Din nou la dat de versete prin Bucuresti

tony-berbece-bucuresti-biblia

Aproximativ 10.000 de bucuresteni au primit un verset si un gand bun, un indemn de a citi Biblia si de a se increde in Dumnezeu.

Intr-adevar, din pacate, la noi in Romania ies altii pe strada sa dea tot felul de pliante, multe dintre ele cu chemari pacatoase.

Am avut dese discutii cu oameni pe strada despre faptul ca Biserica in general a lasat tineretul in „paragina”, ca un camp nesadit de ani de zile. Daca vreti o imagine dezolanta si ingrijoratoare duceti-va in fata unui liceu si veti vedea tineri de toate varstele fumand ca turcii! Majoritatea nu stiu nimic despre Dumnezeu!

Aproximativ 10.000 de bucuresteni au primit un verset si un gand bun, un indemn de a citi Biblia si de a se increde in Dumnezeu. Foarte multi dintre eu s-au simtit tare binecuvantati ca ne-au intalnit. Chiar au mai cerut si alte versete sa le citeasca si sa le tina ca semn de carte.

Ne rugam pentru ei si abia asteptam primavara pentru a putea iesi din nou pe strada cu versete.

Citeste mai mult:

Un tanar complet – Lazar Gog

cross-youth-teen

Cum trebuie sa arate un tanar care face un legamant cu Domnul? Cum trebuie sa arate un tanar in credinta? 

1 Timotei 4:12 – 12 Nimeni* să nu-ţi dispreţuiască tinereţea, ci fii** o pildă pentru credincioşi: în vorbire, în purtare, în dragoste, în credinţă, în curăţie.

De la bun inceput trebuie sa mentionez ca in multe manuscrise grecesti ale acestei epistole, ap. Pavel insereaza 6 caracteristici distincte pentru un tanar, nu cinci, cum avem noi in aceasta traducere Cornilescu. Intre dragoste si credinta, cele mai multe manuscrise au inserat de asemenea „in duh”. Eu cred ca intentia originala a ap. Pavel, inspirat de Duhul Domnului, a fost sa prezinte sase lucruri distincte pentru un tanar. Si aceasta datorita faptului ca numarul sase este numarul omului. Numarul sase este numarul caderii in pacat. Numarul sase este numarul raului, de asemenea. Si Dumnezeu a intentionat sa-l regenereze pe om complet- o reegenerare insesita, in sase directii pentru ca un tanar credincios si un om a lui Dumnezeu sa poata sa fie util. M-am uitat in traducerea, in varianta bisericii ortodoxe romane din 1999 si 1988 si ei includ aceasta remarca a ap. Pavel „in duh”. De asemenea, m-am uitat in traducerea Bibliei de Iasi de la 1874 si traducerea de Iasi include de asemenea si spune „fii exemplu in inspiratiune”. Cum am spus, omul a fost asaltat de cel rau, omul care a fost creat in ziua a sasea. A fost corupt in toata personalitatea lui si de aceea omul trebuieste regenerat complect. Inca odata, numarul sase este numarul omului si numarul raului. Iar atunci cand omul este regenerat, el este regenerat complet pentru a fi util in lucrarea lui Dumnezeu. Deci, haideti sa urmarim in aceasta zi de botrz in apa si pentru instruirea spirituala sa urmarim un mesaj pe care l-am intitulat ‘Un tanar complet’.

Cum trebuie sa arate un tanar care face un legamant cu Domnul? Cum trebuie sa arate un tanar in credinta? Sigur are sase caracteristici distincte. Le voi prezenta pe rand intr-o forma aliterata pentru o mai usoara memorare a adevarului. Deci fiecare idee principala va incepe cu aceeasi litera.

CONVERSATIE – Ca sa poti sa fii util in lucrarea lui Dumnezeu, ca sa poti sa fii un exemplu sau o pilda pentru crednciosi in primul rand trebuie sa fii pilda in CONVERSATIE. Aici, ap, Pavel spune: fii o pilda pentru credinciosi in vorbire. Deci, Domnul are in vedere conversatia noastra. Nu vorbi vulgar. Nu vorbi cu doua intelesuri. Nu votbi sa manipulezi. Fii constient ca in puterea limbii stau doua lucruri mari: viata si moartea. Proverbe 18:21 – Moartea şi viaţa sunt în puterea limbii; oricine o iubeşte îi va mânca roadele.. Fii constient, de asemenea, ca in puterea vorbirii se reveleaza continutul inimii= Matei 12:34-35 –

34 Pui* de năpârci, cum aţi putea voi să spuneţi lucruri bune, când voi sunteţi răi? Căci** din prisosul inimii vorbeşte gura.35 Omul bun scoate lucruri bune din vistieria bună a inimii lui, dar omul rău scoate lucruri rele din vistieria rea a inimii lui.

Isus Hristos ne spune ca din surplusul inimii vorbeste gura. De aceea, ce vorbim reflecta ce traim in inima. Si ce comunicam reflecta intentia: vrem sa ridicam sau vrem sa omorim pe cineva. Trebuie sa stie biserica intreaga, nu numai tinerii, poti sa omori cu adevarul pe cineva pentru ca daca scoti adevarul in evidenta numai ca sa se vada ca ai avut dreptate si lipseste de acolo ingredientul acela „dragoste” si interes sa ridici, sa refaci, ai omorit in suflet. De aceea, Cuvantul Domnului spune: Vorbiti intre voi , fiecare spunand adevarul aproapelui Sau in dragoste.

Deci, primul lucru pe care Domnul il are in vedere pentru aputea fi o pilda printre credinciosi este sa fii un exemplu in conversatie.

COMPORTAMENT – Apoi, in al doilea rand, fii un exemplu in comportament. Aici, Pavel spune: fii o pilda in purtare. Purtare si comportament este unul si acelasi lucru. Te porti cum esti. Te comporti dupa caracter. Te comporti dupa ceea ce cunosti. Biblia ne spune sa fim un exemplu in comportament. De aceea trebuie sa cunoastem, ca sa stim cum sa ne comportam.

Poate ati auzit marturia mea in alte ocazii, cu ani in urma. Practic, in 1981, cand am venit pentru prima data in Statele Unite, am venit pentru studiu, pentru Master. AM sosit undeva dupa miezul noptii, 2-3 dimineata cu fratele Delong. Era greva la controlorii din turnurile de control la avioane si multe avioane au intarziat, cum si al nostru cu care am venit din Frankfurt in Atlanta. Ne-am odihnit in noaptea aceea, cat ne-a ramas la dispozitie si a doua zi dimineata, la ora 10, am avut un breakfast cu liderii mondiali din Church of God. A fost o onoare pentru mine sa ma pun in compania lor si sa ma cunoasca si sa-mi spuna ‘bun venit’ in America. A fost dr. Ray Hughes care era General Overseer pentru vremea aceea, staff-ul lui, directorul misiunii mondiale, lideri europeni care erau in America, lideri din America Latina si de asemeni presedintele Institutului Teologic Penticostal  din Germania, dr. Heinrich Shurtz. Mi i-a prezentat pe rand pe toti si sigur dupa ce mi i-a prezentat, de emotii, am si uitat fiecare cine e. Ne-am asezat la masa si acum, grija mea a fost sa ma comport de asa maneira, sa nu ma fac de ris. Pentru tineri poate este greu sa ma intelegeti. Nu iesisem niciodata din Romania. Nu stiam cum sa ma comport intr-o societate mare si nu stiam cum se mananca la o masa de felul acesta. Asa ca fratele Delong s-a intors catre mine  si m-a intrebat: „Lazar, ce mananci?” Eu am spus: „Ce sa mananc, ca nu stiu ce se manaca aici. Mancati dvs., cereti-mi si mananc si eu.” Dinsul spune: „Aici in Sud se manaca grits. Vrei sa mananci grits?” Am zis: „Ok, grits,” nestiind ce-i ala. Asa ca ne-au adus ou cu grits si cu bacon (clisa fripta) si asteptam sa incepem sa mancam. Dar ei tot se uitau la mine si tot imi puneau intrebari despre Romania comunista si eu muream de foame. Si vroiam sa vad pe cineva ca incepe sa manace ca sa procedez si eu, sa tin furculita sa si cutitul si sa vad cu ce incep sa mananc? Am vazut ca nu incepe nimeni, am zis, las ca incep eu. Erau niste borcanele cu dulceata pe masa si stiu cand sotia facea gris acasa, punea dulceata pe gris. Dar grits nu se manaca cu dulceata. Nestiind ce-i ala, eu am luat doua borcane si le-am intins peste grits in farfurie. Dr, Shertz, in dreapta mea, s-a uitat la mine si a zis: „Lazar, asta nu asa se manaca!” Era tocmai ce am vrut sa evit, sa nu ma fac de ris la masa. Si dr. Shertz tocmai asta spune, sa auda toti ca eu n-am mancat bine. Sigur, m-am simtit mizerabil. Dar am avut inspiratie. Am zis: „Dr. Shertz, asta e prima mea vizita, prima mea zi intr-o tara libera si si aici trebuie sa-mi spuna cineva cum sa mananc?” S-a uitat la mine surprins si a zis: „I-m sorry. I-m sorry. Mananca cum iti place.” Numai eu stiu cum l-am mancat.

Adevarul este acesta: ne comportam dupa ce cunaostem. Fii o pilda in comportament. Poarta-te dupa ceea ce cunosti si straduieste-te sa cunosti adevarul. Si daca cunosti adevarul, stii ce sa faci. Stii cum sa te comporti. Te comporti decent in Casa lui Dumnezeu. Te comporti decent intre tineri. Cum va spuneam deseori aici tinerilor, va spun din nou, mai ales fetelor: imbracati-va frumos. Imbracati-va decent. Nu va imbracati provocativ. Pentru ca in lumea business-ului exista acest proverb: Daca nu ai ce vinde, nu face reclama. Deci, daca nu aveti ce vinde, tineti-va cinstea. Nu faceti reclama cu imbracamintea voastra. Comportate decent. Fii o pilda in comportament.

CARITATE – In al treilea rand, fii o pilda in caritate. Pavel traduce aici, dragoste. Insa termenul agape folosit aici insemneaza deopotriva caritate si dragoste jertfitoare. Ce iubim vorbeste despre caracterul nostru. Dragostea curata din Dumnezeu te determina la mila, la binefacere, la sacrificiu, la lepadare de sine, la facere de bine. Si Biblia spune: fii o pilda in caritate. Fii inimos. Daca vezi pe semenul tau ca este in lipsa, nu intoarce spatele. Cum va spune mai tarziu ap. Iacov: daca vezi pe un om flamand, nu spune: „Du-te ca o sa-ti poarte Dumnezeu de grija. O sa te saturi tu cindva.” Iar tu sau eu nici nu mai poti ride cat de satul esti dupa doua gratare si o farfurie de sarmale, plus 3-4 mici. Nu poti sa-i spui unui om: du-te ca o sa te saturi si tu. Da-i sa manance. Fii pilda in caritate. Nu vorbi altora sa faca, sa ajute. Fa tu prima data lucrul acesta.

CONSACRARE – Apoi, in al patrulea rand, este ceea ce lipseste din traducerea Cornilescu: fii pilda in CONSACRARE. Termenul folosit in unele manuscrise de ap. Pavel este Fii un exemplu in spirit, in duh. De ceea ce este in spiritul nostru, apoi vorbeste consacrarea noastra. Daca in noi este Duhul lui Dumnezeu, vom fii oameni consacrati pentru Dumnezeu. La ce sursa ne disciplinam sa invatam? Care este inspiratia la care ascultam? Cui demonstram consacrarea, daruirea naostra? Un adevarat crestin arata zel si entuziasm pentru lucrurile Domnului. De aceea, incurajez pe tineri: fiti o pilda in consacrare. Pentr aceasta, lasati-va sa fiti plini de Duhul Domnului.

CREZ – Apoi, in al cincilea rand, spune: Fii o pilda in crez. (Aici traduce: fii o pilda in credinta.) Important este sa stii ce crezi. Sa poti sa-ti definesti credinta. Sa fii biblic in credinta ta ca si David. Uitati-va, va aaduc aminte de acest pasaj glorios: psalmul 23:1a – Domnul este Păstorul meu. In aceste patru cuvinte, David face una dintre cele mai frumoase marturisiri si declaratii de credinta. Sa vedem, ce spune David, cum trebuie sa arate credinta? Cum trebuie sa fii pilda in crez?

  1. Primul lucru, David identifica in cine crede. Spune: Domnul este Pastorul meu.
  2. In al doilea rand, el certifica crezul lui: Domnul este
  3. In al treilea rand, el aplica crezul lui: Domnul este Pastorul meu. In momentul acela avea nevoie de un pastor. Dar in alta parte va spune: Domnul este izbavitorul meu. Domnul este stanca mea. Domnul este taria mea. Aplica ce  crede. Domnul este Vindecatorul meu.
  4. Si in al patrulea rand, David personalizeaza credinta. El nu vorbeste despre credinta lui Avraam, Isac si Iacov ca sa impresioneze pe cineva cand isi pune mainile si se roaga in fata tuturor: „O, Dumnezeul lui Avraam, Isac si Iacov…” Nu este gresit sa spui aceasta. Dar trebuie sa poti sa spui: „O, Dumnezeul meu.” Ca atunci poti sa spui: Eu stiu in cine m-am increzut. Acela in care m-am increzut imi poate purta de grija pana la capat. El este Dumnezeul meu. Rascumparatorul meu. Taria mea. Mangaierea mea.

O pilda in crez.

CASTITATE = Si apoi, in al saselea rand, forma completa a rascumpararii noastre, a omului, fii un exemplu in CASTITATE.Aici, termenul folosit de Pavel spune ‘o pilda in curatie’, in purity, in engleza. Trebuie sa fiti o pilda in castitate. Asta inseamna sa dam la o parte impuritatea morala. Da la o parte promiscuitatea. Nu lasa sa iti incolteasca in mintea ta aprobarea gandului homosexualismului. Indeparteaza compromisul din viata ta. Furtul. Comportamentul imoral. Nimic din ce este rau nu trebuie sa puna stapanire peste noi. Ne trebuieste puritate. Puritate in viata, puritate in casatorie, puritate in comportament. puritate in vorbire. Puritate in atitudine. Si puritate in gandire.

Prin urmare, frati si surori, omul a cazut in pacat. Dar Dumnezeu s-a gandit la ridicarea lui. Si vrea sa inceapa cu noi de tineri. Fie ca esti tanar in viata, fie ca esti tanar in credinta- si in textul pe care l-am citit, ap. Pavel spune: Voi puteti sa fiti o pilda, un exemplu pentru credinciosi, un exemplu insesit (6x). Dumnezeu va ridica din toata caderea voastra. Fii exemplu in conversatie, in comportament, in caritate, in consacrare, in crez si in castitate. In felul acesta vei fii o marturie pentru Domnul. Efectul influientei tale va fi unul mare. Cei din jurul tau vor cunoaste ca tu traiesti cu Domnul si pentru Domnul. Si la vremea cercetarii lui sau ei, se vor grabea sa zica: Vreau sa traiesc si eu la fel. Vreau sa fiu si eu un om cu un comportament frumos, cu un crez sanatos. Vreau sa imi refac castitatea. Vreau sa fiu un om care este plin de caritate. Un om pe care il poate folosi Dumnezeu.  Si nu se poate o concluzie mai buna decat aceasta: De ce sa nu fiu eu omul acela? De ce sa nu fii tu omul acela? Va incurajez, tinerilor care va botezati, va incurajes tinerilor care va ganditi sa va botezati sau nu, va incurajez pe cei ce sunteti tineri in credinta: sa ne straduim cu totii sa fim un exemplu bun. Un exemplu dupa Scriptura. Exemplu in familie. Exemplu in biserica. Exemplu intre prieteni. Un exemplu inaintea Domnului. Si sigur, Domnul se bucura sa poata conta pe tine si pe mine, ca sa avem in noi acea pilda de traire care sa-L onoreze pe El. Si ma rog Domnului ca cei ce incheie astazi botezul sa fie aceste exemple. Amin

Nelu Brie – La ce ajuta Porunca: ”Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita”?

man praying FOTO anthonyfrasier.com-

  • Dorinta noastra arzatoare este sa fim lui Dumnezeu credinciosi pana la moarte. Cand ne-am botezat in apa, si cei mai multi dintre cei prezenti ne-am botezat in apa, am luat aceasta juruinta  ca vom fi lui Dumnezeu credinciosi pana la moarte. Ramanerea in aceasta juruinta tine foarte mult de felul in care ducem lupta rugaciunii. Caderea de la credinta nu se intampla de-o data. Rare sunt acele situatii cand cineva de-o data, fara veste, se intampla sa cada cu rasunet. Caderile cele mari se intampla progresiv. Si printre primele lucruri pe care un om, care urmeaza sa cada de la credinta, le paraseste, acela este rugaciunea. 
  • Isus a zis: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. In seara aceasta as dori sa ne uitam la aceasta porunca a Domnului nostru Isus  si sa invatam din ea cateva lucruri.  Imprejurarea in care Domnul Isus a spus porunca e legata de ultimele zile din viata Sa. Aceste cuvinte, intai de toate, ne arata adevarul ca fiecare dintre noi, fiecare om este vulnerabil la ispita.

Luca 22:31-34; 39-46

31 Domnul a zis: „Simone, Simone, Satana* v-a cerut să vă cearnă** ca grâul.
32 Dar Eu* M-am rugat pentru tine, ca să nu se piardă credinţa ta şi, după ce te** vei întoarce la Dumnezeu, să întăreşti pe fraţii tăi.”
33 „Doamne”, I-a zis Petru, „cu Tine sunt gata să merg chiar şi în temniţă şi la moarte.”
34 Şi* Isus i-a zis: „Petre, îţi spun că nu va cânta astăzi cocoşul, până te vei lepăda de trei ori că nu Mă cunoşti.”

39 După ce* a ieşit afară, S-a** dus, ca de obicei, în Muntele Măslinilor. Ucenicii Lui au mers după El.
40 Când* a ajuns la locul acela, le-a zis: „Rugaţi-vă, ca să nu cădeţi în ispită.”
41 Apoi* S-a depărtat de ei ca la o aruncătură de piatră, a îngenuncheat şi a început să Se roage,
42 zicând: „Tată, dacă voieşti, depărtează paharul acesta de la Mine! Totuşi facă-se nu* voia Mea, ci a Ta.”
43 Atunci I s-a arătat un înger* din cer, ca să-L întărească.
44 A* ajuns într-un chin ca de moarte şi a început să Se roage şi mai fierbinte; şi sudoarea I se făcuse ca nişte picături mari de sânge, care cădeau pe pământ.
45 După ce S-a rugat, S-a sculat şi a venit la ucenici; i-a găsit adormiţi de întristare
46 şi le-a zis: „Pentru ce dormiţi? Sculaţi-vă şi rugaţi-vă*, ca să nu cădeţi în ispită.”

nelu-brieNelu Brie: Stimati frati, dorinta noastra arzatoare este sa fim lui Dumnezeu credinciosi pana la moarte. Cand ne-am botezat in apa, si cei mai multi dintre cei prezenti ne-am botezat in apa, am luat aceasta juruinta  ca vom fi lui Dumnezeu credinciosi pana la moarte. Ramanerea in aceasta juruinta tine foarte mult de felul in care ducem lupta rugaciunii. Caderea de la credinta nu se intampla de-o data. Rare sunt acele situatii cand cineva de-o data, fara veste, se intampla sa cada cu rasunet. Caderile cele mari se intampla progresiv. Si printre primele lucruri pe care un om, care urmeaza sa cada de la credinta, le paraseste, acela este rugaciunea.

Isus a zis: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. In cuvintele Sale din Evanghelii, Domnul nostru Isus ne-a lasat multe porunci. Spre ex., El a spus: Pocaiti-va, ca Imparatia cerurilor este aproape. Alta data a spus: Vino dupa Mine. In alta imprejurare a spus: Bucurati-va in incercari. Ca apoi sa continue zicand: Nu va ingrijorati de nimic. Sau: Intoarce si obrazul celalat. Sau porunca: Iubiti pe vrajmasii vostri. In alta imprejurare, Domnul nostru Isus a spus: Spalati-va picioarele unii altora. Iata cate porunci le-a rostit Domnul nostru Isus.

Dintre multele porunci rostite de Domnul nostru Isus, in aceasta seara, am ales sa ne oprim la una dintre ele si anume: porunca- Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. Asa a spus Domnul nostru Isus. Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. El, care e Dumnezeu, e Mantuitorul nostru si Domnul nostru. El, care cunoaste toate tainele. El, care are toata puterea si ne poate veni in ajutor. Cu toate acestea, El spune: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita.

Cateodata ne este dat sa auzim pe unii spunand ca ei sunt tari, ca ei pot birui. Ca n-au ei cum sa alunece si sa cada. Se lauda, asa cum se lauda alta data Petru. Dar, cine poate stii ce aduce ceasul de maine? Cine poate stii ce e dupa colt? Cine poate stii in ce chip se arata diavolul si de-o data totul se destructureaza, se reaseaza, se darama. Totul devine cum nici nu poate banui omul.

Isus a zis: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. In seara aceasta as dori sa ne uitam la aceasta porunca a Domnului nostru Isus  si sa invatam din ea cateva lucruri. Cel putin trei mari adevaruri sunt asezate in aceasta porunca a Domnului nostru Isus.  Imprejurarea in care Domnul Isus a spus porunca e legata de ultimele zile din viata Sa. Era impreuna cu ucenicii Sai si chiar in seara in care a asezat Cina Domnului, in care a spalat picioarele ucenicilor Sai si in care le-a lasat cuvinte de ramas bun, inainte ca sa mearga in Ghetsimane sa se roage, inainte ca sa fie arestat, judecat, crucificat si ingropat, Isus a avut cu ucenicii Sai o stare de vorba in care vorbire, printre altele, le-a spus: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. As vrea sa observam ca aceste cuvinte ale Domnului Isus sunt printre ultimele cuvinte lasate ucenicilor Sai. Printre ultimele cuvinte. Dupa ce a spus atatea in trei ani si jumatate, inainte ca sa fie arestat, inainte sa fie luat dintre ucenici, sa nu-i mai poata invata asa cum i-a invatat pana atunci, printre ultimele Lui cuvinte au fost acestea: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita.

Aceste cuvinte, intai de toate, ne arata adevarul ca fiecare dintre noi, fiecare om este vulnerabil la ispita. Exista in natura noastra omeneasca  slabiciunea si vulnerabilitatea in fata ispitei. Cand Domnul Isus Hristos spune „Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita”, prin acest indemn El arata ca exista pericolul sa cadem in ispita. Exista riscul sa cadem in ispita. Purtam in noi o fire pamanteasca. Si in aceasta fire pamanteasca exista zone de vulnerabilitate si de slabiciune. Si pe fondul acelor slabiciuni si vulnerabilitati, putem sa cadem in ispita. Lui Petru, Isus Hristos ii spune: Roaga-te sa nu cazi in ispita. De ce i-a spus sa se roage daca nu era posibila caderea? Este posibila caderea. Si va intreb: pentru noi este posibila? Este posibila pentru fiecare dintre noi. Asa ca indemnul Domnului nostru Hristos este un indemn de actualitate. Vulnerabilitatea in fata ispitei vine din pricina faptului ca in firea noastra pamanteasca  exista aceste slabiciuni. Avem in noi o natura sensibila la pacat. Vulnerabila, care are in ea niste slabiciuni nebanuite.  Iacov spunea: Ferice* de cel ce rabdă ispita. Căci, după ce a fost găsit bun, va primi cununa** vieţii pe care a făgăduit-o Dumnezeu celor ce-L iubesc. Nimeni (atentie, va rog) când este ispitit, să nu zică: „Sunt ispitit de Dumnezeu.” Căci Dumnezeu nu poate fi ispitit ca să facă rău şi El Însuşi nu ispiteşte pe nimeni.

Dar, de unde vine atunci ispita? Unii vor zice: de la diavolul. Si de la diavolul vine. Gasim locuri in Scriptura in care ni se spune ca diavolul a ispitit. Si va ispiti. Dar mai e ceva. Iacov continua zicand: 14 Ci fiecare este ispitit când este atras de pofta lui însuşi şi momit. (Iacov 1:12-14) Iata ca purtam in noi, in natura noastra omeneasca, in firea noastra pamanteasca aceasta samanta a raului, aceasta slabiciune si vulnerabilitate la ispita. Avand in vedere acestea, Isus Domnul ne invata cum sa biruim. Calea pusa de El in fata noastra este: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. Eu asa imi inchipui, asa inteleg ca in firea noastra omeneasca, in natura noastra omeneasca, pacatoasa exista zone de slabiciune. Puncte slabe ca un lant care are mai multe verigi. E o veriga slaba acolo. Si lantul se rupe nu unde e veriga tare , ci unde e veriga slaba. Poti sa ai 100 de puncte tari si unul slab. Se va rupe unde-i slabiciunea, nu unde-i puterea. In firea noastra omeneasca exista asemenea locuri de slabiciune. Se gasesc ascunse in noi, oamenii. Pofte, pofte grozave , patimi pacatoase.

Lucruri teribile sunt ascunse in firea noastra pamanteasca, asa ca niste monstri din aceia cum si-au imaginat oamenii in vechime ca ar fi  tinuti in temnite ale pamantului legati in lanturi. Asa, in firea noastra omeneasca, sunt slabiciunile. Daca cineva nu-i atent si umbla in zonele acelea si dezleaga, desface lanturile, deschide usile temnitei si sloboade fiara aceea in libertate, nu te teme. Dupa aceea nu o mai poti controla. Odata eliberata pofta, odata starnita patima aceea, odata dezlegata si eliberata, pune ea control. De aceea, ap. Pavel scrie nu purtaţi grijă de firea pământească, pentru ca să-i treziţi poftele. – Romani 13:14 Exista asa ceva in om. Daca cineva nu-i atent si in zonele din firea lui pamanteasca  in care se gasesc slabiciunile acelea, El stimuleaza, hraneste, anima, atata, odata trezite poftele acelea, nu le mai poate controla. Si pun ele stapanire. Cineva odata spunea, un tanar: nu stiu ce sa ma fac ca ma gandesc numai la lucruri murdare. Tot felul de ganduri pacatoase, murdare, imi trec prin minte. Ce sa fac sa scap de ele? Apoi, intrebarea a fost: dar, tu la ce te uitiCe privesti tu cu ochii tai? Cu ce iti hranesti mintea ta? Si din vorba in vorba, ne-am dat seama ca are multa slabiciune in lucrurile lumesti pe care le privea si pe internet si la televizor. Pai, daca in moara mintii pui gunoi, ce iese pe acolo pe unde iese faina? Tot gunoi, macinat. Mai fin, dar gunoi. Procesat, dar tot gunoi.

Acum, intorcandu-ne la cuvintele Domnului nostru Isus, ap. Pavel  zice: De aceea, omorâţi mădularele voastre care sunt pe pământ: curvia, necurăţia, patima, pofta rea şi lăcomia, care este o închinare la idoli. – Coloseni 3:5 Isus Hristos a spus: Rugati-va ca sa nu cadeti in ispita. Avem o fire pamanteasca pacatoasa, vulnerabila la ispita, in care se gasesc pofte ascunse, nebanuite. Pofte, care odata trezite, nu mai pot fi controlate. Si astea se gasesc in noi. David nu banuia ce se ascunde in el, pana intr-o zi. Nici Petru nu s-a stiut in stare sa-l tradeze pe Isus. Ba, chiar a indraznit sa-L contrazica pe Domnul Isus si sa-I spuna: „Doamne, eu, si la moarte merg cu Tine.” Si era hotarat. Petru n-a fost lipsit de sinceritate. El n-a vorbit vorbe mari rostite de pe buze. Eu cred ca le-a spus din inima ca Petru e om sincer, dar slab si inconstient de slabiciunea lui. Asta a fost problema. Isus i-a spus: Roaga-te sa nu cazi in ispita.

(Notite din primele 15 minute, mai sunt aprox. 23 de minute din predica.)

Institutul Teologic Penticostal din Bucuresti – Aniversare 40 de ani – 7-9 Octombrie – Eveniment special intitulat: „Învățământul teologic în Biserica Penticostală: istorie și perspective”

institutul-teologic-penticostal-din-bucuresti-aniversare-40-de-ani

Institutul Teologic Penticostal din Bucuresti – Aniversare 40 de ani de la inceperea activitatii

Celebrare 40 de ani de existență ITPB

vezi articolul

Cazarea partcipanților se va face la Rin Grand Hotel din Calea Bucureștilor, nr.255 A, Otopeni. (Click aici pentru a vizualiza harta). Pentru a evita traficul din București, recomandăm celor care vin cu mașina din nordul și vestul țării să folosească ruta Brașov (DN1).
Program Jubileu 40 ani
„Învățământul teologic în biserica penticostală română: istorie și perspective”  
Vineri, 07 Octombrie 2016
12.00-17.00 – Cazarea și înscrierea participanților
17.00 – 18.00 – Cina
18.00- 21.00 – Sesiunea I
Sâmbătă, 08 Octombrie 2016
08.00 – 09.00 – Mic dejun
09.00 – 11.00  – Sesiunea II
11.00 – 11.30 – Pauza cafea
11.30 – 13.30 – Sesiunea III
13.30 – 14.30 – Masa de prânz
14.30 – 16.30 – Sesiunea IV
17.00 – 18.00  –  Deplasarea spre campusul ITP
18.00 – 19.00  – Vizitarea campusului ITP
19.00 – 20.00  – Cina la ITP
20.00 – Deplasarea spre Hotel Rin
Duminică, 09 Octombrie 2016
Festivitatea de deschidere a Anului universitar 2016-2017
(Biserica Penticostală Filadelfia, str. Sebastian, nr.43)
9.00 -12.00 – Festivitatea de deschidere a anului universitar 2016-2017
13.00 – 14.30 – Masa de prânz (Hotel Rin)

Stimați frați,
Salutări sfinte din partea Domnului nostru Isus Hristos!

Anul acesta Institutul Teologic Penticostal din București sărbătorește 40 de ani de existență și 20 de ani de când își desfășoară activitatea în actualul campus. Cu acest prilej, ITPB va organiza, în perioada 7-9 octombrie, un eveniment special intitulat: „Învățământul teologic în Biserica Penticostală: istorie și perspective”. Vom fi onorați să îl avem împreună cu noi, alături de alți vorbitori, pe dr. Lamar Vest, președintele Seminarului Teologic Penticostal din Cleveland Tennessee.

La acest eveniment sunt invitați toți absolvenții ITPB din țară și diaspora, păstorii din bisericile penticostale și toți cei care într-un fel sau altul susțin școala noastră. Cazarea partcipanților se va face la Rin Grand Hotel din Calea Bucureștilor, nr.255 A, Otopeni, unde vor fi organizate și întâlnirile în plen (vineri seara, 7 octombrie, și sâmbătă, 8 octombrie).
Costurile acestor zile vor fi de aproximativ 450 lei/persoană (cazare hotel și masă). În ziua de duminică, 9 octombrie, sărbătoarea va continua la biserica Filadelfia, din strada Sebastian, nr.43, București, unde va avea loc deschiderea noului an universitar 2016-2017. După serviciul divin, invitații sunt așteptați în campusul ITPB, din b-dul Uverturii, nr.210-220, unde va fi servită masa de prânz.

Vă rugăm să confirmați participarea dumneavoastră la adresa de e-mail: itpbucuresti.comunicare@gmail.com

Vă așteptăm cu drag!

Din partea ITPB,
Rector, Pastor Lector univ.dr. Ioan Brie

https://www.facebook.com/institutulteologicpenticostal/?fref=ts

Mesajul Alianței Evanghelice din România pentru învățătorii de Școală Duminicală

sunday-school-teacher

alianta-evanghelica-din-romania-aer

Vara a trecut repede. Nu știu dacă și de câtă vacanță ați avut parte. Știu că vara vă cere implicare în VBS-uri, tabere etc. Indiferent cât de ocupați sau de relaxați ați fost, este timpul să începeți lecțiile la grupele de copii. Provocările sunt mari, responsabilitatea este enormă, dar vă asigur că și răsplata va fi pe măsură. Bucurați-vă că aveți șansa să investiți în formarea caracterului copiilor. Mulțumiți lui Dumnezeu că puteți contribui la salvarea și îndrumarea lor. Depuneți eforturile necesare să fiți model pentru copii și găsiți cele mai bune metode pentru a semăna în mintea lor Adevărul. Părinții pot uita să mulțumească, copiii pot fi mofturoși, dar Dumnezeu nu va uita sacrificiile voastre. Cereți și pentru anul acesta har divin și folosiți-l pentru transformarea celor pe care Domnul Isus îi iubește mult.

Cu prețuire,

Preşedinte,

Viorel Iuga

Secretar General,

Virgil Achihai       

SURSA – http://revistacrestinulazi.ro/2016/09/mesajul-aliantei-evanghelice-din-romania-pentru-invatatorii-de-scoala-duminicala/

Laura Bretan la Biserica Penticostala Bethel din Roma Duminica 2 Octombrie

Imagine

„Este prea tarziu” – Vestul Africii este in pragul unei catastrofe umanitare, anunta oficialii ONU. 65.000 de oameni ar putea muri de foamete

west-africa-famine-foto-dailymail-co-uk

Doamne, ai mila! (FOTO Daily mail UK

(ABC News USA spune ca 18 milioane de africani din 8 tari ale Vestului African din care 3 milioane copii sunt in pericol de moarte din cauza foametei in urma secetei din anul acesta. Unii oameni pur si simplu manaca doar frunze fierte.)

Militanti ai Boko Haram au ucis aproximativ 15.000 de persoane si au provocat stramutarea a peste doua milioane in cursul celor sapte ani de insurgenta.

Vestul Africii este in pragul unei catastrofe umanitare, anunta oficialii ONU. Zeci de mii de oameni ar putea muri din cauza actiunilor jihadistilor Boko Haram. „Este prea tarziu”.

Aproximativ 65.000 de persoane se afla intr-o situatie de ‘catastrofa’ sau de ‘faza a 5-a’, potrivit unei evaluari a IPC, sistem de recunoastere clasificat privind declararea starii de foamete.

‘Tragedia folosirii cuvantului care incepe cu litera f (famine – foamete, n.r.) este ca atunci cand o faci este prea tarziu „, a declarat Toby Lanzer, care a lucrat, de asemenea, in Sudanul de Sud, la Darfur si in Cecenia.

Militanti ai Boko Haram au ucis aproximativ 15.000 de persoane si au provocat stramutarea a peste doua milioane in cursul celor sapte ani de insurgenta si lanseaza inca atacuri in pofida faptului ca au fost alungati din mari parti din teritoriul pe care il controlau in 2014.

Citeste mai mult aici – http://stirileprotv.ro/

Laura Bretan – De ce nu mai este iubire?

laura-bretan-2009

1. Privesc şi mă-ntreb în jurul meu ce se-ntâmplă
De ce om cu om se ceartă, se ceartă mereu
Scriptura ne spune, găsi-vei tu oare credinţă?
De aceea, o Doamne, adesea m-am întrebat şi eu:

R: De ce nu mai este iubire, între noi?
De ce ne lăsăm amăgiţi şi târâţi în noroi?
De ce dragostea multora acum s-a răcit?
De ce ne lăsăm de satana uneori amăgiţi?

2. De ce să murim cand Tu ne vrei viaţa?
De ce să plecăm din lume nemântuiţi?
Când jertfa de pe crucea din dealul Golgota,
Ne spune cât de mult Tu Doamne ne-ai iubit!

3. De ce nu privim cu dragoste la Golgota?
De ce nu privim ţintă la Domnul Isus?
Iubirea lui cea mare acolo sus pe cruce,
În chinurile morţii iertare ne-a adus!

4. De ce aşteptăm iertare de la alţii
De ce nu iertăm din inimă pe toţi?
La urmă nu rămâne, doar dragostea curată
Ca a Celui ce-a murit şi-a înviat din morţi!

Versuri Adriana Stoica via http://www.resursecrestine.ro/

LAURA BRETAN 2009 la Biserica Betania Chicago

Blogosfera Evanghelică

Vizite unicate din Martie 6,2011

free counters

Va multumim ca ne-ati vizitat azi!


România – LIVE webcams de la orase mari