Stiri crestine 11 Ianuarie 2014 – Raport special: Muntele Templului – o istorie contestata de islamici + CBN sub acoperire cu politia Sharia

IndonesiaIndonesia

  • 00:00 Capitala Khartoum incearca sa controleze si sa islamizeze pe nearabi prin pornirea jihadului prin regiuni precum Nuba din Sudan si-i face pe crestini sa sufere.
  • 02:00 Aceh Indonesia, reporterii CBN sub acoperire cu politia Sharia (legea islamica) in rondul lor de seara.

kotel_plaza_plansPhoto credit http://www.israelnationalnews.com Planul excavarilor arheologice (2009) la zidul plangerii.

Ierusalim-

  • 06:10 Muntele Templului – Este unul dintre cele mai sfinte si contestate imobile de pe pamant. Timp de 10 ani, liderii islamici au starnit musulmanii la violenta, spunandu-le ca moscheea Al Aksa este in pericol. La inceput, ei sustineau ca Israelenii submineaza fundatia moscheeiei ca sa o prabuseasca. Acum spun ca rugaciunea pe platoul sacru este o amenintare si pentru evrei.

Miscarile extremiste cred ca Israel planuieste sa construiasca  al treilea templu  si sa le distruga altarul sfant. Cunoscuta in limba araba ca si Haram al Sharif, sau sanctuarul nobil este locul unde au fost odata doua temple evreiesti. Al doilea a fost distrus de catre romani in anul 70 A.D. Acum, moschee musulmane ocupa locul. Cupola aurita a stancii, din partea dreapta este altarul musulman care se poate identifica  de pe muntele templului. Dar moscheea gri Al Aqsa este al treilea loc sfant in Islam pentru musulmani. Ei cred ca Mohamed a facut o calatorie faimoasa in timpul noptii, de la Mecca la Al Aksa, calare pe calul sau inaripat Alburac.

Al Aksa a fost construita prima data in anul 705 A.D. In teologia musulmana, acest loc exista dinaintea evreilor si are origini la creatie. Astazi, intregul platou al Muntelui Templului este cunoscut ca Al Aksa. Nadav Shragai a scris cartea ‘Al Aksa’ este in pericol, istoria unei minciuni. El spune ca atunci cand liderii musulmani vor sa adune masele, ei spun ca aceasta este in pericol. Sunt chibriturile, combustibilul care-i aprinde intotdeauna pe oameni si aduce violenta. Aceasta este calomnia: ca Al Aksa este in pericol si este nefondata. Arheologul Gabriel Barkay  spune ca s-au facut excavatii langa Muntele Templului, dar niciodata sub el. Una dintre temerile civilizatiei  vestice nu a fost atinsa niciodata de sapa arheologilor. Barkay spune ca musulmanii au fost  aceia care au inceput sapaturile, nu evreii, in incercarea de a rescrie istoria.

Inca din anii 90 au avut loc multe sapaturi distructive in Muntele Templului, care nu au avut scop teologic, ci din contra pentru a distrue date arheologice. In jurul anului 2000, autoritatile religioase islamice  au sapat mii de ani de istorie cu buldozerele de sub Muntele Templului pentru a face loc unei moschei uriase. Barkay a lansat o operatiune prin care sa salveze artefacturile din resturile aruncate. Ani mai tarziu, arheologii si voluntarii inca mai cern ramasitele. Conform lui Shragai, marele mufti al Ierusalimului, Hagi Amin al Husseini a inceput calomnia impotriva Israelului in anii 1930. El i-a acuzat pe evrei ca vor sa darame moscheele de pe Muntele Templului. Aceasta a condus la revolte musulmane si ucideri ale evreilor, fiind doar unul dintre incidente. Expertul in Islam, Itzach spune ca tactica nu si-a pierdut potenta, „Ei chiar cred in ceea ce gandesc, ca Al Aksa este in pericol, atata timp cat Israel conduce si controleaza partea estica a Ierusalimului.

In 1969, lumea musulmana a dat vina pe Israel pentru atacul incendiar asupra moschei Al Aksa, cauzata de un vizitator crestin australian. Acea minciuna continua si astazi. Au fost mai multe probleme in 1996, cand s-a dezlantuit cel mai cumplit conflict Israelo-Palestinian din ultimii 30 de ani, atunci cand Israel a deschis o iesire pentru vizitatori catre tunelurile zidurilor plangerii la 1 km distanta de Al Aksa.

In anul 2004, ploaia, zapada si un cutremur minor au rasturnat rampa de intrare spre Muntele Templului. Cand Israel a incercat sa reconstruiasca rampa, aceasta a starnit un scandal Islamic international. Am intrebat cativa musulmani din Ierusalim care este parerea lor, „Este in pericol, vor sa o distruga ca sa ii ia locul. Este in pericol. Sapa de sub si sapa in continu si nu au gasit nimic.” Israelenii au arestat recent o personalitate islamica importanta pentru instigatie impotriva statului. El le-a spus adeptilor ca Israelul a planuit sa sparga Muntele Templului si ca ar trebui sa-si foloseasca trupurile sa impiedice pe evrei sa ajunga acolo. Expertii spun ca este important  ca occidentul sa ia aminte pentru ca acum, milioane de oameni cred ca minciuna este adevarata. Daca a produs violenta in trecut, o va face si in viitor.

  • 11:15 Cullen Jones – Innotator olimpic
  • 17:25 Programul ‘Alo copii’

ADAUGAM aici informatii primite de la Tim Dubhy asupra subiectului – Reconstruirea Templului evreiesc in Ierusalim. Tim, multumim pentru informatiile acestea:

POSTEZ UN FRAGMENT DINTR-UN STUDIU PE CARTEA “EZECHIEL”, FACUT LA SCOALA BIBLICA DIN TALMACIU IN IANURIE 1999, DE CATRE UN PROF. SCOTIAN DIN EDINBURGH, ERIC SCOTT

5) Templul din Apocalipsa 11:1-2 [Templul din timpul Necazului cel Mare]
Observaţi că apostolului Ioan i s-a spus să măsoare acest Templu; dar nu ni se dau măsurătorile. Apostolul Ioan spune că timp de 42 de luni [3 ani şi jumătate], cetatea cea sfântă va fi călcată în picioare de Neamuri. Aceşti 3 ani şi jumătate – din v.2 – reprezintă a doua jumătate din perioada de 7 ani ai Necazului cel Mare. Deci în timpul Necazului cel Mare va fi un Templu la Ierusalim, unde Anticristul îşi va aşeza chipul său [idolul] în Sfânta Sfintelor la jumătatea Necazului cel Mare.

În momentul de faţă israeliţii sunt confruntaţi cu o problemă destul de mare în ceea ce priveşte reconstrucţia Templului. Oricum, în momentul de faţă, ei nu pot să se apuce să reconstruiască Templul pentru că muntele pe care trebuie să reconstruiască Templul nu aparţine lor, ci aparţine arabilor, unde arabii au două moschei: moscheea Domul Stâncii [moscheea cu cupola de aur] şi moscheea Aqsa. Domul Stâncii se află în Nord-Vestul ariei Templului, iar moscheea Aqsa se află în Sud-Estul ariei Templului.
Până în prezent s-a presupus că Templul a fost construit pe locul Domului Stâncii. Aşa că era imposibil pentru evrei să se apuce să construiască Templul în locul acesta, deoarece acolo se află Domul Stâncii. Această moschee este unul dintre monumentele cele mai sacre pentru musulmani. Aici se află Piatra sfântă, “Kaaba”. Dacă evreii ar îndrăzni să dărâme această moschee, precis ar izbucni un Al Treilea Război Mondial.

Una dintre dificultăţile evreilor este că arabii nu vor să le îngăduie să facă excavaţii pe munte. Evreii nu au voie să facă nimic pe acest munte al Templului. Aşadar, este foarte greu să descopere şi locul Templului şi să înceapă construcţia Templului pe locul fostului Templu.

Cu toate acestea, un arhitect din Tel-Aviv a făcut mai multe investigaţii. Însă înainte de acest arhitect şi de investigaţiile lui, arheologii au examinat zona Templului pe nişte planşe. Dar arhitectul acesta din Tel-Aviv a vrut să vadă şi lucrurile care erau la nivelul perpendicular, privitoare la înălţimea Templului şi a zonei.

În timpul domniei sale, Irod cel Mare, care a început renovarea Templului în anul 19 î.Hr., a avut nevoie de mai multă apă care să fie adusă în zona Templului. În zona Betleemului era o sursă de apă foarte potrivită pentru zona Templului. Aşadar, Irod a construit apeducte, pe o distanţă de 9 km şi prin aceste apeducte apa venea de la Betleem până în zona Templului.

Vă aduceţi aminte când Domnul Isus Se afla la Ierusalim şi unul dintre turnurile pe care Irod le construise s-a prăbuşit şi a ucis mai mulţi oameni? Turnul acela despre care vorbeşte Biblia era de fapt o parte din apeductul pe care Irod l-a construit.

Arhitectul din Tel-Aviv a cunoscut faptul că au rămas câteva rămăşiţe ale acestui apeduct. Rămăşiţele nu erau aproape de munte, dar el şi-a dat seama care era nivelul apei în momentul în care curgea prin apeduct. El şi-a dat seama că apa ajungea în cetate, în zona dintre cele două moschei. Pe vremea aceea nu existau pompe electrice prin care apa să fie pompată, ci totul trebuia să funcţioneze potrivit gravitaţiei.

În locul unde este Domul Stâncii este o stâncă, şi din cauza acestei stânci este imposibil ca Templul să fi fost construit pe acest loc … De ce? Pentru că stânca era mult mai înaltă decât apeductul şi nu ar fi putut ca apa să meargă în sus.

În felul acesta, arhitectul din Tel-Aviv a demonstrat că pe locul Domului Stâncii nu a fost Templul din Ierusalim.

Arhitectului nu i s-a îngăduit să excaveze mai mult în zona Templului. Atunci el a făcut rost de un echipament special cu raze x, aparatură care poate să măsoare căldura pe care o degajă rocile sau stâncile. El a reuşit să măsoare căldura pentru toată zona muntelui, după ce soarele apunea. Orice zonă care nu avea stâncă în jurul ei îşi pierdea căldura foarte repede, pe când zonele care conţineau rocă solidă îşi menţineau căldura foarte bine. Astfel, arhitectul a descoperit că dedesubtul muntelui este ca un fel de groapă.

Dacă ne uităm la tot ce spune istoria antică, aflăm că a existat un istoric pe nume Flavius Josephus, care era evreu şi care a trăit în vremea când Templul a fost distrus în anul 70 d.Hr. Acest istoric a lăsat foarte multe informaţii, în special cu privire la măsurători …

Ce a spus Flavius Josephus? El a spus că Templul a fost construit pe o zonă care părea ca o groapă şi că în locul de stâncă era fortăreaţa Antonia [pe locul actual al Domului Stâncii].
Toate informaţiile care s-au adunat până acum indică faptul că pe stânca unde se află Domul Stâncii nu a fost niciodată Templul. Ar fi fost imposibil, pentru că apa nu ar fi putut ajunge la acel nivel. Deci s-a ajuns la concluzia că în locul unde ajungea apa în oraş şi unde era groapa ar fi fost Sfânta Sfintelor.

Zidul Plângerii, unde se închină astăzi evreii, se află în zona dintre cele două moschei.
Arhitectul din Tel-Aviv a fost pur şi simplu uimit când a studiat arhitectura Domului Stâncii şi a Moscheii Aqsa. Deoarece era arhitect de meserie, el cunoştea stilurile diferite de construcţie şi a cunoscut care au fost stilurile potrivite secolelor în care s-au ridicat construcţiile.

Pe acest arhitect l-a interesat foarte mult pietrele din care era alcătuit Zidul Plângerii. El a descoperit că aceste pietre din Zidul Plângerii nu sunt la fel cu pietrele pe care le-a folosit Irod când a extins şi renovat Templul. Până când acest arhitect a făcut aceste cercetări, toată lumea a crezut că Zidul Plângerii a fost construit de Irod cel Mare.

Arhitectul s-a dus în Liban, unde există un templu construit de împăratul roman Hadrian în cinstea lui Zeus. El a observat că pietrele acestui templu din Liban sunt la fel cu cele din Zidul Plângerii. Arhitectul a reuşit să obţină un plan privit de sus al templului lui Zeus din Liban. Arhitectul a mai ştiut că în anul 135 d.Hr. Hadrian a construit un templu dedicat lui Zeus tocmai pe muntele Templului din Ierusalim. El a luat planul templului lui Zeus din Liban şi l-a aşezat deasupra planului care reprezenta muntele Templului. Templul lui Zeus din Liban se potrivea cu forma zonei care era între Domul Stâncii şi Moscheea Aqsa.

Aşa că evreii au demonstrat astăzi că Templul se afla tocmai în zona dintre cele două moschei şi că ei ar putea să se apuce să construiască Templul, fără să-i deranjeze pe arabi şi fără să le dărâme moscheile.

V-am dat toate aceste detalii ca să vă demonstrez că scena este pregătită pentru ca Anticristul să vină şi să-i ajute pe evrei să-şi reconstruiască Templul, la începutul Necazului cel Mare. Acest Templu va fi spurcat de Anticrist la jumătatea Necazului cel Mare şi va fi distrus de Hristos la cea de-a doua Lui venire, venire pentru a-Şi aşeza Împărăţia.

VIDEO by Alfa Omega TV

Anunțuri

7 comentarii (+add yours?)

  1. Tim Dubhy
    Ian 10, 2014 @ 12:34:13

    POSTEZ UN FRAGMENT DINTR-UN STUDIU PE CARTEA „EZECHIEL”, FACUT LA SCOALA BIBLICA DIN TALMACIU IN IANURIE 1999, DE CATRE UN PROF. SCOTIAN DIN EDINBURGH, ERIC SCOTT

    5) Templul din Apocalipsa 11:1-2 [Templul din timpul Necazului cel Mare]
    Observaţi că apostolului Ioan i s-a spus să măsoare acest Templu; dar nu ni se dau măsurătorile. Apostolul Ioan spune că timp de 42 de luni [3 ani şi jumătate], cetatea cea sfântă va fi călcată în picioare de Neamuri. Aceşti 3 ani şi jumătate – din v.2 – reprezintă a doua jumătate din perioada de 7 ani ai Necazului cel Mare. Deci în timpul Necazului cel Mare va fi un Templu la Ierusalim, unde Anticristul îşi va aşeza chipul său [idolul] în Sfânta Sfintelor la jumătatea Necazului cel Mare.

    În momentul de faţă israeliţii sunt confruntaţi cu o problemă destul de mare în ceea ce priveşte reconstrucţia Templului. Oricum, în momentul de faţă, ei nu pot să se apuce să reconstruiască Templul pentru că muntele pe care trebuie să reconstruiască Templul nu aparţine lor, ci aparţine arabilor, unde arabii au două moschei: moscheea Domul Stâncii [moscheea cu cupola de aur] şi moscheea Aqsa. Domul Stâncii se află în Nord-Vestul ariei Templului, iar moscheea Aqsa se află în Sud-Estul ariei Templului.
    Până în prezent s-a presupus că Templul a fost construit pe locul Domului Stâncii. Aşa că era imposibil pentru evrei să se apuce să construiască Templul în locul acesta, deoarece acolo se află Domul Stâncii. Această moschee este unul dintre monumentele cele mai sacre pentru musulmani. Aici se află Piatra sfântă, „Kaaba”. Dacă evreii ar îndrăzni să dărâme această moschee, precis ar izbucni un Al Treilea Război Mondial.
    Una dintre dificultăţile evreilor este că arabii nu vor să le îngăduie să facă excavaţii pe munte. Evreii nu au voie să facă nimic pe acest munte al Templului. Aşadar, este foarte greu să descopere şi locul Templului şi să înceapă construcţia Templului pe locul fostului Templu.

    Cu toate acestea, un arhitect din Tel-Aviv a făcut mai multe investigaţii. Însă înainte de acest arhitect şi de investigaţiile lui, arheologii au examinat zona Templului pe nişte planşe. Dar arhitectul acesta din Tel-Aviv a vrut să vadă şi lucrurile care erau la nivelul perpendicular, privitoare la înălţimea Templului şi a zonei.
    În timpul domniei sale, Irod cel Mare, care a început renovarea Templului în anul 19 î.Hr., a avut nevoie de mai multă apă care să fie adusă în zona Templului. În zona Betleemului era o sursă de apă foarte potrivită pentru zona Templului. Aşadar, Irod a construit apeducte, pe o distanţă de 9 km şi prin aceste apeducte apa venea de la Betleem până în zona Templului.
    Vă aduceţi aminte când Domnul Isus Se afla la Ierusalim şi unul dintre turnurile pe care Irod le construise s-a prăbuşit şi a ucis mai mulţi oameni? Turnul acela despre care vorbeşte Biblia era de fapt o parte din apeductul pe care Irod l-a construit.
    Arhitectul din Tel-Aviv a cunoscut faptul că au rămas câteva rămăşiţe ale acestui apeduct. Rămăşiţele nu erau aproape de munte, dar el şi-a dat seama care era nivelul apei în momentul în care curgea prin apeduct. El şi-a dat seama că apa ajungea în cetate, în zona dintre cele două moschei. Pe vremea aceea nu existau pompe electrice prin care apa să fie pompată, ci totul trebuia să funcţioneze potrivit gravitaţiei.
    În locul unde este Domul Stâncii este o stâncă, şi din cauza acestei stânci este imposibil ca Templul să fi fost construit pe acest loc … De ce? Pentru că stânca era mult mai înaltă decât apeductul şi nu ar fi putut ca apa să meargă în sus.
    În felul acesta, arhitectul din Tel-Aviv a demonstrat că pe locul Domului Stâncii nu a fost Templul din Ierusalim.
    Arhitectului nu i s-a îngăduit să excaveze mai mult în zona Templului. Atunci el a făcut rost de un echipament special cu raze x, aparatură care poate să măsoare căldura pe care o degajă rocile sau stâncile. El a reuşit să măsoare căldura pentru toată zona muntelui, după ce soarele apunea. Orice zonă care nu avea stâncă în jurul ei îşi pierdea căldura foarte repede, pe când zonele care conţineau rocă solidă îşi menţineau căldura foarte bine. Astfel, arhitectul a descoperit că dedesubtul muntelui este ca un fel de groapă.

    Dacă ne uităm la tot ce spune istoria antică, aflăm că a existat un istoric pe nume Flavius Josephus, care era evreu şi care a trăit în vremea când Templul a fost distrus în anul 70 d.Hr. Acest istoric a lăsat foarte multe informaţii, în special cu privire la măsurători …
    Ce a spus Flavius Josephus? El a spus că Templul a fost construit pe o zonă care părea ca o groapă şi că în locul de stâncă era fortăreaţa Antonia [pe locul actual al Domului Stâncii].
    Toate informaţiile care s-au adunat până acum indică faptul că pe stânca unde se află Domul Stâncii nu a fost niciodată Templul. Ar fi fost imposibil, pentru că apa nu ar fi putut ajunge la acel nivel. Deci s-a ajuns la concluzia că în locul unde ajungea apa în oraş şi unde era groapa ar fi fost Sfânta Sfintelor.
    Zidul Plângerii, unde se închină astăzi evreii, se află în zona dintre cele două moschei.
    Arhitectul din Tel-Aviv a fost pur şi simplu uimit când a studiat arhitectura Domului Stâncii şi a Moscheii Aqsa. Deoarece era arhitect de meserie, el cunoştea stilurile diferite de construcţie şi a cunoscut care au fost stilurile potrivite secolelor în care s-au ridicat construcţiile.
    Pe acest arhitect l-a interesat foarte mult pietrele din care era alcătuit Zidul Plângerii. El a descoperit că aceste pietre din Zidul Plângerii nu sunt la fel cu pietrele pe care le-a folosit Irod când a extins şi renovat Templul. Până când acest arhitect a făcut aceste cercetări, toată lumea a crezut că Zidul Plângerii a fost construit de Irod cel Mare.
    Arhitectul s-a dus în Liban, unde există un templu construit de împăratul roman Hadrian în cinstea lui Zeus. El a observat că pietrele acestui templu din Liban sunt la fel cu cele din Zidul Plângerii. Arhitectul a reuşit să obţină un plan privit de sus al templului lui Zeus din Liban. Arhitectul a mai ştiut că în anul 135 d.Hr. Hadrian a construit un templu dedicat lui Zeus tocmai pe muntele Templului din Ierusalim. El a luat planul templului lui Zeus din Liban şi l-a aşezat deasupra planului care reprezenta muntele Templului. Templul lui Zeus din Liban se potrivea cu forma zonei care era între Domul Stâncii şi Moscheea Aqsa.
    Aşa că evreii au demonstrat astăzi că Templul se afla tocmai în zona dintre cele două moschei şi că ei ar putea să se apuce să construiască Templul, fără să-i deranjeze pe arabi şi fără să le dărâme moscheile.
    V-am dat toate aceste detalii ca să vă demonstrez că scena este pregătită pentru ca Anticristul să vină şi să-i ajute pe evrei să-şi reconstruiască Templul, la începutul Necazului cel Mare. Acest Templu va fi spurcat de Anticrist la jumătatea Necazului cel Mare şi va fi distrus de Hristos la cea de-a doua Lui venire, venire pentru a-Şi aşeza Împărăţia.

    • rodi
      Ian 10, 2014 @ 14:09:54

      Tim,
      multumesc pentru contributia asta extrem de interesanta, am adaugat fragmentul acesta mai sus in articol. Cine stie ce se afla sub moscheele islamice, am citit mai de mult ca unii rabini cred ca chivotul legamantului este acolo. Sunt lucruri interesante la care meditam si noi cateodata…

      • Tim Dubhy
        Ian 11, 2014 @ 03:04:32

        Rabinii pot sa creada ce vor ei, dar numai scorneli soct… mai bine ar crede in Isus, pe care Il tot resping inca!
        Chivotul NU A MAI FOST in al doilea Templu, cel zidit dupa intoarcerea lui Zorobabel si Ezra… nu se stie ce s-a intamplat cu el..se spune ca fost rapit la cer de Domnul… avand in vedere ca acest obiect reprezenta prezenta Domnului in modul cel mai profund, era ceva important… dar nu se mai spune nimic despre el dupa asediul si daramarea Ierusalimului in timpul lui Nebucadnetar!
        DECI, nu are cum sa fie printre ruine, sub moschei, ceva ce nu a mai fost acolo de ceva vreme!

        • rodi
          Ian 11, 2014 @ 19:08:02

          Tim, bine ar fi sa creada in Isus! Dar sunt impietriti si doar cativa Il primesc pe Isus ca Mesia. Am ceva materiale cu Ron Wyatt care nu am reusit sa le urmaresc, dar cu timpul… Noi nu stim ce stiu ei din excavatiile lor si ce tin ascuns. Daca ai timp pe viitor, uite aici linkul si video este subtitrat in L. Romana – https://www.youtube.com/channel/UCE3Dj5h5hs-BTVrEeK3eN7w/search?query=chivotul+
          nu vreau sa-ti dau de lucru, dar daca vei ajunge la ele inaintea mea si vrei sa comentezi asupra lor, pot sa iti postez un articol despre Wyatt si la noi pe blog.

          • Tim Dubhy
            Ian 12, 2014 @ 04:25:25

            oare cat e real si cat poate fi vb de altceva ce seamana? Nu stiu!

            TOTUSI, chiar si asa, FARA SLAVA LUI DUMNEZEU, „shekaniah” (sau „shekina”), asupra sa, simbolizand prezenta directa a lui Dumnezeu, chivotul ramane un simpolu obiect…. caci slava shekinah era ceea ce il diferentia de „alte chivoturi”… iar slava lui Dumnezeu parasise Templul lui Solomon in vremea lui Zedechia, Ezechiel avand vedenia departarii slavei in anul 592 i.Hr.

            redau mai jos, pe aceasta tema, cateva fragmente din comentariul amintit, facut de Eric Scott!

            Ezechiel 9 v.3 – Ezechiel vede începutul ridicării [îndepărtării] slavei lui Dumnezeu
            Teocraţia ajungea la capăt … Vă aduceţi aminte că Templul era împărţit în două părţi: Locul Sfânt şi Locul prea sfânt. În Locul prea sfânt era chivotul legământului; şi acolo era prezenţa slavei lui Dumnezeu.
            În v.3 ni se spune că slava lui Dumnezeu, shekaniah, s-a îndreptat spre pragul Templului. Acesta este pasul nr.1 în ridicarea [îndepărtarea] slavei lui Dumnezeu.

            Viziunea îndepărtării slavei lui Dumnezeu din Ierusalim (Ezechiel 10:1-22)

            Ezechiel 10 v.3-5 – Observaţi că heruvimii erau în partea de sud a curţii interioare, lângă stâlpul Boaz. De ce se aflau ei în partea de sud? Pentru că în partea de nord era acel idol al geloziei.
            Observaţi, în v.4, că slava lui Dumnezeu s-a îndreptat spre pragul Templului. În Ezechiel 9:3, Ezechiel văzuse deja ce a văzut aici. Dar relatarea acestui eveniment îi confirma faptul că slava lui Dumnezeu se îndepărta. În acelaşi timp, Ezechiel aude vâjâitul aripilor heruvimilor. Şi lucrul acesta reprezintă glasul lui Dumnezeu; ceea ce însemna că Dumnezeu încă îi vorbea lui Ezechiel, încă vorbea oamenilor. Însă slava lui Dumnezeu se îndepărta.
            Teocraţia avea să se destrame; slava lui Dumnezeu din Templu avea să plece. Iar Ezechiel avea să vadă o nouă viziune cu privire la slava lui Dumnezeu, viziune cu privire la heruvimi.

            Ezechiel 10 v.18-22 – Observaţi acum ce s-a întâmplat! La v.18 ni se spune că „slava lui Dumnezeu a plecat din pragul Templului”, şi s-a dus până la poarta de răsărit [Est] a Templului, în curtea exterioară a Templului (v.19). Trebuie să vă reamintesc câteva lucruri despre geografia din exteriorul Ierusalimului! Templul avea faţa către răsărit [Est]. La răsărit era o vale şi un pârâu, pârâul Chedron, curgea prin acea vale. Dincolo de această vale a Chedronului se înalţă Muntele Măslinilor. Lângă Muntele Măslinilor este grădina Ghetsimani.
            Haideţi să vedem care a fost traseul pe care s-a îndepărtat slava lui Dumnezeu, shekaniah, din Templul de la Ierusalim! Deci din Sfânta Sfintelor, din Templu, slava lui Dumnezeu s-a îndreptat către pragul Templului, şi apoi a ajuns la poarta de răsărit a Templului. Se pare că Dumnezeu parcă nu voia să plece din Ierusalim. Dar slava lui Dumnezeu se depărta încet. Pe vremea lui Samuel, când el era încă un băiat, filistenii au furat chivotul legământului. Soţia acelui preot rău, Fineas II, a născut când acesta a murit şi i-a pus fiului ei numele I-Cabod, care însemna „Nu mai e slavă” şi reprezenta faptul că nu mai era slava lui Dumnezeu în Israel [la Şilo]. Aici, trebuie să fim atenţi ca să nu cumva să întristăm Duhul Sfânt! Eu cred, din Scriptură, că Dumnezeu m-a mântuit în chip veşnic. Dar în acelaşi timp cred că slava lui Dumnezeu poate fi îndepărtată din viaţa mea, pentru că eu pot să-L întristez pe Duhul Sfânt.

            „De ce a luat Ezechiel atâta spaţiu pentru a descrie Templul din Împărăţia de 1000 de ani?” Iată două motive:
             Templul era simbolul vizibil al prezenţei lui Dumnezeu în mijlocul poporului Său. Preludiul judecăţii lui Israel începe când slava [gloria] lui Dumnezeu pleacă din Templul de la Ierusalim (Ezec.8-11). Punctul culminant al restaurării ca naţiune a lui Israel va fi atunci când slava lui Dumnezeu [în Persoana Domnului Isus] reintră în noul Templu din Ierusalim (Ezec.43:1-5).
             noul Templu va deveni o imagine vizibilă a relaţiei lui Israel cu Dumnezeu prin Noul Lui Legământ. Din moment ce Dumnezeu dă instrucţiuni detaliate cu privire la construcţia Cortului Întâlnirii [semnul legământului mozaic], ca să acompanieze inaugurarea legământului mozaic (Ex.25-40), nu este neobişnuit ca El să dea detalii cu privire la construirea noului centru de închinare, Templul din Împărăţia de 1000 de ani [semnul Noului Legământ], acompaniind Noul Legământ. Acest Templu va fi punctul central al manifestării vizibile a noii relaţii a poporului Israel cu Dumnezeul Său.

            Mulţi teologi l-au acuzat pe Ezechiel că a scos anumite lucruri cu privire la Templu. De exemplu, în Templul despre care vorbeşte Ezechiel nu există chivotul legământului; nu există nici sfeşnicul „MENORAH”, care trebuia să lumineze Templul. Dar în noul Templu nu mai este nevoie de chivot, pentru că slava lui Dumnezeu va fi acolo în Persoana Domnului Isus. Nu va fi nevoie nici de sfeşnic, pentru că Domnul Isus este Lumina lumii. Mai mult decât atât, Ezechiel a fost acuzat că a făcut şi o greşeală în ceea ce priveşte sărbătorile Israelului. Dacă ne uităm la cele şapte sărbători ale Israelului, în Levitic 23, găsim un plan cu privire la modul în care Dumnezeu Îşi va aduce Împărăţia Sa prin Israel.
            Sărbătoarea principală din cele şapte sărbători este Ziua Ispăşirii . Atunci marele preot intra în Locul prea sfânt şi stropea cu sângele jertfei capacul ispăşirii, ceea ce reprezenta ispăşire pentru tot poporul. Această jertfă nu va mai exista în timpul Împărăţiei de 1000 de ani, pentru că Domnul Isus a fost jertfa de ispăşire.

            • rodi
              Ian 13, 2014 @ 00:32:24

              Tim,
              e foarte interesant ce ai scris/citat. Pentru evrei, a gasi chivotul legamantului ar insemna mult. Cine stie daca nu anticristul va avea ceva de a face cu excavatii acolo pe viitor… Dumnezeu e suveran si nu se va intampla nimic fara voia Lui si ca sa isi inplineasca insusi planul Lui bine intocmit dinaintea existentei noastre.

              • Tim Dubhy
                Ian 13, 2014 @ 07:16:39

                Ia gandeste-te putin!
                Cine a dat Chivotul si cu ce scop? A fost ceva venit din partea vreunui om?
                Pot sa vrea evreii cat vor, daca Dumnezeu nu le mai da un nou chivot, pot sa spere ei.. ce cere Dumnezeu acumm de la ei este sa Il accepte pe Isus ca Mesia! Ca Mesia Rascumparator (Mesia Mantuitor)! Isus este „Chivotul” pe care Il vor primi…deoarece toate obiectele Cortului (ulterior ale Templului) indreptau atentia spre Mesia si erau simboluri ptr El! REPET> „Dar în noul Templu nu mai este nevoie de chivot, pentru că slava lui Dumnezeu va fi acolo în Persoana Domnului Isus.”

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

%d blogeri au apreciat asta: