Familia traditionala si comunitatea LGBT – Realitati si perspective – Invitat Ben Oni Ardelean

Ben Oni Ardelean Alfa Omega Tv FOTO captura Agnus Dei

Tudor Pețan, Alfa Omega TV: Sâmbătă, 13 august 2016, de la ora 21 am avut o emisiune speciala „Realități și perspective” pe canalul Alfa Omega TV cu tema: „Familia tradițională și comunitatea LGBT”. L-am avut ca invitat pe: conf. univ. dr. Ben-Oni Ardelean, senator al Romaniei.

Urmăriți emisiunile „REALITĂȚI ȘI PERSPECTIVE” pentru a obține o perspectivă creștină asupra contextului actual în care trăim – în fiecare sâmbătă, de la ora 21, la Alfa Omega TV.
Urmărește toate emisiunile Realități și Perspective – http://alfaomega.tv/mediacenter/categ…

Tudor Pețan: De ce important acum, cand intram in Europa, intr-un spatiu al opiniilor libere, al democratiei, de ce ce e important sa vorbim despre valori fundamentale  ale familiei asa dupa cum Dumnezeu le-a randuit in Sfanta Scriptura?

Ben Oni Ardelean: Europa intotdeauna a proclamat diversitatea in unitate. Si cred ca in acest context, este absolut imperativ  sa nu ne lasam condusi de faptul ca aceasta diversitate in unitate inseamna un oarecum uniformism. Noi nu ne supunem unui uniformism. Ci, dimpotriva, incercam sa ne pastram identitatea, indiferent daca identitatea aceea inseamna identitatea de tara, de stat, identitatea de grup, identitatea de religie, lingvuistica samd. Eu cred ca aceasta diversitate trebuie sa includa toate aceste identitati puse laolalta, neamestecate in ideea unei curiozitati americane, un melting pot american in care toate aceste identitati sa se faca una singura si sa fie o singura limba, un singur popor. Ci, dimpotriva, trebuie pastrate aceste identitati si in acelasi timp trebuie afirmate. Si cele doua lucruri sunt chestiuni care trebuie sa le intelegem  din aceasta perspectiva a pastrarii identitatii si a afirmarii a acestei identitati. De aceea, cred ca este frumos sa intelegem  si bine sa intelegem ca aceasta frumusete a Europei este compusa din aceasta larga diversitate. Dar pe cealalta parte, nu se doreste  suprimarea identitatii si uniformizarea acestor identitati.

De ce am facut aceasta introducere? Tocmai ca sa intelegem ca este important ca fiecare grup religios si aici ma refer la crestini, sa inteleaga ca intr-o Europa din ce in ce mai diversa. crestinismul traditional, asa cum il cunoastem noi, a devenit una dintre aceste identitati din ce in ce mai minoritare. Adica, daca odinioara vorbeam despre o Europa increstinata traditional sau istoric, astazi vorbim despre o Europa post-crestina, dar care are totusi o nuanta de crestinism din ce in ce mai difuza in societate. Si, care nu isi mai afirma la fel cum isi afirma alta data valorile, ci dimpotriva, a ajuns ca dintr-o postura de minoritari sa se bata pentru aceste valori. Si cred ca aici este premiza de la care trebuie sa pornim. Asta-i realitatea de la care pornim astazi. Nu mai stam pe cai mari, ca sa folosesc ne-academic acest termen. Nu mai suntem noi, crestinii, cei care controlam deciziile majore ale Europei. Nu mai suntem noi aceia care impunem un trend in societate. Nu mai suntem noi, cei care dam tonul la ceea ce trebuie sa seintample sau nu in societate. Ci, dimpotriva, am ajuns intr-o pozitie extrem de dificila, aceea de a ne apara valorile din pozitia minoritarului. Si asta este o pozitie foarte grea. (minutul 4)

..renegat de europenismul modern contemporan, bineinteles ca asa cum bine stiti, in Consiliul Europei nu se considera nici o referire la aceasta chestiune. Valorile crestine sunt renegate. Si, din ce in ce mai mult, acestea sunt repudiate din societate. Si cred ca acesta este un alt lucru pe care trebuie sa-l intelegem. Astazi, cand vorbesti despre orice altceva in Europa, in afara de crestinism, esti bine venit. In momentul in care vorbesti despre crestinism, despre valorile crestine sau orice are nuanta de crestinism, in momentul respectiv ai o problema majora in societate. Si tocmai de aceea, pe aceasta repudiere a acestor valori din societate, crestinii trebuie sa se uneasca indiferent de confesiunea lor. Pentru ca aceasta diversitate in sinul crestinismului este buna. Este una care, de asemenea, trebuie din nou afirmata aceasta identitate. Dar, pe de cealalta parte, toate aceste grupari crestine, toate aceste confeziuni trebuie sa se stranga laolalta pentru ca si laolalta, de fapt, suntem intr-o minoritate extraordinar de mare in Europa.

Intr-una dintre lucrarile pe care eu le-am scris, intr-una dintre tezele mele de doctorat, am vorbit exact despre acest minimalism crestin si am incercat sa gasesc care sunt punctele comune care leaga crestinismul in general. Si, bineinteles, ca acolo sunt doi piloni de bazaEste vorba despre Cele 10 Porunci din Vechiul Testament si Predica de pe Munte a lui Isus Hristos din Noul TestamentSunt doi piloni de baza ai invataturii crestine. Acesta constituie un minimalism in teologia crestina cu care toti sunt de acord, indiferent ca sunt catolici, ortodocsi, protestanti, neoprotestanti. Toti sunt de acord cu aceasta abordare. Ei, de aici trebuie cladit. In jurul acestor valori trebuie cladit pentru a putea sa creezi o platforma comuna de afirmare si in acelasi timp de aparare pentru ca in momentul acesta cred ca suntem  mai mult in defensiva decat in ofensiva in Europa post-crestina.

Noi ceea ce credem ca si crestini: In primul si in primul rand, noua, trebuie sa nu ne fie rusine cu credinta noastra. In aldoilea rand, trebuie ca credinta noastra sa o traim. Noi trebuie, de asemenea, sa o afirmam, fie ca spunem in mesaj direct la amvoanele bisericilor, la diverse momente de Evanghelizare, pe posturi media crestina in care trebuie sa o afirmam. In momentul in care incerci sa iti afirmi credinat crestina in spectrul public sau in sfera politica, ca sa ma rezum aici, in momentul respectiv ai o problema majora pentru ca tocmai aceasta abordare este privita ca una ingusta, de enclava, care nu face nimic altceva decat sa te situeze intr-o pozitie de minoritar fara ca sa poti intr-o oarecare masura  sa iti aperi valorile si principiile, mizand pe faptul ca toti vor recunoaste ca traim intr-o Romanie increstinata, intr-o Europa care a avut baze crestine, in parinti fondatori ai acestei Uniuni Europene care au fost crestini in viziunea lor samd. Plus, aici vorbim despre diverse platforme politice care au statuat in platformele lor crestinismul sau valorile traditionale si toate acestea nu sunt practicate din punct de vedere politic.

Tudor Petan: De ce e important sa militam pentru familia si casatoria crestina intre un barbat si o femeie?

Ben Oni Ardelean: Familia este una singura, nu traditionala. Adica, ar trebui sa scoatem aceasta terminologie din discutiile noastre pentru ca familia este una singura care o stim cu totii, instituita pe baza Scripturii si in acelasi timp instituita prin lege. Si tocmai de aceea cred ca este important sa ramanem la termenul de familie.Punct. Cand vorbim despre orice altceva- parteneriate, asociatii, firme, spuneti-le cum vreti. Caci pot doua persoana de acelasi sex sa-si faca o firma daca vor, sa-si puna averea toata acolo si dupa aceea sa o distribuie cum doresc. Din momentul respectiv, avem o alta perspectiva asupra unor contracte civile, asa cum le-ati numit dvs, juridic, perfect legale, dar care nu intra in spectrul acesta a unei institutii recunoscute de Dumnezeu si de stat, cel putin in Romania, ca fiind familia. De aceea cred ca e important ca aceasta sa ramana asa fara sa fie compromisa de nici un alt fel de perspectiva…....

notite din primele 15 minute, mai sunt aprox. 45 de minute din discutie.

VIDEO by Alfa Omega TV

Anunțuri

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

%d blogeri au apreciat asta: