Petru Lascau – SFINTENIA BISERICII

sfintenia-bisericii-petru-lascau-la-a-48-a-conventie-a-bisericilor-penticostale-din-sua-si-canada

FOTO Petru Lascau (de la CONVENTIE)

Unii cred ca putem purta in vasul nostru untdelemnul sfant  fara sa se vada in afara un semn ca suntem sfintii Domnului.

Prima consecinta a lipsei de sfintenie in biserica este  plecarea Duhului Sfant din biserica.

Invatatura nicolaitilor, urita de Dumneze,  ii invata pe crestini ca pot sa fie crestini fara sa traiasca in sfintenie. 

Misiunea bisericii este sa produca sfinti pe care sa-i trimita cu evanghelia pana la marginile lumii. De fapt, cuvantul acesta ‘sfant’ inseamna a separa, a pune deoparte, a desparti. A fi sfant inseamna sa te retragi de la rau, dar sa te dedici binelui in acelasi timp. O viata sfanta inseamna o viata biruitoare impotriva pacatului dar si o viata activa pentru imparatia lui Dumnezeu. 

petru-lascau-3

Mesaj la cea de a 48-a Convenţie penticostală

1 Petru 1:14-19

14 Ca nişte copii ascultători, nu* vă lăsaţi târâţi în poftele pe care le aveaţi altădată, când eraţi în** neştiinţă.
15 Ci*, după cum Cel ce v-a chemat este sfânt, fiţi şi voi sfinţi în toată purtarea voastră.
16 Căci este scris: „Fiţi* sfinţi, căci Eu sunt sfânt.”
17 Şi dacă chemaţi ca Tată pe Cel ce* judecă fără părtinire pe fiecare după faptele lui, purtaţi-vă** cu frică în timpul pribegiei† voastre;
18 căci ştiţi că* nu cu lucruri pieritoare, cu argint sau cu aur, aţi fost răscumpăraţi din felul deşert de vieţuire pe care-l moşteniserăţi** de la părinţii voştri,
19 ci cu* sângele scump al lui Hristos, Mielul** fără cusur şi fără prihană.

Petru Lascau: Astazi, biserica catolica a declarat-o sfanta pe Mama Tereza. Pentru catolici, trebuie sa faci multe minuni sa fii sfant. Sa fie dovedite. Am o misiune foarte nepopulara in aceasta dimineata, sa vorbesc despre un subiect foarte nepopular in bisericile noastre: despre sfintenie.Daca vrei sa fii popular, spunea cineva, vorbeste despre fericire. Daca vrei sa fii nepopular, vorbeste despre sfintenie. Sfintenia nu este  mijlocul de a ne castiga mantuirea, ci sfintenia este rezultatul experimentarii  ei.

Sfintenia este ceea ce se vede in exteriorul vasului nostru cand el este plin cu untdelemnul sfant al Duhului lui Dumnezeu. Unii cred ca putem purta in vasul nostru untdelemnul sfant  fara sa se vada in afara un semn ca suntem sfintii Domnului. Misiunea bisericii este sa produca sfinti pe care sa-i trimita cu evanghelia pana la marginile lumii. De fapt, cuvantul acesta ‘sfant’ inseamna a separa, a pune deoparte, a desparti. A fi sfant inseamna sa te retragi de la rau, dar sa te dedici binelui in acelasi timp. O viata sfanta inseamna o viata biruitoare impotriva pacatului dar si o viata activa pentru imparatia lui Dumnezeu.

In dimineata aceasta vreau sa fac o afirmatie probabil extrema: un crestin nu poate sa fie decat sfant. In momentul in care inceteaza sa mai fie sfant, el nu mai este un crestin. De aceea, nici biserica nu poate sa fie decat sfanta. Sfintenia este un imperativ al vietii noastre crestine pentru ca apostolul spunea in Evrei 12:14 – Urmariti pacea si sfintirea fara de care nimeni nu va vedea pe Dumnezeu. Spurgeon spunea la sfarsitul vietii sale ca si-a concentrat toate rugaciunile intr-una singura: Doamne, ajuta-ma sa mor fata de mine insumi si sa traiesc numai pentru tine. De fapt, asta este o definitie mai excelenta a sfinteniei la care noi suntem chemati cu totii. As vrea sa amintesc un verset din Psalmul 93:5 care spune asa: Sfintenia este podoaba casei Tale, Doamne, pentru tot timpul, cat vor tine veacurile.

Dar haideti sa facem putina istorie. Sunt doua biserici in Apocalipsa: biserica din Efes si cea din Pergam care, la vreo 50 de ani in evolutia lor, au fost contaminate de o invatatura pe care o ura pana si Dumnezeu Domnul Isus Hristos, invatatura nicolaitilor. Ei bine, ce era aceasta invatatura a nicolaitilor? Nicolae, spune Irineu, ca este unul dintre cei sapte ordinati in cartea Faptele Apostolilor. Venea din Antiohia si i-a invatat pe fratii de atunci impotriva iudaizatorilor care spuneau ca daca vrei sa fii crestin trebuie sa te faci evreu prima data- trebuie sa te tai imprejur, trebuie sa respecti legea lui Dumnezeu. Nicolae le spune: „Mai fratilor, in Hristos avem libertate totala. El a contrazis o extrema cu o alta extrema. Nicolaismul acesta nu a murit.

Invatatura nicolaitilor, urita de Dumneze,  ii invata pe crestini ca pot sa fie crestini fara sa traiasca in sfintenie. 

Despre nicolaiti, spune Irineu ca ei traiesc in gratificatii senzuale neingradite. Nicolaismul acesta n-a murit niciodata din istorie. Invatatura aceasta pe care o ura Dumnezeu, practic o invatatura care-i invata pe crestini ca pot sa fie crestini fara sa traiasca in sfintenie. Pe la anul 400, la Roma, a venit un calugar englez pe nume Pelagius, care a fost scandalizat de modul desantat in care traiau crestinii din Roma. Nici un pic de morala. Nici un pic de maniere. Si a inceput sa predice impotriva pacatului si a lipsei de sfintenie din biserica Romei. A sarit imediat in apararea bisericii sale, Augustin, pe care noi il numim sfant. Si personal regret ca il numim sfant pentru ca omul acesta a facut mare paguba sfinteniei. El a spus cam asa: nu pot sa fie oamenii sfinti. E imposibil pentru ca omul se naste corupt total. El nu are nici vointa si nici putere sa traiasca in sfintenie. El este faimos, Augustin, prin afirmatia aceea: Iubeste-L pe Dumnezeu si fa ce vrei. Practic asa faceau si aceia, spuneau ca-l iubeau pe Domnul si faceau ce voiau. A intervenit recent Peter Wagner care a spus ca sfintenie nu inseamna sa Il iubesti pe Dumnezeu si sa faci ce vrei. Sfintenia e sa Il iubesti pe Dumnezeu si sa faci ce vrea Dumnezeu.

Ce s-a intamplat cu ideile acestea a lui Augustin, ca nu poti sa fii sfant pentru ca ne nastem corupti, este ca ele au fost transmise  lui Luter care a fost calugar augustinian si apoi reforma ne-a invatat, mai ales prin Calvin, ca este imposibil sa fim sfinti pentru ca ne nastem  totalmente corupti in firea noastra si nu avem nici vointa  si nici puterea sa traim o viata sfanta. Totusi, in 1700, in Anglia, John Wesley a format clubul sfintilor- Societatea Oamenilor Sfinti, si a inceput sa elaboreze o metoda cum sa traiesti in sfintenie. Este foarte interesant ca in devisa lor, logo a lor sau afirmatia lor fundamentala, daca vreti, era aceasta: sa raspandim sfintenia crestina pretutindeni in lume. Au venit in America si au uitat imediat metodistii sa fie sfinti. Pe la 1843, 12 pastori s-au desprins din miscarea metodista  de atunci si au format miscarea metodista-Wesleyana. Au reinviat regulile lui Wesley si a aparut in America miscarea Holiness- a Sfinteneie. Stiti ca Miscarea Penticostala a pornit din Miscarea Sfinteniei? Miscarea Sfinteniei – straduinta crestinilor de a obtine din nou sfintenia a facut sa revina Duhul Sfant din nou in biserica Lui. Prima consecinta a lipsei de sfintenie in biserica este  plecarea Duhului Sfant din biserica.

Sa ne uitam putin la crestinismul nostru de astazi, la biserica de astazi. Si vizavi de sfintenie –

1.-Avem o biserica care a imbratisat corectitudinea politica si a abandonat corectitudinea biblica.

2. Avem o biserica ce a acceptat legile tarii si a respins pe cele ale lui Dumnezeu. Divortul, avortul sunt legale si foarte multi crestini voteaza cu candidati care le asigura mai departe aceste drepturi.

3. In al treilea rand, biserica tace si nu ia atitudine la coruptia fortata impusa copiilor nostri in scoli. Nu se mai revolta nimeni. A tacut aceasta biserica cand au scos rugaciunea si Biblia din scoli. A tacut si tace cand copiii nostri sunt educati sexual in primele clase de scoala. Tace cand copiii sunt fortati sa accepte homosexualitatea. Cand in toaletele fetelor au acces barbati care spun ca sunt femei. Biserica nu zice nimic cand copiii sunt expusi islamului si altor religii pagane. Biserica nu spune nimic despre pornografia care invadeaza aparatele care noi le cumparam copiilor nostri.

4. Apoi, biserica a cedat in fata propagandei homosexuale. Iata ca a acceptat o parte din biserica americana redefinirea casatoriei. Au accepatat sa casatoreasca cupluri de homosexuali. Ba unele au inceput chiar sa-i ordineze pe homosexuali ca pastori in bisericile lor. Nu mai zicem nimic cand noua crestinilor ni se iau copiii si sunt dati familiilor de homosexuali. Nu ne mai revoltam. Biserica de astazi nu mai iese in strada.

5. Biserica a imbratisat multiculturalismul, globalismul, pluralismul, comunismul, daca vreti. In numele tolerantei si acceptarii diversitatii acceptam un sincretism religios periculos. In numele pacii si a co-existentei pasnice astazi predicam Crislam si spunem ca Allah si Dumnezeul din Biblie este tot una. Biserica tace la islamizarea fortata a lumii. Nu zicem nimic cand presedintele Obama ne impune gandirea mahomedana si islamica. Biserica tace la valul urias de crestini care sunt ucisi astazi in lume si nu su spunem nimic. Nu mai iesim in strada sa-i aparam pe fratii nostri.

6. Biserica a renuntat la standardele ei de sfintenie, adoptand pe cele ale societatii. Nu mai condamnam sex inainte de casatorie sau in afara casatoriei. Nu mai spunem nimic de indecenta modei promovate de Hollywood. Nu mai spunem nimic impotriva violentei si a pornografiei care au intrat in camerele noastre de zi prin televiziune. Biserica a imbratisat o noua forma de nicolaism cand predicam securitatea eterna: puteti sa facem ce vreti; nu ne mai putem pierde mantuirea. Nu mai conteaza cum traiesti. Sunt crestini care predica o evanghelie cam asa: la rapire o sa fie unitarii tristi si necajiti ca Domnul o sa-i ia din bratele protituatelor, o sa-i rapeasca de prin birturi, de prin santuri si o sa fie foarte deranjati . Dar o sa-i ia Domnul ca daca esti copilul lui Dumnezeu nu mai poti sa-ti pierzi calitatea asta niciodata.

Vreau sa va imaginati: suntem la o mare catedrala intr-un mare oras. Sute de musafiri imbracati in hainele de sarbatoare urmaresc uimiti alaiul de nunta. Dupa parada rudelor, a domnisorilor de onoare, flower girls, la indemnul preotului toata asistenta aceea se ridica in picioare. Ochii tuturor se indreapta spre usa catedralei. Decupand o silueta gratioasa, in rama marei porti, pe acordurile muzicii intra mireasa. Primii pasi pe covorul inflorat starnesc un fel de zgomot ciudat. Un val de uimire, soc, ceva de necrezut se petrece sub ochii multimii ingrozite. Rochia miresei este plina de noroi. Valul bogat atarna nepotrivit, trena rochiei este rupta. In picioare are doar un singur pantof. Pe fata frumoasa se vad vanatai. Muzica a incetat. Uimirea s-a stins intr-o tacere funerara. Cred ca asa ar arata nunta Mielului astazi  daca ar veni Domnul sa ia biserica Lui. Sunteti de acord cu mine sau nu?

Sa vedem ce se intampla cu sfintenia bisericii noastre de astazi pentru ca putem vorbi despre biserica americana. Putem vorbi despre altii, dar haideti sa ne uitam putin in curtea noastra. Noi traim intr-un asemenea context. Suntem influentati de el. Incepem sa gandim ca si ei. Copiii nostri se duc in bisericile lor. Vin acasa cu doctrinele acestea, cu gandirea aceasta pe care o dezbatem in living room [camera de zi], la masa impreuna cu ei. Dar la toate astea adaugam noi problemele noastre specifice. Noi romanii ne-am concentrat gresit pe expresia exterioara a sfinteniei ignorand interiorul. Daca as vrea sa vorbesc ca Trump astazi v-as spune cam asa: mergeti in strada, luati o prostituata  si imbracati-o calugarita. Este calugarita? Nu! Dar arata. Asa-i? Asta am incercat noi de-a lungul anilor sa facem. Am incercat sa-i facem pe oameni sa arate sfinti pe dinafara fara sa ne ocupam de transofrmarea interioara a lor. Apoi, am ignorat sfintenia barbatilor si ne-am concentrat pe sfintenia femeilor. Pe ele am vrut noi sa le sfintim. Apoi, am restrans sfintenia la localul bisericii si sa te fereasca Domnul sa te intalnesti cu cineva in afara cum arata, ca nu mai te poti uita. Trebuie sa te uiti in alta directie.

Ne-am fixat standarde pe care tocmai noi nu le-am respectat. Apoi am cerut sfintenie unor oameni nenascuti din nou. Stiti care sunt consecintele? Simplu.

a.) Cand lipseste sfintenia din biserica lui Dumnezeu dispare diferenta dintre aceasta biserica si lume. Lumea este bisericoasa si biserica este lumeasca.

b.) Duhul Sfant si darurile Lui dispar din biserica aceea. Si nu va suparati, am ajuns sa devenim o biserica cesationista care credem in daruri dar nu le mai vedem pentru ca nu mai sunt. Si daca sunt falsuri, le imbratisam si pe alea ca sa nu zica lumea ca nu le avem.

c.) Apoi, predomina manifestarile faptelor firii pamantesti in bisericile noastre si nu roada Duhului pentru ca Duhul pleaca dintr-o biserica lipsita de sfintenie.

d.) Biserica si-a pierdut marturia in societate. Oamenii nu mai primesc evanghelia de la o biserica lipsita de sfintenie.

e.) Biserica si-a pierdut autoritatea morala in societate. Nu mai putem trage de maneca pe nimeni pentru ca noi suntem vinovati de aceleasi pacate.

f.) Tanara generatie paraseste biserica parintilor lor.

g.) Si apoi creste numarul fariseilor si a legalistilor in bisericile lipsite de sfintenie.

As vrea sa va spun foarte scurt ca principiile sfinteniei tin mai degraba de natura noastra si nu cultura in care noi ne aflam. De aceea Dumnezeu are standarde diferite pentru barbati si pentru femei. Femeile si barbatii au cateva domenii problematice cu sfintenia. Sa incepem cu doamnele.

Iata ce spune Petru 1 Petru cap. 3:3-5
3 Podoaba* voastră să nu fie podoaba de afară, care stă în împletitura părului, în purtarea de scule de aur sau în îmbrăcarea hainelor,
4 ci să fie omul* ascuns al inimii, în curăţia nepieritoare a unui duh blând şi liniştit, care este de mare preţ înaintea lui Dumnezeu.
5 Astfel se împodobeau odinioară sfintele femei, care nădăjduiau în Dumnezeu şi erau supuse bărbaţilor lor;

Sunt trei domenii problematice in viata de sfintire a femeii. Numarul 1 – podoabele. Podoabele vine de la cosmeo, de unde si cosmetica. E un cuvant care vine de la cosmos- de la ordine, aranjament, decoratii. Cartea lui Enoh, pe care noi nu o avem in Bibliile noastre  spune ca diavolul printr-un inger de-al lui, Azael, i-a invatat pe oameni sa faca sabii, cutite, scuturi, platose, oglinzi – ascultati bine. El le-a aratat cum sa faca bratari si podoabe, cum sa foloseasca vopselele, arta de a-si innegri sprancenele, de-a folosi pietrele pretioase si tot felul de spoieli, astfel incat oamenii s-au stricat. Nelegiuirea s-a intins. Depravarea s-a inmultit. Creaturile incalcau orice ordin si distrugeau totul ce le este in cale. Ei bine, daca podoabele la inceput au fost binecuvantari de la Dumnezeu cand au iesit evreii din Egipt, au fost binecuvantati cu aur, cu argint, cu podoabe, cu bijuterii, dar foarte repede podoabele acestea, binecuvantarile, au ajuns idolii lor. Le-au topit si au facut un vitel de aur din ele. Este interesant ca un personaj din Vechiul Testament, Izabela, este o chintesenta a coruptiei si a decaderii morale. O femeie decorata si vopsita din cap pana in picioare.  Dumnezeu n-are nimica impotriva podoabelor atata timp cat ele nu devin idoli. Podoabele insa apreciate de Dumnezeu sunt cele interioare. Apreciaza Dumnezeu omul ascuns al inimii. Si asa cum spune Biblia catolica, femeile sa se impodobeasca cu pudoare si modestie.

Al doilea domeniu problematic  in viata femeilor a sfinteniei lor este imbracamintea. Pavel vorbeste despre  o haina lunga care acoperea trupul. Sunt niste principii dupa care o crestina trebuie sa se imbrace. Imbracaminte decenta, cu pudoare care nu-si expune trupul. Imbracaminte care nu scoate in evidenta formele trupului. Imbracaminte care nu creeaza confuzie intre sexe. Un barbat se uita la ceea ce-i izbeste ochii si trebuie sa ai grija cum sa te imbraci, sa nu provoci. Laura Schlessinger, o autoare faimoasa de origina evreica, spune ca in tinerete tatal ei a vazut-o cum se imbraca si i-a zis: „Mai fata, tu vrei sa vinzi ceva?” Ea a zis: „Doamne fereste, tata.” A rosit. A zis: „Mai, asculta bine la mine. Daca nu vrei sa vinzi nimic, nu fa reclama.” Cred ca daca am tine minte numai fraza asta, ne-ar prinde foarte bine.

Si apoi, alta problema a femeilor este atitudinea lor. Dumnezeu le-a facut sa fie sotii, mame, sa fie membre in biserica si sa se supuna barbatilor lor. Ap. Pavel stia foarte bine  ca ceea ce priveste sfintenia femeilor o sa fie un intreg scandal in biserica si spune: cine iubeste cearta de vorbe, noi n-avem obiceiul asta in bisericile lui Dumnezeu.

Dar si barbatii au problemele lor si n-as vrea sa scape in dimineata asta si sa plece iarasi fericiti acasa. Iata ce spune ap. Pavel  in 1 Timotei 2:8 – Vreau dar ca bărbaţii să se roage în orice loc şi să ridice spre cer mâini curate, fără mânie şi fără îndoieli. Stiti ca ceea ce murdareste mainile barbatului sunt poftele lui nestapanite. Dorinta de a cuceri, de competitie, de putere, de avere, dorintele sexuale. Astea, nestapanite, murdaresc mainile barbatilor. Poftele acestea sunt progresive si ele intotdeauna duc la moarte daca nu sunt stapanite. Iubirea de bani duce la pofte si la o multime de alte pofte, spune cuvantul lui Dumnezeu. Pofta de putere duce la goana dupa bani, la minciuna, inselatorie, furt, jaf, crima, moarte. Pofta sexului- curvie, preacurvie, divort, prostitutie, perversiuni, boli venerice, moarte. Competitie, egoism, gelozie, minciuna, defaimare. Pofta de control- lupta pentru putere, manie, cearta, batai, crima si moarte.

Apoi, a doua problema a barbatilor este mania. Mania este o izbucnire de iritare violenta, provocata de un  rau real sau imaginar. Barbatii sunt sfatuiti sa fie barbati. Ei nu plang. Ei nu isi exprima sentimentele pana se rupe ostia la caruta si atunci izbucneste mania barbatilor. Cand explodeaza mania, ea devine pacat, cand este cauzata de un rau imaginar si nu de unul real. Ultimul lucru pe care vreau sa-l vorbesc barbatilor este apatia de care suntem cu totii vinovati. Barbatii sunt left-brainers. Ei folosesc partea stanga a creierului si ei judeca si analizeaza tot. Daca la business e bun, asta la biserica e foarte rau. Ca sta te face sa ai motive rationale sa nu te rogi, motive rationale sa nu citesti Biblia, sa nu vii la biserica, sa nu dai, sa nu te implici samd. John Wesley a dat afara 64 de crestini din Clubul Sfant, din care 29 din ei i-a dat afara pentru apatie, neimplicare. Pentru lipsa de interes pentru lucrarea lui Dumnezeu. Avem in biserica noastra o masa uriasa de barbati pe care nu-i mai putem motiva. Ascultati-ma bine, asta-i lipsa de sfintenie! Ok? Asta este lipsa de sfintenie. Si cine nu este sfant nu o sa intre in Imparatia lui Dumnezeu.

Sunt multe lucruri de spus si tema este extraordinara. Dar vreau sa inchei spunandu-va doua versete din Scriptura:
„Dumnezeul pacii sa va sfinteasca El insusi pe deplin si Duhul vostru, sufletul vostru si trupul vostru si sa fie pazite intregi, fara prihana la venirea Domnului nostru Isus Hristos. „Nicaieri,” spunea Andrew Murray, „nu este de obtinut sfintenie ca pe genunchi inaintea lui Dumnezeu.” Cautati-L pe Dumnezeul Cel Sfant si fiti sfinti pentru ca nu putem sa fim crestini decat daca suntem sfinti. Si Domnul sa ne sfinteasca pe toti. Amin.

Anunțuri

1 comentariu (+add yours?)

  1. mike
    Oct 01, 2016 @ 14:16:22

    Iata ca bolnavul -(nesfintul) a fost adus pe targa muribund .O gramada de medici controleaza ,examineaza apoi elibereaza analizele facute si pleaca– Ce ziceti bolnavul se vindeca?? Nu ar trebuii macar un doctor sa puna pacientul pe patul de operatie si sa extirpe cauza bolii?? – Ma asteptam la un plan de lupta din partea Comventiei-sau poate e facut si eu nu stiu–?? – e usor sa analizam si sa scriem rezultatul analizelor – dar sa nu facem nimic pentru a elimina cauza bolii–- analog cu schimbatul macazului –daca nu ne miscam repede , deraiaza trenul cu sfinti.fratilor. Si cati vor scapa cu viata?? – si asta se intimpla, deoarece -acarul – nu e vigilent

Blogosfera Evanghelică

ceas

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

 

http://www.clocklink.com/clocks/HTML5/html5-world.html?Vancouver&Chicago&Athens&480&blue
%d blogeri au apreciat asta: