Saptamana Casatoriei 2015 – De ce are nevoie o femeie?

photo credit  www.painetworks.com

Femeile cauta astazi, ca niciodata pana acum, implinire si scop in viata. Rolurile si functiile traditionale sunt puse sub semnul indoielii. Multe raspunsuri sunt date acestor intrebari. Unde poate gasi o femeie adevarata valoare, implinire si fericire in viata?

Care sunt cele mai adanci nevoi ale femeii si cum pot fi ele implinite? Dumnezeu este Cel care a creat femeia, asadar El ii cunoaste cele mai adanci nevoi si numai El le poate implini.

O femeie are nevoie de dragoste
Numai Dumnezeu poate oferi dragoste neconditionata, care se sacrifica pe sine, o dragoste care urmareste binele ei suprem. Biblia ne spune: “Si dragostea nu sta in faptul ca noi am iubit pe Dumnezeu, ci in faptul ca El ne-a iubit pe noi, si a trimis pe Fiul Sau ca jertfa de ispasire pentru pacatele noastre” (1 Ioan 4:10).

O femeie are nevoie de siguranta
Deseori siguranta unei femei se bazeaza pe stabilitatea ei financiara, pe sotul ei, sau pe propriul ei succes in lume. Toate aceste lucruri se pot schimba. Numai Dumnezeu nu se schimba niciodata. “Iisus Hristos este acelasi ieri si azi si in veci!” (Evrei 13:8). Numai El poate oferi adevarata stabilitate si siguranta.

O femeie are nevoie de pace
Intr-o lume plina de schimbari, de presiuni si de probleme, unde poate gasi femeia pace interioara? Numai Iisus Hristos poate da pacea launtrica care nu depinde de circumstantele vietii. Prin El putem avea pace cu Dumnezeu. “Va las pacea, va dau pacea Mea. Nu v-o dau cum v-o da lumea. Sa nu vi se tulbure inima, nici sa nu se inspaimante” (Ioan 14:27).

O femeie are nevoie de scop
Dumnezeu nu a facut toate femeile la fel. El are un plan unic, cu un sens si un scop bine definite pentru fiecare dintre noi – un scop in viata potrivit pentru sexul nostru, potrivit darurilor si abilitatilor noastre, in sfera voii Sale si in conformitate cu Cuvantul Sau. “Recunoaste-L in toate caile tale, si El iti va netezi cararile” (Proverbe 3:6)

O femeie are nevoie de sentimentul propriei valori si demnitati
Lumea atribuie valoare frumusetii, inteligentei, talentului sau pozitiei sociale. Biblia spune: “omul se uita la ce izbeste ochii, dar Domnul se uita la inima” (1 Samuel 16:7). Valoarea noastra in ochii Lui se bazeaza pe caracterul vietii noastre si pe calitatile pe care El le dezvolta in noi pe masura ce ne incredintam viata Lui. Nevoile femeii nu pot fi implinite cu adevarat, in cel mai adanc sens, decat daca cea mai mare nevoie a ei este implinita, si anume: O relatie corecta cu Dumnezeu

Biblia spune ca din cauza pacatului lui Adam in gradina Eden, relatia corecta cu Dumnezeu a fost rupta. Astfel, toti ne nastem pacatosi. “Iata ca sunt nascut in nelegiuire, si in pacat m-a nascut mama mea” (Psalmul 51:5). “Caci toti au pacatuit, si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu” (Romani 3:23). “Plata pacatului este moartea” (Romani 6:23). Dumnezeu este sfant si din aceasta cauza El nu poate avea o relatie cu barbati si femei pacatosi. “Cine poate sta inaintea Domnului, inaintea acestui Dumnezeu sfant?” (1 Samuel 6:20). Inaintea Lui nici un om nu este drept (Romani 3:20).

Multi cred ca putem avea o relatie corecta cu Dumnezeu daca incercam sa Ii facem pe plac, facand bine altora, mergand la biserica, sau doar crezand ca El exista. Biblia spune ca “cine pazeste toata Legea, si greseste intr-o singura porunca, se face vinovat de toate” (Iacov 2:10).

Biblia spune de asemenea ca toate faptele noastre bune sunt ca o carpa murdara inaintea Lui (Isaia 64:6). Nimeni nu poate fi destul de bun pentru a fi placut lui Dumnezeu. Standardul Sau este perfectiunea. Singurul om care a fost destul de bun pentru a fi placut lui Dumnezeu a fost Iisus Hristos. El a venit pe pamant si a ascultat in mod perfect de Legea lui Dumnezeu; apoi, ca inlocuitor al nostru, El a murit pe cruce pentru ca sa plateasca pretul pe care pacatosii il datorau lui Dumnezeu pentru pacatul lor (1 Petru 3:18). Poate ai auzit aceste lucruri toata viata ta si poate crezi ca sunt adevarate. Dar a le auzi si a crede ca sunt adevarate nu iti asigura o relatie corecta cu Dumnezeu.

In primul rand, trebuie sa recunosti pacatul tau si sa Ii marturisesti lui Dumnezeu ca esti un pacatos, despartit de El si destinat iadului. (Luca 18:13)

In al doilea rand, trebuie sa te pocaiesti de pacatele tale (Faptele Apostolilor 17:30), adica “sa le urasti si sa te lasi de ele pentru ca lui Dumnezeu nu ii plac.”

In al treilea rand, trebuie sa realizezi faptul ca numai Hristos, prin moartea Sa, a putut sa satisfaca dreptatea lui Dumnezeu si sa potoleasca mania Lui. Numai prin El poti fi iertat si mantuit de pacatul tau (1 Timotei 2:5-6)

In al patrulea rand, trebuie sa Il primesti pe Hristos asa cum este, Domnul Iisus Hristos. Crede din toata inima ta in El sa te mantuiasca de pacatele tale si dedica-te Lui, ca Domn al tau pe care sa Il urmezi intreaga ta viata (Romani 10:13). Desi am avut multa bogatie si siguranta, nevoile mele cele mai adanci au fost implinite numai in momentul in care I-am incredintat viata lui Iisus Hristos. Numai in El si in voia Lui pentru viata mea imi gasesc fericirea.

Daca te vei pocai de pacatele tale si ii vei incredinta viata ta lui Hristos, vei cunoaste adevarata iertare, pace cu Dumnezeu si viata vesnica (Ioan 3:16).

Cum poti sti ca esti cu adevarat crestin? Incet dar sigur vor aparea schimbari in viata ta, pentru ca Biblia spune ca daca este cineva in Hristos “este o faptura noua” (2 Corinteni 5:17). Vei incepe sa Il iubesti pe Dumnezeu si Cuvantul Sau. Vei iubi copiii Lui si Biserica Lui. Vei avea in inima dorinta sa ai comuniune cu El prin rugaciune. Vei incepe sa urasti pacatul si sa doresti sa ii fi placut Lui (1 Ioan 2:3-4)

Poti sti ca cea mai mare nevoie a ta este implinita daca te-ai increzut cu adevarat, din inima, in Hristos. Pe masura ce cresti in harul si cunoasterea Sa, El va implini toate celelalte nevoi din viata ta (Matei 6:33). El niciodata nu te va lasa, si nu te va parasi (Evrei 13:5). In El vei gasi apa vie si nu vei mai inseta niciodata (Ioan 4:14). Raiul va fi caminul tau vesnic (Ioan 14:2-3).
sursa illbehonest.com/romana/De-ce-are-nevoie-fiecare-femeie

Am ales iubirea Ta si nu-mi pare rau de loc, de ea

Photo credit theprayingwoman.com

După un drum lung am aflat că pot mai mult
Timpul a trecut și-a rămas doar ce-am făcut
Tot ce am visat prin Tine am văzut, Isus
Am tot căutat să înțeleg de ce-a trecut
Clipa când râzând bucurie am avut
Dar Te-am întâlnit și înțeleg că bucuria ești doar Tu


Am ales iubirea Ta și nu-mi pare rău deloc căci ea
Mă înalță tot mai mult spre cer.

Da am învățat tot mai mult să prețuiesc
Timpul ce-a rămas și nu vreau să risipesc
Tot ce am ești Tu și iubirea Ta de care m-am legat
Dacă pot iubi, pot iubi că sunt iertat
Dacă pot trăi, pot trăi c-am fost salvat
De iubirea Ta ce mă înalță tot mai mult prin jertfa Ta.

Versuri Catalin si Ramona Lup via Resurse Crestine

VIDEO by Avadani Stefan

Florin Ianovici – Iubirea nu imbatraneste…

photo credit www.pinterest.com

Erau in varsta, erau destul de batrani, Zaharia si Elisabeta, dar se iubeau. Scrie in Biblie ca se iubeau. Cineva m-a intrebat odata: ,,Dar unde scrie frate, ca se iubeau?” Va spun imediat.

Am fost odata la Londra, la o conferinta de tineri si le-am spus la doi tineri care m-au intrebat: ,,Frate, dar de ce crezi ca noi nu ne casatorim?” Le-am spus: ,,Pai, nu stiu. Poate ca n-ati dat o floare de 8 martie unei fete. Poate ca atunci cand e aglomerat in biserica si stau in picioare, voi va uitati, stand pe banca la varful pantofilor. Poate atunci cand e o sora la usa, tu dai buzna sa o rupi usa. Uneori, lucrurile mari in viata depind de lucrurile mici.” Si suparat pe raspunsul meu, ca nu i-a placut, zice: ,,Dar frate, unde scrie in Biblie sa-i dau o floare de 8 Martie?”

Intrebare grea, adanca, teologica. I-am spus: ,,Tot acolo unde scrie sa te speli pe dinti.” Nu? Ca daca ar fi sa luam asa Biblia, unde scrie sa-ti tai unghiile? Sunt unele lucruri care ar trebui sa le citim printre randuri, ca sa intelegem ca Zaharia si Elisabeta se iubeau.

Crede cineva ca se iubeau? Nu trebuie sa votam, ca spune Biblia si am sa va spun de unde. Spune Biblia ca atunci cand sta de vorba Zaharia cu arhanghelul Gavril, ii spune: ,,Cum se va face lucrul acesta, pentru ca eu sunt batran si sotia mea este inaintata in varsta.” Nu spuneti ca-i batrana, ca ma supar. Ea e doar nascuta mai devreme. Adica, ce bine e sa gasesti un cuvant frumos la vreme? Un cosulet de argint, un mar de aur, o vorba care spune in poporul roman, vorba dulce, mult aduce!

Vreau sa va spun un lucru, dragii mei. Sa ma iertati, eu sunt extrem de deranjat de predicatorii care vin (poate ca s-au invatat unii de la altii), dar mie mi se pare un lucru ridicol, iertati-ma, care vin si spun: ,,I am here this night with my lovely wife (Sunt aici la voi cu sotia mea frumoasa). Stand up dear. (Ridica-te in picioare, draga). E cea mai frumoasa femeie din lume, nu-i asa fratilor? Ca doara e a mea.” Complimentul asta facut in fata adunarii, mie mi se pare ridicol.

Zaharia a facut un compliment sotiei lui in ascuns. Si cel mai bun compliment pe care sa-l faci sotiei tale e sa stai de vorba in rugaciune cu Dumnezeu despre ea. Nu-i compliment mai frumos, care sa-l faci sotiei tale, decat sa ingenunchezi in fiecare zi si sa-I spui: „Da-i Doamne sanatate si tine-o in mana Ta. In luptele vietii ei, da-i Doamne biruinta. O iubesc din toata inima!” Ce valoare are, sa-i spui sotiei ca o iubesti inaintea lui Dumnezeu.

Asa, povesti de genul asta am vazut: ,,Mama, ti-am adus de la scoala o inimioara de 8 martie.” Am auzit reactii de la mame. Cu o inimioara nu se face primavara. Stiti. Adica, astea-s lucruri omenesti, prietene. Dar frumos este sa-ti vorbesti sotia de bine inaintea Domnului. Si cel mai bun lucru, de-ati vorbi sotia inaintea Domnului este sa te rogi in fiecare zi pentru ea. Si tu, daca vrei sa-ti iubesti sotul si nu-ti gasesti cuvintele, ce bine e sa spui Domnului: ,,Iti multumesc Doamne pentru el si te binecuvantez.”

Am sa va spun un lucru frumos in aceasta seara. Stie cineva, in traducere, ce inseamna cuvantul Zaharia? Cuvantul Zaharia inseamna: ‘Domnul si-a adus aminte’. Asta inseamna in limba ebraica. Dar acuma, stiti care e intrebarea? Domnul si-a adus aminte, de ce? Pentru ca pare putin incomplet. Intr-o zi se intalneste cu o fata, pe nume Elisabeta si o intreaba: „Cum te cheama?” , „Elisabeta.” Dar stiti ce inseamna Elisabeta? Juramantul Lui. Si s-a uitat la ea si a zis: ,,Noi doi formam o propozitie frumoasa impreuna, Domnul si-a adus aminte de juramantul Lui.”

Acuma, pe pamantul acesta, bine e ca cu cea de langa tine sa se formeze o propozitie frumoasa. Suntem oameni care impreuna suntem un inteles. Viata devine altfel cand ai pe cineva potrivit langa tine.

E atat de important si de multe ori am avut acest lucru in minte si ii multumesc lui Dumnezeu pentru lucrul pe care mi l-a dat. Sotia mea a venit odata acasa foarte suparata pentru ca intr-o biserica din Bucuresti, unde am fost invitat i s-a intamplat un lucru. Zice Mina ca a intalnit o sora, care a venit direct la ea in holul bisericii si-i zice: „Tu esti sotia lui Ianovici?”, „Da” – i-a zis Mina. La care ea ii spune: ,,Hmm…”, si a plecat. Pentru mine a fost suficient ca sa inteleg unde bate. Si a venit acasa suparata (Mina). Si atunci i-am spus Minei lucrul care va spun si voua in aceasta seara. Am zis: ,,Mina, cand aveam 67 de kilograme, tu m-ai luat de sot. Cand ma batea vantul si nu stiam incotro sa ma indrept, tu mi-ai vorbit despre Dumnezeu.” Sa stiti ca sotia mea are un singur rod, pe mine. Ea m-a adus la Dumnezeu.

Cand m-am intalnit cu sotia mea in holul facultatii, stiti cum m-a abordat sotia mea? De fapt, atunci era doar Mina, nu era sotia mea. Intr-o zi, fiind in facultate, terminasem primul an, a venit la mine asa cum e ea. Zice: ,,Florin, sa stii ca nu esti nici atat de frumos cum cred unii si nici atat de destept pe cat te cred altii. Dar ai putea sa devii un rod extraordinar in mana lui Dumnezeu. Si imi pare rau ca iti traiesti viata ca un clown, ca altii sa rada. Tu poti mai mult decat atat!”

Si a plecat. Dar n-a plecat, ca eu i-am zis doua vorbe. Mi-am adus aminte acuma. Atata m-a deranjat. Cum adica nu sunt atat de … nici atat de…? M-a deranjat. Cum adica? Adica, nu ca as fi avut nu stiu ce parere, dar nu-i usor sa primesti un asemenea… Da? Si am zis: ,,Stii ce, daca nu-s nici atat de destept, nici atat de frumos, de ce stai de vorba cu mine?” Ca ma ducea capul la din astea. Si pe voi va duce. Si atunci am plecat.

De fapt, a plecat ea pentru ca si-a dat seama ca eram ironic. Dar cand m-am dus acasa, imi rasuna in minte: ,,Un rod extraordinar in mana lui Dumnezeu.” Pe mine, cuvantul asta m-a doborat. Adica, cum ‘un rod extraordinar’ in mana lui Dumnezeu? Ca eu n-am mai auzit asemenea cuvinte. Am auzit multe cuvinte si citeam Tagore si Shakespeare si imi placea sa recit, imi placea sa invat poezii, dar cuvantul asta „un rod extraordinar in mana lui Dumnezeu”, m-a facut sa nu mai pot sa dorm, ca mi s-a parut de pe alta lume. Si asa si este ca e chestie din lumea lui Isus.

M-am dus a doua zi la facultate si din greseala am [ajuns] asa langa ea, sa nu-si dea seama, [dar] eu o cautam si i-am zis: ,,Mina, dar ce vrei sa spui tu cu cuvantul asta: „un rod extraordinar in mana lui Dumnezeu?” Doua saptamani mi-a vorbit despre Dumnezeu intr-un mod in care nu mi-a vorbit nimeni, niciodata. Si atunci mi-am dat seama ca eu trebuie sa formez o propozitie cu fata asta. Si de atunci, de 20 de ani impreuna suntem o propozitie. Mi-am dat seama ca in momentul in care ai langa tine un asemenea suflet care-l iubeste in felul asta pe Dumnezeu n-are cum sa-ti fie rau. Vreau sa va spun cu toata inima si din toata inima: ,,Nu cautati ceea ce trece. Cautati ceea ce ramane. Pentru ca frumusetea inseamna in primul rand modul in care vezi viata si pe oamenii de langa tine, mai mult decat ceea ce inseamna aspectul fizic.”

Eu veau sa fac un altar in seara asta. In aceasta seara vreau sa ma rog pentru unii dintre oamenii de aici carora nu le merge foarte bine. In aceasta seara imi doresc din toata inima sa stau cu voi si Dumnezeu din cer sa faca ceva, acolo unde e nevoie de leac, sa aduca leac. Unde-i nevoie de nadejde, sa aduca Dumnezeu nadejde. Aveti copii nemantuiti. Relatia poate a mai scazut, lucrurile poate ca nu mai sunt cum au fost odinioara. Dar eu stiu un singur lucru, ca iubirea nu imbatraneste. Omul din afara se trece, dar omul din launtru se inoieste din zi in zi, dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu si Dumnezeu pe El s-a recomandat: „Eu sunt dragoste.”

Citeste mai mult aici…..

Din aceeasi serie-

Ce e NOU la PAGINA Florin Ianovici

Valentine’s de o zi și Hristos de toate zilele – de Nicolae.Geantă

Iubire permanenta, Matei 19:6 Photo www.weusedtobeyou.com

„Nebunii dau năvală acolo unde îngerii se tem să pășească”, e o zicală pe care nu vrem s-o înțelegem. Și de aceea, în locul lui Hristos am upgradat nimicul. Și în locul iubirii conștiincioase am inserat surogate. Prin urmare ne-am procopsit cu un Valentine’s day și-un Dragobete. O zi în care să ne-aducem aminte că suntem înamorați. O zi de promisiuni grandioase. Numai de nu le-am uita… De nu ne-am păcăli singuri.

De Valentine’s  se fac promisiuni în tramvaie, în costumele lui Romeo și Julieta, sub balcoanele
împodobite cu lenjeria pusă la uscat, în școli sub oblăduirea profesoarelor și-n restaurante lângă chelnerii avizi de bacșiș. Dar nu și în biserici. Îndrăgostiții moderni cred că firul dragostei ține și fără Dumnezeu. Cupidon, inimi de pluș, ursuleți, SMS-uri lirice, declaraţii sub clar de lună, ciocolată, mese romantice, camere de hotel. (Anul ăsta am auzit că CFR-ul are reduceri de 50 % la Intercity!). Și toate astea pentru o zi… Dar căsătoria ține o viață.

Dragostea tip Valentine’s e o iubire în orb. Tip Leea și Iacov. Se consumă doar în noaptea nunții. A doua zi cel de lângă tine devine străin. E o iubire tip Casanova. El, ea, vor să fie și cu altcineva. Valentine’s e o iubire shaorma. Făcută la McDrive. Tip Amnon și Tamar. Te-ai ridicat, te-ai șters la gură și pleci ca și cum n-ai mâncat nimic. Atenție: iubirea pe fugă poate provoca indigestie! Ades se termină cu un divorț ce costă cât un tiramisu.

Byron spunea că toate tragediile se încheie cu o moarte și toate comediile cu o căsătorie. Nu vă grăbiți să fiți clowni! Şi nici să aveți o lehamite în doi… Chesterton scria că îndrăgostiții au o înclinație naturală să-și facă promisiuni. Cântece de dragoste sunt pline de jurăminte. Biblia cere îndrăgostiților să ia în serios ceea ce însuși sentimentul îi impulsionează s-o facă. Dacă nu, casa nu va fi colțul de Rai. Și cred că nimănui nu-i place căminul ca groapă menajeră…

M-a întrebat azi cineva dacă e bun ceva la Valentine’s. Da, e bun: nu numai că scoate florăresele din faliment, că șterge zeci de riduri celor ce robotesc prin bucătărie, că înțelegem că fericirea e doar în jertfă. Dar ne aduce aminte că Hristos nu ne-a iubit numai o zi. Cu Valentine’s iubești doar o zi. Cu Hristos vei iubi în toate zilele!

Apropos, știți de ce se promovează  avid o sărbătoare a inimilor de-o zi? Pentru că biserica nu mai predică iubirea permanentă. Și când Biserica tace, lumea dansează manele Satanei. Dumneavostră să nu faceți așa! Ar fi o păcăleală ciudată. Autopăcăleală. Creştinii nu spun minciuni, deci nu au voie să trăiască minciuni!

Citeste blogul lui Nicolae Geantă aici – nicolaegeanta.blogspot.com

Charisma Magazine – 10 tipuri de bărbați cu care femeile creștine nu ar trebui să se căsătorească

Temerile și regretele femeilor creștine, în privința căsătoriei

Greu de imaginat că un articol cu titlul „10 tipuri de bărbați cu care femeile creștine nu ar trebui să se căsătorească” ar putea ajunge viral. Și totuși, s-a întâmplat. Peste 2 milioane de utilizatori au citit materialul publicat de Charisma Magazine. Cei mai mulți au fost femei.

10 provocări pentru femei

Ce recomandări făcea materialul?

  1. În primul rând, că alesul inimii nu ar trebui să fie necredincios. Deși acest criteriu nu trebuie să fie unicul avut în vedere.
  2. Pe lista „bărbaților nerecomandați” a lui Grady se găsesc și mincinoșii și agresorii. De la sine înțeles că necinstea și violența nu sunt tolerabile,
  3. însă mai greu de depistat și uneori mai lesne tolerat este „bărbatul playboy”, acel Cassanova instabil, dar plin de șarm.
  4. Pe lista neagră sunt incluși și „paraziții”, adică cei care au și-au distrus prin iresponsabilitatea personală prima căsnicie și acum doresc să se recăsătorească. Sigur, spune Strang, a doua căsătoriei nu e obligatoriu să fie un eșec, însă succesul e posibil doar dacă bărbatul a devenit între timp responsabil.
  5. Dependenții sunt de evitat, de asemenea. Drogurile sau băutura nu pot fi eliminate după nuntă.
  6. De asemenea, nici codependența nu este mai sănătoasă. „Nu intra într-o relație de codependență cu cineva care pretinde că are nevoie de tine ca să rămână calm. Nu-l poți schimba”, susține Grady.
  7. Nici vagabonzii nu au șanse mai mari de schimbare. Cineva care nu obișnuiește să muncească, nu merită nici să se căsătorească, notează mai departe autorul.
  8. La fel, nici narcisiștii. Aceștia sunt mai îndrăgostiți de mușchii lor și mai preocupați de nevoile proprii decât de cele ale partenerei de viață.
  9. Spre finalul listei apare și „bărbatul-copil”. Femeile care se căsătoresc cu acest gen de bărbați riscă să își asume probleme, sperând că vor putea deveni soții pentru niște tipi care încă nu au crescut. Dacă mamele lor încă le gătesc, le spală și le calcă hainele, atunci nunta este riscantă.
  10. Iar dacă toate aceste tipuri de bărbați au fost evitate, rămâne ultimul obstacol: dominatorii religioși. Cine intenționează o căsătorie cu o persoană extrem de spirituală, dar care dorește să își impună punctul de vedere, ar face bine să se răzgândească. Fiindcă, spune Strang, „femeile care se căsătoresc cu persoane ce impun un control religios de multe ori ajung în depresie”.

Familii cu probleme (ne)creștine

Faptul că femeile creștine au constituit audiența predominantă a materialului constituie un paradox pentru cei care s-ar aștepta ca acestea să fie protejate de valorile lor și să nu aibă aceleași tipuri de probleme în căsnicie ca femeile care nu țin neapărat cont de un ideal creștin atunci când își aleg partenerul. O privire atentă asupra unor evidențe statistice ar putea explica acest paradox. Conform unui studiu, rata divorţurilor este mai mare chiar în Bible Belt, adică în spațiul american în care se citește cel mai intens Biblia. Surprizele nu se opresc aici. Un alt studiu relevă că cei mulți copii proveniți din familii distruse de divorț sunt în aceeași „centură biblică”. O concluzie firească ar fi că Biblia nu ajută la consolidarea unei relații de familie. Concluzia ar fi însă pripită, deoarece există și studii care demonstrează contrariul.

Cei care au fost preocupați să înțeleagă acest fenomen ciudat au concluzionat că cea care afectează viața de familie nu este Biblia, ci tocmai lipsa ei. „Creștinii nu își practică credința în familie”, a declarat Pat Fagan, director al The Family Research Council’s Marriage and Religion Research Institute, cu trimitere la situația îngrijorătoare din statele cu afirmare religioasă din sudul SUA.

Cu alte cuvinte, nu religia este problema, ci nepracticarea ei de către cei care se consideră a fi totuși creștini. Sau practicarea ei într-o formă greșită. Așa cum reiese și din lista lui Grady. Convingerea că o persoană care frecventează biserica este și bună s-ar putea să fie înșelătoare. Practic, totul se rezumă la autenticitatea unei vieți în care valorile sunt așezate într-un mod armonios și echilibrat. Chiar și cele religioase. Dincolo de acestea, orice eșec poate deveni previzibil.

Sursa Semnele Timpului

Citate Biblice despre DRAGOSTE

Dragostea,Love,Valentine's DayDragostea nu face rău aproapelui: dragostea deci este împlinirea Legii. – Romani 13:10

 

Cantarea Cantarilor 8:6 Pune-ma ca o pecete pe inima ta, ca o pecete pe bratul tau; caci dragostea este tare ca moartea, si gelozia este neinduplecata ca Locuinta mortilor; jarul ei este jar de foc, o flacara a Domnului.

Matei 19:6 Asa ca nu mai sunt doi, ci un singur trup. Deci, ce a impreunat Dumnezeu, omul sa nu desparta.

1 Corinteni 13: 1-13 Chiar daca as vorbi in limbi omenesti si ingeresti, si n-as avea dragoste, sunt o arama sunatoare sau un chimval zanganitor. Si chiar daca as avea darul prorociei si as cunoaste toate tainele si toata stiinta; chiar daca as avea toata credinta, asa incat sa mut si muntii, si n-as avea dragoste, nu sunt nimic. Si chiar daca mi-as imparti toata averea pentru hrana saracilor, chiar daca mi-as da trupul sa fie ars, si n-as avea dragoste, nu-mi foloseste la nimic. Dragostea este indelung rabdatoare, este plina de bunatate; dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mandrie, nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se manie, nu se gandeste la rau, nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar, acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul. Dragostea nu va pieri niciodata. Prorociile se vor sfarsi; limbile vor inceta; cunostinta va avea sfarsit. Caci cunoastem in parte si prorocim in parte; dar, cand va veni ce este desavarsit, acest „in parte” se va sfarsi. Cand eram copil, vorbeam ca un copil, simteam ca un copil, gandeam ca un copil; cand m-am facut om mare, am lepadat ce era copilaresc. Acum, vedem ca intr-o oglinda, in chip intunecos; dar atunci, vom vedea fata in fata. Acum, cunosc in parte; dar atunci, voi cunoaste deplin, asa cum am fost si eu cunoscut pe deplin. Acum, dar, raman acestea trei: credinta, nadejdea si dragostea; dar cea mai mare dintre ele este dragostea.

Proverbe 10:12 Ura starneste certuri, dar dragostea acopera toate greselile.

1 Ioan 4: 7-21 Preaiubitilor, sa ne iubim unii pe altii; caci dragostea este de la Dumnezeu. Si oricine iubeste este nascut din Dumnezeu si cunoaste pe Dumnezeu. Cine nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu; pentru ca Dumnezeu este dragoste. Dragostea lui Dumnezeu fata de noi s-a aratat prin faptul ca Dumnezeu a trimis in lume pe singurul Sau Fiu, ca noi sa traim prin El. Si dragostea sta nu in faptul ca noi am iubit pe Dumnezeu, ci in faptul ca El ne-a iubit pe noi si a trimis pe Fiul Sau ca jertfa de ispasire pentru pacatele noastre. Preaiubitilor, daca astfel ne-a iubit Dumnezeu pe noi, trebuie sa ne iubim si noi unii pe altii. Nimeni n-a vazut vreodata pe Dumnezeu; daca ne iubim unii pe altii, Dumnezeu ramane in noi, si dragostea Lui a ajuns desavarsita in noi. Cunoastem ca ramanem in El si ca El ramane in noi prin faptul ca ne-a dat din Duhul Sau. Si noi am vazut si marturisim ca Tatal a trimis pe Fiul ca sa fie Mantuitorul lumii. Cine va marturisi ca Isus este Fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu ramane in el, si el in Dumnezeu. Si noi am cunoscut si am crezut dragostea pe care o are Dumnezeu fata de noi. Dumnezeu este dragoste; si cine ramane in dragoste ramane in Dumnezeu, si Dumnezeu ramane in el. Cum este El, asa suntem si noi in lumea aceasta; astfel se face ca dragostea este desavarsita in noi, pentru ca sa avem deplina incredere in ziua judecatii. In dragoste nu este frica; ci dragostea desavarsita izgoneste frica; pentru ca frica are cu ea pedeapsa; si cine se teme n-a ajuns desavarsit in dragoste. Noi Il iubim, pentru ca El ne-a iubit intai. Daca zice cineva: „Eu iubesc pe Dumnezeu”, si uraste pe fratele sau, este un mincinos; caci, cine nu iubeste pe fratele sau, pe care-l vede, cum poate sa iubeasca pe Dumnezeu, pe care nu-L vede? Si aceasta este porunca pe care o avem de la El: cine iubeste pe Dumnezeu iubeste si pe fratele sau.

Romani 12:9-10 Dragostea sa fie fara prefacatorie. Fie-va groaza de rau, si lipiti-va tare de bine.Iubiti-va unii pe altii cu o dragoste frateasca. In cinste, fiecare sa dea intaietate altuia.

Efeseni5: 1-2 Urmati, dar, pilda lui Dumnezeu ca niste copii preaiubiti. Traiti in dragoste, dupa cum si Hristos ne-a iubit si S-a dat pe Sine pentru noi „ca un prinos si ca o jertfa de bun miros – lui Dumnezeu.

Te iubesc cu o iubire vesnica dragoste

Photo credit Facebook

Romani 5:5 Insa nadejdea aceasta nu insala, pentru ca dragostea lui Dumnezeu a fost turnata in inimile noastre prin Duhul Sfant care ne-a fost dat.

Coloseni 3: 12-14 Astfel, dar, ca niste alesi ai lui Dumnezeu, sfinti si preaiubiti, imbracati-va cu o inima plina de indurare, cu bunatate, cu smerenie, cu blandete, cu indelunga rabdare. Ingaduiti-va unii pe altii, si daca unul are pricina sa se planga de altul, iertati-va unul pe altul. Cum v-a iertat Hristos, asa iertati-va si voi. Dar mai presus de toate acestea, imbracati-va cu dragostea, care este legatura desavarsirii.

1 Timotei 1:5 Tinta poruncii este dragostea, care vine dintr-o inima curata, dintr-un cuget bun si dintr-o credinta neprefacuta.

1 Ioan 3:18 Copilasilor, sa nu iubim cu vorba, nici cu limba, ci cu fapta si cu adevarul.

Ioan 13: 34-35 Va dau o porunca noua: sa va iubiti unii pe altii; cum v-am iubit Eu, asa sa va iubiti si voi unii pe altii. Prin aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii pentru altii.”

Proverbe 3:5 – Încrede-te în Domnul din toată inima ta Photo credit christianhome11.blogspot.com

Rut 1:16-17 Nu sta de mine sa te las si sa ma intorc de la tine! Incotro vei merge tu, voi merge si eu, unde vei locui tu, voi locui si eu; poporul tau va fi poporul meu, si Dumnezeul tau va fi Dumnezeul meu; unde vei muri tu, voi muri si eu si voi fi ingropata acolo. Faca-mi Domnul ce o vrea, dar nimic nu ma va desparti de tine decat moartea!”

Ioan 15:13 Nu este mai mare dragoste decat sa-si dea cineva viata pentru prietenii sai.

1 Petru 1:22-23 Deci ca unii care prin ascultarea de adevar v-ati curatat sufletele prin Duhul, ca sa aveti o dragoste de frati neprefacuta, iubiti-va cu caldura unii pe altii, din toata inima; fiindca ati fost nascuti din nou nu dintr-o samanta care poate putrezi, ci dintr-una care nu poate putrezi, prin Cuvantul lui Dumnezeu, care este viu si care ramane in veac.

1 Ioan 3:23 Si porunca Lui este sa credem in Numele Fiului Sau, Isus Hristos, si sa ne iubim unii pe altii, cum ne-a poruncit El.

1 Tesaloniceni 12-13 Domnul sa va faca sa cresteti tot mai mult in dragoste unii fata de altii si fata de toti, cum facem si noi insine pentru voi, ca sa vi se intareasca inimile si sa fie fara prihana in sfintenie, inaintea lui Dumnezeu, Tatal nostru, la venirea Domnului nostru Isus Hristos impreuna cu toti sfintii Sai.

Romani 13:8 Sa nu datorati nimanui nimic, decat sa va iubiti unii pe altii: caci cine iubeste pe altii a implinit Legea.

Sursa BIBLIA via http://afirmativ.com

Ioan 3:16 Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, încât L-a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică. Photo www.testimoniesofheavenandhell.com

Vlad Criznic – Estera – Coincidente planificate (ep.5)

Vlad Criznic – Estera –

Coincidente planificate (ep.5)

VIDEO by Credo TV

CITESTE CARTEA Pastorului Daniel Branzei aici –

Estera – Chemarea datoriei

VEZI Partea 1 – 4 aici –

VEZI – Estera – O noapte cu Imparatul

 

Un tramvai numit prostie

Photo credit snippetandink.com

Fratele Lae zicea ieri că a văzut un primar oficiind căsătorii în tramvai. Mi-a spus că oraşul acela trebuia să fie tare sărac dacă nici primărie n-aveau. I-am explicat că oricum căsătoria nu era valabilă decât o zi, adică era pe fugă ca şi tramvaiul şi nu merita să nenorocească bunătate de sală de protocol.

A rămas năuc. M-a întrebat dacă primarul acela zice „până când moartea vă va despărţi? ”şi i-am spus că cei doi depun jurământ că vor rămâne împreună până se opreşte tramvaiul.

Am crezut că înţelege, dar nu a înţeles. S-a luminat şi zâmbindu-mi mi-a şoptit că abia acum îşi dă seama de ce Ceauşescu punea bisericile pe roţi şi le muta prin oraş, ca să se poată oficia şi în ele căsătorii de-o zi.

Îmi spunea fratele Valer Brâncovan că noi, românii, suferim de-o foame istorică. I-am spus că noi suferim de-o prostie istorică şi i-am dat o sumedenie de exemple.

Noi avem un dragobete sub tâmplă care ne munceşte şi ne face să bem kitsch-ul ca pe apa cu clor de la chiuveta.

Nouă ne-a fost uşor să ne contaminăm cu Valentine’s Day pentru că oricum de balcoane ne atârnam la soare ciorapii şi alte rufe intime. Ne place să ne dezgolim în public şi când înjură românul, rotunjeşte cuvântul obscen cu bucuria rostirii marilor adevăruri.

Cel mai lung sărut premiat de cunoscătorul public bucureştean ce trecea întâmplător prin Piaţa Sudului.

Ce-a mai lungă declaraţie de dragoste răcnită printre trecătorii îngheţaţi din centrul Timişoarei.

Îmbrăţişări, panglici, inimioare roşii, baloane, căsătorii scurte, reduceri pentru o noapte la hotel, ziua îndrăgostiţilor a venit peste români care s-au îndrăgostit imediat. De un kilogram de portocale fleşcăite mai ieftine, de o sobă ce mai emana puţină căldură (îmbrăţişată imediat), de un colţ de pâine găsit în tomberonul cu gunoi. Dragoste la prima vedere.

La vot ne-am îndrăgostit de Băsescu şi cred că va fi o dragoste scurtă,  tip Valentine’s.

Eu m-am săturat de iarnă şi de Halloween. Dar ce legătură are Halloween-ul cu Valentine’s Day? Are una metafizică. Şi eu cred că are legătură şi cu Badea Cârţan, cu Meşterul Manole, cu Mama Omida şi cu Gigi Becali.

…Toate astea şi multe altele i le-am spus pe nerăsuflate lui Lae. A plecat mohorât spunându-mi că toţi tinerii creştini de astăzi care reuşesc să se ţină curaţi, ar trebui sanctificaţi încă din timpul vieţii. I-am replicat că vorbeşte prostii din cauza frigului şi întorcându-i spatele m-am împiedicat de doi câini care sărbătoreau Valentine’s Day.

Vladimir Pustan

40 lessons from 40 years of marriage

Dennis Rainey at Southern Baptist Theological Seminary. Dennis Rainey is president of FamilyLife, host of the FamilyLife Today daily radio program, and author of numerous books on marriage and family.

1) Marriage and family are about the glory of God (Genesis 1:26-28) The book (Bible) begins with a marriage and ends with a marriage. Marriage is central to God’s glory on planet earth. And, what God designed and lifted up and gave a transcendent purpose, man has dumbed down to make it this statement of „happiness and finding another person who meets my needs”. Marriage has a transcendent cause of reflecting God to a fallen world. Your marriage, your covenant keeping love will be your greatest witness of the Gospel of Jesus Christ in the coming decades. It’s about the glory of God, not about the happiness of man.

2) Your marriage is now taking place on a spiritual battlefield, not on a romantic balcony. Satan’s first attack on the image of God was to destroy the image bearers relationship with God and then their relationship with one another. If he (Satan) targeted marriage to begin with, why would we think our marriage would be any different? A.W. Tozer believed that far too few Christians ever get into ‘lion country’. For those of us who do get into ‘lion country’ into ministry, I think, all too often we forget that our marriage, our family can be targeted by the enemy to destroy the image bearers and to destroy the legacy that is passed on to future generations. Marriage is under attack today and its definition because of who created marriage: God. We are in a fierce spiritual battle. You are walking on to a battlefield that is littered with casualties.

3) Therefore, your spouse is not your enemy. Ephesians 6:10-12 tell us that our fight is not against flesh and blood. That is true in the word of God, but, I’m gonna tell you, if you’re married today, you’ve looked across the sheets in the morning at your enemy and you’ve said, „What did you do God, in bringing us together?” I promise you, I’ve had those thoughts? But the scriptures tell us, „Your mate is not your enemy, your mate is a gift from God to you”. In all her/his imperfections, God has given you a gift. You can either receive it by faith or you can reject it and be deceived by the enemy to think, indeed, my mate is my enemy.

4) The couple that prays together, stays together. 

5) Isolation is a subtle killer of relationships. Genesis 2:18-25 gives us the prescription of scripture. Leave, cleave, become one. But, the enemy of our souls wants to divide us, because in isolation you can convince of anything. How important is oneness? John 17 points out that Jesus prayed for the church to be one. Why? Because we are naturally divided.

6) It’s a whole lot easier for two broken people to build a marriage from the same set of biblical blueprints, than from two different sets of blueprints. What would your physical house look like if you had 2 different architects, 2 different builders and 2 different sets of blue prints? You’d get some pretty funny houses, wouldn’t you?

7) It is healthy to confess my sins to my spouse. James 5 reminds us „Confess yourselves to one another, that you may be healed”. If you want to be healthy develop a marriage relationship where the other has access to the interior of your soul. I stump some people by saying I ask Barbara (my wife) to pray for me when I am struggling with lust. She thanks me for coming to her so she can pray for me.

8) It is categorically impossible to experience marriage as God designed it without being liberal and lavish in your forgiveness for one another.  Ephesians 4:32 Failing to forgive, failing to ask for forgiveness kills oneness, unity and life in  a marriage. Forgiveness means we give up the right to punish the other person.

9) The greatest threat in any marriage is losing a teachable heart. Proverbs 4;23 Guard your heart, for from it flows the springs of life. Spiritually protect a heart that can become hardened and isn’t teachable. Are you approachable? When’s the last time you asked your spouse to forgive you? When’s the last time you had listened to a child that maybe was hurt by you?

10) Every couple needs a mentor couple who is one lap ahead of them in the season of life.

11) What you remember is just as important as what you forget. Collect spiritual stones as you go on because we suffer from spiritual amnesia. When we forget what God has done, we forget who God is, and we forget to trust Him today.

12) Marriage was designed by God to be missional. A.W. Tozer said, „God is looking for people through whom He can do the impossible. What a pity we plan to do the things we can only do by ourselves. Life can wear you down, disappointment chips away faith, and as a couple you have to work on this go to the finish line.

13) It’s ok to have one rookie season, but its not ok to repeat it repeatedly. I was an idiot the first 12 months of my marriage, repeatedly ignoring the dignity of the woman that God gave me. Those lessons have to be learned and applied.

14) Never use the ‘d’ word (divorce) in your marriage, instead use the ‘c’ word- commitment, covenant, covenant keeping love that says, I’d marry you all over again. I can still remember an argument that my parents had when I was  years old, when divorce was not in vogue. Your kids are highly sensitized to what your marriage is like  and how you do your arguments and your disagreements. Let them hear of your commitment to one another.

15) Honoring our parents brought life to our marriage. Exodus 20:12 The first commandment with a promise. We are a generation that has bashed and blamed our parents, ignoring this commandment. It is time for us to return back home to our parents with honor.

16) Different isn’t wrong, it’s just different. Your spouses differences are not wrong, just different. We marry one another for this. Your spouses’ differences are new capacities that he has brought to your life to complete you. Your spouse is God’s added dimension to your life.

17)  My marriage and family are redemptive. They have saved me from toxic self absorption. The way to have a Godly marriage is the same path as coming to faith in Christ. It’s surrender, giving up your rights, to Him first and then to your spouse, serving them.

18) Your wife is your #1 disciple. 

19) Go near the orphan. The Father’s heart is with the orphan and when you go near the orphan as a couple, you go near the father’s heart.

20) Make your home a storm shelter. a safe place to go to in a storm. Suffering is in the fine print of the marriage covenant. Matthew 7:24-27 The summary of the sermon on the mount. Jesus compares 2 builders of 2 homes and shelters. We’re going to build our marriages in the middle of storms.

21) Suffering will either drive you apart or it will be used by God to merge you together. 

22) Men and women process suffering very differently. Sorrow shared is grief divided. It is a wise husband who gives his wife space and grace to process loss and suffering as a woman, different from how he processes.

23) Loss is a part of life and it increases as we age. How you and your wife process grief and loss will determine whether you will grow old blessing others, giving life to others or whether you curse them and become a bitter, crotchety old person.

24) Communication is to marriage what blood is to the body. It’s the life giver of a relationship. SImply put- find  a way to get 5,10,15 minutes together to talk every day.

25) Husbands, dads: No shepherd can lead any faster than sheep can follow. You are the guardian of your marriage and families’ direction and vision. C H Spurgeon put it well. He had to be speaking to men who were attempting to shepherd their family. He said, „It was by perseverance the snail reached the ark”. That is the great hope for me as the spiritual leader of my family. Just not quitting, after you fail you get back up.

26)  Maximize your wife’s talents, gifts, experience, and passion, as you would an olympic athlete. Paul talks about it in 1 Corinthians 9. We need to tie that to Ephesians 5, men, which talks about loving our wives like we love our own bodies, so that we are helping our wives get to the finish line, accomplishing everything that God has in mind for her. Do an inventory of her gifts, her talents, her passion, what motivates her, what demotivates her, pray for her and her vision. What are her core competencies? Dream some dreams together.

27) Wives, your respect will fuel your husband and your contempt will empty his tank. Ephesians 5:33 commands wives to respect their husbands. Ladies, keep in mind that 93% of all communication is non verbal. How are you expressing belief in your man, nonverbally?

28) Women spell romance differently than men. Women spell it relationship. Men spell it sex. Here’s the thing: God, in His cosmic genius has brought these 2 people together who spell it differently.

29) Our romance gave us children and our children tried to steal our romance. Your marriage must be built to outlast the kids.

30) Build too many guardrails rather than too few. Men, don’t trust yourselves alone with the opposite sex. I have a friend who won’t get on an elevator alone with a woman. Some may say that’s extreme. Given the fallout today, I’m not sure it’s extreme.

31) Wives generously use your sexual power in your husband’s life. One of the mistakes, I think we make, when we read Proverbs chapters 5-7, which is a father’s advice to his son about the ‘harlot’ is that we think the only person that should use that kind of sexual power over a man is a woman in the streets.

These next 4 represent four key elements that comprise the essence of rearing children:

32) Identity. This has to do with discipling your child to know his or her spiritual destiny.

33) Relationship. Disciple your child to know what real love is, how to love another imperfect person and how to experience love. Matthew 22:34-40

34) Character. It’s discipling your child to be wise and not be a fool, increasingly important, as the days are evil

35) Mission. Disciple your child to be about the Savior’s the mission: the great commission. It is no mistake that the scriptures speak of children as quivers in the hands of a warrior. They are pulled back by an archer, aimed at a target and let go. What are you aiming them towards? What are you challenging them to give their lives to? The kingdom’s work is paramount. We’re gonna need another generation to carry on should Christ tarry. Philippians 2 is a great reminder „As you have obeyed, not only in my presence but much more in my absence. Work out your salvation in fear and trembling”. Be on a mission, be lights in the world. That’s what a family is all about, a generational relay race.

36) Determining your core values as a couple will enable you to sing off the same song sheet as you raise your children.

37) Interview your daughter’s date and train your sons not to be clueless. 

38) Your adult children need you to become smaller, not bigger in their lives.

39) As I get older I want to laugh more with my wife, gripe less and be found guilty of giving her too much love, grace and mercy, rather than too little.

40) The most important thing about you, as an individual and as a couple is what you think about God. Our view of God, and who He is, and the blueprints of His word are going to guide you all of your days, through many valleys and mountaintops. 

Your family is the generational connector between the Gospel and the glory of God for the next generation. Don’t quit.

Sex, Love, & Relationships – Part 1 – Josh McDowell

Watch

VIDEO by Theology, Philosophy and Science

Sex, Love, & Relationships – Part 2 – Josh McDowell

Watch

VIDEO by Theology, Philosophy and Science

Sex, Love, & Relationships Part 3 Josh McDowell

Watch parts 1 & 2 here –

VIDEO by Theology, Philosophy and Science

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari