Gabi Izsak – Isus trebuia sa invieze

Gabi Izsak – Isus trebuia sa invieze

E foarte important sa am aceasta convingere a invierii din morti, a Domnului Isus Hristos. Am cantat cu grupul de inchinare [cantarea] „Stiind ca-I viu”. Adica, am aceasta incredintare deplina, certitudine, ca Isus e viu. Ascultati, va rog, ce spune apostolul Pavel, apostolul care abordeaza intr-o complexitate, din punct de vedere teologic, invierea din morti a Domnului nostru Isus Hristos. In Romani, in capitolul 10:9-10, Cuvantul Domnului spune astfel –

Dacă mărturiseşti, deci, cu gura ta pe Isus ca Domn şi dacă crezi în inima ta că Dumnezeu L-a înviat din morţi, vei fi mântuit. 

Adica, marturisirea pe care o faci trebuie sa fie  un efect al credintei sau un rezultat al credintei care pleaca din adancul inimii, nu ceva de suprafata, nu ceva superficial.

10 Căci prin credinţa din inimă se capătă neprihănirea şi prin mărturisirea cu gura se ajunge la mântuire,

Dragii mei, suntem la cel de-al patrulea serviciu divin ocazionat cu invierea Domnului, sarbatoarea invierii Domnului nostru Isus Hristos din anul 2018, 1-2 aprilie. Am stat in Casa lui Dumnezeu, am ascultat cantari care au fost ascultate pentru slava Domnului. Ne-am inchinat, am avut mai multe rugaciuni, am ascultat mesaje, frati care ne-au indemnat. Continuam si in aceasta seara sa ne uitam la Cuvantul lui Dumnezeu pentru ca sarbatoarea in esenta are obiectivul acesta, are directia aceasta,  si daca ar fi sa ma raportez la ceea ce inseamna lucrarea vizavi de copii, permiteti-mi sa citesc din Cuvantul Domnului din Psalmul 78, daca vreti, ce inseamna adunarea noastra si sarbatorile care le avem. Va aduceti aminte ca a poruncit Dumnezeu parintilor evrei si le-a spus in felul urmator: Cand copiii tai te vor intreba: Ce rost au toate lucrurile acestea? Dar, de ce va adunati in doua zile, de patru ori la biserica. Dar ce rost are sa facem atatea programe, repetitie de fanfara, repetitie de orchestra, repetitie de cantari, de versete? Tinerii se aduna de aproape o luna de zile in fiecare luni seara si pe langa faptul ca asculta Cuvantul lui Dumnezeu, faceau cantari si  pentru o singura zi, si nici aia intreaga, cateva ore aici in Casa de rugaciune. Pentru ce faceti toate acestea? Sa le spuneti ca toate aceste ale facem pentru slava lui Dumnezeu, ca o aducere aminte, ca intarire in relatia intre noi  si Dumnezeu.

Psalmistul spune in Psalmul 78:5 – El a pus o mărturie în Iacov, a dat o Lege în Israel şi a poruncit părinţilor noştri să-şi înveţe în ea copiii, ca să fie cunoscută de cei ce vor veni după ei, de copiii care se vor naşte şi care, când se vor face mari, să vorbească despre ea copiilor lor; – O PREDARE DE STAFETA. Dvs., cei care ma ascultati in aceasta seara, ati preluat stafeta de la parintii dvs., oameni care astazi sunt sau poate nu mai sunt. I-ati lasat undeva in unghierele Romaniei, fete brazdate de lacrimi si maini crapate de munca. Dar v-au spus: Hristos a inviat. Si ati preluat mesajul acesta al invierii lui Hristos. L-ati dat mai departe generatiilor care au venit. Si incet, incet, de la generatie la generatie pana a venit la ei si la ei. Nu e doar un salut „Hristos a inviat”. E cel mai maret adevar cu care noi trebuie sa ne obisnuim si noi trebuie sa il credem  in adancul fiintei noastre ca Isus e viu in vecii vecilor. Si pentru ca e viu, va veni o zi in care va veni sa ne ia pe toti, mic sau mare, tanar sau batran. Asa cum se spunea aseara: Mortii vor invia, cei vii vor fi transformati si vor pleca sa fie totdeauna pentru Domnul. A pus aceasta lege, ea sa fie cunoscuta pentru ca acestia, vers. 7 –

pentru ca aceştia să-şi pună încrederea în Dumnezeu, să nu uite lucrările lui Dumnezeu şi să păzească poruncile Lui. 

  • 1- pentru ca aceştia să-şi pună încrederea în Dumnezeu
  • 2- să nu uite lucrările lui Dumnezeu
  • 3- să nu uite lucrările lui Dumnezeu

Iata ce inseamna sarbatoarea invierii Domnului Isus din anul 2018. Va rog uitati-va inca odata. Ce se intampla la fiecare sarbatoare? Cei care participa sa spuna, pentru ca acestia sa-si puna  increderea in Dumnezeu, ca se bizuie pe Dumnezeu. Sa nu uite lucrarile pe care Dumnezeu le face. Si apoi sa pazeasca tot ceea ce inseamna poruncile lui Dumnezeu. Asta este chintesenta sarbatorii, mesajul principal al sarbatorii, oricare ar fi ea- ca vorbim de sarbatoarea invierii, ca vorbim de sarbatoarea nasterii Domnului, ca vorbim de altceva, alta sarbatoare. Urmeaza peste 40 de zile, inaltarea la cer a Domnului Isus Hristos. Dupa alte 10 zile, va urma sarbatoarea coborarii Duhului Sfant. O, ne mai dorim atat de mult sarbatorile? Ne mai dorim atat de mult sa stam in partasie, sa stam in Casa lui Dumnezeu, sa ne intrebe copiii nostri: Dar ce inseamna asta? Pai, spuneti ce inseamna invierea din morti.

Spunea cineva catre mine: Frate, noi am fost obisnuiti uneori sa mergem in ziua de luni, sa mai mergem la un barbecue, sa mai iesim undeva. Si am zis: Nicio problema. Se poate barbecue fara nicio problema. Dar stiti ce faceau evreii de Paste cand stateau la masa? Capul familiei se ridica, citea din Tora, din Scriptura tot ce a insemnat iesirea evreilor din Egipt, cum Domnul i-a scos cu mana tare si cu brat puternic, cum inaintea lor Dumnezeu a despicat Marea Rosie si-au trecut prin uscatul acela pentru ca Dumnezeu le-a creat culoarul prin Marea Rosie. Si am zis: Ok, mergem la barbecue. Cati deschid Scripturile si incep sa vorbeasca si sa prezinte lucrarile lui Dumnezeu? Sa-L preamareasca pe Dumnezeu acolo? Atunci nu mi se pare mai ok sa fiu in Casa de Rugaciune unde se asculta Cuvantul lui Dumnezeu? Pentru ca copiii care se vor naste, vor creste si vor fi in Biserica Filadelfia, sa nu uite lucrarile lui Dumnezeu, sa-si puna increderea in Dumnezeu si apoi sa pazeasca poruncile lui Dumnezeu. Asta ne dorim. Asta urmarim.

Cand ne uitam la Evanghelii, ma refer la sarbatoarea invierii din morti a Domnului, Evangheliile sunt acelea care prezinta evenimentul istoric. Fiecare evanghelist are un aspect, detaliu lui. Matei are aspectele lui. Matei vorbeste despre prima teorie legata de mormantul gol si anume ‘teoria furtului’. Pe parcurs s-au inventat si alte teorii care incearca sa explica mormantul gol. Dar singura explicatie plausibila si adevarata este urmatoarea: Mormantul de la Ierusalim este gol pentru ca Isus Hristos a inviat. Nu pentru ca ucenicii l-au furat. Nu pentru ca s-au dus femeile la un mormant gresit. Nu pentru ca a lesinat si s-a trezit in mormant datorita racorii, nu ca au avut ei o halucinatie si li s-a parut asa ca Il vad pe Isus inviat. Nu. Ci singura care sta in picioare, care rezista si care explica cel mai bine mormantul gol de la Ierusalim este faptul ca Isus Hristos e viu in vecii vecilor. Marit sa fie Numele Domnului.

Matei are o abordare. Evanghelistul Marcu completeaza abordarea lui Matei. Luca vine si el cu detaliile lui si atat de frumos ne prezinta momentul acela al drumului Emausului din capitolul 24  sitot ce s-a intamplat in momentul acela al aratarii Domnului nostru Isus Hristos, al intalnirii cu cei doi ucenici si apoi bineinteles aparitia  si intrarea Mantuitorului in odaia de sus, discutand cu ucenicii. Ioan vine si completeaza si el tabloul acesta. Daca Matei, Marcu si Luca aloca doar un capitol in Evanghelia lor in ceea ce priveste invierea din morti a Domnului Isus, Ioan, parca mai profund, mai pasionat, el zice: nu-i suficient un capitol. Matei cap. 28, Marcu la cap. 16 si Luca la cap. 24. Dar vine Ioan si zice: eu vreau sa dau doua capitole  in Evanghelia mea- Ioan cap. 20 & 21. Evanghelistii, toti cei patru, prezinta din punct de vedere istoric. Faptele Apostolilor, ca o carte separata, prezinta si ea ceea ce a insemnat efectul invierii lui Hristos si atitudinea bisericii primare. Incepand de la Epistola catre Romani si pana la Epistola lui Iuda se prezinta teologic doctrina invierii Domnului nostru Isus Hristos. Dar vine si Apocalipsa. Si Apocalipsa vorbeste despre invierea Domnului  dintr-o perspectiva profetica deja. Nu ni-l mai prezinta doar in cele 40 de zile care s-a aratat in anumite momente ucenicilor Sai, ci-L prezinta ca Domn al Domnilor si Rege al Regilor. Permiteti-mi sa va citesc revelatia pe care a avut-o Ioan in Apocalipsa 1 incepand cu versetul 12.

12 M-am întors să văd glasul care-mi vorbea. Şi când m-am întors, am văzut şapte sfeşnice de aur. 13 Şi în mijlocul celor şapte sfeşnice, pe cineva care semăna cu Fiul omului, îmbrăcat cu o haină lungă până la picioare şi încins la piept cu un brâu de aur. 14 Capul şi părul Lui erau albe ca lâna albă, ca zăpada, ochii Lui erau ca para focului, 15 picioarele Lui erau ca arama aprinsă şi arsă într-un cuptor şi glasulLui era ca vuietul unor ape mari. 16 În mâna dreaptă ţinea şapte stele. Din gura Lui ieşea o sabie ascuţită cu două tăişuri şi faţa Lui era ca soarele când străluceşte în toată puterea lui. 17 Când L-am văzut, am căzut la picioarele Lui ca mort. El Şi-a pus mâna dreaptă peste mine şi a zis: „Nu te teme! Eu sunt Cel dintâi şi Cel de pe urmă, 18 Cel viu. Am fost mort, şi iată că sunt viu în vecii vecilor. Eu ţin cheile morţii şi ale Locuinţei morţilor. 

Ce imagine frumoasa. Luati, va rog frumos, tot ceea ce inseamna scrierile Noului Testament, de la Evanghelii din punct de vedere istoric, de la Cartea Faptelor Apostolilor prezentata ca atitudinea bisericii primare, teologia pe care o prezinta Epistolele si profetia aceasta sau imaginea aceasta profetica, nu apocaliptica, ci profetica, a Celui ce este viu in vecii vecilor. Asta inseamna sarbatoarea invierii din morti a Domnului Isus Hristos. Momente in care meditam la Cuvantul lui Dumnezeu… [Din primele 12:30 minute, mai sunt aprox 25 de minute din predica]

 

Reclame

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari

%d blogeri au apreciat asta: