Gabi Zagrean – Reteta unui om MULTUMIT, reteta unui om FERICIT

gabi-zagrean-2016-sept

2 Timotei cap. 3 – Una din caracteristicile zilei din urma, spune apostolul: sa stii Timotei, ca in zilele din urma vor fi vremuri grele. Nu vorbeste de bani sau de ce credem noi ca inseamna greu. Astea-s ideile noastre slabe. Vremuri grele! Vremuri grele! Ce vremuri grele? Uitati-va pe afara sa vedeti ce vremuri grele…  […] Aste-a vremuri grele? Vremurile grele nu se masoara asa din perspectiva lui Dumnezeu. Vreme grea inseamna cand oamenii sunt iubitori de sine, iubitor de bani, laudarosi, trufasi, mincinosi, neascultatori de parinti si nemultumitori. N-aveti cum sa fiti fericiti daca treceti la Cultul Penticostal, nici la cel Baptist, nici daca esti rrom sau roman. Omul fericit este un om multumit care se uita in ochii lui Dumnezeu in aceasta seara si poate sa spuna in orice situatie se afla: „Doamne, iti multumesc,” cum e incatarea aia, „pentru incercari, pentru binecuvantari, pentru toate, Doamne, azi iti multumesc.” Domnul sa binecuvanteze toata adunarea. Stiu ca ne-a taiat Duhul Sfant, dar asa trebuie. Atunci cand ne taie Duhul lui Dumnezeu, se produce operatie si Duhul lui Dumnezeu ne vindeca.

Pentru a avea o inima multumita si fericita, in primul rand trebuie sa stii cine esti dumneata. Prima extrema este ca avem o foarte mare parere despre noi. Asta e o extrema de-a dreptul gresita. Cand ne uitam noi in oglinda fiintei noastre, nimeni nu-i mai grozav ca tine. Nimeni nu-i mai destept ca tine. Nimeni nu-i mai bun ca tine. Nimeni nu canta mai bine ca tine. Nimeni nu predica mai bine ca tine. Nimeni nu-i mai descurcaret. Nimeni nu are o familie ca ta. Nimeni nu are copii ca ai tai. NIMENI! Asta inseamna o parere inalta despre dumneata, despre voi. Asta e parte extrem de periculoasa ca asta va aduce la mandrie. Si tineti minte ce va spun in seara asta: mandria merge inaintea pieirii. Si daca au fost oameni care s-au prabusit, si au cazut si au alunecat, este pentru ca dumnealor au avut o parere foarte inalta despre ei. Pavel vorbeste clar in Romani, in capitolul 12 versetul 3 – Prin harul care mi-a fost dat, eu spun fiecăruia dintre voi să nu aibă despre sine o părere mai înaltă decât se cuvine, ci să aibă simţiri cumpătate despre sine, potrivit cu măsura de credinţă pe care a împărţit-o Dumnezeu fiecăruia. Atunci cand ai o parere mai inalta despre tine, nu o sa fii multumit niciodata pentru ca tot timpul o sa fii orbit de tine insusi si de mandria ta.

Cealalta extrema, la fel de periculoasa, este o parere proasta. De multe ori ca slujitori  trebuie sa consiliem, sa ajutam oameni ore intregi pentru ca aceste persoane  vorbesc tot timpul asa, le aud de fiecare data: ‘mie nu imi merge nimic. Numai mie mi se intampla. Numai in mine loveste valul. Nu o sa fiu niciodata fericita. Mie nu imi iese nimic. Orice am icnercat, Dumnezeu este impotriva mea. Viata e impotriva mea.  Eu sunt ratat. Sund data la o parte. N-am nici o valoare, pe mine nu ma baga nimeni in seama. Eu sunt un zero.’ Si o gramada de oameni au o parere proasta despre ei si ajung  la spital. Si ajung sa ia boli pentru mintea lor pentru ca mintea lor mereu si mereu se condamna si spun: ‘sunt rea, sunt si nu o sa fiu niciodata bine. Eu am fost intotdeauna asa si voi ramane.’ Am gasit persoane cu doua facultati care au spus: eu nu o sa reusesc niciodata in viata.’ Si eu le spun: „Fata, cate fete n-ar dori sa faca ce ai facut tu?’ Tot timpul o gandire negativa. Orice propui, nu merge. Orice ii spui, nu-i bine. Asta inseamna ca persoana aia are o problema in interior. In seara asta ma rog din toata inima ca Dumnezeu sa se atinga de inima asta si Dumnezeu sa vindece inima asta.

As vrea sa te intreb: tu ce parere ai despre tine? Cum te vezi?…

1 comentariu (+add yours?)

  1. douavieti2015
    Sep 29, 2016 @ 10:47:07

    Ferice de congregatia unde slujeste fratele Gabi Zagrean!
    Domnul sa-l binecuvinteze nespus de mult!

Zilele trec…

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala World Time Click on map for timezone

