Nelu Filip – Note pe portativul iubirii

couple violin

Lucian Blaga are o poezie, numită Trei fețe, in care Blaga descrie trei varste diferite. Zice el asa:

Copilul rade: intelepciunea si iubirea mea e jocul!
Tanarul canta: jocul si intelepciunea mea e iubirea!
Batranul tace: iubirea si jocul meu e intelepciunea!”

Nelu FilipNu despre Blaga vorbesc, dar despre niste realitati pe care el le reprezinta. In copilarie, cautarile noastre sunt toate legate de joaca. La tinerete, cautarile noastre sunt toate legate de iubire.  Iar la batranete, cautarile noastre sunt toate legate de intelepciune. In aceasta seara, eu nu uit ca ma adresez unor tineri, al caror cautari sunt indreptate spre iubire. Tineretea este varsta marilor iubiri. Am zis un plural „varsta marilor iubiri”. Sper, cand folosesc pluralul sa intelgeti „cate o iubire pentru fiecare”. Nu unul cu multe iubiri.

La varsta tineretii, tinerii se aprind foarte usor in jocul acesta al iubirii. Si daca eu stau in seara aceasta in fata voastra, o fac cu dorinta sincera de a sti ca nu gresiti. Stiti ca iubirile neintelepte i-au condus pe multi tineri spre adevarate falimente in viata? Iubirile neintelepte au adus atata nesatisfactie si au adus atata necaz. De aceea stau astazi in fata voastra si fata in fata si vreau sa vorbim despre ce inseamna o iubire dupa voia lui Dumnezeu. Si cand spun o iubire dupa voia lui Dumnezeu, vreau sa intelegem ca Dumnezeu, atunci cand isi prezinta voia cu privire la o relatie- am citit in Scriptura un lucru care spune „Binecuvantarea Domnului imbogateste si El nu lasa sa fie urmata de niciun necaz.” Proverbe 10:22.

Cand iubirea ta, tinere, este o binecuvantare din partea Domnului, ea nu va fi urmata de niciun necaz. Dar, va intreb: Auzita-ti voi de iubiri urmate de necaz? Au, cate lacrimi am vazut eu varsate de tineri ca voi. Lacrimi pentru ca au venit sa spuna: Am gresit, am fost inselat/inselata in asteptarile mele. De aceea, eu astazi vreau sa va chem intr-un mesaj concentrat, un mesaj pe care vreau sa-l prezint (sper) pe limba voastra. Sper sa fiu inteles.

La biserica poartacerului Ianuuarie 2013

Blaga zicea: Tanarul canta- jocul si intelepciunea mea e iubirea. Cantarea va place? Cantecul, muzica? M-am gandit sa va prezint mesajul din aceasta seara in asa fel incat sa poata fi usor receptat de voi si sa se poata bine tinut minte.Mi-am intitulat mesajul: Note pe portativul iubirii. Notele le pun eu in seara aceasta. Daca voi veti pune alte note candva, va priveste. Zic aceasta, ca compozitia pe care eu v-o prezint in fata voastra, cu siguranta va va conduce spre fericire. Daca voi veti vrea sa puneti alte note decat cele care va spun astazi, eu nu garantez nimic. (6:30)

  1. Dragostea este un lucru cu care nu trebuie sa te joci. In Cantarea Cantarilor, in doua locuri cel putin, apare versetul acesta: Va jur, fiice ale Ierusalimului, nu starniti dragostea pana nu vine ea. O neintelegere a acestui lucru te face sa te aventurezi intr-o relatie inoportuna, din punctul de vedere al timpului. Si asta ar putea sa te conduca spre un esec. Sa suferi apoi, sau sa faci pe cineva sa sufere.
  2. Iubirea nu e un lucru ieftin. O relatie nepotrivita poate sa-ti marcheze viata pentru totdeauna. O greseala facuta in dragostea neinteleapta te poate face sa suferi pana la groapa. De aceea, pentru binele vostru, va rog frumos sa nu gresiti. 

 

Comments are closed.

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari