Despre demisia ceruta Ministrului Apararii Nationale

Editorial Agnus Dei

Sunt unii, crestini evanghelici, care au cerut ca Ministrul Apararii Nationale, Gabriel Beniamin Les, sa-si dea demisia, datorita Ordonantei de Urgenta care a fost instituita de PSD, partid din care face parte si dansul. Ei spun ca  ministrul Les ar trebui sa demisioneze ca sa arate partidului din care face parte, dezacordul sau fata de aceasta ordonanta corupta, si pentru ca unui crestin nu i se cade sa se ataseze cu un astfel de partid care incurajeaza coruptia.

Dar sa vedem cu ce ar ajuta faptul ca Ministrul Apararii, Gabriel Beniamin Les si-ar da demisia? Ar face pe cei de la PSD sa se caiasca de faradelegile lor si sa-si puna frana deciziilor lor corupte? Guvernul actual ar arata mai bine si mai intregit fara prezenta lui Beniamin Les?

Ar fi mai multe intrebari la care cei care vor demisia lui, nu cred ca le-ar da un raspuns adecvat. Nu cred ca ascunzandu-ne in spatele unor versete biblice putem motiva demisia Ministrului Apararii, care se intampla a fi un crestin evanghelic, penticostal si posibil ca dansul este singurul penticostal care reprezinta la Guvern pe crestinii penticostali, dar nu numai. Dar si celelalte confesiuni evanghelice au un numar foarte redus de reprezentanti. Si atunci ce sa facem? Sa-i scoatem si pe acestia din Guvern? Numai pentru a ne arata indignarea noastra impotriva actiunilor liderilor din partid?

Ar fi mult mai eficace sau pentru beneficiul tuturor ca sa avem cat mai multi credinciosi implicati in conducerea de Guvern, si astfel puteti fi asigurati ca coruptia va dispare din sanul unui Guvern care este condus de oameni care nu-l cunosc pe Dumnezeu si atunci oamenii cinstiti nu vor mai iesi in strada sa protesteze impotriva legilor emise. Cineva a spus ca daca nu vom invata din istorie, atunci o vom repeta.

In Statele Unite, de exemplu, administratia fostului presedinte Obama a fost lipsita aproape complet de crestini. Au ales oameni cu vederi progresiste care au vrut sa schimbe directia acestei tari decretand  legi care au contrazis Constitutia acestei tari, si cel mai mult care au avut de suferit au fost crestinii ale caror drepturi religioase au fost atacate zilnic. Ce au facut crestinii americani? De acum se stie foarte bine.

La alegerea prezidentiala care a urmat, inainte de sfarsitul mandatului de presedintie a lui Obama, crestinii au iesit la vot intr-un numar record si au ales un presedinte, pe presedintele Donald Trump, care a promis crestinilor ca va lupta pentru ei. Donald Trump a devenit presedintle Americii, si cei pe care si i-a ales in Cabinetul sau, sunt in proportie de 99 la suta crestini. Presedintele Trump se tine de promisiune.

In loc sa cerem fratilor nostri demiterea din Guvern, este mult mai bine sa incurajam pe alti credinciosi sa participe si sa activeze in diferite partide in care ei pot face o mare diferenta, de a raspandi lumina in mijlocul intunericului, asa cum ne invata Domnul Isus, si prin integritatea lor morala sa duca Romania intr-o directie in care conduita si morala crestina sa domine.

De aceea, sustinem  si cerem in acelasi timp Ministrului Apararii, Gabriel Beniamin Les, sa ramana si sa nu demisioneze din functia de Ministru al Apararii Nationale, o pozitie inalta, de mare responsabilitate, care necesita decizii responsabile si juste pentru binele Romaniei.  Putem conta pe dansul ca fiind unul care in momentele de criza (daca se vor ivi), va apela la Dumnezeu prin rugaciune, pentru a lua  decizii corecte care sa dea izbanda poporului roman.

 

 

,

Anunțuri

17 comentarii (+add yours?)

  1. octavpelin
    Feb 05, 2017 @ 02:43:29

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

  2. Andronic
    Feb 05, 2017 @ 03:30:26

    Aveti mare dreptate Domnul sa va binecuvinteze.

  3. Radu
    Feb 05, 2017 @ 05:06:35

    Thumbs up.
    De acord.
    A fost exagerata pozitia conform careia sa isi dea demisia, am inteles principiul invocat, dar nu era o solutia cu efecte realiste pt problema in cauza.
    Domnul sa il ajute pe fratele Beniamin.

  4. Maria Krook
    Feb 05, 2017 @ 05:09:47

    Ok, måcar dacå nu-si då demisia, de ce nu iese la preså si så-si exprime numeultumirea asa cum a fåcut-o primarul Iasului???? Altfel tåcånd denotå faptul cå este de acord cu cei care au dat ordonanta.

  5. Levis
    Feb 05, 2017 @ 08:23:20

    PSD un partid corupt …nici nu ar avea ce cauta un crestin in asemenea partid…daca te unesti cu hotii esti hot si tu!

  6. Gheorghe Lavric
    Feb 05, 2017 @ 20:58:02

    Articolul acesta m-a facut sa ma gandesc mai profund la subiectul acesta in ce masura este compatibila pozitia unui protestant evanghelic dintr-o confesiune cu traditie proviata si necombatanta cu seful unui minister care spre deosebire de altele administrative ,cultiva stiinta si spiritul de a ucide,comparativ cu innaintasii nostri cei credinciosi care desi au fost tarati in razboi au declarat ca experienta lor cu Dumnezeu de netagaduit a fost ca au evitat sa ucida pe front, ascultand de glasul constiintei fiind pusi intr-o situatie dificila..,acum se rasucesc in pamant sau in cer…Meditez de cateva zile sa fac o postare pe tema aceasta ,caci copiii nostri sunt in pericol ,vorba lui F.Ianovici ..imparatii se cearta si noua ne mor copii ,sper sa nu va suparati pe mine ca avem puncte, nu le consider diferite ,ci complimentare…Cu demisia pe teme de etica ca aici in articol este un alt subiect care tine de constiinta fiecaruia ..

  7. Florin
    Feb 06, 2017 @ 00:05:06

    Wow!

    Hai să vedem ce similarități se pot observa între ceea ce sa petrecut în Statele Unite și ceea ce se petrece în România.

    În US, opt ani de zile ce constituie două mandate prezidențiale a unei administrații de extrem stânga, unde primii doi ani din primul mandat, patridul de stânga simbolizat printr’un „măgar”, a deținut o majoritate în cele două camere ale Congresului US, în senat (cu termen de mandat de 6 ani) cât și în camera reprezentanților (cu termen de mandat de 2 ani)
    Această administrație formată integral din idelogiști marxiști cât și de islamiști, au înfăptuit aproape totul ce le’a stat în putință să uzurpeze Constituția Statelor Unite și să implementeze planurile unei Noi Ordini Mondiale, scut numai de a declara stare de urgență și ca atare administrația prezidențială (care este executivul guvernului American) să declare Legea Marțială în vigoare și implicit să suspendeze activitatea, responsabilitățile și autoritatea legislativului, adică a Congresului.
    Prin aceste măsuri extreme, administrația Obama în complot cu elitele neocon’nilor din partidul republican supranumit „de dreapta”, au reușit să bage groaza în o parte mare din creștinismul conservator american și totodată să trezească la realitate o mare parte din populația americană cu convingeri și valori constituționale de dreapta, și aceștia au pornit o campanie împotriva „corectitudinei politice” și a traseului politic instalat la putere de către extemiștii de stânga.
    A apărut Donald J Trump pe scena candidaților. Acest candidat și’a exprimat opiniile și convingerile totalmente înafara limitelor dictate de „corectitudinea politică” și poporul indignat de rezultatul celor 8 ani de complot la distrugerea constituției, a economiei naționale și implicit o lovitură puternică la securitatea națională, și au votat în masă pentru team Trump – Pence. Cu toate că cei din mediul rural au votat în masă pentru tiketul Trump – Pence, au câștigat alegerile doar în colegiul electoral care a fost creeat ca să asigure o balanță între statele cu polulație mare și cele cu populație redusă. Datorită fraudării votului în masă la nivel urban, votul popular a fost perdut în numărătorile inițiale, și doar după numărători ulterioare în unele state se indica avantaje în favoarea Trump – Pence. Dar, votul colegiului electoral decide victoria și nu votul strict popular.

    Adevărat că Pes. Donald J Trump pare a fi un om integru care guvernează întocmai după cum a promis în discursurile sale din timpul candidaturii. Până în prezent se pare că Pes. Donald J Trump susține valorile Judeo-Creștine și se bazează pe înțelepciune bibilcă și un cabinet format din persoane cu convingeri creștine.

    La România avem de aface cu un guvern format din politicieni corupți, menbrii unui partid politic cu o elită formată integral din elementele fostei nomenklaturi bolșevice și ofițeri ai fostului aparat de represiune al securității regimului comunist, forțe de tip NKVD/KGB. Avem membrii în acest partid politic, de orientare bolșevică, care suțin că sunt creștini evanghelici născuți din nou, da?

    Atunci dacă așa stau lucrurile, întrebarea mea este: ce caută creștini evanghelici pentecostali și baptiști în rândurile corupților și în frăție jurată cu criminalii bolșevici ai PSD care au uzurpat revoluția din ’89 transformând’o într’o lovitură de stat, un fel de puci împotriva ceaușeștilor care a asigurat continuitatea criminalitor nomenklaturiști la putere în statul român post 1989?

    Dacă acești „creștini” ar avea un gram de onestitate față de Dumnezeu, față de popor și față de ei înșiși, nu ar fi niște oportuniști de duzină care se dau în „frăție cu drakul până trec puntea” doar să’și atingă scopurile personale în viață!!!!
    Sunt enorm de mulți pentecostali și baptiști la ora actuală care se divorțează totalmente de valorile creștine biblice când e vorba de politici în afaceri și ciar politici de ordin social și anministrativ din structurile de putere în stat. Este vorba de o dicodomie a personalității acestora, unde principiile de viață sunt doar convingeri tranzitorii dictate de împrejurări care se scimbă odată cu schimbarea direcției vânturilor politice. Aceștia nu sunt oameni de valoare deoarece nu prezintă un caracter statornic și transparent. Ei complotează în secret și se compromit în ași atinge scopurile personale în defavoarea intereselor de obște pentru care au fost aleși să reprezinte în cadrul politic.

    Eu nu am absolut nici un fel de înceredre în așa fel de caractere și nu pot să mă bazez pe promisiunile unor astfel de personaje nici măcar cât într’un ciu de lemn de tei putred!!!!!!

    Așa că, ori de’și dă demisia d’nul ministeu al apărării (de invazia fluturilor migratoari), ori că nu, tot o cacialma este!

  8. Florin
    Feb 06, 2017 @ 01:17:25

    PS: scuzați greșelile prin omiterea unor litere din unele cuvinte din textul meu de mai sus: „(scurt) numai de a declara…..” și ordinea reversată „(cui) de lem….”

    Oricum, dacă textul meu nu va fi eliminat prin procedură de cenzură datorită unor sensibilități editoriale, atunci sper ca acesta să motiveze măcar o gândire critică, logică și obiectivă asupra calități de reprezentare în cadrul politic, cât și caracterul real al reprezentanților politici.
    Nu este importantă prezența unor personalități, care declară a fi creștini evanghelici, în cadrul partidelor politice fondate și controlate de către cei mai corupți indivizi din politica românească.
    Important ar fi ca să existe o concurență reală și puternică între formațiunile politice cu o istorie de 27 de ani și a cărui valoare intrinzică sa dovedit a fi corupția, și noi formațiuni politice alcătuite din personaje cu valori morale incontestabile, cu o valoare intrinzică bazată pe principii biblice și care să ofere o altervativă mai mult ca viabilă. O alternativă care este de dorit și mult așteptată de un popor la care a ajuns cu cuțitul disperării în măduva oaselor!

    Nu vrem pentecostali și baptiști PSDiști, PNLiști sau mai stiu eu care alt patrid din supa sta de partide formate din corupți bolșevici după ’89, numai ca să apară că există „democrație” în România post decembristă! Vrem reprezentanți pentecostali și baptiști care să formeaze un partid politic bazat strict pe principii morale și de etică biblică!

    • Gabriela
      Feb 06, 2017 @ 10:33:54

      Sunt total de acord cu ceea ce spuneti .

    • Oana
      Feb 09, 2017 @ 17:02:09

      Probabil nu sunteți familiarizat cu realitățile spațiului românesc. România are o populație majoritară declarată ortodoxă, ceea ce face ca șansele unui partid „de pocăiți” să fie minime într-un asemenea context (au și existat inițiative de acest gen). Ca alternativă la partidele istorice „corupte”, care susțin totuși inițiativa Coaliției pentru familie, a apărut un nou partid, cu oameni integri, care luptă împotriva corupției, partid care se bucură de sprijinul masiv al tineretului, alaturi de care a manifestat zilele acestea. Există doar o „mică” problemă cu el. Se pare că este sponsorizat de ONG-uri finanțate de Soros și este pro LGBT.

  9. Mihai P
    Feb 06, 2017 @ 02:31:23

    sunteti intr- grava eroare.Copiii lui Dumnezeu nu folosesc aceleasi arme cu fiii in tunericului.Daca nu aveti armele lumini,si se vede ca nu le aveti,atunci Da folositi armele fiilor intunericului.Va rog sa raspundeti la intrebare: cum s-a implicat Dl Isus sau apostolul sau,Pavel,in lupta politica a timpului sau?Deasemeni cine vine la carma uneio tari? cei pe care pocaitii ii sustin? sau cei pe care Domnul Dumnezeu i-a hotarat?Rolul nostru este de sare si lumina nu de impartitori de dreptate (vremelnica)

    • Florin
      Feb 06, 2017 @ 17:50:45

      Posibil să mă aflu și într’o „gravă eroare” gin când în când și din unele puncte de vedere. Sunt om, și care om nu se află câteodată în eroare? Dumneata ești perfect, D’le Mihai, din toate punctele de vedere și în orișice timp fără excepții?

      În primul rând ar trebui să stabilim ce anume este „politica”. Uite ce am găsit:

      Două definiții frecvent utilizate în științele politice aparțin lui Harold D. Lasswell – „Cine ia, ce, când și cum” (1936) – și David Easton – „Atribuirea imperativă de valori pentru o societate” (1950).

      „Politica este știința și practica de guvernare a unui stat și reprezintă sfera de activitate social-istorică ce însumează relațiile, orientările și manifestările care apar între diversele categorii și grupuri sociale, între partidele politice, între națiuni ș.a.m.d. în vederea emancipării conceptelor proprii, în lupta pentru putere sau supremație ideologică, etc.
      Deși termenul este folosit în general în legătură cu actul de guvernare, EL POATE FI IDENTIFICAT ÎN TOATE INTERACTIUNILE GRUPURILOR UMANE.”
      (inclusiv adunările bisericilor evanghelice ce, prin definiție, sunt și ele „grupuri umane” prin oganizație)

      „Politica poate semnifica și orientarea, activitatea și acțiunea unui partid (sau a unor grupări), exercitată în domeniul guvernării problemelor interne sau externe. Sub acest sens, ea poate fi asimilată ideologiei partidului.”

      Acum dacă am stabilit ce este „politica”, gâdește’te și explică ce înseamnă aceste două expresii des întâlnite în mediul de comunicare evanghelic:

      „In the world, but not of the world”. (În lume, dar nu ca lumea.)
      „So heavenly minded, to the point that one is no earthly good”. (Atât de „ceresc”, pînă când nu ești bun de nimic pe pământ)

      Concluziile ț’i le tragi singur.

      Să’ți răspund la întrebări:

      1: dacă mesajele Domnuli Isus și apostolului Pavel nu ar fi incorporat și un caracter politic, atunci nu ar fi avut de aface cu acea clasă politică din structurile puterii de atunci, fie cele seculare, fie cele religioase.

      2: aici depinde de ce fel de orânduire are acea țară, tot așa se împart drepturile și responsabilitățile cetățenești. Putem vorbi de un sistem triba care este cea mai simplă și mai primitivă formă de orânduire unde dregătoria este „misticul” la păgâni și profeți/judecători în Israelul de dinainte de a deveni monarhie. Putem vorbi de un sistem de tip monarhie, unde acesta singură este legislativul suprem, iar poporul este divizat între subiecții slugi și o elită de subiecți feudali, „Lords” sau „boieri”. Mai există și monarhie ca și cap de stat, dar cu un sistem legislativ parlamentar ce’l găsim în UK pus în cadrul „common wealth” – Canada, Australia, New Zealand, etc. . Putem vorbi și de un sistem Republică Parlamentară precum România, sau unul de Republică Constituțională precum Statele Unite ale Americii.

      Modelul american de republică constituțională prevede că Legea Supremă este Constituția SUA și poporul este guvernat cu consințământul acestuia prin reprezentativi aleși electoral. Asta implică cetățeanul în mod direct în procesul de guvernare și acesta se face direct responsabil de mersul dregătoriilor în stat. Atunci dacă așa stau lucrurile, ce are de făcut un creștin adevărat? Este cuviincios ca un creștin sa’și ignore sau să’și abandoneze totalmente RESPONSABILITĂȚILE cetățenești? (te las pe tine să tragi concluzia)

      Modelul românesc de Republică Parlamentară, înafara unor diferețe de divizare a puterii în stat și diferențe a procesului legislativ, la fel implică o serie de drepturi și responsabilități cetățenești care, din păcate, o serie de învățături eronate îndeamă pe cetățenii creștini evanghelici să’și auto impună o abrogare a acestor drepturi și responsabilități. Dacă este să fim supuși dregătoriilor în stat conform bibliei, atunci nu avem voie să ignorăm sau să abandonăm aceste drepturi și, mai mult, responsabilitățile cetățenești conform constituției ce ne implică în mod direct in politicile statului. Cu atât mai mult că noi creștinii suntem sub autoritatea lui Dumnezeu și aducem cu noi un pachet de valori și principii biblice, ar trebui ca să ne dăm silința și să ne implicăm cât mai mult în procesele politice ca acestea să reflecte căt mai mult valorile și principiile biblice în deciziile dregătoriilor în stat.
      Drepturile și Responsabilitățile cetățenești nu sunt un „blestem”, ci sunt o binecuvântare!

      Ca să’ți răspund totuși la întrebare, atunci sub sistemele monarhice feudale aplicate în provinciile romane, numai cetățeanul Roman se bucura de o serie de drepturi cetățenești cu o implicare limitată în sitemul politic prin intermediul senatului roman și acesta era considerat o elită deasupra subiecților imperiului. (avem instanțe in care apostolul Pavel s’a folosit de privilegiul de a fi cetățean roman)
      Ceilalți aveau doar obligația de a se supune necondiționat, de a plăti birurile și de a se prezenta la recesământe. Thus, „dăi cezarului ce este a cezarului” și prezintă’te la recesământ, apoi vezi’ți de traba ta și încredete în Dumnezeu. (trage tu concluziile mai departe)

      3 și 4: pocăiții ar trebui să’și asume responsabilitățile cetățenești și conform acestora să se implice în procesele electorale și cele ale politicilor în stat ca nu cunva să se trezească doar bocindu’se că „vai doamne, mi se constrâng drepturile”! (după cum am văzut la acele manifestații sprijinind familia Bodnariu). Dacă pocăiții s’ar implica și în procesele politice, atunci ar fi mai puțin nevoiți să protesteze măsurile draconice luate de un politic corupt!
      Dumnezeu nu votează cu nici un partid politic și ansolut nici un individ care candidează pentru o poziție de putere în stat. Cetățenii votează și’și aleg reprezentanții după placul lor, iar Dumnezeu îngăduie și acele rezultate a alegerilor care aduc poporul la culmea disperării. Dumnezeu respectă voința omului în toate aspectele vieții pe pământ, inclusiv și acele care sunt împotriva voinței Lui. El nu este un „dictator” și nu obligă în mod compulsoriu pe nimeni să împlinească voia Lui. Dacă poporul este răzvrătit și’și alege căile nelegiuirii dorind un împărat nebun care să promoveze nelegiuirea, atunci Dumnezeu le dă acel împărat nebun pe care’l merită, ori î’i lasă să’și aleagă dregători nelegiuiți în sistemul democratic.
      (trage tu concluziile mai departe cu privire la ce rol au creștinii evanghelici în alegerile de reprezentanți ce sunt autorizați să legifereze în stat)

      Dacă rolul nostru ca și creștini evanghelici născuți din nou la o viață nouă în Cristos Domnul, și suntem cu adevărat călăuziți de Duhul Sfânt în tot Adevărul, devenind astfel „Sarea” și „Lumina” pe acest pământ încă legat în lanțurile întunerecului, atunci ce facem? Stăm izolați de restul lumii pirdute pentru care Domnul s’a jertfit pe sine să mântuiască? Stăm, pur și simplu, izolați și baricadați între cei patru pereți ai „salinelor” noastre numite eronat „biserici” (adunări) și casele noastre?
      Ce facem cu Lumina? O ținem bine ascunsă sub oboroc?

      Te rog mult să’mi explici ce înseamnă „dreptate vremelnică”?

      Nu există „dreptate vremelnică”, ci doar Dreptate! Precum, nu există „adevăr parțial”, ci doar Adevăr!
      Acestea sunt imperative la mod superlativ!

      „Căutați înțelepciunea și ea se va lăsa găsită” dragi creștini evanghelici!

  10. Luca Mircea
    Feb 07, 2017 @ 02:51:24

    Mai crede cineva din voi in separarea biblica dintre:
    – Stat si Biserica?
    -„lumina si intuneric”?
    -„paharul dracilor si paharul Domnului”?
    -„pleava/ neghina si grau”?
    – „oi si capre”?
    – ” intelepciunea de sus si cea draceasca”?
    – spirit cetatenesc ai Spiritul Sfant?
    -faptele firii si roada Duhului Sfant?
    -armele/faptele luminii si cele ale intunericului?
    – calea lata si cea ingusta?

    Bun. Daca v-ati raspuns fara a apela la „interpretari”, stiti cine poate fi in guvern si cine nu (nu-l citati pe Daniel, ca el a fost dus cu forta in robie!).
    Egal pt orice pocait („singurel” in guvern).
    Sau „scopul scuza (iar?!) mijloacele” ?

    „Cei rai n-au pace” – Isaia

    • Florin
      Feb 07, 2017 @ 15:28:51

      D’le Luca, a’ți putea să ne împărtășiți și nouă ce vocație anume aveți dumneavoastră?
      Sunteți cum’va cleric bisericesc, sau aveți o vocație seculară?

      Dacă aveți o vocație duhovnicească și slujiți ca și cleric în biserică, atunci considerți vocațiile seculare ca fiind incopatibile cu cele zece puncte prezentate de dumneavoastră mai sus? Dacă da, atunci cum justificați contribuția financiară din veniturile unor vocații seculare a celor pe care’i păstoriți și care vă asigură leafa? Dacă nu, atunci facem excepții, adică un compromis, pentru cei 99% din congregație cu vocații seculare în viață, doar ca cei 1% cu vocație duhovnicească să fie asigurați cu o leafă, da?

      Dacă aveți o vocație seculară, atunci despre ce spirit anume vorbim în acea vocație seculară? Știm cu toții că, pentru a practica o vocație seculară, trebuie o pregătire educațională, cel puțin în anumite școli de meserii dacă nu chiar în college și universităti seculare, da? Despre ce spirit vorbim în acest context? În acest context, pregătirea și vocațiile seculare au vre’o compatibilitate cu puctele prezentate de dumneavoastră în sensul și spiritul convocat de dumneavoastră?

      Dacă sunteți un om de afaceri, după cum știm bine că entrepreneuriatul este foarte bine văzut și chiar apreciat și de către bisericile evanghelice, atunci în ce sferă de influiență activează acestea? Putem spune că entrepreneuriatul funcționează în sfera duhovnicească, sau în sfera seculară? Este entrepreneuriatul compatibil în contextul celor 10 puncte prezentate de dumneavoastră?

      Știți D’le Luca, este foarte ușor de a lua câteva aspecte prezentate în biblie, total înafara contextului biblic, și a le folosi ca pe niște platitudini cu scopul de a impune unele convingeri personale întregii comunități evanghelice! Așa sa ajuns la divizarea bisericii universale (biserica Domnului de pe întreg pământul) într’o mulțime de denominații/culte și, ironia face că, toate aceste culte sunt înregistrate, legalizate și reprezentate într’un guvern secular despre care dumneavoasră susțineți că „pocăiții nu au ce să se amestece, participe sau să activeze” într’o măsură oarecare.

      Se pare că este vorba de o anume hipocrizie, mai mult decât îndrumarea Duhului Sfânt în tot Adevărul!

      ‘În lume, dar nu ca lumea!”
      Opinia mea, în lumina întregului Cuvânt a lui Dumnezeu prezentat pe paginile scripturilor și atât cât pot înțelege eu, este ca noi să activăm cu totul în lume, dar totalmente diferiți de lume. Adică, ne facem datoria în toate vocațiile legitime din această lume, inclus fiind și politca de guvernare, dar dintr’o perspectivă total diferită de cea a lumii și conformistă valorilor și principiilor biblice. Dar eu nu’mi impun aceste opinii nimănui și în absolut nici un caz nu oblig, și nici măcar nu susțin, ca cei cu păreri diferite de ale mele să și le schimbe și să se conformeze opiniilor mele.

      Dumneavoastră aveți dreptul la opiniile dumneavoastră, dar nu aveți dreptul să vă impuneți opiniile ca fiind adevăr necontestabil și lege aplicabilă universal!
      O astfel de atitudine se numește „narcissism”.

      Încă un lucru: De ce v’ați oprit cu povestea lui Daniel? Dar Mardoheu și Hadasa/Estera, Iosif, David ca fiind împărat, prieten bun cu Domnul, etc., astea nu încap în discuțiile din subiectul tratat în acest context? Umh?
      Dumnezeu ridică popoare folosindu’se de fiii ascultării și tot El coboară popoare folosindu’se de fiii întunerecului. Dacă la guvernare se află doar fiii întunerecului, atunci unde te gândești că se află țara?

      Yep, asta este!

    • Florin
      Feb 07, 2017 @ 17:42:53

      D’le Luca, î’mi cer scuze că am omis un lucru important:

      D’v a’ți spus: „Daca v-ati raspuns fara a apela la ‘interpretari”……”

      D’le, află că orișice text, orișice comunicare necesită o interpretare contextuală!
      Biblia nu face excepție. Orișice text biblic este imperativ de a fi interpretat contextual. Asta înseamnă că, interpretarea unui anume text biblic, să se aplice în lumina totalului textelor biblice. De exemplu, un verset oarecare dintr’un capitol trebuie interpretat in contextul în care se află, adică, în lumina textului intregului capitol, și totodată ,în lumina referințelor la acel subiect ce se găsește în întregul text biblic incorporat în cele 66 de cărți ce constituie Biblia.

      D’le, dumitale ceri ca cititorul să’și formeze o concluzie bazată doar pe valoarea de față a textului scris de dv, în care prezentați zece puncte biblice, totalmente izolate de contextul în care se găsesc pe paginile scripturilor.

      Uite, un exemplu de text biblic scos dincontext:

      „Fiecare din voi să ucidă…….” , scos din contextul, „…..pe aceia ai lui care s’au lipit de Baal-Peor.” Numeri 25:5.
      Mai departe, izolăm textul versetului de contextul capitolului în care se află acest text, capitolul de cartea „Numeri”, cartea Numeri din contextul istoric, ș.a.m.d. Unde ajungem, omule, fără o interpretare contextuală substanțială și obiectivă?

      I rest my case!

  11. Cristina
    Feb 07, 2017 @ 23:07:08

    Sunt intru totul de-acord cu editorialul Agnus Dei.

    Separarea Bisericii de Stat se refera la separarea institutiilor, dar daca exista oameni credinciosi la conducerea unei tari, cu atat mai bine pentru respectiva tara.

    Da, uneori trebuie sa stam deoparte, dar nu e cazul in democratie sau „democratie”.

    Daca e sa stam deoparte, sa ne facem atunci si manastiri. Sa nu uitam ca asa au inceput si ei, ca un semn de protest fata de degradarea bisericii si a societatii.

    Chestiunea cu partidele politice , mai noi , fara oameni de dinainte de ’89, este numai partial adevarata, si partial o utopie. Domnul ne cheama la pocainta si, deci, la schimbarea inimii si a vietii.

    In final, cred ca e mai bine sa ne rugam pentru Romania si pentru romani, sa nu mai vorbim de rau Romania si romanii (asa cum fac multi crestini, chiar evanghelici), sa nu ne mai lamentam cand nu trebuie, ci sa multumim Domnului pentru Romania si s-o binecuvantam Si sa ne rugam pentru cei din conducerea tarii, mai ales pentru cei care sunt crestini (ministrul Les, Corlatean si altii), iar cei care nu sunt inca, sa se intoarca la Dumnezeu.

    Proverbe11:11:Binecuvantarea celui fara prihana ridica o cetate, dar gura celor rai o surpa!!

  12. George S.
    Feb 08, 2017 @ 21:10:10

    Da cred ca se poate implica in politica orice crestin, dar sa nu abandoneze de la principiile crestine.Adica ,decat sa mearga la televizor sa sustina politica partidului chiar daca stie ca minte iar in pauza spune altceva,mai bine sa nu mearga.Este bine ca orice crestin se implica in politica sa studieze in primul rand foarte bine Biblia ,asa ca sa nu abandoneze principiile crestine,apoi tot atat de bine sa studieze legile pentru a sti ce pozitie sa adopte si pentru a lua decizii corecte Sa vorbim mai la concret,cu privire la tot balamucul care s-a produs recent in Tara pentru o problema care de fapt nu exista (am aflat ulterior).Adica fapta de abuz in serviciu despre care s-a facut atata caz a disparut din legislatia romaneasca anul trecut in luna august cand guvernul de atunci ,intentionat sau nu a lasat nerezolvata problema sesizata de CCR de a pune acel articol de lege de acord cu constitutia,aveau la dispozitie 45 de zile sa faca acest lucru,dar nu l-au facut si atunci incriminarea de abuz in serviciu a disparut din legislatia romaneasca.De ce au facut aceasta? Pai se poate banui ca au facut sau aveau de gand sa faca orice abuzuri le-ar placea lor in mandatul ce l-au avut si sperau sa mai ramana mult si bine la conducere si sa nu-i mai poata nimeni trage la raspundere pentru ca fapta de abuz a disparut .Aceasta fiind situatia ,la cine se striga in strada”HOTII?”.Cat priveste partidele,care sant cele bune si care sant cele rele stiind ca lista coruptilor e inteminabila in toate?Cand e vorba de politicieni ,care sant buni si care sant cei rai cand una zic in campanie cand promit „o alta politica” si alta fac dupa ce sant alesi O petitie semnata de 3 milioane de romani pentru a schimba constitutia in sensul ca sa fie specificata casatoria ‘intre un bar bat si o femeie’ si iasa politicianul bun si spune „Iata in secolul 21 tot mai exista FANATICI RELIGIOSI” precum si alte fapte care nu prea -i fac cinste .Ar mai fi foarte multe de spus,dar pentru mine ramane o singura intrebare.EU CU CINE VOTEZ.?In ce priveste demisia ministrului de interne,este o uriasa eroare ca sa nu zic chiar o uriasa prostie sa ceara cineva asa ceva.Ba chiar il sustin cu toata taria si sant mandru daca se poate spune de EL.Acelasi lucru pot sa-l spun si despre Titus Corlateanu,dar din pacate unul pe care l-am simpatizat si l-am apreciat mult a inceput sa ma dezamageasca in ultimul timp,Ardeleanu.De la marginea lumi urmaresc evenimentele din Romania si ma rog ca Dumnezeu sa aiba mila de poporul roman sa dea intelepciune celor care tot EL stie de ce a ingaduit sa fie in fruntrea lui,pentru a-i conduce sa poata readuce pacea si a inlatura ura care cu durere constat ca si intre crestini a reusit sa se strecoare..Se vede traba ca de cate ori apare cineva care vrea cu adevarat sa faca ceva pentru Tarisoara noastra este defaimat este atacat si se incearca a fi oprit .De ce OARE. N-ar fi mai bine sa fie sprijiniti sa duca programul promis pana la capat si la urmatoarele alegeri sa dea socoteala ?Asa se procedeaza intro democratie reala.,la noi insa e altcumva.Doamne dane intelepciune GOD BLESS ROMANIA.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

%d blogeri au apreciat asta: