George Galis – o privire in trecut… Lagarul din Austria

CA SA CITESTI Prima Postare a lui George Galis click pe                                          1) O Privire in trecut… Romania

Iata-ma in sfirsit in Yugoslavia, de aici planul meu de acasa era sa caut sa trec frontiera ilegal in Italia (dar Dumnezeu a lucrat intr-asa fel, ca sa intru in mod legal in Austria).

In Beograd m-am urcat in trenul de Wienna. Cind trenul s-a apropiat de granita cu Austria, asteptam cu ingrijorare controlul granicerilor yugoslavi de pasapoarte, pentru ca eu nu aveam viza pentru intrare in Austria.  Cand a venit timpul controlului pasapoartelor, mi l-am prezentat ofiterului yugoslav, care l-a deschis, s-a uitat prin el si mi la inapoiat fara sa-mi dea nici un fel de problema. Din momentul acela m-am linistit si ajungind la destinatie, am coborat in Wienna bucuros caci pana aici lucrile au decurs peste asteptari.

Am ajuns la Wienna in loc de Italia pentru ca un pastor penticostal din Vladimirovac  m-a ajutat sa schimb directia. In timpul sederii mele la el vazindu-mi pasaportul mi-a zis: „Cu pasaport ca al tau poti intra in Austria fara viza, caci este o tara neutra si nu trebuieste viza de intrare”. Familia acestui pastor mi-a fost de mare ajutor cat timp am fost in Austria. Pastorul cu sotia lui vizitau saptaminal familia mea (care a ramas in Romania) si i-a alimentat cu toate cele necesare.

In prima mea zi in Traiskirchen unde am ajuns in dupa masa aceia, am fost asteptat de ofiterul de la biroul Interpol, cu care vorbisem la telefon de la Statia Centrala de Politie. El m-a dat in primire la o tinara pereche care abia sosisera in Traiskirchen, erau sot si sotie, venisera din Romania in interes de serviciu la o conferinta in Wienna si unde au cerut imediat azil politic, pe care l-au si primit. Acesti
romani minunati m-au sfatuit ce fel de azil sa cer. Toti romanii cereau azil politic. Ei m-au intrebat, daca am fost persecutat in tara pentru motive politice, daca am suferit fizic  sau daca am facut inchisoare pentru  motive politice ori daca am facut politica acasa. Le-am explicat motivele mele si ei mi-au spus caci ma incadrez pentru azil economic. Intr-adevar la interviul cu Comisia Interpolului am fost aprobat cu azil economic. Cred ca si autoritatile din Romania au fost surprinse de decizia mea, gindindu-se cine m-a invatat si indrumat in declaratiile mele. In felul acesta mi-am protejat si familia ramasa in tara de a nu fi deranjata de autoritati.

In Austria am avut multe experiente, placute si neplacute. La Traiskirchen Camp am locuit aproximativ patru luni si jumatate. In Lagar viata a fost foarte agitata pentru noi toti, pentru ca printre noi, se spunea, ca ar fi fost si spioni care incercau sa culeaga informatii, ca de exemplu cum am ajuns fiecare in Austria, etc. Exista o lipsa de incredere intre emigranti. Nu puteai avea incredere aproape in nimeni decit in cei care-i cunosteai de acasa, mai indeaproape. Puteai fi mintit sau inselat. Emigrantii veneau, se inregistrau, unii dispareau ca mai tarziu sa apara din nou. Multi emigranti umblau cu indentitate falsa. Frica si ingrijorarea domina peste tot.

Experientele sederii mele in Traiskirchen sint numeroase si interesante, in ce priveste oamenii si comportamentul lor cind sint liberi. Aici am vazut pentru prima data cum se traieste intr-o tara libera, modul cum se munceste si felul cum esti apreciat. Ne-a placut  acest sistem. Vizitarea muzeelor din Wienna, insemna a merge pe urmele Imperiul Austro- Ungar, care si-a pus amprenta foarte puternic in Marea Metropola Wienna. Ma plimbam adesea prin gradinile Palatului din Wienna.

In perioada Aprilie- Iulie 1971 eram doar 60 de crestini care frecventam o biserica Evanghelica  (Baptista) Americana din Wienna.

Eu personal in fiecare Duminica dimineata ieseam singur in apropiere de Traiskirchen si acolo aveam un loc unde cintam si ma rugam, bucurindu-ma in Domnul. Mi-era dor de sotie, de copii, de Biserica, de casa. Acolo am aflat cit de bine este sa cunosti Scripturile si sa cunosti cintarile ce se cinta in Biserica.  Nu aveam cu mine o Biblie sau o carte de cintari in limba romana. In ziua de Pasti a anului 1971, eram in Wienna si vizitam biserica Sf. Stefan (numita biserica neagra pentru granitul fatadei),biserica era arhiplina, si un cor de copii cintau asa de minunat, incit, desi nu intelegeam limba Germana, melodiile mi-au patruns in suflet, si mingaierea a fost asa de coplesitoare ca plingeam ca un copil. Pling si acum cind scriu reamintindu-mi de acele momente Dumnezeiesti.

Desi propietarul firmei la care am lucrat mi-a propus sa ma angajeze definitiv, eu l-am refuzat spunindu-i caci planul meu de cind am plecat de acasa a fost destinatia America-Chicago. In Traiskirchen lucram cinci zile pe saptamina, 10 ore pe zi ca sa fim liberi Simbata si Duminica. Credinciosii Romani se deosebeau la prima vedere. Un lucrul deranja, a deschide o biserica in incinta Lagarului, dar pentru acest lucru se duceau foarte multe discutii dogmatice, si nu am reusit sa ne unim sa facem o biserica cit timp am fost in Lagar; am frecventat mai  departe Biserica Evanghelica Americana.

In USA aveam un prieten care ma astepta- Pavel Balos. El  imi facu-se chemarea. Dupa  patru luni si jumatate am primit aprobarea de a pleca in Statele Unite.

Pe Aeroportul din Wienna astepta un avion cu 350 de locuri pus la dispozitia emigrantilor ce aveau aprobarea de a pleca, dar ni se tot amina plecarea deoarece comunistii au pus la cale distrugerea acestui Transport. Noi stateam  pregatiti de citeva zile si in sfirsit pe data de 15 Iulie 1971,  dimineata s-a anuntat: -Astazi vom pleca! Eu, impreuna cu bunul meu prieten Aurel Damian ne-am luat zborul catre Chicago, parasind prea frumoasa Austrie: Dumnezeu sa o binecuvinteze!Va urma..

22 comentarii (+add yours?)

1. rubengalis
    ian. 06, 2011 @ 18:09:45

HI TICU,
    IMI PLACE SA CITESC DESPRE HISTORIA FAMILIEI NOSTRE. TICU, II MULTUMESC LUI DUMNEZEU PENTRU TINE IN FIECARE ZII. MA ROG CA BUNUL DUMNEZEU SA TE VINDECE SI SA TE FOLOSEASCA IN CONTINUARE IN LUCRAREA LUI. ESTI SI INTOTDEAUNA VEI FII O BINECUVINTARE PENTRE MINE SI INTREAGUL POPORUL ROMAN CRESTIN. MULTUMESC LUI DUMNEZEU CA MIA DA UN TICU CARE MA IUBESTE SI MA TINE IN RUGACIUNE NE-INCETAT.

2. George W.Galis
    ian. 06, 2011 @ 20:24:51

I love you Ruben. I have a little library prepared for you, to bring them to your
    house in Huston. I’d like for you to start to study the Word of God, for your good. Be a good christian Ruben. May God bless you richly, your dad. Shalom.
    Keep in touch on this blog Ruben!

• RUBEN GALIS
      ian. 07, 2011 @ 20:40:58

Ticu, salut orice ajutor care va consolida relatia mea cu Dumnezeu. Te rog sa continue sa te rogi pentru mine. Te iubesc. Esti persoana cea mai influenta in viata mea. Dumnezeu mi-a binecuvantat cu adeverat.

3. Trackback: George Galis Post – O privire in trecut… Romania « agnus dei
  4. Gabi Bogdan
    ian. 06, 2011 @ 23:43:30

Dorina , sotia mea( tatal ei a fost Octavian Dogar) numai ce mi-a spus ca va cunoaste din Chicago.Ei mergeau la biserica din South , 1977.

ian. 06, 2011 @ 23:59:41

Poate daca as vedea-o mi-as aduce aminte. Amindoua am fost mici atunci, dar avem niste amintiri faine. Poate ea isi aduce aminte cum veneau din Detroit fratii cu Ghita Tivadar si aveam conventii faine. Incet cu incet, taticu isi scrie istoria si partea cea mai importanta pentru el va fi cind va scrie despre Biserica noastra de la inceput, aici in Chicago. Am cautat prin poze si am cam putine din anii aia, poate Dorina sau parintii ei au ceva poze de atunci? Vrem sa punem poze la articolele alea ce vor fi scrise despre perioada din anii ’71 (cind a venit tatal meu aici) si anii ’80.
      Dorina daca aveti poze sau parintii tai au amintiri din timpul acela,vrei sa ma contactezi pe email? Si te rog scrie si tu comentarii cind ai indemnul. Dorinta mea e sa am mai multe comentarii decit pot sa tin fata 🙂 ca atunci stiu ce e bun si folositor pentru cititori. Sint tot peste 120 de vizitatorii la zi dar greu se pun sa comenteze.

5. Gabi Bogdan
    ian. 08, 2011 @ 01:28:35

Yes we did. He knows Dori and Mimi ( Dori’s older sister).

6. George W.Galis
    ian. 08, 2011 @ 10:21:20

Gabi Bogdan, familia Dogar a fost o familie puternica in biserica din Sudul
    Chicagolui. Fratele Dogar a fost un pioner al credintei
    penticostale, foarte apreciat aici in Comunitatea Penticostala din Chicago.

7. Lucian Iosif Dobre
    ian. 22, 2011 @ 00:03:34

Foarte frumoase descrieri din viata dumitale unchiule ! asteptam sa mai scrieti si ne rugam ca Domnul sa va dea sanatate deplina.

8. George W.Galis
    ian. 23, 2011 @ 12:40:59

Multumesc Lucian! Aceasta perioada din viata mea a fost cea mai frumoasa, cea
    mai binecuvantata in slujirea mea in Biserica lui Dumnezeu. Binecuvantarile Domnului se revarsa si astazi peste familia mea. Si astazi continuam sa slujim Domnului, asa mi-am invatat si copii. Fie ca sa fie si pentru tine exemplu slujiri mele in Biserica lui Dumnezeu. Dumnezeu sa te binecuvinteze Lucian.

9. Trackback: George Galis…o privire in trecut…sosirea in Statele Unite « agnus dei
  10. Lucian I. Dobre
    feb. 09, 2011 @ 00:12:22

Ma rog Domnului unchiu Gyuri sa va tina in viata si sa va dea sanatate sa mai puteti culege roadele bucuriei cu care ati scris Jurnalele de calatorie. Citindu-le si parcurgand rindurile scrise descifrez o armonie care numai Duhul Sfant o poate da, o Pace care intrece orice pricepere. Experientele vietii dumitale vor ramine cu siguranta un vestigios pachet de amintiri din care vom citi cu placere, deja am citit si recitit secventele calatoriei din Austria inspre America, despre inceputurile Bisericii Romane din Chicago.
    Domnul sa va binecuvinteze, multumesc Lui ca am Harul sa fiu o mica ramurea din arborele genealogic in care El-ShadaI, El-Ohim, AdonaI, ne-a rinduit sa venim la viata.

11. Trackback: George Galis – Proorocia care mi-a citit gindurile la Biserica Penticostala din comuna Vladimirescu « agnus dei
  12. galis cornelia
    iul. 13, 2011 @ 13:53:59

SI NOI AVEM IN ALBUMUL CU POZE CU ,,AMERICANII’ FOTOGRAFIA CU UNCHIU IN PARCUL CU FLORI. MULTA SANATATE!!!!VA SARUTAM!

iul. 14, 2011 @ 16:50:36

aia e printre primele poze care le-am primit toti de la taticu din lagarul Austriei. Si noi ne uitam la poza in fiecare zi si abia asteptat ca sa ne reintilnim, ceea ce s-a intimplat ca printr-o minune, cu un an mai tirziu. Domnul sa fie si cu voi draga Cornelia!

13. lidia iovescu
    sept. 04, 2011 @ 22:32:07

Frate Galis,doresc ca D-l sa va binecuvinteze cu viata si sanatate,va port in rugaciunile mele.Imi pare asa de bine ca ati scris despre viata dvs.Va cunosc din Romania cind erati prieten cu tata Andras Petru si fr.Gorge Bosneac-Paulis-dorati impreuna sa parasiti Romania.Dupa dumneata la un timp a venit fr.Bosneac apoi am vernit noi-cu tata Andras Petru-.multumim D-lui ptr.dumneata siugam pe D- sa va intareasca sa va vindece sa ne putem bucura mai departe impreuna in biserica.Lidia Iovescu

sept. 05, 2011 @ 00:52:06

Sora Lidia, va multumim din inima pentru dragostea dumneavoastra si a tuturor surorilor care v-ati rugat si a-ti postit pentru taticul azi. Domnul sa va rasplateasca si sa ne asculte rugaciunile rostite pentru insanatosirea lui. Avem amintiri minunate aici pe pamint ca Dumnezeu ne-a dat aceasta dragoste frateasca ca sa simtim unii cu altii si sa ne sprijinim la greu. A-ti fost o familie iubitoare tot timpul, si stiu ca veti avea mare rasplata cind vom ajunge la tronul ceresc! God bless you!

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!