Intre Scriptura si Ziar cu Marius Cruceru – Invitat special Cristian Ionescu (Part 2)

cristian-ionescu-interviu-credo-tv

Vezi aici  – Pastor Cristian Ionescu: ‘După Cazul Bodnariu’ – interviu cu Marius Cruceru – CREDO TV

Sa intelegem ce putem face ca o comunitate crestina bine coagulata pentru lumea in care traim si in lumea in care traim, o lume care zace in cel rau.

PASTOR Cristian Ionescu: Este foarte clar pentru noi care traim in mediul acesta, spiritul anti-crestin si anti-Hristos, de care da dovada lume aceasta din ce in ce mai mult si disfunctionalitatea  de gandire prin care- dau doar un singur exemplu. Crestinismul este considerat periculos in vreme ce islamul  este tolerat  in ciuda faptului ca islamul  ataca in mod brutal  chiar platformele pe care sa cladeste  aceasta societate liberalista.

Marius Cruceru: Asta este absolut paradoxal. In ultimii zece ani.. , perioada in care s-au accelerat cateva batalii, au inceput sa cada cateva turnuri sau cativa piloni care sunt absolut fundamentali  pentru echilibrul social  indiferent de optiunile noastre religioase. Noi ne numim si avem optiunea ‘crestina’. Dar, indiferent de optiunile noastre, sunt cativa piloni care au fost secerati, dupa cum bine ati observat cu un proiect bine pus la punct. As vrea sa ne uitam la acesti piloni si sa intelegem cam incotro trebuie sa veghem si unde, ce ar putea sa faca cel neprihanit cand  temeliile sunt fisurate?

  1. Primul este perspectiva traditionala a familiei
  2. Al doilea pilon de sprijin este educatia- structurile educationale la toate nivelurile, de la gradinita  pana la scolile post-doctorale.
  3. Al treilea pilon este mass media
  4. Al patrulea pilon este puterea judecatoreasca- tribunalele, judecatorii cu tot ce inseamna sistemul de justitie.
  5. Al cincilea pilon cred ca este toate structurile sociale de servicii, care fac ca societatea noastra sa arate ca o societate civilizata, servicii si productie

[…] Ce s-a intamplat cu familia in ultimii 10-15 ani?

Cristian Ionescu: La baza tuturor acestor coloane de sustinere se afla aceeasi temelie decimata numita moralitate. Si veti vedea pe parcurs ca lipsa de morala influenteaza negativ toate aceste dimensiuni ale vietii. sociale.

Familia: In trecut, cel putin la nivel de mentalitate, era foarte clar ca o familie sanatoasa este formata intre un barbat si o femeie, care au copii si care sunt loiali toata viata. Ca acest gen traditional de familie inregistreaza accidente pe ici ,pe colo. E adevarat. )Marius Cruceru: Dar erau tratate ca patologie.)  Erau exceptii si erau considerate ca o boala de ordin social. O boala de morala. In momentul de fata, pe masura ce fiecare gard a fost sfarmat si a fost acceptat adulterul- si decriminalizat, pentru ca a fost o perioada in care adulterul era criminalizat. In momentul in care a fost acceptat divortul si prezentat ca o alternativa de dorit- Deci, decat sa stea doi intr-o casa, sa se certe, mai bine sa se desparta. O solutie de convenienta. Apoi, avortul. Devalorizarea vietii. Deci, cele mai vulnerabile si mai plapande fiinte sunt eliminate, distruse, in ceea ce ar fi trebuit sa fie cel mai sigur loc din univers- pantecul mamei. In momentul in care acest lucru a devenit decriminalizat, ba mai mult, glorificat, ca un drept si ca parte din emanciparea femeii. Deci, n-a denaturat mama, a emancipat femeia.

A fost o chestiune de timp pana sa ajungem la ceea ce am ajuns astazi- redefinirea familiei. Dar totul incepe, pentru ca oamenii, pe masura degradarii lor morale in viata lor personala, prima data devin farisei. Incearca sa pozeze ca si cand sunt indignati de lucrurile astea pentru ca sa ascunda propria lor viata cata vreme ar cadea sub incidenta oprobiului public. In momentul in care in mod colectiv si progresiv aceste lucruri devin acceptabile, bineinteles ca gardul este sfaramat. Si permisivitatea avanseaza catre urmatorul gard. Ataca urmatorul gard.

Marius Cruceru: Ce putem face pentru a zidi temelia crapata aici? In Romania a existat si inca este in desfasurare o initiativa  pentru apararea familiei traditionale. De asemenea, au fost marsuri, iesiri in strada si una dintre marile mele dezamagiri a fost ca in momentul cand s-au organizat aceste manifestari publice, fata de ex. cazul Bodnariu, la care comunitatile evanghelice  s-au mobilizat exemplar, in astfel de momente cheie, in apararea familiei traditionale, in lupta impotriva avortului, bisericile noastre au fost extrem, extrem de timide. Ba chiar as spune, nepasatoare, cu totul la astfel de initiative. Parca vorbesti la pereti. Si este una din  frustraile mele cand nu inteleg miza cu care avem de-a face. In alte state din Europa esti deja arestat daca nu oficiezi, ca pastor, casatorii impotriva naturii. Poti sa fii dat afara din slujba si apoi suferi consecinte legale. Cum de suntem atat de orbiti, de nu vedem ca la nivelul familiei este una dintre cele mai ascutite lupte  pe care trebuie sa le dam. Odata ce pierdem familia, pierdem cu ea structurile ulterioare prin care putem asigura sanatatea societatii sau a bisericii.

Cristian Ionescu: Este detestabil faptul ca nu intelegem in mod plenar felul in care ar trebui sa actionam. Credinciosul nu are voie sa fie unilateral. Trebuie sa ne rugam si sa postim. Trebuie si sa protestam si sa demonstram. Trebuie si sa purificam biserica, in primul rand, de aceste accidente. Aici, vreau sa va spun ca dupa cum individul  si-a pierdut credibilitatea datorita propriilor lui falimente morale de a judeca pe altii- ca Biblia spune foarte clar in Romani 2 – Tu care judeci pe altul si tu faci acelasi lucru. Biserica nu mai are credibilitate inaintea societatii pentru ca modul cel mai usor de-a legifera si de-a criminaliza aceste acte, la nivel de biserica. Biserica nu are inchisoare. Biserica nu are scaun electric. N-are pluton de executii. Biserica nu poate sa faca decat un singur lucru omului care deviaza de la aceste valori. Sa-l excluda.  Sa-l pedepseasca. Sa-l puna de-o parte. In momentul in care biserica nu a mai facut acest lucru cu pacatul, {M. Cruceru- dimpotriva, a promovat…) a tolerat. Deci, din momentul in care biserica n-a mai predicat impotriva pacatului, in momentul in care biserica nu a mai practicat randuielile de corectare si de exterminare a pacatului din sanul ei. Biserica si-a pierdut credibilitatea de-a mai demonstra pe platforme sociale.

In al doilea rand, o a doua mare problema pe care o avem. In momentul in care iesirea in strada si protestul si demonstratia care se organizeaza, imbraca aceste forme de moralitate sociala, biserica nu mai trebuie sa tina cont de nimic altceva, de nici o alta sensibilitate. Ea trebuie sa-si pastreze identitatea. Ea trebuie sa iasa in strada cu identitatea ei. Dar trebuie sa iasa in strada. Pentru ca este chemarea lui Ioan Botezatorul care putea linistit sa stea in pustie sau sa stea la Iordan. Dar s-a dus inaintea lui Irod, a intins degetul spre el si i-a spus: Nu iti este ingaduit  sa faci lucrul acesta. Daca biserica nu este constiinta societatii, inseamna ca societatea nu mai are constiinta.

(transcriere de la minutul 5-18, mai sunt aprox 27 de minute din interviu)

Anunțuri

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

%d blogeri au apreciat asta: