Iosif Trifa si Oastea Domnului – Incercari de reforma in Biserica Ortodoxa Romana (Part 6) 1928 – Miscarea Oastea Domnului Se Extindea Vertiginos. Cum se intra in Oastea Domnului?

Memorialul Durerii – Documentar VIDEO despre Traian Dorz

VIDEO Traian Dorz la batranete – Duioase amintiri

  1. Citeste Part 1 – Introducerea aici
  2. Citeste Part 2 – Revelion 1922 – „Hotarirea”
  3. Citeste Part 3 – Nu este destul sa spui „nu” unor pacate + VIDEO cu Traian Dorz la batrinete.
  4. Citeste Part 4 – Lucrarea Tainica si Dumnezeiasca a Nasterii Din Nou 
  5. Citeste Part 5 – Decoperirea Bibliei

Pagina 156:

Miscarea Oastea Domnului se extindea vertiginos si lua proportii de miscare de mase. De aceea ea trebuia definita tot mai riguros, pentru ca toat lumea sa stie ce crede si ce urmareste sa realizeze aceasta miscare. Preotul Iosif Trifa a facut aceasta definire sub forma unui „mic regulament pentru cei care au intrat si cei care vor intra in Oastea Domnului”, publicat in citeva numere succesive din Lumina Satelor in anul 1928. Redam aici partile mai importante acestui ‘regulament’.

Isus cu Nicodim - Ioan 3

Trebuie sa te nasti din nou

1. Cel dintii paragraf, cea dintii cerinta pentru un ostas din Oastea Domnului o vom spune in legatura cu o asemanare: Cind cineva este recrutat si pleaca la armata, el o rupe dintr-o data cu traiul pe care l-a avut inainte. Indata ce intra in armata el incepe o altfel de viata, un alt fel de trai.  Incepe un fel nou de a trai, o noua viata. Aceasta este cea dintii cerinta si pentru cei din Oastea Domnului. Cind intri in Oastea Domnului trebuie sa te nasti din nou, sa o rupi dintr-o data cu felul vechi de trai pe care l-ai avut, trebuie sa incepi o viata noua, schimbata… Sa o rupi dintr-o data cu duhul acestei lumi si cu pacatele ei. Vazut-ati feciorii cind se duc la armata cum isi iau ramas bun si se despart de fetele din sat? Asa si cei care intra in Oastea Domnului trebuie sa se desparta pentru totdeauna de cele sapte fete ale diavolului” trufia, desfrinarea, pizma, lacomia Iintre care si betia), minia, zgircenia, lenea…

O intrare in Oastea Domnului fara nasterea din nou, fara schimbarea vietii, n-ajunge nimic. Nasterea din nou este schimbarea cea mare care l-a ajuns pe Saul pe drumul Damascului si din Saul l-a facut Pavel: din prigonitor, apostol. Aceasta este schimbarea cea mare care trebuie sa dea si celor ce intra in Oastea Domnului alta inima si alta simtire, alti ochi si alta vedere, alta gura si alte vorbe, alte picioare si alte umblari. Aceasta este schimbarea cea mare pe care o cerea Mintuitorul lui Nicodim spunindu-i ca trebuie ‘sa se nasca din nou’ (Ioan 3:4), sa inceapa o viata noua. Insa aceasta schimbare a vietii, aceasta renastere sufleteasca o poti face numai cu dar de Sus, cu darul si puterea Duhului Sfint. Cind cineva se hotareste sa intre in Oastea Domnului, el face numai inceputul. Peste acest inceput trebuie sa se pogoare darul si puterea Duhului Sfint, iar acest dar se pogoara numai daca omul staruie in hotarirea luata si ingenunchiaza cu ea mereu la picioarele Crucii pentru a fi sigilata si intarita cu Singele Mintuitorului.

Aceasta este cea dintii cerinta a celor ce intra in Oastea Domnului. E cea mai grea, dar si cea mai ducatoare la izbinzi pentru cei care trec cu bine printrinsa.

2) A doua cerinta pentru cei din Oastea Domnului o scoatem tot din asemanarea de mai sus. Cind a intrat cineva in armata tarii, lucrul care i se cere  mai intii este: ascultarea si supunerea neconditionataAcelasi lucru se cere si pentru cei intrati in Oastea Domnului: ascultare si supunere intru toate fata de Dumnezeu. Cel intrat in armata nu mai este stapin peste voile si umblarile lui. El sta intru toate sub ascultarea si ordinile mai marilor sai. Asa si cel intrat in Oastea Domnului, din clipa cind a intrat in Oaste, nu-si mai prunceste el peste voile si umblarile lui – ci Domnul,,, Nu puteti sluji la doi domni: si lui Dumnezeu si lui Mamona, – a zis Mintuitorul… (Luca 16:13). Cel ce intra in Oastea Domnului, trebuie sa slujeasca numai Domnului, – altfel intrarea lui in Oaste, n-ajunge nimic. Nimeni slujind ca ostas nu se incurca cu lucruri lumesti daca vrea sa placa Celui ce l-a inscris la Oaste (2 Tim. 2:4)

Sa luam pilda de ascultare de la Mintuitorul. Intreaga viata a Mintuitorului a fost o viata de ascultare fata de Tatal Sau, de ‘o ascultare pina la moartea Crucii…’ Peste aceasta ascultare se pogoara darul si harul Duhului Sfint. CInd traiesti o astfel de ascultare, de supunere si de incredere in Domnul, viata ta ajunge sub darul si cirmuirea Duhului Sfint.

3) A treia cerinta a celor ce intra in Oastea Domnului o scoatem tot din asemanarea de mai sus. Cel ce intra in armata se apuca ondata de mestesugul armatei. Incepe mai intii sa invete diferitele miscari mai mici si mai usoare. Invata apoi sa cunoasca diferitele arme cu tainele si puterea lor. In fiecare zi face deprindere, exercitiu.. Pe urma dupa ce a invatat miscarile si armele, invata tainele apararii si atacurilor fata de vrajmasi.

Aceste lucruri se cer, – in inteles sufletesc – si de la cei ce intra in Oastea Domnului. Indata ce intra cineva in Oastea Domnului, trebuie sa se apuce de mestesugul de a se face un bun ostas al lui Hristos. Va incepe intii cu lucruri mai usoare, ca sa poate apoi ‘creste zi de zi in darul lui Dumnezeu’.

Va face in fiecare zi ‘exercitiul’ rugaciunii.

Va cerceta biserica folosind sf. Taine pe care le administreaza.

Va citi zilnic Biblia… fiecare ostas sa-si aiba Biblia sa ca pe o arma puternica. Si nu numai sa o aiba ci sa invete tainele ei citind-o regulat si cu credinta.

‘….Va folosi tot ceea ce ii poate fi de ajutor si intarire sufleteasca   in lupta ce are sa o duca pentru mintuirea lui si pentru a altora (carti, foi religioase, etc.)

Mai sint si alte cerinte… pe care le vom aminti pe larg in cartea „Ce este Oastea Domnului” ce va apare in curind. Vom mai aminti aici numai pe scurt ca un ostas al DOmnului trebuie sa fie activ. Sa fie in neincetata lupta contra atacurilor vrajmasului diavol. Sa lupte neincetat pentru latirea Imparatiei lui Dumnezeu, sa lupte pentru atragerea si a altora in fronturile mintuirii sufletesti.

Daca cei ce traiesc o viata ostaseasca – zice sf Ioan Gura-de-Aur – se duc indata unde ii cheama trimbita razboiului, cu atit mai mult trebuie a ne pregati si noi care sintem ostasi a lui Hristos a face front in fata pacatlui.

Omilia V. Evrei

Dupa ce ai intrat in Oastea Domnului trebuie sa-ti dai seama ca ai declarat razboi diavolului si esti in razboi cu patimile si poftele acestei lumi. ‘Ca un ostas viteaz trebuie sa fii intr-un pas inarmat, treaz, intelept, hotarit, curajos, vesnic asteptind pe vrajmasul. De cite ri te cheama trimbita privegherii, iute te pregateste de lupta si te arunca cu tot curajul impotriva raului, rupe sirul vrajmasului, taie puternic fata diavolului si pune mina pe prada de la el, cistigind biruinta… – pecum spune acel mare sfint parinte Ioan Gura-de-Aur.

Un ostas al DOmnului trebuie sa fie apoi un aluat dospitor. Dupa ce si-a dospit viata lui cu aluatul cel nou al Evangheliei, trebuie sa dospeasca si viata altora. Sa faca acest lcuru intii cu predica vietii sale. Asa sa traiasca un ostas al Domnului incit vazind si altii faptele si purtarile sale cele bune – sa ia indemn a intra si ei in Oastea Domnului… In numarul viitor vom arata ceea ce nu-i iertat sa faca un ostas al Domnului.

va urma….

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: