Scara persecuției – de Nicolae Geantă

Duminica trecută am început-o plângând. Dimineața am primit un filmuleț despre persecuțiile din Asia de Sud-Est. Un grup de tineri creștini, după ce au fost bătuți bestial, au fost băgați într-o cușcă uriașă din prăjini rotunde și scufundați într-un râu tulbure. Ghemuiți, cu genunchii la barbă, vineți la ochi, unii abia respirând, creștinii cântau imnuri pentru Hristos, în timp ce cușca se scufunda încet înnecându-i! (În toamna trecută am mai primit un filmuleț în care frați de-ai noștrii nigerieni erau arși de vii, după o bătaie cu bâtele în cap! La începutul anului am văzut o altă filmare, în care, musulmanii tăiau gâturile unor frați creștinii ce așteptau aliniați îmbrăcați în haine albe, apoi erau aruncați într-o groapă comună unde se mai zvârcoleau până mureau de tot! Persecuțiile pot continua. Yilnic în China, Coreea de Nord sau India creștinii ajung în închisoare. În lumea musulmană ori în Africa ajung decapitați. Biserica e cea mai persecutată instituție de pe Terra. Și totuși, spunea un pastor african, biserica sa a crescut cu 2000%!

Desigur, eu și dumneavoastră nu am trecut (poate) pe aici. Fratele Yun spunea că noi. Europenii și americanii, suntem persecutați altfel: cu ispitele modernității. Are dreptate. Dar persecuția pentru Hristos nu este numai fizică. Ci și… emoțională, zicea Trevis Hunt. Și îl cred. Pentru că am simțit-o pe pielea mea…

Persecuția este o scară. Uciderea e abia ultima treaptă. Ca și răutatea, persecuția nu începe direct cu toporul, cu tăiatul mâinilor sau arderea pe rug. Ci cu întoarcerea spatelui.

Respingerea. Este primul pas al persecuției. Hristos a fost respins de oameni. De cărturari, de farisei, de preoți. De cei din Nazaret. La prima predică a declanșat o revoltă. A fost dus pe buza dealului să fie ucis! Respingerea a fost imediată. Datorită mesajului lui Hristos am trăit atâtea respingeri! Nu doar cei ce întorc spatele nedorind să asculte ne resping. Ci și profesorii, scriitorii, preoții… Pastorii, creștinii… Bisericile care trântesc ușile în nas.

Critica. Cârtirile pe la spate. Bombăneala obsesivă. Mormăiala ce zvârle-n suflete vitriol. Până și cei cărora le-ai întins o mână le-a venit un chef nebun să te muște! Dacă respingerea e bruscă, imediată, critica e lentă. Mocnește ca un tăciune abia aprins. Apoi dogoare ca iadul!

Dezbinarea. Hristos ne-a spus că va fi dificil să trăim chiar în familia noastră.

CONTINUARE aici – http://nicolaegeanta.blogspot.ro/2017/03/scara-persecutiei-de-nicolae-geanta.html

1 comentariu (+add yours?)

  1. octavpelin
    Apr 01, 2017 @ 02:25:03

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

