Florin Ianovici: In incercare, Dumnezeu ne cheamă la o luptă puternică

Florin Ianovici

Ar trebui sa fim cinstiti si sa spunem in aceasta zi, ca la sfarsitul unor incercari si trude omenesti, n-am avut un raspuns de la Domnul. N-am avut o viziune din cer. N-a venit un inger sa ne intareasca. N-am primit un vis de la Domnul. Ci, am primit linistea care mi-a apasat sufletul mai mult. Am stat intr-o singuratate si o tacere din partea lui Dumnezeu care mi-a cutremurat sufletul. Si n-am inteles de ce Dumnezeu tace. Cum, probabil, multi dintre voi nu intelegeti de ce Dumnezeu tace. [..]In ceasul incercarii, m-am intalnit cu un Dumnezeu care tace. In ceasul incercarii m-am intalnit cu un Dumnezeu care ma cheama la lupta, o altfel de lupta….

Slabiciunea noastra se vede. Stiti care este aceea? Ramanem in anumite lucruri neschimbati. Ma sperie ideea ca am vazut multi oameni sinceri care s-au intors la Dumnezeu si s-au schimbat in multe lucruri. Dar exista cate o  trasatura de caracter care era si inainte de pocainta si e prezenta si acum- cate o invidie. Cate o rautate. Cate o manie. Si Biblia spune, putin aluat dospeste intreaga plamadeala. Nu se poate sa te intorci la Dumnezeu si sa ramai intr-o zgarcenie, intr-o invidie, in nervi sau in anumite lucruri. ..

Geneza 32:24-32

Iacov însă a rămas singur. Atunci, un om s-a luptat* cu el până în revărsatul zorilor.
25 Văzând că nu-l poate birui, omul acesta l-a lovit la încheietura* coapsei, aşa că i s-a scrântit încheietura coapsei lui Iacov, pe când se lupta cu el.
26 Omul acela* a zis: „Lasă-mă să plec, căci se revarsă zorile.” Dar Iacov a răspuns: „Nu Te** voi lăsa să pleci până nu mă vei binecuvânta.”
27 Omul acela i-a zis: „Cum îţi este numele?” „Iacov”, a răspuns el.
28 Apoi a zis: „Numele* tău nu va mai fi Iacov, ci te vei chema Israel (Cel ce luptă cu Dumnezeu), căci ai luptat** cu Dumnezeu şi cu oameni† şi ai fost biruitor.”
29 Iacov l-a întrebat: „Spune-mi, Te rog, numele Tău.” El a răspuns: „Pentru ce* Îmi ceri numele?” Şi l-a binecuvântat acolo.
30 Iacov a pus locului aceluia numele Peniel (Faţa lui Dumnezeu); „căci”, a zis el, „am văzut pe Dumnezeu faţă în faţă, şi totuşi am scăpat cu viaţă”.
31 Răsărea soarele când a trecut pe lângă Peniel. Însă Iacov şchiopăta din coapsă.
32 Iată de ce, până în ziua de azi, israeliţii nu mănâncă vâna de la încheietura coapsei, căci Dumnezeu a lovit pe Iacov la încheietura coapsei în vână.

As vrea sa vorbesc unor inimi care se afla in ceas de cumpana. Vin momente in viata pe care nimeni nu te pregateste pentru ele. Vin momente in viata cand iti dai seama ca esti complect singur, asa cum spune Cuvantul lui Dumnezeu ca s-a simtit si Iacob. Si vreau sa va spun, iubitii Domnului, ca uneori singuratatea este cu mult mai apasatoare cand vine ca urmare a faptului ca ai facut tot ce ti-a stat in putinta si nimic nu s-a rezolvat. Biblia spune ca in toata ziua aceea in care Iacov descrie Biblia ca a fost , in toata ziua aceea a lucrat si a luptat cu puterile lui. Si spune Biblia ca Iacov le-a randuit, a dat ordine robilor sa puna de-o parte turmele, sa aseze, sa se puna pe randuri. De dimineata pana seara Iacov a tot facut fel de fel de planuri omenesti pentru ca-l astepta o intalnire cu Esau, dincolo de care se putea stinge samanta lui si toti urmasii lui sa piara. Era un om care avea cu el robi si avea cu el roabe. Avea osteni antrenati. Esau avea 400 de osteni. 400 de osteni era o armata puternica pe vremea aceea.

Exista o singuratate care in viata o resimti, cand faci tot ce se poate omeneste si la finalul acestor incercari omenesti, iti dai seama ca aproape nimic nu s-a schimbat. Si am invatat in viata aceasta, iubitii Domnului, ca mainile acestea pot trudi cat vor ele, dar fara de sprijinul lui Dumnezeu, totul e zadarnic. Sunt momente cand dupa ce ai facut tot ce ti-a stat in putinta, si Iacov si-a facut un plan. Iacov si-a facut o strategemaIacov a lucrat de dimineata. A gandit cum sa faca. Dar la sfarsit, dupa ce a ispravit tot ce a facut el, a ramas singur. Cati dintre voi ati avut impresia aceasta, sentimentul acesta, ca dupa ce aiti luptat cu tot ce ati putut voi, ati simtit asa o singuratate si un gol in launtrul vostru? Un sentiment de neputinta, ca si cum ai spune: „Doamne, tot ce am facut eu nu poate cu nici un chip sa ma scape de incercarea in fata careia eu stau. Spune Biblia ca in ceasul acela de singuratate, cand Iacov a stat la finalul unei zile truditoare si obositoare, in momentul acela, probabil ca Iacob s-a uitat spre Dumnezeu si a asteptat ca Dumnezeu sa vina la el. Asa cum si dvs, astazi, convins ca postiti ca Dumnezeu sa vina la dvs. Si Dumnezeu, marit sa-i fie numele, a venit.

Numai ca Dumnezeu cand a venit la Iacov nu a facut ceea la ce Iacov s-a asteptat. In necazul meu, in zadarnicia eforturilor mele pamantesti, in neputinta pe care o simt inaintea lui Dumnezeu, in osteneala unei zile in care am facut tot ce mi-a stat in putinta si imi dau seama ca nu ma scapa nimic din ceea ce am facut eu, si puteti marturisi si dvs. Cate zile n-ati avut ca acestea? La capatul ei, sa stati osteniti si sa spuneti: De nu ma scapa Dumnezeu, nimeni nu ma scapa. Sa va uitati si sa vedeti ca nimic nu poate sa dea izbanda afara de mana Domnului. Iubitii Domnului, in acele momente, ai nevoie de un Dumnezeu al mangaierii. Ai nevoie de un tata care sa vina sa te ia si sa te mangaie. Ai nevoie de odihna pe care o da Dumnezeu. Ai nevoie de pacea care o da Dumnezeu. Ai nevoie de incurajarea pe care o da Dumnezeu. Si in momentele acelea foarte grele din viata, cand astepti bratele Tatalui sa se coboare, Dumnezeu vine la tine ca un razboinic. Dumnezeu vine la tine si spune: Nu vei dormi. Dumnezeu vine si spune: Nu te vei odihni. Dumnezeu vine si spune: Nu vei sta linistit. Dimpotriva, abia acum incepe lupta mea cu tine, Si este un lucru care pe mine in viata m-a zguduit. Am avut nevoie ca Dumnezeu sa ma mangaie. Am avut nevoie ca Dumnezeu sa dea sufletului meu liniste. Si am gasit la capat de truda mea omeneasca o lupta cu Dumnezeu care ma astepta, mai grea decat tot ce a fost pana atunci. Pentru ca Dumnezeul nostru, iubitii Domnului, cand vorbim despre copiii lui Dumnezeu, nu lucreaza ca la cei care sunt in lume. Cand vii la Dumnezeu in casa Lui, Dumnezeu este un tata iubitor care te ia in bratele lui si din primul ceas Dumnezeu tte mangaie. Si am simtit lucrul acesta. Dar, pentru copiii Lui, cei ce se afla astazi in post, sa inteleaga unii dintre noi ca in fata incercarilor noastre pamantesti, Dumnezeu ne cheama la o lupta puternica….

(Notite din primele 6:35 minute, mai sunt aprox 50 de minute din mesaj)

Decembrie 14, 2016

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

