Deputat Maria Grecea: Statul Român este dator să își sprijine cetățenii, oriunde s-ar afla aceștia !

Maria Grecea Bodnariu si Barbu

Atunci când am aflat de cazul familiei Bodnariu, am decis să mă implic pentru a-i ajuta pe acei părinți care au fost despărțiți de copii, printr-o decizie injustă. Alături de colegii mei din Parlament, am participat la toate demersurile necesare pentru reîntregirea respectivei familii. Consider că suntem datori să ne implicăm și în cazul expus astăzi de domnul Florin Barbu, tatăl celor doi copii.

În urma discuțiilor purtate cu dl. Barbu am ajuns la concluzia că autoritățile române au fost sesizate mult prea târziu, când procesul se afla într-o fază avansată, astfel încât, în acest moment nu au mai rămas prea multe căi de urmat.

Ca urmare a ședinței de azi, s-a stabilit că exista un raport, redactat ca urmare a unei anchete sociale, prin care se solicită încredințarea copiilor în familia extinsă, respectiv la bunicii din partea tatălui, care locuiesc în Brașov. Astfel, împreuna cu familia extinsă vom arăta că si la Brașov acei copii vor putea beneficia de un trai decent, de o educație de calitate și vor fi crescuți într-un mediu în care sunt respectate valorile morale și creștine.

În ultima perioadă am constatat că numărul copiilor separați de familie, în țări precum Anglia, Norvegia, Finlanda, sau Suedia a crescut îngrijorător. În acest sens, voi înainta o propunere către Ministerul Afacerilor Externe, prin care voi solicita să fie trimis câte un atașat pe lângă misiunile diplomatice din acele state, care să acorde sprijin românilor care se confruntă cu astfel de probleme.

În încheiere, doresc sa reamintesc faptul că în cadrul reuniunii Adunării Parlamentare de la Consiliul Europei de săptămâna trecută, care a avut loc la Strasbourg, a fost aprobată întocmirea unui raport intitulat Asigurarea unui echilibru între interesul superior al copilului și necesitatea de a menține familiile unite, ca urmare a moțiunii prin care sunt semnalate abuzurile autorității pentru protecția copilului (Barnevernet) din Norvegia.

Îmi exprim speranța că autoritățile române vor reuși, prin mijloace diplomatice, să preîntâmpine cazurile în care familiilor de români le sunt luați copiii, prin măsuri disproporționate, care reprezintă interpretări abuzive și eronate ale principiului interesului superior al copilului.

Statul Român este dator să își sprijine cetățenii, oriunde s-ar afla aceștia !SURSA

CITESTE si – Deputat Maria Grecea: In Norvegia ne-am intalnit cu multi Romani care erau foarte speriati ca si lor se poate intampla acelasi lucru ca familiei Bodnariu

 

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

