Poezie – Tacere – de Florin Ianovici

Ridicarea crucii – Tissot
Privesc spre cruce, privesc spre lume
Si vad in suflet o genune,
Un gol pustiu, imens adanc
Si nu am lacrimi ca sa plang.

O lume ce viclean ti-e glasul
Spre moarte tu ne indrepti pasul.
O Cruce ! Sfanta si curata.
Opreste ceasul sa mai bata.

Caci fuge timpul de sub noi
Tic-tacul sau ne lasa goi…
Ne-am inrobit cu-a noastra vrere
Si iata viata cum ne piere.

Mi-e ruga catre tine Cruce
Doar raza ta poate sa alunge
Umbrele ceasului ce bate
Si ne-a purtat asa departe…

Vladimir Pustan – La zaruri linga crucea lui Isus


  1. Predica Vladimir Pustan – De ce a intrat Isus in Ierusalim?
  2. Predica Vladimir Pustan – Intrarea lui Isus in Ierusalim
  3. Pagina de predici – Vladimir Pustan
  • Frumusetea lui Isus Hristos la nastere a fost frumusetea unui copil nascut. Oriciti copii ai avea atunci cind se nasc e o mare bucurie si ei copii sunt cele mai frumoase fiinte de pe fata pamintului. A dat Dumnezeu ce a avut mai frumos si mai scump in Imparatia Lui. L-a trimis cu un plan stabilit. A venit sa moara si sa ne mintuiasca.
  • Si noi dupa 33 1/2 ani l-am trimis inapoi la Dumnezeu si stiti cum. Batut, lovit,scuipat, cu barba smulsa, cu miinile batute-n cuie, cu picioarele batute-n cuie, cu coasta lovita, jignit, batjocorit pentru ca ma credeti sau nu- pe tot ce pune mina omul se perverteste. Acesta a fost raspunsul omului pentru Dumnezeu. Asa ni L-ai dat, frumos in ieslea Betleemului si noi ti-l trimitem inapoi de pe crucea Golgotei. A trebuit mii de ani sa faca Dumnezeu un plan si noua ne-a trebuit 5 ore sa distrugem noi planul acesta a lui Dumnezeu si sa-L trimitem pe Isus Hristos acolo unde ii era locul… sa plece din lumea noastra.
  • Oaia si porcul – Amindoua aceste categorii pot ajunge accidental in noroi. Dar, daca ajung accidental in noroi la oaie nu-i place sa stea acolo si  iese afara. La porc ii place. S-ar putea sa ajungem accidental (in pacat) si sa ne doara sufletul si sa ne rugam la Isus Hristos o seara intreaga si sa ne simtim ca ne dor si genunchii si ne doare sufletul de ce am facut si sa venim cu cainta la Domnul nostru si El sa ne asculte si sa ne ierte. Asta-i viata de crestin, sa lupte, sa nu se lase. Dar s-ar putea sa-ti convina si raul sa fie dulce in gura ta si s-ar putea sa traiesti si sa nu tepoti lasa de anumite vicii pe care le ai in viata. Te-ai obisnuit cu ele si te-au robit. La inceput a fost ceva trecator, pasager si dupa aceia lucrurile s-au schimbat. Da-mi voie sa-ti spun cu toata dragostea ce ti-o port: Cind nu te mai poti lasa de minciuna, cind nu te mai poti lasa de lacomie, cind nu te mai poti lasa de furt, de privire murdara, de privire aruncata in alta parte. Cind nu te mai poti lasa de gindirea cea stricata in domeniul sexual, cind nu te mai poti lasa de tigara, de birfa sau clevetire, de alcool, de tutun, de hotie. Cind ai incercat sa faci ceva si totusi parca frica de politie a fost mai mare decit aceasta de Dumnezeu… Da-mi voie sa-ti spun, cu toata dragostea ce ti-o port, indiferent cine ai fi: Esti rob al pacatului si n-am spus-o eu ci sfinta scriptura si gura binecuvintata a Mintuitorului nostru Isus Hristos.

Poezie de Mihail Codreanu:

Isus veni si-n casa mea-ntro seara,
Era un tainic si suav apus
Si-am stat in casa singur cu Isus
si-afara era blinda primavara.

Si El ne-a spus cu vocea Lui cea clara
Ca oamenii sunt buni, desi L-au dus
Sa-L prinda-n cuie pe Golgota sus
Fiindca i-a iubit din cale-afara.

Si mi-a mai spus ca poate fi iertat
Chiar Iuda ce-L vindu cu-n sarutat
Si-apoi plecind din prag mi-a spus asa:
Comoara sufletului ca si a mintii e sa iubesti cind o putea ierta.

Domnul sa ne dea iubire si atunci vom putea ierta toate, si atunci vom putea trece peste toate cu zimbetul pe fata si cu inima deschisa spre Dumnezeu.

Atunci cind am pacatuit in gradina Edenului Dumnezeu a facut un plan. Dumnezeu a facut planul de mii de ani pentru a putea noi fi salvati. Planul acesta a purtat in nume si planul s-a numit Isus.

Frumusetea lui Isus Hristos la nastere a fost frumusetea unui copil nascut. Oriciti copii ai avea atunci cind se nasc e o mare bucurie si ei copii sunt cele mai frumoase fiinte de pe fata pamintului. A dat Dumnezeu ce a avut mai frumos si mai scump in Imparatia Lui. L-a trimis cu un plan stabilit. A venit sa moara si sa ne mintuiasca.

Si noi dupa 33 1/2 ani l-am trimis inapoi la Dumnezeu si stiti cum. Batut, lovit,scuipat, cu barba smulsa, cu miinile batute-n cuie, cu picioarele batute-n cuie, cu coasta lovita, jignit, batjocorit pentru ca ma credeti sau nu- pe tot ce pune mina omul se perverteste. Acesta a fost raspunsul omului pentru Dumnezeu. Asa ni L-ai dat, frumos in ieslea Betleemului si noi ti-l trimitem inapoi de pe crucea Golgotei.

A trebuit mii de ani sa faca Dumnezeu un plan si noua ne-a trebuit 5 ore sa distrugem noi planul acesta a lui Dumnezeu si sa-L trimitem pe Isus Hristos acolo unde ii era locul… sa plece din lumea noastra. Dar Domnul s-a incapatinat sa vina in lumea noastra, sa conduca lumea noastra, sa se lupte pentru lumea noastra ca intro zi sa putem fi si noi in lumea Lui, in cer.

Cunoasteti cu toti istoria crucificarii, rapid a fost. La ora 4 a trebuit sa fie un Sanhedrin sculat si ma gindesc cum s-a putut aduna Soborul la 4 dimineata. La ora 4 toti mai marii ai lui Israel au fost in picioare si sa stiti ca intotdeauna cind e vorba de rau lumea nu are somn. Sinedriul a fost ridicat in picioare, l-am condamnat, Iuda a venit, L-am sarutat, cu o sarutare L-am vindut. L-am purtat de la Pilat la Irod, apoi de la Ana la Caiafa si tot asa L-am purtat din loc in loc si L-am batut de fiecare data trimitindu-L dincolo. Spune Biblia ca era ora 9 dimineata cind au ajuns cu El acolo sus, pe dealul Golgotei.

Cei ce au hotarat sa fie rastignit s-au tras deoparte. Ucenicii erau fugiti, mai ramasese Ioan, Maria si citeva femei acolo care plingeau. Ostasii Romani despre care vorbeste Josephus Flavius din antichitati iudaice si-au facut treaba, adica, L-au rastignit asa cum au rastignit sute de oameni in Israel. Pentru ei era nimic neobisnuit.

Dupa ce L-au atirnat pe lemn, spune cuvintul Domnului ca ei au facut ceva ce noi nu putem sa intelegem. La un metru de picioarele Lui s-au asezat jos, au luat haina, camasa Domnului Isus Hristos. Bause vreo doi litrii de vin, asa spune Josephus Flavius ca le dadea cam doi litrii de vin pe cap de militar dupa ce facea o crucificare din aceasta. Ei faceau acest lucru obisnuit, spunea el (Josephus). Jucau zaruri la crucea lui Isus pentru camasa sa vada cine poate sa ia camasa. Cine poate sa aiba noroc in ziua aceia la jumatate de metru sau un metru de crucea lui Isus Hristos.

Am citit astazi ca 90% din Romani s-au declarat crestini, ca seamana cu Isus, oameni care cred ca exista Dumnezeu  si cred ca exista judecata. Din acei 90% doar 25%, aproximativ merg la biserica in fiecare Duminica. Inca 20% se duc la sarbatori deosebite. Dar crucea lui Isus Hristos este mereu linga noi. Daca te duci si vezi o biserica, vezi crucea pe ea. La fel pe o Biblie parca vezi o cruce pe evanghelie. Tot timpul esti asaltat de o muzica care poate sa insemne ceva, de un om pe care il vezi ca se roaga, pe cineva pe care il vezi ca se apropie de Dumnezeu si zi de zi suntem in umbra crucii lui Isus Hristos. Pozitiile noastre pot sa fie multe.

La zaruri linga crucea lui Isus

Linga crucea lui Isus Hristos, cu bunici intorsi la Dumnezeu, cu mama credincioasa, cu oameni linga mine care m-au purtat pe bratele lor si m-au invatat ce trebuie sa fac, am stat nepasator fata de crucea lui Hristos ani de zile. Mi-am permis sa fiu nepasator ca acesti soldati Romani. Stind acolo, linga crucea lui Isus Hristos oamenii acestia incercau sa joace cu zarurile acelea un zar mai mare, sa creada ca au noroc. Ce am putea juca noi la crucea lui Isus Hristos in aceasta seara? Nu camasa Lui. Nu mai stim ce s-a facut cu ea.

In aceasta seara primul lucru pe care putem sa-l jucam la crucea lui Isus Hristos este:

(1) Libertatea noastra

Prin anul 1500, invincibila armada, Spaniolii aveau nevoie de oameni care sa traga la galere. Nici macar robi nu mai aveau sa-i prinda in la lanturi de la bataliile date, pe care sa-i lege in butuci si sa traga la sunetul tobei la galere, adica la acele visle, toata viata lor. Pentru ca nu au mai avut pe cine bate si pentru ca razboiul era o perspectiva foarte inaintata si galerile trebuiau sa circule pe  au hotarit sa se duca prin pietile Spaniei cu o punga de bani in mina si cu doua zaruri in cealalta mina si au zis: Sa vina toti tinerii aici. Voi sunteti cetatenii Imperiului Spaniol, sunteti oameni tineri si oameni liberi. Noi aici avem o punga de galbeni care va asigura o binecuvintata traire a vietii, cum doriti dumneavoastra pentru tot restul vietii daca dati un zar mare. Daca dati un zar mic, toata viata voastra veti fi robi legati in lanturi si sa trageti la visle. O punga de bani aici care putea sa insemne libertate, binecuvintare materiala si tot ce-ti trebuie. Pe cealalta parte o viata de robie, crunta, care putea sa insemne de cele mai multe ori moartea. Dumneavoastra credeti ca au fost putini. Perspectiva pungii pline i-a facut pe tineri sa se buimaceasca si sa zoace zaruri pe tarm. Consemneaza istoria ca zeci si sute de oameni, de tineri s-au pierdut libertatea si au ajuns sa fie robi de buna voie.

Isus, Domnul nostru a avut o discutie cu elita intelectuala si spirituala a lui Israel. Cuvintul ne spune ca Isus a rostit o fraza pe care n-au inteles-o multi. A spus Isus: „O, daca voi a-ti cunoaste adevarul, pe voi acest adevar va va face slobozi,” la care au sarit ca arsi si au zis asa: „Nu Doamne. Nu, noi suntem saminta lui Avram si noi niciodata n-am fost robii nimanui. Traim intr-o tara libera si daca i-ai spune unui om ca este rob nu te-ar crede. Eventual, simte robia ca se scoala dimineata la ora 4  si merge la serviciu si vine dupa o lune cu 3 milioane 800,000  in mina. Probabil are citeodata un sentiment cind vede ca nu ii ajung banii si atunci zice: S-ar putea sa robesc aici dar totusi cuvintul acesta, robule, nu i-ar conveni. Totusi Biblia spune ca din prisma Domnului Isus Hristos, o gramada de oameni sunt robi. Si la crucea Domnului Isus Hristos si-au jucat libertatea. „Nu,” zice Isus, „cine traieste in pacat este rob”. Si asta nu a spus-o cineva care nu stie ce inseamna valoarea vietii in libertate, ci a spus-o unul care stia ca cerul se cistiga de catre oameni liberi si nu incorsetati in pacat.

Ce inseamna a fi rob al pacatului?

Nu stiu de cite ori am mers si am aruncat pachetul de tigari la gunoi si am zis, „Aicea sa stai, eu nu mai pun tigara in gura mea.”  Nu dura doua ore, nu mai gaseam cosul de gunoi in oras in care l-am aruncat. Nu mai imi aduceam aminte. Eram rob. Imi parea rau: Da ce sunt eu? Nu exista pocait in locul acesta crestin, aproape de Domnul, sfint, (care) sa nu greseasca. Nu exista om intre noi sa nu pacatuiasca. Pacatul vine. El este sigur, ca venirea primaverii. La noi acolo la tara, sunt taran. Exista doua categorii de animale pe care le urmaresc mult:

Oaia si porcul

Amindoua aceste categorii pot ajunge accidental in noroi. Dar, daca ajung accidental in noroi la oaie nu-i place sa stea acolo si  iese afara. La porc ii place. S-ar putea sa ajungem accidental (in pacat) si sa ne doara sufletul si sa ne rugam la Isus Hristos o seara intreaga si sa ne simtim ca ne dor si genunchii si ne doare sufletul de ce am facut si sa venim cu cainta la Domnul nostru si El sa ne asculte si sa ne ierte. Asta-i viata de crestin, sa lupte, sa nu se lase. Dar s-ar putea sa-ti convina si raul sa fie dulce in gura ta si s-ar putea sa traiesti si sa nu tepoti lasa de anumite vicii pe care le ai in viata. Te-ai obisnuit cu ele si te-au robit. La inceput a fost ceva trecator, pasager si dupa aceia lucrurile s-au schimbat. Da-mi voie sa-ti spun cu toata dragostea ce ti-o port: Cind nu te mai poti lasa de minciuna, cind nu te mai poti lasa de lacomie, cind nu te mai poti lasa de furt, de privire murdara, de privire aruncata in alta parte. Cind nu te mai poti lasa de gindirea cea stricata in domeniul sexual, cind nu te mai poti lasa de tigara, de birfa sau clevetire, de alcool, de tutun, de hotie. Cind ai incercat sa faci ceva si totusi parca frica de politie a fost mai mare decit aceasta de Dumnezeu… Da-mi voie sa-ti spun, cu toata dragostea ce ti-o port, indiferent cine ai fi: Esti rob al pacatului si n-am spus-o eu ci sfinta scriptura si gura binecuvintata a Mintuitorului nostru Isus Hristos.

Pactaul – Ce-i de facut sa scap?

Thomas Kempis spune: Robeste-ma Tu Doamne ca sa fiu liber cu adevarat. O ce mare vorba e asta. Ce minunata vorba e sa ne robeasca Domnul. Stiti, noi Il numim Domn pe El. Daca noi Il numim Domn pe El, noi automat suntem slugile Lui.

Gindeste-te, care este rostul vietii tale? Cine o conduce? Noi suntem oameni condusi. Ne conduce Dumnezeu prin Isus Hristos, prin Duhul Sfint sau ne conduce diavolul si facem faptele intunericului. Gindim gindurile intunericului, traim viata intunericului. Noi cui dam socoteala de viata aceasta ? Spunem ca suntem oameni liberi. Am cistigat dreptul acesta dupa Revolutie ca sa mergem sa ne urcam pe un cos de gunoi si sa racnim: Nu-mi place guvernul acesta, nu-mi place ce-i in tara aceasta, nu-mi plac legile acestea. Ai dreptul, e cistigat prin constituie si iti da sentimentul ca esti liber. „Nu esti!” zice Isus. Intr-o tara libera, robit de pacat esti rob. Veti cunoaste adevarul si cu „A” mare, si Adevarul va va face slobozi.

Marea noastra bucurie este ca El Hristos si Adevarul sunt una si aceeasi persoana. Daca Il cunoastem pe El si puterea invierii Sale in inimile noastre noi nu mai am fi robi ai pacatului niciodata. Ce sa facem? Am vrea sa fim curatiti instant. Nu se poate. Viata de crestin inseamna lupta. Viata de crestin inseamna renuntare la multe lucruri si dorinta de-a putea fi curatit de Isus Hristos; curatirea de El inseamna lacrima, si post si rugaciune si zdrobirea eului si marturisirea pacatului. Noi avem o parere buna despre noi dar nu conteaza ce parere avem noi, conteaza ce parere are El despre noi.

Am vrea sa scapam de pacat si am vrea sa nu ne doara. Am vea cu o rugaciune de 5 minute dimineata, fuga spre tramvai, spre autobuz sa scapam de necazuri. Am vrea cu cinci minute seara, asa rapid, sa scapam si sa nu ne mai doara nimic. Isus Hristos spune: Nu se poate asta. Veti cunoaste adevarul si adevarul inseamna renuntare si cind DOmnul trebuie sa lucreze ceva cu tine, lasa-te pe mina Lui chiar daca te doare. Mai bine sa pierdem anumite lucruri aici decit sa pierdem cerul.

Isus Hristos ne vrea oameni liberi. Dumnezeu nu are nevoie de oameni care sa stea toata ziua plinsi, amariti si nenorociti. Isus, Domnul nostru vrea sa ne vada liberi. In seara aceasta daca ai o problema nu sta la zaruri la crucea Domnului Isus cu propria ta libertate, nu-ti juca libertatea acolo ci spune Domnului: Vreau sa plec acasa iertat(a), vindecat(a) si eliberat(a).

(2) Al doilea lucru care il putem juca la zaruri la crucea Domnului Isus este viata noastra

Este ceva la fel de important ca si libertatea: Viata noastra. in 1918, dupa Revolutia Bolsevica au fugit multi oameni din Rusia, in special ofiterii armatei Czariste, au fugit cu totii prin Franta si prin alta parte. Si-au dat seama ca nu mai puteau sa cistige inapoistatul dinainte ca sa vina inapoi in Rusia pentru ca ei comunistii s-au gindit ca cel putin pentru 100 de ani au pus mina pe putere. Pierzind tot ce au fost si avut au inceput in crismile din Paris sa bea, sa chefuiasca, sa se sinucida, si in aceste orgii au inventat un joc numit Ruleta Ruseasca, un joc periculos cu propria viata, adica punea un singur cartus si invirtea butoiasul pistolului si punea pistolul la cap si tragea. Daca se nimerea sa fie oprit la butoiasul cu cartusul, murea. Aveau o sansa sa moarta si 5 sa traiasca. Ei se jucau cu propria lor viata si aproape o oemnire intreaga face acelasi lucru.

Viata noastra este scurta si avem una singura. Daca o traiesc rau  sau o traiesc bine, nu  o mai pot repeta. Observati ca avem un singur trup, daca de trupul acesta imi bat joc, nu mai am  altul de rezerva si daca Dumnezeu a facut un trup frumos si sunt o coroana a creatiunii sale, sa-mi bat joc de trupul acesta si sa-L dau diavolului?

De multe ori cind vin de la vreo Evanghelizare si ajung dimineata acasa (dupa 10 ore de venit din Moldova), ii vad venind pe soselile patriei, iesind din restaurante, din cluburile de internet, venind din barurile de noapte, iesind tinerimea Romana. Stiti cum arata un tinar de 20 de ani? Arata ca unul de 45. Stiti de ce? Pentru ca pacatul imbatrineste.

Stiti cum ai putea sa iti pastrezi tineretea cel mai mult timp? Am observat in viata mea ca tineretea este o problema de interior, nu de exterior. Daca sufletul ti-e tinar ramii tinar toata viata. Sa n-ajungi sa mori de batrinete ca acel tinar. Asa a scris: Mort de batrinete la 21 de ani, cu venele injectate de droguri. Slabi si nenorociti, nemaiputindu-se lasa de tutun, 2 sau 3 pachete de tigari pe zi. Dindu-l trupul acesta sexualitatii, distrugindu-si ochii, viata; un singur trup avem, nu ne putem bate joc de el. Doamne ajuta-ne sa nu ne batem joc de el. Nu va jucati la zaruri linga crucea lui Hristos. Imi pare rau de cei 5 ani pe care i-am petrecut in lume. Imi pare rau ca nu m-am pocait mai tinar.

Avem un singur suflet. Avem o comoara pastrata in vase de lut care se numeste suflet. Avem sufletul acesta al nostru pe care ni l-a dat Dumnezeu si suflarea lui Dumnezeu este pusa in noi in fiecare. Pentru sufletul meu se da o batalie grozava. Il vrea si Dumnezeu sufletul si il vrea si Dumnezeu sa il aibe. Noi trebuie sa il dam cuiva. Noi decidem cui sa il dam. Intr0un moment de cumpana in viata lui, David a spus niste lucruri foarte intristate. A zis: Nimeni nu ma mai iubeste, orice scapare este pierduta pentru mine, nimanui nu-i pasa de sufletul meu.

Sa nu crezi asta. El a zis-o la amaraciune. Ii pasa si de sufletul tau lui Dumnezeu, ii pasa si diavolului. Poate anumiti oameni nu sunt interesati de sufletul tau, trec pe linga tine de ani de zile la servici si nu ti-au spus despre Isus Hristos dar vreau sa-ti spun ca Isus Hristos, Domnul nostru este interesat de sufletul tau si Satana este foarte interesat de sufletul tau. Depinde cui il dai. Sufletul are nevoie de Dumnezeu. Nebunul ala, ca nu puteam sa-i spunem altfel pentru ca Dumnezeu i-a spus asa. Nebunul acela care a rodit tarina s-a apucat intr-o seara sa manince bine si zice: Maninca suflete, bea bine si veseleste-te suflete al meu ca ti-ai strins pentru multi ani. Sufletul nu maninca, el are nevoie de Cuvintul lui Dumnezeu, el are nevoie de Evanghelie, de cintare. Facem pentru trup multe, dar pentru suflet ce facem?

Nu dati diavolului sufletul dumneavoastra. Dati-l lui Dumnezeu, El ni l-a facut. Avem o singura viata si o facem praf simplu din nestiinta. N-am stiut. Sau o facem praf din aminare. Sunt multi care spun: Miine. Miine ma voi gindi si la sufletul meu. Acuma e vremea ca sa string, sa fac o casa la copii, sa imi fac un rost in viata, o cariera, o facultate si mai nu stiu ce si sa ma marit bine si sa ma insor asa cum trebuie, sa am o sotie frumoasa ca Ileana Cosinzeana… Dar ce-ai facut cu sufletul? Asta nu se poate, nu poti sa faci un joc din aceasta, ca e viata ta. Arunci zaruri! Ai o singura viata, nu o suta si miine dimineata poti sa fi in coma, la reanimare. Miine dimineata poti sa fi amintiri. Nu este asa? Dar cum am putea spune: Ma voi intoarce la Dumnezeu miine? Nu se poate. Viata aceasta trece si cind nu facem nimic.

Cei din armata Romana cind carau pe Imparatul strigau: Sic transit gloria mundi, adicaAsa trece gloria lumii. Indiferent cit de grozava e viata ta, sa nu uiti ca esti trecator. Si sa auzi Cuvintul lui Dumnezeu: Nebunule chiar in noaptea aceasta ti se cere sufletul. Si bogatiile tale cui vor raminea? Are la cine sa ramina. Important e ce ai facut cu sufletul si viata aceasta.

 La minutul 40 fratele Pustan vorbeste despre plecarea bunicii lui la Domnul.

(3) Al doilea lucru care il putem juca la zaruri la crucea Domnului Isus este Vesnicia

Stii ce usor e sa inveti? Nu-ti trebuie scoala multa. Asa se duc toti, indiferent cit sunt de grozavi. Indiferent cine au crezut ca sunt. Cind te duci a treia zi sa ii duci la groapa, marele X e acolo in casa si familia zice: Domnule Pastor, mai repede, ca miroase greu. Sa fim realisti acum, cu diplomele tale, cu viata ta pe care ai avut-o, cu banii, cu cunostintele, cu prietenii si apoi zice Romanul: Ne-om duce si noi unde se duce toata lumea. Nu, ne ducem acolo unde ne-am rinduit, unde ne-am ales, pentru ce am muncit, pentru ce am rabdat, pentru ce am luptat. Dumnezeu este drept. Nu va numi raul bine niciodata, nici binele rau. Copacul, incare parte pica, intr-aceia ramine, spune Biblia si nu se mai poate face nimic.

Vesnicia? Ce-i vesnicia noastra? Doar doua drumuri, doua cuvinte> Putem auzi cind vom ajunge acolo in fata lui Dumnezeu, sa ni se spuna asa: Vino sluga buna si credincioasa si intra in bucuria stapinului tau sau du-te de la mine blestematule ca nu te-am cunoscut niciodata; du-te-n focul cel vesnic. Cuvintele acestea vor putea fi auzite de catre oameni. Doar doua destinatii. Doua vieti vesnice: Cu Dumnezeu sau fara Dumnezeu, in chin vesnic sau in bucurie vesnica. Dar, alegerea este a noastra.

Iadul este locul fara Dumnezeu si unde nu-i Dumnezeu e o nenorocire. Iadul este acel loc unde stai o vesnicie intreaga stiind ca puteai sa fi ceva si esti nimic. Iadul este locul acela din care vei vedea pe fratii tai ca se bucura si nu poti sa zici nimic si strigatele tale vor fi strigate mute. Iadul este locul chinurilor launtrice, a focului din interior, chinul acela care nu se mai stinge niciodata. Ca putea-i avea totul si n-ai nimic, ca putea-i fi totul si esti nimic, ca putea-i sa asculti si n-ai ascultat, ca iadul ti l-ai pregatit de pe pamint ca de fapt ai incercat ca viata ta sa fie un iad, ca ai venit cu repetitie in casa ta de iad ca nu te-ai inteles cu sotia, cind cuvintele tale, cind atitudinile tale, trairile tale au fost ca din iad, ca iadul ti le-a pregatit de aici pe pamint… Nu o sa fie surpriza, sa stiti! Sa nu cumva sa credeti ca o sa fie o surpriza grozava, nici vorba.

Cind pleci de aici, stii cam cui i-ai slujit in viata. A zis Pavel: Eu stiu in cine m-am increzut. Pentru voi vreau sa mai ramin pe pamintul acesta. Cit despre mine si dorintele mele, as vrea sa fiu intotdeauna cu Domnul. Nu vreau sa va vorbesc despre iad, vreau sa va vorbesc despre ceva mai frumos: despre vesnicia noastra cu Dumnezeu.

Am cost recent in Paris si am vazut masuri de securitate extraordinare la aeropot si m-am intrebat de ce acesti oameni musulmai mor atit de rapid legndu-si dinamita pe corp, si se duc si mor, cind un crestin nu e in stare sa dea la altul un pahar cu apa? De ce ala isi da viata pentru… si citind Koranul de mai multe ori ca sa il pot preda studentilor mi-am dat seama. De ce mor aia? Pentru ca au reusit preotii lor za le zugraveasca cerul lor mai frumos decit au reusit preotii nostri sa ne zugraveasca noua cerul pentru ca astazi atit de mult ne-am confectionat un rai pamintesc, incit orice predica cu raiul ceresc ne lasa reci. Asa este? Cind ti-ai pregatit tot ce-ti trebuie aici si ai si jacuzzi si nu stiu ce mai ai, si masina si parca nici nu mai vrei sa te mai duci; totu-i aici. Dar, tot vei lasa aici pentru ca nimic nu duce nimeni cu ei in groapa.

Primul cer, zice Biblia, este cel pe care il vedem aici. E deasupra capului nostru. Exista un alt cer pe care spune Biblia ca e cerul de al doilea, este cerul pe care il vedem noaptea, unde sunt stelele si il vedem noaptea. Acolo in cerul al treilea a plecat un om, omul care a zugravit cel mai bine calea mintuirii si cel mai dotat om din paginile sfintelor scripturi, dotat ca sa ne poate face pe noi sa intelegem. A putut sa ne zugraveasca cerul? A putut? NU. Ioan era batrin si era in Patmos, exilat acolo si spune Ioan: Am vazut si eu. El a reusit sa vada usi din cristal, usi din diamant, strazile pavate cu aur dar Pavel n-a reusit sa vada nimic din toate acestea pentru ca Dumnezeu  i–a aratat ceva mai special decit asta si atunci nu au mai existat termeni de comparatie. Acolo vom fi. Pentru asta m-am pocait, pentru asta le las pe toate, pentru asta predic evanghelia si pentru asta le consider pe toate ca pe o scirba pe pamintul acesta pentru ca vreau sa plec sa ma intilnesc cu Domnul meu.

Noi nu ne-am pocait sa scapam de vicii. Noi ne-am pocait, ne-am intors la Dumnezeu, ne-am sfintit viata, ne-am dus pe calea dreapta ca sa ajungem acolo sus in cer si sa fim oaspeti ai lui Dumnezeu in casa Lui, in casa noastra, intotdeauna cu Domnul.

Doina Golgotei: Canta o pasare maiastra de Traian Dorz

Canta o pasare maiastra
De Golgota duios canta
De taina cerului sihastra
De pacea si iertarea noastra~
Atat de limpede canta
Cit doina dulce si maiastra
Din glasul ei ma fermeca

Din calea mea pierduta-n lume
O clipa m-am oprit s-ascult
Si nu mai stiu ce-a fost anume
Parea ca-s numai eu pe lume
Asa ma fermeca de mult,
Uitasem unde sunt si cum e
Si nu ma saturam s-ascult.

Duiosul vers pe nesimtite
Am inceput sa-l cant si eu
Prin sfasierile cumplite
Un riu de lacrimi neoprite
In versuri eu m-am frant mereu,
Cantarea Jertfei preaiubite
M-a intalnit cu Dumnezeu !

Cu cantul pasarii maiestre
Si astazi intristarea-mi sting
Cand vantu-mi canta la ferestre
Si-mi spune-a Golgotei poveste
In vers bucati de suflet frang.
Prin doina pasarii maiestre
Ma rog adanc,
Si cant,
Si plang…

O, doina Golgotei… cum plange
In tine cantecul preasfant !
De-o dragoste scaldata-n sange,
De sanul cel strapuns ce strange
Iertat, norodul Sau cel sfant !~
~Te cant cu cat mai mult voi plange
Si plang cu cat mai mult te cant.

Uploaded by  Poezia e recitata de Georgeta N. Versuri de la Viata Vesnica

Laura Stoica – Golgota-i trista…

A Ta chemare, glas de aripă
Din templul Tău se aude şoptind,
Trestia-i frântă, dar se ridică
Din somnul greu, Duhul Tău, ne-a trezit.

Câtă splendoare, se-arată tainic
Inimii noastre desprinse din lut.
Mare eşti Doamne, cât eşti de Mare
Iubire mare ca a Ta n-am cunoscut
Mare îţi este, a Ta lucrare
Sfârşeşte dar, rogu-Te ce-ai început

Golgota-i tristă, şi Gheţimanii
În care lacrimi de sânge Ţi-a curs
Piară minciuna, piară şi banii
Din care Iuda osândă şi-a strâns

Crucea-i de jale, şi suferinţă
Cuie-n picioare şi-n mâini Ţi-au străpuns
Şi-n loc de apă, oţet şi fiere,
Şi-o suliţă ce, trupul Ţi l-a străpuns
Acesta-i jertfa de biruinţă
Prin care sângele pe cruce Ţi-a curs

Spini în coroană, batjocuri multe
Biciul cu plumb şi nuiele-au lovit
Peste a Ta carne, peste a Ta rană
Blestemul greu, de păcat L-ai primit.

Ce întuneric şi ce durere,
De Tatăl bun să te ştii părăsit
Deschis-ai Calea, cu a Ta putere
Şi pentru noi, în cerul Sfânt, ai mijlocit
Cu sânge-i scrisă, a Ta-nviere,
Cu atâta iubire Sfântă, Ne-ai mântuit.

Petra – Show Your Power, Oh Lord, our God

Words & Music by Kevin Prosch
He is the Lord and He reigns on high
He is the Lord
Spoke into the darkness, creating the Light
He is the Lord
Who is like unto Him, never ending in days
He is the Lord
And He comes in power when we call on His name
He is the Lord

Chorus:
Show Your power
Oh, Lord, our God
Show Your power
Oh, Lord, our God
Oh, Lord, our God

Your Gospel, oh, Lord is the hope for our nation
You are the Lord
It's the power of God for our salvation
You are the Lord
CHORUS
We ask not for riches but look to the cross
'Cause you are the Lord
And for our inheritance give us the loss
You are the Lord

Send Your power
Oh, Lord, our God
Send Your power
Oh, Lord, our God
Oh, Lord, our God
(c) 1991 Mercy/Vineyard Publishing/ ASCAP
Via www.elyrics.net

Videourile Vodpod nu mai sunt disponibile.

1st collector for Petra – Show Your Power
Follow my videos on vodpod

A Good Friday Meditation

by Bill Lawrence via www.bible.org  Photo via www.samuelandrade.blogspot.com/

  • A passionate prayer
  • A traitorous arrest
  • A trumped up charge
  • A false trial
  • Lying witnesses
  • A denying disciple
  • Washed hands
  • Unrighteous remorse
  • A Place called Skull
  • A remote crossroads of the world
  • Between two thieves
  • Sneering rulers
  • Scoffing bystanders
  • Abusive soldiers
  • Insensitive crucifiers
  • A repentant robber
  • A new mother and her new son
  • Weeping women
  • A worshipping Centurion
  • Three hours of darkness
  • The earth shakes
  • Some living dead
  • A criminal’s cross
  • A sealed stone
  • Salvation!

Salvation? How can the salvation of all mankind happen in this way? In this ignominious, inglorious way? How can this be? That all of the sins of all who have ever lived or are living or will live are paid for on a criminal’s cross? Aren’t criminals most in need of forgiveness? Can criminals even be forgiven? How can a Man who hung on a criminal’s cross pay for all the sin of all people?

And in Jerusalem of all places. Why not Rome, the political capital of the world? Or Athens, the cultural capital of the world? Or Alexandria, the educational capital of the world? Or Ephesus, one of the economic capitals of the world? Or Corinth, certainly one of the sin capitals of the world? Yes, that’s it, why wasn’t sin paid for in one of the greatest sin centers of history?

It just doesn’t make sense. How can this Friday be Good? And how could salvation happen in this way?

No blaring trumpets, no glorious angels, no parades of power and purity, just another Friday crucifixion in the ancient Roman empire. Amazing. Excruciatingly painful, but almost ho-hum for the Roman soldiers. Just one more criminal to throw on the trash heap of history and off we go for a few drinks and a good time of gaming.

Yet salvation did come this way. Yes, it did!

God had worked for thousands of years to provide His salvation. First there was creation, then rebellion, and then rejection, banishment, separation-we were cut off from God and Life. But that’s when God began the redemption process, first with promises, then with prophecies, and all with purpose, the purpose of demonstrating His power through His weakness as He kept His promises and fulfilled His prophecies. His Son became one of us: His Son became His Slave, His sacrifice. our Savior. And in Jerusalem.

God loves weakness because weakness is the greatest way He can show His power. How can an ordinary Man who isn’t even worthy of a second look become our Savior? But He did through the power of God’s weakness in Jerusalem.

How can Jerusalem become the place of salvation? Jerusalem was a world capital in the ancient Roman Empire. One of the greatest structures of all, Herod’s Temple, was in Jerusalem. The city was a spiritual capital in the empire, but Jerusalem was different from the other world capitals. It was . . . well, it was Jewish, quirkish, lavish in its own way, but certainly not in the Roman way. Jerusalem was really a weak world capital, crushed under the Roman heel. But God had made Jerusalem the center of His salvation purposes, the place where all His promises would be fulfilled, an unlikely place populated by some very unlikely people. How like God to do this.

This is my salvation, my deliverance, my eternal life started on earth and slated to last forever. Again, I must ask how can this be? How can a five-year old fatherless and familyless little boy get father, mother, and family in the blink of an eye? How can that little boy receive a call to serve God? How can that little boy grow up to be blessed with mentors and marriage and sons and daughters-in-law and grandchildren, and faithful friends full of love for him? How can that be? Only because God glories in taking the weak and making us His vessels of glory.

It has been many years since God saved me and I still serve Him. Salvation never ends; why should service? And may I die as Jesus died: with a cross on my back, resurrection in my heart, and the interests of God on my mind.

What has your salvation been? Can you join with me in this Good Friday season and rejoice in God’s salvation for you? Think of what He has done for you and join me.

Passion Week (G) Friday – Jesus arrested and crucified – It is finished!

(VIA) Justin Taylor at the Gospel Coalition

Holy Week: What Happened on Good Friday?

With help from the ESV Study Bible, here’s an attempted a harmony/chronology of the words and actions of Jesus in the final week of his pre-resurrection life.

Jesus is betrayed by Judas and arrested by the authorities (perhaps after midnight, early Friday morning)

Matthew 26:47-56Mark 14:43-52Luke 22:47-53 John 18:2-12

Jewish trial, phase 1: Jesus has a hearing before Annas (former high priest and Caiaphas’s father-in-law)
John 18:13-14, 19-24

Jewish trial, phase 2: Jesus stands trial before Caiaphas and part of the Sanhedrin

Matthew 26:57-68Mark 14:53-65

Peter denies Jesus

Matthew 26:69-75 Mark 14:66-72 Luke 22:55-62 John 18:15-18, 25-27

Perhaps after sunrise, phase 3 of Jesus’ Jewish trial: final consultation before the full Sanhedrin; sent to Pilate

Matthew 27:1-2 Mark 15:1 Luke 22:66-71

Judas hangs himself

Matthew 27:3-10

Phase 1 of Jesus’ Roman trial: first appearance before Pontius Pilate; sent to Herod Antipas

Matthew 27:11-14 Mark 15:2-5Luke 23:1-7

Phase 2 of Jesus’ Roman trial: appears before Herod Antipas; sent back to Pontius Pilate

Luke 23:6-12

Phase 3 of Jesus’ Roman trial: Jesus’ second appearance before Pilate; condemned to die

Matthew 27:15-26 Mark 15:6-15 Luke 23:13-25 John 18:28-19:16

Jesus is crucified (from approximately 9 AM until Noon)

Matthew 27:27-54 Mark 15:16-39 Luke 23:26-49 John 19:16-37


Behold the Lamb of God, who takes away the sin of the world ! John Piper

‘The testimony of John the Baptist is not based on what he knew about Jesus, it is based on what God told him to say about Jesus. And, therefore, what’s at stake in the discussion you will make now is to whether to listen to John’s testimony is whether you will listen to God.’

John Piper via desiringGod.org

8 truths about Jesus and the Cross

by Mark Driscoll via – you can read entire post here at the Christian Post

Driscoll, who leads the Seattle-based Mars Hill Church, points out that while it’s uncommon for someone to sacrifice his or her life for a friend, „it would be nearly impossible to find examples of people sacrificing their life for an enemy.”

Yet, Jesus made such a sacrifice nearly 2,000 years ago when he died „for the ungodly,” as the apostle Paul wrote in Romans, Driscoll explained in his post, „Why Jesus Died on the Cross.”

„Regardless if we admit it or not, as sinners, we’re all enemies of God, deserving death and God’s wrath,” Driscoll wrote. „Yet, Jesus died for us. He made the ultimate sacrifice with his life for you and me.”

There are eight truths that are „absolutely essential to understanding why Jesus died on the cross and what his death means for us,” he stated.

1. God is holy and without any sin.
God is holy, without sin, and altogether good. As such, he can’t be in the presence of sin, and as a just God, must judge sin and sinners (Leviticus 11:44; Isaiah 6:3; 1 Peter 1:15–16).

2. God made the world and us as good.
Not only is God good, but also everything he made was originally good, including human beings, who were made in his image and likeness (Genesis 1:31; Ecclesiastes 7:29).

. We rebelled against God.
Though God made the world and us as good, our first father and mother rebelled against God, bringing sin into the world. This first sin was trying to become the God of our own lives by doing the one thing we were asked not to do. Ever since, we have sought to remove God from his throne and place ourselves on the throne instead (Genesis 3:1–7; Romans 3:10–12; 5:12).

4. We are sinful.
Despite the fact that God made humans sinless, we’re now sinners both by nature and by choice due to the actions of our first parents. Anyone who says they’re not a sinner is in fact proud, and according to the church father Augustine, pride is the worst of sins and was the cause of Satan’s fall from heaven. Even non-Christians tend to agree that everyone is sinful when they declare often, „Nobody is perfect,” which agrees with Scripture (Psalm 53:3, 6; Isaiah 64:6; Romans 3:23; 1 John 1:8).

5. Sin results in death.
God is the source of all life, and our sin results in our separation from him and death. Just as a piece of technology unplugged from its power source continues to exist but is functionally dead, so are we dead in our sin. The Bible says that because of sin we are physically alive but spiritually dead (Genesis 2:16–17; Romans 6:23; Ephesians 2:1;Colossians 2:13).

6. Jesus is sinless.
Jesus is the only person who has or will ever live without sin (John 8:46; Hebrews 4:15; 7:26; 1 Peter 2:22).

7. Jesus became our sin.
On the cross as our substitute, Jesus willfully became the worst of what we are. This does not mean that Jesus sinned. Rather, it means that he took our sins on as his responsibility and paid the price for them that we should have paid-death. Martin Luther is one of the few theologians who does not lessen the blow of this truth and calls it the „great exchange.”

Scripture declares that on the cross Jesus exchanged his perfection for our imperfection, his obedience for our disobedience, his intimacy with God the Father for our distance from God the Father, his blessing for our cursing, and his life for our death (Isaiah 53:6; 2 Corinthians 5:21).

8. Jesus died for us.
The Bible teaches that in perfect justice, because Jesus was made to be our sin, he died for us. The little word „for” has big implications. In theological terms, it means that Jesus’ death was substitutionary. His death was in our place, solely for our benefit, and without benefit for himself. He took the penalty for our sins so that we don’t have to suffer that penalty. The wrath of God that should’ve fallen on us and the death that our sins merit instead fell on Jesus.

Driscoll concluded his post by writing that Jesus has paid the penalty for everyone’s sins regardless of what they’ve done.

„There’s nothing more you have to do on top of what he has already done for you,” he stressed. „Stop working to try and earn God’s love, and start living out of thankfulness that God already loves you and paid the ultimate sacrifice to draw you near to him. Trust Jesus with your life.”

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari