Filmul „Case for Christ” – călătoria unui om de la scepticism la credința în Dumnezeu

Milioane de oameni au citit cartea lui Lee Strobel intitulată „Pledoarie pentru Creator”. Cartea de succes a devenit un film.

Există foarte multe motive pentru care am negat existența lui Dumnezeu. Nu am vrut să dau socoteală nimănui. Mi-am petrecut întreaga carieră să scot la iveală adevărul. Asta până când soția mea mi-a prezentat cea mai mare poveste a vieții mele. Nu îmi voi pierde soția și copiii din cauza unui lucru cu care nu pot argumenta. Ce a urmat, m-a schimbat pentru totdeauna.

Lee Strobel: E greu să îți vezi viața pe ecran. Nu e vorba de expunerea unor lucruri întâmplătoare, ci a unor momente emoționante, a unor conflicte pe care le-am avut după ce Leslie a devenit creștină, iar eu eram încă ateu, certurile pe care le-am avut. E greu de privit.

Leslie Strobel: Într-o scenă, Lee se certa cu tatăl lui. Această ceartă a avut loc în ziua în care a absolvit. După acea ceartă, el a venit la mine acasă. Am auzit despre această ceartă, însă aceasta a fost prima dată când am putut să o observ.

Cum putem vorbi despre dovezi istorice ale Învierii ? Evanghelia e plină de contradicții. Teoria mormântului gol se bazează pe dovezi.
Lee și Leslie Strobel au trăit în orașul vânturilor, în Chicago, însă filmul a fost realizat în Atlanta, loc căruia i se spune des Hollywood-ul sudului. Doar camerele noastre au fost lăsate pe platou unde s-a refăcut redacția de știri a ziarului Chicago Tribune, unde Lee, un reporter de investigații a pus credința la încercare.
Îți vrei soția înapoi ? Știi ceva ? Nu poți avea totul în viață.
Nu mai da vina pe mine, pe Biserică și pe Dumnezeu. Fă-ți datoria ! Strânge dovezile, urmărește informațiile și scrie povestea indiferent dacă câștigi sau pierzi.

Actorul Mike Vogel joacă în rolul lui Lee. El a stat de vorbă cu noi între filmări purtând hainele din anii ‘70 și ‘80.
Mike Vogel: Îl interpretez pe Lee Strobel, prietenul meu cel mai bun. E distractiv. E minunat, ca actor, să ai parte de o astfel de transformare deoarece te ajută să intri în rol.
Povestea de transformare a lui Lee începe în ziua în care soția lui se îndrăgostește de un alt bărbat, de Isus.

Tușește, draga mea ! Tușește, e bine. E în regulă. Respiră !
– Nu știu cum să vă mulțumesc.
Nu trebuie să îmi mulțumiți. Sunt asistentă medicală. Se va face bine.
– Suntem așa de norocoși.
– Nu a fost noroc, ci Isus.

Eu și soțul ar fi trebuit să fim la un alt restaurant, dar cineva mi-a spus că trebuie să fiu aici.
Brian Bird: Când Leslie a devenit creștină, Lee a simțit ca și cum ar fi venit sfârșitul lumii. Parcă ar fi aruncat o bombă asupra lui. El este un ateu convins.
Brian Bird: Nu iubește Biserica, creștinismul, iar soția sa vine acasă și îi spune că a devenit o creștină.

Lee Strobel: Când Leslie mi-a spus că s-a convertit la creștinism, primul cuvânt care mi-a venit în minte a fost divorțul. Nu am vrut să fiu căsătorit cu o creștină. Am fost ateu. Am crezut că creștinismul se bazează pe iluzii, pe o legendă, pe o mitologie, pe o fantezie. Nu am vrut să devină membra unei secte sau să nu mai fie femeia cu care m-am însurat. Eu m-am însurat cu o Leslie. Schimbarea nu a făcut parte din înțelegere. De aceea m-am gândit să divorțez.
Însă, în loc de divorț, el s-a apucat să investigheze.

Răstignirea lui Isus este cel mai susținut eveniment din trecut. Conform dovezilor, nimeni nu a supraviețuit unei răstigniri. Iată argumentul decisiv. Când unul din ostași a străpuns coasta lui Isus cu o suliță, știți ce a ieșit din ea ? Sânge și apă. Acum știm că este vorba de efuziune pericardică care are loc în urma morții prin asfixiere. Nimeni nu poate mima această stare. Ca să vă răspund la întrebare: da, conform părerii mele medicale, Isus Hristos a murit pe acea cruce.

Însă, dincolo de medicină și știință, este iubirea soției lui Lee care îl ajută să găsească răspunsurile de care are nevoie. Ea a continuat să se roage până când soțul ei L-a găsit pe Dumnezeul pe care ea Îl găsise.

Lee Strobel: Au avut loc schimbări pozitive în caracterul ei și în principiile ei care le-am găsit încântătoare și atractive. Pentru generația precedentă, apologetica însemna să pui pe cineva la zid și să scoți răspunsuri de la el cu mitraliera. În prezent, nu mai este așa. În prezent, contează relația, conversația, dialogul, înțelegerea între oameni.

Jonathan Gunn: Pe mine m-a atras cu adevărat povestea de dragoste care se află în centrul acestui film. Mi-a plăcut că această poveste a abordat în mod cinstit credința. Credința ei i-a separat, însă în cele din urmă, au găsit o credință comună care i-a adus, din nou, împreună.

Aceasta este o poveste de dragoste care pune întrebări grele… fără teamă pentru răspuns.
Dacă învierea lui Isus nu a avut loc, totul e în zadar.

1 comentariu (+add yours?)

  1. octavpelin
    Apr 23, 2017 @ 03:20:08

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

