Pastor Luigi Mitoi – Cele doua arme ale pacatului

Pavel a spus: Ma port aspru cu trupul meu. Daca Pavel s-a purtat aspru cu trupul lui, eu si dumneata, doi oameni care traim in Sodoma si in Gomora, cum ar trebui sa ne purtam cu trupurile noastre? 

Puterea pacatului te aseaza sub pedeapsa judecatii. Nimeni in lumea asta, cel mai mare scmecher al lumii nu va scapa de pedeapsa lui Dumnezeu pentru ca si-a permis sa incalce legea. Nimeni care incalca legea nu va scapa. N-am stiut asta cand am fost tanar, desi incepusem sa citesc Biblia la 21 de ani. Am crezut ca sunt pacate pe care omul le face si scapa de consecinta lor. In seara aceasta vreau sa va spun lamurit tuturor: fiecare pacat pe care-l face omul are doua consecinte. Si exista o consecinta in viata umana de care nu scapa nimeni. Si o consecinta in viata vesnica de care omul scapa daca se pocaieste. Aceste doua arme ale pacatului- pedeapsa pacatului si puterea pacatului sunt doua realitati, doua fenomene cu care absolut orice fiinta umana trebuie sa hotarasca ce are de gand sa faca cu ele. 

Text 2 Corinteni 6:14-7:1

14 Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?15 Ce înţelegere poate fi între Hristos şi Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios? 16 Cum se împacă Templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noisuntem Templul Dumnezeului celui viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui şi voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor şi ei vor fi poporul Meu”. 17 De aceea: „Ieşiţi din mijlocul lor şi despărţiţi-vă de ei, zice Domnul. Nu vă atingeţi de ce este necurat şi vă voi primi. 18 Eu vă voi fi Tată, şi voi Îmi veţi fi fii şi fiice, zice Domnul Cel Atotputernic.”

Deci, fiindcă avem astfel de făgăduinţe, preaiubiţilor, să ne curăţim de orice întinăciune a cărnii şi a duhului şi să ne ducem sfinţirea până la capăt, în frica de Dumnezeu.

Probabil ca felul in care eu am formulat titlul acestei predici va poarta cu gandul incercand sa pricepeti la ce anume m-am gandit eu cand am numit asta. M-am tot gandit sa imbunatatesc titlul si nu am reusit. Si am venit cu el in fata dvs. sperand ca il veti intelege asa cum este.

Pacatul este opus sfinteniei si Biblia il numeste rusinea popoarelor. Pacatul este specific naturii umane. Si sfintenia este specifica naturii Dumnezeiesti. Fiul unei familii de profesori a ajuns intr-un anturaj rau si a inceput sa foloseasca droguri. A dezvoltat adictie pentru substantele acestea si a devenit dependent. Pentru ca nu mai avea bani sa-si procure droguri si pentru ca traficantii incercau sa-i faca rau pentru ca era foarte indatorat lor, a spart o banca si a furat banii. A avut bani sa-si plateasca datoria si sa-si cumpere droguri pentru o bucata de timp. Cand banii s-au terminat, n-a stiut sa faca altceva decat sa sparga alta banca. Si in felul asta a descoperit ca destul de usorpoate sa-si procure banii de care are nevoie. A spart inca una si inca una si si-a format obiceiul de-a sparge banci. Dupa prima banca pe care a spart-o, problema lui era pedeapsa pentru raul pe care l-a facut. Dupa a doua si a zecea banca pe care a spart-o, pe langa primul rau, a mai aparut inca unul: puterea obiceiului de a trai spargand banci.

Cele doua arme ale pacatului sunt pedeapsa si puterea. Fiecare om in viata trebuie sa hotarasca ce are de gand sa faca cu pedeapsa pacatului si cu puterea pacatului. Absolut fiecare om, stand l intersectia vietii, la hotarul gandirii, cum spunea cineva, va trebui sa hotarasca ce are de gand sa faca cu pedeapsa pacatului si cu puterea pacatului. Pedeapsa pacatului este data de judecata lui Dumnezeu care este dreapta si este potrivita cu adevarul. Puterea pacatului este data de lege. Pedeapsa pacatului este data de judecata lui Dumnezeu. Pedeapsa pacatului este data de Dumnezeu. Cand omul a pacatuit, judecata lui Dumnezeu pronunta pedeapsa. Asa se face ca pedeapsa pentru pacat este moartea. Ce solutie au oamenii care conduc lumea pentru pedeapsa pacatului? Daca pacatul nu ar fi urmat de pedeapsa, pacatul nu ar fi o problema pentru nimeni. Daca trecerea pe rosu nu ar fi urmata de o amenda, trecerea pe rosu n-ar fi respectata de nimeni. Insa indrazneala de a trece pe semnul interzis te expune si iti ia o suma de bani sau poate chiar libertatea pentru o vreme. Si forma aceasta, de constrangere numita pedeapsa, il formeaza pe om sa evite ceea ce conduce la pedeapsa. Adica, incalcarea dreptatii- pacatul. Exista pedeapsa pentru ca exista judecata lui Dumnezeu. Insa exista putere in pacat pentru ca exista lege. Niciodata cineva nu a putut sa treaca pe rosu la o intersectie unde nu exista semafor. Doar atunci cand semaforul a aparut la o itnersectie, doar atunci  legea semaforului a facut posibila trecerea pe rosu, vinovatia si pedeapsa.

Pana sa existe porunca „nu minti”, nu exista posibilitatea sa minti. Pana sa existe porunca „nu curvi”, nu pofti, nu fura, cinsteste-ti parintii, nu-ti construi idoli, nu te inchina la ei si exemplele pot continua, – nu existau pacatele acestea. Pacatul are putere pentru ca exista legi. Ori, cand ajungi la semafor si culoarea este rosie, dintr-o data o lege iti sta in fata. Opreste-te. Dar, ma grabesc! Opreste-te. Daca treci, dintr-o data puterea asta de seductie, graba, motivele pe care le ai ca sa treci peste interzis, te vor aseza sub pedeapsa.

Puterea pacatului te aseaza sub pedeapsa judecatii. Nimeni in lumea asta, cel mai mare scmecher al lumii, nu va scapa de pedeapsa lui Dumnezeu pentru ca si-a permis sa incalce legea. Nimeni care incalca legea nu va scapa. N-am stiut asta cand am fost tanar, desi incepusem sa citesc Biblia la 21 de ani. Am crezut ca sunt pacate pe care omul le face si scapa de consecinta lor. In seara aceasta vreau sa va spun lamurit tuturor: fiecare pacat pe care-l face omul are doua consecinte. Si exista o consecinta in viata umana de care nu scapa nimeni. Si o consecinta in viata vesnica de care omul scapa daca se pocaieste. Aceste doua arme ale pacatului- pedeapsa pacatului si puterea pacatului sunt doua realitati, doua fenomene cu care absolut orice fiinta umana trebuie sa hotarasca ce are de gand sa faca cu ele.

Omul moare o singura data, spune Biblia in Evrei 9:27 si apoi urmeaza judecata… (Din primele 10 minute, mai sunt aprox. 35 de minute din predica).

Luigi Mitoi – Cele doua arme ale pacatului (4 Februarie, 2018)

Biserica Penticostala Romana Betania, Chicago (04.02.2018). Predici pentru vremuri grele – http://www.fiti-oameni.ro

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: