Lazar Gog – ORGANIZAREA SI SLUJIREA BISERICII (A 48-a Conventie a Bisericilor Penticostale din SUA si Canada 2016)

Lazar Gog

Pastor Lazar Gog, Biserica Emanuel, Anaheim, California.

TEXT 1 Corinteni 12:12-31

12 Căci, după cum* trupul este unul şi are multe mădulare şi după cum toate mădularele trupului, măcar că sunt mai multe, sunt un singur trup, tot aşa** este şi Hristos.
13 Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un* singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie** iudei, fie greci, fie robi, fie slobozi, şi toţi† am fost adăpaţi dintr-un singur Duh.
14 Astfel, trupul nu este un singur mădular, ci mai multe.
15 Dacă piciorul ar zice: „Fiindcă nu sunt mână, nu sunt din trup”, nu este pentru aceasta din trup?
16 Şi dacă urechea ar zice: „Fiindcă nu sunt ochi, nu sunt din trup”, nu este pentru aceasta din trup?
17 Dacă tot trupul ar fi ochi, unde ar fi auzul? Dacă totul ar fi auz, unde ar fi mirosul?
18 Acum dar, Dumnezeu a pus* mădularele în trup, pe fiecare aşa cum** a voit El.
19 Dacă toate ar fi un singur mădular, unde ar fi trupul?
20 Fapt este că sunt mai multe mădulare, dar un singur trup.
21 Ochiul nu poate zice mâinii: „N-am trebuinţă de tine”; nici capul nu poate zice picioarelor: „N-am trebuinţă de voi.”
22 Ba mai mult, mădularele trupului care par mai slabe sunt de neapărată trebuinţă.
23 Şi părţile trupului care par vrednice de mai puţină cinste le îmbrăcăm cu mai multă podoabă. Aşa că părţile mai puţin frumoase ale trupului nostru capătă mai multă frumuseţe,
24 pe când cele frumoase n-au nevoie să fie împodobite. Dumnezeu a întocmit trupul în aşa fel ca să dea mai multă cinste mădularelor lipsite de cinste,
25 pentru ca să nu fie nicio dezbinare în trup, ci mădularele să îngrijească deopotrivă unele de altele.
26 Şi dacă suferă un mădular, toate mădularele suferă împreună cu el; dacă este preţuit un mădular, toate mădularele se bucură împreună cu el.
27 Voi* sunteţi trupul lui Hristos şi fiecare, în parte, mădularele** lui.
28 Şi Dumnezeu* a rânduit în Biserică întâi apostoli**; al doilea, proroci†; al treilea, învăţători; apoi pe cei ce au darul minunilor††; apoi pe cei ce au darul*† tămăduirilor, ajutorărilor†*, cârmuirilor**† şi vorbirii în felurite limbi.
29 Oare toţi sunt apostoli? Toţi sunt proroci? Toţi sunt învăţători? Toţi sunt făcători de minuni?
30 Toţi au darul tămăduirilor? Toţi vorbesc în alte limbi? Toţi tălmăcesc?
31 Umblaţi dar* după darurile cele mai bune. Şi vă voi arăta o cale nespus mai bună.

Efeseni 4:4-6

4 Este un* singur trup, un** singur Duh, după cum şi voi aţi fost chemaţi la o singură nădejde† a chemării voastre.
5 Este un* singur Domn, o** singură credinţă, un singur botez†.
6 Este un* singur Dumnezeu şi Tată al tuturor**, care este mai presus de toţi, care lucrează prin toţi şi care este în toţi.

CITESTE si – Programul de Vineri seara din Chicago la – A 48-a Conventie a Bisericilor Penticostale SUA si Canada – Predica Nelu Filip: 

Ceea ce ne spune Cuvantul Domnului este ca Biserica lui Hristos este una singura. De aceea, Pavel subliniaza si spune: Este un singur trup. Unul singur. Insa lucrul care ne face putin incomozi in ceea ce spune ap. Pavel aici in Efeseni, in vers. 5, prin excelenta, in partea finala spune : Este un singur botez.  In Sfintele Scrpituri cunoastem mai multe botezuri. Este botezul in apa. Este botezul cu Duhul Sfant. Este botezul cu foc. Este botezul martirajului despre care vorbea Isus cu Ioan si Iacov. Este botezul in trupul lui Hristos. In ce fel si in ce directie ap. Pavel face aceasta afirmatie cu un singur botez? Si de aceea, in mesajul meu, voi urmari trei idei principale si vom incerca sa elucidam adevaruri biblice care sa ne zideasca si sa ne tina in invatatura sanatoasa a Sfintelor Scripturi. Si primul lucru pe care in aceasta dimineata as dori sa-l impartasesc cu dvs., ramanand in tema generala a conventiei este aceasta:

ASPECTE PRACTICE ALE FORMARII TRUPULUI (Ale formarii bisericii)

In pasajul pe care l-am citit, ap. Pavel spune: noi toti, in adevar, am fost botezati de un singur Duh. Cu ce scop? Ca sa alcatuim un singur trup, o singura biserica. Prin urmare, ceea ce Pavel spune in Efeseni 4:5, ca este un singur botez, ap. Pavel vrea sa spuna in contextul in care este si un singur trup, ca formarea practica a trupului lui Hristos, a bisericii, are o singura metodologie printr-un singur botez. Biserica se boteaza printr-un singur botez. Intrebarea este: care este botezul acela care formeaza biserica? Este botezul in apa? Este botezul cu Duhul Sfant? Este botezul cu foc? Este botezul martirajului? Un botez intotdeauna presupune trei lucruri:

  1. Botezator – pastorul
  2. Candidatul pentru botez
  3. Mediul in care se executa botezul

De exemplu, la botezul in apa, botezatorul este pastorul, candidatul este cel care deja s-a mantuit si coboara in apa botezului ca sa marturiseasca public legamantul lui de-a sluji pe Cel cu care s-a impacat pentru restul vietii. Iar mediul in care se executa botezul este apa. In pasajul pe care l-am citit si mi-a fost desemnat de catre organizatori, ap. Pavel ne spune cum se formeaza trupul lui Hristos in forma practica. Vers. 13 – Noi toţi, în adevăr, am fost botezaţi de un* singur Duh, ca să alcătuim un singur trup, fie** iudei, fie greci, fie robi, fie slobozi, şi toţi† am fost adăpaţi dintr-un singur Duh. Deci, ap. Pavel spune: Ceea ce formeaza biserica lui Hristos, acel unul singur trup, este un singur botez. Care este botezul acesta? Botezul acesta este botezul dat de Duhul Sfant, si va rog sa fiti cu mare atentie, …si nu botezul cu Duhul Sfant.

Botezul dat de Duhul Sfant formeaza biserica. Nu botezul cu Duhul Sfant pentru ca am spus ca un botez are intotdeauna trei elemente: botezator, candidat,  si mediul in care se executa botezul. Botezul cu Duhul Sfant: Botezatorul este Isus Hristos. Matei 3:11 „El va va boteza cu Duhul Sfant.” Candidatul este credinciosul nascut din nou deja. Pentru ca Biblia scrie clar, asa cum am auzit deja inca din prima seara: lumea nu-L poate primi pentru ca nu-L cunoaste. Deci, candidatul este credinciosul, cel ce este deja mantuit. Iar mediul in care se executa este Duhul Sfant. Isus –> Credinciosul si Duhul Sfant.

In pasajul pe care Pavel ni-l prezinta aici in fata noastra, el ne spune in felul acesta: noi toti, in adevar, am fost botezati de un singur Duh. Aici spune ca botezatorul este Duhul Sfant. „De un singur Duh”, nu „cu un singur Duh”. „De un singur Duh”. Cine-i candidatul? De data aceasta, candidatul este pacatosul. Nu este omul credincios. Este pacatosul. Dar, care este mediul in care se executa acest botez sau are loc acest botez executat de Duhul Sfant? Vedeti ca si Duhul Sfant boteaza. Mediul este Cuvantul lui Dumnezeu. Prin urmare, botezul dat de Duhul Sfant este chemarea pacatosului la mantuire prin puterea Cuvantului lui Dumnezeu. Cuvant, care ajungand la mintea si la inima pacatosului, ascultatorului, este prelucrat de Duhul Sfant in mintea si in inima acestuia sau acesteia, sa inteleaga ca el este un om pierdutSi fiind un om pierdut, are nevoie de salvare. Si aceasta salvare nu i-o poate da decat unul singur care este Isus Hristos Domnul. Si cand pacatosul spune „Da, El este Mantuitorul meu,” aceasta insemneaza botezul executat de Duhul Sfant, adica nasterea din nou, cu alte cuvinte. asa cum ar spune ap. Petru in 1 Petru 1:23 „Caci voi ati fost nascuti din nou, nu dintr-o samanta care poate putrezi. Ci dintr-una care ramane in veac si care este Cuvantul lui Dumnezeu. Deci, Duhul Sfant se foloseste de Cuvant ca sa atinga inima noastra, sa ne convinga, sa ne scoata de sub puterea pacatului si Duhul Sfant ne innoieste. Ne transofrma, cum mai spune si in Tit 3:5.

Deci, formarea practica a bisericii lui Hristos, daca cineva s-a intrebat vreodata: oare cum se formeaza biserica? Biserica se formeaza pe o singura cale, printr-un singur botez si acest botez este botezul dat de Duhul Sfant. Si botezul acesta, in analiza finala, este convertirea. Este nasterea din nou, este punerea pacatosului prin transformare  in trupul lui Hristos.

Acum, dupa ce ne-a pus in trupul lui Hristos, ca oameni ai lui Dumnezeu, ca oameni mantuiti, avem aceasta obligatie sfanta inaintea lui Dumnezeu, mai ales in cercurile penticostale, cand se pune intrebarea: care-i rostul botezului cu Duhul Sfant? Rostul este imens, altfel nu era in Scriptura. Dar, daca noi am intrat in trupul lui Hristos, daca Duhul Sfant ne-a botezat, ne-a facut copiii lui Dumnezeu si spunem „Suntem mantuiti”, mantuitii au doua caracteristici distincte. Despre prima, a vorbit in aceasta dimineata fratele Petrica Lascau si a spus: Sunt sfinti, mantuitii sunt sfinti. Si a doua caracteristica a mantuitilor este ca iubesc pe Dumnezeu. In Ioan 14:15, Cuvantul lui Dumnezeu vorbeste tuturor sfintilor, tuturor mantuitilor si spune aceste cuvinte: Daca Ma iubiti, veti pazi poruncile Mele. Si una din poruncile lui Hristos este sa nu ne departam de Ierusalim , adica sa nu incetam sa staruim inaintea lui Dumnezeu pana cand El ne umple cu Duhul Lui cel Sfant. Glorie Domnului! Si El o face. Cu 4,5 ani in urma, in biserica Emanuel pe care o pastoresc, Dumnezeu a adus o vreme de trezire a carei efect se simte si astazi in atmosfera bisericii. Dar in vremea aceea de trezire fierbinte, in mai putin de sase luni de zile, Domnul Isus a botezat cu Duhul Sfant peste 300 de suflete. Este o binecuvantare, un har pe care Dumnezeu l-a daruit credinciosilor si pentru care noi nu avem nici un merit pentru ca harul este de la Dumnezeu.

UNITATE IN DIVERSITATE

Deci, pusi in trupul lui Hristos, noi suntem chemati dupa aceea de Dumnezeu printr-o chemare speciala sa indeplinim diferite slujbe. Pentru ca al doilea gand pe care vreau sa-l impartasesc cu dvs. este acesta: Unitate in diversitate. Spune: unul este piciorul, unul este ochi, unul este ureche, unul este mana in trupul lui Hristos. Fiecaruia i s-a dat un har de lucru, o posibilitate, o capacitate, o ungere de slujire. Si pentru ca fiecaruia dintre noi i s-a dat o chemare speciala, noi trebuie sa ne implinim aceasta chemare. Si trebuie sa exersam, sa dezvoltam aceasta chemare cu care Dumnezeu ne-a binecuvantat si ne-a cinstit. De ex. cum am auzit, in anul acesta, in luna octombrie se vor sarbatori 40 de ani de la deschiderea invatamantuluiteologic penticostal roman.

Este o binecuvantare. este o mare realizare. Si eu am avut harul sa fiu in prima promotie de studenti de la Seminarul Teologic Penticostal din vremea aceea. Scoala este foarte buna. Dar, daca am trecut prin scoala si dupa ce am trecut prin scoala, nu continuam sa ne pregatim, nu continuam sa studiem, nu continuam sa cercetam Evanghelia, nu continuam sa citim si sa ne interesam ce se intampla in cercetarea biblica, in descoperirile din Cuvantul lui Dumnezeu, vom veni in fata oamenilor ca si gabaonitii, cu niste paine mucegaita. Si cuvantul nostru nu va avea putere, nu va starni interes  pentru cei la care vrem sa ne adresam. De aceea, darul care ne-a fost dat trebuieste exersat si trecuieste crescut. Trebuieste dezvoltat. Si lucrula cesta trebuie sa preocupe pe fiecare dintre noi.

In aceasta diversitate, un lucru de capetenie este acesta: Fiecare sa se ocupe de darul lui. Ap. Petru spune: Nimeni din voi sa nu sufere ca ucigas, ca hot, ca un facator de rele sau ca unul care se amesteca in treburile altuia. Este usor sa dai indicatie unui pastor cum sa predice. Dar, te intreb: Tu te ocupi de darul tau sa se dezvolte darul tau? Daca stam fiecare la locul unde ne-a pus Dumnezeu si ne respectam pozitia cu care ne-a cinstit Dumnezeu, biserica se va bucura de pace si biserica va propasi inaintea lui Dumnezeu. Biserica va cunoaste puterea lui Dumnezeu pentru ca acolo unde este unitate in diversitate, acolo sunt binecuvantari multiple. Cu fiecare dar care ne-a fost dat, biserica este binecuvantata si de fapt darul fiecaruia este pentru zidirea celui de langa noi, dupa cum vom vedea in partea a treia a mesajului meu.

CALEA NESPUS MAI BUNA DE SLUJIRE, de umblare inaintea lui Dumnezeu

Si cea de-a treia parte a mesajului este vers. 31. Umblati, dar, dupa darurile cele mai bune si va voi arata o cale nespus mai buna. Cel de-al treilea gand pe care-l impartasesc cu dvs. este acesta: Calea nespus mai buna de slujire, de umblare inaintea lui Dumnezeu. Care este calea nespus mai buna? Calea nespus mai buna nu este abilitatea cu care te-a cinstit Domnul de-a avea un dar. Si lumea se mira: Vai, ce predicator bun! Ce dar frumos are! Ce dar de profetie! Ce dar de vedenie! Calea nespus mai buna este DRAGOSTEA.

Biserica trebuie sa functioneze si sa lucreze in dragoste. De aceea, ap. Pavel face o pauza in prezentarea lui, in scrierea lui catre Corinteni si introduce capitolul 13 in 1 Corinteni pentru ca intre 12 si 14, unde vorbeste despre darurile Duhului Sfant, el introduce o cale mai buna. de-a putea sa lucram si de-a putea sa-L cunoastem pe Dumnezeu in maretia si in puterea Lui. Si calea nespus mai buna este dragostea. Pentru ca ap. Pavel spune asa: Poti sa ai toate darurile, poti sa muti muntii, poti sa faci minuni, daca n-ai dragoste, nu este valabil cu nimic in ochii Domnului. Nici nu serveste scopul  unitatii si cresterii bisericii.

Haideti sa ne uitam la 4 aspecte pe care dragostea le are. 1 Corinteni 13:5 – sa vedem cum trebuie sa lucreze dragostea aceasta intre noi in aceasta diversitate. Spune ap. Pavel: dragostea nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se manie, nu se gandeste la rau. Ap. Pavel, in acest verset, ne spune 4 caracteristici fundamentale ale dragostei care trebuie sa lucreze intre noi, in biserica.

1.CARACTERUL – Prima caractersitica este caracterul. Cuvantul Domnului spune- nu se poarta necuviincios. Daca n-ai caracter, slujesti degeaba. Daca nu avem caracter, slujim degeaba. Daca n-am caracter, pastoratia mea nu valoreaza nimic, proorocia ta nu valoreaza nimic, cantarea ta nu valoreaza nimic. Ceea ce strica societatea contemporana este tocmai lipsa de caracter. Uitati-va putin afara in lumea politica. Sunt politicieni de exceptie in America, cum a fost Bill Clinton, un politician extraordinar. Numai ca n-are caracter. N-are de loc. De aceea, eficacitatea este zero. Este nula. Sunt oameni care sunt mari oratori, care aduna in jurul lor multimi mari in biserici, in arene. Dar, daca n-au caracter, oamenii vin si se gadile la urechi, asculta si se duc si isi vad mai departe de viata lor si de obiceiurile lor si practicile lor. Insa, daca ai un caracter sfant, ai dragoste. Daca ai un caracter sfant, spune Cuvantul Domnului, nu se poarta necuviincios. Adica, tot comportamentul, din imbracaminte, din vorbire, din atitudine, din respect, toata tinuta lui sau tinuta ei vorbeste ca este plin de dragostea lui Dumnezeu, omul acesta influenteaza. Persoana aceasta influenteaza.

2. DRAGOSTEA – A doua caracteristica, dragostea. Cuvantul Domnului spune, caci calea mai buna, adica dragostea, ne face efectivi printre oameni. Pe langa caracter, spune, nu cauta folosul sau. Este consideratie. Ai consideratie pentru semen. Caci daca te gandesti numai la tine- ‘mie ce mi se cuvine? Mie ce imi cade? Eu ce castig din aceasta?’ Iarasi, nu putem lucra in trupul lui Hristos la unitate, la crestere si la maturizare. Si atunci, este nevoie de consideratie, cand ma uit la semenul meu, sa vad in semenul meu un suflet pe care l-a iubit Isus Hristos si si-a dat viata pentru el. Sa vad nevoia lui, nevoia mea, pentru ca sa pot sa ajung la pozitia despre care ap. Pavel spune: purtati-va sarcinile unii altora, caci asa impliniti legea lui Dumnezeu.

Mi-aduc aminte ca eram  copil si acolo in satul in care m-am nascut eu erau oameni saraci, oameni necajiti. Vecini cu noi era o familie, tot asa saraca, si in familia aceasta trebuia sa se nasca un copil. Sora, mama in aceasta familie, a fost mereu bolnava si a venit timpul sa nasca, luna a noua. Ia venit termenul sa nasca si n-a nascut. I–a murit copilul in pantece. Si acolo la tara, unde nu erau nici macar asistenti medicali si eram departe de orice dispensar medical, oamenii nu s-au dus la doctor si sora aceasta a purtat copilul acela mort timp de trei luni in pantecele ei. Trei luni. Sigur, in timpul acesta, copilul a intrat in putrefactie. A inceput sa mearga din rau in mai rau pana cand cand ma gandesc ca s-a umplut de puroi. Si-a pierdut cunostinta si a cazut intr-un lesin din care toti fratii auzeam vorbind: O sa moara. O sa moara.

Dar, mi-aduc aminte ca un batran din biserica a venit in biserica si apoi la noi in familie si a zis: Hai sa facem ceva pentru sora aceasta. Si pentru ca dragostea are consideratie, nu cauta folosul sau. Haideti sa stam inaintea Domnului trei zile de post si rugaciune neintrerupta, nici nu au mancat, nici nu au baut trei zile. Si au mers la lucru la camp, la toata activitatea. Si trei zile n-au mancat si n-au baut si ne-au pus si pe noi copiii sa nu mancam . Noi am mai baut apa pentru ca eram prea mici. Dar, mi-aduc aminte, cand a venit ziua a treia, era duminica. S=a terminat serviciul pe la ora doua dupa masa si pe la ora 3, fratii s-au dus in familia aceasta sa se roage.

Oameni simpli s-au pus pe genunchi si s-au rugat Domnului purtand sarcina acestei familii si povara acestei familii ca si pocvara lor personala. In timp ce se rugau Domnului, in timp ce strigau dupa ajutorul lui Dumnezeu, s-a auzit un strigat mai mare decat a celor care se rugau: „ALELUIA!” Sora care era in coma, s-a trezit, s-a coborat din pat, s-a pus pe genunchi impreuna cu cei erau in casa ei sa se roage. S-a rugat. Sunt un om educat si stiu ce va spun. In clipa urmatoare a disparut copilul din pantecele ei, copilul mort. S-a refacut la loc ca si o femeie care nu ar fi fost insarcinata niciodata. Toata sanatatea a intrat in trupul acestei femei si  a fost o minune in toata zona aceea a noastra de felul cum Dumnezeu a lucrat cu pocaitii pentru ca asta era vorbirea oamenilor. Frati si surori, calea cea mai buna este dragostea. Altfel nu creste biserica si nu se maturizeaza. Poti sa ai daruri, poti sa ai scoala, poti sa fii cine ai fi. Dar, iti trebuie caracter. Iti trebuieste consideratie.

3. CALMITATE – Apoi este a treia caractersitica a dragostei- Calmitate. Spune: nu se manie. Este calmitate. Nu se manie. Am venit de la conventie. Poate unii dintre dvs. ati fi avut dorinta sau un imblod sa veniti cu o cantare sau un gand, sau o poezie si poate ca nu s-a gasit posibilitatea sa vi se dea lucrul acesta, sa cantati cantarea, sa rostiti poezia sau gandul sau experienta pentru ca intre 4.000 de oameni cati s-au adunat aici la Chicago, este greu sa-i pui pe toti. Sa nu mergi acasa manios: pe mine nu m-au bagat in seama. Dragostea are calmitate. Nu se manie. Si mania aceasta este o mare problema in familii. Este o mare problema la nivel individual. Este o mare problema in biserici. Avem de multe ori niste biserici de maniosi. Nu le plac cantarile. Nu le plac poeziile. Nu le plac predicile. Nu le plac rugaciunile. Nu le place nimic. Dar daca-i chemi la post si la rugaciune, au probleme. Daca-i chemi la staruinta, nu au timp. Daca-i chemam la rugaciune, de-asemenea, sa se roage cine poate, dar eu ma rog acasa. Daca-i chemam la biserica, ei nu vin ca si asa pot sa vada la internet. Pot sa vada la Credo TV. Pot sa vada la mai multe locuri. Cand este vorba despre timp sau a face ceva, dau inapoi. Dar, daca li s-a facut ce nu ne place noua, noi ne maniem. Fratilor, nu trebuie sa fie asa. Dragostea are calmitate.

4. CONVINGERE – Si apoi este a patra caracteristica a acestei cai de a lucra in poporul Domnului ca sa ne maturizam, sa ne organizam. Este convingere. Spune: nu se gandeste la rau. Caracter, consideratie, calmitate si convingere. Cum sa te gandesti la rau? Cum sa faci rau semenului tau? Si dupa aceea mergi sa canti sau sa profetesti, sau sa predici. Sau sa faci alta lucrare publica. Cum? Cum sa te gandesti la rau?  Trebuie sa ai convingere ca pentru semenul tau a murit Isus Hristos ca si pentru tine si ca si pentru mine. Si daca Isus Hristos a murit si pentru tine, convingerea aceasta trebuie sa ma determine sa plang cu tine, sa simt cu tine, sa te ajut, sa-ti duc povara si sa poti sa cresti inaintea lui Dumnezeu. Nu sa ma gandesc la rau. Cum as putea face sa nu le mearga bine la pastorii acestia? Cum as putea face sa nu mearga bine la biserica din vecinatatea mea? Cum as putea face sa nu mearga bine la familia de langa noi, la care le merge mai bine? Aceasta nu este o gandire din Duhul Sfant al lui Dumnezeu. Nu este o gandire din Sfintele Scripturi, ci este o gandire fireasca. Este o gandire lumeasca. Ap. Pavel ne spune foarte clar: daca vreti si daca vrem ca sa crestem, daca vrem sa ne maturizam, daca vrem sa ne organizam bine, daca vrem  sa fim instruiti in cunoasterea lui Dumnezeu, calea cea mai buna este dragostea. Semenul meu este fratele meu, este sora mea. Nu este cineva pe care pot sa-l manipulez sau pe urma caruia trebuie sa profit.

Aceasta nu este o gandire din Dumnezeu. Semenul meu este o binecuvantare pentru mine si are un dar pe care eu nu il am. Darul pe care nu-l am, il are semenul si il are pentru mine, ca sa ma binecuvanteze pe mine, sa ma instruiasca pe mine. Sa ma invete pe mine. De aceea, trebuie sa ne iubim unii pe altii si sa simtim unii cu altii. Si in aceasta dimineata, vrem sa facem practic aceasta iubire, ca lucratori ai Domnului, ca si pastori. In bisericile de unde veniti, vrem sa stam alaturi de dvs.  si de cauza dvs. Vre, sa plangem alaturi de dvs. si de aceea, va invit sa nu va grabiti, sa veniti aici la rugaciune….

MESAJUL incepe la minutul 3:26:00

Clik pe poza, selecteaza video – Programul de Duminica Dimineata – reluare Mesajul Pastorului Lazar Gog incepe la minutul 3:26:00 (3 ore, 26 minute)

Conventia Bisericilor Penticostale 2016 a

Anunțuri

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

%d blogeri au apreciat asta: