IOSIF BERCE – PAHARUL DIN SACUL LUI BENIAMIN – EVANGHELIZARE RUGUL APRINS TOFLEA 2016

Iosif Berce Toflea captura Agnus Dei

PAHARUL DIN SACUL LUI BENIAMIN – IOSIF BERCE – – EVANGHELIZARE RUGUL APRINS TOFLEA 2016

Geneza 42:25-38

25 Iosif a poruncit să li se umple sacii cu grâu, să pună argintul fiecăruia în sacul lui şi să li se dea merinde pentru drum. Şi aşa* s-a făcut.
26 Ei şi-au încărcat grâul pe măgari şi au plecat.
27 Unul* dintre ei şi-a deschis sacul ca să dea nutreţ măgarului în locul unde au rămas peste noapte. A văzut argintul la gura sacului
28 şi a zis fraţilor săi: „Argintul meu mi s-a dat înapoi şi iată-l în sacul meu.” Atunci li s-a tăiat inima şi au zis unul altuia, tremurând: „Ce ne-a făcut Dumnezeu?”
29 S-au întors la tatăl lor Iacov, în ţara Canaan, şi i-au istorisit tot ce li se întâmplase. Ei au zis:
30 „Omul acela, care este domnul ţării, ne-a vorbit* aspru şi ne-a luat drept iscoade.
31 Noi i-am spus: ‘Suntem oameni de treabă, nu suntem iscoade.
32 Suntem doisprezece fraţi, fii ai tatălui nostru; unul nu mai este, şi cel mai tânăr este azi cu tatăl nostru în ţara Canaan.’
33 Şi omul acela, care este domnul ţării, ne-a zis: ‘Iată cum* voi cunoaşte dacă sunteţi oameni de treabă. Lăsaţi la mine pe unul din fraţii voştri, luaţi merinde pentru familiile voastre, plecaţi
34 şi aduceţi-mi pe fratele vostru cel tânăr. Voi şti astfel că nu sunteţi iscoade, ci sunteţi oameni de treabă; apoi vă voi da înapoi pe fratele vostru şi veţi putea să străbateţi* ţara în voie’.”
35 Când şi-au golit sacii, iată că legătura* cu argintul fiecăruia era în sacul lui. Ei şi tatăl lor au văzut legăturile cu argintul şi s-au temut.
36 Tatăl lor Iacov le-a zis: „Voi mă lipsiţi* de copii: Iosif nu mai este, Simeon nu mai este şi voiţi să luaţi şi pe Beniamin. Toate acestea pe mine mă lovesc!”
37 Ruben a zis tatălui său: „Să-mi omori pe amândoi fiii mei dacă nu-ţi voi aduce înapoi pe Beniamin; dă-l în mâna mea şi ţi-l voi aduce înapoi.”
38 Iacov a zis: „Fiul meu nu se poate coborî împreună cu voi; căci fratele* lui a murit şi el a rămas singur; dacă i s-ar întâmpla vreo nenorocire** în călătoria pe care o faceţi, cu durere îmi veţi coborî perii mei cei albi† în Locuinţa morţilor.”

1 Iosif a dat următoarea poruncă economului casei lui: „Umple cu merinde sacii oamenilor acestora cât vor putea să ducă şi pune argintul fiecăruia la gura sacului său.
2 Să pui şi paharul meu, paharul de argint, la gura sacului celui mai tânăr, împreună cu argintul cuvenit pentru preţul grâului lui.” Economul a făcut cum îi poruncise Iosif.
3 Dimineaţa, cum s-a crăpat de ziuă, au dat drumul oamenilor acestora împreună cu măgarii lor.
4 Dar abia ieşiseră din cetate şi nu se depărtaseră deloc de ea, când Iosif a zis economului său: „Scoală-te, aleargă după oamenii aceia şi, când îi vei ajunge, să le spui: ‘Pentru ce aţi răsplătit binele cu rău?
5 De ce aţi furat paharul din care bea domnul meu şi de care se slujeşte pentru ghicit? Rău aţi făcut că v-aţi purtat astfel.’”
6 Economul i-a ajuns şi le-a spus aceste cuvinte.
7 Ei i-au răspuns: „Domnule, pentru ce vorbeşti astfel? Să ferească Dumnezeu pe robii tăi să fi săvârşit o asemenea faptă!
8 Iată, noi ţi-am adus din ţara Canaanului argintul* pe care l-am găsit la gura sacilor noştri. Cum am fi putut să furăm argint sau aur din casa domnului tău?
9 Să moară acela* dintre robii tăi la care se va găsi paharul şi noi înşine să fim robi ai domnului nostru!”
10 El a zis: „Fie după cuvintele voastre! Acela la care se va găsi paharul să fie robul meu, iar voi veţi fi nevinovaţi.”
11 Îndată, şi-a coborât fiecare sacul la pământ. Fiecare şi-a deschis sacul.
12 Economul i-a scotocit, începând cu cel mai în vârstă şi sfârşind cu cel mai tânăr, şi paharul a fost găsit în sacul lui Beniamin.
13 Ei şi-au rupt* hainele, şi-a încărcat fiecare măgarul şi s-au întors în cetate.
14 Iuda şi fraţii lui au ajuns la casa lui Iosif pe când era el încă acolo şi s-au aruncat* cu faţa la pământ înaintea lui.
15 Iosif le-a zis: „Ce faptă aţi făcut? Nu ştiţi că un om ca mine are putere să ghicească?”
16 Iuda a răspuns: „Ce să mai spunem domnului nostru? Cum să mai vorbim? Cum să ne mai îndreptăţim? Dumnezeu a dat pe faţă nelegiuirea robilor tăi. Iată-ne robi* ai domnului nostru: noi şi acela la care s-a găsit paharul.”
17 Dar Iosif a zis: „Să mă* ferească Dumnezeu să fac aşa ceva! Omul la care s-a găsit paharul va fi robul meu, dar voi suiţi-vă înapoi în pace la tatăl vostru.”

Iosif Berce: EVANGHELIA pe care o voi predica in seara aceasta, nu va fi foarte frumoasa. S-ar putea ca Evanghelia pe care o predic in aceasta seara, desi doresc ca tuturor sa ne aduca bucurie, s-ar putea ca unora sa le aduca intristare. Dar, cand intristarea este dupa voia lui Dumnezeu, ea duce la mantuire. Istoria pasajului biblic pe care l-am citit ne vorbeste despre Iosif. Pentru mine, personajul acesta al Vechiului Testament este cel mai fidel prototip a lui Isus Hristos dintre toate personajele biblice. Nu exista in Sfanta Scriptura oameni care sa semene cu Isus Hristos, ca si Iosif.

  1. Ai simtit vreodata, fratele meu, sora mea, ca desi ai vazut mana lui Dumnezeu in viata ta cu tot felul de lucruri, cu buna stare, cu saci plini? Totusi, in inima ta exista un gol. Ai simtit asta vreodata?
  2. Ai simtit vreodata ca desi stii ce trebuie sa fii, din punct de vedere spiritual, n-ai putut fi niciodata? Ai incercat sa te ridici si n-ai putut. Ai simtit asta? Ca, desi stii ce trebuie sa fii din punct de vedere spiritual, cu toate eforturile pe care le-ai pus, inca n-ai putut sa fii?
  3. Ai simtit vreodata ca anumite lucruri pe care le-ai primit in viata aceasta, care le-ai dobandit in viata intr-un fel sau altul, care candva iti aducea bucurie, implinire, ai ajuns vremea cand aceste lucruri iti produc teama, fior, frustrare?
  4. Ati simtit vreodata ca anumite mesaje rostite/predicate, de la amvonul bisericii, va aduc discomfort?

 

VIDEO  by Prodocens Media

2 comentarii (+add yours?)

  1. douavieti2015
    Aug 20, 2016 @ 14:31:31

    AMIN! AMIN! AMIN! AMIN! AMIN! AMIN! AMIN!

  2. douavieti2015
    Aug 20, 2016 @ 14:40:09

    Fratilor, surorilor, ascultati tot cuvantul acesta, predica in intregime, si nu judecati superficial, ca mantuirea nu e doar marturisirea de pacate.
    Sa cerem de la Domnul zdrobire si pocainta mantuitoare, ca altfel nu-L putem vedea pe Dumnezeu…
    Domnul sa ne arate bunatate si sa intoarca impotriva noastra lucrurile pe care noi le-am pus mai presus de El!
    Doamne, indura-Te de noi, ca pierim…
    Judeca-ne, Doamne acum, ca sa nu pierim impreuna cu lumea…
    Goleste, Doamne, sacii nostri, dar nu ne lasa sa ne mintim singuri, nici sa piara casa noastra…
    Ia-ne tot, daca trebuie, dar sa nu Te pierdem pe Tine…
    Ia-ne tot, daca trebuie, dar sa fie mantuiti ai nostri…
    Amin!

Zilele trec…

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala World Time Click on map for timezone

