Pastorul Cristian Barbosu, Biserica Metanoia – Cum i-a vorbit Dumnezeu

Am avut harul de a-l asculta pe Pastorul Cristian Barbosu inainte de a deveni Pastor, cind se afla la Chicago, la FACULTATE. L-am auzit predicind la o Biserica Americana, Harvest Bible Chapel, cu care s-a afiliat si si-a inceput lucrarea mai tirziu in Romania. In introducere,  a povestit cum mergea pe la sate si fratii il inregistrau la casetofon, si apoi isi dadeau casetele de la unul la altul ca sa mai asculte predicile dupa plecarea lui. Fratele Cristian Barbosu este un predicator care iti tine atentia incordata in fiecare minut, si il prezinta pe Hristos cu credinciosie in predicile sale. Mai jos redau un articol scris de dinsul in 2008 si postat la situl Bisericii Baptiste Metanoia, Arad.(linkul este expirat)

Dar mai intii, o mica introducere de la Harvest Bible Fellowship:

Cristian Barbosu

Senior Pastor, Metanoia Arad, Romania Cristian holds a bachelor’s degree from Moody Bible Institute, a ThM from Dallas Theological Seminary and a PhD from Trinity Evangelical Divinity School in Deerfield, Illinois.

In 2005, Harvest Bible Fellowship came alongside a group of like-minded, evangelical believers from Arad, Romania, and partnered together to launch Harvest Metanoia (Biserica Metanoia).

Harvest Metanoia Arad, in turn, partnered together with a core group of believers in Braila to launch Harvest Metanoia Braila in 2008.

Pastor Cristian and his wife Anne seek intentionally to bring Christ to those both inside and outside of the church, and have two beautiful daughters, Fiona and Tara.

Teascul de masline

Aprilie 2008. Dumnezeu mi-a vorbit. Astăzi. De dimineaţă. Până ieri încă mă frământaseră gânduri de îndoială, de teamă, de eşec. Astăzi însă ceva s-a întâmplat. Dumnezeu mi-a vorbit, aşa cum numai El ştie să-ţi vorbească.

De două luni trăiesc mă frământ mereu. În toamnă m-am rugat Domnului să-mi găsească El câţiva oameni ca să formăm un grup mic, în care să investesc săptămânal, împreuna cu soţia mea, în următoarele luni. Dacă în decembrie şi ianuarie am tot căutat şi întrebat şi n-am reuşit să găsim decât vreo două persoane, în februarie, într-o singură săptămână Domnul ne-a adus zece persoane de unde nici nu ne aşteptam. Şi de-atunci a început frământarea mea, fiindcă în grup avem acum un cuplu recunoscut în lumea interlopă, un prieten apropiat de-al lor, soţia unui deţinut, un fost barman din cluburile de noapte, un cuplu care a pierdut tot (casă, maşină, serviciu) şi care-l blamează pe Dumnezeu, o doamnă catolică al cărui soţ s-a sinucis vara trecută, o familie cu probleme disciplinare în biserică, o tânără care cu 2 săptămâni înainte se hotărâse să renunţe la ţigări, şi un alt cuplu care trecea printr-o perioadă de depresie spirituală. Am cerut un grup? Dumnezeu ni l-a dat? Dar ce grup! Şi aici era problema mea. Până ieri m-am frământat mereu cu gânduri de îndoială … oare-i voi putea ajuta pe aceşti oameni în problemele lor? Gânduri de teamă … nu văd cum voi putea purta poverile lor. Gânduri de eşec … între ei sunt oameni care au păcătuit mult, au fost răniţi adânc de păcat, unii sunt înlănţuiţi pur şi simplu de trecutul lor cicatrizat. Oare vor reuşi ei să se elibereze de păcat? Mă tem de eşec, sunt slab, nu cred că am puterea să-i ajut!

Asta până ieri!

Azi totul s-a schimbat. Pe neaşteptate. Dumnezeu mi-a vorbit. De fapt m-a dus să văd cu ochii, să aud cu urechile, să pipăi cu mâinile, fiindcă mintea mea nu ar fi putut pricepe altfel. Şi nu oriunde ci în locul caracteristic revelaţiilor sale: Ierusalim, Israel. Aşa cum pe Ieremia l-a dus în casa olarului să-i vorbească, aşa pe mine m-a pus faţă în faţă cu un teasc, unul special, o presă de măsline. Şi acolo m-a învăţat o lecţie pe care nu o voi uita întreaga viaţă. Vreau să ţi-o împărtăşesc.

În fiecare toamnă, odată cu strângerea roadelor, măslinele erau şi ele culese şi duse în coşuri la presa/teascul de măsline. Acolo, după ce erau încălzite, erau trecute prin trei procedee importante.

1. Zdrobirea. Pe o platformă rotundă de piatră, aproximativ de mărimea unei mese destul de largi, măslinele erau golite din coşuri. Acolo, cu grija erau adunate să intre în scobitura sau canalul în canalul scobit în piatră, de jur împrejurul marginii interioare ale acelei platforme. Peste măslinele din canalul scobit în piatră urma să treacă o piatră mare de moară, cu un diametru de cel putin 1 metru, care cântarea peste 100 de kg. Piatra era conectată la un ax central şi se rotea cu ajutorul unor mânere lungi împinse de mai multe persoane, sau de animale. Piatra aceea trecea de zeci de ori peste măsline, trebuind să le strivească, să le zdrobească în întregime.

2. Stoarcerea. Măslinele zdrobite erau culese şi puse în coşuri de nuiele cu capac, toate de aceeaşi mărime. Coşurile erau adunate şi puse unul peste altul într-o altă presă, diferită de prima. Săpat în stâncă, pe verticală era un canal cât să intre coş peste coş. Deasupra acelui canal trecea o bârnă groasă de lemn, de care erau atârnate pietre mari de cel peste 250 kg fiecare, care erau ridicate şi coborâte cu ajutorul unor scripeţi (vezi imaginea alăturată). Bârna aceea strivea coşurile de nuiele sub greutatea pietrelor, şi astfel storcea tot uleiul din măslinele zdrobite. Stoarcerea se făcea de câteva ori, punându-se tot mai multă presiune pe bârnă, până ce nu mai rămânea ulei de stors.

3. Strângerea. Sub acel canal vertical săpat în stâncă unde erau aşezare coşurile cu măslinele zdrobite, era o gaură special pregătită pentru a încăpea un vas. În astfel de vase se strângea uleiul produs prin zdrobirea şi apoi stoarcerea măslinelor. Uleiul obţinut după prima stoarcere era cel mai important, de cea mai bună calitate – uleiul de măsline „virgin” folosit de preoţi în Templu pentru a aprinde Manora (Sfeşnicul cu 7 braţe). Acelaşi ulei este folosit în medicină pentru a vindeca răni, în cosmetică pentru menţinerea tenului, în reţetele culinare pentru cele mai deosebite mâncăruri evreieşti, şi chiar în ritualurile spirituale pentru sfinţire sau ungere.

Procesul producerii uleiului de măsline dura 24 de ore şi avea şi conotaţii spirituale puternice, de aceea rabinii cereau un ritual de purificare a persoanelor implicate în procesul de producţie. Descoperirile arheologice au adus la suprafaţă încăperi ataşate de locul presei de măsline, folosite pentru îmbăierile ritualice cerute în credinţa iudaică. De aceea, până în ziua de azi evreii ortodocşi, indiferent unde s-ar afla în lume, nu folosesc ulei de măsline, decât cel produs în Israel – ulei „curat,” „sfinţit,” „neîntinat.”

Astăzi Dumnezeu mi-a vorbit prin imaginea aceasta, a teascului, a presei de măsline. Dar înainte de a-ţi spune cum, te rog fii atent la un detaliu foarte important. Cuvântul în ebraică care descrie presa de măsline este gaţ-shanim, un cuvânt compus format din GAT = presa, si SHMANIM = ulei. Transliteraţia lui în Biblia în limba română este cuvântul Gheţimani. Îţi spune ceva acest cuvânt? Numele Grădinii GHEŢIMANI provine de aici, nu este doar o grădină de măslini, ci o grădină a „presei/teascului de măsline.”

Atunci când Dumnezeu vrea să-ţi vorbească, El te duce exact acolo unde ştie că-l vei înţelege cel mai bine. Oare din coincidenta, azi când ştia că voi vizita presa de măsline, Dumnezeu m-a dus să văd grădina Gheţimani? Ieri şi azi – două lucruri care se leagă extraordinar! Ieri am văzut, azi am înţeles. Nu doar terminologia, ci şi semnificaţia, ceva ce m-a atins profund în suflet, şi în frământarea mea… Stând în faţa gheţimanului, a presei de măsline, parcă năframa mi-a căzut de pe ochi, mi s-au înmuiat picioarele, inima a început să-mi palpite fiindcă am realizat ceva, am auzit ceva: Dumnezeu a început să-mi vorbească. O voce îmi şoptea în timp ce priveam roata zdrobirii: „Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa, care ne dă pacea, a căzut peste El şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi.”

A trebuit să fie zdrobit, stors prin apăsare, strivit fără milă, ca mai apoi din rodul suferinţelor lui să vină vindecarea! Atât a fost de apăsat de povara păcatelor noastre încât, la un moment dat, sudoarea i s-a prefăcut în sânge. Rodul zdrobirii, uleiul virgin vindecător, cel mai de preţ lucru, singurul care vindecă păcatele, alină rănile, şterge fărădelegea! Şi nu doar atât, ci ascultând explicaţiile ghidului, neuronii mei începeau să facă conexiuni – El, cel mai curat om, nepătat de păcat, sfinţit de Dumnezeu, El, care nu avea nevoie de nici un ritual, a fost pus în presa pedepsei divine. Şi totul într-o perioadă de timp de aproximativ 24 de ore, de joi seara până vineri seara, exact timpul necesar strivirii, stoarcerii şi mai apoi strângerii rodului zdrobirii măslinelor. De la Gheţimani la Golgota – iată experienţa zdrobirii, stoarcerii, strângerii rodului vindecător, a sângelui iertător, a sângelui răscumpărător, singurul care poate curăţa păcatele.

A trebuit să ies din locul acela şi să mă aşez. Dumnezeu mi-a vorbit! Să fi fost doar o coincidenţă toate acestea, o născocire a minţii mele? Eu nu cred. Fiindcă Dumnezeu nu s-a oprit doar la atât. Deşi departe de casă, deşi desprins de gândurile legate de grupul meu mic, totuşi, aici şi acum Dumnezeu mi-a readus aminte de frământările şi întrebările mele. Aici în faţa presei de măsline, în Gheţimani … şi mi-a dat cel puţin 3 răspunsuri clare.

De ce laşi ca îndoiala să-ţi cuprindă inima Cristi, de ce te frămânţi cum să-i poţi ajuta pe aceşti oameni în problemele lor? Puterea, ajutorul nu stă-n tine. Puterea, ajutorul tău şi al lor, trebuie să fie în Hristos, în Cel care prin moartea Lui, prin zdrobirea Lui, a distrus puterea celui rău (Evrei 2:14). Nu stă în puterile tale, stă în puterile Lui! Tu poţi totul „în Hristos care te întăreşte.” El e singurul care te va ajuta şi singurul care-i va ajuta. Puterea e numai în El!

De ce ai gânduri de teamă, de ce te frămânţi cum să le porţi poverile? Tu nu vei putea, dar Hristos care trăieşte în tine şi în ei le va purta. „El suferinţele noastre le-a purtat şi durerile noastre le-a luat asupra Lui” de aceea El vă cheamă „Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi…” Ai uitat aceste vorbe? Sunt ale lui Isus! Dă-i Lui poverile, grijile tale şi ale lor. El le-a purtat şi le va purta.

De ce ai gânduri legate de un posibil eşec? Într-adevăr sunt între ei oameni care au păcătuit mult, au fost răniţi adânc de păcat, unii înlănţuiţi pur si simplu de trecutul lor şi vor eliberare. Tu crezi ca TU îi vei putea elibera? Ai dreptate: tu niciodată nu vei reuşi, dar El, Isus, va putea. Fiindcă „El a fost luat prin apăsare şi judecată (…) şters de pe pământul celor vii şi lovit de moarte pentru păcatele poporului. (…) Pe El, “Domnul a găsit cu cale să-L zdrobească prin suferinţă,” fiindcă „şi-a dat viaţa ca jertfă pentru păcat.” Adu-ţi aminte că numai „în El avem răscumpărarea, prin sângele Lui, iertarea păcatelor.” El îi va putea ierta, schimba, elibera – NUMAI EL – şi îi poate pune într-o stare după Voia lui Dumnezeu, aşa cum îşi doresc şi ei şi îţi doreşti şi tu. „Robul Meu cel neprihănit va pune pe mulţi oameni într-o stare după voia lui Dumnezeu şi va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor.” Cristi, ai uitat Isaia 53? Reciteşte-l încă o dată, chiar aici în Gheţimani, aici unde simţi şi vezi zdrobirea, stoarcerea şi rodul! Isus a trecut pe aici tocmai pentru ca prin rodul suferinţelor Lui tu şi cei din grupul tău să aveţi nădejde. Crede şi vei vedea!

Întâlnirea mea cu Dumnezeu în tescul de măsline m-a readus la realitate. M-a făcut să văd Gheţimaniul altfel. M-a făcut să-mi văd lucrarea altfel. M-a făcut să înţeleg chinul şi rodul suferinţelor Lui altfel. Şi să am speranţă. Şi credinţă. O lecţie pe care niciodată nu o voi uita!

Cristian Barbosu

Ierusalim, Israel

 

20 comentarii (+add yours?)

  1. Trackback: Mesaj Cristian Barbosu Bis. Penticostala Betel-Nevoie de Apologetica « agnus dei – english + romanian blog
  2. Trackback: Mesaj prof.dr.Darrell Bock (Dallas USA) cu Cristian Barbosu despre cele 36 de evanghelii ‘pierdute’ la Bis. Penticostala Betel Crangasi « agnus dei – english + romanian blog
  3. Trackback: Biserica Filadelfia, Chisinau, Moldova-Cristian Barbosu, Catalin si Ramona Lup Part 1 « agnus dei – english + romanian blog
  4. Trackback: Biserica Filadelfia, Chisinau, Moldova-Cristian Barbosu, Catalin si Ramona Lup Part 2 « agnus dei – english + romanian blog
  5. Trackback: Sarbatoarea Invierii la Biserica Metanoia Arad – Predica Pastorul Cristian Barbosu « agnus dei – english + romanian blog
  6. shagster
    iun. 30, 2012 @ 18:54:41

    Daca tot a fost de Craciun de ce ati cantat muzica RELIGIOASA???Puteati sa cantati si voi niste colinde nu muzica „crestina” cu caracter rock-pop.

    • rodi
      iun. 30, 2012 @ 22:56:36

      ma gandesc ca daca acestia au fost reprezentanti ai unei biserici e si normal ca ei au cantat muzica crestina, ceea ce tu etichetezi ca fiind muzica „religioasa”. Ce e de fapt Craciunul? Atunci sarbatorim Nasterea Mantuitorului nostru Isus Hristos cu cantari … religioase.

  7. shagster
    iul. 26, 2012 @ 17:58:01

    Asa e…imi pare rau…m-am exprimat gresit.Ideea era ca dc sa cantam muzica „pocaiasca” in loc de colinde clasice.
    Si app…nu vreau sa fiu rau,dar Iisus se scrie cu 2 i

    • rodi
      iul. 26, 2012 @ 18:46:01

      Poate ca ai dreptate, dar ne-am obisnuit a scrie cu un i, dupa cum am citit in Biblie toata viata. Si multi dintre noi care traim in afara Romaniei nu suntem la curent cu schimbarile de acolo. Credem ca Dumnezeu vede si ne cunoaste sinceritatea de a-I sluji si de a-L face cunoscut oamenilor care nu au auzit despre El si lucram sa ii dam cinstea toata numai Lui. Sper ca nu deranjeaza prea mult.

      • shagster
        iul. 27, 2012 @ 06:19:22

        Si app…sunt la facultatea de muzica…daca vrei sa stii cred ca am fost de mai multe ori la colindat decat tine si am cantat toata ziua si nu am falsat niciodata si am cantat intotdeauna doar vocal(in stil coral-bizantin) si instrumental.Si daca esti un instrumentist bun stii ca din cand in cand trebuie sa-ti acordezi instrumentul…chiar si intr-un concert

        • rodi
          iul. 27, 2012 @ 09:43:59

          In inchinare, Dumnezeu se uita nu la talentul omului (cum o facem noi oamenii) ci la inima omului si dragostea din care izvoraste cantarea. Sunt sigura ca Dumnezeu este foarte obisnuit cu diferitele stiluri dupa intreg globul pamantesc. Cum scrie in Biblie ca „Tot ce are suflare sa laude pe Domnul” dar nu ne pune restrictii sau nu ne spune ‘punct cu punct’ exact cum sa o facem pentru ca atunci nu ar mai fi lauda personala are fi impusa si fortata. Deci nu cred ca e bine sa cerem oamenilor sa laude pe Domnul dupa parerile noastre personale ci doar dupa cum Dumnezeu ne-a cerut sa o facem in Biblie. Ex. Psalmii 150
          150 Lăudaţi pe Domnul! Lăudaţi pe Dumnezeu în Locaşul Lui cel sfînt, lăudaţi -L în întinderea cerului, unde se arată puterea Lui!
          2 Lăudaţi -L pentru isprăvile Lui cele mari, lăudaţi -L, după mărimea Lui nemărginită!
          3 Lăudaţi -L cu sunet de trîmbiţă, lăudaţi -L cu alăuta şi arfa!
          4 Lăudaţi -L cu timpane şi cu jocuri, lăudaţi -L, cîntînd cu instrumente cu coarde şi cu cavalul.
          5 Lăudaţi -L cu chimvale sunătoare, lăudaţi -L cu chimvale zîngănitoare!
          6 Tot ce are suflare, să laude pe Domnul! Lăudaţi pe Domnul

          Sunt o gramada de instrumente galagioase in aceasta lista 🙂
          Si apropo, chiar daca nu imi place modul sau stilul, sau instrumentul cu care altii il lauda pe Dumnezeu, consider ca nu e locul meu sa ii trag la raspundere. Dumnezeu va primi cantarea sau nu o va primi dupa criteria Lui si dupa cunostinta Lui a inimii omului care ii aduce lauda.

          Aici va fi intotdeauna neintelegere (din pacate) intre cei ce vor sa auda doar muzica ‘sacra’ si imnuri vechi si cei care vor sa cante cantari contemporane. Si cand zic imnuri vechi. Cat de vechi sa fie imnurile si din care regiune?

          Te rog citeste ce scrie in Psalm 96
          1 Cîntaţi Domnului o cîntare nouă! Cîntaţi Domnului, toţi locuitorii pămîntului!
          2 Cîntaţi Domnului, binecuvîntaţi Numele Lui, vestiţi din zi în zi mîntuirea Lui!
          11 Să se bucure cerurile, şi să se veselească pămîntul; să mugească marea cu tot ce cuprinde ea!
          12 Să tresalte cîmpia, cu tot ce e pe ea, toţi copacii pădurii să strige de bucurie
          13 înaintea Domnului!

          Asta nu suna a muzica ‘sacra’ sau a imnurilor vechi. (Si nu zic ca muzica rock sau manelele ce se canta la voi in Romania sunt ok, nu mi le place nici mie deloc). In schimb imi plac si mie cantecele bizantine, cantecele pr. Marian Marcus dar imi plac si cantecele cu care am crescut in biserica si prin care am venit la credinta in Dumnezeu. Diferente vor fi intre noi intotdeauna. Apreciez opinia ta si pentru ca slujim aceluiasi Dumnezeu doresc ca sa traim in pace in diferentele noastre.

          • shagster
            iul. 27, 2012 @ 10:52:32

            Vezi…voi spuneti ca Biblia e aceeasi…dar voi ati tradus-o cum ati vrut voi…dupa intelesul care l-ati vrut…pasajele sunt complet diferite in intelesuri.
            Vreau sa nu ma intelegi gresit…sincer din toate discutiile pe care le-am avut pana acuma cu tine imi place cel mai mult sa discut…si sa nu-mi iei in nume de rau ce spun pls pentru ca nici eu nu voi lua ce spui…doar ca-mi sustin parerea si doresc sa vorbim ca 2 oameni civilizati.

            Deci,

            Cum ai scris mai sus…Psalmul 150 este asa :

            1. Lăudaţi pe Domnul întru sfinţii Lui; lăudaţi-L pe El întru tăria puterii Lui.
            2. Lăudaţi-L pe El întru puterile Lui; lăudaţi-L pe El după mulţimea slavei Lui.
            3. Lăudaţi-L pe El în glas de trâmbiţă; lăudaţi-L pe El în psaltire şi în alăută.
            4. Lăudaţi-L pe El în timpane şi în horă; lăudaţi-L pe El în strune şi organe.
            5. Lăudaţi-L pe El în chimvale bine răsunătoare; lăudaţi-L pe El în chimvale de strigare.
            6. Toată suflarea să laude pe Domnul!

            Iar Psalmul care tu l-ai scris ca fiind 96 este de fapt 95 si este asa :

            1. Cântaţi Domnului cântare nouă, cântaţi Domnului tot pământul.
            2. Cântaţi Domnului, binecuvântaţi numele Lui, binevestiţi din zi în zi mântuirea Lui.
            11. Să se veselească cerurile şi să se bucure pământul, să se zguduie marea şi toate cele ce sunt întru ea; să se bucure câmpiile şi toate cele ce sunt pe ele.
            12. Atunci se vor bucura toţi copacii pădurii, de faţa Domnului, că vine, vine să judece pământul.
            13. Judeca-va lumea întru dreptate şi popoarele întru adevărul Său.

            CONCLUZIE – sunt intelesuri aproape 100% diferite intre ce am scris eu si ce ai scris tu.

            • rodi
              iul. 27, 2012 @ 13:05:54

              Biblia care o citesc a fost tradusa de Dumitru Cornilescu. Voi nu cititi aceeasi traducere? (Scuza-ma ca te intreb, dar eu am emigrat cu parintii din Romania in copilarie si sincer nu stiu istoria religiei de acolo, decat a evanghelicilor unde am facut parte).

              Psalmul 150 chiar dupa traducerea ta are acelasi sens pentru mine. Dumnezeu ne indeamna ca sa ii cantam cu diferite instrumente, psalmistul scriind poetic: pana acolo ca sa se ‘zguduie marea”. Cum am mai zis, aceste diferente vor exista pana se va sfarsi lumea si va fi mai mult bazate pe traditiile noastre si gusturile personale care cu greu le lasam si cand ne dam seama ca s-ar putea sa fie gresite.

              Dar, avem toata intentia sa traim in pace si chiar ‘dragoste’ si cu cei care cred diferit de noi. Opiniile au o valoare si ne da de gandit chiar daca nu suntem de acord unii cu altii. Si iti multumesc si eu pentru tonul tau respectuos in comentarii; trebuie sa ne invatam si apoi sa lasam pe Dumnezeu sa lumineze.

  8. shagster
    iul. 26, 2012 @ 18:00:22

    iar Nasterea Lui nu ar trebui sarbatorita printr-un cincert pop-rock,asa-i?

    • rodi
      iul. 26, 2012 @ 18:42:38

      draga shagster, colindele care le-au cantat sunt cele cu care am crescut noi, cei din Ardeal. Erau cantate de toata lumea.
      Unele (cum e #3) sunt clasice si se canta pe intreg pamantul. Altele sunt traduse si aduse din alte tari.
      Sarbatoarea Domnului este un mare prilej de bucurie care poate sa ne uneasca laolalta asa ca nu vad nimic rau in instrumentele cu care au acompaniat colindele. Daca ai fi colindat vreodata si tu ai stii ca frigul te face sa falsezi la un moment dat si sa uiti sa tii ritmul cantecului. Deci instrumentele te ajuta sa mentii melodia si ritmul. Si cu cat iti este mai frig, cu atat incerci sa canti mai repede. Daca tot nu iti place stilul, totusi nu te poti bucura impreuna cu ei sarbatorind nasterea Domnului?

  9. shagster
    iul. 27, 2012 @ 13:45:02

    Bine…ideea e ca eu sunt asa upset pe pocaiti si stiu ca gresesc si ii cam bag pe toti intr-o oala,dar eu sunt ortodox si iubita mea e baptista,iar de cand suntem impreuna nu mi-am auzit din partea anturajului ei decat vorbe nasoale.Le-am ignorat pentru ca dragostea trece peste toate,dar cand au Inceput sa se ia de familia mea necunoscandu-i m-am suparat foarte tare pe „parintii” ei(am pus in ghilimele pentru ca fata e adoptata).Oricum…mi-am auzit tot felul de vorbe precum ca eu o dau jos pe ea de pe masa,ca o indepartez de Dumnezeu pentru ca nu sunt baptist si chestii din astea.Si ce ma supara si mai tare este ca acesti oameni care ii sunt „frati” si „familie”,cand suntem in fata se poarta ca si cum totul ar fi foarte OK,dar cand plec incep barfele pe la spate.Si cica biserica lor merge dupa nu stiu ce program american si trebuie sa mearga la un asa-zis grup mic impreuna cu alte fete din biserica ei,iar lidera grupului o streseaza foarte tare..cand vine de la grupul ala ma ignora aproape complet si se poarta parca nu mai e ea.Dupa aceea isi revine,dar pentru ziua respectiva e foarte respingatoare.Oricum,noi ducem o viata crestina ok..adica citim din biblie impreuna,mergem la biserica impreuna.Am mai vorbit cu ea si alte chestii,in caz ca relatia noastra ajunge mai departe si mi-a zis ca daca ne vom casatori vreodata ea va trece inapoi la ortodoxi pentru ca ea a fost ortodoxa,dar eu nu am fost baptist.
    Da na…pentru noi nu e importanta religia ci credinta…ideea e ca pentru ai ei si pentru cei din anturajul ei conteaza foarte mult religia.
    Oricum…sper din toata inima sa ne mearga bine si sa reusim in viata,iar daca ne vom iubi si ne vom respecta nu vad ce piedici am avea.

    • rodi
      iul. 27, 2012 @ 14:39:10

      Te inteleg putin mai bine dupa cele ce ai scris in ultimul comentariu. Situatia voastra este foarte delicata pentru ca va trebui ca unul dintre voi sa cedeze la un aspect important si personal ca sa puteti sa va casatoriti.

      Majoritatea parintilor ar/am fi impotriva la asa o casatorie pentru ca stiu ce viata stresata va cauza. Am cunoscut fete care au facut acelasi pas pe care spui ca il va face iubita ta si din nefericire cand nu a fost intelegere in familie au aparut si mari reprosari. Am mai cunoscut persoane care s-au schimbat la alta credinta si apoi au revenit pentru ca constiinta nu i-a lasat in pace si ‘fericire’ nu a fost in acea casa. Dar mai stiu si un lucru neoficial- majoritatea cuplurilor, cand isi pun in gand sa se casatoreasca, nimic nu-i mai opreste. Stiind probabilitatea aceasta iti scriu urmatoarele randuri si sper ca nu te superi ca le scriu pentru ca normal e ca nu cunosc situatia voastra (sau parintii ei sau biserica), dar totusi as dori sa va impartasesc niste opinii.

      Sunt sigura ca tu stii mai bine decat mine tensiunile dintre ortodoxi si baptisti in Romania si de multe ori se generalizeaza din ambele parti si omeneste vorbind ne cam judecam unii pe altii dupa ele. As avea o sugestie, daca e posibil sa cereti sa vorbiti cu un pastor baptist (chiar si de la alta biserica) care sa va explice diferentele si sa cunoasteti cu adevarat diferentele intre ce credeti acum, inainte de a face pasul casatoriei. Sunt sigura ca tu le sti si sti de ce nu le accepti pe-ale baptistilor, dar da-i si ei oportunitatea sa le cunoasca si sa faca o decizie informata (daca se va ajunge acolo). Scriu toate aceste lucruri stiind cum e gandirea tinerilor despre casatorie, crezand ca dragostea va invinge totul sau ca partenerul se va schimba, dar poti sa faci o decizie in graba care sa o regreti (ori tu, ori ea). Si adu-ti aminte ca ceea ce indragesti si iubesti in aceasta fata este intocmai rezultatul religiei ei. Stiind ca oamenii se fac mai buni cand urmeaza pe Christos, modul in care ea a invatat si ceea ce a invatat in biserica Baptista a produs in ea aceste calitati care tu le indragesti.

      Si inca un lucru care nu vreau sa uit, sa sti ca noi ca si copii intotdeauna ne judecam parintii. Eu am avut un tata extraordinar (o spun sute de oameni mici si mari din toate confesiunile, care l-au cunoscut intim) si totusi imi este rusine sa ma gandesc ca uneori am judecat intentii ale tatalui meu, ca mult mai tarziu sa imi dau seama ca nu i-am cunoscut inima, dar astazi inteleg intentia si dreptatea lui. La fel parintii fetei trebuie sa fie niste oameni extraordinari pentru ca au adoptat-o si au crescut-o si desi nu trebuie sa ii cunosti ca sa iti dai seama ca o fata asa de extraordinara cum o descrii tu a trebuit sa aibe parinti extraordinari care au contribuit la caracterul ei prin felul in care au crescut-o. Indiferent ce va aduce ziua de maine pentru voi ma rog la Dumnezeu sa puteti sa aveti o viata fericita cu El si sa fiti pe pace si cu parintii.

      Scuza-ma pentru comentariul lung, crede-ma ca va doresc numai bine si stiu ca intr-o zi vom vedea toti la fel si vom crede la fel (in cer) dar pana atunci sa ne ajutam unii pe altii si sa traim in pace ca lumea sa stie ca suntem ai Lui. Va doresc o viata traita langa Dumnezeu, pentru ca aceia va fi fericita indiferent de situatiile prin care trecem!

  10. shagster
    aug. 20, 2012 @ 17:47:07

    Multumesc din suflet lui Cristian Barbosu si celor de la biserica calvinista baptista pentru ca ati reusit sa-mi distrugeti viata si sa imi luati de langa mine fata pe care o iubeam si la care tineam mai mult decat orice…
    MI-a zis ca daca vreau sa continuam relatia trebuie sa ma botez,altfel ramanem doar prieteni…
    Multumesc inca odata celor care au contribuit la aceasta fapta si va doresc „tot binele din lume”

    • rodi
      aug. 21, 2012 @ 10:32:11

      imi pare rau de situatia ta, imi dau seama ce greu e pentru tine. Dumnezeu sa te mangaie si staruie mai departe in Cuvantul Lui cum ti-ai facut acest bun obicei si El va avea grija de tine.

  11. Trackback: VIDEO: Cristian Barbosu cu Nicu Wagner si Fratii din Toflea – Evanghelizare Biserica Betleem Beclean 14 Februarie 2014 | agnus dei - english + romanian blog
Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari