Daniel Chereji – Dedemonizarea noii generaţii – Biserica Baptistă „Biruinţa” Baia Mare – 14.09.2014

Despre Pastorul Daniel Chereji:

Originar din judeţul Sălaj, Şimleu Silvaniei, pastorul Daniel Chereji s-a născut într-o familie de creştini baptişti. Tatăl pastorului a murit în ziua când acesta împlinea cinci ani. Cu toate acestea, a crescut aproape de biserică şi a fost implicat de mic în lucrarea lui Dumnezeu. La 14 ani îşi predă viaţa Domnului, iar peste un an primeşte botezul în apă în biserica baptistă din localitatea natală.
Din 1991 urmează cursurile Universităţii “Emanuel” din Oradea. În ianuarie 1992, după primul semestru de teologie, este ales pastor în biserica unde a crescut. Licenţa a obţinut-o la Facultatea de Teologie Reformată, Universitatea Babeş Bolyai, Cluj.
În primăvara anului 1998 este invitat şi ales să fie co-pastor în Baia Mare, împreună cu pastorul Iosif Morcan.

De la Pasi.ro – citeste mai mult aici

Photo credit

Photo credit www.youtube.com

Cateva fragmente (Citeste predica in intregime sub TEXTUL Biblic):

  • Realitatea mereu ne arata, sta in faptul ca sufletul omului este un teren de disputa pentru care diavolul se lupta cu  inversunare sa-l cucereasca. Am repetat ideea din Biblie de mai multe ori ca un crestin care se comporta in viata de credinta  ca si cum ar fi iesit la plimbare, n-are nicio sansa sa supravietuiasca. Suntem in razboi. Si prin luare, atitudinea  trebuie sa fie a unui razboinic. Oamenii zilelor noastre se feresc sa vorbeasca despre posesia demonica, ca si cum la un semnal, dracii s-ar fi retras in iad singuri, de buna voia lor. Sau, de influenta demonica care cel rau o poate exercita asupra multora cu toate ca Scriptura ne avertizeaza in aceasta privinta.
  • ~Dar, e valabila azi posesia demonica? Da, este valabila.
    ~Dar pentru credinciosi? … posesia demonica este posibila pentru cei necredinciosi. Adica, a oamenilor care n-au trait experienta nasterii din nou. Da, este posibil.  In acelasi timp, in cazul in care sunt copii ai lui Dumnezeu, am spus ca din cauza Duhului Sfant care locuieste in noi, nu este posibila posesia demonica. Insa este posibila influenta demonica, mai ales atunci cand oamenii acestia  nu vegheaza asupra sufletului fiind astfel vulnerabili.
  • Si acuma, adevarul care cel mai multi se feresc sa-l cunoasca sau sa-l rosteasca este ca generatia actuala este expusa influentelor demonice  asa cum nu a mai fost nicio generatie pana la noi. Si vreau sa va explic de ce. Lucrul acesta o sa vedeti din Cuvant. Am ingaduit sau chiar am facut ca aceasta generatie sa fie martora la agresivitate nestapanita, la violenta, la vulgaritate, la pornografie. Am deschis ferestrele pornografiei, ale senzualitatii, ale imoralitatii si a tot felul de perversiuni. Generatia aceasta vede numai valori rasturnate, dezmat, betii, necinste, coruptie, divorturi, xenofobie. Iar cultura cu care fac cunostinta este una decadenta, reprezentata de carti si filme, in mare parte oculte.

DEDEMONIZAREA NOII GENERAŢII

Text biblic: Luca 9:37-43

A doua zi, când s-au coborât de pe munte, o gloată mare a întâmpinat pe Isus.
38 Şi un om din mijlocul mulţimii a strigat: „Învăţătorule, rogu-Te, uită-Te cu îndurare la fiul meu, fiindcă îl am numai pe el.
39 Îl apucă un duh, şi deodată răcneşte; şi duhul îl scutură cu putere, aşa că băiatul face spumă la gură, şi cu anevoie se duce duhul de la el, după ce l-a stropşit de tot.
40 Am rugat pe ucenicii Tăi să-l scoată, şi n-au putut.
41 „O, neam necredincios şi pornit la rău”, a răspuns Isus, „până când voi fi cu voi şi vă voi suferi? Adu aici pe fiul tău.”
42 Pe când venea băiatul, dracul l-a trântit la pământ şi l-a scuturat cu putere. Dar Isus a certat duhul necurat, a vindecat pe băiat şi l-a dat înapoi tatălui său.
43 Şi toţi au rămas uimiţi de mărirea lui Dumnezeu. Pe când toţi se minunau de tot ce făcea Isus, El a zis ucenicilor Săi:

Daniel Chereji (transcript Blogul Agnus Dei):

Frati si surori, de regula, avem, atunci cand incepe scoala, un mesaj legat de tineri si care se adreseaza oarecum tinerilor. Dar, [mesajul] se adreseaza in mod special parintilor, celor maturi, fara ca sa-i ocoleasca pe copii si pe tineri. Am plecat de la o idee din Cuvant. Insa, in acelasi timp, mesajul este si o replica a ceea ce in aceasta saptamana a fost spus de catre Primul Ministru, care spunea ca ar trebui sa asistam la o debasificare a tarii. Replica mea este ca noi ar trebui sa asistam la o dedemonizare a tarii.

Realitatea mereu ne arata, sta in faptul ca sufletul omului este un teren de disputa pentru care diavolul se lupta cu  inversunare sa-l cucereasca. Am repetat ideea din Biblie de mai multe ori ca un crestin care se comporta in viata de credinta  ca si cum ar fi iesit la plimbare, n-are nicio sansa sa supravietuiasca. Suntem in razboi. Si prin luare, atitudinea  trebuie sa fie a unui razboinic. Oamenii zilelor noastre se feresc sa vorbeasca despre posesia demonica, ca si cum la un semnal, dracii s-ar fi retras in iad singuri, de buna voia lor. Sau, de influenta demonica care cel rau o poate exercita asupra multora cu toate ca Scriptura ne avertizeaza in aceasta privinta. Petru spune in 1 Petru 5:8:

Fiţi treji şi vegheaţi! Pentru că potrivnicul vostru, diavolul, dă târcoale ca un leu care răcneşte şi caută pe cine să înghită.

O atitudine de ignoranta ii convine cel mai mult [diavolului]. „Acum nu cred. Poate nici nu este…” Ii convine cel mai mult Satanei, pentru ca astfel poate lucra in liniste  fara ca cineva sa-i opuna rezistenta. Pe parcursul anului trecut, noi am discutat despre vrajitorie, despre ocultism, despre demoni, despre posesie si am invatat doua lucruri, cei care-si aduc aminte.

Am observat ca posesia demonica- unii au intrebat: Dar, e valabila azi posesia demonica? Da, este valabila.

Dar pentru credinciosi? Si am vazut urmatoarele lucruri. Ca posesia demonica este posibila pentru cei necredinciosi. Adica, a oamenilor care n-au trait experienta nasterii din nou. Da, este posibil.  In acelasi timp, in cazul in care sunt copii ai lui Dumnezeu, am spus ca din cauza Duhului Sfant care locuieste in noi, nu este posibila posesia demonica. Insa este posibila influenta demonica, mai ales atunci cand oamenii acestia  nu vegheaza asupra sufletului fiind astfel vulnerabili.

Ce este grav, ca societatea in ansamblu nu mai considera ca aceste probleme sunt de natura spirituala, ci le considera boli. In acest fel, posesia demonica sau  influenta celui rau este privita ca tulburare psihica, anxietate, stres, dereglare comportamentala si tot felul de alte lucruri si diagnostice care nu merita sa le punem aici. Prin urmare, cel care se ocupa de boli nu mai este Domnul. Nu mai este biserica, ci este medicul. Iar abordarea nu este nicidecum una holistica. In acelasi timp, dispare si notiunea de pacat, de vinovatie, care nu se mai justifica in momentul in care nu mai vorbim despre pacate si daca vorbim despre boli.

Acuma, as vrea sa fac inca o precizare. Nu ar trebui nicio clipa sa intelegem  ca toate problemele comportamentale , toate dereglarile psihice samd sunt determinate de influenta sau posesia demonica. Ceea ce spunem noi este ca exista probleme care intr-adevar trebuie tratate de medic, de psiholog, de psihiatru. Dar, de asemenea, sunt probleme care au nevoie de asistenta spirituala, pentru ca sursa lor este una spirituala. Si nu pot fii rezolvate altfel, decat de Hristos, la crucea Domnului Isus.

Si acuma, adevarul care cel mai multi se feresc sa-l cunoasca sau sa-l rosteasca este ca generatia actuala este expusa influentelor demonice  asa cum nu a mai fost nicio generatie pana la noi. Si vreau sa va explic de ce. Lucrul acesta o sa vedeti din Cuvant. Am ingaduit sau chiar am facut ca aceasta generatie sa fie martora la agresivitate nestapanita, la violenta, la vulgaritate, la pornografie. Am deschis ferestrele pornografiei, ale senzualitatii, ale imoralitatii si a tot felul de perversiuni. Generatia aceasta vede numai valori rasturnate, dezmat, betii, necinste, coruptie, divorturi, xenofobie. Iar cultura cu care fac cunostinta este una decadenta, reprezentata de carti si filme, in mare parte oculte.

Saptamana trecuta, ziarele, blogurile au avut un scandal in Bucuresti, in care un cuplu de homosexuali, doi barbati, nu erau Romani. Asa se explica ca ei au infiat doi copii, un baiat si o fata. Traiesc in Romania. Si s-au dus la piscina unui hotel din Bucuresti si acolo, unul dintre barbati  a vrut sa schimbe hainele fetitei in vestiarul barbatilor. Sigur, cativa barbati de acolo au protestat mai vehement. Si oamenii acestia au starnit un scandal urias pe motiv ca le sunt incalcate drepturile. Si de la tot felul de ziaristi si datatori cu parerea au inceput sa sara in apararea lor, ca Romania este o tara inapoiata cu 1000 de ani, ca Dumnezeu este dragoste samd. Vedeti? Aceasta este lumea in care traim. Acestia sunt demonii cu care ne luptam si unei astfel de lumi trebuie sa-i facem fata. Intr-o astfel de lume plonjeaza copii tai. De o astfel de lume trebuie sa ne aparam copiii, iar pe unii dintre ei suntem nevoiti sa-i scoatem din ea, pentru ca deja au ajuns sa fie robiti de puterea malefica a acesteia.

Am spus ca mesajul acesta din Cuvantul Domnului vine ca si o replica la faptul ca dincolo de debasificare avem nevoie de o dedemonizare, a iesi de sub influenta demonica.

1. Cine sa ia atitudine fata de influenta demonica
asupra generatiei tinere? 

Cine sunt cei mai indreptatiti sa-si apere copiii si sa-i salveze de puterea, influenta si atacurile celui rau? Oare nu inainte de orice alta institutie, de biserica, de societate, de scoala, oare rolul acesta nu revine parintilor? Ce ziceti? Cum ne putem implica in dedemonizarea noii generatii. In primul rand, uitandu-ne in Cuvantul lui Dumnezeu. Primul lucru pe care as vrea sa-l spun este ca ar trebui sa ne pese cu adevarat. Luca deschide un episod. Ati auzit pasajul de nenumarate ori. Descrie un episod din viata Domnului Isus, in care un tata vine la El cu dorinta aprinsa de a-si vedea fiul dedemonizat. Adica scos de sub puterea si influenta celui rau. Faptul ca tatalui ii pasa se poate vedea din atitudinea pe care acesta a avut-o.

2. Cum ne putem implica în dedemonizarea noii generaţii?

  • 1. Să ne pese cu adevărat – Ajuns in preajma lui Isus, se spune doua lucruri despre el, ca a inceput sa strige dupa ajutor si deasemenea, a spus Domnului ca nu are decat pe el. „Atata am, il am numai pe el. N-am altul.” Din fiecare cuvant al lui razbatea dragostea si compasiunea pentru fiul sau. Generatia tanara, frati si surori, parinti, nu poate scapa de povara si influenta diavolului daca nu vor exista parinti cu responsabilitate care vor dovedi ca le pasa. Care vor dovedi ca le pasa ce vad, ce aud, ce invata, sub a cui influenta stau copiii lor. Iar cel mai potrivit mod de-a arata ca-ti pasa este sa treci la actiune, sa strigi dupa ajutor, sa cauti solutii. Ganditi-va, omul care-i pasa se intreaba mereu: oare ce va fi atunci cand generatia in varsta inchide ochii? Ce va fi cu aceasta generatie straina de cuvantul lui Dumnezeu? Cand vor trebui sa se conduca, sa aiba familii, cand vor trebui sa conduca tara? Ce va ajunge? Daca vrei cu adevarat sa scapi pe generatia tanara  din influenta celui rau atunci ti-ar pasa de toate. Vreau sa-mi pese cu adevarat!
  • 2. Să venim la Domnul Isus – Omul acela a venit cu problema fiului sau la Domnul Isus. Este interesant ca n-a venit prima data la Domnul Isus. Asa cum si noi mai intai cautam solutii in alta parte. Si abia dupa aceea spunem: „O, am cautat, m-am saturatsi vin.” Dupa ce te-a stors lumea in toate felurile. S-a dus la ucenicii Domnului mai intai si acestia n-au putut sa-l ajute. O sa vedem mai incolo un pic de ce. Astfel ca omul a trebuit sa invete ca numai Domnul Isus  sau numai la Domnul Isus poate veni ca sa i se rezolve o astfel de problema. In zilele noastre sunt la moda tot felul de terapii  moderne la care alearga de-a valma si necredinciosii si credinciosii. Asa se face ca ajungi sa fii tratat de probleme spirituale  de oameni care la randul lor sunt macinati de probleme spirituale si  au ei insisi nevoie de ajutor spiritual. Cum ai putea capata iluminare  de la cineva care este incapabil sa vada lumina? Domnul Isus spunea: Oare cum poate calauzi un orb pe alt orb? Intrebarea era retorica. Nu poate. Cum ai putea primi vindecare de la cineva care nu are puterea si nici autoritatea sa aduca vindecarea? Unde cauti solutii pentru problemele tale? Oare nu te-ai saturat sa le cauti acolo unde nu poti gasi nicidecum ajutor? Tocmai din acest motiv trebuie sa avem convingerea ferma ca pentru problemele spirituale numai Domnul Isus ne poate ajuta. Deci sa venim cu incredere la El, strigandu-L si cerandu-i ajutor.
  • 3. Să apelăm la harul Său – Ce-a facut omul acesta? A apelat la harul lui Dumnezeu. Daca vrem sa ne dedicam dedemonizarii noii generatii, lucrul acesta se face apeland la harul lui Dumnezeu. Cand s-a apropiat de Isus si l-a rugat sa-l ajute, omul acela a apelat la mila si indurarea Domnului, nicidecum la meritele sale. „a strigat: „Învăţătorule, rogu-Te, uită-Te cu îndurare la fiul meu,” A stiut ca nu exista niciun motiv ca sa fie ascultat din cauza lui, ca este bun el, ca are merite el. Ci daca Isus avea sa se indure de el, lucrul acesta l-ar face numai doar prin mila, doar pentru ca asa ar fi vrut Domnul Isus. Strigam catre Domnul si vrem sa-i cerem ajutorul indiferent care este problema care le confruntam: spirituala, materiala. Noi trebuie sa apelam la harul Domnului si nu la meritele noastre. Lucrarea de dedemonizarea acestei generatii nu se poate indeplini decat in urma actiunii harului lui Dumnezeu. Adica, sa strigam la fel ca barbatul acela: „Doamne, uita-te cu indurare la copiii mei.” „Doamne, uita-te cu indurare la copilul meu.” „Doamne, uita-te cu indurare la fata mea.”
  • 4. Să-I mărturisim problemele – Fiti atenti ca asa dupa cum multi ascund pacatele partenerului de viata, tot la fel de  multi sunt si parintii care ascund  manifestarile si faptele condamnabile a copiilor lor. Spun urmatorul lucru: fara cea mai mica retinere orice problema spirituala si orice manifestare  pacatoasa trebuie adusa inaintea Domnului. Trebuie spusa inaintea Domnului. Acest parinte a venit la Isus cu disperare. Dar in acelasi timp a venit cu inima deschisa.  De fapt inima franta si disperata  este stiti care? Este inima care se satura sa se mai ascunda. Tata a celui baiat i-a marturisit Domnului ca fiul sau  este sub stapanirea duhului rau. A recunoscut ca datorita acelui demon fiul sau se manifesta violent. Aflam din ce spune el: striga, era chinuit astfel incat… ramanea lipsit de vlaga. Sunt copii unde influenta duhurilor rele este mai vizibila. Si imediat o sa vedem care este sursa pentru ca Domnul Isus incearca sa-i deschida ochii acelui barbat inainte de a-i vindeca copilul sa poata sa identifice sursa, ce l-a adus la posesia demonica, ce-a adus la influenta demonica. Sunt copii cu astfel de influenta, sunt stapaniti cu o putere, chinuiti, manati, sa strige fara motiv. Exista si duhuri rele care sunt mute si surde. In varianta cu Marcu 9:25 spune 5 Când a văzut Isus că norodul vine în fuga mare spre El, a mustrat duhul necurat şi i-a zis: „Duh mut şi surd, îţi poruncesc să ieşi afară din copilul acesta şi să nu mai intri în el.”
    .
    Duh mut si surd. Si eu cred ca in  duhul locul acesta se vede cel mai bine in generatia de astazi duhul de mutenie si de surzenie. Duhul de mutenie se vede in viata multor tineri care poate odinioara se rugau, iti aduce aminte de la grupa de copii ca se ruga. Dar ca tineri nu se mai roaga, nu canta. Nu vorbesc cu niciun lucru care sa aiba tangenta cu viata spirituala, iar unii dintre noi avem proasta inspiratie sa dea vina pe timiditate. Este un neadevar. Stiti de ce este un neadevar? Pentru ca acelasi tanar care nu se roaga, nu canta, sta, nu face absolut nimic, si-a inchis gura, este gura inchisa. Intr-un alt context, nu mai are timiditate cand trebuie sa strige, sa urle, sa spuna bancuri sau glume proaste. Exista duh nu numai de mutenie. Exista duh si de surzenie. Stii care-i duhul de surzenie? Care stai aici ca si ceilalti si mergi acasa ca si cum n-ai auzit nimic. Duhul de surzenie iti blocheaza urechile si mintea sa nu auzi absolut nimic din cuvantul lui Dumnezeu. Sunt duhuri specializate  care te vor face sa-ti placa numai lucruri lumesti si nimic din lumea lui Dumnezeu. Aceasta este o influenta prin faptul ca ai stat acolo sub influenta acelor duhuri in asa fel incat sa n-ai nicio placere pentru cuvantul lui Dumnezeu. Dar indiferent ce fel de duh are influenta asupra tinerii generatie, asupra copiilor nostri, asupra familiei, sau asupra celor dragi de langa noi, avem obligatia sa n-ascundem astfel de stari  ci sa le aducem grabnic inaintea Domnului, marturisindu-le. 
  • 5. Să ne asumăm vinovăţia – Acuma, aici e un punct mai spinos, ca ce Ii spune Domnul Isus acelui om? N-a fost valabil numai pentru el si nici n-a spus macar pentru el, ci a spus pentru toata generatia aceea. Cand ii spune: „40 Am rugat pe ucenicii Tăi să-l scoată, şi n-au putut. 41 „O, neam necredincios şi pornit la rău”,” o, generatie necredincioasa si preacurvara- adulter- este reprosul Domnului Isus. De aceasta data El ce vorbeste? Cu cine vorbeste cand spune  asa? Cu cine? Cu generatia aceea. Sa ne asumam vinovatia. Daca vrem sa scoatem generatia de sub influenta celui rau, trebuie sa ne intrebam care este partea noastra de vina?
    .
    Am aflat inainte ca nici chiar ucenicii Domnului n-au reusit sa alunge demonii din baiatul acela. Si vreau sa va atrag atentia aici ca acesta este inca un motiv pentru care noi nu ne rugam la sfinti. Noi ne rugam direct la Tatal. Slavit sa fie numele Lui. Ca si ei s-au rugat oarecum la sfinti. Nu? Si nimc; zero rezultat. raspunsul dat de la Domnul Isus acelui om avea menirea sa-l determine sa-si recunoasca falimentul personal. Duhul acela rau n-a intrat din senin in acel baiat, vrea sa spuna Domnul Isus. Poate a fost vina tatalui ca nu l-a supravegheat. Poate ca l-a supus unor ritualuri sau incantatii pagane. Poate la dus la un templu de draci. Si la templul de draci, ce sunt acolo? Draci. Ati vazut copilasii, cu duhurile acelea nevinovate sunt cei mai vulnerabili. In ei, ca o sugativa, de aceea si umbla la scoala acuma. Poate pornirile pacatoase a tatalui i-a pus fiul in situatia de a fi stapanit de demoni. Prin cuvintele Sale, Domnul Isus nu s-a adresat cuiva anume, ci intregii generatii de atunci. Pentru ca la urma urmei, generatia aceea a purtat vina baiatului ajuns in starea respectiva. Societatea permisiva si valorile ei sucite l-a dus pe baiat in halul in care era.
    .
    Acest lucru desigur nu excludea si nu exclude vina personala. Dar autorul moral era generatia dinaintea lui. Daca generatia tatalui n-ar fi fost necredincioasa si orientata spre rau baiatul n-ar fi ajuns sub stapanirea demonica. Pentru ca suntem o generatie necredincioasa si pornita spre rau, cei care vin dupa noi risca sa sfarseasca sub puterea demonilor. Si Domnul Isus vine la fel ca si in cazul acelui tata cu baiatul lui: generatie necrdeincioasa si pornita la rau. Cum crezi ca vin demonii sa posede sau sa influenteze pe copiii tai? Le-ai cumparat tehnologie. Cumpara-le iPhone 6. Nu le bloca, da-le acces sa aibe acces si intrare la toate spurcasagurile din lumea asta pe care nici nu ni le-am fi putut imagina ca pot exista. Da-le orice libertate. Open mind! Sa nu fii cumva considerat capos si ingust. Spune-le ca au voie orice. Si dupa metodele de astazi, incep sa spuna scolile nordice cu felul de educare ca copilul nu trebuie sa –- absolut nimic. Da, astea-s discutabile cel putin ca variante pana la vorba contrarie. Pana le vezi cum sunt in prag.
    .
    Si acum vin pedagogii din scolile nordice si spun ca nu-i bine cum cladim. Au inceput sa vada ca felul acesta de permisivitate totala aduce demoni in tara lor, in multeste numarul demonilor si inmultesc numarul criminalilor, inmultesc numarul perversiunilor, inmultesc numarul nelegiuirilor si a oamenilor care traiesc departe de Dumnezeu. Si cine a deschis usa si cine va deschide usa la generatia care vine? Noi, generatia prezenta. Noi le punem instrumentele pacatului in maini.   Traim intr-o generatie care n-are preocupari sfinte. Nu avem deprinderea rugaciunii si postului pentru ca Domnul Isus spune: „Stiti de ce n-au putut ucenicii? Pentru ca acest soi de draci nu iese decat cu post si cu rugaciune.” Dar voi nu sunteti obisnuiti sa postiti, Voi spuneti ca postul e pentru vremuri apuse. Voi spuneti ca rugaciunea… ca Dumnezeu va da fara sa va mai rugati. Voi nu mai invatati sa stati pe genunchi. Voi nu mai invatati sa plangeti inaintea Domnului si pentru ca nu exista o generatie de mijlocitori, pentru ca nu exista o generatie care sa planga inaintea Domnului, sa stea in genunchi si sa spuna: „Doamne, proteejaza familia, protejeaza biserica, protejeaza tara! O sa dam in generatia de maine o generatie dracilor? Doamne, ai mila de noi!
    .
    Dar inainte ca sa-i scoatem de acolo, nu trebuie sa ne ascundem sub banci si sa spunem: Noi suntem de vina! Noi v-am adus in situatia aceea. Noi v-am dat in maini instrumentele pacatului. Noi v-am impins inspre lume. Domane, iarta-ne! Fara asumarea vinovatiei nu poate exista nici o solutie inainte. Pentru ca n-avem deprinderea rugaciunii si postului, ci numai placerea distractiei si a petrecerii. Ori, dracii nu pot fii scosi cu petreceri si  voie buna. Dracii nu pot fii scosi cu alti draci. Numai cu rugaciune si post. Inainte de-a arata cu degetul spre copiii nostri trebuie sa ne asumam vinovatia generatiei noastre care a ingaduit ca lucrurile sa ajunga pana aici sau chiar am impins lucrurile astfel incat demonii sa aiba cale libera spre sufletele urmasilor nostri. Pentru ca n-am petrecut timp suficient in rugaciune si in post si in lucrul Domnului, ci mai degraba cu barfe, in lucruri usoare si ieftine, in flecarii. Generatia de dupa noi sta sub influenta negativa a celui rau, astfel ca se impune asumarea vinovatiei noastre inainte de a cere vindecarea si eliberarea lor.
  • 6. Să-i aducem şi pe ei la Cristos – Ce-i spune Domnul Isus, dupa ce a vazut ca omul acela intelege ca face parte dintr-o generatie necredincioasa si pornita spre rau. Baiatul nici nu era acolo, clar ca nu ii era adresat acelui copil. Dupa aceea, in ultima fraza din vers. 4, ce-i spune? „Adu-l aici pe fiul tau.” Daca vrei ca Dumnezeu sa le dea mantuirea, El nu ii mantuieste de departe. „Adu-l aici.”
    .
    42 Pe când venea băiatul, dracul l-a trântit la pământ şi l-a scuturat cu putere. Dar Isus a certat duhul necurat, a vindecat pe băiat şi l-a dat înapoi tatălui său.
    -Acuma, trebuie sa observam cateva lucruri frumoase aici. Versetul 38 ne spune ca ‘ un om a venit la Isus’. Tatal vine la Isus. In versetul 42 ni se spune ca baiatul vine la Isus. Intelegeti ceva? Sunt parinti care isi doresc sa-si vada copiii mantuiti si eliberati de puterea celui rau. Lucrul acesta cu siguranta e bun. Dar daca vrei cu adevarat acest lucru, stiti care este exemplul? Stiti care este paradigma aici? Vino tu mai intai la Domnul Isus. Cere-i eliberare mai intai tu! Nu: „Doamne, scapa-mi copilul de cutare, de cutare.” Dar mai intai trebuie sa te intrebi: „Doamne, dar eu n-am patimi? Eu n-am lucruri de care trebuie sa scap?” Ca daca cu, copilul te va intreba: „Tata, dar de ce eu sa ies de sub influenta cutare si cutare lucru, dar tu, pentru tine, pentru ce nu te rogi pentru eliberare? Umbla tu mai aproape de Domnul, iar apoi vei vedea ca vor umbla si copiii tai.
    .
    Inca ceva, in vers 41 Isus Ii spune Tatalui: Adu-l aici pe baiat. Sa-si aduca baiatul la el. Si stiti care este diferenta cu „Adu-ti baiatul aici”? vers. 42 – Care-i diferenta ca nu l-a adus? Ca venea singur. Venea baiatul, adica venea de buna voie pentru ca asa vroia el. Degeaba a vrut tata sa-i fie vindecat fiul  pentru ca vindecarea nu s-a intamplat decat in clipa in care a fost si fiul de acord sa vina la Domnul Isus. Este bine sa te rogi pentru copiii tai. Este bine sa doresti vindecarea si mantuirea lor. Dar trebuie sa-si doreasca ei sa vina la Domnul Isus.
    .
    Si vreau sa va spun urmatorul lucru, frati si surori. Cand baiatul sau fata s-au hotarat sa vina la Domnul Isus, oricat s-ar impotrivi diavolul- ca stiti, pana atunci n-a facut nimic ca pruncul era departe. Dar ati observat multi ca se parjoleste Satana mai tare atunci cand vrei sa te predai. Baga niste duhuri in barbatul tau, nevasta ta, in parinti, in copii, se comporta ca niste turbati, atunci [cel] mai tare. Dar Hristos este mai tare. Slava Lui! Cel mai extraordinar lucru este ca Domnul Isus a venit la noi. Slava Lui. Dar dupa aceea stiti care este? Acesta, din vers. 42 – cand vine baiatul, cand vine fata la Domnul Isus, atunci se intampla lucruri extraordinare. Si cei care mijlociti si plangeti pentru copiii vostri, ziceti: „Doamne Isuse, eu ma rog.” Asta trebuie sa faca mama si tata. „Dar eu vreau sa vad de buna voie a lorca baiatul si fata vin la tine. Adu-mi Doamne baiatul si fata la tine. Sa vina ziua in care cerul sa consemneze, cronicarii cerului sa spuna: Venea baiatul la Domnul Isus; venea fata la Domnul Isus. Si pe cand baiatul si fata sunt gata sa vina la Domnul Isus se intampla lucruri extraordinare . Slavit sa fie Domnul. Sa nu ne multumim doar sa mijlocim pentru ei, ci sa-i aducem personal la Domnul Isus pentru ca atunci cand vin de buna voia lor, Domnul este gata sa aduca mantuire in viata lor si vindecare spirituala.
  • 7. Să fim o mărturie pentru lume – Cand vrem sa scoatem generatia tanara de sub  influenta celui rau. Trebuie sa fim o marturie pentru lume. Prima parte a vers. 43 spune ca „toţi au rămas uimiţi de mărirea lui Dumnezeu.” Daca face minuni, Dumnezeu a ales in suveranitatea Lui sa faca minunile cu oameni ca si noi. Cand Dumnezeu face pentru El nu e minune. [Desi] El in Sine este o minune. Minunea e in parte legatura cu noi, cu oamenii. De ce? Pentru ca noi suntem niste fiinte slabe, niste fiinte limitate. Cand se produce o dedemonizare, acest lucru este vizibil pentru oricine. Oamenii care au fost martori la evenimentul acela  au inteles ca numai Dumnezeu poate fi capabil de o astfel de lucrare. Luca scrie ca toti cei prezenti au ramas uimiti de marirea lui Dumnezeu. Si cuvantul in original spune ca li s-a taiat respiratia pentru [cei] uimiti: „N-am mai vazut asa ceva.” Putem spune ca Dumnezeu lucreaza numai atunci cand schimbari autentice sunt evidente pentru cei din jurul nostru. Domnul asteapta sa fim o marturie pentru ceilalti atunci cand ei pot sa vada felul in care El lucreaza in familiile noastre, in vietile noastre, in comunitatile noastre. Daca nu, noi nu ne vom duce mai departe si nu ne vom putea lauda decat ca suntem o comunitate separata, care avem obiceiuri diferite, dar nimic mai mult. Ori toate obiceiurile astea diferita, ca ne intalnim la ore diferite, ca nu batem clopote, ca nu facem cruci, ca nu avem icoane pe pereti, ca stam amestecati, acestea sunt diferente de cultura. Dar nu diferente care au implicare soteriologica, mantuitoare, innoitoare. Ce putem sa le aratam noi celor din jur  este ca Duhul Domnului lucreaza in mijlocul nostru si ca credinta crestina este o credinta care transforma. Ca putem sa vorbim despre Daniel de dinainte si de Daniel dupa. Ca ei se pot uita cum au fost familiile noastre inainte si cum sunt in prezent; cum sunt copiii nostri inainte si cum sunt in prezent. Cum am fost cu toti inainte si cum suntem acuma. Si mai ales ce vrem sa fim. Tu esti gata sa spui: „Doamne, vreau sa fiu un instrument in dedemonizarea noii generatii, sa ma folosesti la pazirea noii generatii de cel rau. Daca ese cazul, la dedemonizarea ei. Daca este cazul, la scoaterea generatiei aceasta de sub influenta a celui rau. Si lucrula acesta presupune sa-ti pese. Haideti sa spunem Domnului: „Doamne, as vrea ca mie sa-mi pese pana la lacrimi!

Predicator: pastor Daniel Chereji
Biserica Baptistă ”Biruinţa” Baia Mare – http://biruinta.ro

VIDEO by Biserica Creştină Baptistă Biruinţa Baia Mare

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: