Viata lui Sadhu Sundar Singh – Capitolul 9A – Intoarcerea in India – Invatatura Sa

Citeste

– continuare- traducere A.C.

Din capitolul de fata, spune Sundar Singh:

„A afirma despre crestinism ca n-a izbutit in Europa si in America este o grava eroare, ce nu este bazata pe cunoasterea reala. Totodata in calatoriile mele din Occident am gasit oameni atat de ocupati cu munca, afacerile, biroul, negotul lor, ca ei nu mai au timp sa se roage si sa primeasca binecuvantarile Evangheliei. Unii dintr-insii mi-au marturisit ca viata le-a devenit atat de complicata si de aglomerata, ca sunt istoviti. Daca un om s-a anemiat din cauza ca n-a mancat si baut, putem oare sa zicem ca greseala se datoreaza alimentelor? Desigur ca nu. Singura neglijenta  acestui om este cauza slabirii sale.

„El le-a vorbit despre multe lucruri in pilde”  Matei 13:3

Care a fost motivul care l-a impus pe Sadhu sa paraseasca lucrarea sa din India si sa vina in Europa?

Mai inainte de toate pentru el a fost un act de simpla supunere: -„A trebuit sa ascult, Dumnezeu m-a trimis contra vointei mele. Eu nu sunt in largul meu in orasele mari, nici in India, nici in alta parte”.

Apoi Sundar a vrut sa vada personal daca acuzatia unor hindusi era justificata; Europa mai este oare crestina? N-a pierdut oare seva Evangheliei si influenta in lume?

Ca raspuns la o intrebare ce i-a fost pusa la Geneva cu privire la subiectul acesta, a spus: -„Venind aici, primul meu scop a fost sa depun marturie despre Isus Christos si despre puterea Lui. Apoi, am dorit sa multumesc adevaratilor crestini pentru aceea ce au facut pentru tara mea. Hindusii nu sunt ingrati. In fine, am vrut sa pot combate pe studentii nostri veniti sa studieze in Europa si care neantalnind adevarati crestini, la reantoarcerea lor in India, ataca crestinismul si defaimeaza munca misionarilor”.

„A afirma despre crestinism ca n-a izbutit in Europa si in America este o grava eroare, ce nu este bazata pe cunoasterea reala. Totodata in calatoriile mele din Occident am gasit oameni atat de ocupati cu munca, afacerile, biroul, negotul lor, ca ei nu mai au timp sa se roage si sa primeasca binecuvantarile Evangheliei. Unii dintr-insii mi-au marturisit ca viata le-a devenit atat de complicata si de aglomerata, ca sunt istoviti. Daca un om s-a anemiat din cauza ca n-a mancat si baut, putem oare sa zicem ca greseala se datoreaza alimentelor? Desigur ca nu. Singura neglijenta  acestui om este cauza slabirii sale. Europenii care insa au acceptat crestinismul cu toata inima lor si au primit binecuvantari, au desteptat lumea din somnul de moarte si au lucrat la mantuirea ei”.

Este interesant sa mai stim impresiile a doi hindusi care cunosc Occidentul, Rabindranath Tagore si Gandi. Primul a declarat: „Voi (occidentalii) nu puteti sa predicati crestinismul inainte de a fi devenit asemenea lui  Christos. Cand veti fi astfel, nu veti mai predica crestinismul, ci dragostea lui Dumnezeu, pe care El ne-o reveleaza”.

Gandi, celor care-l intrebara la Lausanne ce trebuia sa faca pentru ca crestinismul sa devina o forta in India, raspundea: „Trebuie ca voi, misionarii, sa traiti cum Christos a trait. Crestinismul este bun, insa foarte multi crestini sunt rai.

poza – Ghandi in 1906 (sursa wikipedia)

Sadhu vorbind de acesti doi barbati pe care ii cunostea personal, a spus: „Tagore si Gandi ar fi devenit probabil crestini, daca ei n-ar fi visitat Europa. In India nu ducem lipsa nici de religie, nici de scoli teologice sau filozofice, dar ceea ce lipseste in viata si conduita lor este Christos. India nu stie ce sa faca cu misionarii care nu vad in Christos decat un mare Maestru si nu cred in divinitatea Lui. Pe acestia pastrati-i la voi si nu va lasati rataciti de modernism si de critica biblica”.

Daca Sadhu nu este un amic al invataturii biblice, apoi s-a ridicat cu energie contra acelora care vor sa i se  de-a primul loc si contra intelectualismului religios. El nu este primul pentru ca: „lucrurile acestea sunt ascunse inteleptilor si inteligentilor si decoperite copiilor”. Inima este mai presus de ratiune.

– „Eu nu condamn stiinta teologica, nici pe toti teologii din care cei mai multi sunt sfinti. Eu nu ma opun studiilor, insa acelea fara viata, intuneca viziunea spirituala. O teologie fara rugaciune, este o fantana fara apa. Am invatat multe lucruri utile la studiile mele, dar cunoasterea Spiritului am primit-o la picioarele Mantuitorului”.

Reantors in India, Sundar a venit la Sabathu. Tatal sau insista sa-i construiasca o casa, lucru care a modificat viata sa de „sadhu” prin ceea ce poseda de acum inainte, adica un loc unde sa-si odihneasca capul. El cumpara o veche casa a misiunei, invecinata de o parte cu un cartier aglomerat, murdar si zgomotos, iar pe de alta parte cu dealurile dimprejur si cu o vedere mareata in departare. Aceasta locuinta era ca si simbolul vietii lui Sundar, in contact in acelasi timp cu lumea profana, adeseori murdara si cu solitudinea naturii, calma si inspiratoare.

Casa, mai era ocupata de unul din prietenii sai, un medic lucrator la azilul leprosilor din Sabathu, Sadhu se bucura acolo de viata de familie. Una din trasaturile caracterului sau era dragostea pentru copii, si lui ii placea sa se joace cu micutii doctorului. El se gandea la primirea pe care a facut-o Isus celor mai mici dintre ei, dandu-i ca exemplu: „Daca nu veti deveni ca si copiii cei mici, nu veti intra in Imparatia cerurilor; Oricine va fi smerit ca un copil, acela va fi cel mai mare in Imparatia cerurilor”.

Camera lui Sundar, foarte sobra, continea o mica biblioteca cu carti de mistica, psihologie si stiinta si fotografiile amicilor sai.

Orasul Sabathu – http://www.tribuneindia.com

C. F. Andrews, un amic personal al lui Sadhu, ne da detalii despre aceasta perioada din viata lui. In timpul lunilor linistite pe care Sundar le-a petrecut la Sabathu, a scris mai multe dintre cartile sale traduse din „urdu” in engleza si unele in franceza: „La picioarele Mantuitorului”, „Viziuni din lumea spirituala”, „Meditatiuni asupra diferitelor aspecte ale vietii spirituale”.

De indata ce engleza i-a devenit familiara, a citit mai mult. Un volum de stiinta moderna, subliniat cu grija, marturiseste interesul ce-l manifesta in lectura sa.

A fost o revelatie pentru prietenii sai, foiletand paginile atat de minutios adnotate, sa descopere una din partile necunoscute sufletului lui Sadhu. El pastra totdeauna o atitudine de spirit umila si simpla, dar puterea sa intelectuala era dezvoltata si maturizata. El s-a straduit sa patrunda in acest alt domeniu al gandirii umane, atat de diferit de al sau. Avea o mare admiratie pentru inteligenta oamenilor si nu combatea valoarea rationamentului si descoperirilor lor, insa credea cu fermitate in legile ignorate ale domeniului spiritului.

El a ramas fidel principiului fundamental care dicta actiunile sale, intreaga sa dependenta de Christos, „inceputul si sfarsitul” a toata stiinta; „Misterul lui Dumnezeu in care sunt ascunse toate comorile intelepciunei si stiintei”.

Biblia era pentru el Cuvantul chiar al lui Dumnezeu. „Ea este indrumatorul, lumina, hrana sufletului meu. Experienta a dovedit ca nu exista o alta carte in lume, care sa poata raspunde nevoilor spirituale omenesti. Greutatea limbii originale, a traducerilor, critica textelor, nici sa micsoreze influenta ei asupra sufletului meu pentru ca unicul ei scop este sa ne faca a cunoaste pe Christos”.

– „Deschizand Biblia am gasit bogatii nemasurate si eterne si impartindu-le cu altii, ele n-au facut decat sa creasca pentru mine si pentru ei. Fara aceasta carte eu n-as fi cunoscut niciodata iubirea cea infinita a lui Dumnezeu, revelata la cruce. Puterea de atractie a Bibliei nu este simtita decat de cei care o studiaza cu sinceritate si cu rugaciune. Foarte multi oameni citesc lucrari despre Biblie, in loc sa o citeasca pe ea insusi”.

Sundar avea totdeauna cu el Noul Testament in „urdu”. Ani intregi a fost singura carte pe care a citit-o. El vorbea mereu de bucuria intensa ce o gasea si stia pe dinafara Evangheliile. Istoria lui Isus era un viu exemplu inaintea sa. El cauta sa se supuna „ad literam” instructiunilor date ucenicilor. Cand Christos a zis: „Vulpile au vizuinile lor, pasarile cerului au cuiburile lor, dar Fiul Omului n-are unde sa-si plece capul”. Sundar gasea in aceste cuvinte confirmarea vietii sale de sadhu. La ordinul: nu luati cu voi nici punga, nici toiag, nici haina, el se supunea intocmai, calatorind in lumea intreaga fara sa ia cu sine vreun ban. Noi vedem Biblia din viata sa, nu numai predicata ci si traita cu toate severitatile, bogatiile si miracolele ei. Ceea ce poate sa ne apara un ideal intangibil, se gaseste intr-un fel putin comun, realizat de acest discipol al Mantuitorului.

Natura era de asemenea pentru el o carte deschisa, scrisa de Duhul Sfant intr-un limbaj spiritual. Elementele: apa, focul, norii, marea, raurile, muntii, arborii, plantele, animalele ca si scenele diferite ale vietii omenesti sunt tot atatea paralele, ilustratii, imagini care anima predicile sale. In obositoarea lui viata, el gasea o mare odihna sa contemple natura si sa descopere pretutindeni aici noi invataturi. Acolo a  citit „scrise cu litere mari”, dupa expresia sa, operele Creatorului.

„Cerurile arata gloria lui Dumnezeu, si intinderea lor fara sfarsit, lucrul mainilor Lui”.

Sundar avea o credinta ca de copil in protectia divina si credea ca o putere ingereasca il inconjoara in ceasul pericolului. El a fost obiectul unor mari scapari miraculoase, pe care deseori le-a povestit in predicile sale cu scopul sa intareasca credinta crestinilor in Atotputernicia lui Dumnezeu.

– „Multi oameni declara ca minunile nu sunt decat povesti si refuza sa le creada, pentru ca neavand cunostintele necesare, ei nu inteleg miracolul. Astfel in sudul Indiei niciodata nu este frig. Vorbind locuitorilor acestor tinuturi, eu le-am povestit ca am vazut „O punte de apa, deasupra apei”. Imposibil mi-au raspuns. Atunci le-am explicat ca suprafata apei fiind inghetata, se putea merge pe ea cu toata siguranta si ca nu era in toate acestea nimic contra legilor naturii. Locuitorii tarilor cu clima rece inteleg faptul, insa cei care n-au parasit niciodata regiunile tropicale, cum vor sesiza lucrurile oare? Tot astfel, cei care traiesc dupa felul lumii, seamana cu acei oameni care nu s-au urcat niciodata pe inaltimile de unde pot fi vazute aceste punti extraordinare. Numai cei care duc o viata de rugaciune pot urca si pricepe. Cand ma intreaba cineva despre minuni, raspund ca le-am experimentat. Eu stiu ca Christos este o Forta”

– „Desigur ca nu vei vedea minuni sfinte mergand la teatru. Daca intr-adevar doriti sa cunoasteti minunile puterii lui Dumnezeu in vietile voastre, consacrati din timpul vostru pentru rugaciune. Christos nu face nimic in scopul satisfacerii curiozitatii cuiva, ci vrea numai sa raspunda sufletului care in fiecare zi se apropie de El si se supune voiei Lui”.

– Va urma –

2 comentarii (+add yours?)

  1. Alexandru
    iun. 20, 2014 @ 15:45:11

    Multumesc pentru postare, dar Iisus se scrie cu 2 de ii nu cu unul singur. Iar Hristos se scrie cu H, nu cu C.

    • rodi
      iun. 20, 2014 @ 17:45:53

      Alexandru, in ambele traduceri in Limba Romana este scris Isus. De aceea am folosit numele Domnului nostru Isus asa cum e scris in Biblie. Traducerea cu viata lui Sundar Singh este copiata exact ca in carte, cum a fost tradusa original.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: