Condiţii pentru botezul cu Duhul Sfânt

VIDEO by Gheorghe Aurel

Vezi si –

Gheorghe Aurel – Însetând după Duhul Sfânt – Ioan 7:37-38

Anunțuri

19 comentarii (+add yours?)

  1. elisa
    Iun 03, 2015 @ 16:18:02

    Cred ca o conditie necesara este ascultarea de Dumnezeu, a trai o viata fara sa te supui intru/totul lui Dumnezeu, nu poate avea ca urmare plinatatea Duhului Sfant;
    unii cer doar vorbirea in limbi , care ar conditiona Mantuirea, acest lucru nu este biblic.

    • rodi
      Iun 03, 2015 @ 23:39:35

      Fratele Aurel Gheorghe ne explica foarte bine conditiile. Noi trebuie sa luam aminte la ele!

    • Daniel
      Aug 16, 2015 @ 09:41:21

      Nu mântuirea ci botezul cu Duhul Sfant, ceea ce de asemenea e fals. Cum spunea pastorul Gheorghe Aurel…. ca și Moody și Spurgeon au fost botezați cu Duhul Sfânt, totuși a uitat să spună ca Moody a fost confruntat de un carismatic care a avut tupeul să îi spună ca nu era botezat cu Duhul Sfânt, chiar dacă el deja era folosit de Dumnezeu și întorcea mii de suflete la Domnul Isus Hristos. Moody l-a întrebat pe acest carismatic dacă a luat vreodată Biblia și a predicat vreodată unui necunoscut pe stradă reușim sa-l întoarcă la Hristos. Evident acesta a negat….
      Concluzie: vorbirea în limbi nu este semnul botezului cu Duhul Sfânt. Cei ce judeca pe alții prin acest dar ca semn al botezului cu Duhul Sfânt se rătăcesc și vor cădea în permanentă în păcatul mândriei spirituale. E un mare păcat să îl judeci pe cineva prin prismă experienței tale personale spirituale. Asta e mândrie spirituală și totodată o erezie.

  2. ccdursina
    Iul 04, 2015 @ 13:34:27

    Elisa, ai dreptate – si mai mult de atit odata ce esti nascut din nou, ai DUHUL SFINT si numai ca EL (Duhul Sfint) v-a lucra in viata ta atit cum ii dai voie – de fapt, nu poti sa fii nascut din nou FARA Duhul Sfint, caci el e acela care produce schimbarea in orice persona.
    Nu sint conditii anume ca sa primesti Duhul Sfint. (si este gresit sa folosim expresia – sa facem ceva pentru Domnul ) Duhul Sfint ne calauzeste in orice schimbare o vom face in viata.
    Si noi nu ne vom pierde mintuirea niciodata… si deci nici Duhul Sfint nu ne paraseste. TOTUL A FOST IMPLINIT LA CRUCE – noi doar trebuie sa luam totul cu multumire, si sa-l lasam pe Duhul Sfint sa lucreze in viata noastra.
    Romans 8:1 There is therefore now no condemnation to them which are in Christ Jesus, who walk not after the flesh, but after the Spirit. Vezi Versetul 9. Citeste tot Capitolul!!! – Cartea Romani a fost scrisa pentru crestini.
    Am o sxpresie in Engleza care suna asa: „Christians, what’s going on in your life,… is none of your business!” ponder on this.
    Daca asteptam sa fim sfinti – putem si muri pina se termina procesul!
    **** Doar practica asta: „Lord, I can’t but YOU can, you never said I could but you said YOU always Would!” LASA-L PE EL SA LUCREZE IN VIATA TA SI PRIN VIATA TA! Romans 12 verse 1 – I beseech you therefore, brethren, by the mercies of God, that ye present your bodies a living sacrifice, holy, acceptable unto God, which is your reasonable service. ***v 2 And be not conformed to this world: but be ye transformed by the renewing of your mind, that ye may prove what is that good, and acceptable, and perfect, will of God. EU zic NU la CONDITII – citeste Biblia si nu exista ca Duhul Stint sa nu te calauzeasca.
    Praise God for His salvation plan!

    • rodi
      Iul 04, 2015 @ 16:04:26

      aici este vorba despre botezul cu Duhul Sfant (in care nu toti cred), nu calauzirea Duhului Sfant cand un om se naste din nou…

      • ccdursina
        Iul 05, 2015 @ 17:28:47

        Cu atat mai tragic, penticostalismul este „man made rligion” daca studiezi Biblia – istoric, doctrinal sau/si Spiritual vei afla ca o persona primeste Duhul Stinf o singura data si este de ajuns.

        • mike
          Aug 22, 2015 @ 23:59:08

          ccdursina–Am o intrebare pentru dumneata– Se poate pierde Duhul Sfint??Pun intrebarea pentru ca sustii –,,Si noi ,nu vom pierde mintuirea niciodata” Dupa mine aceasta pocainta e una ieftina –de tip Calvinist. Adevarat, Duhul ne pune in fata oglinda ,ca sa ne vedem cit de pacatosi suntem –datoria noastra e sa reactionam –adica sa-l lasam pe Duhul Sfint sa faca transformarea –apoi tot datoria noastra e sa murim fata de noi si sa domneasca Isus in locul -eului meu- El este Sfintul – din mine -nicidecum -eu- si tot datoria mea e sa-l las pe Duhul sa-mi lumineze cararea– Christians ,what’s going on in your life–is none of your business– really??– La auzirea evangheliei –avem- optiunea -de a primii ,sau de a respinge -e la alegerea noastra–si daca primim si ne pocaim e tot la alegerea noastra sa stam limga Domnul ,sau sa-l parasim-(ca Dima)- Dumnezeu nu forteaza pe nimeni El ne cheama pe toti –pentru toti a murit Christos –dar numai cei ce se hotarasc Sa-l urmeze pina la capat, vor primii cununa –Ezechiel-33-12-16– be blessed

  3. Gilu Florea
    Aug 22, 2015 @ 13:18:35

    Vreau să aduc în discuție ceea ce pentru unii ucenici era o temă: cine este cel mnai mare? Felul cum unii interpretează umplerea cu Duhul Sfțnt îmi aduce aminte de dorința de ierarhizare a ucenicilor. Pe mine nu m-a convins acestă aserțiune pro Botez cu Duhul Sfânt pentru că ceea ce am în mine respinge teoria ce a dus la o doctrinp complexă, pe alocuri separatoare, discriminantă

    • Carolina D
      Aug 26, 2015 @ 19:57:32

      Bine spus Floarea, Domnul Isus sa te binecuvinteze!

    • peter
      Sep 29, 2015 @ 13:31:43

      Dupa unii, ar exista 2 categorii de crestini, cei care au si cei care n-au Duhul Sfant. Din punct de vedere biblic este fals, asa cum afirmati si dvs., Dumnezeu uneste, nu separa, dar omul complica in loc sa simplifice prin ascultare si implinirea Scripturii prin puterea Duhului Sfant.

      • Avram
        Sep 29, 2015 @ 21:51:48

        Peter,
        Tu ce spui. Care este parerea ta despre botezul cu Duhul Sfant? Un crestin adevarat are nevoie sa fie botezat de Domnul cu Duhul Sfant, sau nu?

  4. Marius M
    Aug 26, 2015 @ 12:24:32

    Eu nu am gasit o invatura asupra botezul cu Duhul Sfint mai buna decit din cartea „Apa Vie” Am luat un extras din web-site-ul asta scris de Chuck Smith. este din p. 190-193 e vorba despre Duhul Sfint care vine „in” viata omululi cind se pocaeste si Duhul Sfint care vine „peste” un credincios

    Biblia ne învaţă că botezul cu Duhul Sfânt este separat şi diferit de naşterea din nou. Una înseamnă să fii născut din Duhul şi alta să fii botezat cu Duhul Sfânt. Câteva pasaje din Biblie ne confirmă acest lucru. În Ioan 20:22, citim că Isus a suflat peste ucenicii Lui şi le-a zis: „Luaţi Duhul Sfânt.” Legile interpretării biblice insistă că semnificaţia evidentă este de obicei cea corectă. Deci, dacă Isus a suflat peste ucenicii Săi şi a zis: „Luaţi Duh Sfânt”, semnificaţia evidentă este că ei au primit Duh Sfânt în acel moment – Duhul Sfânt a început să locuiască în ei. Totuşi nu toţi acceptă această interpretare. Unii spun că vorbele lui Isus erau doar simbolice. Ei cred că naşterea din nou şi botezul Duhului Sfânt sunt una şi aceeaşi experienţă, iar vorbele Domnului din Ioan 20:22 doar arată ce urma să se întâmple în ziua Cincizecimii. Totuşi nu există nici o împuternicire biblică pentru o asemenea interpretare. Nimic din Biblie nu indică faptul că ucenicii nu au primit Duhul Sfânt în Ioan 20:22. De fapt mie-mi este greu să cred că atunci când Isus a zis: „Luaţi Duh Sfânt”, nimic nu s-a întâmplat. Şi dacă luăm în considerare trecutul, devine clar că ceva s-a întâmplat în Ioan 20. Mai devreme Isus i-a zis lui Petru: „După ce te întorci la Dumnezeu, să-i întăreşti pe fraţii tăi”, iar după Ioan 20 îl vedem pe Petru făcând exact acest lucru. El a început să preia rolul de lider în biserică şi a devenit unul din vorbitorii importanţi. Deci, pare clar că Petru chiar a primit Duhul în Ioan 20. Totuşi, de-abia după acest eveniment a promis Isus ucenicilor Săi botezul Duhului Sfânt. În Faptele Apostolilor 1:4, 5 Isus le-a spus oamenilor Lui să aştepte în Ierusalim promisiunea Tatălui, „căci Ioan a botezat cu apă, dar nu peste multe zile voi veţi fi botezaţi cu Duhul Sfânt.” Acea promisiune a fost împlinită în ziua Cincizecimii. Aceasta înseamnă că botezul cu Duhul Sfânt la ceva vreme după concertirea ucenicilor şi după ce au primit Duhul Sfânt să locuiască în ei.

    Răspuns la o Altă Obiecţie Unii interpreţi au pus laolaltă două pasaje scrise de Pavel într-o încercare de a demonstra că naşterea din nou şi botezul cu Duhul au loc întotdeauna în acelaşi timp. Ei nu susţin că naşterea din nou şi botezul sunt una şi aceeaşi experienţă, totuşi ei susţin că aceste experienţe nu sunt distincte ochilor umani. În primul rând, aceşti critici indică I Corinteni 12:13, care spune că toţi suntem botezaţi de Duhul într-un singur trup. Botezul Duhului, conform acestor critici, este ceea ce ne face parte din trupul lui Cristos. În Matei 3:11, Ioan prooroceşte venirea lui Isus şi declară, în legătură cu El, că El îi va boteza cu Duhul Sfânt şi foc. Ioan îi boteza pe oameni în apă. Ioan era botezătorul, Duhul Sfânt era elementul, iar problema era pocăinţa faţă de păcat. În I Corinteni12, Duhul Sfânt este botezătorul iar problema este iniţierea în trupul lui Cristos. Promisiunea era că Isus va fi botezătorul, Duhul Sfânt era elementul iar problema era puterea de a mărturisi. În al doilea rând, cei ce neagă faptul că botezul Duhului Sfânt este separat de naşterea din nou de obicei citează din Efeseni 4, unde Pavel încurajează biserica să păstreze unitatea Duhului. „Este un singur trup, un singur Duh, după cum şi voi aţi fost chemaţi la o singură nădejde a chemării voastre.Este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez. Este un singur Dumnezeu şi Tată al tuturor, care este mai presus de toţi, care lucrează prin toţi şi care este în toţi”, scrie el (4:4-6). După ce a arătat că este un singur botez, argumentul este că singurul botez este botezul Duhului în trupul lui Cristos. Însă această interpretare pierde înţelesul pasajului din Efeseni. Aici, înţelesul celor spuse de Pavel este că există un singur trup în Cristos – nu sunt mai multe asemenea trupuri. Pavel ne avertiza de tipul de dizidentă pe carel vedem atât de des astăzi printre denominaţiunile ce se războiesc între ele. Pavel spunea: „Nu, nu. Există un trup, trupul lui Cristos. Există un singur botez.” Nu există un botez luteran, unul prezbiterian, unul metodist şi unul baptist; nu poţi împărţi trupul lui Cristos aşa. Este doar un singur Domn şi un singur botez. Aşadar este o greşeală să pui laolaltă pasajul din Efeseni 4:5 cu I Corinteni 12:13 într-o încercare de a dovedi validitatea botezului cu Duhul drept eveniment separat ce are loc după convertire. Există o experienţă separată de naşterea din nou care este numită adecvat botezul cu Duhul Sfânt.

    Trei Prepoziţii Cheie Încă mai avem de descris ce este botezul cu Duhul Sfânt şi ce face. Pentru a ne ajuta să înţelegem, haideţi să ne uităm la trei prepoziţii din limba greacă ce sunt folosite pentru a descrie relaţiile cu Duhul Sfânt. În Ioan 14, Isus încurajează un grup de ucenici descurajaţi. El le promite că le va trimite un Mângâietor – Duhul adevărului – care va locui cu ei pentru totdeauna, „pe care lumea nu-L poate primi pentru că nici nu-L vede, nici nu-L cunoaşte; dar voi Îl ştiţi, căci rămâne în voi şi va fi cu voi” (Ioan 14:17). Observaţi că Isus a spus că Duhul Sfânt locuia „cu” oamenii Lui, sau „împreună” cu ei. Prepoziţia din greacă folosită aici este
    para
    . Totuşi, curând Duhul va fi mai mult decât „cu” ucenicii; curând El va locui „în” ei. Aici prepoziţia este
    en
    . Eu cred că ucenicii au trecut de la
    para la en
    în Ioan 20, când Isus a suflat peste ei şi le-a zis: „Luaţi Duh Sfânt.” Aceleaşi două prepoziţii caracterizează şi propria ta experienţă. Înainte de convertirea ta, Duhul Sfânt a fost cel ce ţi-a arătat vina pentru păcatul tău. A fost Duhul Sfânt cel ce ţi L-a descoperit pe Isus Cristos ca Cel ce îţi putea îndepărta păcatele, care te-a convins să-L primeşti pe Isus ca Domnul al tău. În momentul în care L-ai acceptat pe Isus ca Domn al vieţii tale, Duhul Sfânt a intrat în tine şi a început să locuiască în tine. Ai trecut de la
    para la en
    . Totuşi, nu fiecare credincios are botezul cu Duhul Sfânt. În Faptele Apostolilor 1:8, Isus le-a spus oamenilor Lui: „Veţi primi putere când Duhul Sfânt se va pogorî peste voi.” Aceasta este cea de-a treia prepoziţie,
    epi
    – Duhul vine „peste” voi sau „asupra” voastră. (Eu personal prefer ideea că El te umple de dai pe dinafară.) Acest
    epi
    împuterniceşte credinciosul pentru slujire. Este o revărsare a Duhului Sfânt, o curgere din viaţa mea a dunamis, a dinamicii, a puterii Duhului lui Dumnezeu, ce lucrează prin viaţa mea şi-i atinge pe cei din jurul meu. În Fapte 1:8, Isus a zis: „Veţi primi putere (dunamis) când Duhul Sfânt se va pogorî peste (epi) voi.” Una este să ai Duhul Sfânt „cu” tine (para), alta este să ai Duhul Sfânt „în” tine (en), dar ceva şi mai mult să ai Duhul Sfânt „peste” tine (epi). Îngăduiţi-mi să ilustrez diferenţa. Dacă aş pune un pahar gol lângă o carafă mare de apă, această carafă va fi para, „cu” paharul. Dacă încep să torn apa din carafă în pahar, acum apa este „în”, en această carafă. Pe măsură ce paharul se umple cu apă şi eu continui să torn apă în el, paharul începe să dea pe dinafară. Ai început cu para, ai trecut la en şi ai ajuns la epi. La fel este şi cu Duhul Sfânt în vieţile noastre. Mai întâi El este „cu” noi, începe să locuiască „în” noi, dar pe măsură ce Domnul continuă să toarne Duhul Său „peste” noi, El începe să se reverse din noi.

    Deşi mulţi credincioşi au Duhul Sfânt în ei, din vieţile lor nu se revarsă Duhul Sfânt. Ei au nevoie să experimenteze epi, acest botez cu Duhul Sfânt.

  5. un nimeni
    Sep 02, 2015 @ 02:27:14

    Prov7:7,ca deobicei se vorbește despre Duhul Sfânt, ca un tânăr, care n-are un leu în buzunar și vorbește despre o mașină puternică (ferrari sa zicem), dar n-are idee cum este să fi șofer pe ea.
    cam asta se întămplă astăzi în adunări. Dacă ne uităm în Biblie, apostolii nu vorbesc prea mult despre asta, pentru că ei trăiau în Duhul Sfânt.
    Cam așa vorbesc eu despre biciclete, dar n-am bani să-mi iau una și nu știu cum este în realitate o bicicletă la care mă gândesc.

    Condiții…dragilor, citim Biblia și vedem acolo Adevărul, dacă vedem ce ne cere Dumnezeu și împlinim, asta este tot, dar trebuie sa vedem ce ne cere El. Nu să facem flotări spirituale. (ture de biserică etc)

    Citiți cu atenție, mai puțin colind pe holurile internetului și ale clădirilor și mai multă Biblie și Lumina vă va Lumina.

    Dragilor, nu vă rătăciți, căutați pe Hristosul, El nu vă va conduce în întuneric.
    Dacă toți acești oameni, care pretind că trăiesc în Duhul Sfânt, de ce atâtea contradicții între ei, aceiași ce spun că trăiesc și cunosc Duhul Sfânt ?

    Dragilor, luați seama să nu fiți înșelați, nu este ceva de trecut cu vederea, ca atunci când ești păcălit la cântar la tarabă, sau când ai fost înșelat cu vreun produs oarecare cumpărat, nu este ceva remediabil, această rătăcire este iremediabilă. Calea înșelăciunii, duce în întunericul gros.

  6. titina duta
    Dec 06, 2015 @ 12:26:06

    cine nare botezul cu Duhul Sfint nu va fi rapit la venirea Domnului

    • tmbiscos
      Dec 07, 2015 @ 19:56:04

      peter,
      da asa este , doua categorii, in lumea crestina, si anume ;
      5 fecioare intelepte, care nu au parte la ridicarea la cer pt. nunta Mielului.
      5 fecioare intelepte, care au dreptul la ridicarea , invitati la nunta Mielului.
      5 fecioare ne intelepte, nu au parte de prima inviere. Acestia sint cei din Apocalipsa 20 v. 5 care nu inviasera.
      La prima inviere, primadata, este luata neghina si aruncata in foc Fiara si Proorocul mincinos ( proorocul mincinos, fiind Mahomed ), Matei 13, pilda neghinei, precum Daniel a zis in Daniel 12 v. 2. Biserica ridicata, precum Hristos a zis, pt. ospatul Lui, de o mie de ani.
      Deci la judecata de apoi, vin cei ce cred in Dumnezeu si Fiul Lui, dar nu au cercetat Scripturile sa le inplineasca, dar sau lasat dusi pe laurii de mai mari lor pusi in fruntea lor. Sa nu uitam, cei din Biserica primara, cercetau Scripturile, dupa ce plecau acasa, sa vada daca cei ce le vestea le spunea adevarul. Ceea ce rezulta ca cel ce te invata, te poate duce in ratacire.
      Mintuirea , este asigurata pt. 2/3 din cei ce vin la judecata de apoi, intre acestia, fiind si cei din mileniu.

    • tmbiscos
      Dec 07, 2015 @ 20:33:47

      titina duta ,
      unde Scriptura zice ce afirmi tu ?
      Deci : ,,viata vesnica este aceasta ,,sa te cunoasca pe Tine singurul Dumnezeu adevarat, si pe Isus Hristos ca Fiu. ” ”
      Notiunea vieti vesnice, este simpla, dar la judecata dela tronul alb, consta in modul cum ai inplinit Scriptura, functia pe care ai avuto in lucrarea cu Duhul Sfint, pe acest pamint.
      Judecata dela tronul alb, este la prima inviere, cind toti vom sta in fata Lui la judecata.
      La prima inviere, inviaza, Gloata cea Mare, din orice neam, din orice semintie, din orice limba, norod, dela iesirea din Eden, nepatatul Abel, pin in punctual ridicari poporului lui Hristos.
      Asaca la prima inviere, vin a lui Moise si a lui Hristos.
      Apocalipsa 15 v. 3.
      Sau Evrei 11 v. 39, 40. Unde Scriptura arata ca ei , sa nu ajunga la mintuire fara noi.
      Asaca mintuirea era a lor, dar Dumnezeu, a avut ceva mai bun pt. noi, astfel eii, cei din vechime a trebuit sa ne astepte pe noi, chiar daca ei in vechime, aveau peste eii Duhul lui Hristos , 1 Petru 1 v.10. 11 .
      Deci la prima inviere, inviaza a lui Moise si a lui Hristos, cei dinainte de Lege, a lui Dumnezeu.
      Toti acestia fiind nuntasi, conform cuvintelor lui Hristos din toate pildele lui, cu inparatia cerurilor se aseamana, din convorbirea lui Isus cu ucenici lui Ioan, unde Hristos pe Apostoli, I-I numeste nuntasi, dar sa nu uitam , in Apocalipsa 19, v. 9 , insusi Dumnezeu declara Gloata cea Mare-Biserica nubtasii.

  7. Marius M
    Dec 06, 2015 @ 20:26:18

    titina duta,
    adica cu alte cuvinte cine nu are pe Christos in inima nu va fii rapit? Oare Dumnezeu nu stie cine este a lui, si trebuie sa se uite la altceva decit la inima? Ce se intimpla cu cei care sunt surd si mut? Ei nu vor fii rapiti? Si ce se intimpla cu cei care a murit deja si n u au primit botezul cu Duhul Sfint?

  8. tmbiscos
    Dec 07, 2015 @ 19:32:39

    ccdursina, Carolina D, Gilu Florea, si toti ceilalti.
    Inainte de ideia unei religiuni, fie Baptist, Ortodox, Catolic, Penticostal Martor a lui Iehova , etc.
    Inainte de orisicare doctrina, cuvintul lui Hristos ramine in viguare.
    Luca 11, de subt titlu : ,,Staruinta in rugaciune.
    v, 13.
    Deci, daca voi, care sinteti rai, stiti sa dati daruri bune copiilo vostri, cu cit mai mult Tatal vostru cel din ceruri va da Duhul Sfint celor ce I-L cer !”

    Deci Hristos arata ca acest Duh Sfint trebuie cerut.
    Da este adevarat ca daca crezi si cind ai crezut I-L primesti.
    Si acum cel ce crede , inplineste Scriptura, cu un cuvint ,crede si spusele lui Hristos.
    Prin credinta, staruiesti in primirea Duhului Sfint. precum Hristos a zis in Luca 11 v. 13.
    Ca semn ca ai primit Duhul Sfint, Biblia arata ca este o vorbire in alta limba . Aceasta vorbire, poate fi o singura data .
    Dar Scriptura arata ca daca vrei vorbirea in alte limbi, pe aceasta trebuie sa o ceri.
    Apostolul, indeamna pe toti sa ceara Duhul proorocii.
    Aceasta a fost data pt. eii atunci si pt. noi acum , si in ori cit de mare nr. vor fi chemati la mintuire.
    Cit priveste viata vesnica, este un dar care ramine in picioare.
    Cit priveste darurile Duhului Sfint, acestea te ridica in gradul cununi.
    Nu este tot una sa fi ultimul, din coloana, sau sa fi capetenie de coloana.
    Poti fi capetenie , peste 10 capetenii, sau chiar mai sus.
    In aceasta consta cununa, AURORA, stralucirea. Se vor deosebi ca stelele cerului.
    Ai toate darurile Duhului Sfint, tea-I luptat lupta cea buna, cununa, este mai mare.
    Nui tot una ,sa fi un stilp in cetate, sau sa dai cu sapa pe cimp in viata vesnica pe Noul Pamint.
    Da cei ce invata tot adevarul Scripturilor, se va chema mare in inparatie cerurilor, dar cei ce scot, li se va scoate dreptul dela pomul vieti.
    Atentie invatatorilor.

  9. tmbiscos
    Dec 07, 2015 @ 20:38:28

    Conditia cea mai mare, pt. a primi Duhul Sfint, este cuvintul lui Hristos, .
    Luca 11, de subt titlu
    ,,Staruinta in rugaciune.”
    versetul cheie , este v. 13.
    a cere Duhul Sfint spre al primi.
    AMIN.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

%d blogeri au apreciat asta: