Biserici, disciplină și abuz! Membralitatea de tip nou în Bisericile neoprotestante!

Am scris înca doua articole referitor la noua administrare a unor biserici neoprotestante, ca exemplu am dat fenomenul “9 Marks”  din unele bisericile baptiste americane, care se pare că încep să se transferă și la unele comunități românești.

N-ar fi nici o problemă dacă organizarea bisericilor ar avea ca scop Împărația lui Dumnezeu și Neprihănirea și ca fundament Scriptura, însă în spate la toate stă diavolul, cu abuz, materialism, dorința de putere, egoism și o dictatură care să privilegieze o “clasa de ierarhi” (prezbiteri, diaconi, comitete) din conducerile bisericilor.

Am privit împreună la motivația și definiția legământului scris, inițiat de învățătura “9 Marks”, văzute prin ochii unuia din conducătorii acestei organizații care-și propagă învățătura pe site-ul acestei organizații, anume Matt Schmucke. Acest articol se numește “Membership Matters – What is Our Church Covenant?”

Astfel, în practică, acești oameni se folosesc de o regulă a membralitîții abuzivă, legământul scris, de disciplina abuzivă în Biserică și de refuzul de-a elibera biletul membral al membrilor care vor să se retragă, totul cu scopul de-a favoriza o “clasă ierarhică” a comitetelor din aceste biserici, de-a avea controlul, puterea în Biserică și astfel de-a anihila orice opoziție.

Într-un cuvânt este o “inchiziție modernă” care-a învățat modalitatea de-a domina o biserică, de-a menține puterea și de-a anihila orice opoziție sau posibilitate a membrilor bisericii de-a le cere socoteală sau de-a nu fi de acord cu hotărârile sau interpretarea lor scripturală.

În acest material, o să privim la câteva abuzuri ale acestor tipuri de conducere, a bisericilor de acest tip, în lumina Adevărului Sfintei Scripturi.

AFLA MAI MULT  AICI – https://paginacrestina.wordpress.com/2018/01/15/biserici-disciplina-si-abuz-membralitatea-de-tip-nou-in-bisericile-neoprotestante/

Reclame

11 comentarii (+add yours?)

  1. Anthony Ianosel, L.C. (Ret)
    Ian 16, 2018 @ 13:00:49

    VERY WELL SAID, sister! Organized „churches” have formulated a sort of catholic system of governance that is ADVERSARIAL TO EKKLESIA people! I said ekklesia, because this word appears over 110 times in the INSPIRED New Testament text! Take a Greek New Testament [H KAINE DIATECKE] which displays the ORIGINAL
    KOINE GREEK TEXT and next page displays the modern Greek language text, and see the facts hidden by the translators and the Catholic church! [They did not even bother to translate the Greek word „baptizio” in the Inspired Text].

    JESUS HIMSELF stated boldly that „I will build my EKKLESIA, and the gates of hell shall not prevail against it” [Matthew 16:18–Greek New Test.–Inspired Original Text]
    [See, also Hebrew 12:23, how beautifully the word EKKLESIA is used there].

    It is OUTRAGEOUS and quite SHOCKING that such a widely used word, ekkllesia, appearing in the INSPIRED text [and in the Greek modern text] was not picked up and translated by a single New Testament „Textus Receptus” Translator!!! Yet, the translators brag that they consulted the „original text” when they translated New Test. How did this happen–and by such a huge margin…over 110 times? Why the word inspired by the Holy Spirit–ekklesia–was ignored and SUPPLANTED by the translators???

    IN LAW, I was told in 1985 (in person), by a very high level State prosecutor of the Dept. of Justice (whom I was challenging in the Supreme Court of a State), that „our system of justice is ADVERSARIAL” [like, I did not already know that fact]. In other words, the legal system is SATANIC or ADVERSARIAL! Isn’t then SATAN the DEVIL our ADVERSARY, and also GOD’S ADVERSARY? Yes, we need to look no further, as to WHO has a tight GRIP on „organized churches” of our era? Try to suggest to a Protestant pastor–which I did recently–to SHAPE UP his church way of worship to Jesus Christ, and see what will happen to you? In other words I simply suggested in good faith to him to be a CAREFUL RESPECTER to our GREAT ETERNAL KING YESHUA when the choir music, solos and other songs are being ADDRESSED TO HIM. And I gave some written examples… but to no avail!….And I’m educated in 23 areas of federal law, including ALL COURTS judicial procedures! An incredible amount of real legal knowledge that very few lawyers posses! Some high level Romanians have been in my private library and have seen the Theology and Law text books!

    I stated here in many words this FACT, appearing CERTAIN in our modern era, namely that organized churches will have to SHAPE UP their „modus operandi” in relation to public worship and singing to the GREAT KING YESHUA [who is to come and set up His Kingdom of 1000 years! Those who have ears to hear and eyes to read the foregoing, let them do it.

  2. Ioan
    Ian 18, 2018 @ 07:05:47

    Numai minciuni si exagerari in acest articol. De la cap la coada.

    • rodi
      Ian 18, 2018 @ 13:15:07

      nu cred ca intelegeti articolul. In articol sunt citate reguli dintr-o asociere de biserici numite 9 Marks din SUA.

  3. Ioan
    Ian 18, 2018 @ 14:47:46

    Nu cred că înțelegeti că unii creștini frustrați se pot coborî în mocirla minciunii și a dezinformării pentru că au de dus niște războaie personale, sau sunt în căutare disperată după o popularitate câștigată prin senzațional, și singurele arme la dispoziție sunt armele firii pământești.
    Să vă dau câteva exemple, ca să nu aveți impresia că vorbesc nedocumentat:
    1. Ioanăş face referire la o excomunicare în masă (256 persoane) fără a preciza că de fapt a fost o simplă curățenie făcută în registrul de membri al bisericii Capitol Hill, la scurt timp de la ordinarea echipei pastorale. Erau unele nume de persoane care nici nu mai trăiau. Pur și simplu au făcut ceea ce orice biserică baptistă, de exemplu, face anual în România, și nu e considerat abuz. La Capitol Hill nu se făcuse verificarea registrului membral de mulți ani, de unde și numărul mare de persoane „excomunicate”. Tot cazul construit de Ioanăş pleacă de la zugrăvirea acestui gest legitim al bisericii respective drept abuz, și este o minciună grosolană. Apoi mă mir că Ioanăş află abia acum, după 30 de ani, de „noua” membralitate. E de tot râsul, se vede că altceva e la mijloc, 9Marks e doar prilejul.
    2. 9Marks nu e o rețea sau asociație de biserici, ci o lucrare de învățătură a bisericii Capitol Hill. Dar naivii ingurgiteaza ce li se mestecă, ce mai contează ce e adevărat și ce nu!!!
    3. Aș vrea să spuneți unde abuzează Mark Dever când spune că biserica locală nu poate accepta transferul unui membru la o biserică eretică. După părerea lui Ioanăş, dacă un membru la o biserică baptistă ar cere transferul la iehovişti, ar trebui să i se dea fără vreo obiecție. Păi nu ar însemna asta că biserica baptistă ar recunoaște implicit că iehoviştii ar fi și ei creștini adevărați? Și nu ar fi obligați să primească iehovişti tot prin transfer? Oameni buni, aici am ajuns? Și să mai ai și îndrăzneala să numești fidelitatea față de Evanghelie un act diabolic, asta mi se pare inacceptabil. Domnul să aibă milă de acești oameni care umblă cu ocaua mică.

    • rodi
      Ian 18, 2018 @ 23:22:40

      Am trimis comentariul dvs. lui Simion Ioanas si l-am invitat sa va rapsunda el, caci el poate sa va raspunda mai bine.

  4. paginacrestina
    Ian 19, 2018 @ 00:27:50

    Ioan, in timp ce spui „numai minciuni” ar ttrebui cumva sa argumentezi, asa cum am facut si eu in materialele expuse. In al doilea rand te rog cand faci astfel de afirmatii sa-mi spui identitatea ta reala, asa cum am facut-o eu, daca nu dialogul acesta cu dumneata o sa fie primul si ultimul la care-ti raspund.
    Reteaua de biserici „9 Marks” exista si formeaza toate acele biserici din Statele Unite si nu numai care imbratiseaza invatatura si structura organizatorica a organizatiei „9 Marks”.
    Va pot da exemple de biserici baptiste din Statele Unite dezbinate de aceasta organizatie „9 Marks”, care culmea face din vanzarile de material, carti, brosuri ectc o suma bunicica care intrece un milion de dolari anual.
    Cat despre refuzul retragerii membralitatii, disciplina si excluderea reprezinta un abuz! Nimeni nu are dreptul sa te oblige sa il urmezi pe Hristos,, sa te faci membru la o anumita biserica si sa-ti retragi sau nu membralitatea dintr-o anumita biserica. Ganditi-va ca o biserica o ia razna ca si acestea care au imbratisat „9 Marks”, te obliga sa ramai in mijlocul lor prin hotarari idioate de ati refuza retragerea membralitatii, ce mai poti sa faci?
    O asemenea hotarare nu-i biblica, apostolii n-au avut o organizare de acest fel in biserica, este abuziva si n-are nimic de-a face cu libertatea in Hristos.
    Pe de alta parte eu vad ca ati omis categoric faptul ca pastorul Dever daca-si facea treaba nu ajungeau 256 de oameni sa nu mai vina la biserica, de asemenea daca nu mai vin ii cauti si incerci recuperarea, insa la pastori abuzivi nu prea exista asta.
    Privind la transferul la o Biserica Catolica din exemplul lui Dever, ma faceti sa rad. Care membru dintr-o biserica neoprotestanta isi cere transferul la o Biserica Catolica? Acolo n-are nevoie de transfer, nici un popa catolic n-are nevoie de biletul membral al unei biserici neoprotestante. In cazul acesta Dever doar gaseste motive puerile sa-si motiveze abuzul.
    Cand un pastor face asa ceva la 256 de membrii, o majoritate din biserica, eu imi pun intrebarea daca un asemenea pastor „are toate oile acasa”.
    Din nou ati pierdut sensul subliniat de mine! 256 de membrii? 🙂
    Chiar nu se vede abuz in faptul ca un pastor disciplineaza sau exclude 256 de membrii?
    Care-i scopul la toate acestea poti vedea in tararea prin tribunale a membrilor de catre pastorii si „ierarhia” unei asemenea biserici abuzive.
    Sunt multe exemple, insa iti dau doar doua exemple si un video, poti cauta mai multe pe internet, privind abuzul „9 Marks” :
    https://gbfsvchurchabuse.org/
    http://sapulpamessenger.com/
    Daca nici exemplele acestea nu te conving draga frate, atunci las ca Duhul Sfant sa lucreze in vreun fel si sa-ti dea discernamant sa poti intelege ce vremuri traim.

    Pentru cei care inca mai cred in Dever si neocalvinismul diabolic promovat de el si cei din organizatia 9 Marks, va recomand marturia celor de la First Baptist Church of Sapulpa.
    Dupa ce cativa au adus cartea lui Dever in Biserica, oamenii n-au stiut ce se intampla. Dupa aceea au ajuns sa inteleaga ce sistem diabolic au acceptat in biserica si dintre cei din conducere au fost cativa slujitori care au argumentat impotriva „9 Marks” si noii oranduiri care vroia sa fie introdusa in Biserica. Atunci au inceput indepartarea acestor oameni fara nici o atentionare, urmarirea lor, excluderea lor. Pe urma oamenii din biserica au inceput sa le stea impotriva si atunci a inceput atacul, au dat un pas inapoi luand de pe site-ul Bisericii recomandarea de 9 Marks insa au continuat eliminarea tuturor care le-a stat impotriva. Exact ce spuneam eu in materialul prezentat aici pe blog. Cititi mai departe aici:
    http://sapulpamessenger.com/9marks-at-sapulpa-and-the-true-cost-of-failure/

    Feriti-va de influenta diabolica si neoinchizitorie a 9 Marks!

    De la o posta se poate vedea ca regulile Dever n-au nimic in comun cu o lucrare duhovniceasca, avem Biblia, nu mai avem nevoie de o hotarare scrisa ( legea lui Dever) si semnata pe baza careia sa ne ceara cineva socoteala. De ce a facut Dever asta, ca sa poata controla si pune mana pe putere mai bine. Cine le sta impotriva ii elimina, e acelasi duh care-i in lupta dictatorilor si politicienilor de tipul Dragnea. De asemenea absenta la biserica luni de zile a mai mult de jumatate din biserica, arata nepasarea acelei biserici, a lui Dever si a „ierarhilor”.
    La o alta biserica in care s-a introdus fortat „9 Marks” au inceput sa trimita scrisori unor batrani prin azile. Saracii nu mai stia nimeni de ei nimic de luni sau ani si dintr-o data le ajunge scrisori de excomunicare.
    Abuz, abuz, abuz si iar abuz.

    Exemplele ar putea continua, inchei aici si consider ca articolele mele privitoare la acest subiect descriu foarte bine o analiza exact a invataturii sucite si abuzului acestor oameni.
    Sa vi si sa arunci cu „numai minciuni” fara sa argumentezi nimic la analiza mea mie mi se pare atitudine de „deverist”, daca cumva v-ati indopat cu „9marxismul” lui Dever va inteleg si ma rog ca Dumnezeu sa va imbrace cu mila Lui si Intelepciune de Sus.
    Domnul sa va binecuvinteze!
    Pentru ca ati facut afirmatia ca as imprastia minciuni, pana nu nu-mi descoperiti adevarata identitate nu va mai dau nici un raspuns.

  5. Ioan
    Ian 19, 2018 @ 05:34:36

    Iata ce scrie pe website-ul 9Marks exact la pagina unde este motorul de cautare a bisericilor care subscriu la principii promovate de ei:
    DISCLAIMER: A church’s appearance in the Church Search tool should not be viewed as an endorsement by 9Marks.
    Asta inseamna ca NU SUNT o retea de biserici, nu sunt o uniune, liderii 9Marks nu pot impune nimic acelor biserici. Daca aveti idee ce este o retea de biserici, asa cum o prezentati Dvs, ar trebui sa stiti ca intr-o astfel de retea exista o structura organizatorica prin care bisericile care o compun iau decizii impreuna, organizeaza congrese cu rol organizatoric impreuna etc, ca orice uniune de biserici. La 9Marks NU se intampla asa ceva. Pur si simplu sunt aberatii 95% din afirmatiile pe care le faceti.

    Apoi uitati ce scrie la pagina „Ce face 9Marks” – https://www.9marks.org/about/what-does-9marks-do/
    Daca aici scrie ceva de coordonarea vreunei retele de biserici, atunci inseamna ca am innebunit eu.

    Iar excomunicarea celor 256 nu s-a produs asa cum o prezentati Dvs, intr-un stil manipulator si mincinos. Luati de va documentati, si abia dupa aceea vorbiti:
    http://sites.silaspartners.com/cc/article/0,,PTID314526_CHID626262_CIID1639966,00.html

    Si uitati inca un caz, de care aproape sunt convins ca va veti folosi pentru a argumenta ca este tot un abuz – https://www.9marks.org/article/church-disciplines-575-members/
    Notati insa urmatoarea fraza: The pastors, with the feedback and approval of the deacons and then THE CHURCH, outlined a process in which we would ask EVERY MEMBER to reaffirm his or her membership based on our church’s mission, doctrine, and covenant. SERMONS WERE PREACHED, LETTERS WERE MAILED, ARTICLES WERE WRITTEN, CONTACT LISTS WERE PUBLISHED, PHONE CALLS and VISITS WERE MADE, TIME WAS GIVEN.
    Si a durat toata aceasta operatiune preparatorie 9 (NOUA) ANI.

    Daca o biserica este eretica, excomunicarea facuta de ea NU are nicio valoare spirituala. Punct. Caz incheiat, motiv pentru care nici nu vad de ce v-ati mai obosit sa scrieti articolele Dvs, devreme ce considerati asta.

    Terminati cu minciunile si demonizarea unei actiuni care se face in ORICE biserica.

    • rodi
      Ian 19, 2018 @ 13:16:01

      cer scuze Ioan, ca am cautat dupa acest comentariu si l-am gasit la spam, ceea ce nu inteleg decat ca wordpress-ul cateodata arunca la spam comentarii care au doua sau mai multe link-uri, identificandu-le ca si spam. Imi pare bine ca ai re-comentat, ca astfel am avut oportunitatea sa-l caut, sa-l gasesc si sa-l restaurez la comentarii de la spam.

  6. Ioan
    Ian 19, 2018 @ 12:47:13

    Am trimis un comentariu, dar nu s-a publicat. Am oferit link-uri care dovedeau ca 9Marks nu este retea de biserici, dar nu cred ca are rost toata aceasta discutie. S-a comentat suficient de argumentat pe blogul dansului, din ce am remarcat, dar vorbesti la pereti. Traim intr-o vreme cand oricine vrea sa traiasca in ascultare de Evanghelie este ponegrit si sacrificat pe altarul individualismului, sub FALSUL pretext ca „noi ascultam doar de Marele Pastor”. Nu vad cum Marele Pastor si-ar fi inchipuit ca are nu o turma, ci milioane de oi care behaie fiecare dupa cum o taie capul si umbla pe unde vrea fiecare, fara ca „ciobanii” Lui, prezbiterii, si bisericile locale, sa poata avea un cuvant de spus sau vreo mustrare de adus. Nu m-as mira ca tot acest curent anti-biserica, anti-Evanghelie sa ajunga sa strige „hotul”, desi altcineva sa fie hotul cu adevarat.

  7. paginacrestina
    Ian 19, 2018 @ 14:09:10

    Desi am spus ca nu-ti mai raspund daca nu-ti spui adevarata identitate, totusi insisenta ta ma face sa-ti raspund, draga Ioan.
    Ioan, dupa parerea cui nu este o retea de biserici, dupa parerea ta sau a lui Dever?
    Din moment ce invatatura se propaga in biserici, o serie de pastori adera la acea invatatura, impreuna cu „ierarhii” lor, din moment ce aceasta organizatie „9Marks” ajunge sa coopteze pastori si sa schimbe fata atator biserici, in biserici abuzive, atunci mai credem ce scrie Dever sau credem realitatea?
    Ti-am dat cateva website-uri cu biserici baptiste in care invatatura 9 Marks a transformat acele biserici in unele abuzive, daca cauti pe internet vei gasi multe asemenea exemple, vad ca le-ai ignorat, oare cu ce scop?
    Zici ca liderii nu pot impune nimic acelei biserici? Extraordinar, in acelasi timp liderii care fac parte din 9Marks de fapt sunt pastori sau lucratori din Biserici, de fapt in bisericile care intra in contact cu ei liderii respectivi devin „clasa ierarhica” si restul devin „oi care behaie” (expresia ta), iar cele care behaie tare cu privire la noua viziune a „ierarhilor” sunt disciplinati sau excomunicati. Ti-am inteles patosul prin viziunea de „lideri”, in special cei care imbratiseaza viziunea lui Dever uita de faptul ca in Biserica sunt slujitori, ei isi castiga autoritatea prin slujire si nu crezandu-se superiori celorlalti. In alta ordine de idei acesti „lideri” ar trebui sa stie ca sunt madulare in Trup (Biserica lui Hristos) egale celorlalte madulare, care trebuie sa slujeasca dupa darul dat lor de Duhul Sfant.

    Da Hristos are o turma si El este pastor, asta ar trebui sa stii din Sfanta Scriptura. Decvi oile nu behaie dupa capul lor si nu sunt proaste asa cum considera multi prin bisericile astea „9Marxiste”. Oile lui Hristos sunt intelepte si asculta glasul Pastorului Hristos, aceste oi de asemenea trec ce aud de la amvon prin filtrul pus in ei de Duhul Sfant. Cat despre aluzia dumneatale ca-ntr-o biserica ar putea sa fie o clasa superioara si una inferioara te inseli. Intr-o Biserica sunt oameni nascuti din nou, avand Duhul Sfant fiecare si-un dar de la Duhul Sfant sa slujeasca. Deci noi suntem madulare unii altora si Capul este Hristos. Aluzia dumneatale ca presbiterii, diaconii, pastorii sunt cei care sunt superiori oilor care behaie si Hristos a pus peste aceste oi o clasa superioara care controleaza aceste oi este una Deverista si neocalvinista, prin asta va inteleg perfect luarea de pozitie.
    Refuzul de-a va deconspira numele real imi arata ca sunteti probabil un „ierarh deverist” care simtiti ca prin articolele mele vi se ia Țbâta deveristaȚ din mână si vi se arata ca sunteti doar o oaie ca toti ceilalti membrii ai bisericii locale.

    Cat despre analiza privitoare la sustinerea de catre Matt Schmucke a legamantului scris si semnat de membrii in biserici vad ca nu ai scris nimic, deci acuzatiile tale la adresa mea sunt nefondate. Arata-mi biblic asa cum am aratat eu ca un asemenea „legamant” a fost cerut de apostoli.
    Arata-mi biblic te rog ca cineva care doreste sa plece dintr-o biserica locala la o alta biserica locala ar trebui sa fie oprit sau obstructionat s-o faca. De asemenea folosirea de Dever a motivatiei cu plecarea la Biserica catolica este neavenita, stiind ca Biserica catolica n-are nevoie de bilete membrale de la neoprotestanti pentru a accepta membrii in sanul ei.
    Tot ce fac acesti oameni in practica bisericilor arata aroganta, lipsa de compasiune fata de membrii bisericilor, se cred superiori celorlalti, abuzeaza pe oricine le sta impotriva, isi formeaza o clica de „ierarhi” prin care conduc bisericile cu o mana de fier. Asta este ceea ce eu numeam „inchizitie moderna” si asta trebuie condamnat si oprit in bisericile noastre pana nu este prea tarziu. Intentionat ai pierdut din vedere imensitatea prostiei omenesti si a abuzului, in atitudinea unui pastor de-a lua atitudine impotriva a mai mult de jumatate din Biserica. Intentionat ai pierdut din vedere exemplul de la alte biserici baptiste care au imbratisat „9Marks” in care batrani din azile au primit scrisori de disciplina si excomunicare. Pastorii nici nu stiau ca de fapt acei batrani nu mai veneau la Biserica deoarece ajunsesera in azile bolnavi si batrani, ei nu aveau nevoie de disciplina, ci de mangaiere si compasiune.
    Atitudinea acestor „slujitori” imi arata inca odata cat de departe de Scriptura a ajuns astazi biserica neoprotestanta. Noi care cu secole in urma am fost prigoniti la fel de bisericile istorice, tot cu atitudini de acestea abuzive si inchizitorii, noi am ajuns sa ne decimam propriile biserici astazi si sa ne ucidem proprii frati. Cum o facem? Cu Scriptura in mana, interpretata gresit si in mod abuziv. Predicam ca stam in fata unor oi care behaie, trebuie rupte picioarele unor asemenea oi, unele trebuie aruncate afara din turma mai ales atunci cand salariul si puterea ne sunt in pericol prin actiunea oilor care behaie. Ce putem face este sa ne pocaim, sa ne intoarcem la Adevarul Scripturii, sa respingem orice aroganta si mandrie a unora in biserici care se cred superiori „oilor care behaie” si sa le aducem aminte ca si ei sunt oi, ei au doar niste daruri, la fel ca toate celelalte oi din biserica si cu totii trebuie sa ne supunem Marelui Pastor, Hristos Domnul.

  8. Miklos
    Ian 19, 2018 @ 14:33:31

    Numai insinuări, aberații și minciuni. Mi-ați pus în gură o sumedenie de lucruri pe care nu le-am afirmat, și asta pentru că ori nu puteți ori nu vreți să vă rezumați la ceea ce se poate dovedi. Dacă așa pastoriti biserica unde vă aflați, punând în gura fraților ceea ce ei nu au afirmat, nu mi-aș dori și nu aș dori nimănui să îi fiți păstor. Atitudinea Dvs este în fapt o mostră de abuz.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: