Multi in cultura crestina incearca sa zica ca toate pacatele sunt egale in natura lor

Traducere Blogul Agnus Dei – Sursa Aquila Report – http://theaquilareport.com/greater-and-lesser-sins/ (Greater and Lesser Sins So many in cultural Christianity always try to say that all sins are equal in nature) Vezi si un video cu John Piper, in Engleza, in care raspunde la aceasta intrebare aici – Are all sins equal before God ?

Photo credit derekzrishmawy.com

Citeam zilele trecute din Evanghelia dupa Ioan despre judecarea lui Isus. In timpul uneia dintre schimburile Sale de cuvinte cu Pontius Pilat, El declara” ,,N’ai avea nicio putere asupra Mea, daca nu ti-ar fi fost data de sus. De aceea, cine Ma da in  manile tale, are un mai mare pacat.”

Adevarul evident din aceasta afirmatie este ca Isus spune lui Pilat ca nimic nu se intampla in afara voii lui Dumnezeu. Dumnezeu este suveran si nimic nu se intampla fara ordinul Sau.

Dar punctul celalalt este ca Isus spune lui Pilat ca este unul care a comis un pacat mai mare decat pacatul pe care-l comitea Pilat. Isus nu i-a dat lui Pilat trecere pentru partea sa la rastignire, dar rolul sau nu este la fel de serios ca si rolul pe care l-a jucat  Iuda Iscarioteanul cand l-a tradat pe Christos.

Vedem aici ca exista pacate mai mari si pacate mai mici. Avem nevoie sa ne reamintim de aceasta deoarece asa de multi in cultura crestina incearca intotdeauna sa zica ca toate pacatele sunt egale in natura lor. Imi face impresia ca aceasta eroare este pusa la indemana cu scopul de a reduce din gravitatea unor pacate mari in comparatie cu altele.

Sunt mai multe erori in acest fel de gandire. In primul rand, Isus nu a pardonat pe Pilat pentru rolul sau la judecare. El i-a spus numai ca cel ce L-a tradat este vinovat de un pacat mai mare. Prin urmare, atat Pilat cat si Iuda au nevoie de pocainta si de un Mantuitor, dar judecata impotriva lui Iuda va fi mai mare.

In al doilea rand, trebuie sa ne aducem aminte ca pacatul este categorizat de obicei bazat pe responsabilitate. Cei care au avut  Legea lui Dumnezeu, dar l-au respins pe Christos au fost tinuti la un standard mai inalt de responsabilitate decat cei ce au fost in necunostinta de Lege. De aceea Isus a fost asa de dur cu Fariseii, si a pronuntat judecati de distrugere peste ei in pasajele „necazurilor” (Matei 24).

Apostolul Iacov, ne arata acest adevar de asemenea privitor si  la cei ce dau invatatura din Cuvantul lui Dumnezeu. Fratii mei, sa nu fiti multi invatatori, caci stiti ca vom primi o judecata mai aspra. Datorita relatiei dintre invatator/student, in care studentul are incredere in invatator ca sa-l ghideze la adevar, invatatorul este judecat mai aspru decat studentul. Aceasta este datorita responsabilitatii mai mari pe care o are invatatorul. El ar trebui sa stie de gravitatea pe care o comite cand invata invataturi false si condamnarea sub care cade cand invata falsitati.

Nici Isus si nici apostolii nu au tratat cu amabilitate pe invatatorii falsi. Ei au fost extrem de duri in cuvintele lor impotriva invatatorilor falsi, din cauza gravitatii a ceea ce faceau. Invatatorii mincinosi conduc pe oameni la iad etern. Acest lucru este cu adevarat grav.

Dar punctul principal a acestei postari este sa arate ca unele pacate sunt mai nelegiute decat altele. Noi trebuie sa intelegem adevarul.  Toate pacatele condamna o persoana, dar unele pacate aduc pedepse mai dure decat altele. Indiferent de aceasta, noi toti trebuie sa ne pocaim atat de pacatele mai mari cat si de cele mai mici din vietile noastre.

 

 

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat: