Wycliffe traduce Biblia în limba rromani

VIDEO by Alfa Omega TV

RVE Suceava – radioul creștinilor informați

VIDEO by Alfa Omega TV

NOU !!! Adi Gliga – Catalin Ciuculescu – Sami Barani – Te iubesc ( OFICIAL)

VIDEO by Adi Gliga

Florin Ianovici – Nu merge asa

Ianovici Betel 2

Studentii unei universitati, care trebuiau sa dea un examen la disciplina de logica si au primit din partea profesorului urmatorul lucru: „Puteti, la examenul acesta, sa copiati, cu o singura conditie: N-aveti voie sa intrati cu mai mult de o foaie la voi. Toata informatia care vreti sa o concentrati, o concentrati pe foaie si puteti sa copiati dupa acea foaie. Atat. Pe acea foaie, pune-ti informatia care se cuprinde si pute-ti sa copiati.” Au venit studentii, fiecare a incercat sa scrie.. cum credeti ca a scris? Mare sau mic? Mic. Si la un moment dat, un student a intrat in sala impreuna cu un alt student, de anul IV. Aceasta materie a logicii era in anul I. Si i-a zis: „Ce faci?”  „Nimic mai mult decat ce ati spus dvs. A pus foaia langa banca si a zis tanarului acesta din anul IV: „Urca-te pe ea.” Tanarul s-a uitat la acea foaie in patru, si a zis: „Ati zis sa luam cu noi cata informatie incape pe o foaie la patru. Eu l-am adus pe acest student, el sta cu mine pe foaia in patru si-mi va spune de ce am nevoie.

Iubitii Domnului, Nu vrem doar puterea Duhului Sfant. Nu vrem doar o pecetluire, ca un semn doctrinar. Noi vrem sa declaram in aceasta dupa amiaza, ca suntem o foaie goala si as vrea ca Duhul Sfant sa fie acela care sa scrie in noi tot ce este nevoie. Imi doresc sa ne spuna Dumnezeu, in aceasta dupa amiaza, ca nu-s mai mult decat o foaie goala. Dar, daca Dumnezeu vine in sufletul fiecaruia dintre noi, va fii bine. Binecuvantat sa fie El! M-am inspirat pentru titlul predicii din aceasta dupa amiaza, si eu nu obisnuiesc sa ma consum atat de mult la titlu, dar, totusi m-am gandit sa va spun, pentru ca, de fapt, este modul in care mesajul acesta as vrea sa-l aduc la dvs. Spune Biblia ca, trecatorii, dupa ce i-a batut bine pe Pavel si pe Sila cu nuiele, au venit si le-a spus a doua zi: „Sunteti liberi. Plecati.” Dar, Pavel le-a spus: „Dupa ce, ca ne-ati inchis fara sa ne judecati, fara sa fi fost un proces. Dupa ce, ca ne-ati batut fara sa ne dati posibilitatea sa ne aparam, acuma, voi vreti sa iesim afara, cumva asa, pe usa din dos.” Si el spune asa: „Nu merge asa.” Acesta este titlul mesajului din aceasta seara, cand noi ne apropiem de lucrarea numita Duhul Sfant. Si vrem sa stam in prezenta Duhului Sfant si intr-o dupa amiaza a Cincizecimii vrem sa ne oglingdim in Scriptura.

Vrem noi Duhul Sfant? Vrem sa lucreze Duhul Sfant in viata noastra? Spuneti-o cu toata taria. Si eu vreau. Dar, sunt absolut convins, iubitii Domnului, ca nimic nu este gresit la Dumnezeu. Amin! Nimic nu-i gresit nici la Scriptura. Eu cred ca Dumnezeu si Scripturanu s-a schimbat si Dumnezeu din cer lucreaza si azi, cum a lucrat odinioara. Slavit sa fie Domnul! Eu cred ca ceea ce ar avea sa ne zica Duhul Sfant in aceasta dupa amiaza- daca ar avea ceva sa ne spuna Duhul Sfant in aceasta seara, ar spune: Daca este ceva gresit este faptul ca lucrarea aceasta nu merge oricum. Nu te poti raporta la ea cum vrei tu. Noi trebuie sa ne gandim la aceasta lucrare a Duhului Sfant, cum vrea Domnul.

1. Cum lucreaza Duhul Sfant – Calauzirea

Primul lucru pe care as vrea sa il impartasesc cu dvs. este acesta. De ce am ales acest episod al cetatii Filipi? Pentru ca e prima biserica care se infiinteaza in Europa. Daca astazi este o biserica in Romania, Romania facand parte din Europa, trebuie sa stiti ca Europa a debutat cu aceasta biserica din Filipi. Pana atunci, nu exista o biserica in Europa. Atunci, Domnul Dumnezeu a lucrat sa se deschida aceasta biserica. Mergand pe urmele acestui episod biblic, as vrea sa vedem in aceasta dupa amiaza, cum lucreaza Duhul Sfant. Cum vrea Duhul Sfant sa spuna: Merge-ti, dar face-ti lucrurile acestea si nu merge-ti, daca face-ti lucrurile acestea. Primul lucru foarte scurt pe care vreau sa vi-l spun este urmatorul: Biblia spune ca mai intai de toate, Dumnezeu a venit la Pavel si a ingaduit ca cel rau- chiar spune Biblia ca un sol a celui rau sa se atinga de el si sa-i lase o neputinta in trup. Bagati bine de seama ce va spun. La numit un tepus, la numit un sol al Satanei, la numit o palma data de cel rau. Si Pavel era in urmatoare dilema. „Eu, Pavel, ma ridic la amvon si spun: Dumnezeu e viu. Eu, Pavel, ma ridic la amvon si spun: Domnul vindeca.” Spune acolo ca la un moment dat, starea lui inaintea oamenilor a fost un prilej de glume. Faceau glume pe seama lui, ca omul lui Dumnezeu, care lucra Dumnezeu prin el, era vorba de el insusi. Statea cu nasul lipit de Biblie, pentru ca el era miopic, sau cel putin avea o boala de ochi care era apropiata de ceea ce spun eu. Si atunci, Domnul Dumnezeu ii spune: „Pavele, va trebui sa intelegi ca eu lucrez cu tine, ca si Biserica Betel din secolul XXI, sa inteleaga cum lucreaza Duhul Sfant.

Am primit un Duh Sfant, care sa faca, prin noi si cu noi, lucuri mari. Si vrem un Duh Sfant care sa ne calauzeasca. Dar, Biblia spune ca pe Pavel, Domnul Dumnezeu la ingaduit cu aceasta slabiciune, pentru ca in slabiciunea lui, puterea lui Dumnezeu sa fie desavarsita. Cand Dumnezeu iti inchide ochii acestia firesti, Dumnezeu iti deschide ochii sufletului. Si in orice incercare a vietii si in orice dureri pamantesti, Dumnezeu din cer aduce in noi aceasta putere a Sa. Foarte multi dintre noi, in zilele cand ne merge bine, foarte multi dintre noi, in zilele cand este soare pe strada noastra, foarte multi dintre noi in zilele de confort nu suntem asa cum suntem in zilele de necaz. Daca vine o slabiciune, daca vine in viata noastra , sa apara o suferinta, cu ce foc alergam la Dumnezeu! Cu ce tarie sufleteasca ne rugam lui Dumnezeu! Cum cautam [noi] fata Domnului! Si Domnul Dumnezeu ii spune lui Pavel in felul urmator: „Pavele, voi ingadui acest tepus in viata tapentru ca as vrea sa stii tu cum lucrez Eu in privinta Duhului Sfant- sa ai nevoie de Mine tot timpul!” Tot timpul sa ai nevoie de Mine! Tot timpul sa stii de cine apartii si cui datorezi.

Va intreb un lucru in aceasta dupa amiaza: Cait dintre dvs. vreti sa fiti calauziti de Duhul Sfant? Amin! Si eu. Fratii mei si surorile mele, va spun un cuvant care o sa va placa pe jumatate si am sa va spun de ce.
„Frate, asa de mult imi doresc sa am Duhul Sfant.”
„De ce, sora?”
„Asa as vrea sa-mi descopere Domnul cu cine ma marit.”
„Asa as vrea sa am vedenii, ca sa stiu eu ce am de facut cu privirea mea la viata in viitor.”
Sunteti atenti la ce va spun?
„Mi-as dori asa, daca se poate, sa ma duc la cineva care are un dar si sa-l intreb: Sa ma duc sau sa nu ma mai duc in America?”
Acuma nu ma intereseaza problema asta; dar ma interesa odinioara. Si oamenii lui Dumnezeu ar vrea sa fie calauziti de Duhul Sfant pentru folosul vietii lor. Si ar dori sa aiba Duhul Sfant pentru raspunsuri personale la viata aceasta care oricum este in mainile lui Dumnezeu. Dar Biblia spune ca omul lui Dumnezeu, Pavel, stia sa faca un singur lucru. Daca e Luni, umblu pentru Dumnezeu. Daca e marti, alerg pentru Dumnezeu. Daca e Miercuri, sunt la dizpozitia lui Dumnezeu. Si orice zi a vietii mele este o zi in care vreau sa traiesc pentru Domnul. Nu am eu ceva, al meu, care sa-mi apartina. Nu-mi apartine timpul, trupul, viata, familia, nimic. Totul este in mana Ta, Isuse. Du-ma unde vrei, fa ce vrei cu mine. Sunt la dispozitia ta.

Un Pavel, care n-a cunoscut bucuria unei sotii, un Pavel care n-a cunoscut bucuria unui camin, un Pavel care n-a stiut sa stea prea mult intr-un loc si atunci, Duhul Sfant s-a uitat la el si a zis: „Il iau si-l port.” Noi vrem radacini pe pamantul acesta. Noi vrem sa avem un bine pamantesc pe pamantul acesta. Dar eu va spun in aceasta zi: cu cat omul lui Dumnezeu se pune la dispozitia Lui, cu cat omul lui Dumnezeu doreste sa se sacrifice lui Dumnezeu, cu atat mai mult Duhul Sfant il va calauzi. Cand a aparut in viata lui Pavel vedenia? Cand au aparut instiintarile? Cu privire la ce-a avut un vis de la Domnul Dumnezeu? Spune Biblia ca atunci cand era in miscarea misionara, atunci cand mergea sa faca voia lui Dumnezeu, venea Duhul Sfant si spunea: ‘Aici nu intri. Stop.’
De ce? „Pentru ca Eu am planul Meu. Aici este nevoie de tine si ti-am deschis usa larg.” Frati si surori, vreti Duhul Sfant? Vreti calauzirea Duhului Sfant? Nu ne-o da pentru lucrurile noastre. Caci darul lui Dumnezeu este dat pentru folosul celuilalt, pentru zidirea imparatiei lui Dumnezeu. Vreti Duh Sfant? Il veti avea. Vreti calauzire din Duh Sfant? Ridicati-va si faceti lucrarea lui Dumnezeu. Va promit, in numele Domnului Isus Hristos, ca oridecateori va veti ridica pentru Dumnezeu, nu veti fi singuri niciodata. Dumnezeu va merge cu voi. Dumnezeu va deschide usile. Dumnezeu va da la o parte greutatile. Va va sfatui. Dumnezeu va fi acela care va va vorbi. Dar, prieteni, inca odata va spun: nu ni se da Duhul Sfant pentru o calauzire pe pamantul acesta ca sa avem o viata, ancorandu-ne in pamantul acesta, ci ancorandu-ne in Domnul si pentru slava Imparatiei Lui. Amin! Dumnezeu sa ne ajute si Dumnezeu sa ne dea putere.

Paul preaching

Cum calauzeste Duhul Sfant?

Iubitii Domnului, as vrea sa va spun un lucru, un lucru care Domnul Dumnezeu sa ne ajute sa il intelegem: cum calauzeste Duhul Sfant? Duhul Sfant calauzeste intr-un mod absolut clasic, dar neasteptat. Ii spune Domnul Dumnezeu printr-o instiintare: „Treci in Macedonia pe la un barbat si ajuta-ne.” Si Pavel ce face? Trece in Macedonia si el vrea sa ajute. Macedonia era o cetate, o colonie romana cu un statut special. O colonie romana cu un statut special, in sensul in care macedonienii in vremea aceea se bucurau de drepturi pe care nu le avea alta colonie. Era o cetate extrem de puternica asupra acestui aspect comercial. Eraun fel de poarta a Europei. In aceasta cetate, ca sa intelegti mai bine, nu era, cel putin cand scrie Biblia si ce spun comentatorii- e imposibil sa fi fost niciun barbat iudeu. Erau foarte putini evrei in aceasta colonie macedoniana. Veti vedea ca intalnirea apostolului Pavel va fi cu niste femei. Spun unii comentatori: Daca erau 10 barbati iudei, erau multi. In primul rand, nicio sinagoga, niciun barbat iudeu,  nimeni sa cunoasca pe Domnul Dumnezeu, o societate care avea dispret pentru cei ce nu apartineau lor, o cetate care avea regulile proprii.

Vine apostolul Pavel, n-are nicio intrare, nu poate vorbi cu niciun dregator, nu poate sa se adreseze niciuneia dintre autoritati. N-are nicio sinagoga, n-are niciun loc unde sa mearga, dar ajuns in Macedonia- te uiti la cer si spui: „Si de aici, ce?” Niciun inger, nicio vedenie,  nicio soapta a Duhului Sfant. Absolut nimic. Si ce face Pavel? Cauta o oportunitate. Si spune: „Ma duc sa-ncep lucrarea de unde totdeauna o va incepe Duhul Sfant. Unde incepe lucrarea Duhului Sfant? Unde te calauzeste Duhul Sfant, sa incepi? La rugaciune. Spune Biblia ca in momentul in care Pavel a ajuns, fara nicio usa deschisa, fara niciun cunoscut, fara nicio instiintare de la Domnul, a cautat ceasul rugaciunii si oamenii rugaciunii.  SI va intreb in aceasta seara: Vreti sa aveti calauzirea Duhului Sfant? Rugati-va. Chiar daca Dumnezeu tace, rugati-va. Chiar daca Dumnezeu nu vorbeste, rugati-va. Chiar daca nu stiti incotro s-o luati, rugati-va, pentru ca Dumnezeu in mediul rugaciunii, acolo, Dumnezeu va incepe sa desfasoare planul Lui. Binecuvantat sa fie Domnul.

Pavel nu s-a uitat la faptul ca n-are pe nimeni langa el. Nu s-a uitat la faptul ca n-are un capat de ata, de unde sa inceapa sa infasoare acest ghem. N-a zis: „Ce biserica ma poate primi?” A intrebat un singur lucru: „Unde sunt oamenii rugaciunii?” Unde sunt oamenii rugaciunii, acolo este prezent Duhul Sfant. Si Duhul Sfant ne spune in aceasta seara, in calauzirea pe care trebuie s-o avem: Nu da inapoi. Nu da inapoi. Nu da inapoi. Amin. Domnul fie binecuvantat! Ne dorim calauzirea Duhului lui Dumnezeu. Ea apare cand tu te pui la dispozitia Domnului pentru lucrare. „Nu mai caut, Doamne, folosul meu.” Se va inmulti puterea lui Dumnezeu in tine. Cu fiecare zi petrecuta la picioarele Domnului, cu fiecare lepadare de sine, cu fiecare dorinta de a-I sluji mai mult lui Dumnezeu, Duhul Sfant va veni cu mai mare putere si ne va calauzi. Binecuvantat sa fie Domnul! Atunci cand nu stii incotro s-o apuci in calauzire, foloseste unul dintre lucrurile pe care Dumnezeu intotdeauna ni l-a dat la indemana. Roaga-te! In momentul rugaciunii, Dumnezeu te va ajuta. Binecuvantat sa fie Domnul! Laudat sa fie Domnul! Slava lui Dumnezeu! Glorie lui Dumnezeu.

2. Duhul Sfant va raspunde intotdeauna, celor care au o asteptare

Spuneam ca Duhul Sfant lucreaza prin calauzire. Spuneam ca aceasta calauzire este in lucrare si pentru folosul Imparatiei lui Dumnezeu. Este o calauzire care spune: „Cand nu mai ai un capat de ata, aseaza-te la rugaciune. Roaga-te si in dreptul rugaciunii, Dumnezeu iti va da calauzire. Aleluia, slavit sa fie Dumnezeu. Al doilea lucru pe care vreau sa vi-l spun este urmatorul: Citim in Cuvantul lui Dumnezeu ca Pavel s-a dus la locul rugaciunii. SI m-am gandit deseori ca nu intamplator, acolo, se spune ca era un riu si la riul acela- veneau femeile, veneau surorile, veneau cele ce credeau in Dumnezeusa se roage. Spune Biblia ca acolo era o grupare destul de heterogena. Pe deoparte, ma gandesc eu, femei simple, si pe de alta parte o femeie bogata- Lidia, care avea un fel de biznit, avea o afacere destul de  infloritoare. Daca Biblia spune despre ea ca este bogata, sa stiti ca era bogata. Si acolo, la locul rugaciunii, Domnul Dumnezeu face un lucru, dragii mei si mi-am dorit din toata inima sa intelegem.

Duhul Sfant a lui Dumnezeu ne aduce impreuna la rugaciunepentru ca Duhul Sfant a lui Dumnezeueste acela care netezeste, uneste, desavarseste,  si ne aduce sa fim, sa ne facem una in Hristos. Numai mediul acesta al lucrarii Duhului Sfant si a rugaciunii, nu o sa mai existe Dl. inginer, D-l profesor, zidarul si nu mai stiu care. Duhul Sfant, cand ne aduna laolalta, si multi dintre oamenii pe acre-i cunosc spun in felul urmator: Ei pastore, nu-i normal. In fond, unu-i sarac, unu-i lipsit, unul care nu are in viata o realizare, omul caruia usile ii sunt inchise- sigur ca va cauta pe Dumnezeu. Dar eu va intreb pe dvs., daca asa stau lucrurile, ce cauta aceasta femeie bogata? Femeia aceasta bogata cauta un raspuns. Si s-a dus sa gaseasca un raspuns. Astepta din partea lui Dumnezeu un raspuns. Mergea la rugaciune pentru ca avea o asteptare. Simtea ca pe undeva, Dumnezeu va face ceva in viata ei. Undeva, stia ca ea se va intalni cu Domnul Dumnezeu, care-i aduce un raspuns. Va spun in aceasta searaca Duhul Sfant a lui Dumnezeu, intotdeauna va deschide, intotdeauna va duce un raspuns celor ce cauta. Celor ce vin cu asteptare. N-are ce face Dumnezeu cu un om care vine in biserica cu gandul  sa treaca timpul. Sunt aici pentru ca vreau ceva. Sunt aici pentru ca astept ceva. Sunt aici pentru ca sufletul meu striga catre cel preainalt si vrea ceva din partea Lui. Tu vrei ceva?

Mic sau mare, tanar sau batran, cu portofelul gol sau plin, toti in inima noastra avem ceva. Un lucru care numai Dumnezeu din ceruri poate sa ne faca: E o asteptare in sufletul nostru. E mai mult viata decat lacrimile saraciei. E mai mult viata decat zambetul protocolar al bogatiei. Este mai mult decat ce avem. E o asteptare. Nu stim ce. Toata viata am alergat catre ceva. Ne-am suit catre ceva. Cand a plecat Lidia si s-a dus la riu, si  era ferma convinsa ca pleca acolo la rugaciune, pentru ca avea o asteptare. Ai o asteptare? Duhul Sfant a pus-o acolo si Duhul Sfant, care a pus acea asteptare in Lidia si  in acele femei, l-a adus pe Pavel. Si Pavel a venit si a spus: „Am venit in aceasta zi sa va spun ca cautarea voastra a incetat. Comoara pe care voi o doreati este Isus Hristos. Mantuirea pe care voi o doreati este in jertfa Domnului Isus Hristos. Spune Biblia ca imediat a crezut Lidia. Stiti de ce? Pentru ca Lidia a avut o asteptare in inima. A avut o dorinta.

Iubitii Domnului, in aceasta seara, Biblia ne spune urmatorul lucru: ca Duhul Sfant va raspunde intotdeauna, celor care au o asteptare. Totdeauna va raspunde celor care au o dorinta. Vreau sa va spun cine va fi umplut cu Duhul Sfant: cine doreste. Vreau sa va spun cine va fi botezat cu Duhul Sfant: cine doreste. Va spun cine va fi bcalauzit de Duhul Sfant: cine doreste. Va spun cine va fi intotdeauna purtat de Duhul Sfant: cine doreste si asteapta si cauta. Laudat sa fie Domnul! Pentru ca aceasta dorinta aprinsa a inimii noastre il onoreaza pe Dumnezeu. Vreau sa va intreb un lucru si am sa intreb coristii ca ei se uita si in sala. „Voi cand cantati, vedeti si sala?” Va spun eu, ca eu vad cand predic in sala. Eu va avd pe dvs. Din cand in cand, nu intotdeauna.

Ma uit si cand merg cu privirea peste sala vad asa: unii se uita la mine si zambesc ca la un print. (Ce sa fac?) Se uita si ei la mine. Altii nu zambesc. Sunt asa de absenti incat nici nu poti sa-i ducilanga tine. Unii vad ca sunt atat de captivati si nu de mine, ci de cuvintele celui viu. Ii vad ca sunt intr-un sentiment din acesta pe care il am si eu in timp ce aduc Cuvantul lui Dumnezeu. Si foamea lor aduce foamea mea. Si foamea noastra va fi saturata de mana celui viu. Dumnezeu se uita la noi in aceasta seara si nu fata mea va spune Domnului cine sunt. Nu zambetul meu ii va spune Domnului cine sunt, ci foamea mea din inima. „Ce cauti Lidia?” „Caut o racorire a sufletului. Caut o unda din Cel prea inalt. Cau tsa-m isatur sufletul inaintea lui Dumnezeu. Caut un raspuns pe care nu mi l-a dat nimeni, niciodata.Caut un adevar care sa ma elibereze. Caut o lumina, Caut o tinta de care sa ma agat, un sens pentru care sa traiesc.” „Ai Doamne un raspus?” „Da! Isus Hristos Domnul e un raspuns pentru cei flamanzi! E un raspuns pentru cei ce sunt dornici.” Nu esti parasit; nu esti lepadat.. Dumnezeu, din cer, in aceasta seara, e prezent pentru tine. Ca nici mai mult nu e aici decat un riu ce curge si oameni insetati care au venit sa vada daca Dumnezeu are un raspuns pentru ei. (Din primele 21:55 minute- mai sunt aprox 30 de min din mesaj).

Biserica Betel Bucuresti, Crangasi (08.06.2014)
Predici pentru vremuri grele – http://www.fiti-oameni.ro

Mecanismul unei femei – Beniamin Faragau

Photo credit

Acuma, iubirea sotului pentru sotia lui, ar trebui sa incurajeze sotia in devenirea ei, in implinirea rolului care i-a fost dat de Dumnezeu.

Dati-mi voie sa citesc textul din 1 Petru 3:7 – „Barbatilor, purtati-va si voi, la rindul vostru, cu intelepciune cu nevestele voastre, dind cinste femeii ca unui vas mai slab, ca unele care vor mosteni impreuna cu voi harul vietii, ca sa nu fie impiedicate rugaciunile voastre.

Acuma, noi am incercat sa zicem : Da, eu trebuie sa duc poverile de la piata, ca ea este un vas mai slab.” Daca Dumnezeu ne-ar da rasplata dupa poverile care le-am purtat eu si nevasta mea, eu as fi undeva la coada. Numai la poveri.

Ce inseamna un vas mai slab? Dragii mei, un mecanism delicat, pe care-l poti deregla foarte usor. Si de aceea spune: „Barbatilor, purtati-va si voi la randul vostru cu intelepciune – intelepciunea este frica de Domnul, adica trebuie sa inveti din Biblie ce-i femeia si pentru ce-i facuta- „cu intelepciune, cu nevestele voastre, dand cinste femeii ca unui vas mai slab.

Dragii mei, mecanismul unei femei se strica foarte repede. Foarte repede. Inchide-i gura de cateva ori si nu-ti va mai spune o vorba. Se va intoarce si se va duce pe drumul ei. Se va duce sa fie consilierul primului ministru, sa fie purtatorul de cuvant al primarului, sa dirijeze circulatia la rascrucile drumurilor din Cluj. Sau, sa candideze pentru primarie. O femeie poate sa faca o multime de lucruri, poate sa conduca tari si inca n-am vazut tot ce se poate vedea. Da. Poate sa conduca tari. Cand un barbat nu se poarta cu intelepciune  cu femeia, incurajand datul ei de catre Dumnezeu, intuitia ei femenina, sensibilitatea ei in lumea spirituala, cand ii inchide gura pentru ca i se pare ca n-a spus adevarul, dragii mei, taci. Rabda, incurajeaza. Corecteaza cu gingasie. Dar nu strica mecanismul, pentru ca vei ramane singur.

Ori, textul spune: „dind cinste femeii ca unui vas mai slab, ca unele care vor mosteni impreuna cu voi harul vietii, ca sa nu fie impiedicate rugaciunile voastre.” Barbatilor, nu purtati in inimile voastre amaraciune impotriva nevestelor voastre. Nu vorbiti si nu va purtati cu asprime fata de ele. Nu va pierdeti rabdarea cu sotiile voastre. Nu le provocati. Nu va purtati cu ele cu o dreptate: „Astia suntem noi barbatii! Noi avem dreptate.”

O dreptate rece si tiranica, fara afectiune, fara purtare de grija, protectie si ajutor, ca si cum ati avea o slujnica in fata voastra sau mai rau. Ci „iubiti-va nevestele cum a iubit Hristos biserica. Si ascultati cum continua textul: S-a dat pe Sine pentru ea, ca s-o sfinteasca, dupa ce a curatit-o prin botez  cu apa, prin Cuvant, ca sa o infatiseze inaintea Lui aceasta biserica, fara pata, fara szbarcitura, sau altceva de felul acesta si sfanta si fara de prihana.”

Vezi Mesajul in intregime aici …

PAGINA Beni Faragau PREDICI aici..

Cele trei lucruri care nenorocesc barbatii in lumea aceasta – Beniamin Faragau

 

Dumnezeu, zice ca „nu-i bine ca omul sa fie singur.” Ceva lipseste, ceva nu-i bine, „am sa-i fac un ajutor potrivit pentru el.”

Dragii mei, ‘potrivit’ este inrudit cu o serie de cuvinte care il prezinta pe barbat ca fiind o tinta usoara, ravnita, vulnerabila, in fata celui rau. Si ca sa recunoastem vulnerabilitatea noastra, ganditi-va doar la faptul ca  Eva a fost ispitita si amagita de cel mai stralucitor  arhanghel a lui Dumnezeu. In timp ce Adam s-a vandut de buna voie pentru o femeie. Cine-i mai vulnerabil?

Cu alte cuvinte, nu recunosti lucrul acesta, nu stii cum sa te porti cu nevasta-ta, cum s-o iubesti pe nevasta-ta, asa cum a iubit-o Hristos.

Dragii mei, in Eden, pamantul a fost pierdut. Adam l-a vandut, e adevarat ca prin femeie, dar a ramas de pazit sufletul omului. Oare de ce spune Domnul Isus: „Ce-ar folosi unui om sa castige toata lumea, daca si-ar pierde sufletul? Sau, ce ar da un om in schimb pentru sufletul sau?  

Priviti o clipa cele doua imparatii, fata in fata. In prima Il avem pe Dumnezeu, barbatul si femeia. In imparatia intunericului il avem pe diavolul, si pe ingerii lui. Cand Domnul Isus, in Matei 25, rosteste judecata asupra caprelor de la stanga, zice: „Duceti-va in focul cel vesnic, pregatit pentru diavolul si ingerii lui.” Cu alte cuvinte, iadul n-a fost creat pentru noi, pentru oameni. Noi am fost creati dupa chipul lui Dumnezeu, sa fim locuiti de Dumnezeu si sa locuim cu Dumnezeu.

Cu alte cuvinte, exista acolo un loc vacant si diavolul va face orice sa traga pe toti barbatii de partea lui. Prin barbati va trage si familia. Daca nu l-a crutat pe Domnul Isus, al doilea Adam, desavarsit, fara pacat, doar n-o sa-i fie jena de mine. Dragii mei, va incerca pe toate caile posibile.

Si nu uitati prin ce cad barbatii. Prin trei lucruri FFF: Femei, faima si finante. Astea-s cele trei lucruri care nenorocesc barbatii in lumea aceasta. Si eu cred ca nici unul dintre noi nu suntem scutiti de aceste ispite.

Si atunci, Il inteleg pe Dumnezeu, de ce a zis: „Nu-i bine ca omul sa fie singur, am sa fac un ajutor potrivit pentru el. Atunci cand e vorba de lupta spirituala in Efeseni 6, dragii mei, armura lui Dumnezeu ne acopera intregul trup, in afara de spate. Sunt incaltat, am coif, am sabie, am scut, am platosa, dar n-am nimic la spate. Pentru spate, Dumnezeu mi-a dat sotia  sau fratii daca sunt in biserica in familia mai larga. Dumnezeu mi-a dat sotia si a echipat-o pentru misiunea aceasta. 

 

Vezi Mesajul in intregime aici …

 

PAGINA Beni Faragau PREDICI aici..

 

Cei mai frumosi munti din lume – 60 min. – The world’s most beautiful mountains

Filmari prin cei mai frumosi munti ai lumi – locuri ascunse in Patagonia, muntii Alpini din Elvetia si Austria, Himalaia, Muntii Stancosi si Valea Yosemite ale Americii si varfuri din Noua Zeelanda.

Enjoy the inspiring beauty of the world’s most majestic peaks, filmed in full high definition. View spectacular footage from remote locations including Patagonia, the Alps of Switzerland and Austria, The Himalayas, The Rockies, Yosemite Valley and the peaks of New Zealand. VIDEO by AllegroMediaMovies

Ne pare rau ca Allegro Media a retras acest video ca privat.

For some reason, Allegro Media Movies has now removed this video from youtube, as private.

Here is another one, also from Allegro Media Movies

Majestic Mountains

Oferim aici un alt video tot de la Allegro Media- Muntii Teton si Sawtooth din Idaho si lacurile, riurile si cascadele Parcului National Yellowstone din statul Wyoming.

Experience the peace and tranquility of the Tetons, the majestic snow-capped Sawtooth Mountains in Idaho, and the crystal clear lakes, streams and waterfalls of Yellowstone.

Coplesit de creatia lui Dumnezeu – Un ocean imens a fost descoperit în interiorul Pământului – Found! Hidden Ocean Locked Up Deep in Earth’s Mantle – In awe of God’s Creation

Romanian

Multumesc mult lui Cami pentru aceste versete, citate din Biblie:

  1. •In anul al sase sutelea al vietii lui Noe, in luna a doua, in ziua a saptesprezecea a lunii, in ziua aceea, s-au rupt toate izvoarele Adancului celui mare si s-au deschis stavilarele cerurilor. (Fac.7:11)
  2. •Izvoarele Adancului si stavilarele cerurilor au fost inchise, si ploaia din cer a fost oprita. (Fac.8:2)
  3. •Ai patruns tu pana la izvoarele marii? Sau te-ai plimbat tu prin fundurile adancului? (Iov.38:16)
  4. •cand a pironit norii sus si cand au tasnit cu putere izvoarele adancului, (Prov.8:28)

sursa evz.ro

Un rezervor de apă cu volumul de trei ori mai mare decât al oceanelor existente a fost descoperit sub Pământ. Acest lucru ar putea explica de unde provin mările.

Rezervorul de apă se află la 700 de kilometri sub scoarţă, în mantaua Pământului, ascunse într-o stâncă formată dintr-o rocă albastră numită ringwoodite. Volumul mare al apei poate fi o explicaţie bună pentru provenienţa mărilor.
Dimensiunea mare a rezervorului ne face să ne gândim la originea apei pe Pământ.Geologi credeau că apa de pe Terra a fost în comete când acestea au lovit planeta, însă noua descoperire sprijină ideea că oceanele s-au scurs treptat din interior de la începutul Pământului.

Este o dovadă bună că apa Pământului a venit din interior, spune Steven Jacobsen de la Universitatea Northwestern din Evanston, Illinois. Apa ascunsă ar putea acționa, de asemenea, ca un tampon pentru a oceanelor de pe suprafaţă, explicând de ce au rămas la aceeaşi dimensiune de milioane de ani, scrie newscientist.com.

English

Pentru traducere automata, fa click aici – Romanian

sursa http://www.livescience.com

Deep within the Earth’s rocky mantle lies oceans’ worth of water locked up in a type of mineral called ringwoodite, new research shows.

The results of the study will help scientists understand Earth’s water cycle, and how plate tectonics moves water between the surface of the planet and interior reservoirs, researchers say.

The Earth’s mantle is the hot, rocky layer between the planet’s core and crust. Scientists have long suspected that the mantle’s so-called transition zone, which sits between the upper and lower mantle layers 255 to 410 miles (410 to 660 kilometers) below Earth’s surface, could contain water trapped in rare minerals. However, direct evidence for this water has been lacking, until now.

To see if the transition zone really is a deep reservoir for water, researchers conducted experiments on water-rich ringwoodite, analyzed seismic waves travelling through the mantle beneath the United States, and studied numerical models. They discovered that downward-flowing mantle material is melting as it crosses the boundary between the transition zone and the lower mantle layer.

„If we are seeing this melting, then there has to be this water in the transition zone,” said Brandon Schmandt, a seismologist at the University of New Mexico and co-author of the new study published today (June 12) in the journal Science. „The transition zone can hold a lot of water, and could potentially have the same amount of H2O [water] as all the world’s oceans.” (Melting is a way of getting rid of water, which is unstable under conditions in Earth’s lower mantle, the researchers said.)

A water-rich mineral

Ringwoodite is a rare type of mineral that forms from olivine under very high pressures and temperatures, such as those present in the mantle’s transition zone. Laboratory have shown that the mineral can contain water, which isn’t present as liquid, ice or vapor; instead, it is trapped in the ringwoodite’s molecular structure as hydroxide ions (bonded oxygen and hydrogen atoms).

Deep within the Earth’s rocky mantle lies oceans’ worth of water locked up in a type of mineral called ringwoodite. Photo credit news.discovery.com

In March, another research group discovered an unusual diamond from the mantle that encased hydrous ringwoodite. Though the find suggested the transition zone could contain a lot of water, it was the first and only ringwoodite specimen from the mantle scientists have ever analyzed (all other samples were produced in the lab or found in meteorites), and may not be representative of other mantle ringwoodite.

„Right now, we’re one-for-one, because that ringwoodite had some H2O in it, but we didn’t know if it was normal,” Schmandt told Live Science. So Schmandt and geophysicist Steven Jacobsen of Northwestern University in Illinois set out to observationally test if other mantle ringwoodite also contains water.

The researchers knew the crystal structure of ringwoodite allows the transition zone to hold water, but that structure changes if the material moves across the boundary to the lower mantle (due to increasing pressures and temperatures). Because the structure of minerals in the lower mantle can’t trap water the way ringwoodite can, Schmandt and Jacobsen reasoned the rocks would melt as they flowed from the transition zone to the lower mantle. „Melting is just a mechanism of getting rid of the water,” Schmandt said.

To test this hypothesis, Jacobsen and his colleagues conducted lab experiments to simulate what would happen to transition zone ringwoodite as it travels deeper into the Earth. They synthesized hydrous ringwoodite and recreated the temperatures and pressures it would experience in the transition zone by heating it with lasers and compressing it between hard, anvil-like diamonds.

Using their setup, they then slowly increased the temperature and pressure to mimic the conditions in the lower mantle. The ringwoodite transformed into another mineral called silicate perovskite, and transmission electron microscopy showed that the mineral contained silicate melt around single crystals of perovskite.

„What that tells us is if there is similarly hydrated ringwoodite in the transition zone that’s dragged down, we would expect it to produce melt,” Schmandt said. „Because melt changes how seismic waves propagate, that’s a target I can hunt for [with seismometers].”

Finding the melt

Using the Earthscope USArray, a network of portable seismometers across the United States, Schmandt analyzed seismic waves as they passed from the transition zone to the lower mantle. He found the waves slowed as they crossed into the lower mantle, suggesting that melt was present in the boundary. Importantly, the decrease in seismic velocity didn’t happen everywhere — models showed the wave velocity decreased only where material was flowing downward from the transition zone to the lower mantle, as the researchers predicted.

The melt produced in the boundary likely then flows back upward, returning to minerals that can hold the water, Schmandt said, adding that this mechanism allows the transition zone to be a stable water reservoir.

„[The study] provides critical experimental support for the important role that the transition zone plays in controlling the melting behavior and flux of hydrogen in the deep Earth,” Graham Pearson, a mantle geochemist at the University of Alberta, who wasn’t involved in the work, told Live Science in an email.

Anna Kelbert, a geophysicist at Oregon State University who also wasn’t involved in the study, notes that scientists have previously used numerous approaches to look for evidence of Earth’s interior water reservoir, but this is the first time researchers have searched for clues of the reservoir by focusing on the potential water-induced melting at the bottom of the transition zone. „It provides an important multidisciplinary perspective on this problem,” Kelbert said. „It has important implications on our understanding of the behavior of subducting slabs deep in the mantle, and on our understanding of [the] overall water budget/distribution in the Earth.”

Schmandt hopes to now analyze seismic data from other areas across the globe and see how common mantle melting is. This would allow researchers to see if there’s something special about the subduction history of the mantle beneath North America, or how the Earth’s plates have shifted beneath one another over time.

The new findings will also help scientists better understand Earth’s water cycle. „The surface water we have now came from degassing of molten rock. It came from the original rock ingredients of Earth,” Schmandt said. „How much water is still inside the Earth today relative to the surface?”

Originally published on Live Science. [Infographic: Earth’s Tallest Mountain to Its Deepest Ocean Trench]
Oap-landsea-oceans-100608-moderate

Source: OurAmazingPlanet.com: Infographic: Tallest Mountain to Deepest Ocean Trench

[Secular] Supernatural Worldview – Are You Ready For The Paranormal Paradigm Shift

If “paranormal” really is “the new normal,” as most leading scholars agree, then Christians face a dilemma in searching for the appropriate level of skepticism amid surprising evidences that support a Supernatural Worldview. While culture abounds with everything from ghosts to space aliens and all sorts of fantastic nonsense, foundational Christian tenets such as the Resurrection and fulfilled prophecy can be counted among the most incredible supernatural phenomena of all.
Presenting Christian apologetics from an apocalyptic perspective, The Supernatural Worldview offers a close and careful look at supernatural and paranormal phenomena through the lens of biblical scholarship. Surveys of contemporary and ancient research reveal that, surprisingly, even some of the usual evangelical answers to questions raised concerning these topics are found wanting: “In the one area where the church is supposed to have specialized mastery,” observes author Cris Putnam, “it is failing to be salt and light. Through either ignorance, incredulity, or both, we’re not providing convincing answers when it comes to paranormal phenomena.”
VIDEO by Christian Apologist Cris Putnam

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari