Aurel Gheorghe – Voi vesti îndurările Domnului!

 
Voi vesti îndurările Domnului, faptele Lui minunate, după tot ce a făcut Domnul pentru noi!
Voi spune marea Lui bunătate faţă de casa lui Israel, căci i-a făcut după îndurările şi bogăţia dragostei Lui.
El a zis: „Negreşit, ei sunt poporul Meu, nişte copii care nu vor fi necredincioşi!” Şi astfel El S-a făcut Mântuitorul lor.
În toate necazurile lor n-au fost fără ajutor, şi Îngerul care este înaintea feţei Lui i-a mântuit;
El însuşi i-a răscumpărat, în dragostea şi îndurarea Lui, şi necurmat i-a sprijinit şi i-a purtat în zilele din vechime.
Dar ei au fost neascultători şi au întristat pe Duhul Lui cel Sfânt; iar El li S-a făcut vrăjmaş şi a luptat împotriva lor.
Atunci poporul Său şi-a adus aminte de zilele străvechi ale lui Moise şi a zis:
„Unde este Acela care i-a scos din mare cu păstorul turmei Sale? Unde este Acela care punea în mijlocul lor Duhul Lui cel Sfânt,
care povăţuia dreapta lui Moise cu braţul Său cel slăvit, care despica apele înaintea lor ca să-Şi facă un Nume veşnic,
care îi călăuzea prin valuri, ca un cal pe loc neted, fără ca ei să se poticnească?”
Ca fiara care se coboară în vale aşa i-a dus Duhul Domnului la odihnă.
Aşa ai povăţuit Tu pe poporul Tău, ca să-Ţi faci un Nume plin de slavă!
(Is. 63:7-14)
Despre indurarea lui Dumnezeu vorbim astazi din Cartea Isaia. (Citeste pasajul de mai sus din Isaia 63:7-14). Asa este Dumnezeu si noi vrem astazi sa vorbim despre caracterul Domnului Dumnezeului nostru si vom vorbi despre ceea ce spune Isaia aici inca din primul verset al cantarii sale: Voi vesti indurarile Domnului- faptul ca Dumnezeul nostru este un Dumnezeu plin de indurare. Ni se descopera caracterul lui Dumnezeu pentru prima data, inca de la prima carte putem sa vedem cum este Dumnezeul nostru. Si cu ajutorul Duhului Sau vrem sa vorbim astazi despre caracterul lui Dumnezeu si anume despre indurarea lui Dumnezeu pentru ca Dumnezeul nostru este intr-adevar plin de indurare. Iar indurarea Lui trebuie vestita  asa cum a zis si Isaia. De fapt, in Psalmi, gasesti de mai multe ori repetandu-se expresia „Caci in veac tine indurarea Lui”. Adica, indurarea Lui tine vesnic. Ea nu are niciodata limite. Si, dragii mei, aceasta face referire la viata vesnica, la faptul ca noi atunci cand vom fi inaintea Lui in slava, nimeni nu va putea sa spuna: Aici am ajuns in urma unor eforturi pe care le-am depus in urma a ceea ce noi am facut. Ci, vom marturisi pentru vesnicie ca in vesnicie suntem acolo prin indurarea Lui.
Indurarea lui Dumnezeu este descoperita inca de prima data de cand Dumnezeu i se descopera lui Moise. Si cand Moise vrea sa afle mai mult despre caracterul Sau, Dumnezeu se descopera astfel: Domnul a trecut pe dinaintea lui si a strigat- Domnul Dumnezeu este un Dumnezeu plin de indurare! Observati cu ce incepe cand se descrie pe Sine Domnul Dumnezeu. El incepe cu aceasta expresie: Eu sunt un Dumnezeu plin de indurare. Primul lucru pe care trebuie sa-l stii Moise este ca Eu sunt un Dumnezeu plin de indurare si milostiv, incet la manie, plin de bunatate si credinciosie , care-Si tine dragostea pana in mii de neamuri, de oameni, iarta faradelegea, razvratirea si pacatul. Dar este si un Dumnezeu drept, nu socoteste pe cel vinovat drept nevinovat si pedepseste faradelegea parintilor in copii,  si in copiii copiilor lor pana la al treilea si al patrulea neam.(Exod 20) Indurarea lui Dumnezeu s-a manifestat inca de la inceput. Cand ii spune lui Moise, deaj trecusera cateva mii de ani, cand ii spune lui Moise ca El este un Dumnezeu plin de indurare.
Moise, prin mana caruia au fost colectate si au fost scrise cartile din partea de inceput a Scripturii, primele cinci carti, cand ii spune lui Moise acest lucru, el stia foarte bine ca Dumnezeu este un Dumnezeu plin de indurare. Si indurarea Sa s-a manifestat si o vedem foarte clar in toata Cartea Geneza inca de la inceput, de cand Adam si sotia lui au pacatuit. Dumnezeu le-a dat o singura porunca, lasandu-le astfel posibilitatea de alegere. El n-a vrut ca omul sa-L iubeasca in mod programat, in mod automat, ci a vrut ca omul sa aleaga sa-L iubeasca pe Dumnezeu si sa asculte de El. De aceea i-a dat o porunca si i-a spus consecinta neascultarii: In ziua cand veti manca din pomul acela, veti muri negresit. Si dragii mei, Dumnezeu ar fi putut sa aplice aceasta sentinta din ziua aceea.
Si multi au interpretat pe drept ca atunci cand au incalcat singura porunca, alegand astfel neascultarea, ca atunci ei cu adevarat au murit. Ca ei s-au separat de Dumnezeu. Deja a fost o separare de Dumnezeu si aceasta inseamna moarte spirituala. Ei, din punct de vedere spiritual, au murit pentru ca din momentul acela au pierdut slava lui Dumnezeu si comunicarea cu Dumnezeu s-a intrerupt. Pacatul intotdeauna ridica un zid de despartire. Dar Dumnezeu isi arata indurarea prin faptul ca nu a aplicat si fizic pedeapsa. El ar fi avut cu siguranta motiv si ar fi ramas drept daca in ziua aceea i-ar fi ucis si fizic. Pentru ca El a spus: In ziua in care veti manca, veti muri negresit. Prin faptul ca i-a lasat in viata si au trait peste 900 de ani, de acolo incepe sa se arate indurarea lui Dumnezeu. Repet, daca Dumnezeu i-ar fi exterminat pe loc, ar fi terminat dintr-o data intreaga umanitate si n-ar mai fi trebuit sa moara Fiul lui pe cruce. El stia ca din momentul acela, din Adam si din Eva va iesi un neam de oameni pacatosi. Ca pacatosii vor da nastere altor copii care se vor naste cu samanta pacatului, ca se va transmite mai departe si ca pentru rascumpararea acestui neam pacatos  va trebui sa vina Fiul lui in lume sa-Si dea viata, sa moara pentru pacatele umanitatii. El putea sa decida atunci sa termine cu rasa umana, inca de la inceput. Si n-ar fi facut altceva decat sa raman drept pentru ca implinea Cuvantul Sau. El spuse-se: In ziua in care veti manca, veti muri negrsit.
Dar Dumnezeu isi arata indurarea Lui si are rabdare. E foarte frumos cum Dumnezeu ii cauta in gradina Edenului si din primele capitole vezi cum Dumnezeu are legatura cu omul. Dar si dupa ce omul cade in pacat, tot Dumnezeu vine in cautarea Lui. Si Dumnezeu se apropie si Dumnezeu le pune pacatul in fata si Dumnezeu le da si solutia. Mai tarziu, avea sa scrie apostolul Petru  ca dragostea acopera o sumedenie de pacate. Din momentul acela, ei incep sa vada dragostea lui Dumnezeu intr-un mod cu totul si cu totul neobisnuit. Macar ca pacatuisera, Dumnezeu isi arata dragostea fata de ei si le acopera pacatul. Si le acopera si goliciunea la propriu. Spune Scriptura ca Domnul Dumnezeu a facut lui Adam si nevestei lui haine de piele si i-a imbracat cu ele.
Incep oamenii sa vada ca Dumnezeu nu este un Dumnezeu razbunator, ca nu este nici pe departe un Dumnezeu care abia asteapta pe om sa-l pedepseasca, sa-i vaneze pacatul si imediat sa-Si arate mania Lui. Dumnezeu isi arata caracterul  si anume faptul ca El este  indurator si plin de rabdare, plin de bunatate. Despre acest lucru, despre acoperirea aceasta pe care o face dragostea lui Dumnezeu asupra unei sumedenii de pacate, cum zice in 1 Petru 4:8 – Mai presus de toate, să aveţi o dragoste fierbinte unii pentru alţii, căci dragostea acoperă o sumedenie de păcate. Despre acest lucru este toata Cartea Geneza. Dincolo de evolutia planului de mantuire a lui Dumnezeu, daca citesti in felul acesta Geneza, vei vedea cum Dumnezeu, in ciuda faptului ca oamenii au pacatuit, El vine sa ierte, sa le acopere pacatul, sa-i ierte, sa-i curateasca, sa-i sfinteasca. Dumnezeu vine in ajutorul omului pacatos. Ar fi fost drept sa-i departeze si sa-i alunge cu totul de la fata Lui.
Mai tarziu vezi de ex. cum l-a acoperit prin dragostea si indurarea Sa pe Noe. Noe a fost un om neprihanit intre cei din vremea lui. Noe umbla cu Dumnezeu. Si Dumnezeu ii spune: Pentru ca te-am gasit neprihanit intre oamenii acestia a caror intocmire a gandurilor din inima lor este indreptata toata ziua inspre rau, fiindca te-am gasit fara prihana, iti dau posibilitate de salvare. Si de fapt posibilitatea de salvare a fost asupra intregii omeniri. Din pacate, si vremea aceasta se repeta si astazi. Din pacate, doar Noe si sotia lui si cei trei copii si sotiile lor au fost cei care au dat cursa acestei salvari pe care Dumnezeu le-a pus-o la dispozitie. Nu ca Noe n-ar fi predicat si nu ca Noe n-a avut rabdare. Dupa toate probabilitatile, textul acela in care spune ca Duhul Domnului va ramane 120 de ani cu omul se refera la faptul ca Dumnezeu a dat aceasta perioada in care oamenii puteau ca sa se pocaiasca. Si, dragii mei, este o imagine a sfarsitului in care Domnul Isus a spus ca va fi ca pe vremea lui Noe. Este o vreme a indelungii rabdari a lui Dumnezeu, este o posibilitate de salvare.
Din pacate, oameni fac azi cum au facut ei . Ei se ocupau cu lucrurile lor, mancau, beau, se insurau, vindeau, cumparau si n-au stiut nimic pana cand Noe s-a suit in corabie si a venit potopul si i-a nimicit pe toti. Dumnezeu si-a aratat indurarea fata de noi prin faptul ca ne-a pregatit o salvare.
Dar mai mult decat atat, Noe nu e un om perfect. Si Noe, dupa ce scapa din potopul acesta prin care intreaga umanitate este distrusa, Noe iese din corabie  si incepe sa-si arate caracterul lui. Ca, in interiorul fiecarui om este samanta pacatului. Ce face Noe? Sadeste o vie , bea din vin, se imbata si se dezbraca in mijlocul cortului sau. Unul din fii lui ajunge sa-i vada goliciunea si ceilalti doi fii ii acopera goliciunea. Si Noe macar ca  el cazuse intr-unul din cele mai degradante pacate – betia- este cel mai degradant pacat pentru ca omul este pe picioare. Vorbeste, gandeste totusi, numai el are o alta minte, alt comportament. E un om cu totul si cu totul schimbat in sensul rau al Cuvantului, iata ce face alcoolul din om. Tocmai in pacatul acesta a cazut Noe, nu intr-un pacat micut. Si observati, a fost cu premeditare. Si-a sadit vie si a facut vin. A baut din el, n-a cazut din intamplare. Si te-ai fi asteptat ca Dumnezeu sa zica: Bine, am terminat cu toti. O sa termin si cu el. Mai ales ca Noe, in loc sa arate si el indurare fata de fii lui, ce face> Il blesteama pe Ham. Si normal, ar fi fost ilogic ca Dumnezeu sa ia apararea tot lui Noe pentru ca el ajunge sa mai adauge un pacat la pacatul lui. Cand se trezeste, in loc sa-si recunoasca starea, el ajunge sa-si blesteme fiul. Si ai zice: Pana unde merge pacatul unui om? Dar Dumnezeu ii acopera, prin dragostea Lui, pacatul. Nu descrie in detaliu pocainta lui, dar Scriptura lasa pacatul lui acolo in Cartea Geneza. Inca din primele capitole vezi cum oamenii incep sa dovedeasca faptul ca au mostenit o fire pacatoasa. Si-l vezi pe Dumnezeu in urma lor, nu vanandu-i ca sa-i distruga, ci acoperandu-le pacatele prin indurarea Lui.
(Notite din primele 10 minute, mai sunt aprox 44 de minute din mesaj) Clik pe poza de mai sus pentru predica/video
Reclame

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: