Vladimir Pustan – Trei conditii ale unei religii adevarate 18 august 2013

VEZI PAGINA Vladimir Pustan PREDICI aici

Vladimir Pustan 2011 Speranta Cluj, Patru lucruri care lipsesc in biserica 1(Poza din video Speranta Cluj 2011)

Predica de la Biserica Sfanta Treime Beius 18 august 2013. Notite din predica:

  • Cel mai greu lucru pe fata pamantului e sa iti infranezi limba. Nu exista test mai greu. De fapt, Iacov se duce pana in mijlocul firii pamantesti, centrul rebeliunii noastre in fata lui Dumnezeu, marea noastra problema pe care noi o avem.
  • Spune Iacov, „Daca nu ti-ai controlat limba, nu-ti controlezi nici urmarea cu Hristos.” Te inseli ca esti religios.

Iacov scrie o scrisoare foarte dura. Era fratele Domnului Isus Hristos. Probabil ca si-a permis asta datorita felului in care Hristos Si-a dorit sa fie biserica. Iacov umbla fara menajamente. Ioan este mult mai bland. Pavel este persuasiv. Iacov este direct, (e) o scrisoare dura puternica si este un tip practic. Daca bagati de seama si cititi toata epistola veti vedea ca nu vine cu foarte multa teorie ci cu practica si le spune: „Voi vomplicati urmarea lui Hristos. A-ti transformat-o dintr-o relatie intr-o religie foarte complicata si grea. A-ti inceput sa pierdeti din vedere lucrurile simple.”

„Pai bine atunci, vreti o adevarata religie?” „Da, vrem religie noi.” „Daca vreti religie si urmarea lui Hristos prin religie, asta trebuie sa faceti.”  Iacov 1:26-27:

Dacă crede cineva că este religios, şi nu-şi înfrînează limba, ci îşi înşeală inima, religiunea unui astfel de om este zădarnică. 27 Religiunea curată şi neîntinată, înaintea lui Dumnezeu, Tatăl nostru, este să cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile lor, şi să ne păzim neîntinaţi de lume.

Va rog sa ma credeti ca afara din ultima dintre cele 3 conditii ale unei religii adevarate, o viata pura, o viata sfanta- la celelalte douanu m-as fi gandit chiar bine. Nici intr-un caz, ca sa iau religia adevarata, noi nu am fi stabilit pe locul 1- o limba tinuta in frau. Nu ne-ar fi trecut prin cap. Am inteles ca trebuie sa ajutam si saracii. Desi, si aici e periculos, ca la noi la pocaiti, mereu se spune, „Mai, nu-i ajuta pe oameni. Noi nu suntem mantuiti prin fapte. Stim, de aceea nici nu mai facem nimic dupa ce ne mantuieste Domnul. Caci, daca nu am fost mantuiti prin ele, ar fi bine nici sa nu ne incurcam cu ele. Si astfel am devenit niste Hagi Tudose, care ne pasa doar de noi, sa strangem pana crapam, mancand propriu, in traista proprie.

Biserica este orientata in ziua de azi pe nimic. (Daca nu e orientata spre sine.) Noi nu le-am fi pus in ordinea aceasta. Nici nu le-am fi pus de fel, in afara de a ‘fi curati inaintea lui Dumnezeu’. Dar. probabil e o religie buna asta. Deci hai sa vedem care sunt testele religii adevarate? Ca niciunul nu vrea sa-si prapadeasca toate Duminicile care mai raman in restul vietii si sa vina in biserica si sa se roage, sa posteasca, sa faca o gramada (de lucruri) si sa nu tina religia ‘cea buna’. Fiecare dorim religia buna. Catolicii, ortodoxii, penticostalii, baptisti, adventistii, toti spun ca numai religia lor e buna. Pentru religiile astea ne si omoram daca putem. Ne ucidem. In numele religie se fac multe.

Toata lumea doreste religia adevarata. Totusi, haideti sa vedem care sunt aceste teste, filtrele prin care trebuie sa trecem. Deja am si spus filtrele acestea:

(Photo credit www.upliftingwordsonline.com)

1. Tine limba in frau

O limba, o vorbire controlata. Ca sa fi un om care sa ai religia adevarata, trebuie sa-ti tii limba in frau. Asta e primul semn. Vers. 26 „Daca crede cineva..” Ce ciudat e si Iacov, cum „cineva”? „Dacă crede cineva că este religios, şi nu-şi înfrînează limba, ci îşi înşeală inima, religiunea unui astfel de om este zădarnică.” Vom vedea mai tarziu ce cuvant dur, din limba greaca, foloseste Iacov acolo.

Cel mai greu lucru pe fata pamantului e sa iti infranezi limba. Nu exista test mai greu. De fapt, Iacov se duce pana in mijlocul firii pamantesti, centrul rebeliunii noastre in fata lui Dumnezeu, marea noastra problema pe care noi o avem. Nu este adulterul, marea noastra problema inaintea lui Dumnezeu nu este hotia, marea noastra problema nu este nici faptul ca ii dau in cap unui alt om. Marea noastra problema, centrul firii pamantesti nu-s nervii, nu-i mania, ci e limba, vorbirea necontrolata. Exact acolo tinteste Iacov in ea, pentru ca stiti de ce? Limba face parte din carnea asta salbatica. Si zice Iacov, „Puneti-va capastru pe limba asta ca e ca un cal murg, scos primavara in tarina. Pune-ti capastru pe limba, nu-i dati pinteni. Pentru ca cine-si controleaza limba, isi controleaza intreaga fiinta, intreaga personalitate. Spune Iacov, „Daca nu ti-ai controlat limba, nu-ti controlezi nici urmarea cu Hristos.” Te inseli ca esti religios. Fantastic, nu ne-am fi gadit la asta. Si noi, toata ziua, buna ziua…. doua doamne vorbeau intre ele. Zice una nervoasa, la un moment dat, „Eu nu pot,” zice, „draga, a intra in toate detaliile povesti asta. Si asa ti-am spus mai mult decat am auzit. Ce detalii mai vrei?” Aici e problema noastra, ca de fapt, aceasta limba ne va duce in iad daca nu o controlam. „Toate activitatile noastre,” zice Iacov, „venitul la biserica, botezul in apa, cantatul in biserica, posturile tinute, daca nu v-ati infranat limba, puteti sa va infranati toate celelalte lucruri, tot ce a-ti facut voi este mataios (μάταιος (mataios) – vain, useless – BibleSuite.com/greek/3152.htm) Cuvantul in limba greaca este ‘zero’, zadarnic. 20 de ani de pocainta = zero, nu ti-ai infranat limba. Totul e zero daca nu stii sa-ti infranezi limba.

Asta spune Iacov, de aici incepe religia, de la infranarea limbii. Cati dintre pocaiti mai considera azi, ca asta e o problema, si cea mai mare, mai mare decat toate? Cine nu-si infraneaza limba, mataios tot ce o facut. Nu-i crestin, nu-i copilul lui Dumnezeu. Spune in Psalmul 141:3 Pune, Doamne, o strajă înaintea gurii mele, şi păzeşte uşa buzelor mele! Ce vrea sa spuna David aici? Nu pot, daca nu atingi Tu. Aici este un lucru fantastic. Dumneavoastra tine-ti minte ca Isaia, proorocul lui Dumnezeu a intrat in templu si Dumnezeu cand i s-a aratat dintre heruvimi si serafimi i-a pus jaratic pe buze? Dar, era prooroc. Stiu. Pe Dumnezeu Il interesa ce facea Isaia in timpul liber. „Isaia,” zice, „tu esti prooroc in biserica, cand te duci afara (zici?) ‘No, hai sa-ti povestesc de unul si de altul?’ No hai tu aici, niste jaratic.” Pentru ca el cu gura aia slujea si (tot) cu gura aia pacatuia. Mataios tot ce faceti, daca nu va curatiti limba. Si nici macar nu puteti daca nu-L chemati pe Dumnezeu. Poti sa-ti pui leocoplast pe buze, daca Dumnezeu nu te ajuta, maine il dai jos si tot ai zis. Sa nu ajunga sa scrie pe piatra voastra funerara, asa cum scriu numai Irlandezii, pe o piatra funerara in Dublin: „Aici odihneste Arabela Young, care de pe 24 mai 1892 a inceput sa-si tina gura.’ Daca pentru fiecare vorba buna care ai spus-o pentru un frate, ai primi 100 ron, si pentru fiecare vorba rea spusa, ai primi un ban, cum ai fi astazi? Bogat sau sarac? E atat de greu sa se infraneze limba aceasta. (14:50)

2. Trebuie sa ai fapte pline de compasiune

Nu numai o vorbire controlata, ci si fapte pline de compasiune. Vers. 27 Religiunea curată şi neîntinată, înaintea lui Dumnezeu, Tatăl nostru, este să cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile lor, Nu inaintea pastorului, ci inaintea lui Dumnezeu. Nu conteaza ca iti dai toata averea, ca prima conditie a fost tinerea limbii in frau. Dar cercetarea orfanilor si a vaduvei in necazul lor nu e mantuire prin fapte. Asta e dovada faptului ca esti mantuit. Cand ti-ai infranat limba, asta inseamna ca ai reusit sa-ti infranezi carnea din tine. Inseamna ca atunci, in momentul ala ai sanse si rapid trebuie sa pui mana pe poseta, pe geanta, pe plasa, sa bagi cartofi in ea, miere de albina de la albinele tale. Sa te duci sa iei zarzavat de la tine si hainutele care ti-au ramas de la copii si sa le speli bine si sa le duci la cine nu are. Sa spui o vorba buna, sa saruti, sa ridici, sa mangai, sa trimiti o coroana cand moare cineva, sa faci bine in fiecare farama de clipa care ti-a ramas, pentru ca tu trebuie sa intelegi ca religia adevarata asta inseamna.

In Ieremia 22:16 e un dialog superb. Tatal tau, „Judeca pricina săracului şi a celui lipsit, şi era fericit. Nu înseamnă lucrul acesta a Mă cunoaşte? zice Domnul.” Ba da. Si nu e filantropie aici, pentru ca ti-ai infranat gura. Dumnezeu nu doreste ceremonii si doctrine pure, ci oameni buni si milosi. Ca s-ar putea sa fim puri in doctrina noastra  si niste zgarciti si niste oameni cu mainile taiate si sa nu ajungem spre ceilalti. E atata nevoie. Sunt atatia oameni care au nevoie de noi, de vorba noastra buna, de incurajare, de vizita noastra pe la ei, ed cineva care sa spuna ‘Buna seara, Marie.’ De cineva care sa-ti puna ceva pe masa atunci cand nu ai. Va plangeti ca nu aveti, Dumnezeu va poate arata intr-o zi ce inseamna sa nu aveti.  Orfanii si vaduvele, atunci din timpul sfintelor Scripturi, cand se scria asta erau cele mai nenocorcite categorii, ca nu aveau nici o sansa in fata nimanui. Nu aveau ajutor social, nu aveau somaj. Nimeni nu le purta de grija. Si spune Iacov, „Biserica trebuie sa o faca. Faptul ca Isus Hristos este in voi, trebuie sa se vada prin ei, prin oamenii aceea.” Sunt batranii nostri care trebuie ajutati, oamenii aceea care trebuie ridicati.

Ma gandeam la o intamplare din 1935.  Fostul primar al New York’ului, LaGuardia, s-a dus la o sectie de politie intr-o noapte, sa cerceteze politia sub directia primariei. Acolo era o batranica. „Ce e cu batranica asta,” zice primarul. Politistii, foarte suparati, „Domnule, asta a furat o paine. A zis ca e pentru nepoti. A zis ca e saraca si nu a avut ce sa faca. Nu are nimic, nici un ban.” Zice primarul, „Sper sa o pedepsiti exemplar, acuma pentru asta. Hai sa ne gandim cum facem. Eu zic sa o punem sa lucreze 10 zile.” „Dar, ce sa lucreze, ca-i batrana?” „(Atunci) Ii dam 10 dolari amenda pentru ca o furat o paine.” Si isi lua palaria din cap, pune 10 dolari in ea si i-a aruncat pe masa politistului.  Scrie asta: 10 dolari amenda pentru paine. Platit. Dupa ce politistul a luat banii, primarul si-a luat palaria si a zis: Acuma, cati sunteti iaici ziaristi, politisti, judecator? Pentru fiecare dintre voi care sunteti aici, pentru ca am dreptul ca sunt primar cate o 5 dolari amenda, pentru ca traiti nepasatori intr-un oras in care o batrana trebuie sa fure pentru nepotii ei.” S-au adunat peste $100 si i-a dat batranei. Asta a facut-o LaGuardia.

Ajungi intr-un moment in care trebuie sa-ti ajunga rusinea, o rusine fantastica, ca tu nu faci acel bine pe care Dumnezeu te obliga sa arati ca exista o religie adevarata. Sa facem bine fratilor, din orice bucatica ce avem, de haina, de orice bucata de paine, sa faceti bine pentru ca Dumnezeu asta vrea de la noi de la fiecare. Asta inseamna religie adevarata, sa sti sa-ti infranezi limba si sa fi un om darnic. V-am mai spus acest lucru: Nu-i pacat sa fi bogat. E pacat sa mori bogat. Nu ne va intreba Dumnezeu, intr-o zi, ce am strans pentru noi, ce cantari grozave am cantat, ce am facut. Ne va intreba cat am ajutat pe ceilalti care sunt copiii Lui, oamenii aceea care au atata nevoie. Si vreau sa multumesc bisericii pentru implicare. Dar, va trebui sa facem inca un pas. Sunt atatia oameni care au nevoie de noi si fiti cu ochii in patru. Spuneti-ne cand exista o anumita situatie. Nu puteti voi ajuta? Dar impreuna putem noi face ceva. Eu stiu ca ne e foarte greu. M-a intrebat cineva ieri cati oameni de afaceri am in biserica. Am zis ca nici unul. Ce oameni de afacere? sunt frati de ai nostri in biserica. S-au gandit ca aia tin biserica. „Si cum tine-ti biserica?” „Cu amaratii, cu saracii, care suntem aia- cu pensii, cu ajutor de somaj, cu alocatii. Din asta se tine biserica noastra.” Omul care se recomanda ca e religios trebuie sa fie o mana intinsa. (23:00)

3. Trebuie sa avem o viata pura 

Sa ne pazim neintinati de lume. O viata pura. O vorbire corecta, consacrata cu buze curate, o mana intinsa si o viata pura. Asta-i religia adevarata. Un popor pus deoparte suntem noi si trebuie sa fim asa pentru Domnul. Numeri 15:37 sa vedem teoria cu ciucuri aici:

37 Domnul a zis lui Moise: 38 ,,Vorbeşte copiilor lui Israel, şi spune-le să-şi facă, din neam în neam, un ciucure la colţurile veşmintelor lor, şi să pună un fir albastru peste ciucurele acesta din colţurile veşmintelor. 39 Cînd veţi avea ciucurele acesta, să vă uitaţi la el, şi să vă aduceţi aminte de toate poruncile Domnului, ca să le împliniţi şi să nu urmaţi după poftele inimilor voastre şi după poftele ochilor voştri, ca să vă lăsaţi tîrîţi la curvie. 40 Să vă aduceţi astfel aminte de poruncile Mele, să le împliniţi, şi să fiţi sfinţi pentru Dumnezeul vostru. 41 Eu sînt Domnul, Dumnezeul vostru, care v’am scos din ţara Egiptului, ca să fiu Dumnezeul vostru.„

Fiecare evreu, de 2000 de ani, de 4,000 de ani trebuia sa-si faca acelasi lucru pana astazi- vestminte si un ciucure cu ata albastra. Stiti ce reprezinta culoarea albastra la evrei? Cerul. Ce vrea sa le spuna evreilor Dumnezeu? Ce vrea sa ne spuna noua Dumnezeu in seara asta? „Voi nu sunteti de pe pamantul acesta, decat in masura in care trebuie sa stati aici cativa ani, sa va tineti limba in frau si sa daruiti altora. Dar casa voastra e acolo sus. Voi sunteti un popor ceresc, pus deoparte. Nu uitati totdeauna ciucurile.”

Evreii aveau o haina pana jos. Dimineata, cand o imbracau haina si trageau ciucurile pe cap, si treceau ciucurile prin fata ochilor, ziceau: Trebuie sa fiu sfant. Seara, cand se culcau, trageau inapoi camasa si vedeau ciucurile. Cand se asezau la masa isi trageau bluza in sus si iarasi vedeau ciucurile. Sa aveti grija ca sunteti din cer. Adevarata puritate este un angajament radical. Eu vreau sa fiu pur si asta-i angajamentul prin care zici, „Vreau sa fiu curat inaintea Lui Dumnezeu.”  Al doilea lucru, vine din inima adevarata puritate. Si intotdeauna sa nu uitati ca adevarat puritate vine de la Dumnezeu.

Sufletele naostre trebuie sa inteleaga un lucru in seara aceasta: Adevarata religie este saiti ti limba in frau, sa ajuti pe cei care sunt lipsiti si sa fi curat si sfant.

VIDEO by Fundatia Ciresarii

Reclame

7 comentarii (+add yours?)

  1. andreea4jesus
    aug. 30, 2013 @ 12:01:40

    Superb! Doamne, ajuta-ma sa imi tin limba in frau, sa-i ajut pe ceilalti si sa ma pocaiesc de orice necuratie! Amin!

    Multumesc pentru transcriere!

  2. Trackback: Ce e NOU la PAGINA – Vladimir Pustan | agnus dei - english + romanian blog
  3. Maranata
    sept. 03, 2013 @ 05:09:21

    Am ascultat aceasta predica si m-a cercetat.
    (Isaia.6:1-13,5)
    Atunci am zis: „Vai de mine! Sunt pierdut, caci sunt un om cu buze necurate, locuiesc in mijlocul unui popor tot cu buze necurate, si am vazut cu ochii mei pe Imparatul, Domnul ostirilor!” …Amin!
    Intradevar noi suntem pierduti din cauza buzelor noastre necurate pentru ca ne incapatanam sa ramanem in mijlocul celor cu buze necurate si sa adcultam de unii si de altii.
    Oare cum ar fi o lume muta fara opinii ,cearta s-au dispute Biblice ,profesionale si personale?!!!
    (2Corinteni.6:17)
    De aceea: „Iesiti din mijlocul lor si despartiti-va de ei, zice Domnul; nu va atingeti de ce este necurat, si va voi primi. Amin!
    Singura sansa de a nu pacatuii cu buzele este sa iesim din mijlocul barfitorilor ,a tuturor celor care ne indeamna sa vorbim ce nu ne este de folos.
    Daca vorbele nu va zidesc sufleteste in conversatii,despartiti-va de ei e singura solutie .
    (1Petru.4:11)
    Daca vorbeste cineva, sa vorbeasca cuvintele lui Dumnezeu. Daca slujeste cineva, sa slujeasca dupa puterea pe care i-o da Dumnezeu: pentru ca in toate lucrurile sa fie slavit Dumnezeu prin Isus Hristos, a caruia este slava si puterea in vecii vecilor! Amin.
    Este foarte adevarat daca nu vorbim de Dumnezeu ,mai bine tacem si cei de la Amvon sa taca .
    Atunci stati deoparte si nu va uniti la povestile oamenilor.Eu nu pot sta de vorba cu vecinii mei si cand ii aud inchid fereastra ,intru in casa repede si ma feresc de vorbele cu ei.Prieteniile sunt periculoase si statul la cafele ,sucuri s-au prajiturele te pot pierde de Dumnezeu.De cand m-am pocait gata cu prieteniile, ca si pocaitii sunt mai rai ca cei din lume .
    Nu exista oameni care sa nu pacatuiasca cu gura ca de la Amvoane aflam cele mai multe barfe si povesti de unii si de altii.
    Deci curatenia sufletului si infranarea limbii trebuie sa inceapa de la Amvoane si apoi la noi.

    • rodi
      sept. 03, 2013 @ 07:12:47

      Multumesc pentru comentariu. Ai dreptate ca e foarte greu sa ne pazim de barfa si de vorbire de rau pentru ca e pretutindeni. Doar Dumnezeu ne poate pazi si ne poate da un cuget curat, dar cred ca ai mare dreptate cand zici ca trebuie sa iesim din mijlocul persoanelor care-i ‘vorbesc pe altii’ nonstop si sa ne folosim timpul mai productiv, staruind in cuvantul Domnului si a sta de vorba cu El, in rugaciune, pentru toti aceea legati cu lant in aceasta patima, a barfei, care multi nici nu o considera pacat. Dumnezeu sa ne ajute!

  4. ABRUDAN
    dec. 08, 2013 @ 19:54:15

    E frumos. Din cate observ s-a inspirat mult din predicile preotului ortodox Ilie Cleopa de la manastirea Sihastria.

    • rodi
      dec. 08, 2013 @ 22:14:32

      e posibil ca Pastorul Pustan sa-l fi citit pe Ilie Cleopa, dar predica este inspirata direct din cuvintele ap. Iacov din capitolul 1:26-27. Oricum, imi pare bine ca ti-a placut. Dumnezeu sa te binecuvanteze!

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: