Nicolae Geanta – De ce trecem prin pustiu?

Nicolae Geanta Italia Biserica Mansue

Deuteronom 2:1-3

Pribegia prin pustie

Apoi ne-am întors şi am mers în pustie, pe drumul către Marea Roşie[a], după porunca Domnului. Am înconjurat multe zile muntele Seir. Domnul mi-a zis: «Ajunge cât aţi înconjurat muntele acesta! Întoarceţi-vă spre nord!

..paradoxul care exista astazi in biericile noastre crestine este ca foarte multi oameni entuziasmati de o seara sau de un an, sau atunci cand e pastorul in biserica, sau cand nu este concediu, sau atunci cand le merge bine, vin la biserica. Dar la un moment dat, cand in mlastina ajungem la un moment al deznadejdii, intr-un pustiu, intr-un nisip, tendinta multora dintre noi este sa intoarcem spatele lui Dumnezeu. Noua nu ne convine cand trecem prin situatii de desert, de nisip. Noua nu ne convine  cand cineva s-a imbolnavit in familia noastra si incepem sa strigam: Dar, de ce, Doamne?

Vedeti dvs. problema de atitudine a noastra, a pocaitilor, nu este ceea ce facem cand suntem aici in biserica. Problema de atitudine, a mea, ca pocait nu este cum ma comport eu in biserica cand este har si ridic mainile in sus si tip de pica tavanul. Problema de atitudine este cum ma comport eu cand trec prin pustiu. Dvs. trebuie sa nu uitati niciodata: Dumnezeu, cand a scos poporul evreu din Egipt, nu l-a dus direct in Canaan. A spus: „Eu te scot din Egipt si te duc in Canaan unde va curge lapte si miere. Dar eu nu te duc Israele direct in Canaan, pentru ca inainte de-a ajunge tu in Canaan, trebuie sa treci prin pustiu.

Dumnezeu ar putea sa ma ia pe mine pe aripile Sale  si sa ma duca direct in ceruri. Si sa alerg pe marea de sticla impreuna cu arhanghelii si cu sfintii lui Dumnezeu. Dar a spus: Nicu Geanta, eu nu te pot duce pe tine direct in cer. pentru ca tu trebuie sa treci printr-un pustiu. Si mie nu-mi convine. Dumnezeu spune: vei trece, in viata aceasta, printr-un pustiu si vei invata ca toti oamenii, inainte de a ajunge in Canaan au trebuit sa treaca prin pustiu. Dar, vedeti dvs. tocmai asta ni se intampla noua, ca nu intelegem, de ce in viata noastra uneori Dumnezeu trimite pustiuri. De ce trebuie sa mearga poporul evreu 40 de ani prin pustiu si noi spunem: pentru ca a cartit impotriva lui Dumnezeu. Pentru ca a fost neascultator de Dumnezeu. Dar o sa invatam in seara asta de ce Dumnezeu imi ingaduie mie sa trec prin pustiu. Si primul lucru care-l invatam in seara asta este ca Dumnezeu ne trece prin pustiu ca sa ne formeze caracterul. (notite din primele 4 minute, mai sunt aprox 50 de minute din mesaj).

Nicu Geanta – De ce trecem prin pustiu?

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

ceas

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

 

http://www.clocklink.com/clocks/HTML5/html5-world.html?Vancouver&Chicago&Athens&480&blue
