Gabi Zagrean – Cum pot ajunge sa vad slava lui Dumnezeu?

Gabi Zagrean

Exod 33:7-23

7 Moise a luat cortul lui şi l -a întins afară din tabără, la o depărtare oare care; l -a numit cortul întîlnirii. Şi toţi ceice întrebau pe Domnul, se duceau la cortul întîlnirii, care era afară din tabără. 8 Cînd se ducea Moise la cort, tot poporul se scula în picioare; fiecare stătea la uşa cortului său, şi urmărea cu ochii pe Moise, pînă intra el în cort. 9 Şi cînd intra Moise în cort, stîlpul de nor se pogora şi se oprea la uşa cortului, şi Domnul vorbea cu Moise. 10 Tot poporul vedea stîlpul de nor oprindu-se la uşa cortului; tot poporul se scula şi se arunca cu faţa la pămînt la uşa cortului lui. 11 Domnul vorbea cu Moise faţă în faţă, cum vorbeşte un om cu prietenul lui. Apoi Moise se întorcea în tabără, dar tînărul lui slujitor, Iosua, fiul lui Nun, nu ieşea deloc din mijlocul cortului.

12 Moise a zis Domnului: ,,Iată, Tu îmi zici: ,Du pe poporul acesta!` Şi nu-mi arăţi pe cine vei trimete cu mine. Însă, Tu ai zis: ,Eu te cunosc pe nume, şi ai căpătat trecere înaintea Mea!` 13 Acum, dacă am căpătat trecere înaintea Ta, arată-mi căile Tale; atunci Te voi cunoaşte, şi voi avea trecere înaintea Ta. Şi gîndeşte-Te că neamul aceasta este poporul Tău!„ 14 Domnul a răspuns: ,,Voi merge Eu însumi cu tine, şi îţi voi da odihnă.„ 15 Moise i -a zis: ,,Dacă nu mergi Tu însuţi cu noi, nu ne lăsa să plecăm de aici. 16 Cum se va şti că am căpătat trecere înaintea Ta, eu şi poporul Tău? Oare nu cînd vei merge Tu cu noi, şi cînd prin aceasta vom fi deosebiţi, eu şi poporul Tău, de toate popoarele de pe faţa pămîntului?„

17 Domnul a zis lui Moise: ,,Voi face şi ceea ce-mi ceri acum, căci ai căpătat trecere înaintea Mea, şi te cunosc pe nume!„ 18 Moise a zis: ,,Arată-mi slava Ta!„ 19 Domnul a răspuns: ,,Voi face să treacă pe dinaintea ta toată frumuseţea Mea, şi voi chema Numele Domnului înaintea ta; Eu Mă îndur de cine vreau să Mă îndur, şi am milă de cine vreau să am milă!„ 20 Domnul a zis: ,,Faţa nu vei putea să Mi -o vezi, căci nu poate omul să Mă vadă şi să trăiască!„ 21 Domnul a zis: ,,Iată un loc lîngă Mîne; vei sta pe stîncă. 22 Şi cînd va trece slava Mea, te voi pune în crăpătura stîncii, şi te voi acoperi cu mîna Mea, pînă voi trece. 23 Iar cînd Îmi voi trage mîna la o parte dela tine, Mă vei vedea pe dinapoi; dar Faţa Mea nu se poate vedea.„

Oricine ar vrea in seara aceasta sa afle cum poate sau cum pot eu sa ajung intr-o zi, sa vad slava lui Dumnezeu, va putea sa faca impreuna cu omul lui Dumnezeu, Moise, si impreuna cu mine si cu toti care suntem aici, pasii necesari pentru aceasta. Nu cred ca e cineva aici care nu va pricepe in seara asta ce trebuie sa faca el si ea, pentru ca uneori aud oameni in jurul meu care spun: Ce trebuie sa fac eu ca sa fiu mantuit/mantuita? Si, ce trebuie sa fac eu ca sa ajung in cer? Vreau sa va spun ca exista o anumita confuzie chiar printre noi, credinciosii, botezati in apa in ce priveste momentul acesta al plecarii la Domnul. Se ridica tot mai mult din umar si spun: O, nu stiu cum va fi. Dumnezeu stie. Si cred ca lucru asta este foarte grav. Si cred ca Dumnezeu nu ne-a chemat sa traim in instabilitati si confuzii. Cred ca Dumnezeu ne-a chemat in siguranta.

Dupa cum ati vazut din text, primul pas pe care Moise il face s-a numit ‘Pasul Separarii’. As vrea sa atrag atentia ca separarea pe care eu o enunt aici, pe care Moise, intr-un mod personal, a ales s-o faca, iesind afara din tabara, nu are nici o legatura separarea asta cu izolarea. Nici o legatura. Atunci cand Dumnezeu iti cere ca sa intri intr-o relatie cu El, intotdeauna pasul acesta este obligatoriu. Fara el nu se poate. Ca momentul intrarii intr-o legatura personala cu Dumnezeu implica intotdeauna pretul acesta al separarii.

Aduceti-va aminte ca atunci cand Dumnezeu a instituit familia, ca primul pas care Dumnezeu l-a cerut atunci sa-l faca familia, ca sa poata deveni familie, este pasul separarii. Inainte de a te lipi de nevasta ta, inainte de a forma un trup, inainte de a te bucura de relatia cu nevasta ta si cu sotul tau, inainte de asta trebuie sa fii gata sa platesti pretul separarii. „De aceea, va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa. Apoi se va lipi de nevasta sa si cei doi vor face un singur trup.” Dar, niciodata nu poti sa vorbesti despre o lipire. Niciodata nu poti sa vorbesti despre bucuria unei relatii daca acolo nu s-a produs cu adevarat separarea. De aceea este de foarte multe ori problema in familie, pentru ca ea nu s-a separat de mama ei. Pentru ca el nu s-a separat de mama sa, ca multi dintre noi suntem foarte mamosi si foarte greu ne desprindem de parinti, de cei pe care i-am iubit si i-am respectat. Dar ca sa poti sa formezi un cuplu adevarat si o relatie, trebuie sa te rupi de asta.  Si cine n-a inteles asta, are probleme ani de zile. Multi nu inteleg ca relatia implica o ruptura categorica, definitiva. Nu inseamna ca nu-ti mai vizitezi parintii. Nu inseamna ca nu-ti mai cinstesti parintii. Dar ca sa poata sa existe un cuplu, Dumnezeu a hotarat separare.

Atunci cand vrei sa te pocaiesti cu adevarat, atunci cand vrei sa te intorci la Dumnezeu, daca vrei cu adevarat sa simti inima lui Dumnezeu, daca vrei sa simti puterea lui Dumnezeu si prezenta lui Dumnezeu, sa traiesti o viata reala, plina de bucurie si de pace, trebuie sa fii intotdeauna pregatita si pregatit in permanenta si tot restul vietii, sa traiesti aceasta separare continua. Adica, niciodata, Dumnezeu nu doreste sa Isi  imparta slava Lui, dragostea Lui si relatia Lui cu nimeni si sub nici o forma. De aceea, Isus Hristos de multe ori a socat in Evanghelia Sa. A socat, dar a fost transant. A zis, daca cineva nu este capabil pentru mine si pentru Imparatia Mea si pentru mantuire, pentru cer si pentru viata vesnica, sa lase pe tatal sau, pe mama sa, prietenii sai, holde, averi,  pentru Mine, a spus Isus, si pentru Numele Meu, persoana asta nu este vrednica de Mine. Persoana asta nu este vrednica sa intre intr-o relatie cu Mine. Daca orice in lumea asta s-ar opune intrarii tale intr-o relatie cu Isus Hristos si a gusta din bunatatea lui Dumnezeu, daca ceva se opune, tu trebuie sa fii intotdeauna capabil si capabila sa te separi de lucrul ala.

Sa stii ca separarea nu inseamna sentimente si informatii religioase pe care foarte multi dintre noi, romanii, le avem din belsug…

1 comentariu (+add yours?)

  1. Ghita L
    Aug 16, 2016 @ 01:37:48

    Existä UN TELERSCOP care se numeste CEI MAI NEINSEMNATI OAMENI pe care nu i-ai vazut niciodata,prin care poti vedea SLAVA lui Dumnezeu.. cum n-ai väzut-o niciodatä…. Matei 25 v40 40. Drept raspuns, Imparatul le va zice: „Adevarat va spun ca, ori de cate ori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neinsemnati frati ai Mei, Mie Mi le-ati facut.”..34. Atunci Imparatul va zice celor de la dreapta Lui: „Veniti binecuvantatii Tatalui Meu de mosteniti Imparatia care v-a fost pregatita de la intemeierea lumii.
    35. Caci am fost flamand, si Mi-ati dat de mancat; Mi-a fost sete, si Mi-ati dat de baut; am fost strain, si M-ati primit;
    36. am fost gol, si M-ati imbracat; am fost bolnav, si ati venit sa Ma vedeti; am fost in temnita, si ati venit pe la Mine.”VEZI SLAVA LUI ISUS DE LÄNGA TINE si ia-ti un bilet pentru cer !

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

