bine, asta-i place lui Dumnezeu, ca sa mintuiasca pe cel mai mare pacatos de aici. Nu sfintii au nevoie de mintuire. Nu sanatosii au nevoie de vindecare, ci tu si eu.

Spune sfinta Scriptura: Pocaiti-va, cine va crede si se va boteza, va fi mintuit. Tu sa nu crezi asta. Tu sa mai amai. Tu sa spui ca asta a fost adaugata in Biblie mai tirziu. Tu sa nu citesti Biblia, sa stii orice se intimpla sub soare, sa stii cit e cursul Euro, sa stii ce se intimpla pe luna, sa stii ce se intimpla in mijlocul pamintului acestuia, dar tu sa nu stii ce e in sufletul tau. Nici sa nu te intereseze. N-ai decit unul, daca il faci praf, nu mai ai pe altul de rezerva. Sa nu citesti Biblia. Sa crezi orice, numai Biblia sa n-o crezi. Sa stai cu doua telefoane in mina si sa stai toata ziua si sa trimiti in Romania text, dar sa vezi ce mai vorbeste Domnul sa nu stii.

Avem o biserica in Romania, analfabeta biblic. Crede orice, numai Biblia nu o cunoaste. In ultimele studii pe care le-am facut, 75% din tinerii nostri nu mai cunosc Biblia si nu o mai citesc si o au pe telefonul mobil, o au pe calculator si o au acasa. Legam mainile lui Hristos pentru ca nici nu citim Biblia, nici nu credem in ceea ce spune El, nici nu ne pocaim, nici nu ne botezam, nici nu o credem. Orice fagaduinta pe care o face  un prieten de al nostru o luam de buna si fagaduintele lui Dumnezeu nu le luam de buna.

Zic ca m-am pocait, dupa care Satana a dat cu mine de pamint. Atunci, tot diavolul vine si imi arata 2 versete din Biblie si imi spune: Cu nici un chip tu nu mai poti fi mintuit. Esti bun de iad. Numai Satana poate sa-ti spuna: Hai fa pacatul asta ca nu-i grozav si toata lumea-l face, lasa ca nu-i greu; dupa care vine si-ti spune dupa ce l-ai facut: Mai, du-te si spinzura-te.

Uploaded by  on Apr 4, 2012

Biserica penticostala “Betel” din Udine – Italia
Predica pastorul Vladimir Pustan – februarie 2012

2 Comments (+add yours?)

  1. Trackback: NOU – PAGINA – Vladimir Pustan « agnus dei – english + romanian blog
  2. Trackback: Vladimir Pustan – Intrarea Domnului Isus in Ierusalim « agnus dei – english + romanian blog

Leave a Reply

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


Zilele trec…

Click pe harta pt ora actuala World Time Click on map for timezone

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,431 other followers

