Poza zilei – Bârfa

Iubire Invinge tot – Facebook via Dany si Mery Sandu

Galateni 5:22-23 ne spune, „Dimpotrivă, roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea, înfrânarea poftelor.”

Roada Duhului este diametral opusă roadelor naturii păcătoase din Galateni 5:19-21 „Şi faptele firii pământeşti sunt cunoscute, şi sunt acestea: preacurvia, curvia, necurăţia, desfrânarea, închinarea la idoli, vrăjitoria, vrăjbile, certurile, zavistiile, mâniile, neînţelegerile, desbinările, certurile de partide, pizmele, uciderile, beţiile, îmbuibările, şi alte lucruri asemănătoare cu acestea. Vă spun mai dinainte, cum am mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri, nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu.”

Mă numesc Bârfa,

n-am nici un respect pentru justiţie.

Eu ii mutilez pe oameni, dar nu-i ucid. Le rup inimile si le ruinez viata. Sunt vicleana, rautacioasa si cresc in putere cu vârsta. Cu cat vorbesc mai mult, cu atat sunt tot mai crezuta. Victimile mele sunt fara ajutor, nu se pot proteja impotriva mea, caci eu n-am nume si nici fata.

Sa ma darame este imposibil. Cu cat se incearca mai mult sa ma dea jos, cu atat devin mai inselatoare.N-am nici un prieten. De-ndata ce defaimez reputatia cuiva, niciodata nu va mai fi aceeasi ca mai inainte.

Eu rastorn guverne si ruinez casatoriile, distrug carierele oamenilor si aduc nopti albe, dureri de inima si indigestie. Fac pe oamenii nevinovati sa planga pe pernele lor. Numele meu e dispretuit, toti ma numesc Bârfa. Eu produc senzatie la buletinele de stiri, dar si dureri de cap.

Inainte de a repeta o ştire, intreabă-te:

- E adevarată?
– E nevătămătoare?
– E necesară?

- Dacă nu e, n-o spune!

Cititi si aceste articole instructive despre vorbirea de rau:

7 Comments (+add yours?)

  1. stefan
    Feb 24, 2014 @ 02:32:09

    FILOZOFIA BÂRFEI
    In Grecia antica Socrate(469-399 DC), era foarte mult lăudat pentru
    ințelepciunea lui. Într-o zi, marele filozof s-a întâlnit întâmplator cu o
    cunoștință care alerga spre el agitat și care i-a spus:
    -Socrate, știi ce-am auzit tocmai acum, despre unul dintre studenții tai?
    -Stai o clipa, ii replica Socrate. Înainte sa-mi spui, as vrea sa treci printr-un
    mic test. Se numește Testul celor Trei.
    -Trei?
    -Asa este, a continuat Socrate. Înainte sa-mi vorbești despre studentul meu,
    sa stam putin și sa testam ce ai de gând sa-mi spui. Primul test este cel al
    Adevărului. Ești absolut sigur ca ceea ce vrei sa-mi spui este adevarat?
    -Nu, spuse omul. De fapt doar am auzit despre el.
    -E-n regula, zise Socrate.’Așadar, în realitate, tu nu știi dacă este adevarat sau
    nu. Acum sa încercăm testul al doilea, testul Binelui. Ceea ce vrei sa-mi spui
    despre studentul meu este ceva de bine?
    -Nu, dimpotrivă…
    -Deci, a continuat Socrate, vrei sa-mi spui ceva rău despre el, cu toate ca nu
    ești sigur ca este adevarat?
    Omul a dat din umeri, putin stânjenit. Socrate a continuat.
    -Totuși mai poți trece testul, pentru ca exista a treia proba-filtrul Folosinței.
    Ceea ce vrei sa-mi spui despre studentul meu îmi este de folos?
    -Nu, nu chiar…
    -Ei bine, a conchis Socrate, dacă ceea ce vrei sa-mi spui nu este nici Adevarat,
    nici de Bine, nici măcar de Folos, atunci de ce sa-mi mai spui?
    sursa: http://www.peginduri.com/

    Reply

  2. mike
    Feb 24, 2014 @ 12:19:49

    E foarte intelept sa se faca discernamint intre birfa si a spune adevarul unuia care a gresit. (birfa? –daca nu faci foc nu iese fum–deci ceva rau da nastere la -birfa–dar e pacat sa susotesti baliverne despre care nu esti sigur– E mai buna judecata crestina–spune-i persoanei in particular–apoi comitetului bisericesc-(care citeodata se codeste sa ia masuri ,din cauza ca piritul, sta pe scaune mai inalte- ce poate genera in final -birfa-)-si daca nu se schimba situatia–sa judece Domnul – trage si inchide poarta . O critica reala in lumina Evangheliei -construeste , nu darima.–dar si asta depinde de credinciosul cazut –care daca nu se caieste –da nastere la -BIRFA—sorry -o spun din experienta personala.

    Reply

    • rodi
      Feb 24, 2014 @ 13:46:34

      Mike, foarte bine ai spus-o. Barfa e foarte urata si cred ca absolut toti am cazut victime unei barfe, candva in viata noastra. Si totusi multi continua sa practice pacatul asta cu regularitate si fara frica de judecata care si-o atrag. Dumnezeu sa ne lumineze!

      Reply

  3. viorelchis
    Feb 24, 2014 @ 16:59:43

    Multi inca nu fac deosebire intre “birfa ” si “adevar”.Si trist este ca multi predica despre “Bârfa” si tot ei “Bârfesc” fiindca nu accepta “ADEVARUL” despre faptele firesti si inca scriu fara dovada ceea ce “Bârfesc” .iar cand adevarul ajunge deomnstrat te intimideasza si cu cuvinte mai putin crestinesti.Sa nu uitam ca Satana de la cadere nu mai doreste sa-si accepte pacatul si nici slujitorii lui pretinsi ca “.. slujitori ai neprihanirii. …”nu doresc din foarte multe motive azi.Deci ,trebuie sa fim intelepti ,sa nu birfim ,dar sa avem curaj sa spunem adevarul cum este fiindca este scris;”..Caci in lume s-au raspandit multi amagitori..”si intradevar acesti amagitori isi doresc confortul si puterea de aa domina pentru interesele pe care unii le vedem .Nicidecum pentru slujire.Cei care intradevar “slujesc” ,se sacrifica si devin exemple pozitive in viata pentru membrii si pentru cei din lume ;prin traire,vorbire si ceea ce fac.Mike ,comentariul dezvaluie “adevarul” si numai prin expunerea adevarului membrii Bisericii pot ajunge la neprihaniresi protejare fiindca este scris;”..28. Luati seama, dar, la voi insiva si la toata turma peste care v-a pus Duhul Sfant episcopi, ca sa pastoriti Biserica Domnului, pe care a castigat-o cu insusi sangele Sau.
    29. Stiu bine ca, dupa plecarea mea, se vor vari intre voi lupi rapitori, care nu vor cruta turma;…”

    Reply

  4. Avram
    Feb 24, 2014 @ 21:15:05

    Barfa si a spune adevarul sunt total opuse una de alta. Cand cineva birfeste inseamna ca vorbeste de rau pe cineva, are intentii rele asupra persoanei despre care vorbeste, ponegreste, defaimeaza, se ocupa de clevetiri, flecarii, si multe alte de genul acesta. Un crestin nu are voie sa birfeasca, dar de multe ori si in repetate randuri sunt multi care se numesc crestini, si barfesc. Cuvantul lui Dumnezeu arata ca cei care barfesc nu vor mosteni Imparatia Cerurilor, alaturand-o curviei, vicleniei, rautatii, laudaroseniei, trufiei, etc. (Romani 1:18-32). Barfa este o arma a celui rau, care cauta sa darame atat spiritual cat si fizic pe persoana inspre care este indreptata. Nu este bine sa luam parte la nici un fel de barfa, si este intotdeauna bine sa verificam daca cineva spune adevarul sau barfeste, ca sa nu ne trezim ca transmitem mai departe barfele altora de care automat ne vom face partasi daca le transmitem mai departe la altii.
    Adevarul ne va face slobozi pe cand barfa ne va condamna. Deci sa alegem partea cea buna ca sa castigam premiul alergarii noastre.

    Reply

  5. viorelchis
    Feb 24, 2014 @ 22:34:21

    De exemplu o astfel de stire multi o considera ”birfa”,insa realitatea astfel ajunge sa dezvaluie adevarul trist despre unii care se pretind slujitori si acest lucru stirbeste foarte mult integritatea crestina;

    Ce trebuie sa intelegem din aceste mesje triste?Nu chiar mesajul scris in matei capitolul 24 cu 24 ?Si oare nu trebuie sa protejam membrii Bisericii fata de astfel de persoane ?

    Reply

Leave a Reply

Zilele trec…

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala World Time Click on map for timezone

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,519 other followers

