Anii trec ca norii de Traian Dorz

Anii trec ca norii

Traian Dorz

Anii trec ca norii, perii-ncărunţesc,
vremurile-s altfel, totul e-n schimbare,
zilnic se preface tot ce-i pământesc
— numai Adevărul este-acelaşi soare.

Iarba se usucă, frunza cade iar
apa-şi face vaduri, altele într-una,
peste toate-n lume plânge-un “în zadar”
— numai în iubire cânt-un “totdeauna”.

Vara arzi în soare, iarna arzi în ger
ce te-ncântă astăzi, mâine ţi-e povară,
toate-apasă duhul, toate-l strâng ca-n fier
— numai conştiinţa sfântă e uşoară.

Toţi sunt ca şi tine: slabi şi schimbători
cei aproape astăzi, ţi-s departe mâne
oamenii, ca anii-s aburi trecători
— numai Domnul singur neschimbat rămâne.

…Nu-ţi lega de nimeni inima acum
ca să nu ţi-o smulgă ruperea ce vine,
leagă-ţi-o de Domnul — lumea-i vis şi fum
singur El rămâne veşnic lângă tine.

E ultima seară din an…

decembrie-31

E ultima seară din an…

E ultima seară din an şi privesc                                          

E ultima seară din an…

E ultima seară din an şi privesc
În urmă, departe, l-al său început…
Ce multe-amintiri gândul mi-l copleşesc,
Şi-atâtea imagini în minte se-opresc!
Ce iute şi anul acest-a trecut!

Ţin minte-o perioadă de zbucium şi chin
Când nu mai ştiam pe ce cale să merg;
Şi-n zilele-acelea de plâns şi suspin
Isus mi-a vorbit: ’’…în curând am să vin
Şi lacrima ta de pe-obraz am să-ţi şterg.

Puterea Mea-n toate-ţi va fi de-ajutor
Sfărâmând orice plan făurit de vrăjmaş,
Al meu Duh ceresc îţi va fi-ndrumător.
Iar greu-l vei trece atât de uşor
Căci Eu sunt cu tine, nicicând nu te las.’’

Şi-ntocmai cum Domnul Isus mi-a vorbit,
Mai mult decât eu am crezut şi-am sperat,
Cuvântu-i divin minunat s-a-mplinit;
Aşa bucurie şi pace-am primit
Căci El biruinţă în toate mi-a dat!

Au fost şi-alte zile când eu am căzut
Şi faţa Lui sfântă amar s-a-ntristat;
În suflet regrete adânci am avut
Şi-n rugă cu lacrimi iertare-am cerut
Iar El din belşug îndurare mi-a dat.

Am fost şi pe culmi, cum spusesem mai sus,
Când Domnu-a lucrat pentru mine măreţ;
Erau stări cereşti când căutam mai presus
De orice în lume, pe Domnul Isus
Şi sfânta-i prezenţă, cu orişice preţ.

Ce tainici fiori de iubire şi cânt
Duios inundau duhul meu pe deplin!
Ce ’naltă trăire, ce dulce avânt!
Simţeam că plutesc mai presus de pământ
Şi jos, înapoi, nu doream să mai vin.

Au fost rugăciuni înălţate la cer
La care primit-am răspunsul dorit,
Dar sunt şi dorinţe la care eu sper
Şi lucruri pe care în rugă le cer,
Ce Domnul în taină mi le-a pregătit.

Privind anu-n urmă, pe rând, zi de zi,
Văd dragostea mare a lui Dumnezeu;
Nimic nu-mi rămâne decât a veni
Şi îngenunchind pentru a-i mulţumi
Să-i dau tot ce am şi tot ceea ce-s eu.

E ultima seară din an şi privesc
La anul ce-acum a ajuns la sfârşit;
Cu recunoştinţă pe El Îl slăvesc
Că şi-anul acesta prin haru-i ceresc
Cu Domnul momente frumoase-am trăit.
– A m i n –

(scrisa de Paula Bilc)

(Alin Belean -Inca un an- versuri adanci pentru noi toti)

Multumesc Manuela pentru poezie si cantare

In Memoriam – IOAN TRIPON (1945 – 2016)

nelutripon

Deliu Z. Ionuț, pastor First Romanian Baptist Church, Chicago:

Ioan Tripon, Deacon to First Romanian Baptist Church of Chicago

Fratele Nelu Tripon a văzut lumina zilei în data de 1 Iulie 1945, în comuna Avram-Iancu, numită înainte Regina Maria, din județul Bihor.

tripon-2Fratele Nelu iubea Scriptura, iar pasiunea vieții lui a fost studierea Cuvântului lui Dumnezeu. Ca o a doua mare pasiune pentru fratele Nelu a fost versul. Poeziile lui sunt inedite. Cele 3 volume de versuri sunt ca o auto-biografie a dânsului.

A iubit pe Domnul din tot sufletul, și această dragoste a fost materializată în slujirea depusă în bisericile unde a fost membru, cât și pe câmpul de misiune. Spiritul misionar care l-a caracterizat tot timpul, l-a făcut ca în călătoriile sale să cunoască mulți frați în Domnul și multe biserici, dar și mulți frați să-l cunoască pe dânsul.

În țară a slujit în biserica din Chișineu-Criș, fiind acolo lucrător cu copiii și cu tineretul. A mai slujit în biserica din Sântana, unde a fost responsabil de biserică.

Venit în Statele Unite, două biserici se disting aparte unde fratele Nelu a slujit. Este vorba de biserica din Florida, și Prima Biserica Baptistă Română din Chicago, unde împreună cu sora Viorica din 2008 devin membrii acestei biserici, iar în 2010 fratele Nelu este ordinat ca diacon al bisericii, unde a slujit cu responsabilitate, dăruire și sinceritate până când Domnul l-a chemat la cele veșnice.

În urma unei lungi suferințe se stinge din viață pe 4 Decembrie, 2016, plecând la Domnul pe care l-a iubit mult.

Afla mai mult, citeste recenzia lui Octavian Curpas  a volumului de poezii compuse de Nelu Tripon din Chicagohttps://ioan11.wordpress.com/2016/12/31/in-memoriam-ioan-tripon-1945-2016/

opam-tripon

Blogosfera Evanghelică

ceas

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

 

http://www.clocklink.com/clocks/HTML5/html5-world.html?Vancouver&Chicago&Athens&480&blue