Ingerii sunt printre noi

foto-viorel-pasca-fb

Ingerii sunt printre noi-
Viorel Pasca si echipa de la Dumbrava certifica asta!

„Uitandu-ma azi in registru, am constatat cu surprindere ca in aceasta saptamana la Dumbrava a fost trimis doar un singur bolnav, ceea ce este destul de neobisnuit, mai ales ca in cele aproape doua luni ale acestui an , au venit aproape 50 de persoane. ( o medie de 6 bolnavi / saptamana.)

Cum spuneam, a fost adus unul, in timp ce alti trei au decedat, lasand in urma pentru totdeauna o lume care nu a fost niciodata „prietenoasa” cu ei. Despre primul stiu doar ca nu a mai fost primit de nimeni cand a fost externat din spital si a fost adus la Dumbrava.

Al doilea de doar 38 de ani, avea cancer esofagian cu metastaze, crescut in centru de minori fara familie sau persoane apropiate. A trait din mila altora, pana ce boala i s-a agravat , iar cand nu mai aveau ce sa-i faca, l-au trimis din spital din Mures la Dumbrava pentru a-si trai aici ultimile saptamani din viata. L-am vazut de mai multe ori in acest timp, foarte slab incat i se vedeau toate coastele, cu o umflatura uriasa la gat , culcat in patul sau , asteptand parca sa vina momentul „plecarii”.

Nimeni in afara de cei din camera nu i-a fost alaturi in momentul cand a „inchis ochii” si nici la inmormantare , in afara de preotul care oficia slujba , nu a fost langa el. Nu l-a plans nimeni si sunt convins ca nu-i va lipsi nimanui, ca si cum n-ar fi existat, o umbra pe fata pamantului, un abur care s-a ridicat si a pierit apoi fara ca cineva sa fie interesat de acest lucru.

Cel din urma , un barbat de 69 de ani, bolnav grav in urma unui atac vascular cerebral, a fost si el inmormantat ieri alaturi de „colegul” sau de suferinta din Mures. Din referatul de situatie intocmit de asistenta sociala de la spital am aflat ca inainte de externare au facut demersuri pentru a-i gasi eventualii apartinatori , fara nici un rezultat. Nici de la primaria din localitatea unde s-a nascut nu au primit informatii in acest sens. Tot ce au putut afla despre el este ca in ultimii doisprezece ani a fost cioban in mai multe localitati din judet, nimeni insa neasumandu-si sarcina de a-l prelua din spital pentru a-l ingriji.

Faptul ca a fost trimis la Dumbrava ne onoreaza si ne responsabilizeaza in acelasi timp, dar bucuria ca putem fi de folos acestor oameni, depaseste cu mult toate neajunsurile si problemele cu care ne confruntam uneori. Zilele trecute de exemplu, am fost vizitati de functionarii unei institutii din Oradea care au primit o reclamatie sau sesizare din partea unei persoane dintr-un alt judet cu privire la un bolnav despre care am scris in urma cu cateva luni, mai precis in data de 27 noembrie si 4 decembrie.

Stiind ca acuzatiile sunt total eronate si nefondate, nu am avut nici o retinere in a le pofti pe doamnele respective sa viziteze casele si bolnavul la care faceam referire. Dimpotriva, m-am simtit „mandru” sa le pot arata cat este de frumos si curat si sa le vorbesc despre modul minunat in care Dumnezeu poarta de grija.

Tot in aceasta saptamana am fost si la Bucuresti. Va spun asta pentru ca nu mi se intampla prea des sa fiu invitat la un post de televiziune, la TVR de aceasta data, si sa vorbesc despre ce face Dumnezeu in Dumbrava. Mi-a placut primirea facuta, m-am simtit bine acolo desi nu ma asteptam ca oameni pe care nu i-am vazut niciodata sa ma primeasca atat de frumos.

Presupun ca pentru ei n-a fost nimic deosebit si ca asa se poarta cu toti invitatii dar eu simtindu-ma „strain” pe acolo , am perceput altfel toata amabilitatea, atentia si profesionalismul de care au dat dovada. Iar faptul ca o doamna de acolo, la plecare m-a imbratisat si m-a sarutat cu multa caldura m-a facut sa apreciez mult mai mult primirea facuta. Mi-a parut rau insa ca timpul alocat emisiunii fost mult prea scurt pentru cate mi-ar fi placut mie sa spun despre Dumbrava…

Cu toate acestea insa, abia am asteptat sa ajung inapoi acasa. Oriunde as fi, Dumbrava si oamenii de aici ma atrag ca un magnet si nimic din ce mi se ofera nu se compara cu bucuria de a fi printre ei. Pana saptamana viitoare, fiti binecuvantati si fiti o binecuvantare.

via:

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

