Dansul – O noua miscare „crestina”? Sau o religiozitate formala?

Dansul la Brasov, 2011

Nu stiu cum am dat peste acest video in care Romanii celebreaza Invierea Domnului Isus prin dans la Bucuresti, iar apoi am dat de acest video, incarcat pe Youtube de Second Baptist Church din Houston, Texas unde este pastor Ed Young. Biserica spune ca au fost inspirati de dansul din Budapesta aici – http://www.youtube.com/watch?v=NVv0jH33nL4. E interesant ca in prezent, in mesajul la situl bisericii, Ed Young spune ca trebuie sa luptam impotriva culturii pentru ca asa ne-a invatat Hristos. Actiunea contrazice invatatura. Si Biserica Saddleback, Pastor Rick Warren a participat in Dansul 2011.

Cum scrie in Eclesiast: Nu e nimic nou sub soare 1:9 „Ce a fost, va mai fi, şi ce s’a făcut, se va mai face; nu este nimic nou supt soare„. Se incearca sa se „predice” cu orice metoda, inclusiv dans, in afara de singura metoda care este insotita de puterea Duhului Sfant de a strapunge inimile si a transforma o viata pacatoasa: CUVANTUL, adica Biblia.

Dupa cum e Biserica, asa e si societatea! 

Chiar in acest weekend citeam din nou din cartea lui Leonard Ravenhill „De ce intarzie trezirea?” Ravenhill a intitulat Capitolul 19 – Dupa cum e Biserica, asa e si societatea! Scrie Ravenhill:

E o nevoie disperata azi de oameni inspirati! Generatia degenerata de azi are absoluta nevoie de credinciosi cu suflete activate de Duhul. Vantul napraznic al nelegiuirii veacului din urma poate stinge usor o simpla faclie de religiozitate formala; asa cum o trestie uscata se frange in furtuna, asa se rupe si luminarea slaba a sectarismului firesc. Se aude in lume apropiindu-se vuietul infricosator al religiilor false si al crestinismului caldicel. Iar avertismentul impotriva acestora ne vine din partea unor oameni care nu au foc sfant, asa ca preferam adesea si noi sa fim mai bine de loc fara foc.

Nefiind in stare sa deosebim ce e firesc si ce e Duh, multi oameni religiosi ai zilei trambiteaza o noua spiritualitate in lume. Dar ceea ce e bun e doar un semn al mediocritatii, si ajunge din nou dusmanul de moarte al desavarsirii (Cei intelepti vor pricepe). Nu stati nepasatori! Conflictul se ascute! Aceasta e noaptea ruginii si a molimei. Dumnezeu sa ajute popoarele, ruinate de religii, faurite de oameni, aduse la blestem de culte intocmite de oameni, bantuite de doctrine nascocite de oameni! A mai fost vreodata asa o ora grozava? Stradanii irosite sunt pretul pe care-l platim pentru progesul de azi.

Dupa cum e Biserica, asa e si societatea. Cred ca e timpul sa ne trezim. Ar trebui sa ne apropiem de limbajul lui Patrick Henry astfel: „E oare lungimea vietii asa de draga si e oare comfortul caselor noastre atat de pretuit incat sa fim gata sa le cumparam cu pretul unei vieti de necredinta, cu pretul rugaciunilor uscate si fara viata? Nu cumva la marea judecata, in ultima instanta, in fata lui Dumnezeu, vor veni milioane de oameni trimisi la pierzare, in focul cel vesnic, sa ma acuze ca am fost nepasator de soarta lor, ca am trait un materialism doar invelit in cateva versete din Scriptura? Fereasca Dumnezeu Peasfantul! Nu stiu ce vor alege altii. Cat despre mine, dati-mi focul trezirii sufletului meu si a Bisericilor din intreaga tara. Daca nu, mai bine moartea!”

Doresc sa precizez ca nu am postat acest video ca sa dau cu pietre in oamenii care practica acest dans.  Si nu afirm ca nu sunt printre ei oameni sinceri si credinciosi. L-am postat ca sa ne aducem aminte de acuzatia lui Ravenhill: Dupa cum e Biserica, asa e si societatea si de ceea ce a spus apostolul Pavel: Romani 10:14 „Dar cum vor chema pe Acela în care n’au crezut? Şi cum vor crede în Acela, despre care n’au auzit? Şi cum vor auzi despre El fără propovăduitor? Dumnezeu sa ne ajute sa facem mai mult decat sa ne dam cu parerea; sa Il propovaduim pe Hristos celor din jurul nostru (caci cu cei din video, sigurat ca nu avem tangenta) pentru ca multi nu Il cunosc si chiar dintre cei care cred ca Il cunosc, realitatea este ca nu il cunosc de fel!

41 comentarii (+add yours?)

  1. Valeriu Costea
    mai 01, 2012 @ 00:35:06

    Nu surprinde faptul că formele nonconformiste de interacțiune ale bisericii cu societatea seculară stârnesc reacții din partea bisericii în sine. 🙂 Dansul este o formă de închinare și de manifestare a bucuriei. Nu vreau să intru în dezbateri publice pe acest aspect. Doar vreau să amintesc câteva pasaj Biblic în care oamenii au ieșit în stradă să danseze și Dzeu a aprobat asta

    Exodul 15:20
    Apoi Miriam, profetesa, sora lui Aaron, a luat o tamburină în mână şi toate femeile au ieşit după ea având tamburine în mâini şi dansând.

    Judecători 21:21
    Urmăriţi ce se întâmplă şi când le veţi vedea pe fetele din Şilo că vor ieşi să danseze,

    2 Samuel 6:14
    David dansa cu toată puterea înaintea Domnului, încins cu un efod de in.

    2 Samuel 6:16
    În timp ce Chivotul Domnului intra în Cetatea lui David, Mihal, fiica lui Saul, se uita pe fereastră. Când l-a văzut pe regele David, sărind şi dansând înaintea Domnului, l-a dispreţuit în inima ei.

    2 Samuel 6:21
    David i-a răspuns lui Mihal: – Înaintea Domnului, Care m-a ales mai presus decât pe tatăl tău şi mai presus decât pe oricine din familia lui şi m-a pus drept conducător peste poporul Domnului, peste Israel, înaintea Lui am dansat.

    1 Cronici 15:29
    În timp ce Chivotul Legământului cu Domnul intra în Cetatea lui David, Mihal, fiica lui Saul, se uita pe fereastră. Când l-a văzut pe regele David dansând şi veselindu-se, l-a dispreţuit în inima ei.

    Psalmii 30:11
    Mi-ai prefăcut bocetul în dans, mi-ai înlăturat sacul de jale şi m-ai încins cu veselie,

    Psalmii 149:3
    Să-I laude Numele prin dansuri şi să-I cânte cu tamburine şi cu lira!

    Psalmii 150:4
    Lăudaţi-L cu tamburine şi cu dansuri, lăudaţi-L cu instrumente cu coarde şi cu fluiere!

    Eclesiastul 3:4
    un timp pentru a jeli şi un timp pentru a râde; un timp pentru a boci şi un timp pentru a dansa;

    Ieremia 31:4
    Te voi zidi din nou şi vei fi rezidită, fecioară Israel! Te voi împodobi iarăşi cu tamburine şi vei ieşi la dans cu cei ce te înveselesc.

    Ieremia 31:13
    Atunci fecioarele se vor veseli la dans, iar tinerii şi bătrânii la fel. Le voi preface jalea în veselie şi în locul întristărilor le voi da mângâiere şi bucurie.

    Plângeri 5:15
    S-a dus bucuria din inimile noastre, iar dansul nostru s-a prefăcut în jale.

    Biblia aprobă dansul și îl recomandă. Nedumerire care se ridică în mintea mea, este următoarea: Care este forma de dans care este permisă public?!?! Sau anumite părți din scriptură nu le aplicăm pentru că le-a aplicat ”societatea” înaintea noastră? Păi societatea a ”practicat” și filmele. Ar trebui ca noi să nu mai producem filme, pentru că ne-a luat-o ea înainte?
    Cred că trebuie să ne ridicăm din intimidarea în care am fost aruncați de tot felul de învățături și să citim Biblia așa cum este ea.

    Întrebare: Cine erau cei care iubeau într-adevăr pe Dumnezeu din mulțimea de oameni care au dansat și s-au bucurat public pentru revenirea chiotului în Ierusalim pe vremea lui David? Sincer să fim…. doar despre David se spune că era om după inima lui Dumnezeu? Ceilalți… ce statut au primit din partea lui Dzeu? Și totuși nu au fost repudiați de Dzeu.

    RIDICĂ-TE BISERICĂ și fii o voce!

    Bravo celor de la Bob de Mustar care au facut Dansul Bucuriei în București!

    • rodi
      mai 01, 2012 @ 02:18:34

      Totusi Valeriu,
      crezi ca dansul fara mantuire are vreo valoare inaintea lui Dumnezeu? Si daca cineva nu la cunoscut pe Dumnezeu prin Cuvantul Sau si nu si-a marturisit credinta public, sau prin botez, sau crede intr-un Isus pe care nu are cum sa Il cunoasca, pentru ca niciodata nu a citit Biblia, ce rost are dansul bucuriei ? Devine o celebrare a firii.

      Dumnezeu nu va repudia oamenii pentru dans, dar nici nu ii va mantui fara credinta in jertfa Fiului Sau si o trecere la slujire printr-o viata dedicata lui Dumnezeu si conform ghidului pe care ni l-a lasat in Biblie.

      A dansa nu e a urma pe Hristos si daca nu Il urmam, degeaba dansam ca viata vesnica tot nu vom primi. Punctul stresat de mine in postare este ca nu dansul e problema principala ci problema e ca noi credem ca daca facem unele rituale Dumnezeu ne accepta si voi avea ca rasplata viata vesnica (sau raiul). A crede asa ceva e sa ne batem joc de jertfa Domnului Isus care ne-a ispasit pacatele.

      Pe deasupra, nu orice dans este primit de Dumnezeu. Daca ai fi avut ocazia vreodata sa stai in spatele unei fete (intr-o biserica Americana) care la „worship” „inchinare” da din fund in mod sexy si i se vede goliciunea pe sub maneca atunci cand isi ridica manile in sus, nu cred ca ai considera ca Dumnezeu ar primi sau ar vrea asa ceva in casa lui de inchinare. Asta e o mare lipsa de intelepciune, ca sa nu fiu mai dura. Senzualitatea nu are loc nici in casa lui Dumnezeu si nici in lucrarea dedicata Lui.

      Dumnezeu vrea inchinare in duh si in adevar. Nu matanii. Hristos ne-a trimis sa Il propovaduim- CU GURA, DIN CUVANTUL LUI. Aceasta a fost marea trimitere.

      • Valeriu Costea
        mai 01, 2012 @ 12:06:45

        În raspuns lui Rodi.
        Sunt de acord si susțin mântuirea 100% prin jertfa lui Isus Hristos la cruce si invierea Lui prin Duhul sfant. Cred si sustin necesitatea nasterii din nou. O rugaciune ”arancata in tramvai” in care cineva cere iertare cu gura si nu cu inima lui Dzeu nu mantuieste pe nimeni. pentru ca nu crede din toata inima ceea ce spune. El doar recită ”poezia”. Relația cu Dzeu este strict personala si reala.

        Noi nu primim viata vesnica nici in 1000 de ani de slujire crestina dedicata si sacrificiala. Ar fi o insulta la adresa lui Dzeu. El nu ne mântuiște pentru că facem fapte vrednice de pocăința noastră. Suntem mântuiți DOAR și NUMAI DOAR prin credință („Căci prin har aţi fost mântuiţi, prin credinţă; şi aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu; nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.” (Efeseni 2:8-9, NTR)). În virtutea mântuirii noastre începute de El vom face fapte vrednice de pocăința noastră. Noi nu mai putem completa la mantuirea asigurata prin crucea si invierea lui Isus. Noi nu primim viata vesnica pentru ca dansam sau facem alte ritualuri. CI pentru ca credem.
        Cei care au dansat in parc (cei pe care ii stiu eu) nu au facut asta ca sa obtina mantuirea ci pentru ca deja o au.

        Faptul ca se alatura si altii nu deranjeaza pe nimeni. Pe de alta parte nici Pavel nu era deranjat de motivatia pentru care cineva facea Evanghelizare. Ce il interesa pe el era sa se faca!!!!!!! Interesanta mentalitatea lui Pavel.

        „Unii, este adevărat, propovăduiesc pe Hristos din pizmă şi din duh de ceartă; dar alţii, din bunăvoinţă. Aceştia din urmă lucrează din dragoste, ca unii care ştiu că eu sunt însărcinat cu apărarea Evangheliei; cei dintâi, din duh de ceartă vestesc pe Hristos nu cu gând curat, ci ca să mai adauge un necaz la lanţurile mele. Ce ne pasă? Oricum, fie de ochii lumii, fie din toată inima, Hristos este propovăduit. Eu mă bucur de lucrul acesta şi mă voi bucura. ” (Filipeni 1:15-18, VDCC)

        Decența trebuie sa fie in biserica in dansul ei, inchinarea ei etc. Faptul ca cineva vine sexy la biserica si se afiseaza public… nu pot fi de acord cu tacearea conducerii acelei biserici fata de acel aspect. Trebuie corectat cel ce face aceasta imoralitate. Da, senzualitatea nu are ce cauta in casa lui Dzeu.

        DUREREA mea este ca Biserica este fricoasa sa foloseasca bucuria si formele de manifestare ale ei, pentru ca cineva a facut asta inaintea ei si era necrestin. Ce?!? …. S-a intinat acea forma de manifestare?
        Dansul se regaseste pe paginile Bibliei ca forma de manifestare a iubirii lui Dzeu, atunci cand cineva intelege aceasta iubire. Doar daca o intelege. Nu am voie sa dansez cu sotia mea, pentru ca in discoteca se danseaza? Nu am voie sa merg la cinema cu ea, pentru ca societatea merge si ea? Unde ajungem? Ce fel de voce fricoasa ajungem sa fim? Oare nu un soi de religie…. de care spunem ca fugim si de fapt o imbratisam?

        Lasa societatea sa se intrebe despre ceea ce facem acolo in strada. Acela este momentul in care le spunem despre nebunia bucuriei noastre. Faptul ca Dzeu ne-a iertat pactele si ne-a dat un nou sens vietii.

        UNDE SCRIE CA NU NE PUTEM EXPRIMA BUCURIA PRIN DANS?

        • rodi
          mai 01, 2012 @ 12:45:56

          Valeriu, in primul rand iti multumesc pentru contributia ta la aceasta postare. Nu am intentionat ca sa fie un studiu despre dans, dar nu strica ca ai adaugat toate versetele biblice care mentioneaza dansul. Nu sunt impotriva dansului totalmente. Observam ca dansul a fost o manifestare de bucurie in Vechiul Testament dar nu a fost imprumutat de apostolii Domnului Isus in inchinarea lor. Ci, ei se rugau plini de Duhul Sfant si staruiau in post, in rugaciune, si in Cuvantul primit din gura Fiului lui Dumnezeu. Ei faceau tot felul de minuni, dar nicaieri Duhul Sfant nu inspira pe unul dintre scriitorii Noului Testament sa ne lase vreo mentionare ca ei faceau festivaluri de bucurie. Nu cred ca au avut timp de asa ceva pentru ca ii preocupa propovaduirea evangheliei lui Hristos.

          Iar noi, si aici ma refer de tara in care locuiesc eu, celebram fara a depune vreun efort de a-L face pe Hristos cunoscut. Ne inselam. Si aratam lumii o credinta falsa. A fi ucenic (sau urmas) al lui Hristos nu denota o viata plina de dansuri de bucurie, ci denota o viata de sacrificiu in care ne spune : „Dacă vrea cineva să vină după Mine, trebuie să renunțe la sine, să-și ia crucea și să Mă urmeze.” (Matei 16:24)

          Cred ca gresesti cand spui ca Bisericii ii este frica de unele activitati ca si dans, sau cinema. Nu ii este frica. Dar Biserica are rolul de a-si forma membrii si de ai avertiza de pericole. Nu cred ca Biserica poate fi mai dura decat a fost Domnul Isus cand a spus: Şi dacă ochiul tău te face să cazi în păcat, scoate -l; este mai bine pentru tine să intri în Împărăţia lui Dumnezeu numai cu un ochi, decît să ai doi ochi şi să fii aruncat în focul gheenei (Marcu 9:47) Daca tu vrei sa dansezi cu sotia ta, fa-o. Dar pentru doi necasatoriti sa o faca nu este practic, daca ei doresc sa ramana curati pana la casatorie.

          Apropo, argumentul tau despre Pavel din Filipeni 1:15-18 nu merge pentruca a „propovadui” (Evanghelia) se face prin cuvinte clare care Il face de cunoscut pe Dumnezeu, Isus si Duhul Sfant. Dansurile acestea nu au implinit acest scop. Si nici nu poti argumenta „pentru” dans din tacerea Bibliei. Pana la urma, daca intr-adevar suntem urmasi ai lui Hristos, uite cum s-a rugat Isus la Tatal pentru noi dupa ce si-a sfarsit lucrarea aici pe pamant, inainte de a se inalta la cer:

          Ioan 17:6-19
          6Am făcut cunoscut Numele Tău oamenilor, pe cari Mi i-ai dat din lume. Ai Tăi erau, şi Tu Mi i-ai dat; şi ei au păzit Cuvîntul Tău.
          7Acum au cunoscut că tot ce Mi-ai dat Tu, vine dela Tine.

          8Căci le-am dat cuvintele, pe cari Mi le-ai dat Tu. Ei le-au primit, şi au cunoscut cu adevărat că dela Tine am ieşit, şi au crezut că Tu M’ai trimes.

          9Pentru ei Mă rog. Nu Mă rog pentru lume, ci pentru aceia, pe cari Mi i-ai dat Tu; pentrucă sînt ai Tăi: –

          10tot ce este al Meu, este al Tău, şi ce este al Tău, este al Meu, -şi Eu sînt proslăvit în ei.

          11Eu nu mai sînt în lume, dar ei sînt în lume, şi Eu vin la Tine. Sfinte Tată, păzeşte, în Numele Tău, pe aceia pe cari Mi i-ai dat, pentruca ei să fie una, cum sîntem şi noi.

          12Cînd eram cu ei în lume, îi păzeam Eu în Numele Tău. Eu am păzit pe aceia, pe cari Mi i-ai dat; şi niciunul din ei n’a perit, afară de fiul pierzării, ca să se împlinească Scriptura.

          13Dar acum, Eu vin la Tine; şi spun aceste lucruri, pe cînd sînt încă în lume, pentruca să aibă în ei bucuria Mea deplină.

          14Le-am dat Cuvîntul Tău; şi lumea i -a urît, pentrucă ei nu sînt din lume, dupăcum Eu nu sînt din lume.

          15Nu Te rog să -i iei din lume, ci să -i păzeşti de cel rău.

          16Ei nu sînt din lume, dupăcum nici Eu nu sînt din lume.

          17Sfinţeşte -i prin adevărul Tău: Cuvîntul Tău este adevărul.

          18Cum M’ai trimes Tu pe Mine în lume, aşa i-am trimes şi Eu pe ei în lume.

          19Şi Eu însumi Mă sfinţesc pentru ei, ca şi ei să fie sfinţiţi prin adevăr.

          Nu mi-e frica de dans. Mi-e mila de tineri care cred ca ii slujesc lui Isus prin dans, in loc sa ii slujeasca cu adevarat prin „propovaduirea” prin cuvinte a mesajului ca toti suntem pierduti si doar prin Isus se capata mantuirea sufletului nostru si impacarea cu Tatal nostru, Dumnezeu.
          A zis Isus: Cum M’ai trimes Tu pe Mine în lume, aşa i-am trimes şi Eu pe ei în lume. Doamne ajuta-ne sa privim la viata Ta si la sacrificiul Tau si sa te urmam pe tine cu credinciosie si dragoste, si ai mila de tineretul crestin de pretutindeni.

          • Valeriu Costea
            mai 01, 2012 @ 14:07:17

            Apreciez dorinta ta de a sti tinerii ca traiesc in sfintenie. Asta imi doresc si eu, sincer!!!
            Doar ca este un aspect al lui Dzeu care a scapat bisericii din vedere. Faptul ca poti fi sfant si vesel in acelasi timp.
            (1Cronici 16:27)
            Măreţia şi strălucirea sunt înaintea feţei Lui, iar puterea şi bucuria – în Locuinţa Lui. NTR
            Inaintea lui Dzeu este atat sfintenie cat si bucurie!!!!!!!

            Personal invit tinerii necasatoriti care vor sa se casatoreasca la astfel de dans al bucuriei. Nu vor face prostii in public si nici nu se vor ”aprinde” unul pentru altul. Este alta dinamica acolo la fata locului decat in fata unui ecran, vizualizand evenimentul.
            Nu sunt de acord ca ei doi sa danseze dansuri care sa ii provoace la imoralitate. Mai bine fara decat sa ia foc.

            Sunt pro sfintenie. NU cred ca un crestin trebuie sa isi puna un standard inferior sfințeniei … dar asta nu înseamnă că el trebuie să umble trist și ramolit. Dacă Isus nu poate să imi dea bucurie…. mai bine cu veselia de la discoteca ar spune un necredincios. Sunt si incercari in viata, dar Dzeu a intentionat o haina a bucuriei pentru Mireasa Lui. Bucurați-vă, iarăși zic bucurați-vă (Fil 4:4)

            Psalmul 45 este o profetie despre relația dintre Isus si Biserica…. nu pot trece peste asta…
            „Ele sunt duse în mijlocul bucuriei şi veseliei şi intră în casa împăratului. ” (Psalmi 45:15, VDCC)
            Hai sa facem evanghelizare ca niste oameni veseli ce suntem. Si sa aratam asta. Isus este Mirele nostru. Nu am vazut pana acum o mireasa care plange ca isi vede mirele sau isi interzice zambetul si bucuria exuberanta.! de ce ar fi Biserica cea care Il priveaza pe Isus de acest aspect?

            „Porumbiţa mea, din crăpăturile stâncii, din locurile ascunse ale înălţimilor, arată-mi faţa ta şi lasă-mă să-ţi aud glasul, căci glasul tău este dulce, iar faţa ta este încântătoare!” ” (Cântarea cântărilor 2:14, NTR) Daca Dzeu se bucura de noi si tanjeste dupa noi… de ce nu am fi noi tristi inaintea Lui? Este un studiu foarte interesant care se face la noi la biserica. Despre relatia dintre Isus si Biserica. Inspirat din Cantarea Cantarilor

            Just in case …. http://valeriucostea.wordpress.com/resurse/studii-biblice/studii-in-serie/

            • rodi
              mai 01, 2012 @ 15:23:39

              E drept ce zici, bucuria mantuirii trebuie sa fie prezenta in fiecare zi, dar ea se manifesta in multe feluri, chiar si in plans. De exemplu daca plang ca vad fratii mei ca sunt mutilati, plansul este expresia mea care de fapt denota si bucuria mea ca avem un Dumnezeu asa de mare ca oamenii se lasa torturati sau unii chiar omorati pentru Mantuitorul lor. Imi intareste credinta in mod incredibil. Iar ce imi place la bisericile Americane, este sa il laud pe Dumnezeu, sa ridic maini catre El inchinandu-ma Lui, ceea ce fac si acasa cateodata cand ascult cantari. Toate isi au vremea lor. Dar, cand eu stiu statisticile: Dintre bilioanele de oameni care traiesc astatzi pe pamant, cati au auzit de Hristos? Cati vor merge la pierzare? Ma framanta… si daca nu toti avem posibilitatea sa mergem sa fim misionari, atunci ce as putea sa fac eu? Macar sa ma rog, macar sa ating pe cei din jurul meu, macar sa ma doara cum l-a durut pe Hristos care nu a avut loc unde sa isi puna capul, sau sa se odihneasca. Sau, apostolii care nu aveau masini sau avioane dar au cutreierat lumea (mai mult pe jos) si unii din ei au murit ca martiri.

              Slujire si dedicare… le tinem la o parte in favoarea lucrurilor care ne fac placere si ne cer putin efort. Bucuria mantuirii ar trebui sa fie o stare a sufletului nostru, nu o actiune.

              Imi place mult ce se face la IHOP- dar in „prayer room” participantii se roaga, de aceea centrul este deschis 24 de ore. Si de multe ori cantarile cele mai inspirate sunt acelea in forma de rugaciune fierbinte, insistenta, cum a fost aceea pentru Israel nu de mult.

              Mesajul meu este simplu – sa nu uitam chemarea noastra. Faptele nu au valoare, dar indica cat de recunoscatori (sau nepasatori) suntem fata de ce a facut Dumnezeu pentru noi.

  2. fulga777
    mai 01, 2012 @ 02:43:36

    NU este nici o miscare noua. Acest form de inchinare a fost foarte folosit in Vechiul Testament, precum si in biserica primara! Daca este nou pentru unii romani, asta inseamna ca trebuie sa mai studieze putin!

    • rodi
      mai 01, 2012 @ 02:57:47

      Cred ca nu ma intelegi. Dansul nu este nou. Folosirea metodei dansului este noua in biserici, si in miscarea asta care a organizat „Up to faith” dance in mai multe orase din lume in anul 2010 si 2011 ca un fel de evanghelizare (zic ei).

      • Valeriu Costea
        mai 01, 2012 @ 12:11:16

        Este noua aceasta forma de evanghelizare. Biserica a stat ascunsa multa vreme. E timpul sa se mai ridice din anonimatul ei si bigotismul in care unii din societate cred ca sta!

        Si concertele crestine sunt o metoda copiata de la lume. Si ei au concerte. Ba inca le-a facut inaintea Bisericii. Nu e nimic gresit ca o biserica incepe evanghelizarea prin concert de muzica. Ce conteaza este ca omanenii sa auda evanghelia lui Dzeu.

        ”Up to face dance” este o forma de evanghelizare. Deschide usa dialogului cu oamenii.

        • rodi
          mai 01, 2012 @ 12:55:55

          Era foarte bine sa aiba cate un evanghelist acolo, dar de ce nu a facut-o? Pentru ca e o miscare artistica si crede erezia care ii este atribuita lui Francis of Assissi: Predica Evanghelia, si daca e necesar, foloseste cuvinte? Apostolul Pavel spune: Dar cum vor chema pe Acela în care n’au crezut? Şi cum vor crede în Acela, despre care n’au auzit? Şi cum vor auzi despre El fără propovăduitor? (Romani 10:14)

          Daca cunosti persoane la Biserica care a participat, poate ai sansa sa stai de vorba cu ei si ii indrumi sa evanghelizeze cu adevarat, PRIN CUVINTE. Cuvantul (din Biblie) este singurul care este inspirat, si prin care Duhul Sfant lucreaza in inima omului.

          • Valeriu Costea
            mai 01, 2012 @ 13:24:19

            La finalul întâlnirii din Parcul Kiselef din Bucuresti, a fost si un mesaj de evanghelizare. Sunt de acord cu tine ca nu este eficient sa faci doar dans si sa nu vorbesti cu cei care asista la acel dans. Am fost acolo, si stiu sigur ceea ce spun. In timpul dansului, au fost oameni care intrau in dialog cu cei curiosi care ajungeau pe acolo. Am facut-o si eu si altii.

            Biserica trebuie nu doar sa danseze la dansul bucuriei ci si sa vorbeasca despre Isus, Cel care a facilitat acea bucurie in inimile lor.

            • rodi
              mai 01, 2012 @ 13:48:53

              Multumesc. Era bine sa se stie lucrul acesta. Si era bine sa se faca sondaj (nu de opinie, ci o sesizare) sa vedeti ce impact a avut dansul. De exemplu ce au crezut oamenii despre acel dans? Au inteles ca evenimentul dansului nu schimba parerea Bisericii despre discoteci ?

    • Gabi Bogdan
      mai 02, 2012 @ 23:17:30

      Fulga777

      Just 3 questions( knowing that you love theology)
      1.how do you decide what you keep and what you don’t keep from the OT?

      2. In your opinion, is there such thing as „immoral dance”??
      If yes, how do you decide what is moral and what is immoral?
      If no, what do you call a „pool dance”?

      3. Did you read anything about dancing in any of the Church fathers writings?

      Thank you.

      • Marius
        mai 20, 2014 @ 13:42:35

        1. The OT law doesn’t say not to dance or that we should dance. The OT is a guide to lead us to Jesus Christ, and so all we do should be to honor Him and get closer to Him. Certain laws or requirements have been fulfilled in HIM the other ones we still continue to follow…..which leads to your second point
        2. If we as Christians are incapable of deciding what is moral or immoral then we as believers have a serious problem and I wonder if the truth is not in us. We certainly should not let the world and its systems tell us what is moral . I have no idea what a pool dance is?
        3. It probably wasn’t much of a concern, otherwise the Apostle Paul or others would have addressed it. I do know that messianic believers began using it in the church to continue their Hebrew traditions. Eventually Greek pagan influences infiltrated this custom and the Catholic church decided that it is causing too many distractions or perhaps it was becoming too worldly and put an end to it all together.
        I feel most of the confusion stems from what the world taught us what dancing is and so we as Christians label it all sin

  3. George Cristea
    mai 01, 2012 @ 05:22:39

    Unde este scris in Noul Testament ca primii crestini se adunau ca sa danseze?
    Sau dansau in Templu pentru ca am citit ca erau nelipsiti de acolo? Pavel era instructor de dans in Antiohia?

    • rodi
      mai 01, 2012 @ 10:56:17

      Problema care o avem cu dansul, este ca Bisericile il promoveaza. Ce se facea in discoteci si la cluburi unde se serveste alcool si se dau intalniri cu scop sexual, acum Biserica il promoveaza (dansul) ca forma de inchinare lui Dumnezeu. Faptul acesta este foarte insultator si ademenitor pentru tineri.

      • Valeriu Costea
        mai 01, 2012 @ 12:23:06

        Nu Biserica promoveaza Dansul. Ea doar reproduce ceea ce găsește scris în Biblie. Dansul a fost o formă de închinare și recunoștință la adresa lui Dzeu pentru salvarea pe care a adus-o în mod miraculos. Mântuirea este o salvare mult mai miraculoasă. Una destul de grea la care Dzeu s-a înrolat.
        Mânuirea noastră a fost un proces dureros pe care El l-a facut din iubire pentru noi. 1 Petru 4:18 Şi dacă cel drept este salvat cu greu, ce se va face cel lipsit de evlavie şi păcătos?! Noi am fost salvați cu greu de Dzeu care poate toate lucrurile.

        În urma salvării primite Maria a ieșit să exprime aceasa cu dansul bucuriei. 🙂
        „Când caii, carele şi călăreţii lui Faraon au intrat în mare, Domnul a adus înapoi apele mării peste ei; israeliţii însă au mers prin mare ca pe pământ uscat. Apoi Miriam, profetesa, sora lui Aaron, a luat o tamburină în mână şi toate femeile au ieşit după ea având tamburine în mâini şi dansând.” (Exodul 15:19-20, NTR)

        Cred că ne ferim de tot ce face societatea si exageram. Urmând firul logic propus in comparatia cu ce se intampla in discoteca, da-mi voie sa merg mai departe putin, te rog si sa enunt altceva, pastrand comparatia.

        In discoteca oamenii se intalnesc unii cu altii. mitivatia este gresita, dar se intalnesc. Ar trebui noi, biserica, sa nu ne mai intalnim pentru ca si lumea se aduna impreuna? Si noi o facem duminica si in timpul saptamanii. Intelegi? Si lumea face lucruri pe care le face biserica. Motivatia este diferita. Si aceasta face diferenta.

        Hai sa nu ne mai fie frica de ce face lumea. Hai sa vedem daca ceea ce facem noi este biblic in principii si sa facem. Sa spuna lumea ce vrea ea… nu ma intereseaza. Nici pe noi nu ar trebui sa ne intereseze.

        Ar trebui sa ne lasam de predicat pentru ca si lumea foloseste vorbirea in public?!? Ba inca face si scoli cu acest specific?

        • rodi
          mai 01, 2012 @ 13:13:05

          Valeriu, m-as bucura sa folosesti cuvintele lui Hristos ca punct de referinta. Iubesc Vechiul Testament, chiar citesc si studiez despre Isaia, dar Domnul Isus ne-a invatat cum sa ne rugam, cum sa Il propovaduim si cum sa traim. Noi invatam de la El. Si stim ca El a stat la masa cu pacatosi, dar credem ca a dansat de bucurie ca sa le arate pe Tatal, sau credem ca le-a vorbit despre Tatal din sfintele scripturi? Domnul Isus ne-a lasat un model. Cuvantul Lui este suficient. Celelalte metode sunt bune ca sa deschidem discutii cu necredinciosii dar sa nu le confundam cu evanghelizarea (oprindu-ne doar la atat), ca atunci stirbim din lucrarea la care am fost chemati sa o facem.

          • Valeriu Costea
            mai 01, 2012 @ 13:32:16

            Si Vechiul Testament este tot cuvântul lui Hristos…..

            De ce ar fi de acord Dzeu cu bucuria și veselia publica in viitor si nu ar fi de acord si acum? Dzeu nu se schimba. La nunta lui Isus cu Mireasa sa suntem indemnati sa ne bucuram. Deci Dzeu nu ne poate îndemna să păcătuim.
            Dansul nu este un păcat Vechi testamental pe care Dzeu l-a înghițit înainte iar acum nu mai vrea în Noul Testament. Nu a fost și nici nu va fi păcat. Ce este păcat în VT este și în NT! Păcatul rămâne tot păcat.

            DA, metodele sunt portițe de dialog pe care trebuie să le folosim dacă nu este un păcat acea metodă.

            Apocalipsa 18:20
            «Bucuraţi-vă de ea, tu, cerule, şi voi, sfinţilor, apostolilor şi profeţilor, pentru că Dumnezeu a rostit judecata împotriva ei, în favoarea voastră!»”

            Apocalipsa 19:7
            Să ne bucurăm, să ne veselim şi să-I dăm slavă, pentru că nunta Mielului a sosit, iar mireasa Lui s-a pregătit.

            • rodi
              mai 01, 2012 @ 13:40:37

              Bine, sa ne bucuram si sa ne veselim. Dar, cum pot sa fac asta, cand in fiecare zi citesc de la Mission News Network, ba despre Nigeria ca 16 crestini au murit bombardati in biserica lor in timpul serviciului, sau altii au fost mutilati si s-au refugiat in locuri indepartate ca sa scape de musulmanii care ii persecuta? Mai bine ma arunc cu fata la pamant si plang inaintea lui Dumnezeu sa ii intareasca si ii sustina si sa ma ierte pe mine ca ar trebui sa imi fac mai mult timp ca sa ma rog pentru biserica persecutata mai mult si sa imi fac si eu mai mult timp sa vorbesc cu cei din jurul meu despre Hristos.

              Ma bucur zilnic in Cuvantul Domnului (citind Biblia, ascultand mesaje, cantari, rugandu-ma), dar e mai greu sa imi fac timp mai mult sa Il propovaduiesc. Aici se cere mai multa munca dinainte (rugaciune ca Domnul sa vorbeasca prin mine si trairea mea sa fie intr-asa fel ca sa nu imi contrazica mesajul).

              • Valeriu Costea
                mai 01, 2012 @ 14:23:51

                E o intrebare grea. Biblia spune
                (1Cronici 16:27)
                Măreţia şi strălucirea sunt înaintea feţei Lui, iar puterea şi bucuria – în Locuinţa Lui. NTR

                Deci bucuria este in cer NON-STOP. Sau nu este adevarat?

                Intrebarea mea este cum se poate bucura Dzeu in cer… cand atat de multe crimie impotriva Miresei Lui au loc pe pământ?!?!?! Cam greu de înțeles… dar biblia ramane adevarata chiar daca eu nu pot intelege anumite aspecte.

                Ok, plangi si posteste pentru cei in nenorocire dar bucura-te macar o zi pe an de mantuirea lui Isus din viata ta, apoi revino la ”a plange cu cei ce plang” Nu spun ca trebuie sa ignoram pe cei care sufera ci ca nu trebuie sa uitam sa ne bucuram de mantuirea lui Isus, atat timp cat se poate la noi in tara.

    • Valeriu Costea
      mai 01, 2012 @ 13:00:23

      Cristea 😦 …. se pare că nu poți înțelege anumite aspecte ale bucuriei lui Dzeu nici din noul testament nici din vechiul testament….

      25 Fiul lui cel mai în vârstă era la câmp. Când a venit şi s-a apropiat de casă, a auzit muzică şi dansuri (Luca 15:25)
      „eu eram meşterul de lângă El şi zi de zi aveam parte de desfătări, jucând neîncetat în prezenţa Lui, jucând pe întinderea pământului Lui şi găsindu-mi desfătarea în fiii oamenilor. ” (Proverbe 8:30-31, NTR)

      Isus este reprezentat in Proverbe 8. Ce facea El inaintea lui Dzeu? Juca! Ce juca? Cuvantul ebraic este acesta (strong’s Number)
      7832 sachaq {saw-khak’}
      Meaning: 1) to laugh, play, mock 1a) (Qal) 1a1) to laugh (usually in contempt or derision) 1a2) to sport, play 1b) (Piel) 1b1) to make sport 1b2) to jest 1b3) to play (including instrumental music, singing, dancing) 1c) (Hiphil) to laugh mockingly
      Origin: a primitive root; TWOT – 1905c; v
      Usage: AV – play 10, laugh 10, rejoice 3, scorn 3, sport 3, merry 2, mock 2, deride 1, derision 1, mockers 1;

      deci … Isus a ras, jucat (dansat) etc chiar inainte de venirea pe pamant…. se bucura …. Iar Tatal nu i-a spus ca pacatuieste prin asta 🙂 Biserica a pierdut bucuria si modul in care putea sa o exprime.

      IN NOUL TESTAMENT pilda din Luca 15 reprezinta ceea ce face Dzeu pentru noi la intoarcerea la pocainta a nostra. Da petrecere cu dansuri 🙂 Hai mai bine sa acceptam ce spune Biblia si sa vedem cum putem sa o integram in practica noastra… pentru ca suntem straini de practicile bibliei in anumite aspecte. Avem multe lucruri bune, dar mai este loc de mai bine. Si nu ma refer mai superficiali ci mai bucurosi.
      Nu spune ca nu se aplica jocul (dansul tipic evreilor) la aceasta pilda, ca atunci nu se aplica nici Inelul, nici haina nici statutul cel nou pe care l-a primit din mana tatalui sau, intelegi? NU lua doar cu ce esti obisnuit din text. Ia tot, si cauta sa intelegi cum se aplica cu stilul tau de viata si al nostru, pentru ca nu am fost obisnuiti sa vedem altfel lucrurile.

      PS: Isus revine pe pamant. Este promisiunea Lui. Crezi ca atunci cand va apare, Biserica …. Mireasa Lui va purta bocanci de plumb, ca sa nu poata sari de bucurie? VOM SARI (JUCA) ca viteii din grajd cand ii scoti dupa o iarna de stat legati! 🙂
      Maleahi 4:2
      Dar pentru voi, care vă temeţi de Numele Meu, va răsări Soarele neprihănirii, şi tămăduirea va fi sub aripile Lui; veţi ieşi şi veţi sări ca viţeii din grajd.

      Vezi te rog cat de linistita este aceasta bucurie a acestor oameni din aceste versete. e vorba si de biserica si de lume. … si sunt scrise in Noul Testament. Ba inca Dzeu ne indeamna la asta cu gura lui in viitor, la venirea Lui, pentru ca noi nu stim sa ne bucuram. Trebuie sa asteptam unda verde de la cineva de incredere. Atunci EL, Dzeu va da unda verde, pentru noi credinciosii care nu am ales sa ne bucuram si in acest veac. EU aleg sa ma bucur si in acest veac si in cel viitor, la nunta Mielului. Vreau sa am incalzirea facuta 🙂 (glumesc! Nu exagerez cu dansul. personal nu dansez ca ma simt ca am doua picioare stangi, dar mi-ar place sa le am drepte 🙂 )
      Iuda 1:24
      Iar a Celui Ce poate să vă păzească de cădere şi să vă facă să staţi fără pată şi plini de bucurie înaintea slavei Lui,

      Apocalipsa 11:10
      Locuitorii pământului se vor bucura de ei, vor sărbători şi îşi vor trimite daruri unii altora, căci aceşti doi profeţi îi chinuiseră pe locuitorii pământului.

      Apocalipsa 12:12
      De aceea, bucuraţi-vă ceruri şi voi, cei ce locuiţi în ele! Vai de voi, pământ şi mare, pentru că diavolul a coborât la voi cuprins de o mare furie, fiindcă ştie că are puţin timp!”

      Apocalipsa 18:20
      «Bucuraţi-vă de ea, tu, cerule, şi voi, sfinţilor, apostolilor şi profeţilor, pentru că Dumnezeu a rostit judecata împotriva ei, în favoarea voastră!»”

      Apocalipsa 19:7
      Să ne bucurăm, să ne veselim şi să-I dăm slavă, pentru că nunta Mielului a sosit, iar mireasa Lui s-a pregătit.

      Observi cata exuberanta si nebunie de bucurie este in bucuria lor? Cat de linistiti vezi ca se vor manifesta?
      God Bless

      • rodi
        mai 01, 2012 @ 16:05:26

        Da, bucuria este in cer NON STOP. Tatal si Fiul si-au facut lucrarea salvarii a omenirii. Dar Tatal inca lucreaza prin Duhul Sau Sfant aici pe pamant ca noi sa putem sa ne terminam alergarea cu bine. Cand vom ajunge si noi la Dumnezeu, ne vom bucura non stop, dar Isus ne spune ca ne va sterge lacrimile ( inseamna ca trebuie si lacrimi si sudoare) dar pana atunci secerisul e mare si lucratorii putini. El sa deschida inimile noastre pentru slujire.

    • Valeriu Costea
      mai 01, 2012 @ 13:33:55

      George, tu știi multe se pare. Te rog, unde scrie în Biblie că este păcat să dansăm de bucurie pentru El? Multumesc.

    • Valeriu Costea
      mart. 29, 2013 @ 16:04:38

      Pai George… scrie tot acolo unde se spune ca se poate canta la orga sau pian. Vad ca ai poza de profil destul de sugestiva. Nu vreau sa ma abtin cand vad modul in care pui problema. Atat de selectiv….

  4. Marius
    mai 02, 2012 @ 14:15:01

    Evreii danseaza prin traditie si astea nu de azi de ieri. Asta ma face sa cred ca si pe timpul Domnului la fel faceau, iata ca evenimentul din Budapesta sa insirat de la ei:http://www.youtube.com/watch?v=SzOnxqc5_DY

    • rodi
      mai 02, 2012 @ 14:36:22

      Dansatorii din Budapesta au dansat ca le-a fost drag sa danseze si unii poate chiar sincer au crezut ca il onoreaza pe Hristos prin asta. Sper ca a fost si evanghelizare dupa dans, dupa cum am invatat ca s-a intamplat la Bucuresti. Daca nu a fost si un mesaj evanghelic, atunci ce s-a rezolvat? Dar sa nu uitam ca in timp ce noi suntem lejeri si ne concentram pe noi insine si „bucuria” noastra, oamenii cu milioanele se duc inspre pierzare. Iar in alte parti ai lumii, crestini care nu au gustat bucurie pamanteasca niciodata isi pierd viata pentru Hristos.

  5. Sanyi
    mai 04, 2012 @ 14:15:17

    Valeriu, arata macar un verset din NT unde este vorba despre dans, ca si manifestarea bucuriei in Domnul.
    Nu veni cu versete din VT, ca si argument pentru sustinerea acestei practici carishmatice pornite din America. Prima data ia fiinta aceasta miscara carismatica in anul 1978 in ungari, Nemet Sandor este omul cu care Derek Prince, un misionar de la Church Growth Ministries SUA fac acest pact de colaborare. Este o miscare nonconformista, deprinsa din penticostali. Mai bine ramanea acest Prince in State si sa nu venea niciodata in Europa. Am participat si eu la o intalnire unde era ca si invitat de onoare Nemet Sandor in Tg. Mures, la ceea ce am vazut eu acolo am ajuns la o concluzie, mai bine de 100 de ori penticostal sau baptist decat sa fac parte din biserica credintei. Nu vreau sa comentez cele vazute acolo, pentru mine a fost de ajuns sa particip o singura data.

    • Valeriu Costea
      mai 07, 2012 @ 08:39:41

      Salutare Sanyi.
      Am o rugainte la tine inainte de a-ti oferi baza biblica pentru exprimarea bucuriei prin dans in perioada Noului Testament, Deci, intrebarea mea este daca dansul este pacat sau nu?!? Cum a fost privit de Dzeu în VT?
      Mulțumesc. Aștept răspunsul tău.

      • Cristi
        feb. 27, 2013 @ 15:57:57

        Fii atent la cum au sfarsit cei care au dansat dupa trecerea Marii Rosii( au murit in pustie.Doar 2 dintre ei au in trat in tara promisa).Atunci cand chivotul Domnului a fost adus prin bucurii si dansand trebuie tinut cont de faptul caci ,chivotul a ramas timp de 20 voi fost jertfit odata pt totdeauna si ceea ce ramane este sa ne jertfim in dragostea Dumnezeiasca unii pt altii! Dumnezeu nu rade!!..cu dansatorii.”O inima smerita,un duh zdrobit” jertfe ca acestea ii plac Domnului.

  6. gabi
    mart. 29, 2013 @ 12:01:19

    lasa-l pe valeriu costea sa „danseze” Evanghelia Domnului Nostru Isus Hristos iar noi sa fim marturii vii in acest veac rau si pacatos, chemandu-i pe oameni la Mantuire, nu la schimbarea stilului de dans. Dupa cei mai multi credinciosi moderni, totul e permis si totul trebuie facut pentru atingerea scopurilor evanghelistice, in viitor se vor incerca metode si mai ciudate: mergem la un pahar de vin ca sa impartasim Evanghelia, ne injectam si noi putina coca tot pt a impartasi Evanghelia, facem sex cu o femeie pentru acelasi motiv, calcam in picioare tot „de dragul evangheliei”… Si cand te gandesti ca altii au trait viata de credinta in Isus nefiind interesati de o biserica „plina” ci de ascultarea de Cristos pana la moarte, nu-mi imaginez cum au „dansat” ei Evanghelia!

    • rodi
      mart. 29, 2013 @ 12:34:25

      gabi,
      cu timpul bisericile isi vor da seama ca unele activitati ajung sa fie compromisuri si dauneaza, in loc sa ajute. Valul acesta va trece, dar nu cu unele urmari pentru tinerii care se vor simti liberi prin credinta sa faca tot mai multe si sa se trezeasca pana la urma in lume. Baiul e ca tinerii nostri Romani nu staruie in Cuvantul lui Dumnezeu destul (sau poate de loc), ca daca ar face lucrul acesta, Duhul lui Dumnezeu le-ar vorbi prin si din Cuvant si i-ar invata ce trebuie sa faca si cum trebuie sa actioneze. Dumnezeu sa trezeasca generatia tanara la cuvantul Sau, care este suficient si este singurul care are putere ca sa zdrobeasca inimile oamenilor prin Duhul Sfant, care insoteste Cuvantul.

      • vasioiu georgeta
        iun. 02, 2015 @ 03:49:22

        Dupa umila mea parere,dansul este o forma emotionala de manifestare a bucuriei.Nicaieri in noul testament nu spune ca biserica ar fi dansat.Elesiast spune ca toate au vremea lor,pana si dansul….este oare vremea sa dansam in biserici?este biserica locul potrivit ptr dans?Programe care seamana cu spectacole lumesti sunt solutia ptr criza spirituala?Trebuie sa transformam libertatea in libertinaj?Care este forma de dans acceptata in biserica?urmeaza sa facem scoala biblica de dans?in noul testament este pomenit dansul o singura data,si atunci Ioan botezatorul si-a pirdut capul…Indemnuri luate din psalmi ca „bateti din palme,jucati de bucurie,saltati de bucurie”,nu au nimic comun cu dansul in sine…este doar o forma de manifestare a bucuriei..Ati vazut cum se bucura un copil cand primeste ceva..as spune ca topaie de bucurie..nu danseaza..este ceva inocent in topaiala unui copil..sa avem grija,au fot zce fecioare ,au fost luate doar cinci…Eu sper ca biserica Lui Hristos sa treaca cu bine si peste partea cu Dansu..Ce e val ca valul trece…binecuvantari sfinte si sa ne iubim cum ne-a iubit El..<3

  7. mijlsac
    mai 19, 2014 @ 15:45:12

    Ma scuzati ca intrerup unele discutii dar va invit sa mai cititi BIblia. Orice text scos din context devine pretext. Asadar sunt cateva cuvinte cheie (as vrea sa le subliniez dar din pacate nu pot): „înaintea Domnului” , ” Să laude Numele Lui cu jocuri” . Deci, este acceptat acel dans prin care Dumnezeu poate fi slavit. Daca credeti ca in cluburi prin acel dans il slavesti pe Dumnezeu, va inselati amarnic. Fiti binecuvantati! 😀

    • rodi
      mai 19, 2014 @ 16:35:06

      mijslac,
      ai dreptate in ce spui si cateodata sunt plasate astfel de lozinci ca scuza. Dar, cum a zis un predicator, daca imi aduc aminte bine, cred ca era chiar Ravenhill care zicea ca sunt crestini care-l citeaza pe David cand cad in imoralitate si a zis cam asa: Dar tu nu esti un David, asa ca nu te poti scuza cu asta. Nimeni un pamanteannu va fi ca David, caci niciunul nu poate sa zica ca a zis Dumnezeu de el ca este un om dupa inima lui Dumnezeu. Asa ca nu tin scuzele astea.

  8. mike
    mai 20, 2014 @ 00:15:42

    Ma gindesc cum o sa pun in balanta pe crestinii care au fost inchisi ,torturati,si ucisi pentru simplul motiv –nu ma las de Christos–cu ,,crestinii ”de astazi care parca ajunsi la saturatie din cauza vietii lejere si de trai bun,nu-l mai vreau pe Christos si mintuirea Lui??? In vechiul testament Dumnezeu se supara pe poporul Sau si le spune –M-am saturat de sarbatorile si jertfele voastre –vreau inimile voastre sdrobite–-vreau ca poporul Meu ,sa caute fata Mea..Miscarea si sportul e benefic pentru trup–si e preferabil sa practicam sportul. Dar sa faci din dans, motiv de evanghelizare , dupa mine e caraghios.-Toate lucrurile i-si au rostul si menirea lor. Adevarat, David a fost om dupa inima Lui Dumnezeu dar, daca a pacatuit a si platit scump ,deasemenea sa si pocait cu adevarat – Blessing

    • rodi
      mai 20, 2014 @ 09:00:35

      Perspectiva e totul. Cine sufera cu altii are o perspectiva diferita. Cand stim cate persoane sunt condamnate la moarte, sau dusi in sclavie- cum sunt cele peste 200 de fete in Nigeria- luate si vandute isalimiclor ca sa incerce sa starpeasca crestinismul- cam altfel de bucuri de viata, parca cu un pic de sobrietate. Nu suntem impotriva bucuriei, pentru ca avem cea mai mare bucurie in Domnul si cele mai fericite clipe sunt in partasie cu El. Curentele astea vor trece, asa cum au trecut si aici in SUA si sunt pe cale de disparitie. Si ca de obicei, fiecare ne vom cerceta pe cum trece timpul si ne vom caii de vreme pierduta cu flecarii, cand poate puteam sa avem mai mare impact prezentandu-L pe Hristos prin Cuvant, singurul prin care Duhul Sfant rodeste si sfarma inimi inspre pocainta si mantuire. Toti facem astfel de gafe, in felul nostru, dar e bine cand realizam ca Hristos e suficient, fara nevoia ambalajului nostru. Dumnezeu sa ne ajute pe toti, ca mare e nevoia pentru evanghelizare pretutindeni!

  9. Marius
    mai 20, 2014 @ 13:04:31

    Asi vrea sa ma refer la dasul cu a juca, asa cum si traduce cuvintul Cornilescu in Biblie. Zic asta fiindca se pare cind ne gindim la dans ne gindim la cel mai mare pacate posibile, si ceva care desonoreaza pe Isus. Daca luam ca exemplu cele 13 versete de le inceputul comentarii, vedem ca jucatul este folosit ca ceva positive si nu pacatos. Discutind asa poate pot sa usurezi confuzie
    Se face argumente contra jucatul comparindul cu dansul de la discoteca sau ceva filme porcoase sau ceva lumesc. De ce? Hai sa comparam jucatul cu ce scrie in biblie nu ce sa face in lume, fiindca crestin suntem si nu aparam ce este in lume cu pacatele ei.
    Un alt argument este ca nu asa se face evangelizare. Dar in bible unde ne arata ca jucatul a fost pentru evangelizare? Eu nu gasesc, chiar sotia lui David zice ca el se facea de rusine cu joaca.
    Am si auzit ca trebuie sa fie smerenie si pocainta, si oamenii cind se juca astazi nu au carectaristice de un pocait, si dau un exemplu prost. Din nou , ce zice biblia in cele 13 versete? Toate au timpurile ei …….. si smerenie, si veselie, si bucurie, si plingere, etc.
    Cind si cum se face joaca ari fii ceva discutabil si putem sa avem pareri diverse. Dar eu nu pot sa il numesc pacat fiindca biblia nu o face. Eu nu dansez si nu am jucat pentru Dumnezeu, (nu stiu daca am scris corect, scuze) O alta discutie ari fii, cum arata joaca placuta lui Dumnezeu? Prea mult am auzit ce nu e place lui Dumnezeu , si ce e pacatos, dar care este jucatul care e placut Lui? Dar va rog folosit versete din biblie sau textele mentionate ca referinta. Si o sa inchei cu o vorba care am auzit dela frate Pastor Dugulescu , orice text, scos din context, este un pretext

    • rodi
      mai 20, 2014 @ 14:54:00

      Marius,
      cred ca ne uitam din diferite perspective la dans in discutia asta. Cel putin, eu, ma refer la dans, ca evanghelizare, ca nu e ceva folositor. Sa dau un alt exemplu John Tesh are o scoala de dans si face programe de dans evanghelic, unde persoane de ambele sexe fac performante de balet spre gloria lui Dumnezeu. Este acesta un mod de Evanghelizare? Nicidecum, pentru ca Hristos (Cuvantul) nu este vestit si credinta vine doarin urma ‘auzirii’. Noi nu suntem adepti lozincii ‘predică Evanghelia şi numai atunci când este necesar foloseşte cuvinte,’ ca nu e biblic. Versetul cheie: Romani 10:17 Astfel, credinţa vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvîntul lui Hristos.

      Daca realizam acet fapt, atunci ce rost isi are dansul? Zideste ascultatorii in felul in care cantari care glorifica pe Dumnezeu ne zidesc? Asta sa dovedeasca sustinatorii dansului ca expresie de evanghelizare si ei trebuie sa ne arate biblic cu ce sustin dansul ca mod de evanghelie. Au folosit apostolii si Pavel dansul ca expresie a propovaduirii evangheliei (desi unii dintre ei erau evrei si au practicat dansul evreiesc in acel context). Daca nu, tot acei proponenti ai dansului trebuie sa ne demonstreze de ce sa folosim dansul ca metoda de evanghelizare, ceea ce nu s-a facut pana in secolul 21. Exista vreun motiv bun, dupa tine? Deci, sa adancim discutia si sa trecem de la faza: e dansul pacat sau nu? Ce folos ar avea dansul ca metoda de Evanghelizare?

      • Marius
        mai 20, 2014 @ 15:16:47

        Rodi,
        Eu sunt de accord cu tine. Dansul in biblie nu este folosit ca evangelizare. Dansul este aratat in general ca ceva positiv fie o victorie militara, sau bucurie legat de ceva eveniment. Cei credincios o facea pentru Dumnezeu.

  10. Marius
    mai 20, 2014 @ 14:13:16

    Imi amintesc ca eram la biserica si fata lui Pastor asistent era linga noi, nu cred ca avea 5 ani. Eram toti in curtea bisericii si ea a inceput sa se joaca si se veselia facind piruete ca o balerina linga noi. Tatal ei sa iutat la ea si a zis “nu e place la Domnul Isus ce faci” fata sa oprit, a pus capul la pamit, si sa intors trist, nestiind cu ce a gresit? Ea nu stia cum la dezonorizat pe Isus, sau cu ce a gresit, ataia stia ca tatal ei nu aproba ce facea……….nu stiu daca el a realizati ce efect negativ a avut comentariu ala pentru fata?
    Ne miram ca copiii nostri parasesc biserica si pocainta si nu vor sa mai aude de Dumnezeu, E fiindca nu la invatam din biblie, ce facea fata nu are nimic de a face cu pocainta. Nu trebuia corecta, ea se juca , e copil, se bucura………. Tatal ei ea spus de Isus, si ce a invatat? Cam asa fac unii evangelizare……. ,. Domnul Isus a zis altceva despre copiii si ce putem sa invatam de la ei.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: