Nelu Brie – Sfinţirea Credinciosului (1/2) Biserica Betania Chicago 11 Martie 2013

PAGINA Nelu Brie MESAJE/PREDICI aici

VA URMA si PARTEA 2-a a acestui STUDIU din 11 Martie 2013 la Biserica Betania Chicago, Pastor Luigi Mitoi.

I. Invatatura despre Sfintire

Brie ChicagoBaza noastra de referinta, la toate aceste discutii, pe marginea sfintirii, este sfanta Scriptura. Tot ceea ce vom spune dorim sa fie intemeiat. Este cuvantul lui Dumnezeu, plin de autoritate, de putere, primit, crezut, urmat. El are putere sa ne mantuiasca sufletele. In ceea ce priveste mantuirea noastra, cuvantul lui Dumnezeu ne invata ca mantuirea comporta doua dimensiuni importante. Prima dimensiune este representata de rolul lui Dumnezeu, de participarea lui Dumnezeu in mantuire. Aceasta dimensiune se numeste dimensiunea obiectiva a mantuirii. Ea este reprezentata de harul lui Dumnezeu, de jertfa Domnului nostru Hristos, de lucrarea tainica pe care o savraseste Duhul Sfant. Intr-un cuvant, partea lui Dumnezeu este reprezentata de tot efortul pe care Dumnezeu l-a facut, il face si il va face pentru mantuirea noastra.

Dimensiunea a doua a mantuirii este reprezentata de raspunsul nostru, raspuns care este absolut esential. Fara raspunsul nostru, darul lui Dumnezeu nu se va realiza si mantuirea, in dreptul omului, care refuza sa raspunda harului lui Dumnezeu va fi ceva nerealizat, nefacut. In partea omeneasca a mantuirii sunt esentiale 4 lucruri. Aceste 4 lucruri sunt desprinse din predicile Domnului nostru Isus. Este necesar ca omul sa rapsunda cu pocainta de pacate, sa raspunda cu credinta in Evanghelia Domnului nostru Isus, in Domnul Isus, sa raspunda prin legamantul cu Dumnezeu, primind botezul in apa,  si sa raspunda prin perseverenta in credinta, traind in sfintire pe parcursul intregii vieti. Altfel spus, dimensiunea subeictiva a mantuirii, adica cea care se refera la parte omeneasca,  se rezuma la aceste patru puncte:

  1. Pocaiti-va
  2. Crede-ti
  3. Botezati-va si
  4. Fiti sfinti in toata purtarea voastra

In aceasta seara, noi ne vom referi la punctul 4, cel referitor la sfintire, despre care, aseara, chiar am inceput sa vorbim. Vezi aici – Nelu Brie – Sfinţire sau Pierzare – Biserica Betania Chicago). (Notitele continua sub video)

In seara aceasta, continuam, aprofundand invatatura biblica referitoare la acest subiect. Ceea ce trebuie sa subliniem, si ceea ce de altfel cu totii stim este ca Dumnezeu se asteapta de la noi sa fim sfinti. Dumnezeu pretinde de la oameni sfintire, perfectiune in viata personala, in viata de familie, de la serviciu si din societate. Isus a zis, „Voi dar sa fiti desavarsiti, dupa cum Tatal vostru este desavarsit.” De la aceasta asteptare, pe care Dumnezeu o are, in dreptul nostru, trebuie sa pornim. Poate ca cineva s-ar intampla: Dar, cum e posibil sa indeplinesti aceasta asteptare a lui Dumnezeu. Cu intrebarile acestea in minte, aspirand spre voia lui Dumnezeu in viata noastra, sa deschidem si sa dezbatem acest subiect sensibil.

Definirea sfintirii

Vom incepe prin a defini sfintire. Ce intelegem prin sfintire? Sfintirea trebuie inteleasa ca un act de separare de tot ceea ce este rau, pacatos, vinovat si de dedicare fata de Dumnezeu. In intelesul sfintirii exista  4 elemente esentiale.

I. Prin sfintire, mai intai intelegem punerea noastra deoparte pentru Dumnezeu: aspectul pozitional al sfinteniei. Aceasta punere de o parte comporta separarea de pacat si consacrarea fata de Domnul Isus, fata de Dumnezeu. Sfintirea in prima parte inseamna aceasta separare de lume si de pacat si punere de o parte (rezervare) pentru Dumnezeu, pentru imparatia Sa. Acest element al sfintirii are de a face cu pozitia pe care o ocupam, cu statutul pe care il capatam, in raport cu Dumnezeu.

II. Socotirea sfinteniei lui Isus ca sfintenie a noastra: aspectul pozitional al sfintirii. Dupa ce ne-am separat de pacat si ne-am pus de o parte pentru Dumnezeu, in harul Sau, Dumnezeu transfera sfintenia Domnului nostru Isus asupra noastra, sfintenie care ne face sa fim vazuti de Dumnezeu ca sfinti. Acest transfer se mai numeste si justificarea noastra inaintea lui Dumnezeu. Pacatele, pe care le-am savarsit au capatat iertare, indurarea lui Dumnezeu s-a aratat prin faptul ca ne-a transferat dreptatea Domnului Isus. Din nou, acest al doilea element, tinand tot de pozitia pe care o ocupam inaintea lui Dumnezeu.

III. Sfintirea noastra are de a face cu renuntarea la tot ceea ce este pacat. Cu purificarea de raul moral, purificare, care implica de aceasta data aspectul negativ al sfintirii. Adica, renuntarea la pacat. De aceasta data, prin sfintire, intelegem efortul nostru, efort pe care suntem chemati sa il exercitam in credinta. Dupa ce ne-am pus de o parte pentru Dumnezeu, dupa ce am fost socotiti neprihaniti in numele Domnului Isus, urmeaza o actiune concreta, o actiune in dreptul careia avem o responsabilitate si anume purificarea de raul moral. Renuntarea pacatului, dezbracarea pacatului.

IV. Asemanarea noastra cu chipul Domnului nostru Isus Hristos. Asemanare, care implica un proces lung, care tine toata viata, proces in urma caruia invatam sa traim asa cum Domnul nostru Isus a trait, dupa pilda si dupa exemplul Lui.

Intr-un cuvant, sfintirea noastra implica aspectul pozitional si aspectul practic. Aspectul pozitional este reprezentat de separarea noastra de lume si de pacat si punerea de o parte pentru Dumnezeu si socotirea dreptatii Domnului Isus, in dreptul nostru. Iar, aspectul practic comporta 2 elemente:

  1. Aspectul negativ- ceva ce nu voi mai face. Acest aspect are de a fac cu dezbracarea cu omul cel vechi, care se strica dupa poftele inselatoare.
  2. Aspectul pozitiv – asezarea in loc a ceea ce voi face. Acest aspect are de a face cu imbracarea omului cel nou, adica cu chipul Domnului nostru Hristos, cu trairea, cu caracterul Domnului nostru Isus.

In acest sens socot ca ar trebui sa definim sfintirea. Sfintirea nu trebuie sa fie inteleasa doar ca innoire a caracterului nostru. Ea trebuie intelease si ca iertare si ca justificare  si ca separare si consacrare fata de Dumnezeu. Si ca pozitie, dar si ca morala. Ca statut, pe care-l capatam inaintea lui Dumnezeu, dar si ca si trasaturi de caracter pe care ni le formam prin harul lui Dumnezeu. Mergand mai departe, in continuare, vom pune in evidenta(11):

II. Patru adevaruri fundamentale despre sfintire:

1. Sfintirea nu e facultativa, e normativa

Cu alte cuvinte, sfintirea nu este ceva optional:

a.) Biserica lui Dumnezeu este chemata la sfintenie. Cand vorbim despre porunca lui Dumnezeu, referitoare la sfintire, aceasta porunca nu e ceva ce daca dorim sa implinim, implinim. Sau, daca dorim sa nu implinim, nu implinim. Chemarea la sfintire este un imperativ. Este o porunca a lui Dumnezeu. Potrivit Scripturii, biserica lui Dumnezeu este chemata sa traiasca in sfintire. Avem cuvinte nenumarate in sfanta Scriptura. Levitic 19:2 „Fiţi sfinţi, căci Eu sînt sfînt, Eu, Domnul, Dumnezeul vostru.” 1 Petru 1:15-16 „ Ci, dupa cum Cel ce v-a chemat este sfint, fiti si voi sfinti in toata purtarea voastra. 16 Caci este scris: „Fiti sfinti, caci Eu sunt sfint.” 1 Tesaloniceni 4:3 „Voia lui Dumnezeu este sfinţirea voastră: să vă feriţi de curvie;” Avem multe alte texte in Scriptura care arata acest  adevar. Ceea ce trebuie sa stim sa spunem apasat, este ca Biserica lui Dumnezeu este chemata sa traiasca in sfintire.

b.) Noi n-am fost mantuiti de Dumnezeu, doar ca sa fim curatiti de pacate. Ci, noi am fost mantuiti si ca sa traim in sfintire.

c.) Harul lui Dumnezeu si transformarea nu pot fi separate. Mai trebuie sa intelegem ca harul lui Dumnezeu, odata cu pacatele noastre, reclama o transformare a noastra, din punct de vedere moral. Si o separare a noastra de tot ceea ce este pacat. Mai trebuie spus ca dupa ce ne-am intors la credinta, dupa ce ne-am convertit, in viata noastra trebuie sa urmeze un proces de transformare morala, de innoire, de separare continua de obiceiurile pacatoase si de invatare continua a trairiilor pe care Mantuitorul nostru Isus ni le-a lasat ca pilda. Intr-un cuvant, sfintirea este porunca lui Dumnezeu pentru toti copiii lui Dumnezeu. Nu exista aici exceptie. Daca in privinta anumitor slujiri, nu toti suntem chemati sa facem aceleasi slujiri, unii sunt chemati sa fie pastori, altii sunt chemati sa fie evanghelisti, unii sunt chemati sa slujeasca pe Dumnezeu in domeniu admnisitrativ, altii in domeniul spiritual, dar, ceea ce trebuie sa spunem e ca toti, absolut toti, fara exceptie sunt chemati sa fie sfinti. Asta este porunca lui Dumnezeu.

2. Sfintirea e emblema Bisericii lui Dumnezeu

a.) Emblema bisericii lui Hristos este sfintenia. Calitatea esentiala a bisericii este sfintenia.  Cartea de vizita a bisericii este sfinteniaPsalmi 93:5 Mărturiile Tale sînt cu totul adevărate; sfinţenia este podoaba Casei Tale, Doamne, pentru tot timpul cît vor ţinea vremurile. Uneori vor considera ca ceea ce recomanda biserica poate este reprezentat de traditiile strabune. Sau, biserica lui Dumnezeu este acolo unde sunt daruri spectaculoase, manifestari spectaculoase ale darurilor Duhului Sfant. Am avut opinie de felul, „Unde nu-s darurile Duhului Sfant nu-i nici biserica.” Daca nu-i proorocie, daca nu-i vorbire in a lte limbi, aia nu-i biserica. Sau, poate mai departe, pe blazonul si pe emblema bisericii sta miracolul. Daca nu-s miracole, nu-i biserica. Ce biserica e aceea unde nu-s vindecari, in care nu se fac minuni? Sa fie limpede. In biserica lui Dumnezeu se fac minuni. In biserica lui Dumnezeu sunt daruri ale Duhului Sfant: proorocie, vorbire in alte limbi si alte daruri ale Duhului Sfant. Dar, fratii mei, nu darurile recomanda biserica, drept biserica. Nu miracolele reprezinta biserica, drept biserica. Ci sfintirea. Diavolul poate sa faca minuni, dupa cum citim in sfanta Scriptura. Dar sfant nu poate fi.

In vremurile noastre sunt miscari crestine, sau se numesc crestine, care inverseaza lucrurile, socotind ca ceea ce reprezinta biserica este minunea. Alearga dupa minuni toata ziua, sunt in stare sa strabata pamanturi de la un colt la altul, ca sa gaseasca locuri unde se fac minuni. Dupa aceea, declara sus si tare ca biserica este acolo unde sunt minuni. Daca nu-s minuni, biserica nu e buna, trebuie sa se inchida. Fratii mei, nu minimalizam importanta pe care miracolul si darurile le au in biserica lui Dumnezeu. Dar, sa nu schimbam accentele, umbland dupa lucruri, minuni, mai mult decat ar trebui sa umblam dupa sfintire. Sfintirea recomanda biserica lui Dumnezeu. In final, unul dintre criteriile esentiale, dupa care verificam adevarul minunilor si a manifestarii darurilor este trairea in sfintire. Asta recomanda biserica lui Dumnezeu. Uneori, acest adevar, atat de simplu este pierdut din vedere si miscari, cum sunt de tipul neocarismatice, alearga dupa manifestari spectaculoase. Sfintirea nu comporta nimic spectaculos. Biserica, in primul rand, este chemata sa se asemuiasca prin comportare cu Hristos prin traire in sfintire. (18)

3. Soarta bisericii va depinde de ceea ce va face biserica

cu invatatura despre sfintire.

Eu cred cu toata inima in profunzimea acestui adevar. Fratii mei, in dorinta noastra dupa trezire spirituala, in dorinta de a merge biserica mai bine, ne punem tot felul de intrebari si cautam mereu si mereu solutii. Ce sa facem ca lucrurile sa mearga mai bine. Cum sa facem ca lucrurile sa iasa din rutina  in care se gasesc si sa experimentam o crestere explosiva, sa fie toata lumea implinita, bucuroasa si in cautarea raspunsului, gandim tot delul de solutii. Poate daca am face un cor mai bun, daca am avea o fanfara mai buna, poate daca am avea predicatori mai buni sau pastori mai buni.. si oamenii sunt in stare sa vina si sa caute tot felul de solutii in dorinta de a obtine succesul dorit. Toate aceste lucruri, legate de manifestarile slujiriilor noastre sunt necesare in casa lui Dumnezeu. Dar viitorul bisericii nu depinde de ele.

Viitorul bisericii depinde de ceea ce face biserica cu sfintirea. Daca vom reusi sa exersam cu corurile cele mai bune din lume, sau oratorii cei mai straluciti si interpretii cei mai faimosi si la capitolul sfintirii esuam, s-ar putea ca si in activitatea comunitara sa  stralucim intre oameni, dar in ochii lui Dumnezeu nu facem doi bani, fara sfintire. Ceea ce ne da greutate in mediile spirituale este sfintirea, care atrage dupa ea confirmarea din partea lui Dumnezeu ca respectiva biserica este poporul lui Dumnezeu. In final, viitorul bisericii depinde de ce facem noi cu sfintirea. Daca la capitolul acesta lasam lucrurile relaxate, pacatul incepe sa se strecoare intre noi. A avut tentativa sa se strecoare in biserica primara prin Anania si Safira. Daca stradania noastra de a pazi cuvantul lui Dumnezeu, de a afirma adevarul lui Dumnezeu, slabeste de dragul de a fi pe placul oamenilor, s-ar putea ca oamenii sa se inmulteasca, dar Dumnezeu ii paraseste. Si undeva in viitor, mai indepartat sau mai scurt, sau mai apropiat, lucrurile se vor dilua si nefericita soarta a bisericilor din Apocalips, in dreptul unora dintre ele, Domnul Isus a amenintat chiar cu lepadarea. Sunt convins ca soarta bisericii Penticostala din diaspora sau din Romania, a Bisericii Romanesti, Penticostale depinde de ceea ce facem cu sfintirea.

4.Alternativa pentru lipsa unei vieti traite in sfintenie e pierzarea

Trairea in sfintenie este planul si porunca lui Dumnezeu pentru noi. Daca refuzam sa ne sfintim si daca alegem sa traim in pacate, vom fi pierduti. Invataturi contemporane, de tipul „odata mantuit, mantuit pentru totdeauna”, eu as fi foarte fericit s stiu ca asa este. Insa, cuvantul lui Dumnezeu ne invata ca suntem responsabili sa traim in sfintire. (21:52)

Firea pamanteasca- Romani 8:13 Dacă trăiţi după îndemnurile ei, veţi muri; dar dacă, prin Duhul, faceţi să moară faptele trupului, veţi trăi. Nu se refera la moartea fizica, pentru ca si cei care traiesc cele mai inalte standarde ale sfintirii mor. E vorba de moartea relatiei cu Dumnezeu, de pierderea statului a copil al lui Dumnezeu. Aici, Cuvantul le vorbeste unora care sunt mantuiti, au primit Duhul lui Dumnezeu, care asteapta cu incredere ceasul invierii, venirea si asezarea imparatiei lui Dumnezeu si dupa ce toate acestea  s-au realizat prin harul lui Dumnezeu vine avertizmentul: Daca traiti dupa indemnurile firii pamantesti veti muri. Constiinta se va desensibiliza, omul va incepe sa deprinda obiceiuri tot mai pacatoase ti lumesti. Si chiar daca la inceput a fost mustrat in cugetul sau pentru trairile pe care le-a avut, repetand si traind pacatul incetul cu incetul se desensibilizeaza, se impietreste si in mod progresiv se indreapta spre moarte. Spre moarte spirituala. Cuvantul continua, „Dar, daca prin Duhul, faceti sa moara faptele trupului, veti traii. Iata, dar, ca alternativa la sfintire este pierzarea. Sau Evrei 12:14 Urmăriţi pacea cu toţi şi sfinţirea, fără care nimeni nu va vedea pe Domnul. (25) (poza 36:20)

III. Cele 3 etape ale sfintirii

Sfintirea noastra se realizeaza in 3 etape distincte:

Brie Sfintenie PPS 1

(1) Sfintirea initiala. Ea este reprezentata de actul initial al sfintirii noastre, prin lucrarea Domnului nostru Hristos. Aceasta sfintire are de a face cu initierea noastra in viata de credinta. Cu asezarea noastra in pozitia de oameni, care au primit iertarea pacatelor si care au fost socotiti neprihaniti. Efectele lucrarii lui Isus pentru noi: (1)Ispasirea (2)Rascumpararea (3)Justificarea (4)Impacarea (5)Infierea (6)sfintirea. Doua elemente ale sfintirii pozitionale: (1)Iertarea pacatelor – prin har, din pricina credintei din inima, Dumnezeu ne iarta pacatele. Dumnezeu ne separa de ceea ce este pacat, ne elibereaza de puterea pacatului, capatam putere de la Dumnezeu ca sa biruim pacatul. Biblia ne invata despre actul initial al sfintirii noastre, act care are de a face cu identitatea noastra spirituala si cu pozitia care o ocupam in Hristos. (34)

(2) Sfintirea practica sau sfintirea progresiva. Adica, biruinta asupra pacatului prin plinatatea Duhului Sfant. A doua etapa a sfintirii are de a face cu procesul dezbracarii faptelor firii pamantesti si a imbracarii cu faptele omului cel nou, cu faptele Domnului nostru Isus Hristos. (2)Separarea de pacat si dedicarea pentru Domnul. Sfintirea progresiva: Biruinta prin plinatatea Duhului- (1)Desi cei mantuiti au fost iertati de pacate si sfintiti in Hristos, totusi in wi ramane o infectie a firii pamantesti. Daca nu controlam aceasta infectie, ea ne va compromite pozitia pe care am ocupat-o. Exista un proces important al sfintirii ca proces:

  1. Sfintire instantanee sau eliberarea de pacat prin Duhul Sfant
  2. Se suprapune cu botezul cu Duhul Sfant
  3. Este o experienta a crizei spirituale (46:30)

(Pauza de 7 minute la minutul 47:00. Reincepe la minutul 57:15)

(3) Sfintirea totala sau sfintirea deplina, care se va arata atunci cand va veni Domnul Isus si cand vom fi inviati din morti, sau transformati in trupul slavit al Domnului nostru Isus Hristos. Vom lasa in urma firea noastra pamanteasca si atunci vom fi sfintiti pe deplin.

VA URMA si Partea a 2-a (Maine)

2 comentarii (+add yours?)

  1. gabe
    apr. 18, 2013 @ 01:25:49

    Excellent. I am trying to get a monthly paper , or byweekly to print some of these sermons for our church to put them in the Sunday bulletin… Will see if I get the ok

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: