Iosif Ton – Reluarea articolelor mele de crez si predica de la Atlanta

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

Iosif Ton – Reluarea articoler mele de crez

Iubiții mei,
Am întrerupt publicarea articolelor mele de crez fiindcă urma să plec într-un turneu în România. Turneul a avut loc în aprilie-mai 2011 și vă  spun cu bucurie că a fost binecuvântat de Domnul într-un mod minunat.

Când am sosit acasă, la Portland, Oregon, am simțit că am nevoie de o aprofundare biblică și teologică a învățăturii despre eliberări de duhuri rele și despre vindecare prin credință. Studiul acesta mi-a luat cam șase săptămâni.

În timpul acesta, bunii mei prieteni, Viorel Clintoc și Teofil Cocean au organizat la Atlanta o întâlnire cu ei și cu un grup de încă nouă păstori baptiști români, ca să discutăm situația creată între noi baptiștii români în urma asocierii mele cu mișcarea ”Străjerii”.
Problema era că unii pastori baptiști români – atât din Romania, cât și din America – mă acuzau de ”grave abateri de la doctrină” și chiar de ”vederi eretice”.

Întâlnirea a avut loc la Atlanta între 21-23 iulie, la Prima Biserică Baptistă Română, păstorită de fratele Teofil Cocean. Dânsul a fost cel care a prezidat întâlnirea și care în final m-a invitat să predic în Biserica păstorită de dânsul.

Cu câtăva vreme înainte de această întâlnire, am scris un material întitulat ”O Evanghelie completă”, în care am arătat ce sunt ”Străjerii” și după aceasta mi-am descris pe larg vederile mele cu privire la eliberări și la vindecări, așa cum le-am înțeles în cele șase săptămâni de studiu menționat mai sus.  Cu șase zile înainte de întâlnire, am trimis acest material celor ce urmau să participe la întâlnire, ca să constituie baza pentru discuțiile noastre, cu precizarea că după ce voi auzi părerile participanților voi revizui acest material și apoi îl voi da publicității.

Am mai trimis acest material și câtorva prieteni apropiați, pentru ca ei să știe cu ce și pentru ce să mă sprijine în rugăciunile lor pentru întâlnirea de la Atlanta. Ei au respectat consemnul că materialul nu este pentru publicare, dar altcineva (nu știu cine) l-a dat spre publicare în internet. Eu nu mă supăr pentru aceasta.
Chiar de la începutul întâlnirii de la Atlanta am precizat că sarcina acestui grup este să analizeze tot ce am scris și predicat eu și să determine dacă eu am scris sau predicat ”erezii” (de exemplu, că nu cred in Sfânta Treime sau în divinitatea Domnul Isus, etc.)  sau ”abateri de la doctrină” (cum ar fi doctrina mântuirii, doctrina nașterii din nou, doctrina despre Biserică, etc.).

Vreau să vă anunț pe toți că timp de două zile de dicuții nu s-au găsit în scrierile și predicile mele nici erezii nici abateri de doctrină.

La încheierea întrunirii, în lipsa mea, participanții au publicat un comunicat în care se spune clar că eu mă aflu în parametrii mărturisirii de credință atât a Uniunii Baptiste din România, cât și a Asociației Baptiste Române din America. Nu intru în detalii sau comentarii, nici cu privire la acest comunicat, nici cu privire la reacțiile unora din conducerea Asociației.

Prin participarea mea la întâlnirea de la Atlanta, am arătat că sunt gata să mă supun unei cercetări din partea fraților mei și să ascult sugestiile lor, păstrându-mi însă libertatea de a gândi în lumina Bibliei și de a-mi formula crezul așa cum mă călăuzește Duhul lui Dumnezeu.

Le mulțumesc fraților care au organizat întâlnirea și celor care au venit la întâlnire și au avut răbdare să mă asculte și apoi au avut bunăvoința să-mi spună părerea lor în toate temele discutate. Dânșii mi-au atras atenția la două greșeli pe care le-am făcut în unele dintre predicile mele ținute în Biserici penticostale.

Prima este că am spus că ”baptiștii m-au dat afară”.  Frații mei baptiști nu m-au dat afară din nimic. Consiliul Uniunii Baptiste din România a decis, după expresia lor, să-mi retragă ”ordinarea pentru slujire în Bisericile Baptiste din România”, cuvinte prin care eu înțeleg că dânșii vor să nu mai predic în aceste Biserici. Dar nici în acest Consiliu nu a fost unanimitate. Unii au pledat cu lacrimi în ochi să nu se ia o asemenea decizie.  Și foarte mulți frați baptiști români și-au exprimat durerea pentru această decizie. Prin urmare, frații mei baptiști români nu m-au dat afară și le cer și pe această cale iertare că am afirmat că m-au dat afară. Iertați-mă, frații mei dragi, și vă mulțumesc la toți pentru dragostea voastră, chiar și după ce v-am îndurerat cu declarația aceasta.

A doua greșeală pe care am făcut-o a fost cu privire la ”cesaționism”. Aceasta este credința că odată cu trecerea în veșnicie a apostolilor darurile miraculoase enumerate de apostolul Pavel în 1 Corinteni 12, 13 și 14 au încetat să mai fie date. Eu cred cu tărie că Duhul Sfânt dă și astăzi toate aceste daruri. Aici este deosebirea fundamentală dintre mine și unii dintre conducătorii și teologii baptisți din România. Dar am fost surprins de numărul mare de pastori, teologi și credincioși români care cred cu tărie ca și mine. O bună parte dintre pastorii care au participat la întrunirea de la Atlanta au stăruit să-mi facă clar că și ei cred în toate darurile Duhului Sfânt ca fiind active și astăzi. Eu am afirmat în scrierile mele și în câteva predici că ”baptiștii sunt cesaționiști.” Acum  îmi văd greșeala: Nu toți baptiștii români sunt cesaționiști și eu îmi cer iertare pentru că i-am inclus pe toți între cei care nu cred în lucrările miraculoase ale Duhului Sfânt. Iertați-mă, frații mei dragi, și mă bucur să văd cât de mulți sunteți în categoria celor ce dau Duhului Sfânt libertatea să lucreze și astăzi și să dea daruri ”după cum voiește” (1 Cor. 12:11).

Mai trebuie să fac o clarificare. După ce au citit materialul meu ”o Evanghelie completă”, frații Nelu Peia și Nelu Demeter mi-au scris că mișcarea ”Străjerii” nu a început cu eliberări și vindecări. În primii ei ani de existență, mișcarea a constat din întruniri de post și rugăciune pentru sfințirea vieții și pentru trezire spirituală. Abia mai târziu, pe traseu, frații au văzut problema atâtor suferințe între credincioși și au început lucrarea de consiliere și de rugăciune pentru eliberări și vindecări.

Eu salut această corectură care mi se face cu privire la natura și la istoria mișcării și doresc să se facă pe viitor o și mai mare concentrare în întrunirile noastre pe stărunță pentru sfințire și trezire spirituală a bisericilor evanghelice și a patriei noastre.

Acum sunt pregătit să reiau scrierea articolelor mele. Voi începe cu un articol mai larg despre mișcarea Străjerilor.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

<span>%d</span> blogeri au apreciat: