„Din cauza mea, nu. Datorită mie, da.” ~ Viorel Iuga

Viorel Iuga Biserica Baptista Emanuel Timisoara 31 iulie 2016

  • Cum te-ai simti dincolo (in cer) sa stii ca cineva a ajuns in iad din cauza ta?
  • Cred ca ar fi extraordinar sa poti sa spui intr-o zi: persoana aceasta a ajuns mantuita  si datorita mie. Si chiar va rog sa va rugati pentru aceasta. 
  • Exista mai multa pace intr-o familie  datorita unui sfat care l-ai dat tu ca  sotie? Exista mai multa liniste in casa datorita unui sfat pe care l-ai dat tu ca sot? Te-ai intalnit cu un alt barbat, ti-a spus: Domnule, sunt insurat de trei luni de zile, e altfel de cum am crezut la inceput. Si tu, ca om intelept, ai dat un sfat intelept si peste ani de zile te intalnesti cu familia si iti spune: Stii ce bine a prins sfatul acela? Datorita tie, este bine. Este frumos.
  • A facut cineva scoala datorita tie? Vedeti ca exista o perioada in care cam toti elevii trec prin depresia aceea, ca scoala n-are nici un rost. Si cum o argumenteaza ei? ‘Domnul Isus vine curand si n-are rost cu fizica, cu matematica, cu toate.’ Si tu ii spui: Daca Domnul Isus vine in curand si nu te gaseste acolo, la facultate, la curs, ai terminat-o cu El. Ca voia Lui la ora aceasta este sa fii acolo si sa fii o marturie. Si daca unul il citeaza pe Pavel

Viorel Iuga, Pastor la Biserica Baptista Speranta din Arad mesaj Biblic la Biserica Baptista Emanuel din Timisoara, Pastor Marius Birgean.

Mesajul incepe la minutul 1:19:50 (79:00)

Diferenta dintre ‘din cauza’ si ‘datorita’ –

Faptele Apostolilor 20:17-

Cuvântarea de rămas-bun
17 Însă din Milet, Pavel a trimis la Efes şi a chemat pe prezbiterii bisericii.
18 Când au venit la el, le-a zis: „Ştiţi cum m-am purtat cu voi în toată vremea, din* ziua dintâi în care am pus piciorul pe pământul Asiei.
19 Am slujit Domnului cu toată smerenia, cu multe lacrimi şi în mijlocul încercărilor pe* care mi le ridicau uneltirile iudeilor.
20 Ştiţi că n-am* ascuns nimic din ce vă era de folos şi nu m-am temut să vă propovăduiesc şi să vă învăţ înaintea norodului şi în case
21 şi să vestesc* iudeilor şi grecilor pocăinţa** faţă de Dumnezeu şi credinţa în Domnul nostru Isus Hristos.
22 Şi acum, iată că, împins* de duhul, mă duc la Ierusalim, fără să ştiu ce mi se va întâmpla acolo.
23 Numai Duhul Sfânt* mă înştiinţează din cetate în cetate că mă aşteaptă lanţuri şi necazuri.
24 Dar eu nu* ţin numaidecât la viaţa mea, ca şi cum mi-ar fi scumpă, ci** vreau numai să-mi sfârşesc cu bucurie calea şi† slujba pe†† care am primit-o de la Domnul Isus, ca să vestesc Evanghelia harului lui Dumnezeu.
25 Şi acum, ştiu* că nu-mi veţi mai vedea faţa, voi toţi aceia în mijlocul cărora am umblat propovăduind Împărăţia lui Dumnezeu.
26 De aceea vă mărturisesc astăzi că sunt curat de sângele* tuturor.

Cam cat timp ti-ar lua sa raspunzi la intrebarea: am facut bine cuiva? S-a bucurat cineva datorita unui lucru pe care l-am facut eu? Exista mai multa pace intr-o familie  datorita unui sfat care l-ai dat tu ca  sotie? Exista mai multa liniste in casa datorita unui sfat pe care l-ai dat tu ca sot? Te-ai intalnit cu un alt barbat, ti-a spus: Domnule, sunt insurat de trei luni de zile, e altfel de cum am crezut la inceput. Si tu, ca om intelept, ai dat un sfat intelept si peste ani de zile te intalnesti cu familia si iti spune: Stii ce bine a prins sfatul acela? Datorita tie, este bine. Este frumos.

A facut cineva scoala datorita tie? Vedeti ca exista o perioada in care cam toti elevii trec prin depresia aceea, ca scoala n-are nici un rost. Si cum o argumenteaza ei? ‘Domnul Isus vine curand si n-are rost cu fizica, cu matematica, cu toate.’ Si tu ii spui: Daca Domnul Isus vine in curand si nu te gaseste acolo, la facultate, la curs, ai terminat-o cu El. Ca voia Lui la ora aceasta este sa fii acolo si sa fii o marturie. Si daca unul il citeaza pe Pavel si spune: Frate, dar n-a zis Pavel ca toate doctoratele sunt gunoaie?” Spui, „Adevarat. A spus dupa ce le-a avut.” Deci, rugamintea mea pentru toti baptistii este: luati trei, patru doctorate si apoi spuneti „fara Hristos, sunt gunoaie”. Dar, intai le luati. Deci, nu acceptati teologia lenesului. Apropo, cand ii vezi pe unii cantand la pian, in biserica, oare au ajuns aici datorita cuiva care i-a incurajat? Care nu i-a lasat sa abdice? Imi place sa cred ca toti aveti amintiri frumoase si ati putea spune cu smerenie, dar adevarul: Frate Iuga, multumesc lui Dumnezeu ca datorita mie unul s-a insurat bine. Poate aveti si daruri din astea. Sau datorita mie s-a intamplat ceva bun, ceva frumos.

Este normal sa ne sfatuim unii pe altii ca asa ne indeamna Scriptura. Daca imi place sa cred ca aveti multe amintiri frumoase cu lucruri valoroase carea u avut loc si datorita voua, as vrea sa va intreb: va ia mult sa va amintiti de ceva negativ? Un lucru negativ care s-a intamplat din cauza voastra. Nu o sa ma duc pe idei de genul ‘a pierdut trenul din cauza ta’. Oare exista cineva care a parasit biserica din cauza ta? Asta-i grav de tot. Exista cineva care nu vine la biserica din cauza ta? Exista cineva care are o idee foarte urita despre pocaiti din cauza ta? Exista cineva care nu mai iubeste Scriptura din cauza ta? Exista cineva care are o idee foarte rea despre baieti din cauza ta? Stiti ca sunt fete care au impresii foarte rele despre baieti. Stiti cine are meritul? Un baiat. De multe ori, un baiat are meritul ca o fata gandeste despre baieti intr-un anumit fel. Exista si fete care au meritul sa picteze o anumita imagine despre fete in mintea baietilor.

Citeam zilele acestea Cartea Faptele Apostolilor. Citesc o alta traducere, nu neaparat ca e mai buna decat Cornilescu, dar mi-am dat seama ca noi citim foarte mult traducerea Cornilescu si asa suntem de obisnuiti cu lucrurile ca uneori nici nu le mai gandim. Adica, ele sunt acolo scrise (in cap) si doar le improspatam. Uneori, cand ai o traducere si mai buna si mai rea, cand e ceva deosebit de Cornilescu, imediat iti sare in ochi ca nu este asa. Si m-a marcat putin versetul 26. Cornilescu spune: va marturisesc astazi ca sunt curat de sangele tuturor. Vreti sa imi traduceti fraza aceasta? Ce a vrut sa spuna Pavel cand spune: Astazi va spun in fata lui Dumnezeu, ca sunt curat de sangele fiecaruia. Ce a vrut sa spuna? La ce se refera el ‘nu sunt vinovat de sangele cuiva? La ce se refera? La moarte. Stiti ca evreii, si vorbim de o cultura evreiasca,  evreii vorbeau de vinovatia de a avea sange pe maini sau nu. ‘Ne-am intinat mainile cu sangele cuiva. L-am ucis, I-am luat viata.’ Sau n-am facut lucrul acesta.

Stiti ce spune o alta traducere? ‘Va marturisesc astazi ca din cauza mea nu va muri nimeni.  N-a murit nimeni din cauza mea.’ Intrebarea: a murit cineva din cauza ta? Nu ma refer neaparat la accidente de masina. Dar, pot fi si chestii din astea. Daca tu conduci turbo si unul care n-are experienta ta, n-are masina ta, n-are soseaua ta, n-are conditiile tale, si te ia pe tine ca model de condus, s-ar putea sa te duci la inmormantare la el si sa reciti poezii. S-ar putea ca tu sa fii vinovat de sangele lui. Ne spunea un frate coleg: ‘aveam de trecut o strada foarte ingusta. M-am uitat in stanga, m-am uitat in dreapta, am vazut ca nu vine nimeni, am treuct pe rosu. N-am ajuns bine in partea cealalta si am auzit o frana. M-am blocat. Simplu. Unul care a venit in spatele meu, nu s-a mai uitat nici in stanga, nici in dreapta. S-a uitat ca am treuct eu. Si era sa-l omoare o masina.’ SIgur, daca ai un pic de constiinta, te mai framanta lucrurile acestea. Daca nu ai constiinta, zici ca e chiar problema lui.

Una din framantarile mele, apropo, stiti care este? Daca Ioan a avut ceva framantari sau nu. La ce ma refer? Toti stim de lepadarea lui Petru. Asa-i? Si sigur, vinovat de lepadarea lui Petru cine este? Petru, ca doar n-o sa spunem, altcineva. Si-l putem si acuza. Dar daca imi amintesc eu bine, Petru nu era prea bine umblat prin locuri prea mult si n-avea legitimatii. Dar avea un frate bun, ucenicul iubirii care avea si relatii. Si cand Petru ajunge la poarta si spune: legitimatia? Si Petru spune: imi pare rau, eu n-am frecventat aici. Ce face Ioan? Zice: e cu mine. ‘O, daca e cu dvs., poftiti.’ In momentul in care s-a lepadat Petru, – s-a blestemat ca nu-L cunoaste. E grav. Daca am citi atenti ce se spune acolo, n-as vrea sa va reproduc romaneste cam ce insemna acolo…. Oare, Ioan, n-a avut nici o mustrare de constiinta? Nu si-a pus niciodata intrebarea: oare, daca nu-l duceam eu in curte si nu foloseam relatiile mele, se mai lepada Petru de Isus? Eh, nu trebuie neaparat sa ne pierdem vremea cu intrebari de genul acesta ca atunci ne stricam noptile si nu mai dormim.

Pavel a simtit nevoia sa spuna intr-o zi: ascultati-ma, oameni buni. Datorita mie, n-a murit si nu va muri nimeni. Nu se referea nici la accidente de masina, nici la mancare otravita. Ci se referea la cu totul altceva. Transpusa in limba romana, in limbajul nostru, stiti ce spune Pavel? Viorele, datorita mie, multi au ajuns in rai. Din cauza mea, nimeni nu va ajunge in iad. Din cauza mea, in iad, nu va ajunge nimeni. Acuma, toti stim de venirea Domnului Isus Hristos. De jertfa Lui, de usa deschisa. De oferta Lui si stim ca salvarea oamenilor depinde de ei sau si de ei. Corect? Nu numai de ei. Pentru ca depinde si de noi. Depinde de noi daca le ducem Evanghelia, daca ne rugam pentru ei, daca traim frumos, toate celelalte lucruri.

Si eu cred ca ar fi extraordinar sa poti sa spui intr-o zi: persoana aceasta a ajuns mantuita  si datorita mie. Si chiar va rog sa va rugati pentru aceasta. In timp ce-I multumiti lui Dumnezeu ca El foloseste pe foarte multi, spuneti: Doamne, foloseste pe cine vrei Tu sa-i ajute pe altii sa gaseasca mantuirea. Dar, am o rugaminte, foloseste-ma si pe mine.  De ce numai pe altii? Haidem sa nu facem asa pe smeritii, Domnul sa foloseasca numai pe altii. Sa spunem: Doamne, n-am o problema sa folosesti pe altii. Te rog, foloseste pe cati mai multi. Dar, am o rugaminte. Da-mi si mie bucuria de-a fi folosit de Tine. Amin! Sa pot sa vad ca datorita mie, datorita vietii mele si muncii mele, sunt oameni care-L gasesc pe Hristos si se raporteaza corect la Hristos. Eu cred ca ar trebui sa mai avem o rugaciune si un subiect in atentie. Cum te-ai simti? Nu pe pamant. Dar, cum te-ai simti dincolo (in cer) sa stii ca cineva a ajuns in iad din cauza ta. Credeti ca pentru Pavel a fost important sa depuna  marturia a ceasta: din cauza mea n-a murit  si nu va muri nimeni. O, a avut bucuria ca sa spuna: datorita mie, multi au gasit salvarea in Isus Hristos. Si asta era bucuria lui mare. Si era multumirea care el o avea inaintea lui Dumnezeu. Si credeti-ma, era unul dintre motivele pentru care spunea: Viorele, asculta, eu cand plec de aici, eu ma duc la rasplata si astept o rasplata mare pentru ca prin harul lui Dumnezeu  am muncit mai mult decat toti. Am folosit harul lui Dumnezeu la potentialul maxim. Si sunt sigur ca multi oameni sunt ai lui Hristos datorita mie. De aceea le spune Corintenilor:  ascultati-ma, oricat ati brava voi, un lucru nu mi-l puteti lua. Invatatori puteti avea cu gramada. Spuneti-mi, cati parinti spirituali aveti? Ce spuneau cei din Corint? Deocamdata, suntem pe certificatul tau. Adica, tu ne esti parintele spiritual. El spune: da, ati aflat mantuirea datorita mie si multumesc lui Dumnezeu ca din cauza mea, nimeni nu va vedea iadul.

Eu cred ca afirmatia lui Pavel este adevarata pentru ca Pavel intotdeauna spunea adevarul. Eu cred ca afirmatia lui Pavel este adevarata pentru ca fratii nu l-au contrazis de loc. N-a venit unul sa spuna: Pavele, sa nu exageram, stii tu cazul ala, cazul ala, aia… sunt pierduti din cauza ta. Nu, dimpotriva, fratilor, la final au ingenunchiat, s-au rugat pentru el. L-au binecuvantat. Si nu-l contrazice nici Hristos. Nu-i spune Hristos prin Duhul Sfant lui Pavel sau lui Luca sa nu scrie asta in Scriptura ca nu-i adevarat suta la suta. Nu, ea este adevar. Pavel spuneL din cauza mea n-a ajuns si nu va ajunge nimeni in iad.

Fratii mei, surorile mele, eu cred ca aceasta este dorinta Domnului Isus Hristos. Voia lui Dumnezeu este ca toti oamenii sa ajunga salvati si nu osanditi. Si tocmai de aceea s-a dat un pret atat de mare. S-a dat o jertfa unica ca oamenii sa ajunga mantuiti. In dimineata aceasta vreau sa va aduc aminte ca in iad si in rai sunt oameni nu numai datorita deciziilor lor. Da, acolo vor fi datorita deciziilor lor. Dar vor fi si datorita trairii noastre, activitatii noastre, gandirii noastre, atitudinilor noastre. Sunt oameni care ajung in iad pentru ca nimeni nu le spune adevarul. Pentru ca exista o sumedenie de crestini care au ales sa taca. Si daca oamenii n-aud, cum vor crede? Sunt oameni care hotarasc sa imparta adevarul partial. Sunt oameni care mai degraba vorbesc despre obiceiuri , despre traditii, despre ce avem noi decat despre ce ofera Hristos. Sunt oameni care mai degraba dau invataturi dupa poftele altora decat sa spuna adevarul curat care, da, pe unii ii poate deranja. Stiti ca in cartea Apocalipsa spune ca si-a folosit balaurul coada, sa dea o gramada. Si acolo spune ca fiara respectiva care coboara atatea de multe, sunt preotii care invata pe oameni minciuni. Nu, nu ma condamnati. N-am vorbit nici de ortodoxi, nici de catolici. Ci imi aduc aminte ca noi toti suntem preoti, o preotie universala. Si daca-i inveti pe oameni, de nustiu dragul cui, minciuni, in loc de adevarul lui Hristos, o sa ai sansa mare de a participa la ajungerea altora in iad.

O sa va reamintesc cateva lucruri care cred eu ca l-au ajutat pe Pavel  sa poata sa ajunga sa spuna: din cauza mea, nimeni in iad. Datorita mie, multi in cer. Si o sa incep cu lucruri marunte sau sa incep cu inceputul. Credeti ca familia lui Saul au contribuit sau nu? Parintii lui au contribuit sau nu? Din cate stiti dvs. Saul a studiat un pic Biblia sau nu? Dupa ce s-au pocait sau inainte de-a se pocai? Inainte. Si oare cine i-a pus, lui Saul, Scriptura in mina? Cine? Vreun vecin de pe strada? Vreun dusman? Vreun pagan? Sau tata si mama? …..

Notite pana la minutul 1:37:00 (sau 97:00) Mai sunt aprox 19 minute din mesaj.

Duminică 31 Iulie 2016 – Viorel Iuga – Biserica Baptistă Speranța Arad

VIDEO by Emanuel Tm

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

