Lazar Gog – Fereste-te de adulter

Exod 20:14 Sa nu preacurvesti.

Continuam studiul nostru Biblic in Cele 10 porunci. Astazim ne uitam in Exod cap. 20 vers. 14, la cea de-a saptea porunca- una foarte dificila pentru greutatea cu care este enuntata de Dumnezeu si pentru ravagiile pe care pacatul acesta le-a facut in lume.

„Sa nu preacurvesti,” asa spune Cuvantul lui Dumnezeu. Cand Domnul Dumnezeu a dat aceasta porunca in decalog, si bineinteles, cand Mantuitorul Isus Hristos a preluat invatatura aceasta ca sa o includa intr-o dimensiune noua in Noul Legamant, in legea Duhului de viata, Dumnezeu s-a gandit la sfintenia familiei. S-a gandit la securitatea familiei. S-a gandit la protectia familiei. Scopul poruncii nu este sa-i faca pe oameni nefericiti. Scopul poruncii lui Dumnezeu este sa-i fereasca pe oameni de necazuri, sa-i fereasca de probleme, sa-i fereasca de ruina morala, sa-i fereasca de ruina sociala. Sa-i fereasca de imbolnaviri. Si sa-i fereasca de orice s-ar putea intampla rau pentru ca pacatul acesta, odata savarsit, este un pacat care dezonoreaza persoanele care sunt implicate. Dezonoreaza familia. Dezonoreaza pe Dumnezeu.  Dezonoreaza caracterul omului. Dezonoreaza biserica si societatea chiar daca la ora actuala se lauda cu acest pacat si-l face pe fata de atatea ori si cu atata sfidare la adresa Scripturii, la adresa bisericii, la adresa invataturii Cuvantului lui Dumnezeu.

De ce a dat Domnul o astfel de porunca? De ce a preluat Isus Hristos invatatura aceasta? Si, bineinteles ca preluand-o si dandu-i o dimensiune noua, cum am spus, a inclus-o in Noul Legamant, in legea Duhului de viata. De aceea, pentru biserica, asa cum am facut afirmatii la primele seminarii, decalogul este anulat ca si legi dupa care sa traiasca biserica. Biserica nu isi poate face viata dupa decalog pentru ca invatatura morala din decalog este preluata de Isus Hristos intr-o dimensiune noua. Si, de aceea, noi traim dupa legea Noului Legamant. Este legea Duhului de viata, asa cum Isus Hristos o va numi-o: Acesta este Legamantul Meu cel nou. Si, bineinteles ca aspectul moral din decalog este reluat in legea Duhului de viata. Si, de fapt, aspectul moral este in natura lui Dumnezeu, in natura constiintei noastre. Nu a trebuit sa fie un decalog pentru ca si inainte de decalog oamenii stiau ca nu este bine sa curveasca. Oamenii stiau ca nu este bine sa fure. Oamenii stiau ca nu este bine sa comita o crima. Oamenii stiau sa isi respecte constiinta. Si prin urmare, aceasta latura speciala din Dumnezeu, latura morala, ne-a fost data si noua pentru ca am fost creati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu. Si fiind creati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, in constiinta noastra, este acest sambure moral care ne urmareste in toate generatiile si care nu dispare oricat ar dura omenirea si oricat de rau ar ajunge omenirea moral. In strafundul constiintei ei exista aceasta temere de Dumnezeu, aceasta frica de pacat, chiar daca-l savarsesc oamenii, nu se simt confortabili in sinea lor, inlauntrul lor ii mustra ceva. Ap. Pavel va spune: Neamurile care nu au o lege isi sunt singure lege, dovedind prin cugetul lor luminat de Duhul Sfant prin constiinta lor, care fie ii invinovateste, fie ii dezvinovateste. Asa ca n-au nicio scuza in toate generatiile.

Deci: Sa nu comiti adulter. Ne vom uita la trei lucruri.

  1. Primul este acesta, ca Dumnezeu, prin aceasta porunca, apara sanctitatea vietii de casatorie. De ce face lucrula cesta? Pentru ca Dumnezeu a autorizat casatoria ca si o institutie speciala  si ca si o binecuvantare pentru om de la inceputul omenirii si pana la sfarsitul omenirii. Geneza 2:18.. (notite din primele 5 minute)

Vezi si –

Anunțuri

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

%d blogeri au apreciat asta: