Nelu Brie – De ce trebuie sa ne rugam? Biserica Maranata Phoenix 17 Martie 2013

PAGINA Nelu Brie PREDICI aici

Nelu Brie predica Duminica dimineata 17 Martie 2013 la Biserica Maranata Phoenix, Arizona –  Pastor Nelu Filip. websitul bisericii www.maranathaphx.com

Screen Shot 2013-03-20 at 9.41.30 PM

Domnul Isus ne-a dat o pilda in rugaciune, dar ne-a dat si invatatura in rugaciune si despre rugaciune. In Biblie, oamenii lui Dumnezeu sunt asemanati cateodata cu un copac. Un copac care are o parte vizibila si o parte invizibila. Partea invizibila a copacului, respectiv radacina este ceea ce asigura sanatate, rezistenta si rodnicia copacului. Cu cat radacina este mai sanatoasa, cu atat copacul este mai sanatos. Cu cat radacina este mai adanc infipta in pamant, cu atat copacul este mai rezistent la intemperii, la furtuni, la ceea ce l-ar putea lovi. Daca se intampla cumva ca radacina copacului sa fie scoasa la vedere, sanatatea acelui copac este compromisa si isi asteapta uscarea.

Sunt lucruri care se constituie discipline spirituale, care se constituie in radacina omului lui Dumnezeu, a copacului vietii sale. Secretul acestor actiuni duhovnicesti sta in faptul ca sunt facute in ascuns. In momentul in care incepi sa le faci in vedere, ele si-au pierdut valoarea, si-au pierdut semnificatia si si-au pierdut puterea. Dintre acele lucruri de care Domnul Isus a spus sa le facem in ascuns, mentionez 3 dintre ele foarte importante. Iata 3 lucruri foarte importante despre care Domnul Isus ne-a riverinvatat ca trebuie sa le facem in ascuns.

  1. Rugaciunea trebuie facuta in ascuns
  2. Postul trebuie sa fie dus in ascuns
  3. Milostenia trebuie sa fie facuta in ascuns

In dimineata aceasta vom vorbi doar despre rugaciune. Dumnezeu ne-a chemat sa ne rugam. Fiecare credincios trebuie sa se roage. Omul credincios se roaga lui Dumnezeu si rugandu-se la Dumnezeu devine mai credincios. Cine nu se roaga, cade din punct de vedere spiritual. Eu as indrazni sa spun ca secretul oricarei cadere de la credinta incepe cu parasirea rugaciunii. Chiar daca un timp omul acela continua sa aiba o activitate religioasa, sa vina la biserica, totusi, absenta rugaciunii in viata sa reprezinta primul pas. Va mai face si altii, daca nu se va pocai. Dar, primul pas care-l va indeparta progresiv de Dumnezeu  si-l va face in final sa cada de la credinta. Cel care doreste sa reziste in credinta pana la moarte  si sa fie un om al lui Dumnezeu biruitor,  si care sa slujeasca pe Domnul in mod eficient, este omul care se roaga. Este omul care are o viata riguroasa de rugaciune. Dar, exista o intrebare, la care cu ajutorul Domnului, in dimineata aceasta as dori sa raspundem. Intrebarea este urmatoarea:

De ce trebuie sa ne rugam? 

Dumnezeu este suveran. El este atotputernic. El are toata puterea care este in cer si care este pe pamant si controleaza totul prin puterea Sa. Este suveran, ceea ce El spune se face. El are autoritate, El hotareste lucrurile. Si atunci cineva va intreba: Daca Dumnezeu este atotputernic si daca Dumnezeu este suveran, de ce este nevoie sa ma rog? Daca Dumnezeu face tot ce vrea El in cer si pe pamant, de ce trebuie sa ma mai rog? Gaseste oare Dumnezeu placere in a ma vedea cum ma rog lucruri pe care El si asa le va face? Si doar ma pune sa ma rog? Cum sa privim, sau cum sa intelegem aceasta intrebare si sa privim raspunsul la ea?

Rugaciunea este lasata de Dumnezeu sa fie o arma spirituala foarte, foarte importanta. O arma spirituala, pe care copiii lui Dumnezeu sunt chemati sa o foloseasca. Cine neglijeaza rugaciunea, nu face altceva decat sa pagubeasca, prin faptul ca nu va avea experiente cu Dumnezeu, experiente care deriva  din ceea ce inseamna sa implinesti Cuvantul cu privire la rugaciune. Mergand cu raspunsul la intrebarea: De ce trebuie sa ne rugam? As dori, intai de toate sa observam 3 principii spirituale, 3 principii de credinta foarte importante, care se constituie, as zice eu in cadrul general in care se incadreaza raspunsul: De ce trebuie sa ne rugam.

1. Principiul razboiului spiritual

Biblia ne invata ca lumea in care noi traim este o lume in care exista o realitate spirituala in care se da un razboi teribil, un razboi grozav. Acel razboi implica ingeri si demoni. Acel razboi implica forte spirituale mult mai puternice decat noi: prezente demonice, care au o putere, daca ar permite Dumnezeu ca cel mai slabi dintre demoni sa dea peste noi- cel mai slab dintre demoni sa dea peste noi, sa ne atace ca biserica si daca am pune noi puterile noastre toti impreuna, cu cel mai slab dintre demoni nu am face nici cat praful dupa cumpana. Este un razboi grozav, un razboi spiritual teribil. Un razboi in care diavolul atenteaza la viata noastra, la familiile noastre, la bisericile noastre. Atenteaza la siguranta noastra, atatea lucruri se intampla.

Rugaciunea spirituala, rugaciunea capata sens cand intelegem razboi spiritual care se da. In economia acestui razboi spiritual, rugaciunile noastre sunt arme prin care castigam biruintele lui Dumnezeu. In economia razboiului spiritual, diavolul este pus pe fuga. Duhurile demonice sunt indepartate. Blestemele sunt rupte. Demonii sunt alungati. In economia acestuir azboi spiritual, mintea noastra si sanatatea noastra este protejata, familia si biserica noastra este protejata. Cine crede in ingeri si demoni trebuie sa creada si in rugaciune, pentru ca rugaciunea angajeaza puteri care se exprima in contextul acestui razboi spiritual.

2. Principiul lucratorilor impreuna cu Dumnezeu

Cuvantul lui Dumnezeu ne arata ca crestinii sunt chemati de Dumnezeu sa fie lucratori impreuna cu Dumnezeu. Exista lucruri pe care Dumnezeu le face in baza autoritatii Sale, in baza suveranitatii Sale, indiferent de ceea ce se roaga cineva, indiferent de vointa unui om, Dumnezeu va face acele lucruri pe care Dumnezeu le-a hotarat, pentru ca in autoritatea Sa, a randuit ca acele lucruri sa fie facute si nu exista putinta de schimbare. Spre exemplu: Dumnezeu in suveranitatea Lui a hotarat ca sa aiba loc invierea mortilor. Si daca s-ar aduna toti oamenii dupa planeta si s-ar unii i post necurmat, cat mai au de trait, sa posteasca la Dumnezeu ca sa nu aiba loc invierea mortilor, fiti siguri ca nu o sa-i asculte nimeni, pentru ca invierea mortilor este un decret Dumnezeiesc care se va realiza in baza suveranitatii lui Dumnezeu. Am dat doar un exemplu. Sunt multe alte lucruri care in suveranitatea Sa, Dumnezeu le-a hotarat si ele se vor intampla.

Exista insa altele, pe care Dumnezeu a decis sa le faca doar in masura in care cineva se roaga. Este tot suveranitatea lui Dumnezeu. Si cu atat, aceasta suveranitate este mai impresionanta, mai slavita, cu cat ea se exprima prin rugaciunile acelora pe care Dumnezeu ii cheama sa fie lucratori impreuna cu El. Lucruri pe care Dumnezeu le face indiferent de atitudinea noastra si lucruri pe care Dumnezeu le face doar daca cineva se roaga. Daca te rogi se intampla, daca nu te rogi, nu se intampla. Suveranitatea lui Dumnezeu a hotarat ca asa sa fie. Cand inteleg acest adevar, mai trebuie sa pun intrebarea ‘de ce sa ma rog’? Rugaciunea este un instrument pus la indemana noastra, instrument prin care Dumnezeu face schimbari in cursul evenimentelor, in cursul imprejurarilor, in vietile oamenilor, cu rugaciune se scrie istorie. Cu rugaciune se schimba oameni. Cu rugaciunea se ridica sau se coboara imparati. Cu rugaciunea vin vremuri noi, trec vremuri vechi. Rugaciunea este un instrument lasat de Dumnezeu prin intermediul caruia se fac schimbari. Prin urmare, dupa ce te rogi, nimic nu mai ramane ca inainte sa te rogi.

Rugaciunea are putere. Dupa ce te-ai rugat, lucrurile nu mai raman ca inainte. Rugaciunea este un instrument pus in mana celor pe care Dumnezeu i-a chemat sa fie lucratori impreuna cu El. Te-ai rugat, ceva se schimba.

3. Principiul preotiei

In baza acestui principiu, Dumnezeu are pe pamant oameni pe care i-a ales, pe care i-a chemat, cu care a facut un legamant si in baza acelui legamant, Dumnezeu a promis acelor oameni ca ei au trecere inaintea lui Dumnezeu si ca ori de cate ori isi vor ridica inspre Dumnezeu glasul si vor aduce vreo cerere, Dumnezeu s-a angajat cu legamant ca-i va asculta. Acei oameni sunt preoti ai lui Dumnezeu. Daca in Vechiul Testament aceasta promisiune a fost data unei semintii din Israel si barbatilor din acea semintie, in Noul Testament, preotia este data bisericii, si nu barbatilor din biserica, ci tuturor din biserica, indiferent daca-s barbati sau femei, daca-s batrani sau copii. Daca-s copii ai lui Dumnezeu, Dumnezeu a pus in acei oameni o chemare. I-a ales, a facut cu ei un legamant, s-a angajat ca le asculta rugaciunea.

Prin urmare, cand noi ne rugam, noi nu ne amestecam intr-o treaba care nu ne priveste. Cand un crestin se roaga, el nu e unul care bate la usa lui Dumnezeu ca un strain. Dupa ce Dumnezeu te-a primit si esti al Lui, acum tu ai o relatie cu Dumnezeu, depe baza caruia esti angajat intr-o lupta spirituala si esti lucrator impreuna cu Dumnezeu. Din smerenie, vom spune intotdeauna, „Doamne ai mila de mine si primeste-ma.” Dar, cand ne intalnim cu diavolul in luptele spirituale, lasam astea de o parte si proclamam in numele lui Isus, „Pleaca de aici”. Acolo, in aceste lupte se angajeaza principiul preotiei.

Sa luam un exemplu. Fratele Pastor ne-a vorbit de doua cazuri grele la rugaciune. Cu ce indrazneala ne ducem la Dumnezeu sa ne rugam pentru problemele astea? Pai, daca ai o problema care este legata de o situatie legala aici in America, te duci la presedintele Americii sa-i vorbesti despre problema aia. Nu vi se pare ca ar fi o indrazneala prea mare si a-ti indraznit prea mult? Dar, Dumnezeu nu-i presedintele Americii. El e presedintele universului si al Americii. Dar cu ce in drazneala te duci la Dumnezeu? Iata cu ce indrazneala: Dumnezeu te-a ales , te-a pus preot, a facut cu tine un legamant si s-a angajat ca atunci cand te rogi te asculta. „Cheama-ma si-ti voi raspunde,” zice Domnul. Si atunci, la intrebarea: De ce sa ma rog? Trebuie sa te rogi pentru ca este un razboi spiritual, pentru ca rugaciunea este instrumentul prin care Dumneeu face schimbari si trebuie sa te rogi pentru ca Dumnezeu ti-a dat mandatul sa te rogi. Esti preot pentru Dumnezeu.

Intelegand identitatea noastra in Hristos, cand ne ducem inaintea lui Dumnezeu in rugaciune, noi nu ne rugam ca unii care n-au treaba. Nu ne rugam ca unii care intra in treaba altuia. Nu ne rugam ca unii care fac ceea ce nu au fost chemati sa faca. Ci noi ne rugam ca oameni constienti de indentitatea noastra in Hristos, constienti de insarcinarea care ni s-a dat, si constienti de realitatea spirituala in care ne gasim. Uneori, fratii si surorile nu indraznesc in rugaciune, se tem sa se roage pentru ca nu cunosc aceste realitati. Sau, daca le cunosc, nu le accentuaza suficient de mult, ca sa se increada in cuvantul care se aseaza aici.

prayer

Acum, ca am pus in evidenta aceste principii, in continuare, tot ca raspuns la intrebarea: De ce sa ne rugam? Sa ne referim la cele 4 dimensiuni la care se angajeaza rugaciunea. Rugaciunea se angajeaza in patru directii diferite, directii in care are semnificatie. Cand stii ce semnificatie are rugaciunea in fiecare dintre cele 4 directii, trebuie sa fi tare, tare slabut in credinta  ca sa nu te mai rogi.

  1. Dimensiunea in plan vertical Sus e Dumnezeu. Rugaciunea are ecoul in raportul nostru cu Dumnezeu. In cele mai adanci locuri e diavolul, varjmasul sufletelor noastre. Rugaciunea se angajeaza cu efecte masive, nimicitoare pentru diavol in relatia noastra cu el.
  2. Dimensiunea in plan orizontal In dimensiunea orizontala, acolo e cauza pentru care ma rog.
  3. Dimensiunea celor adusi in rugaciune. Omul, poporul, familia, problema pe care o aduc inaintea lui Dumnezeu- rugaciunea are efecte in raport cu acea problema.
  4. Dimensiunea mea- celui care ma rog. In a patra dimensiune sunt eu, acel care ma rog. Rugaciunea are efecte si asupra mea cand ma rog.

Raportul rugaciunii cu mijlocitorul (4)

Rugaciunea are efecte si in viata celor care se roaga. Omul credincios se roaga si pe cum se roaga, se face mai credincios, mai sensibil si mai aproape de Dumnezeu. Daca te rogi lui Dumnezeu sa binecuvanteze pe cineva, daca mijlocesti inaintea lui Dumnezeu pentru o anumita cauza, cu siguranta ca respectiva rugaciune are efecte si asupra ta ca mijlocitor, nu numai asupra aceluia pentru care mijlocesti. Rugaciunea ne sensibilizeaza inima fata de Dumnezeu. Constientizam prin rugaciune dependenta noastra fata de Dumnezeu. Nimeni si nimic pe pamantul acesta nu ne poate face sa intelegem mai profund dependenta noastra de Dumnezeu decat rugaciunea. Nu necazurile ne fac sa depindem de Dumnezeu, ci rugaciunea. Necazurile ne duc la rugaciune. Rugaciunea te sensibilizeaza, sufletul tau devine tot mai clar spre Dumnezeu. Constientizezi puterea lui Dumnezeu, intelegi voia lui Dumnezeu, planul lui Dumnezeu. Rugandu-te te faci mai credincios. Sufletul omului are niste senzori pe el, acei sensori capteaza prezenta lui Dumnezeu, inteleg voia lui Dumnezeu. Prin ei, prin aceste antene prindem semnalul. Rugaciunea iti tine sensibili si sanatosi senzorii.

Raportul rugaciunii cu vrajmasul sufletelor noastre (2)

pray bibleIn cuvantul lui Dumnezeu suntem invatati sa ne impotrivim diavolului tari in credinta. Iacov 4:7, 1 Petru 5:8 Impotriviti-va lui tari in credinta si el va fugi de la voi. Intrebarea este: Cum facem noi aceasta impotrivire? (24:03) Cu rugaciune, cu post, cu primirea in inima a cuvantului lui Dumnezeu si cu proclamarea acelui cuvant, zicand: „Este scris!” Toate acestea capata substanta cand omul lui Dumnezeu este un om al rugaciunii. Altfel e poezie, pe care diavolul o aplauda. Nu fuge de ea. Rugaciunea are putere in aceasta zona, a vrajmasului impotriva sufletelor noastre.

V-ati rugat si Dumnezeu nu va ascultat? Aici sunt cell  putin doua raspunsuri: Poate nu v-ati rugat destul, sau poate e un razboi incins grozav la mijloc. Cand te rogi fi perseverent. Nu te lasa, Dumnezeu iti va da raspuns. Oare n-a stiut Domnul nostru Isus Hristos despre acest razboi cand a zis ca trebuie sa ne rugam necurmat si sa nu ne lasam? Dar la cine sa nu ne lasm? S-a avut in vedere aceasta impotrivire care vine din spatiul lumii spirituale. Roaga-te perseverent, roaga-te necurmat, nu te lasa, Dumnezeu iti va da perseverinta. Cine se roaga cu perseverenta va capata in final raspuns, chiar daca uneori raspunsul lui Dumnezeu este: Nu, pentru ca nu e bine; binele este altfel. Nu exista niciodata ca Dumnezeu sa iti spuna cum nu trebuie facut un lucru  si dupa aceea sa nu ne spuna cum trebuie facut lucrul acela. Pavel a zis, „Vindeca-ma Doamne, ia-mi tepusul.” Dumnezeu n-a zis, „Nu,” rece, „Nu-ti iau tepusul, stai cu el.” Nu, ci altfel, „Harul Meu iti este deajuns.” A pus loc in raspuns.Dar, dupa ce a inteles frumusetea, intelepciunea, ratiunea raspunsului Dumnezeiesc, Pavel a zis, „Slavit sa fie Domnul!”

Rugaciunea are efecte in aceasta dimensiune: lumea spirituala. Am auzit zicand, „Nu te ruga pentru cauza asta, vin duhuri rele peste tine. Am auzit, cutare are niste probleme mari, grele. Fereasca Dumnezeu , nu te baga acolo, stai linistit. Cum sa te rogi tu pentru asta?” Daca sunteti fii ai lui Dumnezeu altfel trebuie spus, „In numele Meu veti scoate draci!” Este adevarat ca cel rau reactioneaza, dar de asta ne temem noi? Este adevarat ca el se opune, dar nu stim noi acest lucru? Sau chiar oare tinem noi asa de mult la propria noastra siguranta incat sa nu avem mila de fratii nostri  si sa nu iubim pe Dumnezeu si sa pretuim lucrarea Lui? Este adevarat ca diavolul este puternic, dar Dumnezeu este atotputernic. Este adevarat ca el reactioneaza, dar Dumnezeu actioneaza. Si noi suntem unelte ale lui Dumnezeu, nici o frica sa nu fie in noi, cand e vorba sa ne rugam. Diavolul vrea sa ne intimideze, vrea sa puna frica in noi. Si daca reuseste, ne-a paralizat actiunile, mijlocirile, lupta. Sigur, cuvantul Domnului ne invata sa actionam in calauzirea Duhului si sa nu nebagam ca omul neintelept in probleme in care nu avem indrumarea Duhului Sfant, dar acest Duh, intreb eu, cum va veni peste noi? Daca nu ne rugam? Dumnezeu sa ne umple cu Duhul Sfant si sa fim uneltele Sale.

Raportul rugaciunii cu obiectul mijlocirii (3)

.. cu cauza pentru care ne rugam. In aceasta zona, rugaciunea devine mijloc prin care Dumnezeu rezolva problema respectiva. Efectiv, interventia lui Dumnezeu este adusa peste situatia aceea si problema este rezolvata. Dincolo de aceasta interventie Dumnezeiasca, cel care se roaga dezvolta o relatie de simpatie cu problema pentru care se roaga si este dispus sa faca sacrificii spre rezolvarea problemei  pentru care se roaga.

Raportul rugaciunii in raport cu Dumnezeu (1)

Poate ca in zona aceasta este cea mai frumoasa dimensiune a sensului si scopului rugaciunii. Rugaciunea indupleca mila lui Dumnezeu. Harul Lui, indurarea Lui, interventia  este facuta in dreptul acelei cauze pentru care ne rugam. El priveste cu bunavointa si de fapt, asta si asteapta, pentru ca in imparatia Sa, in relatiile din imparatia Sa, noi suntem facuti parte cu El la lucrare, pentru ca ne va face parte cu El pe scaunul de domnie si inca de acuma vrea sa ne invete cu asta. Ne incredinteaza parti mici din lucrare ca sa o facem impreuna cu El. Sa simti cum e inima Lui, sa te rogi cum e inima Lui si sa pui in evidenta ce vrea El sa faca. Este grozav. Dar, mai e ceva: Rugaciunea prelungeste indurarea lui Dumnezeu in viata unui om.

Reclame

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: