Beniamin Fărăgău – Conferinţa Apocalipsa – Biserica Bethel Abbotsford, Vancouver, British Columbia, Sesiunile 1-4

Multumim mult sorei Ana Badiu pentru informatii asupra acestei conferinti si pentru linkurile video!

Beni Faragau Vancouver ian 2014

Conferinţa „Apocalipsa”- Beniamin Fărăgău
Privire de ansamblu- Sesiunea 1 – 16 Ian ’14
Cum interpretăm o astfel de carte?

Câteva notiţe din fiecare video:
Cele patru şcoli de interpretare asupra cărţii Apocalipsa:

  • preteristă
  • istoricistă
  • futuristă
  • idealistă
  • + Paschal liturgică, Esoterică, Uceniciei Radicale, Paschal Spirituală, Estetică şi Literară, Academică

Cartea este tălmăcită şi rastălmăcită dealungul istoriei bisericii. Când deschizi o carte in Biblie, trebuie să cunoşti forma literară din ea. Natura cărţii determină modul in care ea este interpretată. Mesajul central al cărţii este extrem de clar. Dumnezeu este pe tronul Lui şi are in palme istoria şi in ultima instanţă, istoria se va termina aşa cum a hotărât El. Dumnezeu este pe tron. Dumnezeu domneşte.

  1. Exista un context literar al cărţii şi Apocalipsa este o carte mai ciudată ca celelalte.
  2. Exista un context istoric al cărţii şi
  3. Exista un context teologic al cărţii.

Orice text biblic este determinat de primele 3 contexte, orice text biblic. Ca să inţelegi Scriptura, noi venim peste o prăpastie de milenii la cartea aceasta, mai bine de 2,000 de ani. Ca să înţelegi Scriptura, mai întâi trebuie sa pui întrebarea: Ce a însemnat textul pentru ei- atunci şi acolo? Si abia, pe urmă, poţi sa întrebi ce înseamnă textul pentru noi, acum şi aicea. Cu alte cuvinte, vom încerca in zilele acestea sa ne gândim la biserică, sau bisericile locale, şi abia pe urmă sa venim la biserica noastră, să vedem ce înseamnă textul pentru noi.

V-am spus ca natura cărţii determină modul în care interpretăm o carte. In cartea Apocalipsa avem cel putin 3 forme literare majore:

  1. Profeţie
  2. Literatură epistolară (Scrisori sau epistole trimise celor 7 biserici)
  3. O formă ciudată a acestei scrieri pe care teologii o numesc ‘Scriere Apocaliptică’

(Lista completă: 1.Narativ-istorice 2.Legale 3.Poetice 4.Inţelepciune 5.Profetice 6.Pilde)
Intrebarea este: De unde să ştiu prin care din aceste porţi să intru in cartea Apocalipsa?

Ce spune Ioan despre propria sa scriere? In primul capitol al cărţii avem

  1. 1:1-3    O introducere profetică
  2. 1:4-8   O introducere epistolară
  3. 1:9-20 O introducere apocaliptică

notiţe din primele 6 minute – VIDEO by Biserica Bethel

Conferinţa „Apocalipsa”- Beniamin Fărăgău
Privire de ansamblu- Sesiunea 2 – 16 Ian ’14
Cum au fost ajutate sa biruiasca cele 7 biserici?

O parte mai dificilă, dar absolut fundamentală pentru biserica de azi. Când vorbim despre Apocalipsa ne gândim la tot felul de scenarii apocaliptice. Ne uităm la televizor, la zilele noastre. Incercăm sa ne intrebăm: Ce înseamnă? Cand se vor împlini? Cum? Din înţelegerea mea, cheia cu care descui Cartea Apocalipsa este în Vechiul Testament, nu în scenariile apocaliptice. Din păcate, majoritatea din noi suntem slabi cunoscători ai Vechiului Testament. Prezenţa Vechiului Testament în Apocalipsa este recunoscută de absolut toţi care o studiază. Veţi găsi multe imagini din Vechiul Testament în Apocalipsa.

Conferinţa „Apocalipsa”- Beniamin Fărăgău
Sesiunea 3 – 17 Ianuarie 2014
Cele şapte scrisori în Apocalipsa

In cele 7 scrisori, vedem că promisiunile sau binecuvântările şi blestemele au echivalenţe escatologice şi se regăsesc în ultimile capitole ale cărtii. Locul sfârşitului se defineşte în raport cu Hristos. Dacă se rupe relaţia cu Hristos, se stinge lumina. Cand sfeşnicul este luat din locul lui, raţiunea existenţei acelei biserici încetează. Toate ameninţările au echivalenţe escatologice. Si toţi comentatorii sunt de acord asupra faptului  că ameninţările sunt extrem de serioase.

Conferinţa „Apocalipsa”- Beniamin Fărăgău
Sesiunea 4 – 17 Ianuarie 2014
Strategia Cerului Cap. 4 & 5

Răspuns la o întrebare din sală (primele 15 minute)

Ioan împlineste funcţia de profet, mai ales pentru Ierusalim- Mai este un aspect. Dacă este adevărat ca Apocalipsa este scrisă în anii 68, 69, evenimentul în curând este pedeapsa lui Dumnezeu. Atunci când textul spune, „Iată ca eu vin curand,” dragii mei trebuie sa vă gândiţi în primul rând la poporul evreu. Poporul evreu, când Pilat a venit şi a zis, „Nu găsesc nici un rău la omul acesta,” ce au strigat ei? „La moarte! Răstigneşte-L! Sângele Lui să fie asupra noastră şi asupra copiilor noştri.” Domnul Isus a vorbit despre hula împotriva Duhului Sfânt în Evanghelii şi a zis, „Oricine vorbeşte impotriva Fiului omului, i se va ierta, oricine va huli împotriva Duhului Sfînt, nu va căpăta iertare în veac: ci este vinovat de un păcat vecinic”. Când în curtea lui Pilat au cerut sângele lui Hristos asupra lor, au vorbit împotriva Fiului omului. Ce a făcut Dumnezeu? In loc să-i strivească, Evanghelia a fost propovaduită mai întâi iudeilor, apoi nouă, celorlalţi. Cu alte cuvinte, harul le-a fost oferit şi lor. Dar când ei ca şi popor au respins harul lui Dumnezeu (Fapte. Ap. 4), Dumnezeu i-a aruncat la coada randului şi va sta de vorba cu ei ca popor când va intra numărul deplin al neamurilor.

Din acest punct de vedere, când Dumnezeu se arată peste poporul Sau, se arată fie în binecuvantare, fie în blestem. Dragii mei, n-a trecut foarte mult timp şi Dumnezeu s-a arătat în pedeapsa peste poporul Israel. La anul 132, 135, va duce la scoaterea lor din cetatea sfânta. Templul este darâmat şi ei ajung în marea dispersie, după care s-au întors în anul 1948. Atunci s-a infiinţat statul Israel. Istoria a intrat pe ultima linie dreaptă şi numai Dumnezeu ştie cum se vor precipita evenimentele. Dar încă n-a venit vremea să-L planga pe Cel ce l-au strapuns. Te duci in Ierusalim astăzi, din 10 evrei, 9 sunt atei. Nu cred nici în Dumnezeu, darmitai în Isus Hristos.

La minutul 16 Fratele Fărăgău abordeaza tema: Unde este Dumnezeu când copiii lui trec prin încercări şi suferinţe?

STRATEGIA CERULUI: Capitolul 4  – vorbeşte despre absoluta suveranitate a celui ce şade pe scaunul de domnie şi în capitolul 5 – vorbeşte despre Strategia lui Dumnezeu în aşezarea Imparaţiei Lui veşnice pe pământ.

Va urma…

4 comentarii (+add yours?)

  1. Trackback: Pagina Beniamin Fărăgău – Predici si O proorocie citata de Pastorul Bisericii Baptiste IRIS 1999 | agnus dei - english + romanian blog
  2. Trackback: Beniamin Fărăgău – Conferinţa Apocalipsa – Biserica Bethel Abbotsford, Vancouver, British Columbia SESIUNEA 5 | agnus dei - english + romanian blog
  3. Trackback: Beniamin Fărăgău – Conferinţa Apocalipsa – Biserica Bethel Abbotsford, Vancouver, British Columbia, Sesiunile 1-4 | Blogul lui yon nitoiu
  4. andrei.h
    nov. 11, 2014 @ 06:25:04

    Nu etse nevoie de inteles al contextului istoric este nevoie de intelesul Spiritual.

    Dupa modelul.

    Si trupurile lor moarte vor zacea in piata cetatii celei mari, care, in inteles duhovnicesc, se cheama „Sodoma” si „Egipt”, unde a fost rastignit si Domnul lor. (Apoc.11:8)

    Care nu este dat prin interpretare (explicatie) ci prin comparatie vezi

    King James Bible
    Which things also we speak, not in the words which man’s wisdom teacheth, but which the Holy Ghost teacheth; comparing spiritual things with spiritual.
    1 Corinthians 2:13

    Poate totusi intelege cineva.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: