Amintiri cu Valentin Popovici

Urmarind inmormantarea unui pastor saptamana aceasta, mi s-a facut dor de tatal meu, care a fost si el primul Pastor al Bisericii Philadelphia Chicago.  Uitandu-ma peste mai multe poze, am dat si peste ziarul Romanian Tribune si peste acest mesaj, care mi-a mangaiat mult inima. In anii adolescentei am vizitat de mai multe ori Biserica Baptista cu prietena mea, pastorul bisericii era atunci fratele Alexa Popovici si fratele Valentin Popovici ne invata la Scoala Duminicala. Mesajele si studiile fratelui Valentin mi-au provocat un interes si o dragoste pentru teologie. Iar mai tarziu, acasa, imi ajutam tatal in traducerea cartilor primite  sau recomandate de fratele Alexa Popovici,  pentru imbogatirea cunostintelor tatalui meu care nu avea timp sa frecventeze un seminar teologic. Tatal meu a fost intotdeauna recunoscator fratilor Alexa si Valentin Popovici, precum si noi, pentru dragostea dovedita si tot ajutorul dat la inceputul bisericii noastre, aici, intr-o tara straina. Dumnezeu sa-l binecuvanteze pe fratele Valentin cu sanatate, si cu mult har si cu o rasplata vesnica! Rodica

Valentin Popovici:

Valentin PopoviciNoi, familiile Alexa si Pitt Popovici, am ajuns in America in anul 1967, si ne-am stabilit in Chicago. Ne-a fost dat harul sa vedem  o America diferita de cea de astazi: era mai buna, mai prietenoasa, mai calda la suflet fata de emigrantii cautatori de noua viata.

Dupa cativa ani a venit si familia Galis. Nu eram multi romani pe atunci la Chicago, si se ducea vestea usor cand venea un nou roman printre noi, ca sa-l asteptam la aeroport, ca sa-i ducem paine pe masa. Era o intimitate intre noi care astazi s-a diluat, si ne vedeam mai des peste saptamana, ne cunosteam mai bine unii cu altii.

Mi-aduc aminte ca erau cateva familii de frati ortodocsi veniti inaintea noastra aici, si cateva familii de frati penticostali, oameni deosebiti, foarte buni si credinciosi, cu care ne vedeam foarte des. Ne simteam bine impreuna. Pintre acestia, oameni cu totul deosebiti si buni, a fost familia Galis.

Pe fratele George Galis l-am cunoscut un om bland, binecuvantat, curat la suflet, un om de bine, fara viclesug, un om de pace, prietenos. Era placut sa stam impreuna. Cand vorbea in adunare la noi pe atunci, avea intotdeauna ganduri adanci, usor de inteles si pline de miez biblic.

Avea pe fata un zambet permanent, senin si fermecator, care dezvelea o iubire adanca pentru Dumnezeu. Ultima oara ne-am vazut acum un an, la aniversarea de 40 de ani a bisericii in care slujesc. Venise sa aduca un salut impreuna cu fratele Campeanu care avea sa aiba mesajul principal.

Ne-am retras la birou, si mi-a spus cu acelasi zambet bland, caracteristic, sa-l las sa stea jos in timpul serviciului divin, sa nu se urce la amvon, fiindca nu se simtea bine. Am stiut ca venise mai mult ca sa ne mai vedem odata. Am stat si ne-am uitat unul la altul fara multe cuvinte, si cu ochii inlacrimati.

Si apoi mi-a spus: Ce bine a fost la inceput… dar ce urmeaza va fi si mai frumos. Apoi a scos o carte din punga pe care o avea in mana, privindu-ma parca timid: Te rog, primeste un cadou de la mine. E o carte buna. Am citit-o, si pot s-o recomand.

Cu adevarat cartea este buna! – Lucrarea Duhului Sfant de Trandafir Sandru. George Galis va ramane in inima romanilor de pretutindeni, si pentru totdeauna, si, in special, in inima celor trei sau patru mii de romani care au venit in America pe garantia dansului.

Dar ne va ramane chiar mai drag si mai frumos in inima noastra, a celor care l-am cunoscut mai demult, in freamatul inceputurilor comunitatii romanesti, a celor care au stat in spartura si au inaltat un zid. George Galis, un om rar, binecuvantat, un bun roman, un om al lui Dumnezeu!

Pastor Valentin Popovici
Biserica Baptista Romana
din Metropola Chicago.
Sursa Romanian Tribune

Am mai primit o mangaiere din partea fratelui Nelu Cinteanu astazi, pentru care dorim sa-i multumim  si pe care dorim sa o adaugam/publicam aici:

“Cand este vorba de fratele George Galis,dati-mi voie sa atasez mesajul care l-am trimis,cu ocazia plecarii Dansului, acasa la DOMNUL!
“Nov 19,2011
Nu ma pot abtine, sa nu scriu, macar cateva cuvinte la adresa acestui OM MARE A LUI DUMNEZEU care a fost George W.Galis. Curticean fiind l-am cunoscut inca din anii 1965-1970. Cand am sosit in State, (Nov 1990) si l-am reintalnit in Chicago, a fost o mare bucurie si binecuvantare pentru mine. Atunci mi-a facut si mie CADOU, cateva carti foarte valoroase (in jur de $300 ) carti, care au fost de un mare ajutor in cei 21 ani de pastorire, in bisericile baptiste din nordul Californiei. Un asemenea OM, nu se poate uita!! .Memoria Dansului, va fi o mare binecuvantare, pentru toti aceia care l-au cunoscut.
La revedere in vesnicii frate George!!

IOAN -Nelu Cintean
-fost Vicepresedinte al Asociatiei Baptiste Romane din America si Canada(2009-2011)”

5 Comments (+add yours?)

  1. barzilaiendan
    Feb 23, 2014 @ 23:15:57

    Reblogged this on B a r z i l a i – e n – D a n and commented:
    Încă un fragment de ,Amintiri cu sfinți“.

    Reply

  2. Nelu Cintean
    Feb 25, 2014 @ 12:50:35

    Cand este vorba de fratele George Galis,dati-mi voie sa atasez mesajul care l-am trimis,cu ocazia plecarii Dansului ,acasa la DOMNUL!
    “Nov 19,2011
    Nu ma pot abtine,sa nu scriu,macar cateva cuvinte la adresa acestui OM MARE A LUI DUMNEZEU care a fost George W.Galis. Curticean fiind l-am cunoscut inca din anii 1965-1970..Cand am sosit in State,(Nov 1990) si l-am reintalnit in Chicago,a fost o mare bucurie si binecuvantare pentru mine. Atunci mi-a facut si mie CADOU,cateva carti foarte valoroase (in jur de $300 ) carti, care au fost de un mare ajutor in cei 21 ani de pastorire, in bisericile baptiste din nordul Californiei.Un asemenea OM ,nu se poate uita!! .Memoria Dansului ,va fi o mare binecuvantare,pentru toti aceia care l-au cunoscut.
    La revedere in vesnicii frate George!!
    IOAN -Nelu Cintean -fost Vicepresedinte al Asociatiei Baptiste Romane din America si Canada(2009-2011)

    Reply

    • rodi
      Feb 25, 2014 @ 13:03:43

      Frate Cintean,
      dulci sunt cuvintele dvs. si o profunda mangaiere pentru mine si pentru familia noastra. Daca veti avea imboldul in viitor sa scrieti o cronologie, sau chiar intamplari din mediul evanghelic de aici din Chicago, sau amintiri cu fratii Popovici le vom publica pentru mangaierea noastra a tuturor, in special a comunitatii evanghelice din Chicago si sa invatam de la inaintasii nostri in credinta ce a insemnat o viata traita cu Dumnezeu si experientele lor unice care sunt valoroase pentru toate generatiile de crestini. Va multumesc din inima pentru amintirea care ati impartasit-o cu noi aici si doresc ca Domnul sa va binecuvanteze!

      P S mi-am adus aminte ce amintiri frumoase ne povestea taticu de la Curtici si dragostea Bisericii Baptiste dovedita Bisericii Penticostale inffintata de bunicul meu, cand ati trimis dirijori sa invete copiii fratilor penticostali la instrumente si multe alte colaborari pe care tatal meu nu le-a uitat niciodata. Cand veti avea timpul si bunavointa sa depanati aceste amintiri, ne vom bucura sa le publicam si noi. Dumnezeu sa va binecuvanteze!
      Rodica

      P.S. V-am adaugat comnetariul sus, la articol.

      Reply

    • Nelu Cintean
      Jul 29, 2014 @ 17:54:16

      VA multumesc sora Rodica pentru cuvintele frumoase care mi le-ati adresat..Intrucat nu sunt prea mare ‘blog’ist” abia acuma le-am gasit.. intamplator!!Intr-adevar trebuie sa fi mandra, ca ai avut un asemenea TATA. A fost cu adevarat UN OM AL LUI DUMNEZEU!!..Domnul sa-i binecuvinteze memoria!.
      Salutari si lui Lidi,matusa ta din..Atlanta!!
      Nelu Cintean,Sacramento,CA
      Ps Imi aduc aminte si de fratele Gligor..al lui Tisa (bunicul tau)..Ce oameni adevarati!..Probabil ca o sa scriu cateva amintiri,avute cu oameni ai lui Dumnezeu,..din care nu va lispsi aceea avuta cu tatal tau..Voi primiti de la noi “one a week”..(cate o cantare noua pe saptmana).?..Ne bucuram sa le auzim cantate atat de bisericile baptiste cat si cele penticostale..Slavit sa fie DOMNUL!!
      Acelasi N c

      Reply

      • rodi
        Jul 29, 2014 @ 21:15:56

        Frate Nelu, mi-ati face o mare bucurie sa scrieti din amintirile dvs. astazi. Cred ca suntem mai multi care am aprecia sa cunoastem istoria bisericilor baptiste si penticostale din Curtici.

        Va multumesc mult pentru cuvintele dvs. frumoase, care imi sunt foarte dragi si mi-au produs o mare bucurie in saptamana aceasta, cand chiar m-am gandit mult la taticu, ca pe 1 august era ziua lui de nastere. Asa ca, eu cel putin, ii multumesc Domnului ca va trimis inapoi la aticol ca sa imi scrieti o frumoasa incurajare si amintire chiar la momentul potrivit. Voi saluta si pe matusa mea, care imi povesteste mult de Curtici si inceputurile de acolo. Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va dea spor si har sa scrieti! :-) God bless you!

        Reply

Leave a Reply

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


Zilele trec…

Click pe harta pt ora actuala World Time Click on map for timezone

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,493 other followers

