Nelu Brie la Saptamina de Evanghelizare Feb 27,2012 Biserica Gloria Arad-Bujac

Pagina PREDICI cu Nelu Brie, Vladimir Pustan, Florin Ianovici aici.

Predica incepe la minutul 70 (sau 01:10:00) Instructiuni daca doriti sa sariti direct la predica:

Porniti butonul de la player 5 secunde si apoi il opriti. Lasati-l 30 de minute pina se incarca si apoi faceti click pe la mijlocul liniei pina va arata 01:10:00.

Predica Pastorul Nelu Brie – Profesor la Institutul Teologic Penticostal din Bucuresti si Pastor la Biserica Penticostala Emanuel Sibiu:

Textul – Marcu 9:43-48 – Focul Gheenei

43Dacă mîna ta te face să cazi în păcat, taie -o; este mai bine pentru tine să intri ciung în viaţă, decît să ai două mîni, şi să mergi în gheenă, în focul care nu se stinge, 44unde viermele lor nu moare, şi focul nu se stinge.
45Dacă piciorul tău te face să cazi în păcat, taie -l; este mai bine pentru tine să intri în viaţă şchiop, decît să ai două picioare, şi să fii aruncat în gheenă, în focul care nu se stinge, 46unde viermele lor nu moare, şi focul nu se stinge.
47Şi dacă ochiul tău te face să cazi în păcat, scoate -l; este mai bine pentru tine să intri în Împărăţia lui Dumnezeu numai cu un ochi, decît să ai doi ochi şi să fii aruncat în focul gheenei, 48unde viermele lor nu moare şi focul nu se stinge.

Trei observatii

  1.  Singurul care vorbeste in mod direct de acest subiect in sfinta scriptura este Domnul Isus. Ceilalti apostoli cind se refera la iad il citeaza pe Domnul Isus. Aceasta observatie trebuie sa ne atraga atentia asupra implicatiilor care le are, faptul ca revelatia despre focul gheenei ne vine nemijlocit, ne vine prin Domnul Isus Hristos.
  2. Istoria predicarii crestine este plina de descrieri care de care mai fanteziste ale infernului. Literatura crestina timpurie contine asemenea scrieri.  Ma voi sili sa evit aceste descrieri pline de fantezie si imaginatie si sa raminem la textele sfintelor scripturi care de buna seama are sa ne spuna pe aceasta tema foarte multe lucruri.
  3. Pina la inceputul secolului douazeci in predicarea crestina, indiferent de confesiune, propovaduirea despre focul gheenei a ocupat un loc aparte in propovaduirea crestina. Predicile parintilor bisericii, sau predici rostite in evul mediu, sau ale reformatorilor, sau in vremea marilor treziri spirituale au fost predici in care s-a facut adeseori trimitere la focul gheenei. A ramas in constiinta bisericii mesajul lui Jonathan Edwards: Pacatosi pierduti in mina unui Dumnezeu infuriat. A fost de fapt o predica despre iad.

Incepind insa cu secolul douazeci se observa un dezinteres crescind fata de aceasta realitate. Oamenilor nemaivenindu-le la indemina sa vorbeasca sau sa auda acest subiect, asa s-a ajuns ca in zilele noastre avem oameni care se declara crestini, cu credinta in Dumnezeu  dar in acelasi timp neaga existenta infernului.

Terminologia folosita pentru acest loc

Avem cel putin sase termeni:

  1. Intunericul de afara. Matei 22:13; Matei 8:12
  2. Focul cel vesnic. Matei 25:41: Marcu 9:43
  3. Iazul de foc si pucioasa. Apocalipsa 19:20: Apocalipsa 20:15 Observati ca scriptura nu foloseste cuvintul „iadul” de foc ci „iazul” de foc adica lacul de foc. Daca un lac e alcatuit din apa, substanta care-l formeaza este apa; iadul are ca substanta constitutiva focul: iazul care arde cu foc si cu pucioasa.
  4. Locul de chin. Domnul Isus relateaza pilda cu bogatul si cu Lazar si se refera la locul de chin
  5. Gheena. Se regaseste in Noul Testament in mai multe locuri, unul din pasaje fiind Matei 5:29; Matei 10:28
  6. Iad. Un cuvint care desi are uzanta larga in mediile populare, acest cuvint nu apare nicaieri in traducerea Cornilescu. El insa reprezinta poate cea mai fidela traducere a cuvintului grecesc  Gehenna (Greek γέεννα) iad. In Noul Testament Romanesc este transliterat fara sa fie tradus. Daca l-am traduce am spune iad.

Aceasta este terminologia biblica privitor la locul de osinda, la locul de chin. S-au ridicat in istoria bisericii intrebari legate de localizarea infernului. Oamenii si-au inchipuit ca iadul exista undeva in interiorul pamintului. Scriptura nu reveleaza locul in care se gaseste infernul. Cu certitudine acest loc exista dar nu ne spune unde. Pot sa spun cu siguranta ca nu se gaseste in interiorul acestei planete-pamint. Argumentul este urmatorul: In timp ce iadul este vesnic, pamintul va trece.

In a doua perspectiva: Focul va fi natura dominanta a iadului. Oare ce se gaseste acolo? Matei 5:22 ne arata ca  natura predominanta a iadului este focul. La fel Matei 25:41; Marcu 9:43; Luca 16:23; Apocalipsa 19:20: Apocalipsa 21:8; Matei 18:8. Toate aceste expresii re regasesc pe buzele Domnului nostru Isus care descrie natura acestui loc.

 Focul iadului – Argumente

In lumea crestina s-a ridicat intrebarea legata de natura acelui foc. Uni au sustinut ca focul iadului nu este un foc fizic ci este un foc al remuscarilor. Expresia a reprezenta o metafora care te trimite la focul interior al severelor, cruzilor mustrari de constiinta. Ca n-ar fi un foc real; dati-mi voie sa afirm clar, raspicat ca dupa sfinta scriptura focul gheenei este un foc fizic, real. Argumentele pe baza caror fac aceste argumente sunt cel putin trei

  1. Primul argument: Invierea mortilor. Biblia marturiseste ca vor avea parte de inviere toti, toti oamenii, si cei care vor fi mintuiti si cei care vor fi pierduti. Cei mintuiti in trupuri asemanatoare trupului slavit al Domnului nostru Isus Hristos se vor duce in prezenta lui Dumnezeu si vor fi pentru totdeauna cu Domnul privind nemijlocit fata lui Dumnezeu. Ceilalti, cei nemintuiti, in trupuri inviate vor fi aruncati in iazul de foc care arde cu pucioasa. Daca infernul nu este un loc real si focul de acolo nu e real atunci la ce inviere?
  2. Ajuns in locul de chin, Domnul Isus vorbeste despre bogatul prezent in locul de chin care spunea urmatoarele: Trimite pe Lazar in casa tatalui meu ca grozav sunt chinuit in vapaia aceasta,  sa vina Lazar sa-si moaie virful degetului in apa si sa imi racoreasca limba, caci grozav sunt chinuit in vapaia aceasta. Va intreb, cind ne mustra constiinta, daca bem un pahar cu apa ne trece? La ce avea nevoie de apa?
  3. Apocalipsa 14 ne descrie conditia nefericita a celora care neavind scris numele in Cartea Vietii, mergind pe urmele celui rau, traind in pacate, slujind celui rau vor ajunge la sfirsit sa fie osinditi. Apocalipsa 14:10 spune Si vor fi aruncati in iazul care arde cu foc si pucioasa si fumul chinului lor se suie in sus in veci vecilor.Cind ne mustra constiinta iese fum? Cind iese fum? Cind ceva arde.

Pe baza acestor argumente, linga care ar putea fi puse si altele afirmam ca  natura predominanta a infernului este focul si ca acest foc este real.  Parintii bisericii au ridicat intrebari legate de felul acelui foc. Spre exemplu Augustin l-a numit diferit de cel pe care il cunoastem noi in prezent. Spunea Augustin ca focul pe care il stim noi astazi arde si consuma in timp ce focul gheenei arde, consuma si reface in acelasi timp. Ma limitez doar al cita pe Augustin care spunea ca acest ofc este un foc inteligent si fara sa spunem cu certitudine ca are dreptate, ce trece peste ce a spus Isus este speculatie.Raminem la cele spuse. Focul va fi fizic si ma ingrozesc la gindul ca uni dintre cei care suntem aici prezenti am putea ajunge acolo.

Infernul este un loc real, pregatit de Dumnezeu pentru diavolul, pentru demonii sai, insa din pricina trairii in necredinta si in pacate, acolo vor ajunge si uni oameni.

Suferintele iadului vor fi at it suferinte sufletesti cit si suferinte trupesti. Exista opinia care sustine ca suferintele iadului nu vor fi suferinte trupesti, ci doar sufletesti; spiritul va fi chinuit acolo, nu corpul. Biblia ne invata altceva. Suferintele din infern vor fi at it suferinte sufletesti cit si trupesti. Matei 5:29; Marcu 9. Mintuitorul a spus clar: corpul unor oameni poate sa ajunga in gheena. Matei 10:28- Dupa vorbirea Domnului nostru Isus Hristos, in gheena va fi pierdut si trupul si sufletul celor osinditi. Imaginatia omeneasca nu poate sa conceapa suferintele din infern.

A aparut si in limba Romana o carte intitulata „Istoria Infernurilor” scriza de un francez- Georges Minois; editura Humanitas, este o abordare stiintifica. Se trece in revista conceptia despre infern pe parcursul istoriei bisericii. Sunt trecute in atentie sute de pasaje cu referinte la infern. Imaginatia este plina de fantezie. Socanta, tulburatoare. Intelegerea mea este ca ceia ce se intimpla acolo nu poate fi conceput de nimeni.

Dupa cum rasplatirile si fericirea si bucuria pe care a pregatit-o Dumnezeu pentru cei care mostenesc mintuirea nu poate fi conceputa; aici adeverindu-se cuvintele apostolului Pavel care a spus: Lucruri pe care ochiul omului nu le-a vazut; urechea omului nu le-a auzit si la mintea omului nu s-au suit- asa sunt lucrurile pe care le-a pregatit Dumnezeu pentru cei care vor mosteni mintuirea. La polul opus este suferinta infernului.

Mici ferestre spre suferinta maximala in iad.

Matei 22:13 Atunci împăratul a zis slujitorilor săi: ,Legaţi -i mînile şi picioarele, şi luaţi -l şi aruncaţi -l în întunerecul de afară; acolo va fi plînsul şi scrîşnirea dinţilor. Trei lucruri sunt spuse aici despre iad: 1)Legat – de miini si de picioare 2)Intunericul de afara si 3)Plinsul si scrisnirea dintilor. Ce-i scrisnirea dintilor? In vremea in care nu fuseze inca descoperit anestezicul, interventiile chirurgicale se faceau pe viu. Imaginati-va nenorocit a carui picior trebuia sa fie amputat de viu. Pacientul era imbatat bine si apoi se trecea la operatie. Inchipuiti-va o operatie la rinichi pe viu. Nenorocitul a carui viata se dorea sa fie salvata stringea din dinti cu asa o putere incit ii crapau maselele in gura. Ce-o fi fost in sufletul lui de a preferat durerea spartului maselelor lui in gura sub propria presiune durerii cauterizarii cu fier incins a ranii?  Ca sa fie impiedicata paguba spartului maselelor prin scrisnirea dintilor in gura era pusa o bucata de lemn ca sa stringa de ala. Aici va fi sensul expresiei „scrisnirea dintilor”.

In Apocalipsa 20:10 avem o expresie: unde vor fi munciti in veci vecilor, adica torturati. Sau, expresia: unde viermele lor nu moare si focul nu se stinge. Sau, expresia: grozav sunt chinuit in vapaia aceasta. Toate aceste referinte biblice, care ne vin doar de pe buzele Domnului nostru Isus ne comunica faptul ca iadul este locul suferintei in forma maxima.

Si cind te gindesti ca ai putea sa fi in rai. Locul acesta este real. Din clipa cind omul moare cit timp trece pina cind sufletul lui, daca e credincios ajunge in rai? O secunda. Tilharului mintuit Domnul Isus i-a spus: Astazi vei fi cu  mine in rai.Iar Stefan a vazut chiar in clipa mortii sale cerul deschis si a spus: Primeste Doamne duhul meu. Ai murit in credinta, in urmatoarea clipa esti la Domnul. Dar cind un om fara Hristos moare, cit timp trebuie sa treaca din clipa mortii pina ajunge in infern? O clipa.  Iti imaginezi cit esti de aproape de iad? Citi nu au murit in imprejurari napraznice plecind spre casa lor?  Daca nu esti pus cu DUmnezeu in rinduiala esti la o secunda din infern.

Oare care este virsta in care poate sa deosebeasca omul binele de rau?

Si care este virsta cind un om este responsabil inaintea lui Dumnezeu pentru propriile alegeri? Nu avem raspuns clar in Biblie. Dar e ceva care ne-ar putea face sa gasim capatul firului. Exista o virsta in care copilului ii este rusine sa fie vazut in pielea goala. Asa-i? Pina la o anumita virsta iese dintr-o camera si intra in alta; nu conteaza ca-s musafiri, el se duce. Dar dupa o anumita virsta nu mai vrea sa fie vazut nici de mamica, nici de taticu. Deja stie. Avind in vedere ca atunci cind a stiut ce-i bine si ce-i rau, Adam si Eva si-au dat seama ca sunt goi, probabil ca de-acolo e virsta responsabilitatii morale. Acest lucru ne cheama la simtul responsabilitatii ca nu e unul intre cei prezenti , poate cu exceptii, micuti tare care sa nu poata decide ce face cu viata lui.  Voia lui Dumnezeu este mintuirea noastra.  Afirmam cu hotarire si cu convingere ca Dumnezeu este dragoste si iubeste pe oameni si doreste mintuirea oamenilor.

Oare ce este in inima lui Dumnezeu ca a ajuns in fata fapturii create de sine sa se jure spunind: Pe viata Mea, zice Domnul, ca nu doresc viata pacatosului ci mai degraba intoarcerea lui? Voia lui Dumnezeu este mintuirea noastra dar in acelasi timp trebuie sa stim ca Dumnezeul nostru este demn, e drept. Iubirea lui DUmnezeu ne este oferita in har si e mare, necuprinsa; dar nu nesfirsita.  Se sfirseste cind mori fara Hristos.

Teoriile moderne

Au aparut in lumea crestina tot felul de conceptii care minimalizeaza judecata lui Dumnezeu si consecintele vesnice:

  • Mintuirea Universala – Sunt oameni care sustin ca in final Dumnezeu va mintui pe toti; si pe diavolul il va mintui pina la urma. Unii mai creduli au inceput sa se roage ca Dumnezeu sa-l mintuiasca si pe diavolul.
  • Teoria Anihilarii –  sau teoria nemuririi conditionate. Asta spune ca vor trai vesnic cei mintuiti iar cei mintuiti nu sunt aruncati in iad, ei dispar sau nu mai sunt, au evaporat. Dupa Biblie, sufletul omului traieste vesnic. Sufletul nu moare, corpul moare. Sufletul e viu, traieste si dupa ce corpul moare. Se desparte de trup si se duce in lumea cealalta. Daca a fost mintuit merge la Domnul in rai. Daca a fost nemintuit se duce in chin.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: