Iosif Ton -Trairea in Imparatia lui Dumnezeu aici si acum (1) + update din Romania

PAGINA Iosif Ton aici

sursa AlaOmega.tv – Calea, Adevarul si Viata cu Tudor Petan. Filmat Mai 2012. Notite din primele 30 de minute:

Tudor Petan: Multi si-au pus intrebari, multi au pus mana pe Biblie sa vada daca ceea ce spuneti este adevarat. Este cunoscut faptul ca o deschidere spirituala noua pe care a-ti experimentat, pe care a-ti impartasit-o in ultimii ani de zile in trupul lui Hristos in Romania a creat discutii, a pus semne de intrebare. Multi au zis, “Da, sunt nuante doctrinare, sunt nuante de interpretare. Poate la inceputul acestei discutii sa facem putina lumina. O revelatie cae a-ti avut din Cuvant si pe care a-ti impartasit o diferenta doctrinara de interpretare este ceva la limita invataturii biblice dincolo de o confesiune baptista, penticostala, sau acelor din Crestini dupa Evanghelie.

Iosif Ton: In primul rand, vreau sa spun ca nu am fost in Romania de un an de zile si am revenit pentru o ocazie speciala, dar cu ajutorul lui Dumnezeu vreau sa vin pentru o perioada mai lunga. S-a intamplat ceva foarte important pentru mine, in zilele acestea, si anume Vineri 4 Mai am avut la Cluj o intalnire cu cativa dintre pastorii Baptisti din Cluj si cativa dintre conducatorii comunitatii baptiste din Cluj. Intalnirea n-a fost oficiala, dar tot ce am discutat a fost legat de intregul cult. In primul rand am avut o discutie de doctrina si diferite subiecte, au rascolit in ultima vreme fratietatea, in special minunile, vindecarile. In cele din urma, dupa 4 ore de discutii concluzia a fost ca nu ne separa mari lucruri. Nu au descoperit ca eu m-as abate de la vreo doctrina sau as fi eretic dar avem diferente de interpretare a unor texte, diferente de nuante, de accente. Oricum, nu se poate spune (au concluzionat dansii) ca Iosif Ton e un eretic si ca sa nu il mai primim intre noi.

In al doilea rand s-a analizat sentinta data acum un an jumate de Consiliul Uniunii Baptiste ca mi se retrage ordinarea pentru slujire in bisericile Baptiste din Romania. Ce inseamna asta? Si dupa ce am analizat bine fiecare cuvant am ajuns la concluzia ca asta inseamna ca nu mai pot tine botezuri, acte de cult pentru ca ordinarea e ceruta numai pentru acte de cult, nu si pentru predicarea Evangheliei. Predicarea Evangheliei o pot face ordinat sau neordinat. Eu am fost pastor la Biserica Speranta, Arad in 1956-57; nu eram ordinat dar eram pastor-predicator. Asa ca concluzia a fost ca daca ma duc sa predic intr-o biserica baptista din Romania nu calc hotararea luata de consiliu. Si pastorii care ma invita nu calca nici ei hotararea acestui consiliu. Am si fost invitat de 2 pastori baptisti si Duminica 6 Mai am predicat la Biserica Baptista Renasterea din Cluj iar am fost apoi invitat pentru seara la Biserica Baptista din Dej, dar in ultimul moment cand am aflat ca acolo va fi potop de lume, au vorbit cu fratii Penticostali care au o sala de 1,300 de locuri si aceea n-a fost incapatoare. Ei zic ca au fost peste 1,800 de persoane in toate anexele  si a fost o mare bucurie si celebrare  (TP:care au venit sa va asculte) si s-a spart oarecum ghiata asta si sa refacut, zic eu, legatura mea cu cultul baptist din Romania.

Tudor Petan:…pentru ca in foarte multi lideri din zona baptista  a-ti investit ca si pastor, ca si dascal, foarte multi pastori, slujitori ai Cuvantului din zona baptista v-au fost elevi.

Iosif Ton: Acuma dragul meu, eu predic si dau invataturi de prin 1972, de cand m-am intors de la studii din Anglia si toti care slujesc astazi intr-un fel sau altul mi-au fost ori elevi ori studenti ori s-au hranit cu cursurile mele. Majoritatea intr-un fel sau altul mi-au  fost prieteni, dar a intervenit  problema aceasta cu vindecarile si asta a starnit nedumerire. Acuma, vreau sa fac o foarte, foarte importanta precizare legata de aceasta. Am fost intrebat de mai multi, “Ce s-a schimbat la fratele Ton?” Si vreau sa le spun la toti: Tot ce i-am invatat din ’72 pana aici ramane valabil. Nu mi-am schimbat crezul in tot ce am predicat inainte. Schimbarea e in sensul ca s-a adaugat ceva. Nu s-a schimbat ce a fost, ci schimbarea e in sensul de aceasta adaugare in problema vindecarilor, a eliberarii de duhuri rele. Aici este schimbarea si poate vom vorbi mai pe larg despre asta, dar e important ca fratii sa stie ca nu m-am schimbat. In sensul asta nu mi-am schimbat teologia decat am adaugat un domeniu pe care eu nu-l vedeam, pe care-l ignoram: Atat in vindecarile Domnului Isus, cat si in porunca data noua sa facem vindecari si am inceput sa ascult de aceasta porunca a Domnului Isus. Noutatea in privinta asta s-a vazut Duminica pentru ca eu am facut un legamant cu Domnul. Am promis acuma, cand predic Evanghelia, dupa aceea cobor de la amvon si ii invit pe toti cei care sunt bolnavi sa ma rog pentru vindecarea lor. Ma rog pentru toti odata, dar dupa aceea ma duc la fiecare in parte si pun mainile peste ei si fac o rugaciune personala pentru vindecarea lui. La Dej au fost in fata 70-80 persoane si a fost superb ca dupa ce m-am rugat pentru toti si am inceput sa ma rog pentru cate unul, biserica ridicata in picioare a inceput sa cante si o ora, cat eu m-am rugat de la unul la altul, biserica in rugaciune, in cantare… atmosfera a fost de cer. Deci, Domnul Isus spune sa facem asa si in Matei 16 spune ca ei s-au dus ei ei predicau si Domnul insotea cu minuni si semne… Deci, rostul meu e sa predic si sa ma rog pentru vindecarea lor si Domnul Isus insoteste lucrul asta cu semne si minuni.

Tudor Petan: Pe multi ia-ti facut deja curiosi, am uitat sa va intreb ca multi zic, se intreaba, vorbesc intre ei: “Ce si-a schimbat? Si-a schimbat Iosif Ton doctrina, si-a schimbat religia, si-a schimbat teologia? A-ti precizat acest lucru. Nu v-ati schimbat teologia, dar v-ati adaugat lucruri noi din Scriptura?

Iosif Ton: (min 11) Sigur! E mai important sa mai adaugam inca ceva si dupa aceea putem lua pe detalii. Am tinut cursul acesta la AlfaOmegaTV si “Doua imparatii in conflict” si am vazut enorm de multe aspecte, chiar ale imparatiei lui Dumnezeu. Un lucru care nu l-am facut sistematic e sa raspund la intrebarea: Cum traim in imparatia lui Dumnezeu aici si acum? Imparatia lui Dumnezeu e aici si acum si noi trebuie sa traim ca cetateni ai acestei imparatii si toata invatatura mea de aici inainte se va concentra pe tema aceasta, pe care am lasat-o neimplinita caci am facut cursuri, deci cu ajutorul lui DUmnezeu, catre sfarsitul lui Iunie sper sa inregistram aceasta serie noua care va fi cu genericul Cum traim in Imparatia lui Dumnezeu aici si acum.

Tudor Petan: M-ati provocat la o noua intrebare care m-am pregatit sa o pun mai tarziu. A-ti spus deja ca vreti sa va focalizati in perioada urmatoare “Cum a trai in Imparatia lui Dumnezeu”. Multi va acuza, sau se intreaba, cel putin: Profesorul Iosif Ton incepe sa isi mute accentul de pe cruce pe imparatia lui Dumnezeu. Nu mai este crucea elementul de baza al doctrinii dansului, al nostru ca si crestini? A fi crestin inseamna a ne focaliza pe cruce si ce inseamna crucea.

Iosif Ton: Nu-s de acord cu definitia asta de a fi crestin. Domnul Isus ne da imaginea aceasta a doua imparatii: imparatia celui rau si imparatia lui Dumnezeu. El a adus cu Sine imparatia lui Dumnezeu; a pornit-o si apoi ne da noua sarcina sa o ducem mai departe si noi sa o instauram sub conducerea Lui si prin puterea Duhului Sfant, aici pe pamant imparatia Lui si sa traim in aceasta imparatie. Crucea are un rol foarte mare dar trebuie sa vedem unde si unde o plasam in imaginea asta intre doua imparatii. Imparatia diavolului- imparatia lui Dumnezeu. Cand Domnul Isus a anuntat-o si a spus ca de la Ioan Botezatorul se anunta imparatia lui Dumnezeu si acuma cine o vede da navala ca sa intre in ea. Dar erau doua probleme. Una- cel rau are dreptul de stapanire asupra noastra si el zice: Eu nu va las din robie.Pe de alta parte Dumnezeu zice: Plata pacatului e moartea si pacatul a pus zid de despartire intre Mine si voi. Asa ca degeaba veniti ca Eu nu va primesc. Diavolul nu ne lasa sa plecam si Dumnezeu nu vrea sa ne primeasca. Atunci, Domnul Isus a venit sa rezolve si problema asta. Pe cruce, stergand pacatele noastre a anulat dreptul diavolului de a ne mai tine. Juridic, din punctul de vedere al lui Dumnezeu, diavolul nu mai are nici un drept asupra noastra. Dreptul lui (diavolului) l-a anulat la Calvar. Tot acolo, plata pacatului e moartea, Domnul Isus a luat locul meu si al tau si a platit El, a murit El moartea noastra. Si Dumnezeu era in Hristos, impacand lumea cu Sine. Prin urmare, de la cruce incoace, Dumnezeu zice: Acuma va pot primi. Crucea sta intre cele doua imparatii. Si in Evrei 10:19 se spune: sa ne apropiem dar de Dumnezeu, pe calea cea noua si vie pe care ne-a deschis-o Domnul Isus prin trupul Lui pe cruce. Acolo, cand s-a frant trupul Lui, perdeaua dinlauntru s-a frant, zidul de despartire a fost daramat si acuma Satana nu ne mai poate tine si Dumnezeu e cu bratele deschise sa ne primeasca daca venim la El. Locul crucii e aici intre aceste doua imparatii si e poarta de trecere dintr-o imparatie in cealalta. Unde-i diferenta?

Tudor Petan: Pana aici mesajul l-am recunoscut. Se predica in toate bisericile.

Iosif Ton: Nu. Nu, pentru ca de la Luter incoace crucea e acolo ca sa ma duca in cer. Trec prin cruce ca sa ma asigur ca atunci cand mor am intrare acolo. Pana atunci ma descurc eu cum pot. Si nimeni nu-i sfant. Nu-i asa? Si atunci traim cum putem. Dar, eu sunt asigurat ca din moment ce am crezut in jertfa Lui ma duc in cer. Cand trec prin cruce intru in imparatia majestatii Sale Domnul Isus si in primul rand trebuie sa vad ce imi spune Pavel in Coloseni 1:13: Suntem stramutati din imparatia intunericului in Imparatia Fiului dragostei Sale. Eu intru sub autoritatea majestatii Sale Regele Isus si eu trebuie sa traiesc de acum in Imparatia Lui. Efeseni 5:5: Fiti atenti ca niciun curvar, nici un lacom de avere n-are drept de cetatenie in Imparatia Lui. N-are drept de mostenire care e cetatenie. Daca nu traiesti confrom invataturii Lui, nu esti in Imparatia Lui. Prin urmare, crucea e poarta de intrare in Imparatia Domnului Isus aici si acum, ca eu sa traiesc acuma sub Imparatia Lui. E o enorm de mare diferenta pentru ca de acuma, imdeiat eu stiu ca mi-am schimbat stapanul si acuma trebuie sa iau in serios pentru ca am un alt propietar. Unul care imi cere sa traiesc dupa voia Lui pentru ca ramane valabil ca sunteti robul acelui pe care il ascultati. Daca il mai asculti pe fostul stapan te duci inapoi sub el. Nu te mai da lui, pentru ca daca te dai lui treci inapoi sub el si cand ai trecut prin cruce ai trecut intocmai ca de acum inainte sa se schimbe complet gandirea, felul de a gandi, felul de a trai; trebuie sa traiesti acuma dupa constitutia Imparatiei lui Dumnezeu.

Tudor Petan: Foarte multi predicatori ai Cuvantului, evanghelisti au aceasta focalizare sa prezinte crucea, jertfa de pe cruce a Domnului Isus Hristos si sa arate calea spre mantuire a fiintelor umane. Acuma, dumneavoastra prin aceasta perspectiva le aratati ca da e importanta aceasta perspectiva, dar ce urmeaza dupa cruce este foarte important. Produceti o schimbare radicala in mesajul care trebuie predicat sau acesta este un mesaj normal in fond?

Iosif Ton: Acesta ar fi mesajul normal, dar sa clarific si mai mult problema, raportului dintre Domnul Isus si Pavel pentru ca s-a zvonit in sensul ca… acum cateva luni am primit un telefon acasa, in America de la un pastor American care tinea mult la mine, care mi-a spus: Iosif, am fost in Romania si mai multi din Romania mi-au spus ca ti-ai schimbat crezul si nu mai crezi in apostolul Pavel si tu nu crezi numai (decat) in Isus. Am inceput sa rad si i-am spus: In primul rand, am publicat o carte intitulata “Bunatate”, o teologie bazata pe invatatura Domnului Isus (asta-i subtitlul), in care spun cum eu imi bazez toata gandirea mea pe invatatura Domnului Isus. Dar, am un capitol dupa aceea, intitulat “Isus si Pavel” in care arat ca Pavel L-a inteles perfect pe Domnul Isus si Pavel doar il expliciteaza pe Domnul Isus, il comenteaza, ii dezvolta invatatura si o aplica. In nici un caz, Pavel nu are alta religie. El n-are alta invatatura. Ce s-a intamplat, de unde e creata impresia asta ca Pavel aduce alt mesaj, adica mesajul crucii? Apostolul Pavel stia un lucru, ca in momentul in care iti deschizi gura, sa spui ca Isus, cel care a fost rastignit de Romani e Mesia, e absurd, nu se poate asa ceva si el le spune Corintenilor (1 Cor 1:18) Fiindca propovaduirea crucii este o nebunie pentru cei ce sunt pe calea pierzarii, dar pentru noi cei ce suntem pe calea mantuirii, este puterea lui Dumnezeu. Mai departe spune ca Dumnezeu a gasit cu cale sa mantuiasca pe cei credinciosi prin nebunia propovaduirii crucii, intr-adevar ei cer minuni, grecii cauta intelepciune pentru ca crucea pentru greci e o nebunie, pentru evrei o pricina de poticnire. Nu pot merge mai departe pana nu explic mai inatai: De ce un Mesia rastignit? Petru ca grecii spun: Esti nebun, evreii se impiedica de asta. Atunci, el in primul rand asta face exact asa cum ne spune Luca in Faptele Apostolilor 17:2 (si asta era obiceiul lui). Pavel, dupa obiceiul sau, a intrat in sinagoga. Trei zile de Sabat a vorbit cu ei din Scripturi dovedind si lamurind ca Hristosul, Mesia trebuia sa patimeasca si sa invieze din morti. In primul rand trebuia sa clarifice problema asta. De fapt, asa a facut si Domnul Isus pe drumul Emausului ca si seara dupa inviere, nu trebuia Hristosul sa patimeasca si apoi sa intre in slava Sa?

Asta era problema nodala pentru ei si dupa aceea Pavel incepe cu aceasta, INCEPE… pentru ca asta trebuie dat de o parte. Dupa aceea, reia TOTUL dupa invatatura Domnului Isus. Dau un exemplu: Domnul Isus cum si-a inceput activitatea a inceput o scoala; si-a luat ucenici. Si eu mi-am imaginat ca daca m-as duce la scoala sa iau un interviu domnului Director, L-as fi intrebat, stiind eu ca profesor ca orice scoala produce ceva. O scoala produce mecanici, alta medici, alta ingineri. Scoala dumneata ce produce? Si El mi-ar fi spus: Eu iau oameni nou nascutisi formez din ei oameni dupa chipul si asemanarea lui Tata. Ii invat sa fie buni ca Tata, sa fie milosi ca Tata, drepti ca Tata. Eu ii fac lui Dumnezeu copii care seamana cu Tatal lor. Asta e esenta predicii dupa munte- ca noi sa fim ca Tatal nostru. Acuma ne ducem la Efeseni 4:17b: Sa nu mai traiti cum traiesc paganii in desertaciunea gandurilor lor” pentru ca voi nu l-ati invatat asa pe Isus Hristos. Eu parafrasez putin, daca l-ati invatat cum trebuie, pentru ca daca l-ati invatat cum trebuie, cine vi l-a prezentat pe Isus trebuia sa va spuna ca El vine la voi cu 3 scopuri: (1) Cel care ai fost pana acuma sa fie aruncat la gunoi, omorat si aruncat la o parte.(2) Tu sa iti innoiesti gandirea ta, sa-ti schimbi duhul mintii tale si (3) sa te imbraci in omul nou, facut dupa chipul lui Dumnezeu de o sfintenie si dreptate date de adevar. Efeseni 4:24. Adica, iata cum il intelege Pavel pe Domnul Isus este sa formeze oameni dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu. De aceea zice el: Lasati-va de minciuna, lasati-va de furt, lasati-va de manie, lasati-va de cuvinte vulgare. Orice manie, orice strigare, orice rautate sa piara din voi, dimpotriva fiti buni, milosi, iertati-va, urmati pilda lui Dumnezeu si mimati-L pe Dumnezeu pentru ca voi trebuie sa deveniti asemenea Lui caci daca nu o faceti (Efeseni 5:5) nu aveti parte in Imparatia lui Hristos si a lui Dumnezeu. Si iata ca si Pavel aduce tema fundamentala, numai ca el le-a inversat ordinea.

Tudor Petan: Interesant ca foarte multi care studiaza in aceasta zona schematizeaza lucrurile si spun ca daca studiezi invatatura lui Pavel ajungi la cruce, daca te iei dupa invatatura lui Isus Hristos, ajungi la Imparatie. Aparent sunt doua perspective diferite, dumneavoastra le-ati imbinat intr-un fel a-ti gasit o perfecta amonie intre cele doua invataturi.

Iosif Ton: Cand te duci la Pavel te izbeste invatatura lui despre cruce, cu asta incepe. Cand te duci la Evanghelii, Domnul Isus nu vorbeste despre nimic altceva decat despre Imparatia lui Dumnezeu, de la inceput pana la sfarsit si dupa inviere in Fapte Ap. 1-3 , 40 de zile a vorbit cu ei despre lucrurile privitoare la Imparatia lui Dumnezeu. Domnul Isus cand spunea pilde, spunea: Imparatia lui Dumnezeu se mai aseamana cu… Singurul lui subiect este Imparatia lui Dumnezeu. Pavel are acelas subiect. El ne spune ca Dumnezeu ne transfera din imparatia intunericului in Imparatia Fiului dragostei  Sale. Daca nu traiesti dupa chipul lui Dumnezeu n-ai parte de mostenire in Imparatia lui Hristos si a lui Dumnezeu. Si Pavel, in Romani, ca un fel de incoronare la tot ce spune in Romani 14:17, “Imparatia lui Dumnezeu nu e mancare si bautura, ci dragoste, bucurie, pace in Duhul Sfant. Imparatia lui Dumnezeu e un anumit comportament pe care te ajuta Duhul Sfant sa il traiesti. Deci Pavel nu abandoneaza tema Imparatiei a lui Dumnezeu, dar, a inversat ordinea pentru ca trebuia sa dea mai intai la o parte pricina de poticnire. Atunci, e adevarat, cand mergi la Isus te izbesti de Imparatie, cand mergi la Pavel te izbesti de cruce. Atunci am vazut, in primul rand de ce incepe Pavel cu crucea.

About these ads

3 Comments (+add yours?)

  1. Trackback: Iosif Ton – Saptamana de Evanghelizare la Biserica Filadelfia Dej – 1 Iulie 2012 « agnus dei – english + romanian blog
  2. Trackback: Iosif Ton – Saptamana de Evanghelizare la Biserica Filadelfia Dej – 3 Iulie 2012 « agnus dei – english + romanian blog
  3. Trackback: Iosif Ton – Saptamana de Evanghelizare la Biserica Filadelfia Dej – 4 Iulie 2012 « agnus dei – english + romanian blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


Zilele trec…

Click pe harta pt ora actuala World Time Click on map for timezone

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,493 other followers

%d bloggers like this: