Luigi Mitoi – Riscurile Sotiilor – Goliciune 8 septembrie 2013

Luigi MitoiPhoto credit video

  • Biblia prezinta principii, nu reguli. Biblia prezinta concepte, nu forme. Adica, Biblia spune de ce trebuie sa faci asa si asa, nu doar ca trebuie sa faci asa si asa. Biblia explica. Formele, care au fost valabile pe vremea parintilor nostri s-ar putea sa nu mai fie valabile pe vremea noastra sau pe vremea copiilor nostri. Dar concepturile Bibliei sunt vesnice. De aceea, vestimentatia nu influenteaza mantuire unui om, dar ii influenteaza in mod abundent marturia. Dumnezeu nu ne place mai mult daca ne imbracam intr-un fel sau in altul. Nu ne mantuim prin felul in care ne imbracam. Dar marturia noastra este de oameni seriosi sau neseriosi si in functie de cum ne imbracam. Vom privi la principiile Bibliei despre haine.

1 Timotei 2:8-10

Vreau dar ca bărbaţii să se roage în orice loc, şi să ridice spre cer mîni curate, fără mînie şi fără îndoieli.
Vreau, deasemenea, ca femeile să se roage îmbrăcate în chip cuviincios, cu ruşine şi sfială; nu cu împletituri de păr, nici cu aur, nici cu mărgăritare, nici cu haine scumpe,
10 ci cu fapte bune, cum se cuvine femeilor cari spun că sînt evlavioase.

In aceasta seara, fiind in contextul anului familie, vorbim despre familie si despre multe aspecte implicate in familie. In ultimile seri am vorbit despre faptul ca sotii, in familie, ca si barbati, tati sau soti se confrunta cu multe riscuri specifice si diferite de sotiile lor. Dupa ce am spus cate ceva de subiectul acesta, evident ca am inceput a spune si despre riscurile specifice femeilor. Asa se face ca in seara aceasta suntem la gandul acesta si vrem sa prezentam bisericii lui Dumnezeu cuvant de invatatura pentru acest subiect: Despre Riscurile Femeilor/ Riscurile Sotiilor. Data trecuta am vorbit despre competitie si am spus de faptul ca aceasta competitie este unul dintre marile cu care se confrunta femeile in calitatea lor de sotii si in loc sa se completeze unul pe altul ei se intrec, se lupta si intra in competitie unul cu altul. Si lucrul aesta se face din dorinta de a prezenta superioritatea lui sau a ei cu orice pret. Familia nu este locul unei lupte zi este locul unei completari in dragoste. Cine se lupta cu sotia sau cu sotul, vor pierde amandoi, pentru ca atunci cand barca familiei se scufunda ei se duc amandoi la fund impreuna cu ea.

  • Noi apreciem completarea, nu competitia
  • si apreciem feminitatea, nu feminismul.
  • Noi apreciem supunerea si nu razvratirea.
  • De asemenea, noi apreciem interdependenta, dar nu independenta. Interdependent inseamna ca fiecare depinde de celalalt. Dar independenta este atitudinea de a nu depinde de nimeni si celalalt ar fii bine sa te lase in pace, ca doar te deranjeaza.
  • Noi apreciem individualitatea, dar nu individualismul.

Toate aceste aspecte: Completarea, feminitatea, supunerea, interdependenta si unitatea sunt aspecte care intaresc familia. Iar celelalte: Competitia, feminismul, razvratirea, independenta si individualismul sunt atitudini care lovesc in familie si aduc impreuna cu ele nefericirea. Oamenii care practica cea de-a doua categorie se plang ca nu-s fericiti. Dar cum sa fie fericita familie care nu lucreaza nici macar ea pentru propria fericire?

Trecand peste toate aceste aspecte am ajuns la cel de-al doilea pe care nu prea am stiut cum sa-l numesc, ca sa spun tot ceea ce vreau sa spun. M-am gandit sa-l numesc seductie si mi s-a parut prea indraznet. M-am gandit sa-l numesc provocare sau prezentare. Si pana la urma l-am numit cu un termen biblic: Goliciune. Cand spun termenul acesta, probabil ca nu stiti ce vreau sa spun. Dar ma gandesc ca nu va fi greu de inteles dupa cateva cuvinte pe care le voi spune.(5:18) Trebuie sa spun cate ceva ca o pregatire a acestui subiect. Pregatirea hotaraste ce vom intelege prin aceasta prezentare. Subiectul acesta poate fi abordat din foarte multe puncte de vedere. Il abordeaza oamenii dintr-o perspectiva sociala, dintr-o perspectiva legalista, dintr-o perspectiva liberala, sau dintr-o perspectiva biblica.  Noi nu-l vom aborda decat din perspectiva biblica fiindca noi credem ca Dumnezeu a proiectat familia si El a realizat-o. El o sustine si El o binecuvanteaza. Noi nu stim cine este Dumnezeu sau cum este El, decat doar ce ne spune Biblia. De aceea este normal sa ne raportam la Dumnezeu si ce a facut El, dupa manualul Sau, Biblia. (6:20) Noi nu vom aborda tema din perspectiva psihologica si nici legalista fiindca noi nu suntem legalisti. Nici liberala fiindca nu suntem liberali.

Noi ne pretindem echilibrati. Vom aborda subiectul acesta din perspectiva biblica. Atunci cand vorbim despre lucrul acesta spunem urmatorul lucru: Scopul meu in aceasta seara, cand vorbesc din Biblie despre haine si despre felul in care oamenii le folosesc bine sau rau, vreau sa spun ca atunci cand Biblia vorbeste despre haine, vestimentatii inseamna hainele de pe un om. Vestimentatia mea este costum si cravata, in aceasta seara.

Cand Biblia vorbeste despre vestimentatia unui om, Biblia prezinta principii, nu reguli. Biblia prezinta concepte, nu forme. Adica, Biblia spune de ce trebuie sa faci asa si asa, nu doar ca trebuie sa faci asa si asa. Biblia explica. Formele, care au fost valabile pe vremea parintilor nostri s-ar putea sa nu mai fie valabile pe vremea noastra sau pe vremea copiilor nostri. Dar concepturile Bibliei sunt vesnice. De aceea, vestimentatia nu influenteaza mantuire unui om, dar ii influenteaza in mod abundent marturia. Dumnezeu nu ne place mai mult daca ne imbracam intr-un fel sau in altul. Nu ne mantuim prin felul in care ne imbracam. Dar marturia noastra este de oameni seriosi sau neseriosi si in functie de cum ne imbracam. Vom privi la principiile Bibliei despre haine. Va rog sa va ganditi la ce va spun. Noi avem nevoie de o teologie corecta si cu privire la lucrurile legate de mantuire si cu privire la lucrurile de exprimare a mantuirii. (8:00)

In urma pacatului pe care Adam si Eva l-au facut in Eden s-au intamplat multe lucruri, drept urmari. Unul dintre lucrurile intamplate este ca dintr-o data ei au descoperit ca sunt goi, adica dezbracati. Si a aparut in constiinta lor un sentiment, o perceptie neintalnita pana atunci: Rusinea. Si atunci au luat atitudine si atitudinea lor a fost sa-si confectioneze din frunze de smochin un sort, sau o cingatoare in zona intima a fiecarui om. Ei au gasit cu cuvinta sa-si acopere o parte redusa din corpul lor, adica zona intima, parandu-le ca doar aceasta trebuie acoperita. Dumnezeu apare in context si le face haine din piele, care nu le acopera doar zona intima, ci le acopera tot corpul. Ca sa lamurim bine problema aceasta, vreau sa va uitati in Biblie, pentru ca nu teologia penticostala, baptista, liberala sau conservatoare vrem sa o predicam noi, noi nu predicam forme, noi predicam evanghelia lui Dumnezeu.

Cuvantul folosit in Geneza ‘haine de piele’, asa cum spune Biblia, in limba evreiasca, in care este scris  Vechiul Testament cuvantul inseamna tunica, haina lunga, roba. O camasa pana la pamant- asta inseamna ‘haine din piele’.  Ei si-au facut niste haine din frunze (mici). Dumnezeu a marit dimensiunile hainei, sus, le-a urcat pana in zona gatului si jos le-a lungit pana in zona incaltamintelor. Asa a facut Dumnezeu. Omul a crezut ca asa trebuie sa se imbrace si astazi crede tot la fel. Dumnezeu a avut un alt punct de vedere. Umanismul iti va spune: Daca iti acoperi partea senzuala a corpului este suficient. Dumnezeu spune: Trebuie sa-ti acoperi corpul. Ca sa fie mai clar ceea ce vreau sa spun, vreau sa fixam primul principiu. Asta este invatatura experientei din gradina Edenului. Orice cititor al Bibliei intelege usor principiul acesta. Eu nu-ti spun forme, cat trebuie sa fie rochia, ci ce a spus Dumnezeu. Daca vrei sa te lasi invatat de Dumnezeu, lasa-te invatat. Daca nu-ti pasa de ce spune Dumnezeu, inca mai ai putina libertate sa faci asta.

Apoi, peste tot in Biblie, tunica, adica ‘haine din piele’, sau camasa si mantaua, cele doua piese vestimentare ale unui evreu, fie barbat, fie femeie a fost vestimentatia oamenilor de atunci. Hainele femeilor erau pana la pamant. Hainele barbatilor erau pana sub genunchi. Hainele soldatilor erau pana deasupra genunchiului si e usor de inteles de ce- sa nu se impiedice in ele. Acestea erau cele 3 lungimi (saizuri de haine din vremea aceea).

Care este rolul hainelor in Biblie? 

Biblia este singura autoritate care vrem sa o folosim in aceasta seara. Nu ne intereseaza conservatorismul romanesc si nici liberalismul american. Nu ne intereseaza legalismul si formalismul cuiva. Singurul care are dreptul sa ne invete in lucruri mari si in lucruri mici este Dumnezeu. Iar de la El avem o singura carte, numita Biblia. Citind in ea, invatam ca rolul hainelor este urmatorul:

  1. Sa ne incalzeasca.
  2. Sa ne acopere.
  3. Sa ne deosebeasca. Printre altele, sa ne deosebeasca barbatii de femei. In Biblie, preotii aveau haine specifice. Cititi Exod 28 si veti constata ca preotii aveau niste haine pe care nu le mai purta nimeni. Printre altele aveau ismene, pentru ca atunci cand intra inaintea lui Dumnezeu sa nu li se ridice haina si sa se vada prea mult din picior. Biblia spune- sa nu se vada goliciunea, ca sa nu-i omoare Domnul. Astazi, oamenii se descopera mult mai mult decat preotii de atunci si nu mai au nici o teama, nici o rusine si nici un respect. Se intrec femeile in a-si arata lucruri care ar trebui sa le vada doar sotul. Sa nu va suparati pe modul de a prezenta subiectul acesta, dar, daca fac un lucru, permiteti-mi sa-l fac asa cum e facut in Biblie.  Atunci cand vorbim despre deosebire constatam ca si profetii aveau haine specifice. Va aduceti aminte de Ilie? Sau de Ioan boetzatorul? Cititi in cartea 2 Imparati 1:8 si Matei 3:4. Regii aveau haine specifice. Hristos spune, “Regii se imbraca in haine moi.” Fecioarele aveau haine specifice, ca sa fie deosebite de femei. Vaduvele aveau haine diferite, ca sa se stie ca asemenea fecioarelor nu au barbat.

M-am gandit ce cuvant sa folosesc pentru ceea ce Biblia spune curva. Am zis sa folosesc prostituata ca sa inteleaga si tinerii mai bine si probabil ca suna putin mai acceptabil , desi se refera la aceeasi categorie de femei. Am sa va dau cateva exemple. Oamenii lui Dumnezeu, noi trebuie s astim de ce pastorul vine si spune unei femei care vine sa se inchine in adunare ca o rochie care e mai sus de genunchi vorbeste despre o femeie neimplinita, o femeie care cere atentie si valoare si o femeie acre vrea sa arate ceva ce nu-i de aratat. Sau o goliciune prea mare a mainilor, a gatului, a spatelui. Sigur, noi traim intr-o lume in care sa spui lucrurile astea esti ridicol. Dar pe mine nu ma intereseaza lumea. Eu sunt un preidcator al evangheliei lui Dumnezeu si am sa predic din scriptura. Si nu vreau sa-ti spun despre rochie, ca vei spune ca asa e la Romani. Biblia aceasta n-au scris-o Romanii.

In proverbe 7:10 spune asa: Trecea un barbat pe la o intersectie si dintr-o data i-a alergat inainte o femeie imbracata ca o curva. Stiu ca in biserica pare agresiv limbajul acesta. Ascultati-ma. Stiti de ce? Pentru ca dam prea multa valoare umanismului si prea putina valoare divinitatii. Nu-i rusine sa spui ca un om isi permite sa fie asa. Biblia ne spune ca exista o categorie de femei care se imbraca ca niste prostituate, indiferent daca sunt prostituate sau nu. Scriptura ne spune ca exista o vestimentatie specifica prostituatelor. Si o femeie imbracata ca o prostituata ( nu stim daca ea a fost sau nu), ea a alergat inaintea acestui barbat.
2. Rolul vestimentatiei  este sa imbrace
Principiu #2- Rolul vestimentatiei  este sa imbrace, nu sa dezbrace. Exista un mod de a te imbraca incat de dezbraci. Adica, te imbraci atat de sumar incat ori cu aia, ori fara aia tot acolo esti. Rolul vestimentatiei  este sa imbrace, nu sa dezbrace si nici sa provoace. Daca o femeie isi permite si de asemenea un barbat isi permite sa se imbrace cu motivatia sa atraga privirile cuiva, sa devina interesanta si sa intoarca privirile cuiva, atunci ascultati-ma, femeia aceasta se numeste nici mai mult, nici mai putin decat ce citim in Scriptura. Asa spune Dumnezeu.
Care este mesajul hainelor in Biblie? 
Reluam cuvintele pe care le-am citit si reafirmam faptul ca specialistii in psihologie spun ca intre 65-75% comunicarea se face pe cale nonverbala- adica, fara cuvinte. Din cele mai multe ori, oamenii mint prin cuvinte, dar nu pot minti non verbal. Mimica fete, faptul ca se rosesc la fata cand mint, atitudine, felul in care se imbraca, toate acestea sunt limbaj fara cuvinte. Cand oamenii mint, pot minti cu cuvinte usor. Dar fara cuvinte se cam da de gol. N-ati vazut ca se uita intr-o parte cand te minte? N-are curaj sa te priveasca in ochi. Nu te poate minti cu mimica fetei.
Vestimentatia unei persoane spune mult despre o persoana. Scrie in Biblie de Tamar ca s-a imbracat in asa fel incat socrul ei, Iuda, a luat-o drept o prostituata. Ea statea pe un drum care mergea spre pustie si cam acolo stateau femei de teapa aceasta. (Vezi si proverbe 7:10). Mai scrie in Biblie: “Pentru ca fiicele Sionului sunt mandre, umbla cu gatul intins…” (apropo, felul in care o persoana inclina capul are un mesaj senzual pentru cine o vede) “… au priviri pofticioase, pasesc maruntel, zornaiesc cu verigile de la picior si Domnul in ziua aceea va scoate verigile care slujeau ca podoabe la picioare, cerceii si bratarile, mahramele, legaturile de pe cap, lantisoarele de la picioare si de la braie, cutiile cu miresme, inelele si verigile din nas.” Si mai departe, “Hainele de sarbatoare si camasile cele lungi, mantiile si pungile, oglinzile si camasile subtiri, turbanele si mahramele usoare.” Si atunci cand Domnul le va scoate, Domnul va face niste schimbari. Nu le va face pastorul si nici comitetul bisericii. Le va face Dumnezeu care are autoritate peste muritori. Si uitati ce va schimba Dumnezeu. “Dumnezeu, in loc de miros placut le va da putoare. De asemenea, in loc de brau le va da o funie. In loc de par incretit le va face capul plesuv. In loc de mantie lunga le va da un sac stramt. Si in loc de frumusete le va da un semn de infierare.” Asa spune cuvantul lui Dumnezeu in Isaia 3.
In Noul Testament, apostolii se adreseaza numai femeilor in legatura cu vestimentatia si cu atitudinile specifice. Pavel scrie lui Timotei, mai tanarul lui ucenic care era pastor in Efes. Pavel ii spune urmatoarele cuvinte: “Femeile, vreau sa se imbrace in chip (maniera sau mod) cuvincios.” De ce nu spune sa se imbrace barbatii in chip cuvincios?” Asta nu inseamna ca barbatii se pot imbraca oricum. Evident nu. Sa se imbrace cu rusine si cu sfiala. Si incepe sa spuna nu cu: nu cu impletituri de par, nu cu aur, nu cu margaritare, nici cu haine scumpe. De asemenea, vine si Petru si are un sfat pentru femei si mai tarziu pentru barbati. Dar, referindu-ne la femei il citim doar pe acesta. Podoaba femeilor, podoaba voastra sa nu fie ce-a de afara, ci sa fie omul ascuns al inimii. Podoaba interioara, care este nepieritoare inaintea lui Dumnezeu. Un duh linistit pentru ca in maniera asta s-au imbracat femeile pe care Dumnezeu le-a apreciat in vechime. (24:30)
3. O femeie evlavioasa nu-si va permite sa se imbrace indecent
In principiul #3 – O femeie evlavioasa nu-si va permite sa se imbrace indecent, riscand as fie luata drept usuratica. Mergand mai departe, vreau sa va aduc aminte ca in anul 1786, un mare predicator de care am auzit cu totii, intr-o predica numita despre haine, uitati ca si John Wesley a predicat despre haine. El a spus cateva principii:
  1. Hainele scumpe trezesc mandria si o fac sa creasca.
  2. Hainele scumpe produc si cresc dorinta ca sa fii apreciat.
  3. Produc lacomie si pasiune tulburatoare.
  4. Genereaza aprinderea poftei sexuale.
  5. Demonstreaza o administrare irresponsabila a veniturilor pentru ca in loc sa il imbraci pe un sarac, cumperi o haina la pret de 3. Wesley a avut parerea asta. Mai o au multi si astazi si cred ca e o parere echilibrata in perspectiva lui Dumnezeu.
  6. Vestimentatia unei femei este ispititoare pentru barbati.

Biblia spune ca nicaieri imoralitatea unui barbat nu este asociata cu vestimentatia lui. Nicaieri in Biblie nu scrie ca un barbat este imbracat ca n curvar. Atitudinea unui barbat curvar nu se vede din haine, dar atitudinea imorala a unei femei se vede din haine. Mai citim in Biblie: “Numai unei femei i se poate reprosa ca vestimentatia ei este provocatoare. Cititi in Proverbe 7, tot capitolul, ca vorbeste despre masinaria seducatoare a unei femei.

Biblia spune urmatorul lucru: Barbatul este o victima pacatoasa doar. Si uitati ce zice Biblia: Orisicine se uita la o femeie (Biblia nu spune daca femeia e asa sau asa) spune doar o femeie- ca sa o pofteasca a si preacurvit cu ea. Acum vreau sa va intreb:  cate sanse are un barbat sa pofteasca o femeie decent imbracata  si cate sanse are acelasi barbat sa pofetasca o alta femeie care este imbracata foarte indecent? Puteti sa fiti obiectivi la intrebarea care v-am pus-o? Daca vedeti doua femei ca merg una langa alta, dumneavoastra ce ziceti? Un barbat va fi tentat sa se uite dupa aceea care e imbracata obisnuit, cuminte si decent? Sau dupa aceea care are o bucatica dintr-o fusta si o bucatica dintr-o bluza? Ce ziceti, dupa care se va uita? Suntem in biserica, acolo unde se vorbeste  despre Dumnezeu si despre oamenii lui Dumnezeu. Suntem intr-un loc care este casa lui Dumnezeu si trebuie sa sa vorbeasca despre gusturile Lui. N-avem nici un drept sa-l scoatem afara din casa aceasta si sa ne facem de cap. Suntem obligati, pentru ca este creatorul nostru  sa spunem ce-i place si ce nu-i place. Si dincolo de asta, fiecare fiinta umana are dreptul sa-L onoreze implinandu-i voia sau luptandu-se cu El pana va pune mainile pe piept si restul eternitatii va plati pretul.

Atunci cand vorbim despre lucrurile acestea il dam exemplu pe David. Imaginati-va imparatul David, un om dupa inima lui Dumnezeu. Un om care a compus cantari ca nimeni altul. un mare viteaz. Un om dupa inima lui Dumnezeu. Iese intr-o zi si se urca pe acoperis, acoperisul plat- flat. Si se urca pe acoperis si langa palatul lui, pe unde trecea paraul, o femeie goala isi facea baie. Acum, eu va pun o intrebare” Mai, oameni buni, din toata pustia aia, aceasta doamna numita Batsheba, n-a mai avut unde sa se dezbrace decat sub fereastra imparatului? Nu cumva a sperat sa iasa imparatul afara si sa o vada asa? Deci, o femeie serioasa se dezbraca langa casa unui om? Nu te duci intr-un loc unde nu-i nimeni? Ba da. Dar, asta de ce a venit chiar langa palatul imparatului? Biblia nu spune de ce. Numai imaginatia noastra poate sa se duca in toate partile. Dar cand vorbim despre asta spunem urmatoarele lucruri: “David, pe cand se plimba pe acoperisul casei imparatesti a zarit acolo o femeie care se scalda si era foarte frumoasa la chip. Va dati seama cat de aproape era de el ca nu avea binoclu pe vremea aia David, cat de aproape era de ea incat a putut sa o vada ca-i frumoasa. Asa de aproape s-a scaldat de casa imparatului  incat ai avut impresia ca a facut-o intentionat. Mai, mai, mai ca n-ai incotro. Si ce se intampla? David ii spune unui soldat…

David n-a fost un om imoral. A fost dintre cei mai mari barbati care si-a inchinat viata Domnului si in clipa aceea, inima lui de barbat, sub presiunea hormonala, datorita imaginilor pe care le-a vazut, pur si simplu a gandit cu inima si a trimis un soldat sa o cheme, sa o ia. S-a culcat cu ea si Dumnezeu s-a suparat. Va intreb: Daca trecea Batsheba imbracata pe langa casa lui, trimitea soldatul sa o cheme? Era David un imoral si un curvar sa cheme pe orice femeie care trecea pe langa casa lui? Sau, ademenit de frumusetea si goliciunea ei , pentru un moment si-a pierdut mintile? Sunteti oameni mari. Ganditi cinstit.

4. Caracterul unei femei evlavioase se va reflecta si in vestimentatie

Fratilor, daca mananci cu un om bolnav, el poate sa spuna ca nu e bolnav. Dar, din cum mananca, cat mananca si ce mananca iti dai seama ca ceva nu-i bine cu asta. Ii spui, “Daca tu asa manaci si atat mananci, cu salatica asta fratele meu, ceva nu-i bine cu tine, pe tine trebuie sa te doara stomacul. Si el spune: Da, am avut operatie de ulcer. Acuma inteleg de ce doar o supica. Normal, barbat in toata firea sa mananci doar o supica, dar daca esti bolnav de ulcer, doar o supica mananci doar. Il cunosti pe om daca-i bolnav sau sanatos dupa multe lucruri? Evident. Caracterul femeii evlavioase se va reflecta si in felul in care se imbraca. De asemenea, o femeie serioasa, nu are nici un motiv sa se imbrace ispititor. Ea are sot acasa, ea e o femeie linistita, o femeie implinita, o femeie satisfacuta. Ea nu are nici un motiv sa puna pe piata lucruri care apartin sotului ei. Nici vorba. Ea nu-si tradeaza barbatul in nici un fel. Ea nu provoaca barbatii in nici un fel. O femeie serioasa se imbraca in mod serios. Acesta este principiul. Dar, pentru oricine va face sa pacatuiasca pe unul dintre acesti micuti care cred in mine ar fi mai de folos sa i se atarne  de gat o piatra mare de moara si sa fie aruncat in adancul marii. Vai de lume din pricina prilejurilor de pacatuire, fiindca nu se poate sa vina prilejul de pacatuire, dar vai de omul acela prin care va veni prilejul de pacatuire. Acum, daca mana ta sau piciorul tau te face sa cazi in pacat, taie-l si leapada-l de la tine. E mai bine pentru tine sa intri in viata schiop sau ciung, decat sa ai doua maini sau doua picioare  si sa fii aruncat in focul vesnic.” “Si daca ochiul tau de face sa cazi in pacat,” observati ca vorbeste si despre cel care ispiteste si despre cel care se lasa ispitit (aici), “Scoate-l si leapada-l de la tine.” Asta inseamna ca daca o vezi, nu te uita la ea, ca asemenea lui David, o sa gandesti cu inima si esti gata.

Intelegand mesajul atitudinei si al vestimentatiei barbatii reactioneaza. De ce? Dragii mei, la varsta aceasta noi stim urmatorul lucru. Barbatii sunt persoanele stimulate prin vedere. Femeile sunt persoanele stimulate prin atingere. Ochiul unui barbat duce mesajul la creier si pentru ca are functii (functii pentru a fi sot cu sotia ta, functie pe care femeia nu o are) atunci dintr-o data el ajunge la nivelul acesta. De aceea el ia atitudine cand i se ofera mesajul acesta, el reactioneaza. Si care ii este reactia? Initiativa. Si care este initiativa? Pai Adam a avut initiativa, nu Eva. Pai Iacov a avut initiativa, nu Rahela. Pai, Samson a avut initiativa, nu femeia aceea. Amnon a avut initiativa, nu Tamar. David a avut initiativa, nu Batsheba. Ea doar s-a dus sa se scalde. Vestimentatia indecenta a unei femei este ispititoare pentru barbati si vestimentatia indecenta, in general, este ofensatoare pentru Dumnezeu.

Exod: Sa nu te sui la altarul meu pe trepte, ca sa nu ti se vada goliciunea inaintea lui Dumnezeu. Daca cineva se urca pe trepte si dumenavoastra ramaneti jos, de jos in sus se vede ce nu se vede la orizontal. Si Domnul a spus: Preotii sa-si ia ismene sa nu vada Dumnezeu goliciunea omului, ca este creator. Cata lipsa de rusine trebuie sa aiba o femeie care citeste Biblia si nu numai o femeie, dar in mod deosebit o femeie, care pur si simplu vine inaintea lui Dumnezeu si spune ca hainele nu conteaza. Nu conteaza? Conteaza doar inima. Dar felul in care te imbraci de unde iese? Din nimic? Nu spune Biblia ca din inima ies toate- vorbile, atitudinile, intentiile, gandurile? Oameni buni, felul in care se imbraca o persoana cand se uita in oglinda iese din inima lui, adica din constiinta lui. (38:00)

Esti un om in toata firea. Intelegi ce spune evanghelia lui Dumnezeu? Poate vei rade de mine sau de alt pastor care iti va spune o regula: nu mai purta fusta aia asa, pune-ti maneca la bluza, lasa decolteul ala sa fie in asa fel incat sa nu ti se vada ce nu e de vazut. Alea-s chestiuni ale sotului, nu ale publicului larg. Dar nu-ti spun despre lucurile astea, iti spun despre evanghelia lui Dumnezeu. Stii ca in locul acesta te intalnesti cu Dumnezeu. Stii ca aceasta casa este casa Lui? Stii ca se uita pe dinauntru si pe dinafara? Cum te imbraci pe dinafara nu te mantuieste, dar demonstreaza mantuirea, maturitatea si marturia. (39:32) Nu trebuie sa vorbim ca la biserica aia, sau aialalta… pe noi nu ne intereseaza de nici o biserica, sau tendinta cuiva. Pe noi ne intereseaza sa avem o perspectiva biblica a fenomenului vestimentar, adica a felului in care ne imbracam si trebuie sa privim in maniera aceasta problema hainelor. Nu intr-un mod legalist: Pai, pana aici sau pana aici, ca o sa vin eu cu ruleta sa masor. Ruleta e oglinda in care te uiti cand pleci la biserica.

VIDEO by opriseelena

About these ads

1 Comment (+add yours?)

  1. Toma Daniel
    Feb 25, 2014 @ 01:14:09

    Ii dau dreptate Pastorului Luigi Mitoi prin tot ceea a spus are suport Biblic 1 cor 4:6 Domnul sa te binecuvânteze si sa cauti ca niciodată sa placi oamenilor ci Aceluia care te a chemat la lupta Amin

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Zilele trec…

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala World Time Click on map for timezone

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,540 other followers