Stânga marxistă – este fără credință, alta decât aceea rezultată din poftele, plăcerile și confortul lui fizic, Omul Nou este Omul Hedonic

…..- este fără identitate națională, Omul Nou este Omul Universal, cu pretenția că nu are rădăcini spirituale, culturale, fizice într-un neam, ci precum Lucifer se dorește liber de Creator, contestându-și originile, Omul Nou Universal se consideră liber de orice condiționare de neam.

Marcel Răduț Seliște: Stânga marxistă a eșuat în proiectele de inginerie socială implementate în Europa de Est, America Latină și Orientul Îndepărtat. Lagărul socialist s-a prăbușit sub greutatea terorii, ineficienței economice, sărăciei… Omul Nou Comunist multilateral dezvoltat care urma să facă saltul istoric spre comunism s-a dovedit a fi o aberație inferioară până și maimuței umanoide din care Darwin presupune că ar avea omul originea biologică…

După aproximativ un deceniu de derută, după căderea comunismului, pe la începutul anilor 2000, Stânga revine în forță, sub chipul neomarxismului cultural. Miza nu mai este clasa muncitoare și exploatarea comisă de capitalist. Neomarxismul cultural este acum preocupat de un alt arhetip de Om Nou care:

– este fără identitate națională, Omul Nou este Omul Universal, cu pretenția că nu are rădăcini spirituale, culturale, fizice într-un neam, ci precum Lucifer se dorește liber de Creator, contestându-și originile, Omul Nou Universal se consideră liber de orice condiționare de neam.

– este fără credință, alta decât aceea rezultată din poftele, plăcerile și confortul lui fizic, Omul Nou este Omul Hedonic.

– este fără patrie, Omul Nou este Omul „Ubi bene, ibi patria”, consumă egoist resursele locului, refuză să construiască pentru viitor, să dezvolte resursele și dezertează imediat ce acestea s-au epuizat, în căutarea unei noi patrii, cu resurse care să-i satisfacă poftele.

– este fără identitate de gen, Omul Nou este Omul fără Gen, căci genul îi este subordonat plăcerii și în funcție de aceasta, stabilește singur, indiferent de realitatea biologică, dacă este femeie, bărbat sau…altceva.

– este ucigaș de prunci, Omul Nou este Omul Semizeu, stăpân absolut asupra vieții și morții propriului trup și își exercită această stăpânire inclusiv asupra copilului din pântec, considerat a fi doar acumulare de materie organică ce poate fi oricând eliminată.

– este adeptul minorităților de orice tip, dar fără a fi interesat cu adevărat de acele minorități, ci doar folosindu-le pentru a distruge prezența majorității în agora cetății, Omul Nou este Omul Ministru al Adevărului și afirmă o nouă libertate confecționată prin pervertirea adevărurilor confirmate de Istorie și de Natură, care sunt acum anulate prin rescrierea Istoriei, conform cu hedonismul care este miezul, sufletul Omului Nou…

Welcome in Hell…

§ 1. Ce este marxismul cultural?

Istoria marxismului începe dinainte de Marx, mai precis din capitolul Stăpân și sclav al Fenomenologiei Spiritului. Opera a lui Marx poate fi considerată un vast comentariu polemic al problemei inegalității. „Socialism” a existat și în China antică, și în sectele milenariste medievale. Dar abia cînd socialismul este articulat dialectic avem marxism. Pentru Hegel dialectica „stăpânului și sclavului” este o constantă a istoriei deși el acceptă niveluri superioare ale manifestării eliberatoare a spiritului care au autonomie logică față de sfera puterii. Concepția acestui curs este că simplificarea binară procesului dialecticii recunoașterii fixează morfologia standard a tuturor cazurilor ulterioare de „marxism cultural” (inclusiv atunci când, ca și în cazul lui Derrida sau Deleuze se camuflează sub prestigiul retoricii anti-binare para-hegeliene: opoziția dintre deconstruibil și indeconstruibil sau opoziția dintre arborescent și rizomatic rămân dogmatic asigurate). Schema inegalitară „stăpân și sclav (servitor)” (Herr und Knecht) suferă la Marx prima reducție sub forma dialecticii burghezului și proletarului: (1) o relație ierarhică, (2) stabilirea unei categorii asupritoare și a unei categorii asuprite (3) o revoluție chemată să răstoarne actuala formă a relației. În toate cazurile cerința teoretică este egalitară dar rezolvarea practică este inegalitară (compensarea discriminării negative printr-o discriminare pozitivă și refacerea inversată a raportului stăpân/sclav).

Află mai mult – CULTURA VIETII

Reclame

Un comentariu (+add yours?)

  1. octavpelin
    feb. 13, 2018 @ 03:43:04

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: