Florin Ianovici – Crucea, calea spre biruință

 

Da, imi este draga vesnicia si doresc sa merg acasa la Dumnezeu cu sfintii. Dar mai presus de spaima de-a fi in iad, e spaima ca as putea trai o zi fara sa-L iubesc pe El….

…Sunt zile extraordinare. Usile sunt deschise. Marire lui Dumnezeu! Sunt zile in care cuvantul lui Dumnezeu este liber. Dar ma intreb, ma intreb, ma intreb: cati dintre noi de aici am primit chemarea uceniciei?…

…Da, spune-le oamenilor de bunatatea lui Hristos. Te vor imbratisa. Da, spune-le oamenilor de faptul ca Hristos le da paine. Vor merge dupa tine. Spune-le oamenilor despre faptul ca Dumnezeu vindeca si vor veni cu zecile si sutele. Spune-le oamenilor ca trebuie sa patimesti pentru Hristos si va fi biserica goala. Spune-le oamenilor ca de fapt calea crucii este calea spre biruinta. Hristos vorbeste despre o pierdere si vorbeste despre un castig. Daca vreti sa va castigati viata, vrea sa spuna Isus Hristos, si daca vreti sa aveti o viata de castig, daca vreti sa aveti o viata de biruinta, pierdetiv-o. Dar acesta nu-i mesaj pe care lumea poate sa-l inteleaga si nu-i mesaj pe care vizitatorii sa-l placa. Si nu-i mesaj pentru aceia care vin si trec. Nu-i mesaj pentru aceia care cauta din cand in cand ceva. Ci este un mesaj pentru aceia care zi de zi il iubesc pe El…. 

…Hristos niciodata nu va acorda valoare unui om dupa succesul pe care-l are, ci dupa sacrificiul pe care-l face…. 

…El spune sa ne luam crucea. Dar daca crucea e o boala, eu pot sa o iau in fiecare zi? Nu, nu pot, ca o am. Dar daca crucea e o nefericire pamanteasca, o iau in fiecare zi? Nu o iau, ca o am. Inseamna ca e vorba despre altceva. Oamenii cand vorbesc despre cruce, despre luarea crucii, se gandesc la ceva, un eveniment din viata: o casnicie nefericita. Nu-ti spun ca nu poate fi o cruce. Dar daca e vorba sa o iei, ori tu de fapt ai ramas in ea de ceva vreme. O boala inseamna ca ramai in ea de ceva vreme. Nu poti sa spui ca o iei. ‘Luati-va crucea in fiecare zi si urmati-Ma, spune Isus. Inseamna ca luare crucii este voluntara. Inseamna ca luarea crucii este un act pe care eu il fac in mod voluntar. Inseamna ca „ia crucea” e mai mult decat o intamplare de viata. E mai mult decat o nefericire pamanteasca. Inseamna ca „ia crucea” inseamna ceva mai mult pentru ca Biblia imi spune: Ia crucea in fiecare zi”….

….Nu poti sa eviti ce este lumea asta, treci prin mijlocul ei. O vezi. N-ai cum sa spui: Refuz sa traiesc, Doamne, ia-ma acasa si du-ma direct la Tine. Nu poti. Trebuie sa treci mai intai testul acesta, trebuie sa treci prin lumea aceasta. Si vrei, nu vrei, lumea va incerca mereu sa te dezumanizeze, sa te reduca la un numar matricol. Stiti dvs. tendinta comunismului care a fost. Blocuri cenusii peste tot. Blocuri cu patru etaje. Toti copiii cu numar matricol. In armata, tunsi toti zero. Nimeni sa n-aiba decat uniforme scolare. De ce? Sa ne uniformizeze, sa ne reduca la o masa nedefinita. Lumea aceasta va incerca in fiecare zi sa fure din tine ceea ce este de mai de pret: Sufletul pe care ti l-a dat Dumnezeu. Sa stiti un lucru, dragii mei, am vazut o multime de crestini care fug si cred in felul urmator: Daca noi ne retragem, fugim de lumea aceasta, noi atunci vom fi bine. Unde sa fugi? Da de ce sa fugi? Hristos n-a zis sa fugi. Hristos a zis: Ia crucea si vino dupa Mine.

Ii multumesc lui Dumnezeu pentru ca eu nu stiu pentru ce sunt iubit. Habar n-am. Am aflat de-a lungul vietii mele ca sunt iubit pentru lucruri pe care eu nu le valorizez si cat am reprezentat ceva, cineva s-a asociat si m-a cautat si a facut tot felul de lucruri. Si cand n-am mai reprezentat nimic pentru oameni, eu am gasit ca in Hristos am totul. Si am avut parte de cea mai frumoasa, mai curata si mai pura dragoste pentru ca eram un om care n-aveam ce sa dau. Eram un om care eram pe minus. Eram un om care eram departe. Eram absolut neeligibil, fara succes. Eram cazut. Si atunci Hristos a venit si m-a ridicat si atunci am spus: Ma iubesti cu adevarat. Atunci am experimentat cu adevarat iubirea pentru ca n-aveam ce sa dau. Nu eram glorios in nimic. Eram vaisamar de mine. Aleluia. Slavit sa fie Dumnezeu.

La minutul 35 pastorul Florin Ianovici prezinta un filmulet din Ucraina: am stat cateva ceasuri in Ucraina, daca as spune, in casa unei surori, ar insemna ca spun un neadevar, ca aia nu poate sa fie casa. Nici magazie de lemne nu am putea sa o avem in Romania. Sora aceasta, pe nume Stela, are 97 de ani. Cand am parcat cu masinile in jurul ei, deja era la fereastra. A scos pasa pe usa si ne-a intrebat sim[lu: Ati venit? Nu ne cunostea, cel putin pe mine nu ma cunostea. Am intrat in casa si am stat cu dansa fascinat. In viata mea n-am vazut pe nimeni asemenea acestei surori. A prins foamete, a prins prigoana. Are in casa, traieste doar asa din ceea ce-i da Domnul Dumnezeu. Mi-a cantat trei cantari. Mi-a recitat Psalmul 91 in intregime si apoi mi-a spus ea ceva despre cum vede ea calea crucii, cum vede ea pocainta si crestinismul. Urmeaza un filmulet de 4-5 minute cu sora Stela.

Ucraina octombrie 2017 FOTODaniel Popescu

Florin Ianovici – Crucea, calea spre biruință | BISERICA RENOVATIO

Exista multi oameni care au nevoie de Dumnezeu si o sa-i gasesti intotdeauna in preajma multimilor de painisi de pesti pentru ca intotdeauna vor fi oameni care vor avea nevoie de paini si de pesti. Si vor avea nevoie de hrana si vor avea nevoie de imbracaminte si vor avea nevoie de incaltaminte. Exista oameni care vor auzi si aud ca in diferite locuri Dumnezeu vindeca. Si o sa-i gasesti acolo pentru ca oamenii au nevoie de vindecare si pentru ca oamenii au nevoie de ajutor. Exista oameni care la sarbatori se vor inghesui si vor ridica si ei ramuri de finic si vor spune: Binecuvantat sa fie cel ce vine in numele Domnului. O sa-i gasim pe acesti oameni cat va fi pamantul.

Mai greu este insa sa gasesti ucenici. Ucenicii nu-i gasesti usor. Gasesti multimi de oameni care merg spre biserica, gasesti multimi de oameni care au nevoie de ajutor. Gasesti multimi de oameni care au nevoie de vindecare. Dar, vei gasi foarte greu ucenici care sa mearga pe drumul lepadarii de sine si sa implineasca chemarea Domnului Isus Hristos care a spus: Luati-va crucea in fiecare zi veniti dupa Mine. Cand Domnul Isus Hristos s-a uitat la Petru si la ucenici a pus o intrebare: Cine zic oamenii ca sunt? Si atunci, inspirat de Dumnezeu, Petru a raspuns: Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu. Domnul Isus Hristos s-a uitat la el si a spus: Ferice de tine Petru ca nu carnea si sangele ti-a descoperit lucrul acesta.

Dupa care are loc o alta intamplare care are in prim plan tot pe Petru atunci cand dupa aceasta descoperire, facuta de Duhul lui Dumnezeu, Domnul Isus Hristos a spus urmatoarele lucruri: Am sa fiu dat pe mana preotilor si am sa fiu rastignit. Si am sa patimesc mult din partea lor. Si apoi cand a auzit lucrul acesta Petr, care spusese prin Duhul aceasta descoperire, a zis: Sa te fereasca Dumnezeu de una ca asta.

Da, spune-le oamenilor de bunatatea lui Hristos. Te vor imbratisa. Da, spune-le oamenilor de faptul ca Hristos le da paine. Vor merge dupa tine. Spune-le oamenilor despre faptul ca Dumnezeu vindeca si vor veni cu zecile si sutele. Spune-le oamenilor ca trebuie sa patimesti pentru Hristos si va fi biserica goala. Spune-le oamenilor ca de fapt calea crucii este calea spre biruinta. Hristos vorbeste despre o pierdere si vorbeste despre un castig. Daca vreti sa va castigati viata, vrea sa spuna Isus Hristos, si daca vreti sa aveti o viata de castig, daca vreti sa aveti o viata de biruinta, pierdetiv-o. Dar acesta nu-i mesaj pe care lumea poate sa-l inteleaga si nu-i mesaj pe care vizitatorii sa-l placa. Si nu-i mesaj pentru aceia care vin si trec. Nu-i mesaj pentru aceia care cauta din cand in cand ceva. Ci este un mesaj pentru aceia care zi de zi il iubesc pe El.

Nu-l caut pentru paine. Nu-l caut pentru un folos imediat. Il caut pentru ce este El. Da, imi este draga vesnicia si doresc sa merg acasa la Dumnezeu cu sfintii. Dar mai presus de spaima de-a fi in iad, e spaima ca as putea trai o zi fara sa-L iubesc pe El. Este un mesaj atat de greu pentru lumea aceasta care cauta confort si papuci moi. Este atat de greu pentru lumea aceasta in care ti se pretinde sa faci totul. Si dupa ce ai facut totul pentru cei de langa tine, abia daca capeti atentie din partea lor. Iubitii Domnului, crestinismul este o cale si pe calea aceasta se umbla. Crestinismul are o tinta si tinta este Hristos. Biblia spune in aceasta dupa amiaza ca Domnul Isus Hristos, in momentul in care a auzit cuvantul spus de Petru- ‘sa te fereasca Dumnezeu sa faci una ca asta’- Ne esti drag cand inmultesti painea. E magnific cand Tu calci pe ape. Ai vazut cati oameni au venit cand l-ai inviat pe Lazar? Dar cati vor ramane cand va fi batut in maini si in picioare? Cati vor ramane cand va fi rastignit? Cati vor ramane cand va fi batut, scuipat, dispretuit, lovit cu trestia in cap? Cati vor ramane?

Sunt zile extraordinare. Usile sunt deschise. Marire lui Dumnezeu! Sunt zile in care cuvantul lui Dumnezeu este liber. Dar ma intreb, ma intreb, ma intreb: cati dintre noi de aici am primit chemarea uceniciei? El nu le-a spus lucrul acsta vizitatorilor. El nu a spus lucrul acesta bolnavilor care  au fost vindecati. El nu a spus lucrul acesta multimii pe care a hranit-o. Le-a spus lucrul acesta celora care au dorit sa umble dupa El zi de zi. Nu e o chemare facuta celor care vin si pleaca, celor care au venit si au fost binecuvantati, ci acelora care au spus: Nu mai vreau sa traiesc fara Tine nici o zi si vreau ca in fiecare zi sa fiu al Tau. Aleluia! ‘

Atunci le-a zis ucenicilor…’ Si raspunsul Domnului Isus Hristos si porunca Domnului Isus Hristos nu este altceva decat modul de-ai spune lui Petru: Petru, nu aceasta este caleape care Hristos a ales-o. Lumea aceasta, iubitii Domnului, intotdeauna iti va acorda valoare dupa succesul pe care-l ai. Ai parcat o masina buna in fata bisericii, se vor uita la tine cu respect pe fata (si stiu ei cu ce pe spate). Lumea aceasta intotdeauna acorda valoare si pretuire dupa succesul pe care-l ai, dupa serviciul pe care-l ai, dupa statutul social pe care-l ai, dupa casa pe care o ai, dupa numele pamantesc pe care-l ai. Dar Hristos niciodata nu va acorda valoare unui om dupa succesul pe care-l are, ci dupa sacrificiul pe care-l face. La Hristos nu conteaza succesul, la Hristos conteaza sacrificiul. Si vreau sa va spun astazi ceva. Sunt multi oameni care poate privesc spre tine si poate te judeca pentru succesul pe care-l ai, dar Dumnezeu din ceruri te masoara dupa sacrificiul pe care tu l-ai facut. (notite din primele 7 minute)

(11:00) El spune sa ne luam crucea. Dar daca crucea e o boala, eu pot sa o iau in fiecare zi? Nu, nu pot, ca o am. Dar daca crucea e o nefericire pamanteasca, o iau in fiecare zi? Nu o iau, ca o am. Inseamna ca e vorba despre altceva. Oamenii cand vorbesc despre cruce, despre luarea crucii, se gandesc la ceva, un eveniment din viata: o casnicie nefericita. Nu-ti spun ca nu poate fi o cruce. Dar daca e vorba sa o iei, ori tu de fapt ai ramas in ea de ceva vreme. O boala inseamna ca ramai in ea de ceva vreme. Nu poti sa spui ca o iei. ‘Luati-va crucea in fiecare zi si urmati-Ma, spune Isus. Inseamna ca luare crucii este voluntara. Inseamna ca luarea crucii este un act pe care eu il fac in mod voluntar. Sunteti de acord cu mine? E drept ce spun eu? Inseamna ca „ia crucea” e mai mult decat o intamplare de viata. E mai mult decat o nefericire pamanteasca. Inseamna ca „ia crucea” inseamna ceva mai mult pentru ca Biblia imi spune: Ia crucea in fiecare zi”. Pot sa merg putin mai departe cu dvs.?

Vreau sa va intreb in aceasta zi: Suntem noi mai slabi daca, in fata tuturor celor care sunt aici poate prieteni, le marturisim cu smerenie ca au fost zile cand am vrut sa renuntam la tot? Ca au fost zile cand poate am zis: De nu m-as mai fi trezit, nici ca imi parea rau. Ca au fost zile cand ai zis: E prea greu ce-mi cere Dumnezeu si e prea greu ce se intampla si mi se pare ca lupta aceasta este mult prea dificila. Au fost zile cand ai spus in sufletul tau ca esti gata sa renunti? Cati dintre dvs. sunt oameni  care merg pe calea credintei de ceva vreme? Acesti oameni pe care eu i-am intrebat, as vrea sa va intreb sincer: Ati avut vreodata gandul sa renuntati pentru ca e prea greu?

Hristos spune: „Luati-va crucea in fiecare zi si urmati-Ma.” Cu alte cuvinte, in fiecare zi trebuie sa faci o declaratie lui Dumnezeu. In fiecare zi trebuie sa te ridici din pat cu aceasta dorinta de a ramane si de a fi pocait si de a-L iubi pe Dumnezeu in pofida tuturor lucrurilor care sunt. Si vreau sa va spun un lucru. Viata nu e pe saptamani. Viata nu e pe luni. Viata nu e nici pe ani pentru ca nu stii daca-i ai. Viata este pe zile. Viata inseamna in primul rand o zi. Dumnezeu astazi s-a indurat din nou si-a inoit indurarea. Dumnezeu din nou a lasat astazi o zi. „Astazi,” Dumnezeu spune, „fiindca Eu mi-am inoit indurarea, fiindca Eu am facut o zi nou nouta pentru tine si tu trebuie sa accepti in ziua aceasta  sa-ti iei din nou crucea, sa ramai pocait intr-o lume spurcata. Sa fii un om integru intr-o lume in care se pleaca si sa mergi dupa Isus Hristos.” Aleluia!

Nu e vorba, iubitii Domnului, despre un eveniment pentru ca sunt zeci de evenimente intr-o zi care te pot prabusi. Sunt zeci de intamplari intro- zi care se pot produce. Este vorba despre faptul ca Dumnezeu spune in felul urmator. Tu trebuie sa ramai credincios lui Dumnezeu si mentalitatea, atitudinea, convingerea interioara, modul tau de a gandi lucrurile sa fie acesta: Vreau si astazi sa-L urmez pe Domnul Isus. Marire lui Isus.

Si atunci, ce este aceasta cruce pana la urma? Nu este zi, iubitii Domnului, sa nu am sentimentul ca inaintez din ce in ce mai greu spre finish. Daca eu va spun acuma ca mie mi se pare ca lumea a inebunit literalmente, gasesc in aceasta seara pe cineva care sa spuna: Asa este? Duceti-va in cele mai civilizate state – cineva mi-a trimis o poza, e acuma o noua moda, iti cumperi un carut scump sa-ti plimbi catelul in el. Ati auzit de lucrul asta? Pe zi ce trece, lumea aceasta mi se pare din ce in ce mai grabita sa adune, sa calce in picioare. Mi se pare ca este o lume in care de peste tot… astazi, ma uit cu groaza la faptul ca copii de 10, 12 ani au in mana un telefon si la un click distanta este pierzarea vieti lor. Lumea aceasta atat de tare s-a inveninat si lumea aceasta atat de tare s-a inrait peste masura si lumea asta eu cred ca sta pe un butoi de pulbere si lipseste doar o scanteie. Si cu fiecare zi care trece mi se pare din ce in ce mai greu sa merg pe calea crucii Domnului Hristos pentru ca in ceea ce ma priveste pe mine, iubitii Domnului, lumea aceasta nu are numai o impotrivire. Lumea aceasta penduleaza intre doua extreme. Pe unii vrea sa-i seduca si pe unii vrea sa-i doboare. Vrea sa-i seduca pe aceia care sunt naivi si slabi de ingeri, pe aceia care nu sunt ancorati suficient in credinta. Si vrea sa-i doboare pe aceia care doresc sa fie stejari ai lui Hristos.

Lumea aceasta, pe cine nu poate sa seduca, vrea sa doboare si vrea sa franga. Lumea aceasta penduleaza intre doua extreme si noi suntem astazi asaltati pe o parte de ispite necontenite , iar pe de alta parte, lumea aceasta intinde curse si capcane deosebit de grele. M-am uitat numai saptamana aceasta- toata presa din Statele Unite vuieste despre conferintele facute aici in Romania de Kim Davis, aceasta credincioasa care a venit in Romania sa vorbeasca despre libertate de credinta si constiinta. Mass media romaneasca a vuit. Statele Unite vuiesc si toti dezavuiaza faptul ca femeia aceasta a venit sa faca conferinte in care ea vorbeste despre dreptul unui om de-a putea sa se inchine lui Dumnezeu potrivit constiintei sale. In Statele Unite o cofetarie cu propietari crestini a refuzat sa faca un tort pentru un cuplu de homosexuali si au primit o amenda de $100.000 si se judeca acum la Curtea de Apel. O florarie in care patronii sunt crestini au refuzat sa dea flori tot unui cuplu de homosexuali si din nou li s-a aplicat o amenda de $100.00 si se judeca.  A inebunit literalment lumea si simt ca cercul acesta se strange. Latul se strange din ce in ce mai puternicsi in aceste zile Hristos nu se ridica sa te mangaie pe crestet. Hristos nu se ridica sa faca filosofie. Ci te intreaba: Vrei sa iei crucea si sa mergi dupa Mine?

Fie sedus, fie daramat. Una din doua este ceea ce lumea aceasta va incerca mereu sa faca. Si atunci, ce-i crucea? E hotararea mea de a nu ma lasa sedus  si de-a nu ma lasa doborat. Tot ce reprezinta lumea aceasta … si as vrea sa va spun- ambitii, dorinte desarte, inaltare de sine, slava omeneasca, placeri vinovate, patimi, violenta, nebunie, sete de bani, sete de putere, lacomie, toate lucrurile acestea care vin permanent impotriva celui care vrea sa urmeze calea crucii  reprezinta de fapt lupta noastra de fiecare zi. Exista pe de-o parte slava lui Dumnezeu si exista pe de-o parte slava lumii acesteia. Calea crucii Domnului Isus Hristos inseamna urmatorul lucru. Sa dai la o parte slava desarta si sa lasi sa straluceasca  slava lui Dumnezeu. Si atunci, crucea reprezinta tot ce inseamna lumea aceasta impotriva ta si urmarea crucii inseamna tot ce reprezinti tu inaintea lui Dumnezeu. Domnul sa ne ajute.

Mai intai de toate, crucea reprezenta supliciu si instrumentul  de tortura roman. Era cea mai groaznica executie din vremea Domnului Isus Hristos si Domnului Isus Hristos i s-a pus crucea in spate. Si Domnul Isus Hristos a acceptat crucea in spate si si-a luat crucea in spate Domnul Isus Hristos. Marire Lui in veci! Lumea aceasta, in momentul in care a pus crucea pe umerii cuiva, a dorit sa Il injoseasca si sa Il arate ca fiind un condamnat. In momentul in care sistemul roman a conceput acest drum in care condamnatul isi purta crucea in spate, nu era nimic altceva decat o tendinta si o incercare continua de dezumanizare. Era o tendinta de-a pune intr-un mod absolut la pamant pe omul care-si purta crucea. Era ca si cum ar spune: Nu mai face parte din societate. Nu mai este om. El este un condamnat. El este un gunoi. Este cineva care nu mai merita sa traiasca.

Si crucea totdeauna are doua parti.Prima parte este cand:

Lumea aceasta iti pune crucea aceasta in spate.

Si Hristos n-a zis: N-o port. Nu ai unde sa evadezi. Nu poti sa te duci in varf de munte. Nu poti sa te izolezi. Nu e nici o cale crestineasca sa pui un clopot deasupra capului tau. Biblia nu spune ca noi sa ne ferim, noi sa ne izolam. Nu spune sa facem biserici cu ziduri groase si cu lacate la usa. Biblia spune ca trebuie sa acceptam sa traim in lumea asta nebuna, dar ca niste intelepti.

Nu poti sa eviti ce este lumea asta, treci prin mijlocul ei. O vezi. N-ai cum sa spui: Refuz sa traiesc, Doamne, ia-ma acasa si du-ma direct la Tine. Nu poti. Trebuie sa treci mai intai testul acesta, trebuie sa treci prin lumea aceasta. Si vrei, nu vrei, lumea va incerca mereu sa te dezumanizeze, sa te reduca la un numar matricol. Stiti dvs. tendinta comunismului care a fost. Blocuri cenusii peste tot. Blocuri cu patru etaje. Toti copiii cu numar matricol. In armata, tunsi toti zero. Nimeni sa n-aiba decat uniforme scolare. De ce? Sa ne uniformizeze, sa ne reduca la o masa nedefinita. Lumea aceasta va incerca in fiecare zi sa fure din tine ceea ce este de mai de pret: Sufletul pe care ti l-a dat Dumnezeu. Sa stiti un lucru, dragii mei, am vazut o multime de crestini care fug si cred in felul urmator: Daca noi ne retragem, fugim de lumea aceasta, noi atunci vom fi bine. Unde sa fugi? Da de ce sa fugi? Hristos n-a zis sa fugi. Hristos a zis: Ia crucea si vino dupa Mine. Prima parte a crucii este cand ti se pune pe spate. Si o duci.

Si acum, ascultati. Hristos a cazut sau nu sub cruce? Cel putin, n-a putut sa o duca. Cuvantul ‘a cazut sub cruce’ nu-l gasesc. Dar, la un moment dat, n-a putut sa o duca.  Si eu va intreb pe dvs.: Tu vei cadea? Daca Hristos a cazut sub greul crucii, tu o vei putea duce? Eu spun astazi ca nu o vei putea duce. Niciunul dintre noi nu va putea sa duca crucea asta, ci vom avea caderi sub cruci. Si multi oameni care cad sub greul crucii  pentru ca au o lupta nebuna cu lumea aceasta, care este insetata de sangele crestinilor, renunta sa mai lupte. Sunt dezamagiti. Sunt culcati la pamant si spun: Imi pare rau, eu n-am stiut ca asa stau lucrurile. Eu nu mai pot sa fiu pocait. Eu L-am dezamagit pe Dumnezeu. Eu nu mai am nici o tarie. Eu nu mai am dorinta sa vin la biserica. Eu sunt un om cazut. Eu sunt un om pierdut. Hristos n-a spus lucrul acesta cand a cazut sub cruce si nimeni care este aici in aceasta seara sa n-aiba vreo impresie ca eu sau tu sau altul  n-a cazut sub greul crucii. Am cazut de nenumarate ori. Si a cazut si El. Si daca a cazut El, vei cadea si tu. Dar iti spun un lucru, caderea nu inseamna pacat voluntar. Nu inseamna sa te balacesti intr-o mentalitate de om care a cazut. Ci inseamna ca in lupta aceasta apriga cu lumea uneori nu vei mai putea si uneori poate ca vei cadea pentru ca este prea greu ceea ce ti se cere.

Dar, de ce se intampla sa cadem sub greul crucii? Pentru ca ei sunt multi. Tare multi. Si noi suntem turma mica. Pentru ca ei au puterea. Pamantul acesta are putere. Mass media are putere, bogatiile au putere. Autoritatea statala are putere. Noi suntem o turma mica. Dar vreau sa va spun un lucru. Cand tu cazi, cand cazi doborat sub greul crucii, se intampla ceva. Asta nu inseamna sa te balacesti voluntar in pacat. Ci inseamna ca in inclestarea asta teribila cand vrei sa fii pocait, poti sa ajungi la un moment dat cand sacrificiul sa fie prea mare. Spui: E prea mare sacrificiu. Si atunci poate ca tu aluneci, poate tu cazi sub greul crucii. In momentul acela, spune Biblia, ca a venit un om pe nume Simon din Cirene. Si acest om s-a bagat sub crucea Domnului Isus Hristos, a ridicat-o si a dus-o. Simone, de cand Il cunosti tu pe Hristos? De niciodata. Ce legatura ai Tu cu El? Nici una. Ce ruda iti este? Nici una. Dar ce astepti sa castigi de pe urma Lui ridicandu-L? Nimic. Cum arata Hristos in acele momente? Plin de putere? Stralucitor ca persoana? Cu sangele siroind, cazut sub greul crucii si aratat cu degetul de toti. N-ai fi vrut asocierea cu El. N-aveai ce sa castigi dupa urma Lui. Cand eu cad- nu pentru ca vreau sa alunec voluntarin noroi- ci pentru ca inclestarea este prea mare, am parte de cea mai curata si mai frumoasa dragoste care a existat vreodata. Atunci Duhul lui Dumnezeu vine si ma ajuta sa ma ridic. Atunci Dumnezeu imi trimite un Simon si ma ajuta sa ma ridic si niciodata nu voi experimenta o iubire mai curata  ca atunci cand n-am ce da, cand nimeni privind spre mine n-are ce castiga, dar oamenii aceia stau langa mine trimisi de Dumnezeu si daca nu este nici un om, este insasi Hristos care vine si te ridica. Si cand te ridica, tu n-ai nimic ce da. Tu nu esti pe castig, tu esti pe minus. Tu nu arati bine. Tu nu arati stralucitor. Dar Hristos te iubeste si te ridica tocmai pentru ca sa iti arate cea mai frumoasa si cea mai curata dragoste. Aleluia.

Ii multumesc lui Dumnezeu pentru ca eu nu stiu pentru ce sunt iubit. Habar n-am. Am aflat de-a lungul vietii mele ca sunt iubit pentru lucruri pe care eu nu le valorizez si cat am reprezentat ceva, cineva s-a asociat si m-a cautat si a facut tot felul de lucruri. Si cand n-am mai reprezentat nimic pentru oameni, eu am gasit ca in Hristos am totul. Si am avut parte de cea mai frumoasa, mai curata si mai pura dragoste pentru ca eram un om care n-aveam ce sa dau. Eram un om care eram pe minus. Eram un om care eram departe. Eram absolut neeligibil, fara succes. Eram cazut. Si atunci Hristos a venit si m-a ridicat si atunci am spus: Ma iubesti cu adevarat. Atunci am experimentat cu adevarat iubirea pentru ca n-aveam ce sa dau. Nu eram glorios in nimic. Eram vaisamar de mine. Aleluia. Slavit sa fie Dumnezeu.

Simon, Simon, Simon, asta te vrea Dumnezeu. Nu ma sprijinii atunci cand asocierea cu mine inseamna ceva pentru tine. Crestin inseamna sa ma ridici cand asocierea cu mine inseamna pierdere pentru tine, ca oricum eu sunt cazut- inca odata subliniez: cazut sub cruce nu inseamna in mocirla pacatului, ci inseamna sacrificiu impins la limite. Inseamna ziua cand spui: Doamne, atat de greu mi se pare. Parca e zid toata viata de colo pana colo si nu gasesc nici o usa pentru ca vei fi incoltit in felurite moduri. Ascultati-ma. Sunt oameni care nu pot respira din pricina bolii. Sunt oameni care zac in cancer si li se pare foarte greu. Si lumea aceasta e construita in asa fel incat spitalul le mai aduce inca o boala si inca o rusine. Sunt oameni care au ajuns in culmea disperarii. Sunt oameni care nu mai stiu ce sa faca pe pamantul acesta. Sunt oameni care sunt incoltiti in felurite chipuri. Sunt oameni saraci, n-au ce pune pe masa. Si stiti de ce? Pentru ca nu vor sa minta, nu vor sa insele. Vor sa traiasca cinstit si sunt incoltiti in fel si chip. Si ajungi la un moment dat cand spui: „Doamne, nu mai pot,” si cazi. Si atunci vine Dumnezeu din cer si iti arata ce inseamna iubirea curata. Marire lui Isus. Iti multumesc Tata Sfant din ceruri, Te binecuvantez pe Tine pentru ca esti un Dumnezeu bun.

Stiti care este frumusetea lui Simon din Cirene? Nici nu-l cunosc. Si poate este aici si il voi cunoaste in ziua aceea cand ma va ridica. Pe atatia oameni nu i-am cunoscut, dar am crezut ca-i cunosc. Nu i-am cunoscut. Oameni care au zis: Chiar daca toti te vor parasi, eu nu o voi face. Si… sabia e aici. Si Hristos a zis: Baga-ti sabia inapoi. Pentru ca nu cu otel omenesc Hristos va fi aparat. Ce frumos  este zin iua in care ai descoperit un Simon pe care nu-l cunosteai si s-a ridicat langa tine, a purtat crucea in tacere stiind ca n-are nimic de castigat, dar are mult de pierdut. Frumoasa este iubirea din Dumnezeu.

Si acum, va spun un lucru. Mergi si accepti aceasta cruce ca n-ai incotro. Te-ai nascut din carne si sange. Esti pe pamantul acesta. Vrei, nu vrei cand te-ai intors la Dumnezeu, tu crucea asta o sa o porti. Adica, va trebui sa accepti sa o porti. Nu izolare, ca ati vazut ca sunt oameni care pur si simplu vor sa se izoleze. Sunt oameni care vor sa faca din biserica o fortareata , dincolo de care sa nu mai aba de-a face cu nimic. Si vor sa traiasca daca pot in felul (acesta). Nu vei  putea. Va trebui sa accepti ca lumea aceasta  e aici. Traiesti in mijlocul ei. Trebuie sa accepti ca vei cadea. Ce standarde de neprihanire isi pun crestinii in fata. Sus, sus, sus de tot. Si de acolo cand cad se sparg cu totul. De aceea, in aceasta seara, sa accepti ca vei cadea  sub greul crucii pentru ca lumea aceasta are colti puternici. Dar sa accepti un lucru. Ca atunci vei trai cea mai frumoasa iubire din viata ta- Iubirea dezinteresata. Iubirea unui Dumnezeu care va spune: Cand esti pe pierdere si pe minus, Eu sunt bogatia ta. Si daca gasesti si un frate… nu trebuie sa porti neaparat numele de Simon, dar fa lucrarea lui Simon. Daca vei gasi o sora sa fac lucrul acesta, ce bine va fi. Iti multumesc, Doamne.

Acuma, urmeaza partea a doua pe care vreau sa v-o spun:

Hristos nu a evitat lumea.

Hristos n-a evitat interactiunile. Hristos n-a evitat sa stea fata in fata cu preotii. Hristos n-a evitat drumul si n-a evitat nimic din ce a insemnat lumea aceasta. Tu, crestin, nu vei putea sa eviti. Da, putem face credinte crestine cu copiii tai cand vor fi mari tot in lume vor ajunge. Putem face  facultati crestine cu copiii cand vor ajunge adulti, tot in lume vor ajunge. Puteti sa faceti ce vreti voi. Puteti sa luam si haine crestine, tot cu hainele alea se vor imbraca pana la urma pentru ca n-ai cum sa scapi de lumea aceasta. Si Hristos a spus: Nu-i chip s-o eviti si nu poti s-o eviti. Si daca lumea aceasta iti pune crucea in spate, trebuie sa accepti sa mergi.  Dar acuma se intampla ceva, partea a doua a crucii.

Mai intai de toate, mi-au pus ei crucea. Si partea a doua este cand nu port eu crucea, ci crucea ma poarta pe mine. In prima faza, crucea a fost pe umeri sau a fost pe spate. In a doua parte, crucea l-a purtat pe Domnul Isus Hristos pentru ca a fost rastignit pe ea. Crucea a fost purtata ca mai apoi  crucea sa te poarte pe tine. Hristos a luat instrumentul de tortura, a luat aceasta ofensiva a lumii si a transformat acest instrument de dezumanizare  in cel mai inalt deziderat al trairii crestine. Prin ce? Prin rastignire. Ce vrea lumea? Lumea vrea sa te faca sa nu mai porti crucea Domnului Isus Hristos. Lumea vrea sa te faca sa nu mai ai nici o dorinta sa-L urmezi pe Domnul Isus Hristos. Dar cand tu accepti drumul crucii si ajungi la locul rastignirii si in a doua parte te lasi rastignit, in momentul acela ei nu mai pot sa te biruie pentru ca tu i-ai biruit pe ei. Intotdeauna, calea crucii  inseamna prima parte in care sa accepti si a doua in care sa te lasi rastignit pentru ca prin rastignire capeti biruinta. Aleluia, slavit sa fie Dumnezeu! Capatam biruinta prin rastignire.(34:00)

La minutul 35 pastorul Florin Ianovici prezinta un filmulet din Ucraina: am stat cateva ceasuri in Ucraina, daca as spune, in casa unei surori, ar insemna ca spun un neadevar, ca aia nu poate sa fie casa. Nici magazie de lemne nu am putea sa o avem in Romania. Sora aceasta, pe nume Stela, are 97 de ani. Cand am parcat cu masinile in jurul ei, deja era la fereastra. A scos pasa pe usa si ne-a intrebat sim[lu: Ati venit? Nu ne cunostea, cel putin pe mine nu ma cunostea. Am intrat in casa si am stat cu dansa fascinat. In viata mea n-am vazut pe nimeni asemenea acestei surori. A prins foamete, a prins prigoana. Are in casa, traieste doar asa din ceea ce-i da Domnul Dumnezeu. Mi-a cantat trei cantari. Mi-a recitat Psalmul 91 in intregime si apoi mi-a spus ea ceva despre cum vede ea calea crucii, cum vede ea pocainta si crestinismul. Urmeaza un filmulet de 4-5 minute cu sora Stela.

Urmeaza filmuletul de la minutul 35- 42.

Daca ajungi la rastignire, un lucru se va intampla. Hristos a fost dezbracat.

Florin Ianovici – Crucea, calea spre biruință | BISERICA RENOVATIO

Blogosfera Evanghelică

ceas

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

Click pe harta pt ora actuala

 

http://www.clocklink.com/clocks/HTML5/html5-world.html?Vancouver&Chicago&Athens&480&blue
