Ioan Basa – „CORTUL INTALNIRII” – Locul intalnirii tale cu Dumnezeu

„CORTUL INTALNIRII”
Locul intalnirii tale cu Dumnezeu
Cuvantul lui Dumnezeu ne arata ca noi suntem doar niste straini si niste calatori pe acest pamant…. (Evr.11:13) si (1Pet.2:11)
Suntem  straini si calatori  la fel ca si Avram atunci cand a plecat din  cetatea lui de bastina (din Ur, din Caldeea), si-a pornit   spre  tara fagaduintei, spre  Canaan. (Fac.12:1-9)
Sunt multe lucruri de spus despre originea noastra si despre motivele calatoriei noastre pe acest pamant, si despre lucrarea pe care Dumnezeu o face cu noi in aceasta calatorie.
Aceste taine nu sunt obiectul acestui studiului , dar totusi voi arata doar cateva profetii referitoare la acest subiect.
Profetul Isaia ne spune ca Dumnezeu este tatal tuturor oamenilor:
  • –„Dar, Doamne, Tu esti Tatal nostru; noi suntem lutul, si Tu, olarul care ne-ai intocmit: suntem cu totii lucrarea mainilor Tale”. (Isa.64:8)
  • –„Totusi Tu esti Tatal nostru! Caci Avraam nu ne cunoaste, si Israel nu stie cine suntem; dar Tu, Doamne, esti Tatal nostru, Tu, din vesnicie Te numesti „Mantuitorul nostru”. (Isa.63:16)
  • Iar in Faptele Ap.  este spus ca” –noi toti suntem de neam din Dumnezeu” ( Fapt.17:29). (adica toata lumea isi are originea in Dumnezeu, El fiind Creatorul si Tatal tuturor). Omul initial a fost facut de Dumnezeu avand „chipul” si „asemanarea” lui Dumnezeu….dar aceste valori dumnezeiesti, au fost ulterior pervertite datorita pacatului. Locul „nasterii noastre” a fost Sionul  (Psalmul 87)
  • –•”despre Sion este zis: „Toti s-au nascut in el”, si Cel Preainalt il intareste”. (Ps.87:5) Nu voi discuta despre motivul pentru care suntem pe acest pamant, dar vreau sa mentionez doar faptul ca  Dumnezeu a facut un Plan Maret de Reabilitare si de Mantuire pentru Sion…. Pentru intreg Sionul.
  • –„Sionul va fi mantuit prin judecata, si cei ce se vor intoarce la Dumnezeu in el vor fi mantuiti prin dreptate”. (Isa.1:27)
  • –„•Striga din nou si zi: „Asa vorbeste Domnul ostirilor: „Cetatile Mele vor avea iarasi belsug de bunatati, Domnul va mangaia iarasi Sionul, va alege iarasi Ierusalimul.” (Zah.1:17)

Profetiile biblice au aratat ca Izbavitorul, Rascumparatorul si  Mantuitorul a venit din Sion

  • –„O! cine va face sa porneasca din Sion izbavirea lui Israel”? (Ps.53:6) Domnul Isus Hristos a venit sa aduca eliberarea si mantuirea celor ce-au apartinut Sionului: (Isa.61:3)
  • –„•”Da, va veni un Rascumparator pentru Sion, pentru cei ai lui Iacov care se vor intoarce de la pacatele lor, zice Domnul”. (Isa.59:20)
  • – „Duhul Domnului Dumnezeu este peste Mine, caci Domnul M-a uns sa aduc vesti bune celor nenorociti: El M-a trimis sa vindec pe cei cu inima zdrobita, sa vestesc robilor slobozenia, si prinsilor de razboi, izbavirea; … sa mangai pe toti cei intristati; sa dau celor intristati din Sion, sa le dau o cununa imparateasca in loc de cenusa, un untdelemn de bucurie in locul plansului, o haina de lauda in locul unui duh mahnit, ca sa fie numiti „terebinti ai neprihanirii”, „un sad al Domnului”, ca sa slujeasca spre slava Lui.” (Isa.61:3)
  • –„•Si atunci tot Israelul va fi mantuit, dupa cum este scris: „Izbavitorul va veni din Sion si va indeparta toate nelegiuirile de la Iacov”. (Rom.11:26)
In toate aceste profetii este vorba despre Israelul profetic si despre Sionul profetic.
Astazi traim aceste zile:
  • •Caci vine ziua cand strajerii vor striga pe muntele lui Efraim: „Sculati-va, sa ne suim in Sion la Domnul Dumnezeul nostru!” (Ier.31:6)
  • •Intoarceti-va, copii razvratiti, zice Domnul; caci Eu sunt Stapanul vostru, Eu va voi lua, pe unul dintr-o cetate, pe doi dintr-o familie, si va voi aduce inapoi in Sion. (Ier.3:14) „Va voi aduce inapoi in Sion” arata ca a fost o vreme cand omul a fost in Sion, dar din pricina pacatului a fost alungat afara din Sion.

Biblia ne arata  ca noi astazi, ne re-intoarcem din nou in Sion, acolo unde este  locul obarsiei noastre, locul destinatiei noastra si locul cetateniei noastre.(Filip.3:20)

  • –•”Cei izbaviti de Domnul se vor intoarce si vor merge spre Sion cu cantece de biruinta. O bucurie vesnica le va incununa capul, veselia si bucuria ii vor apuca, iar durerea si gemetele vor fugi!” (Isa.35:10)
    Aceste profetii minunate, se implinesc astazi sub ochii nostrii.
In toate aceste profetii este vorba despre „Sionul Ceresc”, despre „Ierusalimul Ceresc”, locul unde este mostenirea noastra  si unde este  Casa noastra (Efes.2:19).
Sub un alt aspect, Sionul  profetic mai inseamna si „Gradina Edenului”.
Dumnezeu insa stabileste conditiile  re-intoarcerii noastre acasa; conditiile  reabilitarii noastre, si conditiile  mantuirii noastre.
Apropierea noastra de Dumnezeu se face pe baza unui protocol  si Dumnezeu stabileste conditiile acestui protocol.
Acest proces al intoarcerii noastre spre Dumnezeu, al iertarii si-al  reabilitarii este aratat clar in „pilda fiului risipitor”..(LUCA 15: 11-21).
Calea intoarcerii noastre la Dumnezeu, este Domnul Isus Hristos.
–„Isus i-a zis: „EU SUNT CALEA…. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine”. (Ioan.14:6)
Aceasta „intoarcere” spre Casa Tatalui implica „trezirea” la realitate, urmata de-o rupere cu pacatul si-o  pocainta sincera.
Apoi este umblarea pe calea neprihanirii, (intoarcerea noastra inapoi de unde am cazut)….este nasterea din nou si cel mai important, este trairea in sfintenie.
Daca vreunul  din aceste elemente lipsesc, inseamna ca noi inca nu suntem pe drumul spre „casa Tatalui”….
Atata vreme cat un om inca iubeste „roscovele” si „porcii lui Satana”,(LUCA 15: 11-21) el este inca rob in aceea tara indepartata a vrajmasului.
Pozitia unui om  fata de pacat si fata de sfintenie arata locul real unde este el cu adevarat.
Si astazi bisericile noastre sunt pline de oameni care merg  spre Imparatia lui Dumnezeu.
Din nefericire o mare majoritate a “sfintilor” din zilele noastre sunt pocaiti numai cu numele si sunt crestini doar de forma.
Ei nu au o relatie adevarata cu Domnul Isus Hristos, prin Duhul Sfant….
Nu au nici macar o preocupare serioasa pentru cunoasterea lui Dumnezeu.
Nu cunosc Sfintele Scripturi….
Preocuparea lor majora nu este neprihanirea si sfintenia ci este formalismul religios si ambianta placuta care o au cu cei ce frecventeaza Casa lui Dumnezeu..
A stii cate ceva despre Dumnezeu (si chiar despre invataturile bibliei) este una, si a-l cunoaste pe El si puterea invierii Lui, si partasia suferintelor Lui, si-a te face   asemenea cu moartea Lui; (Filip.3:10)…este cu totul si cu totul altceva.
In trecute am tinut un studiu biblic in biserica din care fac parte,(Muntele Sionului),  in care am discutat despre  “Cortul Intalnirii” aratat in (Exod 24:9-18) si (Exod 25:1-40)
„Cortul Intalnirii”  este o prefigurare a Trupului lui Hristos.
Am tinut acest studiu, deoarece in Cortul Intalnirii se ascunde modul apropierii noastre de Dumnezeu (Planul  Mantuii),  pe care Dumnezeu  l-a facut in Hristos pentru mantuirea noastra.
Dumnezeu a stabilit protocolul prin care ne putem apropia de El.
S-a discutat despre modul in care elementele cortului il prefigureaza pe Domnul Hristos.
Dar am discutat si despre cele 4 nivele prefigurate in Cort, care descriu procedura apropierii noastre de Dumnezeu, nivele care arata de fapt starea spirituala a credinciosilor din bisericile noastre.
1.)  in „tabara” dar nu in Cort.
2.)  doar in curtea Cortului
3.)  in Locul Sfant
4.)  in Sfanta Sfintelor
cortul intalnirii
1.  In „tabara” dar nu in Cort.
Multi credinciosi desi sunt “in tabara lui Israel”, totusi nu au intrat nici macar in curtea Cortului Intalnirii.
Curtea era un stadiu intermediar intre a fi “afara” (in lume) si-a fi “inauntru” (in Trupul lui Hristos)..
Gardul care imprejmuia curtea era din panze de in alb si curat. Aceste panze albe erau un simbol al curatirii si-al neprihanirii….
Cine traieste in pacat NU A INTRAT NICI MACAR IN CURTEA CORTULUI INTALNIRII….
Majoritatea credinciosilor au ramas la acest nivel al “curtii exterioare”…Pentru multi nu e clar daca „sunt afara” sau „sunt inauntru”…
Cu vorbele, ei par a fi inauntru….dar cu faptele mai degraba par a fi afara..
Doar dupa ce ai intrat „pe poarta”  si esti „in Curte”, doar de aici incepe procesul apropierii de Dumnezeu, proces care are la baza curatirea si  sfintirea noastra  conform voii lui Dumnezeu.

Photo credit www.mefag.de

2.  Doar in curtea Cortului
Acolo la intrarea in curte era “altarul de arama” (sau altarul arderilor de tot) urmat de “ligheanul de arama”
„Arama” in sens profetic inseamna judecata.(Judecata lui Dumnezeu si condamnarea pacatului din viata mea)
“ALTARUL DE ARAMA”
“ALTARUL DE ARAMA” simbolizeaza rastignirea si moartea noastra pe Crucea lui Hristos. ( a nu se confunda cu botezul in apa).
Apostolul Pavel spune ca:
–“• Cei ce sunt ai lui Hristos Isus si-au rastignit firea pamanteasca impreuna cu patimile si poftele ei.” (Gal.5:24)
–“• Stim bine ca omul nostru cel vechi a fost rastignit impreuna cu El, pentru ca trupul pacatului sa fie dezbracat de puterea lui, in asa fel ca sa nu mai fim robi ai pacatului; (Romani 6::6)
–“• Acum, daca am murit impreuna cu Hristos, credem ca vom si trai impreuna cu El”, (Rom.6:8)
Aici nu este vorba despre actul simbolic al botezului in apa, ci este vorba de rastignirea practica a „omului vechi” din noi; este vorba de omorarea firii pamantesti si omorarea pacatului din viata noastra, pe Crucea lui Hristos.
Aceasta lucrare a “mortii si-a invierii” noastre se face printr-o credinta si-o pocainta sincera si adevarata si prin trairea conform Poruncilor Domnului Isus Hristos..
Doar daca-am murit impreuna cu Hristos , vom si imparati impreuna cu El….aceasta este singura cale de-a  intra in Trupul Domnului Isus Hristos.!
Tu nu mori atunci cand esti scufundat in apa botezului….ci mori atunci cand rastignesti si omori pacatul din tine tintuindu-l pe Cruce.
Avem in bisericile noastre destui  crestini botezati…dar care nu au murit niciodata impreuna cu Hristos.
„LIGHEANUL DE ARAMA”
„LIGHEANUL DE ARAMA”, simbolizeaza spalarea si curatirea noastra in Sangele Mielului.
Doar dupa ce in mod voluntar si constient ai rastignit si-ai omorat pacatul din tine,(prin pocainta),  doar apoi Sangele lui Hristos ne spala si ne curateste de acest pacat.
Este adevarat  ca Domnul Isus a murit pentru pacatosi si Sangele Lui ne curateste de orice pacat, dar aceasta „curatire” implica renuntarea constienta la pacat.
Atata vreme cat noi iubim, ascundem si cocolosim pacatul, noi oprim Sangele lui Hristos sa curateasca inima noastra.
3.  In Locul Sfant
Treapta urmatoare era intrarea “pe usa” in templul propriuzis (intrarea in Locul Sfant).
Aici in Locul Sfant era Masa cu Paini pentru pus inaintea Domnului (vreau sa mentionez ca painile acestea erau facute de oameni),
Tot aici era Sfesnicul de Aur care ardea necurmat si lumina locul Sfant, si tot aici mai era si Altarul de Aur (sau altarul tamaierii).
Painea aceasta din Locul Sfant reprezinta Cuvantul lui Dumnezeu (Luc.11:3).
Este painea cu care se hraneau preotii…( levetic 24:9)
Este „painea noastra cea de toate zilele” cu care trebue sa ne hranim  partea spirituala din noi.
Aceasta “hranire a omului duhovnicesc dinlauntru ”   (2Cor.4:16), (2Cor.4:16), trebue sa o facem in fiecare zi prin cercetarea temeinica a scripturilor, …..si mai ales, prin aplicarea lor in viata noastra.
Credinciosii au drept hrana spirituala, Cuvantul lui Dumnezeu
•–“Drept raspuns, Isus i-a zis: “Este scris: “Omul nu traieste numai cu paine, ci cu orice cuvant care iese din gura lui Dumnezeu.” (Mat.4:4)
Deci hrana noastra duhovniceasca zilnica trebue sa fie din …”Toata Scriptura”….(2Tim.3:16)
 Faptul ca painile erau facute de oameni, simbolizeaza ca noi trebue sa lucram la producerea acestor paini….Noi trebue sa cercetam Cuvantul lui Dumnezeu….
Aceasta cercetare inseamna planificare, .timp investit, si munca asidua.Painile erau facute fara aluat (aluatul reprezinta firea pamanteasca si pacatul). –„Oricine rosteste Numele Domnului sa se departeze de faradelege!” (2Tim.2:19)
Painile trebuiau framantate….(Biblia trebue crecetata, si nu numai citita ca o lectura). –„Cercetati Scripturile”… (Ioan.5:39)
Painile trebuiau folosite ca hrana pentru preoti….(Lev.24:9)
Deoarece toti cei Nascuti din Nou sunt preoti in Casa lui Dumnezeu….toti trebue sa se hraneasca zilnic din Cuvantul lui Dumnezeu.
Cati oare se “hranesc” cu painea lui Dumnezeu ?
Daca nu te hranesti cu o hrana adecvata ramai un om rahitic si nedezvoltat….
La fel este si din punct de vedere spiritual…
Painile trebuiau coapte in foc….(e vorba despre maturitatea spirituala).
Focul coace painea…..Maturitatea ta spirituala este data de Incercarile din viata ta prin care ai trecut si pe care le-ai biruit prin Cuvantul si prin fagaduintele lui Dumnezeu.
Painile trebuiau aduse si puse inaintea Domnului (tot ceea-ce tu faci, trebue sa faci pentru Slava Domnului).
Altarul de Aur (sau „altarul tamaierii”)
In Locul Sfant mai era si Altarul de Aur (sau „altarul tamaierii”).
„Altarul tamaierii”  si fumul tamaiei care se ridica zilnic (necurmat)  in Locul Sfant, reprezinta viata noastra de rugaciune. (Apoc 8:3-4)

Photo credit bbf.dipf.de

 Tamaia care era adusa si arsa pe altar trebuia sa fie doar cea poruncita de Dumnezeu…
Folosirea oricarei alte tamai era interzisa si orice neascultare era pedepsita cu moartea.
In Levetic 10 este aratata greseala pe care au savarsit-o fii lui Aaron, Nadab si Abihu.
Pedeapsa neascultarii lor a fost moartea.
Astazi multi aduc o tamaie straina si un foc strain pe altarul lui Dumnezeu.
Dar la multi nici nu se poate vorbi despre un “altar de aur” …Fara ca sa existe un „Loc Sfant” in inima ta, nu exista nici un „altar de aur”.
Pentru multi, “Rugaciunile Sfintilor”   (Apoc.5:8)   (Apoc.8:3-4)….sunt doar un foc de paie de 30-40 de secunde…..
Poate nici atat…
Cum este Locul Sfant din inima ta ?
Dar altarul acela de aur ? Este oare cu adevarat  altarul inimii tale  facut din aur curat ?
Dar tamaia ?
Ce calitate de tamaie folosesti ca sa aduci o jertfa de bun miros inaintea Domnului ?
SFESNICUL DE AUR CURAT
SFESNICUL DE AUR CURAT care era in Locul Sfant, reprezinta Lumina pe care doar cei care ajung la acest nivel spiritual o primesc din partea Duhului Sfant.
Doar lumina  Sfesnicului  lumina Locul Sfant…acolo nu mai era nici o alta sursa de lumina..
Undelemnul folosit la sfesnic reprezinta Duhul Sfant care trebue sa fie in candela inimii credinciosului.
Doar el,  “undelemnul” produce aceea flacara a sfesnicului si doar flacara produce lumina .
Daca in noi nu exista aceea inflacarare pentru  Hristos,pentru neprihanire si pentru sfintire, acest lucru ar putea sa fie deoarece noi nu avem in sfesnicul inimii noastre undelemnul, flacara si  lumina Duhului Sfant…
Inflacararea ta  pentru cercetarea Sfintelor Scripturi, pentru viata de rugaciune, pentru trairea si implinirea Poruncile Domnului Isus pentru sfintire, si pentru partasia cu Dumnezeu, este dovada clara a faptului ca Focul Duhului Sfant arde in Sfesnicul de aur curat din inima ta.
Si-acest lucru  trebue sa fie si sa se vada lamurit in viata noastra.
Cortul Intalnirii Exodul 25

4. „LOCUL PREASFANT”, sau „SFANTA SFINTELOR”

Al patrulea nivel este „LOCUL PREASFANT”, sau „SFANTA SFINTELOR”….
Aici este nivelul la care oricare credincios trebue sa ajunga in procesul apropii lui de Dumnezeu.
Ca sa ajungi la acest nivel inseamna ca ai trecut  cu bine de Curtea Cortului Intalnirii (cu „altarul arderilor de tot” si cu „ligheanul de arama”).
Inseamna ca ai trecut cu bine si prin  Locul Sfant  („masa cu paini puse inaintea Domnului”, ….”sfesnicul de aur” ….si  „altarul tamaierii”)…

Doar de-acum treci prin „perdeaua care desparte „Locul Sfant” de „Sfanta Sfintelor”
Aceasta perdea il simbolizeaza pe Domnul Isus Hristos.
Doar dupa ce ai trecut de aceasta perdea esti cu adevarat in prezenta slavei lui Dumnezeu.
Aici in Sfanta Sfintelor era Chivotul Marturiei in care era Mana, Toiagul lui Aaron si Tablele Legii….
Doar aici Dumnezeu se pogoara si sta de vorba cu cei care ajung la acest nivel.
Aici se coboara Slava lui Dumnezeu….
Aici este locul descoperirilor divine si-a revelatiilor duhovnicesti.
Doar aici la acest stadiu esti cu adevarat in partasie directa cu Dumnezeu.

Mana care era  in Chivot, era pusa intr-un vas de aur si ea era hrana care coborase direct de la Dumnezeu….(adica era Painea coborata din Cer)…(Exod.16:32)
Cei care ajung la acest nivel primesc prin Duhul Sfant o descoperire duhovniceasca directa din Cuvantul lui Dumnezeu.
Taine minunate sunt revelate prin Duhul Sfant.
Una este sa muncesti tu la facerea painilor si alta este ca Dumnezeu sa-ti dea Painea directa din Cer.
Una este sa cercetezi Scripturile si sa te documentezi ca sa-i intelegi tainele ….. si alta este ca Duhul Sfant prin Revelatie Divina, sa-ti dea direct aceasta descoperire din Cuvant
Aceasta “mana” reprezinta revelatia directa prin Duhul Sfant (sau coborata din cer ) pe care o au cei care ajung la acest nivel.
Prin aceasta revelatie directa intelegi cu adevarat cine este Dumnezeu Tatal si cine este Domnul Isus Hristos.
Toiagul reprezinta autoritatea spirituala pe care doar cei care ajung in Sfanta Sfintelor o primesc.
Este vorba despre autoritatea spirituala asupra puterilor intunericului, asupra duhurilor rautatii, asupra bolilor; asupra pacatului si asupra diavolului.
Prin aceasta autoritate, Evanghelia este vestita nu numai cu vorbe ci cu Duhul Sfant si cu Putere. (1Tes.1:5)
Prin aceasta autoritate duhovniceasca sunt vindecati bolnavii
Prin aceasta autoritate sunt eliberati demonizatii de duhurile rele care-i robesc….
Prin aceasta autoritate sunt invinse si zdrobite puterile intunericului…
Cati pot spune oare astazi:  –“Argint si aur n-am; dar ce am, iti dau: in Numele lui Isus Hristos din Nazaret, scoala-te si umbla ?!” (Fapt.3:6)
Dumnezeu are nevoie de lucratori destoinici care sa se apropie de El, asa cum El ne pretinde sa-o facem, si-astfel sa fim umpluti cu Duhul Sfant si cu Putere.
Este important sa intelegem  “focul strain” (Levetic 10:1-3) pe care fiii lui Aaron, Nadab si Abihu, l-au adus in cortul intalnirii…
In multe biserici acest “foc strain” s-ar parea ca este astazi la moda….
Dar este impotrant ca sa intelegem ce este acest “foc strain” ca nu cumva noi insine din neatentie (Ier.48:10), sa aducem inaintea Domnului un “foc strain” …si sa ne facem vinovati de necinstirea lui Dumnezeu.
http://basaioan.wordpress.com/2014/10/09/cortul-intalnirii/
http://basaioan.wordpress.com/2014/07/22/statutul-bisericii-apostolice-penticostale/
ioan basa rob si preot al lui Isus Hristos
cortul intalnirii
Reclame

12 comentarii (+add yours?)

  1. mike
    oct. 12, 2014 @ 00:51:15

    This teaching smells of a „works” salvation…..i cant put my finger on what or where it is……..but my spirit tells me this doesnt add up. Too much interpretation and too much generalizations of Christians. Nott even the book of revelation has so much symbolism..,,,and some examples are incorect. Paul recieved direct revelation from God and never taught this way. Galations 3 comes to mind and Hebrews 4…..throne of grace…..may God give us all wisdom

  2. Ioan Basa
    oct. 13, 2014 @ 01:52:22

    frate Mike
    Credinta in Jertfa Domnului Isus Hristos, (si in Cuvantul lui Dumnezeu), este o lucrare teoretica…dar aplicarea Poruncilor Domnului Isus in viata mea este o lucrare practica.

    –•”Caci dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui.”; (1Ioan.5:3)

    Daca consideri ca apropierea noastra de Dumnezeu , sau umblarea noastra in faptele bune („good deeds”, or „good works”) pe care Dumnezu le-a pregatit pentru ca noi sa umblam in ele; daca crezi ca trairea in lumina poruncilor Domnului Isus Hristos, sau Lupta noastra spirituala se incadreaza in acest „works”, …atunci poate ca ti-as da dreptate.
    Vezi frate Mike, cand eu ma lupt aspru cu trupul meu, si rastignesc in mine puterea pacatului, eu intr-un anumit fel, lucrez puternic la mantuirea mea….
    Lupta este o actiune concreta practica….O lucrare reala.
    Pocainta deasemenea este o lucrare practica….
    Cercetarea Scripturilor este o alta lucrare practica….
    Rugaciunea este o alta lucrare practica…
    Staruinta dupa Duhul Sfant…..
    Vizitarea bolnavilor….
    Ajutorarile….
    Taiatul lemnelor la batranica vaduva de pe strada mea….
    Ridicarea celui care a cazut intre talhari pe drumul Ierihonului….si transportarea lui pe magarusul meu pana la han….
    Curatarea ranilor lui ; spalarea lor cu vin si ungerea lor cu undelemn….este tot o lucrare practica…
    In Biblia mea scrie ca „Credinta fara fapte este moarta”.
    Sau nu este asa ?
    Diferenta dintre un drac si un copil al lui Dumnezeu, este ca primul desi crede ….nu face nimic.(Iacov.2:19)
    Credinta diavolului este moarta….Si asa este si el.
    Dar un copil al lui Dumnezeu transpune practic credinta lui in fapte.
    –•”Dar va zice cineva: „Tu ai credinta, si eu am faptele. Arata-mi credinta ta fara fapte, si eu iti voi arata credinta mea din faptele mele.” (Iac.2:18)
    Faptele sunt dovada practica a credintei lui teoretice….

    Vezi frate Mike, astazi bisericile noastre sunt pline de „credinciosi” care sunt ziditi pe temelia pasivitatii (bazati pe Galateni 3 si Evrei 4) si nu pe temelia Domnului Isus Hristos care spunea :

    –•Daca Ma iubiti, veti pazi poruncile Mele. (Ioan.14:15)
    –•Cine are poruncile Mele si le pazeste acela Ma iubeste; si cine Ma iubeste va fi iubit de Tatal Meu. Eu il voi iubi si Ma voi arata lui.” (Ioan.14:21)
    –•Daca paziti poruncile Mele, veti ramane in dragostea Mea, dupa cum si Eu am pazit poruncile Tatalui Meu si raman in dragostea Lui. (Ioan.15:10)

    sau pe invatatura apostolului Pavel care spunea::
    –•Trebuie ca si ai nostri sa se deprinda sa fie cei dintai in fapte bune, pentru nevoile grabnice, si sa nu stea neroditori. (Tit.3:14)
    –•Il rog ca aceasta partasie a ta la credinta sa se arate prin fapte, care sa dea la iveala tot binele ce se face intre noi in Hristos. (Filim.1:6)

    sau pe invatatura apostolului Ioan care spunea
    –•Si prin aceasta stim ca Il cunoastem, daca pazim poruncile Lui.
    –Cine zice: „Il cunosc”, si nu pazeste poruncile Lui, este un mincinos, si adevarul nu este in el.
    – Dar cine pazeste Cuvantul Lui, in el dragostea lui Dumnezeu a ajuns desavarsita; prin aceasta stim ca suntem in El.
    –Cine zice ca ramane in El trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus. (1Ioan.2:3-6)

    sau pe invatatura apostolului Iacov care spunea:
    –•Vrei, dar, sa intelegi, om nesocotit, ca credinta fara fapte este zadarnica? (Iac.2:20)
    –•Dupa cum trupul fara duh este mort, tot asa si credinta fara fapte este moarta. (Iac.2:26)
    –•Vezi ca credinta lucra impreuna cu faptele lui, si, prin fapte, credinta a ajuns desavarsita. (Iac.2:22)
    –•Vedeti, dar, ca omul este socotit neprihanit prin fapte, si nu numai prin credinta. (Iac.2:24)

    Eu cred ca tu nu ai intele la ce se refera apostolul Pavel in afirmatia pe care o face in Galateni 3.
    Pavel nu-l contrazice nici pe Domnul Hristos si nici pe Iacov, care arata importanta faptelor in viata adevaratilor credinciosi.
    De fapt nu se contrazice nici pe el insusi in afirmatiile facute in (Tit.3:14) sau (Col.1:10); sau (Filim.1:6); sau (Tit.3:8); sau (Tit.2:14); sau (Tit.2:7); sau (1Tim.6:18)
    Credinta nu anuleaza faptele, ci faptele dovedesc si intaresc credinta.

    Nu trebue sa fii de acord cu studiul meu biblic. Aceste lucruri eu le-am prezentat in Biserica din care fac parte….
    asa le inteleg eu. Tu cum le intelegi ?
    Daca o sa raspunzi la acest „reply” fa-o te rog in romaneste….
    Oicum apeciez faptul ca vorbesti egleza asa de bine.
    Sunt de acord cu ultima parte a raspunsului tau: -„may God give us all wisdom”…

    PS –in intelegerea mea, Biblia este o carte profetica. In ea Dumnezeu ne arata taine minunate….taine care sunt foarte putin intelese de multi credinciosi.

    Uite iti dau un text din profetiile biblice pe care daca vei putea sa-l explici, am sa inteleg ca totusi stii ce spui si intelegi Cuvantul lui Dumnezeu..

    Ezechiel.16:53-55
    –• „Voi aduce inapoi pe prinsii lor de razboi, pe prinsii de razboi ai Sodomei si ai fiicelor ei, pe prinsii de razboi ai Samariei si ai fiicelor ei si pe prinsii tai de razboi in mijlocul lor, ca sa-ti suferi ocara si sa rosesti pentru tot ce ai facut, slujindu-le ca o pricina de mangaiere.
    –• Astfel, surorile tale: Sodoma si fiicele ei se vor intoarce iarasi la starea lor de mai inainte, si Samaria si fiicele ei se vor intoarce iarasi la starea lor de mai inainte, si tu si fiicele tale va veti intoarce iarasi la starea voastra de mai inainte.

    uite cateva referinte ajutatoare:
    1.) Sodoma niciodata nu a avut prinsi de razboi care sa fie dusi in robie…

    2.) Sodoma nu mai exista; ea a fost nimicita
    –•”Ca si Sodoma si Gomora, si cetatile vecine, care au fost nimicite, zice Domnul,”, … (Ier.49:18)
    –•”V-am nimicit ca pe Sodoma si Gomora, pe care le-a nimicit Dumnezeu”… – (Amos.4:11)
    –•dar, in ziua cand a iesit Lot din Sodoma, a plouat foc si pucioasa din cer si i-a pierdut pe toti. (Luc.17:29)

    3.) Oare Dumnezeu va restaura Sodoma din nou la starea de perversitate si stricaciune la care era ea mai inainte ? De ce ar face-o?
    –•”Oamenii din Sodoma erau rai si afara din cale de pacatosi impotriva Domnului. (Fac.13:13)

    si totusi El promite si spune: –„Astfel, … Sodoma si fiicele ei se vor intoarce iarasi la starea lor de mai inainte” (Ezec.16:55)
    O fi gresit Dumnezeu in afirmatia lui ?

    -„may God give us all wisdom”..
    Multa pace frate Mike.

  3. Trackback: Ioan Basa – “CORTUL INTALNIRII” – Locul intalnirii tale cu Dumnezeu | Blogul lui yon nitoiu
  4. mike
    nov. 23, 2014 @ 19:50:28

    Cum putem sa ne sfintim?……..in mod pratic? Oare asa cum a cerut Dumnezeu la Israelites cind se dadea legea pentru prima data? Exod 19:10-15.
    Sau cind David a mâncat pâinea sfințită din 1 sam 21:5
    El sa curătat si sa sfintit. ……si noi trebuie sa facem la fel astăzi cind ne apropiem de Dumnezeu?

    • Ioan Basa
      nov. 24, 2014 @ 01:35:58

      M-as fi bucurat daca mi-ai fi dat un raspuns la intrebarea pe care ti-am pus-o.
      Cat priveste „sfintirea”, eu zic ca mai intai ar trebui sa clarificam si sa definim
      „ce este sfinirea”.
      Apoi ar trebui sa intelegem cum se obtine sfintirea.
      Cine sau Ce ne confera sfintirea noastra
      Si desigur ar trebui sa discutam si sa intelegem relatia care exista intre neprihanire si sfintire.

      Sfintirea noastra este o porunca primita de la Dumnezeu.
      •Caci este scris: „Fiti sfinti, caci Eu sunt sfant”. (1Pet.1:16)
      •Voi sa-Mi fiti sfinti, caci Eu sunt sfant, Eu, Domnul; Eu v-am pus deoparte dintre popoare ca sa fiti ai Mei. (Lev.20:26)

      Fara sfintire nu-L vom vedea pe Dumnezeu.
      •Urmariti …. sfintirea, fara de care nimeni nu va vedea pe Domnul. (Evr.12:14)

      Sfintirea in intelegerea mea inseamna mult mai mult decat „o punere deoparte”,
      asa cum se sugereaza de multi te-ologi.
      „Sfintirea” este „un rod”(Rom.6:22); este un proces (2Cor.7:1)(Rom.6:19); este „o natura dumnezeiasca”(1Pet.1:16)… si este „o stare”(Ps.93:5) (Amos.4:2).
      Dar despre acestea poate vom vorbi cu alta ocazie.

    • mike
      nov. 24, 2014 @ 10:53:38

      Dumnezeu nea lasat fapte bune ca sa umblam in ele. Efeseni 2:10.
      Textul din ezekie 16 e vorba la o restaurare pe care a avot-o israel inainte sa cada in păcat. …fiindcă sunt prinsi de inselaciunea pacatul. Romani 1.

  5. mike
    nov. 24, 2014 @ 11:08:19

    Interesanta discutie!! Am avut aceleasi intrebari ca ale lui Mike. -Fiindca auzeam de la amvon –Noi suntem sfinti !!- dar vedeam in comportamentul lor tocmai inversul . Dupa multe cautari am aflat ca – a te sfiintii, inseamna a te goli de tine insuti si sa te umpli de Christos in fiecare zi(El, cel din tine e Sfintul -bine inteles atita timp cit IL ai pe EL in tine–altfel ??-nema sfintire- Gal.2-20l). Apoi lasat condus de Duhul Sfint care va face ca eu sa rodesc (Gal.5-18-26) –Tot Ap Pavel ne spune –Pot totul in Christos care ma intareste- De aici si faptele enumerate de ioan Basa se pot face de credincios cu tragere de inima plin de bucurie ca a putut sa arate lumii ce fel de Stapin are – si care atrage atentia celor nepocaiti ca intradevar Dumnezeu e mare , plin de dragoste si de indurare si prin asta sa aleaga si ei, calea mintuirii . A te umple de Christos si a face fapte dupa voia Lui Dumnezeu e partea(our work) ce ni se cuvine(mandatory) noua sa o facem ca sa fim placuti Lui Dumnezeu. I am wrong? Happy Thanksgiving!! and Blessing

  6. mike
    nov. 24, 2014 @ 11:10:08

    Ma iertati ca am scris cu i mic–Ioan Basa–

  7. Marius M
    nov. 24, 2014 @ 11:47:23

    La studii biblie la care am fost azi dimineata, tema a fost Romai 12:10-12

    Iubiţi-vă unii pe alţii cu o dragoste frăţească. În cinste, fiecare să dea întâietate altuia. În sârguinţă, fiţi fără preget. Fiţi plini de râvnă cu duhul. Slujiţi Domnului.
    Bucuraţi-vă în nădejde. Fiţi răbdători în necaz. Stăruiţi în rugăciune.

    Cind facem asa identitatea noastra ca sfinti se actualizaza in sfintire in mod practic

  8. Ioan Basa
    nov. 24, 2014 @ 12:20:55

    Frate Mike
    Faptele noastre bune nu ne confera nici sfintirea si nici mantuira.noastra prin har.

    Sfintirea noastra este direct proportionala cu apropierea noastra de Dumnezeu.
    Dumnezeu (apropierea de Dumnezeu) ne sfinteste.
    •Moise a zis lui Aaron: „Aceasta este ce a spus Domnul, cand a zis: „Voi fi sfintit de cei ce se apropie de Mine (Lev.10:3)
    •Dar acum, odata ce ati fost izbaviti de pacat si v-ati facut robi ai lui Dumnezeu, aveti ca rod sfintirea…. (Rom.6:22)
    • ” Tatal M-a sfintit si M-a trimis in lume?” (Ioan.10:36)

    Jertfa Domnului Isus Hristos (Sangele Domnului Isus Hristos) ne sfinteste
    Evrei.10:29
    •Cu cat mai aspra pedeapsa credeti ca va lua cel ce va calca in picioare pe Fiul lui Dumnezeu, va pangari sangele legamantului, cu care a fost sfintit, si va batjocori pe Duhul harului?

    • „Iata-Ma, vin sa fac voia Ta, Dumnezeule.” El desfiinteaza astfel pe cele dintai, ca sa puna in loc pe a doua.
    Prin aceasta „voie” am fost sfintiti noi, si anume prin jertfirea trupului lui Isus Hristos”.(Evrei.10:9-10)
    • „Caci printr-o singura jertfa El a facut desavarsiti pentru totdeauna pe cei ce sunt sfintiti”. (Evr.10:14)

    Duhul Sfant ne sfinteste
    • „jertfa…sfintita de Duhul Sfant. (Rom.15:16)
    • „Dumnezeu v-a ales pentru mantuire, in sfintirea Duhului si credinta adevarului”. (2Tes.2:13)
    • „…. prin sfintirea lucrata de Duhul „… (1Pet.1:1-2)

    Cuvantul lui Dumnezeu (Cuvantul Adevarului), ne sfinteste
    • „Sfinteste-i prin adevarul Tau: Cuvantul Tau este adevarul”. (Ioan.17:17)
    • „pentru ca este sfintit prin Cuvantul lui Dumnezeu si prin rugaciune.” (1Tim.4:5)

    Umblarea in neprihanire (in curatie), ne duce la sfintire:
    • „Si Domnul a zis lui Moise: „Du-te la popor, sfinteste-i, azi si maine, si pune-i sa-si spele hainele”. (Exod.19:10)
    • „sa va faceti madularele voastre roabe ale neprihanirii, ca sa ajungeti la sfintirea voastra!” (Rom.6:19)

    Cat priveste raspunsul tau in legatura cu Sodoma, (din Ezechiel 16), nu ai dreptate in ce spui.
    Oricum eu te-am intrebat sa-mi explici referitor la ceea-ce arata Ezechiel privind restaurarea Sodomei si nu a lui Israel.

    • rodi
      nov. 24, 2014 @ 13:23:19

      Frate Ioan Basa,

      putin off topic si nu in referire la discutiile de aici, dar, peste tot pe unde se argumenteaza subiectul ‘sfintire’ intre frati, se argumenteaza pe langa afrimatia dvs. care este foarte ADEVARATA:

      ” Faptele noastre bune nu ne confera nici sfintirea si nici mantuira.noastra prin har.
      Sfintirea noastra este direct proportionala cu apropierea noastra de Dumnezeu.”

      Din nou, nu vorbesc despre comentatorii de aici, dar sunt destui de multi care nici nu cred ca mai trebuie sfintire/apropiere de Dumnezeu, pentru ca ei zic ca noi nu avem nimic sa-i oferim lui Dumnezeu in starea noastra nedesavarsita. Dar, daca ar fi asa, de ce sa-L mai slavim pe Dumnezeu prin cantare, citirea Bibliei, rugaciune…..? in ambele situatii raspunsul este pentru ca Dumnezeu ne cere sa le facem.

  9. Marius M
    nov. 24, 2014 @ 13:39:59

    una e mantuirea alta e sfintire
    faptele noastra arata ca suntem mintuiti.

    –•Vrei, dar, sa intelegi, om nesocotit, ca credinta fara fapte este zadarnica? (Iac.2:20)
    –•Dupa cum trupul fara duh este mort, tot asa si credinta fara fapte este moarta. (Iac.2:26)
    –•Vezi ca credinta lucra impreuna cu faptele lui, si, prin fapte, credinta a ajuns desavarsita. (Iac.2:22)

    asa a zis fratele Basa in primul comentariu
    „ci faptele dovedesc si intaresc credinta.”

    dovedesc is the same as confirma

    multa pace

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: