Lazar Gog – Cinci Paradoxuri: Ce inseamna Ne odihnim in jug

Photo credit areyouready.ro

Citeste – 1. Primul paradox: Traim prin a muri.

2. Al doilea paradox: Ne odihnim in jug

Matei 11:28-30

28 Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă.
29 Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi de la Mine, căci Eu sunt blând şi smerit cu inima; şi veţi găsi odihnă pentru sufletele voastre.
30 Căci jugul Meu este bun, şi sarcina Mea este uşoară.”

Lazar Gog ParadoxuriEu m-am nascut la tara. Parintii mei aveau bivoli si trebuia sa mergi la plug cu bivolii, trebuia sa mergi cu carul in padure, dupa lemne cu bivolii. Jugul era cu lemn ferecat cu fier, ca sa nu se ripa acolo sus. Puneai gatul bivolului in jugul acela si trebuiau sa traga. Mi-aduc aminte ca intr-o imprejurare ne-am dus dupa lemne. Tata a incarcat probabil prea tare carul. Nu stiu, dar am trecut printr-un loc mai mult mlastinos. S-a afundat roata carului si s-a oprit. Si am zis: „Ce facem? Cum iesim noi de aici? Trebuie sa descarcam tot carul, toti butucii aceia mari, lemnele acelea groase.” Am ramas surprins ca amandoi bivolii au ingenuncheat. Ati auzit bine. Au ingenuncheat cu genunchii din fata. Au zmucit carul si ne-au scos din mocirla aceea. De aceea zice David: Tu imi dai taria bivolului.

Jugul era practic  un instrument de greutate, de tortura, daca vreti. De exemplu, Israel in robia egipteana, chiar Dumnezeu vorbeste de jugul robiei. SI cum suna aceasta: Te odihnesti in jug? ‘Jugul Domnului este bun,’ spune in Matei 11:30. Ba, inca in vechime, profetul Ieremia face o afirmatie in Plangerile lui Ieremia 3:27-30 ca este bine si pentru tineri sa aiba jug. Este bine, zice, sa porti un jug din tinerete, ca Domnul ti l-a pus. Ce insemneaza jugul acesta care iti da odihna?

Jugul care-ti da odihna, dupa Ieremia 3:27-30 inseamna sa fii ocarat, sa fii batjocorit. Inseamna sa nu te razbuni cand se intampla lucrul acesta cu tine. Inseamna sa nu raspunzi cu aceeasi moneda. Cum spunea cineva: „Frate, pe mine cand ma supara cei de langa mine, stiti ce fac?” „Nu stiu.” „Fac o pauza de pocainta in cinci minute, imi rezolv problema si apoi iar ma pocaiesc.” Asta NU-I pocainta. Jug insemneaza, deci, sa induri toate acestea si in tot timpul acesta sa nu-ti pierzi nadejdea in Domnul. Daca te odihneste treaba asta, te odihneste sufleteste. Jug inseamna sa treci prin astfel de stari, oamenii sa te batjocoreasca, sa te descurajeze, sa nu-ti fie recunoscatori si tu totusi sa nu te opresti din lucrul Domnului. Poate nu recunosc cei de langa tine ce faci. Poate nici nu vor sa vada ce faci pentru Domnul. N-au recunostinta; dar tu nu te opresti.

Cum vine odihna atunci? Uitati cum vine odihna. Din nou, trei dimensiuni:

1. Prin rasplata – Cand lucrezi pentru Domnul intr-o stare de felul acesta, de ocara, de batjocura, de nerecunostinta, de frustrare, de neindreptatire ai o rasplata mare in ceruri. Matei 5:12 Mantuitorul Isus Hristos spune: „Ferice va fi de voi când, din pricina Mea, oamenii vă vor ocărî, vă vor prigoni şi vor spune tot felul de lucruri rele şi neadevărate împotriva voastră! 12 Bucuraţi-vă şi înveseliţi-vă, pentru că răsplata voastră este mare în ceruri; căci tot aşa au prigonit pe prorocii care au fost înainte de voi.” Daca pastrezi aceasta incredintare in slujba pe care o faci, pe care o facem, asta inseamna sa te odihnesti in jug. Ma asteapta o mare rasplata.

2. Duhul Domnului se odihneste peste tine – Cand apasat, cand neindreptatit, cand de multe ori flamand, cand de multe ori uitat chiar si de Dumnezeu- asa ti se pare sau asa mi se pare, cand biserica nu te obsearva, cand nu te baga in seama, poate membrii familiei si-s credinciosi, stiti ce odihna primesti pe langa faptul ca vei avea o rasplata mare in ceruri? Stiti ce odihna gasesti? Ap. Petru spune in 1 Petru 4:14 „Duhul slavei se odihneste peste voi.” O, glorie Domnului! Cand treci prin stari de felul acesta, atunci Duhul lui Dumnezeu se odihneste peste tine. Isi gaseste placere in tine, in mine. Asta inseamna odihna in jug.

3. Ai pace in suflet si bucurie – Si apoi mai este inca o dimensiune. Este vazuta in Fapte 5:41. Spune ca apostolii au fost inchisi, au fost batuti, li s-a interzis sa mai predice in numele Domnului Isus Hristos si apoi spune: atunci apostolii s-au bucurat. S-a bucurat??? Dupa ce au fost batuti. S-au bucurat, auziti, ca au fost invredniciti sa sufere pentru Hristos. Aceasta este odihna in jug. Este odihna sufletului. Este odihna duhului.

Am trecut pe aici si imi aduc aminte ca intr-o imprejurare, cineva  mi-a zis: „Dar, poti sa induri nedreptatea aceasta? Si am zis: „In timp, Domnul imi va face dreptate. Dar daca Domnul nu-mi va face dreptate aici, o sa gasesc o mare bucurie ca in sfarsit Dumnezeu m-a invrednicit sa sufar pe nedrept.” Si este o mare bucurie. Si am avut pace in suflet si multumesc Domnului pentru lucrul acela. Acesta este marele paradox al odihnei cand esti in jug. Nu este jugul oamenilor, este jugul lui Isus Hristos. De aceea a spus: Intrati in jugul Meu si am sa va dau odihna.

Va urma paradoxul nr. 3

PAGINA Lazar Gog PREDICI

VIDEO by Emanuel Church Anaheim

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

